LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 26 March 2017 - 19:40
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Oled har inte clouding. Clouding kan drabba teveapparater som behöver bakgrundsbelysning, som Lcd.
Ah okej tackar för snabbt svar då är ett problem borta 
Postad 26 March 2017 - 19:44
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hej jag hoppas jag inte förstör denna tråd nu men det är så att jag är sugen på LG OLED55B6V.
Så ja undrar om det är värt att satsa på denna eller om man ska vänta på nästa modell, det verkar ju som alla är nöjda med den och de verkar ju fixat input lag,eftersom jag spelar ganska mycket men kanske inte är så farligt.
Saken är att jag är så j*vla trött att bli besviken på clauding eller hur det stavas, jag är rädd för detta som jag fick på min Samsung 55 KS9005 ps har haft detta problem för och det stör mig.
Mvh Johan https://www.minhembi...n_saker/246453/
Jag är oerhört nöjd med min Oled 55B6. Det enda som man skulle kunna klaga på är kanske att en del detaljer kan försvinna nära svart... Men detta är egentligen inget som jag upplevt själv.
Men helt avsaknad av clouding och backlight bleeding, och till det en grym och jämn svärta och fantastisk betraktningsvinkel, väger helt klart upp de brister som man skulle kunna hitta.
Jag är dessutom glad för att slippa plasma-buzzingen som jag hade på min gamla kuro och även har lite på min panasonic på övervåningen.
Jag kan inte se ngn annan bättre panel för 15.000kr än denna just nu.
Kan dock inte uttala mig om hur den klarar vanliga kanaler, eller kabel-TV. Kör själv endast Netflix HD, Amazon Prime och Bluray/4K. Samt alla varianter av TV-spel.
Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till LCD, där även de dyraste modellerna riskerar att ha riktigt tråkiga paneler med ojämnt bakljus.
Redigerat av kleinis, 26 March 2017 - 19:47.
Postad 26 March 2017 - 19:51
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag är oerhört nöjd med min Oled 55B6. Det enda som man skulle kunna klaga på är kanske att en del detaljer kan försvinna nära svart... Men detta är egentligen inget som jag upplevt själv.
Men helt avsaknad av clouding och backlight bleeding, och till det en grym och jämn svärta och fantastisk betraktningsvinkel, väger helt klart upp de brister som man skulle kunna hitta.
Jag är dessutom glad för att slippa plasma-buzzingen som jag hade på min gamla kuro och även har lite på min panasonic på övervåningen.
Jag kan inte se ngn annan bättre panel för 15.000kr än denna just nu.
Kan dock inte uttala mig om hur den klarar vanliga kanaler, eller kabel-TV. Kör själv endast Netflix HD, Amazon Prime och Bluray/4K. Samt alla varianter av TV-spel.
Tackar för snabbt svar skönt att höra den inte har nått clouding eller backlight bleeding, så det är värt att köpa denna för ett bra pris som nu eller tycker du man ska vänta på de nya modellerna som kommer och kommer kosta skjortan.Mvh
Postad 26 March 2017 - 21:03
Unregistered01fb7e3a
-
Unregistered01fb7e3a
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Efter uppdateringen och PS4 Pro med både spel och film är jag nöjd nu.
Dock står det i mitt PS4 att min 65B6 inte stödjer HDR ;l
Postad 26 March 2017 - 21:34
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tackar för snabbt svar skönt att höra den inte har nått clouding eller backlight bleeding, så det är värt att köpa denna för ett bra pris som nu eller tycker du man ska vänta på de nya modellerna som kommer och kommer kosta skjortan.Mvh
Vänta kan man göra hur länge som helst ☺️
Mitt tips är att köpa nu och känna att man gjort en bra affär. Skillnaderna i de nya panelerna är helt säkert inte i proportion till priset.
Postad 26 March 2017 - 21:37
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Märkligt... Har du aktiverat HDR för aktuell HDMI-ingång? Ligger under General. Måste aktiveras manuellt för varje ingång... Sedan sätta PS4 på HDR - Automatisk.
Starta om konsol och TV om det fortfarande inte hittar. Spelade själv nyss Ratchet n Clank i HDR, så fungerar gör det.
