Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2009 - 21:10

julgransfot
  • julgransfot
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Var ute i tjänsten och reste förra veckan, vart tvungen å stanna till vid Höga kusten bron när jag såg detta skådespel. Tufft med vattenångan från Ångermanälven (18 minus i luften). Tror ni jag önskade jag haft med mig min D40 eller? Nu fick det bli det som fanns till hands dvs iphone.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Bro2.jpg   65,54K   0 Antal nerladdningar

Postad 19 januari 2009 - 21:19

jonas340
  • jonas340
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Kul att ni gillar dem! Och alltid bra med konstruktiv kritik. Angående efterbehandlingen så har jag nog kikat lite för mycket på Rosie Hardy på Flickr (länk) och hennes drömska bilder.

lftr> nu är du skyldig mig en bildpost efter allt mitt slit med att ladda upp extra bilder!

Jag går emot strömmen och säger att jag tycker att du har gjort ett j-t bra efterarbete med dina bilder. Min personliga åsikt är att bilderna blivit mer levande, de har fått värme, en bättre kontrast utan att vara överdriven och så tycker jag att bakgrunden blivit mer intressant gentemot de släta originalbilderna, inte för att de i sig är något att klaga över, men som sagt, ett bra efterarbete kan ju höja en bild ytterligare och det tycker jag att du lyckats mycket bra med.

Postad 19 januari 2009 - 22:04

Tec
  • Tec
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag går emot strömmen och säger att jag tycker att du har gjort ett j-t bra efterarbete med dina bilder. Min personliga åsikt är att bilderna blivit mer levande, de har fått värme, en bättre kontrast utan att vara överdriven och så tycker jag att bakgrunden blivit mer intressant gentemot de släta originalbilderna, inte för att de i sig är något att klaga över, men som sagt, ett bra efterarbete kan ju höja en bild ytterligare och det tycker jag att du lyckats mycket bra med.

Håller faktiskt med, i så gott som varje ord :D

Postad 20 januari 2009 - 07:21

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Här kommer en från mig.
Bifogad fil  potr_tt1.jpg   605,56K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 januari 2009 - 08:47

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1 542 inlägg
  • 0
Altså, med damm och repor och smuts-effekten så skulle det eventuellt vara så att bilden passade in i ett sammanhang där bildens omgivning också var sliten, typ om den hängde med ett gäng liknande bilder eller i en sliten lokal eller vad som helst, men har den inte en sliten omgivning blir bildens användningsområde opassande.

En ren bild (utan sci-fi effekter altså) passar däremot över allt... i ramar, i forum, på mobilen, osv osv.

Sen tar effekterna uppmärksamheten från fotot, samma sak som om man använder en överdrivet detaljerad ram eller någon annan flashig effekt.

Effekter funkar oftast åt andra hållet med andra ord.

Postad 20 januari 2009 - 15:28

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Denna bild är en av de coolaste jag tagit tycker jag :)
Motiv kor på grönbete.
Bilden är bara cropad.
Nikon D80 + kit 18-55 VR
ExposureTime : 1/3Sec
FNumber : F25,0
ExposureProgram : Aperture Priority
ISOSpeedRatings : 100
DateTimeOriginal : 2009:01:20 13:45:57
DateTimeDigitized : 2009:01:20 13:45:57
FocalLength : 35,00(mm)
Bifogad fil  kor.jpg   271,38K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Simz, 20 januari 2009 - 15:29.

Postad 20 januari 2009 - 15:31

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Simz: Experimenterade du eller var du ute efter att ta en sådan bild?

Postad 20 januari 2009 - 15:37

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Jag labbade lite med längre slutartid.
Tog 3 bilder men denna vart klart bäst.
Fanns inte så mycket kul objekt att fota på så man gör så gott det går.
Gilla du den ?
/Simz

Postad 20 januari 2009 - 15:42

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Mycket häftig bild, hur har du efterbehandlat den? Om du har det alså...

Postad 20 januari 2009 - 15:48

Unregistered6f0de2b2
  • Unregistered6f0de2b2
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Fångade en svan igår. Lite efterbehandlad i Lightroom.

Bifogad fil  DSC_3736.jpg   70,9K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 januari 2009 - 15:50

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Mycket häftig bild, hur har du efterbehandlat den? Om du har det alså...

