Nej bara ett rykte.Bara nyfiken, var det sant att äpplet lyser? Inte sett nåt om det.
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(109)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 8GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(97)
|
Inga priser | |
Elgato Turbo.264 (1TU108101000)
(Videoredigering)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg)
|
16 år sedan |
Converter (6 inlägg)
|
17 år sedan |
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 08 June 2009 - 22:25
Postad 08 June 2009 - 22:28
- Angående videosamtal, visst det vore väl coolt, men allvarligt talat, hur många använder sig av videosamtal idag?
Skulle ju vara lättare använda om det fanns.
Allvarligt talat, jag klarar mig utan det men tycker ändå att Apple kunde tryck in det "baraföratt".
Nej bara ett rykte.
Ok tack.
Skulle inte velat haft det så.
Postad 08 June 2009 - 23:30
Och jag känner ingen som har det problemet så då jämnar det ut sig
Samma här, jag har 4 polare med iphone 3g och ingen har klagat över att den glider ur handen, själv älskar jag den blanka looken.
Postad 09 June 2009 - 00:13
Samma här, jag har 4 polare med iphone 3g och ingen har klagat över att den glider ur handen, själv älskar jag den blanka looken.
Känns nästan som man kan våga sig på gissningen att ni nog inte umgås i samma kretsar
Kan någon besvara något jag undrat över i ett par veckor....vad har eg "El GatoTurbo 264" med denna tråd att göra?
Postad 09 June 2009 - 00:56
Det är ju inte så att kompassen bara används till att få upp den på skärmen och visa vilket håll du tittar åt. Jag har då ingen nytta av att ta upp kompassen och sen "Jaha, så norr är ditåt". Det är snarare kompassen i kombination med andra apps som den blir intressant, som t.ex med GPS:en. Om du vill så vänder kartan åt det hållet din telefon pekar. Så om du vänder dig om så roterar kartan med dig vilket är väldigt smidigt. Sen kommer det nog många apps som tar hjälp av kompassen på sätt som vi inte ens kan drömma om nuKompass, hur mycket använder man det?
Skönt med riktig navigation också från TomTom. Hoppas den inte blir för dyr bara? Perfekt med hållaren för bilen som de visade upp också.
Jag äger ingen iPhone idag men jag kommer hänga på låset den 9 juli. Får se vilken opperatör det blir bara...
Dina "källor" verkade inte så pålitliga vilket vi misstänkte. Jag är bara glad att vi slapp vänta ett halvår. Men du kan ju alltid titta in i den här tråden till hösten igen så kan du läsa om hur kul vi har haft det i sommar med vår iPhone 3G SJag ska påminna dig titta tillbaka i denna tråden till hösten
En liten guidad tur av de nya funktionerna i iPhone 3G S.
http://www.apple.com...idedtour/#large
Redigerat av smellymarq, 09 June 2009 - 00:57.
Fixade länken till guidade turen
Postad 09 June 2009 - 08:17
Nej, det presenterades inte någon "liten iPhone".
Haha vadå? Allt jag sa var ju rätt utom release datumet? Ooops, sa du något?
Anyhow... En lite bättre kamera, voice controll och kompass känns inte som saker jag kommer att byta iPhone för. Snabbare processor är förvisso fint, men jag vet inte hur jag skulle märka skillnaden. "Vanliga" iPhone 3G är ju knappast långsam som den är. Skönt att få tyst på alla rykten om OLED-skärm och mini-iphones iallafall.
Hahaha, du har gjort min dag! Humor!
Kom igen, du blev ägd så det stänkte om det. Ta det som en man och kom inte med massa undanflykter
Skönt att få tyst på alla rykten om OLED-skärm och mini-iphones iallafall.
Hahahaha, ja det var ju verkligen du som dödade detta ryktet. Du är en kille med humor, det står ju klart iaf
Postad 09 June 2009 - 10:07
Så vad om han hade fel? Så ska du blossa upp det hela? Väx upp istället och återgå till Topic!Kom igen, du blev ägd så det stänkte om det.