Postad 26 March 2017 - 21:38
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Fan allt låter ju toppen nästan för bra för att vara sant, men jag tänkte du säger att din ps4 säger att din tv inte stöder har jag råkade ut för samma sak på min förra samsung js9005. och då var man tvungen att aktivera detta på tv
Postad 26 March 2017 - 21:40
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Postad 26 March 2017 - 21:40
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Vänta kan man göra hur länge som helst ☺️
Mitt tips är att köpa nu och känna att man gjort en bra affär. Skillnaderna i de nya panelerna är helt säkert inte i proportion till priset.
jag tror du har rätt i det ingen ide att vänta när det är så bra pris, så det lutar åt att köpa denna för att slippa det där andra 
Postad 26 March 2017 - 23:05
alpera
-
alpera
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
jag tror du har rätt i det ingen ide att vänta när det är så bra pris, så det lutar åt att köpa denna för att slippa det där andra 
Jag har själv genomgått hela cirkusen med Samsung LCD-LED TV, höll på att knäcka mig själv helt för ca. två år sedan med en UE55HU7505 som det året fick toppbetyg i alla tester, som tur var fick jag kontakt med en supersjysst Samsung-tekniker i staden där jag bor som löste retur av apparaten till Samsung och kredit till slut efter tre månaders kämpande med att komma till rätta med problemen, hade tre olika TV-apparater hemma varav på den sista bytte jag panel på två gånger!
Har väntat sedan dess på rätt tillfälle att köpa rätt TV till mänskligt pris och när LG OLED B6 dök upp slog jag till och har inte ångrat det en sekund sedan dess, köpte den i oktober och är fortfarande supernöjd, det enda jag ångrar är att jag snålade och inte slog till på en 65" istället för 55". 
Mitt tips till dig är att för 16 500:- kr är denna TV ett fynd som det inte är något att tveka på. Känner du dig ändå osäker kan du ju köpa den på Elgiganten eller NetOnNet med 30 dagars öppet köp där du kan lämna tillbaka den om du inte är nöjd trots att du testat den. Tror inte att skillnaden i årets modeller kommer motivera prisskillnaden om du inte är beredd att vänta till Black Friday.
Postad 26 March 2017 - 23:21
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag har själv genomgått hela cirkusen med Samsung LCD-LED TV, höll på att knäcka mig själv helt för ca. två år sedan med en UE55HU7505 som det året fick toppbetyg i alla tester, som tur var fick jag kontakt med en supersjysst Samsung-tekniker i staden där jag bor som löste retur av apparaten till Samsung och kredit till slut efter tre månaders kämpande med att komma till rätta med problemen, hade tre olika TV-apparater hemma varav på den sista bytte jag panel på två gånger! 
Har väntat sedan dess på rätt tillfälle att köpa rätt TV till mänskligt pris och när LG OLED B6 dök upp slog jag till och har inte ångrat det en sekund sedan dess, köpte den i oktober och är fortfarande supernöjd, det enda jag ångrar är att jag snålade och inte slog till på en 65" istället för 55". 
Mitt tips till dig är att för 16 500:- kr är denna TV ett fynd som det inte är något att tveka på. Känner du dig ändå osäker kan du ju köpa den på Elgiganten eller NetOnNet med 30 dagars öppet köp där du kan lämna tillbaka den om du inte är nöjd trots att du testat den. Tror inte att skillnaden i årets modeller kommer motivera prisskillnaden om du inte är beredd att vänta till Black Friday.
Då vet du min ångest, att köpa dyra tv apparater som inte håller måttet fast alla tester säger att dem är bäst. Det kommer bli ett köp av LG 55tum eftersom 65 blir för stort i vårt vardagsrum. Får inte heller köpa större för frugan Det ända jag hade lite invändningar emot var inputlag men det verkar ju ha löst sig med uppdatering som kom nu senast?!
Postad 27 March 2017 - 05:36
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Efter den nya uppdateringen med bland annat HDR spelläge så vände min tv på inställningarna för natt och dag på alla ingångar. Alltså mina inställningar för dag hamnade på natt och tvärt om, någon annan som råkat ut för detta?
Tyckte jag läste om någon här för ett tag sen som skrev att Lg hade vänt på dag och natt-inställningarna.
Postad 27 March 2017 - 06:40
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Efter den nya uppdateringen med bland annat HDR spelläge så vände min tv på inställningarna för natt och dag på alla ingångar. Alltså mina inställningar för dag hamnade på natt och tvärt om, någon annan som råkat ut för detta?
Tyckte jag läste om någon här för ett tag sen som skrev att Lg hade vänt på dag och natt-inställningarna.
Tidigare har det varit "fel" i den svenska översättningen i menyerna där man vänt på natt/dag-lägena. Det vill säga "Expert Dark room" med engelsk menyspråk blev till "Expert Ljust rum" med svenska som språk och vice versa.
Det låter som att LG rättat upp det nu i senaste firmware.