Har bara ökat exponeringen en aning för att få den ljusare då jag fota i raw. Annars bara cropad.
/Simz

Redigerat av Simz, 20 januari 2009 - 15:53.

Postad 20 januari 2009 - 17:40

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Skysst porträtt, aningen mycket ps för min smak kanske :)

Försökt några egna självporträtt men det var svårt hehe.

En random byggbild från idag, bara förminskad. (Behöll riktiga wb:n som var gul från glödlampam om nån undrar)
Kan nån gissa vad detta är ? :)

Bifogad fil  cluster1.jpg   70,29K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 januari 2009 - 17:47

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
"Motorn" för en hemmabyggd raket? Ser att det sitter tre små ledare över varje rör, hur kommer det sig?

Postad 20 januari 2009 - 17:58

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

"Motorn" för en hemmabyggd raket? Ser att det sitter tre små ledare över varje rör, hur kommer det sig?

Nästan rätt
Det är en motorhållare. Man petar in färdiga motorer där. Det ska sitta 3st i ett kluster, därav dom 3 rören :)

edit, aha du mena dom små metallstängerna. Dom håller motorerna på plats så dom inte ramlar ur.

Redigerat av Myllerman, 20 januari 2009 - 18:00.

Postad 20 januari 2009 - 18:06

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Haha, okej, intressant hemmabygge! :)
Jag som trodde att det var tre motorer som skulle sitta i rören, för att "aktiveras" så måste ström komme från ett/flera batteri/-er uppe i själva raketen! :(
Fast då hade ju sladdar varit att föredra, p.g.a vikten :)

Postad 20 januari 2009 - 18:26

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Haha, okej, intressant hemmabygge! :)
Jag som trodde att det var tre motorer som skulle sitta i rören, för att "aktiveras" så måste ström komme från ett/flera batteri/-er uppe i själva raketen! :(
Fast då hade ju sladdar varit att föredra, p.g.a vikten :)

Hehe ja det hade vart lite tungt, den är uppochner på bilden så stängerna ska peka neråt egentligen.

Postad 20 januari 2009 - 19:07

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
En sista bild från senaste sessionen. Smuts begränsat endast till bakgrunden denna gången så att lifter inte ska klaga (bakgrunden blir för slät och tråkig utan någon effekt alls tycker jag). Denna gången också med ett färgschema jag älskar men som jag vet retar lifter :)

Sigma 18-50/2.8 Macro HSM är verkligen tokskarpt redan från f/2.8 :)
Postad bild

Postad 20 januari 2009 - 19:28

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1 542 inlägg
  • 0
Det där är inte ett färgschema, det är en felaktig vitbalans :)

Nejdå, vänddia funkar.

Postad 20 januari 2009 - 22:47

julgransfot
  • julgransfot
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej!
Har övat lite i photoshop med en bild från i somras på en riktig raritet (porsche speedster från 50-talet).
Skulle gärna vilja höra om ni tycker att mitt efterarbete lyft fram bilden eller tvärtom förstört den.
Omdömen är alltid bra. Bifogar orginalfil samt den redigerade, vilken som är vilken antar jag syns =)

Kortet är taget med D40 och kitobjektiv (18-55).

Bifogad fil(er)

Postad 21 januari 2009 - 10:53

Unregistered6f0de2b2
  • Unregistered6f0de2b2
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hej!
Har övat lite i photoshop med en bild från i somras på en riktig raritet (porsche speedster från 50-talet).
Skulle gärna vilja höra om ni tycker att mitt efterarbete lyft fram bilden eller tvärtom förstört den.
Omdömen är alltid bra. Bifogar orginalfil samt den redigerade, vilken som är vilken antar jag syns =)

Chansar vilt på att det är den övre som är redigerad :(

Det blir ju absolut en kraftfullare bild av lite beskärning, kontrast och färgmättnad, en roligare bild att titta på!

Lacken på motorhuven ser dock lite flammig ut efter behandling så du kanske borde fixa lite till med färgmättnaden. Jag är kanske lite tveksam till pålagd (?) flare, men det är ju bara min personliga åsikt.