Postad 09 June 2009 - 10:17
Dina "källor" verkade inte så pålitliga vilket vi misstänkte. Jag är bara glad att vi slapp vänta ett halvår. Men du kan ju alltid titta in i den här tråden till hösten igen så kan du läsa om hur kul vi har haft det i sommar med vår iPhone 3G S
Ja, vänta ett halvår ville man ju inte göra
Eh va? Vad hade jag fel om då? Förutom datum? Vilka andra punkter?
Räcker inte det?
Så vad om han hade fel? Så ska du blossa upp det hela? Väx upp istället och återgå till Topic!
Så så, nu tar vi det lilla lugna
Jag blossar inte upp något, jag bara poängterade det av den enkla anledningen att han var snabb med att försöka hitta punkter som skulle visa på att han inte hade fel trots allt
Aja, missförstå mig rätt som man brukar säga...väx upp och se humorn, ta det inte så allvarligt
Det ska bli intressant och se om TomTom kommer hänga på låset den 17 juni. Personligen hoppas jag det då jag hade varit i behov av appen en vecka senare och man tycker ju att de borde vilja vara först ut, inte låta konkurrenter (Garmin, Navigon etc) få möjlighet att närma sig.
The TomTom navigation application for iPhone will be available via the Apple iTunes App Store, following the release of Apple’s OS 3.0 operating system. Details regarding pricing and availability for both the application and the TomTom car kit for iPhone will be made available in advance of the products’ launch later this summer.
Jag har svårt att se vad som är mest troligt
Redigerat av zinned78, 09 June 2009 - 10:21.
Postad 09 June 2009 - 12:39
jag frågade: "Förutom datum?", och sen var datum det enda du kunde hitta som jag inte hade rätt på. Svagt... Lämna tråden till oss som vill diskutera iPhone, så kan du väl sticka och leta fel någon någon annanstanns på internet, mmkej?
Så ja, bli inte arg på mig för att jag (som flera andra) pekade ut att du inte hade rätt. Som sagt, ta det som en man
Tråden i sig har jag nog varit mer delaktig i än vad du har, vad du nu menar att det har med saken att göra. Jag har i mitt senaste inlägg lämnat diskussionen med dig och fortsatt on topic, du kan väl göra detsamma?
Ingen som har lyckats snoka rätt på mer info om TomTom eller det är tyst som i graven?
Edit: Stavfel.
Redigerat av zinned78, 09 June 2009 - 12:40.
Postad 09 June 2009 - 14:11
Så ja, bli inte arg på mig för att jag (som flera andra) pekade ut att du inte hade rätt. Som sagt, ta det som en man
Tråden i sig har jag nog varit mer delaktig i än vad du har, vad du nu menar att det har med saken att göra. Jag har i mitt senaste inlägg lämnat diskussionen med dig och fortsatt on topic, du kan väl göra detsamma?
Ingen som har lyckats snoka rätt på mer info om TomTom eller det är tyst som i graven?
Edit: Stavfel.
Ja, jag vill också veta mer om TomTom's app. Det enda jag har hittat är på deras webbsida: http://iphone.tomtom.com/
Finns en kort och kittlande liten film på det hela där också..
Står bara coming soon. Förhoppningsvis släpps det i samband med iPhone OS 3.0...
OT: Zinned78: Lika bra vi ger upp, han kommer nog inte erkänna något, han är ju elit liksom.
Redigerat av shapic, 09 June 2009 - 19:27.
Postad 09 June 2009 - 14:20
Ja, jag vill också veta mer om TomTom's app. Det enda jag har hittat är på deras webbsida: http://iphone.tomtom.com/
Finns en kort och kittlande liten film på det hela där också..
Står bara coming soon. Förhoppningsvis släpps det i samband med iPhone OS 3.0...
OT: Zinned78: Lika bra vi ger upp, han kommer erkänna något, han är ju elit liksom.
Ja, det infon har jag också tagit del av...jag hoppas nu på att någon ska ha snubblat över ett datum och pris, kanske någon har mottagit ett felskickat mail från TomToms marknadsavdelning eller nåt?