Postad 27 March 2017 - 06:53
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Då vet du min ångest, att köpa dyra tv apparater som inte håller måttet fast alla tester säger att dem är bäst. Det kommer bli ett köp av LG 55tum eftersom 65 blir för stort i vårt vardagsrum. Får inte heller köpa större för frugan Det ända jag hade lite invändningar emot var inputlag men det verkar ju ha löst sig med uppdatering som kom nu senast?!
Jepp, inputlag åtgärdat!
Såg att HiFi-klubben på min ort (Lund) skyltade om att de tog 14.995kr för 55B6. Vet dock inte om det priset står kvar.
Redigerat av kleinis, 27 March 2017 - 07:03.
Postad 27 March 2017 - 07:26
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Märkligt... Har du aktiverat HDR för aktuell HDMI-ingång? Ligger under General. Måste aktiveras manuellt för varje ingång... Sedan sätta PS4 på HDR - Automatisk.
Starta om konsol och TV om det fortfarande inte hittar. Spelade själv nyss Ratchet n Clank i HDR, så fungerar gör det.
Hur fungerar det egentligen, om man har allt kopplat till receivern och sedan receiver till tvn då är det bara ARC-ingång som är satt till HDR även om allt från receivern inte har HDR... Ställer det till något när man kör något som inte har HDR? Om inte varför inte slå på HDR på alla ingångar som default. Om ja så hur gör man om man har allt kopplat via receiver, ska man slå på och slå av beroende på vad man tittar på, låter omständigt?
Postad 27 March 2017 - 07:43
dsirk
-
dsirk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Någon här som provat service menu ändringen av brightness till 127 som är populär här: http://www.avsforum....579537?page=186
Ser bra ut på min tv men jag är ingen kalibrerare, har inga mätinstrument.
Redigerat av dsirk, 27 March 2017 - 08:00.
Postad 27 March 2017 - 10:24
Orio
-
Orio
-
Användare
-
-
195 inlägg
Någon som vet när uppdateringen förväntas skjutas ut via OTA?
Vet att den går att hämta på hemsidan men önskas installera den via tvn direkt
Postad 27 March 2017 - 10:36
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Jag har fått den OTA.
Fick jag torsdagen 23/3.
Postad 27 March 2017 - 10:44
xarl
-
xarl
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
den skall gå att hämta nu
Postad 27 March 2017 - 11:27
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag har inte heller fått den, skjuts väl ut i omgångar.
Postad 27 March 2017 - 11:49
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Jag har inte heller fått den, skjuts väl ut i omgångar.
Inte heller fått den men körde USB
Postad 27 March 2017 - 15:19
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Tidigare har det varit "fel" i den svenska översättningen i menyerna där man vänt på natt/dag-lägena. Det vill säga "Expert Dark room" med engelsk menyspråk blev till "Expert Ljust rum" med svenska som språk och vice versa.
Det låter som att LG rättat upp det nu i senaste firmware.
Här har vi ju en som har koll!
Postad 27 March 2017 - 17:03
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Hej jag hoppas jag inte förstör denna tråd nu men det är så att jag är sugen på LG OLED55B6V.
Så ja undrar om det är värt att satsa på denna eller om man ska vänta på nästa modell, det verkar ju som alla är nöjda med den och de verkar ju fixat input lag,eftersom jag spelar ganska mycket men kanske inte är så farligt.
Saken är att jag är så j*vla trött att bli besviken på clauding eller hur det stavas, jag är rädd för detta som jag fick på min Samsung 55 KS9005 ps har haft detta problem för och det stör mig.
Mvh Johan
https://www.minhembi...n_saker/246453/
Det är ju dessutom så att det kommer att ta minst ett halvår efter lanseringen av 2017 modellen innan priset är nere där det är för 2016 modellen nu. Som det verkar innebär inte 2017 modellen några revolutionerande förbättringar (ja, jag vet att det vet vi inte säkert förrän det kommer några riktiga recensioner) så hade jag inte redan köpt en skulle jag slagit till nu innan priserna för 2016 går upp igen när dom börjar ta slut.
Postad 27 March 2017 - 21:56
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Någon här som provat service menu ändringen av brightness till 127 som är populär här:http://www.avsforum....579537?page=186
Ser bra ut på min tv men jag är ingen kalibrerare, har inga mätinstrument.
Vad är det som blir bättre av att göra den ändringen? Och hur går man tillväga?