Otroligt vacker bil för övrigt så det hade ju varit svårt att misslyckas med bilden ens med en mobilkamera :D

Postad 21 januari 2009 - 12:26

Elleshar
  • Elleshar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej!

Jag tycker helt klart att bilden är mycket bättre efter redigeringen. Bilen är snyggare i rött istället för rosa :( Dock så är "flaren" ganska störande. Får hoppas att ägaren av bilen tvättade den med då det ser ut att vara en del fåglar som bajsat i prick på den.

Postad 21 januari 2009 - 13:09

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12 974 inlägg
  • 0
Ursäkta mig men det kommer ingen bild den här gången. Jag undrar vad programmet heter som ett par i den här tråden har använt. Man kan göra typ fusk-HDR i det med endast en bild. Bilderna kan se lite psykadeliska ut. Har suttit och letat och sökt nu men utan att finna namnet på programmet. Blir tokig snart!

När jag endå är inne på det spåret, kan ni visa up era bästa/ sämsta HDR:er och beskriva lite kort hur ni gjort. Behöver lite inspiration.

Postad 21 januari 2009 - 14:50

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
PhotomatixPro 3 har jag, tror det är detta program du letar efter också!
Har tyvärr ingen tillgång till programmet nu så kan inte visa någon bild!

Postad 21 januari 2009 - 14:53

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12 974 inlägg
  • 0
Tack, men det var inte det.

Var nåt shareware program som någon medlem använde för att våldta sina bilder med :)

EDIT:

Topaz adjust hette det. Kom på att cebonit har använt det en del tidigare i tråden så jag sökte upp det! Tack endå.

Redigerat av overhard, 21 januari 2009 - 14:56.

Postad 21 januari 2009 - 15:05

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0
Menar du typ denna, så är den fixad i Topaz adjust från Topazlabs.com (sorry a bit late)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredf904966d, 21 januari 2009 - 15:07.

Postad 21 januari 2009 - 19:35

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
En till bild av en bil vi inte äger längre.. En Pontiac Bonneville 1960 med 4500 svenska mil körda då den kom till Sverige.....Och bilen är inte helt orginal med navkapslarna här på bild... Detta då dom orginal kan tappas bort. Och aldrig ersättas då dom är som nya... Fenderskirtsen över bakhjulen är ej orginal. Det finns men är svåra att få tag på.. Så kopior fick duga.. Men dom är monterade så inte ens ett hål är borrat.. Och ägaren ser man där i bild åker med högt huvud.. :)

Canon s3is var kameran, Samt detta är urklippt...

Bifogad fil(er)

Postad 21 januari 2009 - 19:41

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0

Sigma 18-50/2.8 Macro HSM är verkligen tokskarpt redan från f/2.8 :)

Vi har ju snart samma gluggar rakt av du och jag :)
Skitbra bild btw!

Redigerat av CyberVillain, 21 januari 2009 - 19:42.

Postad 21 januari 2009 - 21:07

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Vi har ju snart samma gluggar rakt av du och jag :)
Skitbra bild btw!

Hehe, det har du rätt i :-) Men någon 70-200 och 10-20 blir det nog inte för mig. Fasta objektiv is the shizzle har jag märkt. Nästa objektiv skulle i så fall bli ett 85/1.8.

Postad 21 januari 2009 - 21:42

julgransfot
  • julgransfot
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Chansar vilt på att det är den övre som är redigerad :)

Det blir ju absolut en kraftfullare bild av lite beskärning, kontrast och färgmättnad, en roligare bild att titta på!

Lacken på motorhuven ser dock lite flammig ut efter behandling så du kanske borde fixa lite till med färgmättnaden. Jag är kanske lite tveksam till pålagd (?) flare, men det är ju bara min personliga åsikt.

Otroligt vacker bil för övrigt så det hade ju varit svårt att misslyckas med bilden ens med en mobilkamera :)

Jag tycker helt klart att bilden är mycket bättre efter redigeringen. Bilen är snyggare i rött istället för rosa :P Dock så är "flaren" ganska störande. Får hoppas att ägaren av bilen tvättade den med då det ser ut att vara en del fåglar som bajsat i prick på den.