OT: Ja, jag har ju lagt ner det...vi kommer ju aldrig att nå den elitnivå som han spelar på
Postad 09 June 2009 - 15:26
Postad 09 June 2009 - 15:31
hur länge tror ni att det dröjer innan telia/telenor/halebop lägger upp nya iphone i sitt sortiment så man kan se vad det blir för priser på dom olika abonnemangen.
Pressmeddelande från telenor. Nu är det bekräftat att de även säljer 3G s med andra ord. Mer info inom kort...
http://www.telenor.s...wsItemId=431223
Postad 09 June 2009 - 15:41
Pressmeddelande från telenor. Nu är det bekräftat att de även säljer 3G s med andra ord. Mer info inom kort...
vilken är det som haft bästa dealen på iphone av de tre som säljer den hittils
Postad 09 June 2009 - 16:36
Postad 09 June 2009 - 17:19
Hoppas bara Tre också tar sig i kragen o fixar iPhone till sitt sortiment
Edit: När det står såhär "Ditt abonnemang har en bindningstid som löper ut: 2009-12-15 " så betyder det väll att ja inte kan bryta abonnemanget förränn de datumet ? Nu är de bara abonnemanget som ja betalar, telefonen är avbetalad.
Redigerat av -Seb-, 09 June 2009 - 17:25.
Postad 09 June 2009 - 18:32
Hoppas bara Tre också tar sig i kragen o fixar iPhone till sitt sortiment
Edit: När det står såhär "Ditt abonnemang har en bindningstid som löper ut: 2009-12-15 " så betyder det väll att ja inte kan bryta abonnemanget förränn de datumet ? Nu är de bara abonnemanget som ja betalar, telefonen är avbetalad.
På telenor kan man förnya sitt abonnemang 3 månader innan bindningstiden löper ut om du har tecknat i 12 månader
om du däremot har tecknat abonnemang i 24 månader så ska det vara 6 månader innan.
Postad 09 June 2009 - 18:33
Postad 09 June 2009 - 18:46
Men har du kollat vad det kostar att ringa, sms'a och mms's med halebop? Det är ju snor-dyrt. Typ 6-7 gånger så dyrt som med telenor. Så de tar igen pengarna där helt klart.
[/quote]
Kolla igen, halebop har helt ok priser
Postad 09 June 2009 - 18:56
Förstår inte vad du menar.. Funkar alldeles utmärkt för mig. Musik från iTunes i dator A > iPhone > Musik från iPhone till dator B. Inga problem alls. Funkar klockrent.
Pratar vi om samma sak? Det funkar bra att tömma ur telefonen när man "auktoriserar" (det jag kallade föra över ägarskap). Men sen, kan du glatt synka på dator a efter att ha auktoriserat dator b? Det funkar *inte* för mig. Jag kan exvis inte synka ringsignaler på två olika datorer.
Jag vill alltså kunna använda minst två datorer för att föra över media till luren, allt annat känns orimligt.
Det närmaste jag kunnat komma är "patchen" jag postade tidigare, och med tanke på inlägg bara i den bloggen så verkar jag inte vara ensam. Då inlägget var skrivet av en person med OSX tvivlar jag på att problemet är beroende på OS, eller är det nått jag missar?
"Normally it’s only possible to sync media on an iPhone with one computer. If you try to use a second computer you get the warning below that "the iPhone XXX is synced with another iTunes library. Do you want to erase this iPhone and sync with this iTunes library"?
Postad 09 June 2009 - 19:36
e-lite >> Helt ärligt, hur gör du för att surfa upp 1-2 GB per månad? Jag bara undrar, jag tycker jag surfar lite till medelmåttigt och har använt 1,5 GB på snart ett år (sedan 2008-07-11). Hur fasen surfar man upp 1-2 GB per månad?
Postad 09 June 2009 - 19:37
Pratar vi om samma sak? Det funkar bra att tömma ur telefonen när man "auktoriserar" (det jag kallade föra över ägarskap). Men sen, kan du glatt synka på dator a efter att ha auktoriserat dator b? Det funkar *inte* för mig. Jag kan exvis inte synka ringsignaler på två olika datorer.