Postad 27 March 2017 - 22:02
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Det är ju dessutom så att det kommer att ta minst ett halvår efter lanseringen av 2017 modellen innan priset är nere där det är för 2016 modellen nu. Som det verkar innebär inte 2017 modellen några revolutionerande förbättringar (ja, jag vet att det vet vi inte säkert förrän det kommer några riktiga recensioner) så hade jag inte redan köpt en skulle jag slagit till nu innan priserna för 2016 går upp igen när dom börjar ta slut.
Ja du har rätt , ja kommer köpa denna lg b6 men vad är skillnaden på E6 förutom att den är jävligt dyr nått att satsa på ??
Postad 27 March 2017 - 22:18
dsirk
-
dsirk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
"Vad är det som blir bättre av att göra den ändringen? Och hur går man tillväga?"
Ladda ner Anymote smart remote (Android app). Finns säkert liknande för i Phone. Tryck på EZ_ Adjust knappen. 0413 som kod.
Välj Sub B/C. B för Brightness.
Brightness i vanliga menyn har ganska grova steg.
Med servicemenykontrollen har du möjlighet att ställa ljuset i mellanlägen.
Att sänka från 128 till 127 i servicemenyn ger ett mindre hopp än att sänka från 52 till 51 i vanliga menyn.
Som jag förstått det.
Man skall vara försiktig med servicemenyerna. Inga garantier från min sida ;-)
Redigerat av dsirk, 27 March 2017 - 22:23.
Postad 28 March 2017 - 09:23
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Någon mer än ja som upplever att bilden känns naturligare med typ C20 i HDR spelläget än W20?
Kallare ser bättre ut. Men varm 2 är ju mer korrekt. Men färgerna blir klarare vid kallare.
Postad 28 March 2017 - 09:44
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Någon mer än ja som upplever att bilden känns naturligare med typ C20 i HDR spelläget än W20?
Kallare ser bättre ut. Men varm 2 är ju mer korrekt. Men färgerna blir klarare vid kallare.
Det är så vi är biologiskt men även kulturellt betingat. Att uppleva ett blåare ljus som "klarare". Men det skiftar också hela färgskalan till allt mer blått, turkos, lila och rosa. Färgstandarden är baserad på mulet väder i norra Europa med en färgtemperatur på 6500 Kelvin, alltså blåare än vanligt dagsljus om 5500 Kelvin.
Så att göra bilden lite blåare än det förvalda är inga problem. Ofta är W20-läget på LG:s OLED:ar aningens gröngult vilket är störande.
Men går du hela vägen till C20-läget är man långt förbi vitbalansen för mulet väder och du tittar på en bild som definitionsmässigt är turkos. 
Postad 28 March 2017 - 11:58
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Hej alla ville bara tack för all hjälp och information jag har fått,men ville bara dubbelkolla så jag köpte rätt tv som jag ska hämta idag på Elgiganten LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V
https://www.elgigant...rt-tv-oled55b6v
OLED55B6v
Mvh Johan
Postad 28 March 2017 - 12:00
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Det är så vi är biologiskt men även kulturellt betingat. Att uppleva ett blåare ljus som "klarare". Men det skiftar också hela färgskalan till allt mer blått, turkos, lila och rosa. Färgstandarden är baserad på mulet väder i norra Europa med en färgtemperatur på 6500 Kelvin, alltså blåare än vanligt dagsljus om 5500 Kelvin.
Så att göra bilden lite blåare än det förvalda är inga problem. Ofta är W20-läget på LG:s OLED:ar aningens gröngult vilket är störande.
Men går du hela vägen till C20-läget är man långt förbi vitbalansen för mulet väder och du tittar på en bild som definitionsmässigt är turkos. 
Underbart svar. Jag får dra lite i reglaget senare då 
Postad 28 March 2017 - 15:26
KingPong
-
KingPong
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej alla ville bara tack för all hjälp och information jag har fått,men ville bara dubbelkolla så jag köpte rätt tv som jag ska hämta idag på Elgiganten LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B6V
https://www.elgigant...rt-tv-oled55b6v
OLED55B6v Mvh Johan
Japp, det stämmer.
Postad 28 March 2017 - 15:41
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Skönt att höra att jag beställde rätt,tänkte på när jag kör hem den sen det är väll lugnt att kartongen ligger ner i bilen har bara ca fem kilometer hem mvh Johan
Postad 28 March 2017 - 16:49
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Skönt att höra att jag beställde rätt,tänkte på när jag kör hem den sen det är väll lugnt att kartongen ligger ner i bilen har bara ca fem kilometer hem mvh Johan
skärmen upp så 👍
Postad 28 March 2017 - 16:53
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Det ska bli 
något annat att tänka på leta efter döda pixlar eller ska man bara undvika att leta fel 
Postad 28 March 2017 - 17:41
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Nu finns SVT Play Beta som bygger på Hbb TV 1.5 att ladda hem från LG Store
Postad 28 March 2017 - 17:52
dsirk
-
dsirk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Det ska bli 
något annat att tänka på leta efter döda pixlar eller ska man bara undvika att leta fel 
Leta inte efter fel. Bättre att leta efter bra filmer:-).