Kul att ni verkar gilla det, vad jag ville få fram är en lite äldre look på fotografiet, därför har jag "förstört" den genom att lägga på alldeles för mycket kontrast, lagt på en del noise (därav den lite flammiga och pixliga motorhuven, och en flare skulle vara pricken över i´t för att få lite extra liv i lacken. Ett bra motiv är relativt enkelt att bildbehandla på så många sätt, mest svårt å bestämma sig tycker jag vad som blir snyggast.

PS. såg inte fågelskitarna förrän du påtalade dem, lol, skulle inte jag heller vilja ha om bilen var min, jag får nog "photoshoppa" bort dem.

Postad 21 januari 2009 - 23:11

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Fortsätter med en gamal bild jag fann igen på nätet föreställande min Vette jag hade förut... Den lackades sedan om ilsket ferarriröd.. Samt gälarna på sidan togs all färg bort på mm så krom kom fram... Ekerfäljarna polerades upp och bilen var urläcker att se på.....

Så började ****t.. lacken blåsade sig därför lackfirman inte förstod att gamal USA lack måste allt bort. Eller måste man lägga ett mellanlager... Så det blev att riva bilen igen och lacka om.. Efter det lessnade jag och Vetten såldes...

Bilden som är ett kort som kopierats av ett vanligt gulnat kort är från start taget med min Minolta AF7000,, och det togs i början av nittitalet efter vi just flyttat hem till gamla Rågsved / Sthlm igen efter några år boende i kristimnehamn...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Vette1.jpg   75,56K   0 Antal nerladdningar

Postad 21 januari 2009 - 23:47

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0

Hehe, det har du rätt i :-) Men någon 70-200 och 10-20 blir det nog inte för mig. Fasta objektiv is the shizzle har jag märkt. Nästa objektiv skulle i så fall bli ett 85/1.8.

Ja, det blir alltid en kompromiss med zoom, många linser och rörliga delar lixom.. Själv skulle en fast 300 2.8 inte vara helt fel..

Postad 22 januari 2009 - 00:15

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Ja, det blir alltid en kompromiss med zoom, många linser och rörliga delar lixom.. Själv skulle en fast 300 2.8 inte vara helt fel..

Framförallt blir skärpedjupet lidande med zoomobjektiv, och jag är en bokehjunkie :-)

Bild också för att kompensera för OT!
Postad bild

Postad 22 januari 2009 - 10:21

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Kul att ni verkar gilla det, vad jag ville få fram är en lite äldre look på fotografiet, därför har jag "förstört" den genom att lägga på alldeles för mycket kontrast, lagt på en del noise (därav den lite flammiga och pixliga motorhuven, och en flare skulle vara pricken över i´t för att få lite extra liv i lacken. Ett bra motiv är relativt enkelt att bildbehandla på så många sätt, mest svårt å bestämma sig tycker jag vad som blir snyggast.

PS. såg inte fågelskitarna förrän du påtalade dem, lol, skulle inte jag heller vilja ha om bilen var min, jag får nog "photoshoppa" bort dem.

Tjena Julgransfot
Tycker inte att din redigering har gjort att kortet ser äldre ut.
Men därimot tycker jag att du har fått fram ljuset, ditaljerna och det intressanta i bilden
En bra redigering.
Om du skall få kortet att se gammalt ut så skall du matta färgena och inte förstärka dem.
Kolla på Mayros bild nedan.

Fortsätter med en gamal bild jag fann igen på nätet föreställande min Vette jag hade förut... Den lackades sedan om ilsket ferarriröd.. Samt gälarna på sidan togs all färg bort på mm så krom kom fram... Ekerfäljarna polerades upp och bilen var urläcker att se på.....

Så började ****t.. lacken blåsade sig därför lackfirman inte förstod att gamal USA lack måste allt bort. Eller måste man lägga ett mellanlager... Så det blev att riva bilen igen och lacka om.. Efter det lessnade jag och Vetten såldes...

Bilden som är ett kort som kopierats av ett vanligt gulnat kort är från start taget med min Minolta AF7000,, och det togs i början av nittitalet efter vi just flyttat hem till gamla Rågsved / Sthlm igen efter några år boende i kristimnehamn...