Jag vill alltså kunna använda minst två datorer för att föra över media till luren, allt annat känns orimligt.
Det närmaste jag kunnat komma är "patchen" jag postade tidigare, och med tanke på inlägg bara i den bloggen så verkar jag inte vara ensam. Då inlägget var skrivet av en person med OSX tvivlar jag på att problemet är beroende på OS, eller är det nått jag missar?
"Normally it’s only possible to sync media on an iPhone with one computer. If you try to use a second computer you get the warning below that "the iPhone XXX is synced with another iTunes library. Do you want to erase this iPhone and sync with this iTunes library"?
Men fungerar inte den patchen då?
Postad 09 June 2009 - 19:38
Streamad pron ?maxxess >> Varför ska du synca? Du kan ju alltid manuellt dra media direkt till telefonen i iTunes, du behöver inte synca in den.
e-lite >> Helt ärligt, hur gör du för att surfa upp 1-2 GB per månad? Jag bara undrar, jag tycker jag surfar lite till medelmåttigt och har använt 1,5 GB på snart ett år (sedan 2008-07-11). Hur fasen surfar man upp 1-2 GB per månad?
Postad 09 June 2009 - 19:38
Värt att tänka på att vissa abb har fria samtal inom den egna operatören, typ halebop. Är man då ett gäng som kör med halebop, ja då har man fria samtal och fria sms. Värt en del om man ringer så.
Surfar man mycket har Telenor bra med "fri" datamängd och man stryper "bara" ner till 3g-hastighet och inga 57kbit eller vad vissa kör med.
Postad 09 June 2009 - 19:39
maxxess >> Varför ska du synca? Du kan ju alltid manuellt dra media direkt till telefonen i iTunes, du behöver inte synca in den.
Youtube, podcastnedladdningar och flitigt surfande skulle jag tro. Det drar snabbt iväg.
Postad 09 June 2009 - 19:50
Men har du kollat vad det kostar att ringa, sms'a och mms's med halebop? Det är ju snor-dyrt. Typ 6-7 gånger så dyrt som med telenor. Så de tar igen pengarna där helt klart.
Som sagt så jämförde jag utifrån mina behov och då var halebop helt klart billigast. Jag jämförde halebop vänner och fri surf mot telias max 25 där jag får ringa gratis till både telia och halebop telefoner. Hos halebop kostar det som sagt 59öre/min. Men eftersom själva telefonen och abonnemanget var cirka 3000 kr billigare hos halebop har jag den summan att ringa för innan jag når upp till telias totala kostnad. Och då har jag inte heller räknat med uppkopplingsavgift osv hos telia.
Men som ni kanske märker är det upp till var och en ocg bestämma hur man använder telefonen och på så sett hitta ett abonnemang som passar ens krav.
Postad 09 June 2009 - 21:18
T.ex Turbo 3G...har jag idag på min X1a men ändå går det ju SJUUUKT långsamt att ladda in en webbsida, trots att jag befinner mig mitt i stockholms city, så det känns ju meningslöst i vilket fall som helst även om det hade varit kul. Röststyrning...iof bra....men vet sen tidigare att det brukar kännas väldigt fånigt att tala med en apparat (speciellt när man inte är själv) och frågan är hur bra det eg fungerar i praktiken. Bättre batteritid....verkar ju vara ganska marginell skillnad.
Redigerat av Unregistered1413, 09 June 2009 - 21:23.
Postad 09 June 2009 - 21:41
Försöker desperat hitta skäl för att stå emot impulsen att köra en Iphone 3G redan idag då jag inte vill vänta och heller inte vill binda upp mig på några abonnemang....kan någon ge mig bra skäl för varför jag ändå borde vänta på det? Eftersom jag inte har en iphone idag har jag lite svårt att bedöma skillnaden mellan en iPhone 3G uppgraderad till 3.0 och en 3GS....vad säger ni?