Postad 28 March 2017 - 18:22
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Nu finns SVT Play Beta som bygger på Hbb TV 1.5 att ladda hem från LG Store
Hur kvalitén på streamen?
Edit: testade själv, verkar ganska bra faktiskt
Redigerat av Lajo, 28 March 2017 - 18:39.
Postad 28 March 2017 - 20:05
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Leta inte efter fel. Bättre att leta efter bra filmer:-).
Det ska jag göra nu står den hemma och väntar på att bli uppackad !! glad jag är.
P.s hur lägger man in bilder här.
Postad 28 March 2017 - 20:28
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det ska jag göra nu står den hemma och väntar på att bli uppackad !! glad jag är.
P.s hur lägger man in bilder här.
Använd fullständig editor i stället för skicka.
Postad 29 March 2017 - 10:54
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Hej alla jag köpte LG sen, och tänkte j*vlar va bra bild.
Men nu till mitt problem eller problemen 1 när digitalboxen var inkopplad så vart bilden jätte skum upptill och vid kanterna.
försökte filma det men nja kolla längs upp till vänster och vissa kanaler är det värre på.
Plus när jag byter kanal så lysde en pixel grönt då tänkte jag att det var nått fel så ja kollade på olika färger på tv o hittade detta på röd bild men syns inte på blå men såg andra.
Vad göra.
Vad kan göra ått bilden på digitalboxen riktigt störande det är inte så n'r man har ps4 eller boxen igång
Postad 29 March 2017 - 10:57
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Leta inte efter fel. Bättre att leta efter bra filmer:-)
Letade inte fel men råkade hitta tyvärr
Postad 29 March 2017 - 11:43
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Hej alla jag köpte LG sen, och tänkte j*vlar va bra bild.
Men nu till mitt problem eller problemen 1 när digitalboxen var inkopplad så vart bilden jätte skum upptill och vid kanterna.
försökte filma det men nja kolla längs upp till vänster och vissa kanaler är det värre på.
Plus när jag byter kanal så lysde en pixel grönt då tänkte jag att det var nått fel så ja kollade på olika färger på tv o hittade detta på röd bild men syns inte på blå men såg andra.
Vad göra.
Vad kan göra ått bilden på digitalboxen riktigt störande det är inte så n'r man har ps4 eller boxen igång
Kör panelrensning?
Postad 29 March 2017 - 12:32
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Tror du det hjälper väcker den pixlar
Postad 29 March 2017 - 13:14
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Postad 29 March 2017 - 14:11
ROBRUG
-
ROBRUG
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Kör du canal digital? jag har samma på 2st Tv:n
Postad 29 March 2017 - 14:29
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Kör du canal digital? jag har samma på 2st Tv:n
jag kör bredbandsbolaget kommer inte ihåg vilket paket men jag har aldrig haft detta problem för.
Postad 29 March 2017 - 15:01
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
688 inlägg
Har du samma problem när du använder andra källor, som blu-ray?
Postad 29 March 2017 - 18:32
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Ne inga problem men jag har lämnat tillbaka tv hitta ett annat fel en lysande pixel som lös när man bytte kanal.
Men tack för all hjälp synd tyckte om Tv:n kommer vänta på de nya
Postad 29 March 2017 - 19:33
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Hur funkar egentligen vanlig Tv på en sån här? Har kollat lite på 65 tummaren. Kollar 100% på vanlig tv från Boxer, film från nätet samt Netflix. Blue Ray spelaren används aldrig.
Dessutom har Tvn en förmåga att stå på dygnet runt i princip här hemma. Det enda jag är intresserad av svärtan. Hatar all form av truemotion med såpa effekter.
Plasman som jag har nu börjar bli gammal och har fortfarande Led-skräck efter vad jag upplevt förut hemma hos folk som påstår att de har "bra" bild med knepiga artefakter, halos och liknande.
Postad 29 March 2017 - 21:17
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
kollade precis avsnitt 6 av iron fist i Dolby Vision, vilken wowkänsla när DV fick sträcka på benen i fightingscenerna! var som att kolla på chess-demot från LG 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|