Mayro mycket fin bild och gillar kännslan i den.
Vette är en dröm bil för mig och speciellt stingray.
Någon dag skall jag ha en sådan :)

Framförallt blir skärpedjupet lidande med zoomobjektiv, och jag är en bokehjunkie :-)

Bild också för att kompensera för OT!
Postad bild

Steelth dina bilder är alltid en inspiration.
Var inne och kolla lite i en annan tråd hur du redigera bilder.
Hitta inte alla funktioner i PS som du använde men kan fråga om i den andra tråden.
Det som jag undra över är hur du ljussätter.
Vet att du har två blixtar men har du fasta lmapor också?
/Simz

Redigerat av Simz, 22 januari 2009 - 10:24.

Postad 22 januari 2009 - 10:27

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Lägger ut en bild med.
Model : NIKON D80
ExposureTime : 1/640Sec
FNumber : F10,0
ExposureProgram : Aperture Priority
ISOSpeedRatings : 100
DateTimeOriginal : 2009:01:20 14:34:01
Bifogad fil  motsol2.jpg   257,22K   0 Antal nerladdningar

Postad 22 januari 2009 - 11:18

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Steelth dina bilder är alltid en inspiration.
Var inne och kolla lite i en annan tråd hur du redigera bilder.
Hitta inte alla funktioner i PS som du använde men kan fråga om i den andra tråden.
Det som jag undra över är hur du ljussätter.
Vet att du har två blixtar men har du fasta lmapor också?
/Simz

På dessa bilder så var det en blixt från höger genom paraply framför Charlotte och en naken blixt från vänster bakom henne. Den bakifrån hade en snoot gjord av paketinslagningspapper för att rikta ljuset. På de andra bilderna hade jag också ett gråfilter gjort av hushållspapper för att få ner styrkan så att blxiten bara belyste käklinjen men på den senaste bilden är båda blixtarna lika skarpa. Inga fasta lampor.

Väldigt snygg bild! Har du ändrat färgerna något eller var himlen så glödande? Horisonten verkar lite sned, eller är det bara jag?

Postad 22 januari 2009 - 16:30

hristo19
  • hristo19
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
En bild från i höstas när jag provade mitt nya Canon EF 85/1,8 USM.
Model : Canon 40D
ExposureTime : 1/3200Sec
FNumber : F2.8
ISO: 400
Dessutom har jag lek lite i PS.

Bifogad fil(er)

Redigerat av hristo19, 22 januari 2009 - 16:34.

Postad 22 januari 2009 - 17:00

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

På dessa bilder så var det en blixt från höger genom paraply framför Charlotte och en naken blixt från vänster bakom henne. Den bakifrån hade en snoot gjord av paketinslagningspapper för att rikta ljuset. På de andra bilderna hade jag också ett gråfilter gjort av hushållspapper för att få ner styrkan så att blxiten bara belyste käklinjen men på den senaste bilden är båda blixtarna lika skarpa. Inga fasta lampor.

Väldigt snygg bild! Har du ändrat färgerna något eller var himlen så glödande? Horisonten verkar lite sned, eller är det bara jag?

Japp färgerna är förstärkta en aning.
Ang horisontet så kanske den är lite sne.
Har inte tänkt på det innan. Skall se om jag kan fixa det.
/Simz

Postad 22 januari 2009 - 19:07

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

• 3 695 inlägg
  • 0
"Old" look. :)

Bifogad fil  IMG_0086_TM_bw_kopia.jpg   446,85K   0 Antal nerladdningar

Ah ja, lite tone mapping-fusk också förståss... :(

Redigerat av Velodynamic, 22 januari 2009 - 19:09.

Postad 22 januari 2009 - 19:41

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Simz

Vad skoj med bilintresse!!!!
Du får sno dig köpa en sådan knallert och gasa lite innan den där :) miljörörelsen sabbat hela bilhobbyn då man har maskiner som sjunger vackert i bilarna..DVS V8ór...