T.ex Turbo 3G...har jag idag på min X1a men ändå går det ju SJUUUKT långsamt att ladda in en webbsida, trots att jag befinner mig mitt i stockholms city, så det känns ju meningslöst i vilket fall som helst även om det hade varit kul. Röststyrning...iof bra....men vet sen tidigare att det brukar kännas väldigt fånigt att tala med en apparat (speciellt när man inte är själv) och frågan är hur bra det eg fungerar i praktiken. Bättre batteritid....verkar ju vara ganska marginell skillnad.
Vill du ha en betydligt bättre kamera (nuvarande kameran är ju knappt användbar i jämförelse), riktiga videoinspelningsmöjligheter, betydligt kvickare system, kompass som kommer kunna användas på massa roliga sätt, 7.2mbit hsdpa och bättre batteritid? Ja, då bör du vänta tills den nya kommer.
Men i vilket fall som helst är det nog mest logiskt att vänta åtminstone några dagar, då iPhone 3G rimligtvis bör få sig en prissänkning snart.
Andledningar till att det går segt att ladda en webbsida på X1 kan vara att webbläsaren eller OS:et eller cpun helt enkelt är en flaskhals.
Postad 09 June 2009 - 21:46
Men i vilket fall som helst är det nog mest logiskt att vänta åtminstone några dagar, då iPhone 3G rimligtvis bör få sig en prissänkning snart.
Andledningar till att det går segt att ladda en webbsida på X1 kan vara att webbläsaren eller OS:et eller cpun helt enkelt är en flaskhals.
Lär finnas en hel del iPhone 3G på Blocket/Tradera när 3GS släps också. Min t.ex.
X1's seghet kan nog bero på alla tre dom anledningarna i jämförelse med iPhone 3G i alla fall. En kollega på jobbet har X1 och vi har jämfört lite. I alla fall min iPhone 3G slår hans X1 i webbsideladdning 100 gånger av 100.
Postad 09 June 2009 - 21:48
Vill du ha en betydligt bättre kamera (nuvarande kameran är ju knappt användbar i jämförelse), riktiga videoinspelningsmöjligheter, betydligt kvickare system, kompass som kommer kunna användas på massa roliga sätt, 7.2mbit hsdpa och bättre batteritid? Ja, då bör du vänta tills den nya kommer.
Kamera är i princip helt ointressant för mig, oavsett om det handlar om rörlig eller icke rörlig bild. Visst, får man välja mellan en bra kamera och en dålig så....men hur dålig är eg kameran på dagens iPhone eg, rimligtvis bör den väl vara i klass med en bra kamera på en mobil för ett par år sedan? Kvickare system, vet vi att det blir så? Dessutom kan jag inte påminna mig att jag sett speciellt många klaga på att dagens iphone är slö? Kompass...när det väl finns applikationer som stödjer den har jag nog uppgraderat ändå
Ja, vänta några dagar känns väl iof vettigt, det kan jag hållla med om. Är iof företagsköpare så nån tusenlapp hit och dit spelar eg inte större roll....speciellt inte som min relation med nuvarande telefon blir mer och mer frostig.
Men är det verkligen så? Har pratat med folk som försöker surfa via mobilen tom i Telia HQ i farsta, men säger även där att det går rejält långsamt. Visst går det, men det är sälan jag har känner ett sånt behov av att se en sida just nu att jag inte hellre väntar tills jag är vid en riktig dator....båda pga hastigheten men också pga att det oavsett hastighet är en ganska jobbig upplevelse att sufta på telefonen tycker jag.
Redigerat av Unregistered1413, 09 June 2009 - 21:50.
Postad 09 June 2009 - 22:02
Kamera är i princip helt ointressant för mig, oavsett om det handlar om rörlig eller icke rörlig bild. Visst, får man välja mellan en bra kamera och en dålig så....men hur dålig är eg kameran på dagens iPhone eg, rimligtvis bör den väl vara i klass med en bra kamera på en mobil för ett par år sedan? Kvickare system, vet vi att det blir så? Dessutom kan jag inte påminna mig att jag sett speciellt många klaga på att dagens iphone är slö? Kompass...när det väl finns applikationer som stödjer den har jag nog uppgraderat ändå
Ja, vänta några dagar känns väl iof vettigt, det kan jag hållla med om. Är iof företagsköpare så nån tusenlapp hit och dit spelar eg inte större roll....speciellt inte som min relation med nuvarande telefon blir mer och mer frostig.
Men är det verkligen så? Har pratat med folk som försöker surfa via mobilen tom i Telia HQ i farsta, men säger även där att det går rejält långsamt. Visst går det, men det är sälan jag har känner ett sånt behov av att se en sida just nu att jag inte hellre väntar tills jag är vid en riktig dator....båda pga hastigheten men också pga att det oavsett hastighet är en ganska jobbig upplevelse att sufta på telefonen tycker jag.
Snabbare processor = vanligtvis kvickare system, och enligt apple själva i snitt 2x snabbare. Det som glädjer mig mest är att applikationer i allmänhet kommer starta och ladda snabbare, vilket jag stör mig på med dagens iPhone. Iphone 3G är inte direkt slö, men jag vet inte hur kinkig du är, men jag personligen har någon slags fobi mot väntetider. Trycker jag på sms-appen så vill jag komma in i den direkt och inte behöva vänta ett par sek för att den ska hinna ladda alla sms...
Kamerorna i de första två iphonemodellerna anser iaf jag vara rätt sunkiga. Det blir inte direkt några bilder som man vill spara i sin fotosamling eller skriva ut..
Men det spelar ju ingen roll vart du står om det är själva telefonen som är flaskhalsen (om det nu är så). Du kan lika gärna ställa dig 1m från en mast och det går fortfarande lika segt.
Postad 09 June 2009 - 22:14
Snabbare processor = vanligtvis kvickare system, och enligt apple själva i snitt 2x snabbare. Det som glädjer mig mest är att applikationer i allmänhet kommer starta och ladda snabbare, vilket jag stör mig på med dagens iPhone. Iphone 3G är inte direkt slö, men jag vet inte hur kinkig du är, men jag personligen har någon slags fobi mot väntetider. Trycker jag på sms-appen så vill jag komma in i den direkt och inte behöva vänta ett par sek för att den ska hinna ladda alla sms...
Hmmm....kör idag Windows Mobile....kan det verkligen vara värre än så gällande hastigheten?
Men det spelar ju ingen roll vart du står om det är själva telefonen som är flaskhalsen (om det nu är så). Du kan lika gärna ställa dig 1m från en mast och det går fortfarande lika segt.
Ja, men det jag syftar på är väl mer så här....är inte hela detta med att "surfa via mobilen" eg mest en myt så vida man inte gör det via ett trådlöst nätverk, och även då har man ju problemet med en trots allt rät liten skärm osv. Just iPhonen är väl antagligen en av de bättre på detta område dock....
Postad 09 June 2009 - 22:22
Postad 09 June 2009 - 22:25
Hmmm....kör idag Windows Mobile....kan det verkligen vara värre än så gällande hastigheten?
Iof, ska väl erkännas att dagens Windows Mobiler inte är lika sega som tidigare, men ändå finns känslan där av att man alltid ligger före i knapptryckningarna, vilket ibland leder till att "fel" program tar emot dem eftersom det man skulle byta till inte laddat klart ännu.
Ja, men det jag syftar på är väl mer så här....är inte hela detta med att "surfa via mobilen" eg mest en myt så vida man inte gör det via ett trådlöst nätverk, och även då har man ju problemet med en trots allt rät liten skärm osv. Just iPhonen är väl antagligen en av de bättre på detta område dock....
Jaha
Nja, en myt är det iaf inte. Om man i praktiken får 2mbit/s är det ju såklart ett stort lyft från vanlig 3G hastighet som är en bråkdel. Sen är det ju även här väldigt subjektivt om hur man helst vill surfa. Personligen tycker jag att det går alldeles utmärkt att surfa på en iPhone trots skärmstorleken. Dessutom ökar antalet iPhone-anpassade webbsidor hela tiden vilket gör det ännu smidigare.