Postad 22 januari 2009 - 19:46

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Japp men det blir hus innan jag köper någora nya leksaker.
Har sålt hojen och båten. Bara bilen kvar.
MEn en vacker dag står den där och gärna med en blower på :)
/Simz

Postad 23 januari 2009 - 01:52

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Hemmagjord glass är gott...Julia 13 tillverkade den... :blush:

Sony A300 samt Minolta 24-105 3,5-4.5

Bifogad fil(er)

Postad 23 januari 2009 - 03:06

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Lite osäker på färgerna då jag lägger upp bilden från en liten HP tx2020, mina två stationära datorer rasade med 2 dagars mellanrum, ena grafikkortet och andra nätdelen, va trött man blir.. :blush:

http://www.aftonblad...ticle4242946.ab ;)
De hann just få upp brandbilen innan jag hann ner.

[edit]skrev visst tidigare att det var en 2133'a, har nog läst lite för mycket om den eftersom jag hade den på hjärnan. Rätt ska vara TX2020 vilket min kollega noterade :) [/edit

Bifogad fil(er)

Redigerat av BempaS, 30 januari 2009 - 23:50.

Postad 23 januari 2009 - 13:08

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Det är många fina vinterbilder här just nu :blush:
Själv sitter jag och bläddrar bland sommarminnen och längtar till värmen... här är en bild från min balkong i juli 2008
Bifogad fil  Klematis3.jpg   1,05MB   0 Antal nerladdningar
Olympus E-510
Olympus ZD 70-300mm på 263mm
Slutartid: 1/180 sekund
Bländare: f/8,0
Ljuskänslighet: 800 ISO

Postad 23 januari 2009 - 17:16

Matte__86
  • Matte__86
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag har äntligen köpt en banklampa! Den är ju bara så snygg..
Postad bild

Sony A200, 1/20sek
F/3,5, 18mm, ISO 400
Photoshopad för att få lite HDR-effekt

Postad 23 januari 2009 - 18:26

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Här va en bil vi fick i inbyte då vi sålde vår Chrysler 57á.. En Chrysler Cordoba 77á... Med 400 cui maskin i.. Även om den var nyare så saknar vi den.. Den var "lagom" på nått sätt.. Samt gick rätt billigt pga att bilen var liten och med bra vrid i maskin. Så man gasade aldrig direkt mycke.. Skadorna på framskärm är ifrån då knäppgöken som tog in bilen till Sverige som första ägare skulle lyfta ner bilen från lastbilen den var lastad på.. Han hade satt kättingar in i hjulhusen och hakat i bärarmarna och sedan bara lyft...Så en bil med inte en endast bula fick helt plötsligt svårlagade skador där man varit tvingad att lyfta av hela framskärmarna för fixa hos en riktig plåtis med efterföljande omlack.. Vilket alltid syns då man gör oavsett om man kommer nära i färgnyas..Sorgligt korkat... Men men Detta fick senare ägare fixa. Om han brydde sig.. Hade vi haft denna kvar hade den haft feta fälgar samt maskinen hade preppats lite smått . Och då givet hade skärmkanterna fixats.....

Foto taget med en HP Photosmart 320.. DVS 2 MP kamera från stenåldern...

Bifogad fil(er)

Postad 23 januari 2009 - 19:02

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Lite produktfoto i vintermörkret..
Två diffuserade energisparlampor från sidorna.

Bifogad fil  objektiv.jpg   79,02K   0 Antal nerladdningar

Postad 23 januari 2009 - 20:15

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Snygg bild och även ett snyggt exemplar där av Minoltas 200/2,8 HS ;)
Ser alldeles nytt ut! :P

Postad 23 januari 2009 - 20:27

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Snygg bild och även ett snyggt exemplar där av Minoltas 200/2,8 HS :blush:
Ser alldeles nytt ut! ;)

Ja lyckades hitta ett fint förra sommarn på ebay. :P
Fotat med Sony A200 med kit objektiv.

Postad 24 januari 2009 - 02:31

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Ja lyckades hitta ett fint förra sommarn på ebay. :)
Fotat med Sony A200 med kit objektiv.

Inge avis alls... ;)

En liten höstbild då.. Barnen kollar ner på "gubben" med minen.. "jaja igen" lite så där överseende...

Bifogad fil(er)

Postad 24 januari 2009 - 13:39

PlasmaNoob
  • PlasmaNoob
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
En Whiskey på det här :)

Bifogad fil  whisk.jpg   266,3K   0 Antal nerladdningar

GX 20 50mm 1,4 + PS CS4

Redigerat av PlasmaNoob, 24 januari 2009 - 13:47.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.