Men ett tips är att testa en iPhone 3G, och känner du dig nöjd så är det väl inget att fundera på
Postad 09 June 2009 - 22:44
Nja, en myt är det iaf inte. Om man i praktiken får 2mbit/s är det ju såklart ett stort lyft från vanlig 3G hastighet som är en bråkdel.
Rejält OT men....får man verkligen 2 Mbit/s då? Det jag menar är att mina egna erfarenheter är att det i praktiken aldrig är i närheten av det, även när telefonen signalera att man har HSDPA. Och när tom folk som jobbar på Sveriges största mobiloperatör inte heller säger sig varit i närheten av dessa farter så kan man ju inte låta bli att undra hur mkt sanning det ligger i det hela...
Men men, det kanske inte har så mkt med just iPhone att göra
Postad 10 June 2009 - 20:21
När jag synkar luren med iTunes kommer denna förbenade ruta upp och detta gäller varje gång den skall synka kontakterna med Windows Mail. EFter att klickat bort denna så kommer nästan direkt bild nr 2.
Detta hände aldrig innan iTunes uppdaterades för ett par dagar sedan. Vad f*n gör man?! Går det att lösa på något sätt?
Bifogad fil(er)
Postad 10 June 2009 - 23:21
Jo, men X1:an ÄR trött. Jag stod ut med den i en vecka, sen pallade jag inte mer. Man orkar bara inte surfa på den. Långsam och ohanterligt format. Gå till närmsta iPhone-handlare, be att få provsurfa lite på en demo-telefon. Du ska se att det är gigantisk skillnad mot din X1.
Gör jag det lär det vara kört att försöka vänta in 3Gs.....men jag börjar nästan känna att det är kört ändå. Men det känns nästan som om priset skulle behöva sjunka lite, mest för att man inte ska behöva känna att affären var allt för dålig.
Postad 11 June 2009 - 00:04
Postad 11 June 2009 - 00:56
Jag har en GPS från Navigon idag och gillar den skarpt så jag är sugen på deras kommande program. Har samma gränssnitt och funktioner som min GPS. Blir att sälja den och köpa programmet sen. Hoppas att även Navigon släpper en specialgjord hållare liknande den TomTom visade upp.
En film om Navigons program: http://www.youtube.c...player_embedded
Källa: http://www.mobil.se/...090639-220.html
Postad 11 June 2009 - 01:15
Nu är det även bekräftat att Navigon släpper ett GPS-program till iPhone. Den släpps i två versioner. En som är gratis och en som kostar ett än så länge okänt pris. Det som skiljer dem åt är att "deluxe" varianten erbjuder fullständig navigering med röstinstruktioner, vägskyltar och den vägleder dig i filvalet för att komma rätt. Släpps denna månad!
Jag har en GPS från Navigon idag och gillar den skarpt så jag är sugen på deras kommande program. Har samma gränssnitt och funktioner som min GPS. Blir att sälja den och köpa programmet sen. Hoppas att även Navigon släpper en specialgjord hållare liknande den TomTom visade upp.
En film om Navigons program: http://www.youtube.c...player_embedded
Källa: http://www.mobil.se/...090639-220.html
Härligt med konkurrens! Då pressas förhoppningsvis priserna också.
Ironiskt nog sålde jag idag min Navigon GPS
Postad 11 June 2009 - 07:28
maxxess >> Varför ska du synca? Du kan ju alltid manuellt dra media direkt till telefonen i iTunes, du behöver inte synca in den.
Alltså jag måste vara korkad hehe.. Men hur får jag över bilder till telefonen. Jag vill ofta ta en bild från webben när jag lägger upp nya kontakter t.ex.
Om jag öppnar enheten som om den vore en vanlig disk kan jag läsa ut bilder som är tagna med kameran via \Internal Storage\DCIM\100APPLE men den mappen är skrivskyddad.
Om jag stänger av synk för bilder under fliken bilder i iTunes kan jag ändå inte göra drag&drop med "test.jpg" till enheten. iTunes säger att filen inte kopierades för att den inte vet hur den skall hanteras.
Musik och video går det bra att göra drag&drop på, men inte bilder. Missar jag något uppenbart här?
Postad 11 June 2009 - 13:00
Fan va man längtar till OS 3.0! 6 dagar kvar nu
Vilken tid ska man uppdatera, jag är rädd att uppdateringen tar slut FORT o då måste man vänta till Apple släpper nya.
Postad 11 June 2009 - 13:06
Jag skulle gissa på att programmet landar på runt 1000:- som deras nuvarande för windows mobile. Dock kan de ju gå ut med ett billigare release erbjudande.Jag hade en TomTom men den försvann från bilen när jag skulle hämta sonen från dagis och hade inte låst bilen. nu väntar jag tills TomTOm släpper en iphone version så köper jag den, ingen som har koll på priset?? Jag gissar på 350-400kr.
Vilken tid ska man uppdatera, jag är rädd att uppdateringen tar slut FORT o då måste man vänta till Apple släpper nya.
Hållaren skulle jag gissa på runt 500:- om man tittar på deras nuvarande alternativ. Dock verkar ju denna vara lite mer avancerad än många av de de listar på sin hemsida.
Postad 11 June 2009 - 13:07
Jag hade en TomTom men den försvann från bilen när jag skulle hämta sonen från dagis och hade inte låst bilen. nu väntar jag tills TomTOm släpper en iphone version så köper jag den, ingen som har koll på priset?? Jag gissar på 350-400kr.
Aj, tråkigt sådant
350-400 kr? Oj, jag hoppas verkligen det blir så lågt. Själv tror jag det landar på runt 800-1000 kr. Jag skulle ändå inte tveka
Ja, det ska bli skönt med denna uppdateringen. Men vad menar du med att den tar slut? Det rör ju sig inte om en fysisk produkt som kan ta slut, det är en uppdatering genom iTunes som kommer finnas där i tid och evighet...iaf tills nästa version kommer
Postad 11 June 2009 - 13:08
Redigerat av Phindus, 11 June 2009 - 13:09.
Postad 11 June 2009 - 13:11
Jag skulle gissa på att programmet landar på runt 1000:- som deras nuvarande för windows mobile. Dock kan de ju gå ut med ett billigare release erbjudande.
Hållaren skulle jag gissa på runt 500:- om man tittar på deras nuvarande alternativ. Dock verkar ju denna vara lite mer avancerad än många av de de listar på sin hemsida.
1000kr är inte heller så farligt för en komplett GPS, hoppas att den fungerar bra bara. Hållaren kan man beställa på nätet från USA, mycket billigare.
Släpps TomTom och Navigon den 17:e också?
Postad 11 June 2009 - 13:12
Troligtvis inte. Tomtom har sagt "någon gång i sommar" och Navigon "innan Tomtom", så troligtvis in Juni/Juli.1000kr är inte heller så farligt för en komplett GPS, hoppas att den fungerar bra bara. Hållaren kan man beställa på nätet från USA, mycket billigare.
Släpps TomTom och Navigon den 17:e också?
Postad 11 June 2009 - 13:19
Troligtvis inte. Tomtom har sagt "någon gång i sommar" och Navigon "innan Tomtom", så troligtvis in Juni/Juli.
The TomTom navigation application for iPhone will be available via the Apple iTunes App Store, following the release of Apple’s OS 3.0 operating system. Details regarding pricing and availability for both the application and the TomTom car kit for iPhone will be made available in advance of the products’ launch later this summer.
Texten ovan kan man ju tolka på två sätt :
1) ...following the release of Apple’s OS 3.0 operating system
2) ...will be made available in advance of the products’ launch later this summer
Jag själv hoppas och tror att TomTom hänger på låset när 3.0 kommer, speciellt nu när Navigon kommer in i racet och säger sig släppa tidigare. TomTom påstår ju sig själv vara marknadsledande och bäst (vilket jag personligen håller med om) så då kan de ju inte se sig slagna av Navigon vad det gäller släppet av appen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
69 filmer
16 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?