![]() |
![]() |
![]() |
392:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 januari 2010 - 17:56
Ingen idé att försöka spela iallfall verkar det ju som...
Postad 10 januari 2010 - 18:10
Postad 10 januari 2010 - 18:14
Redigerat av Unregisteredee312c77, 10 januari 2010 - 18:28.
Postad 10 januari 2010 - 18:17
http://www.youtube.c...h?v=DTDPR28dcWs
Finns det något man inte kan hacka i det här spelet?
(För den som inte orkar kolla så har någon lyckas fixa så man får miljoner xp för en kill)
tyckte det såg ganksa kul ut ja,, tänk om det fanns ett sånt spelläge

Postad 10 januari 2010 - 18:50
Jag brukar köra thermal på sniperbössor, är verkligen effektivt på vissa banor.Vad är thermal scope bra för egentligen, med tanke på att skotten har nada effekt. Samma träff utan thermal ger garanterad kill. Nyfiken mest eftersom det krävs en massa kills för att klara den challengen & det känns inte speciellt lockande. Och jo jag vet att man ser nån slags värmeyta men skit samma eftersom skotten inte "tar".
Postad 10 januari 2010 - 18:52
Du tog inte många flaggor då gissar jaghade precis världens flytrunda 63-3 domination på afgan, slog mitt killstreak rekord med råge, numera 50! känns skönt så här på kvällskvisten!
Funkar riktigt bra på sniper, men på assault är det ju svårare då du måste skjuta på långt håll eftersom det är sån förstoring på siktet. Vid "normalt" assault avstånd fyller man ju hela siktet med en vit gubbe.Vad är thermal scope bra för egentligen, med tanke på att skotten har nada effekt. Samma träff utan thermal ger garanterad kill. Nyfiken mest eftersom det krävs en massa kills för att klara den challengen & det känns inte speciellt lockande. Och jo jag vet att man ser nån slags värmeyta men skit samma eftersom skotten inte "tar".
Brukar köra assault+thermo på underpass, har så svårt att se fi där. Funkar rätt ok ibland, ibland inte...
Så sämre effekt beror bara på att man skjuter på längre håll oftast vilket ju är som det ska då.
Redigerat av Unregistereda1381774, 10 januari 2010 - 18:54.
Postad 10 januari 2010 - 19:03
tog UMP och satte ljuddämpare på den, inget annat, skjuter ju förhållandevis rakt med några hopp åt sidorna.
Sen testade jag UMP med ljuddämpare och AUGscop och då helt plötsligt har ju hela bössan fått fnatt och dansar omkring över skärmen som en vilde. Detta är för mig helt obegripligt då den fortfarande är dämpad och AUGscop förstorar väldigt lite.
Kan det vara så att IW tänkt att man inte ska få för stort övertag med AUGscop? Låter kanske långsökt men det kanske kan vara så?
Redigerat av Unregistered73199dd3, 10 januari 2010 - 19:03.
Postad 10 januari 2010 - 19:23
AUGscop?Gjorde en lite jämförelse igår när jag lirade privat själv.
tog UMP och satte ljuddämpare på den, inget annat, skjuter ju förhållandevis rakt med några hopp åt sidorna.
Sen testade jag UMP med ljuddämpare och AUGscop och då helt plötsligt har ju hela bössan fått fnatt och dansar omkring över skärmen som en vilde. Detta är för mig helt obegripligt då den fortfarande är dämpad och AUGscop förstorar väldigt lite.
Kan det vara så att IW tänkt att man inte ska få för stort övertag med AUGscop? Låter kanske långsökt men det kanske kan vara så?
Postad 10 januari 2010 - 19:25
AUGscop?
Nej kanske fel av mig. men vad heter det då? det siktet du måste skjuta 20 pers med för att låsa upp thermal siktet?
Postad 10 januari 2010 - 20:07
Jag lirar nog till 2-tiden inatt, kvällsskift veckan som kommer... som sagt - GAME ON!!Vilka lirar länge inatt? Själv är man ju ledig måndag tisdag då jag nu sitter på jobbet och slarvar, så inatt blir det GAME ON!
Tackar för nattens sod-lir med primören, lillhögis, banditen och tiva mfl.
Postad 10 januari 2010 - 20:18
Postad 11 januari 2010 - 06:07
ACOG.Nej kanske fel av mig. men vad heter det då? det siktet du måste skjuta 20 pers med för att låsa upp thermal siktet?
Postad 11 januari 2010 - 08:46
Thermal tycker jag faktiskt är lite larvigt, när jag kör sniper kör jag original.
Dock så skulle jag nog haft betydligt fler sniperkills om jag hade kört mer med Thermal...
---
Hahahaha, Ekaa dricker nog fan mer kaffe än "I en annan del av Köping-Tobbe". Respekt!
---
Tycker absolut att vi kan fixa med en träff snart igen, jag missade ju den förra som var hemma hos primören.
Kanske kan ta nåt i Uppsala den här gången? I o f s är det väl bara jag och frasse som är härifrån.
Hehehe, tror det var Högberg junior som föreslog http://www.apg.se/phazerball.html som aktivitet om vi ska ses.
Jag lirar mer än gärna Paintball, men då hellre Paintball än Phazerball. Skulle vara riktigt kul om vi kunde få ihop 2 lag och lira lite paintball!
----
Fick en skön start på min 4:e prestigerunda. Lirade SD och slutade med 15-1, tror jag gick upp till rank 5 eller 6 direkt. Tack och bock!
Lirade Mosh med l2ickard, morlock m fl senare på kvällen. Gick ganska värdelöst, gick fan inte att döda nån.
Trodde det berodde på att jag var hemma hos tjejen=trådlöst 2Mbit.
Kom senare på att det nog berodde på att jag körde lightweight istället för Stopping power.
Nej, jag gillar fan inte lightweight, stopping power är ett måste när man lirar core.
Dock kör jag marathon på nästan alla mina klasser, även snipern ibland. Då istället för sleight of hands.
Postad 11 januari 2010 - 09:05
Det räcker med ca 10 skott från UMP:en ( med Stopping Power ) för att skjuta ner UAV-flygplanet.
Ganska användbart tycker jag.
Postad 11 januari 2010 - 10:16
I am going to come flat out and say this right now. Sony's PS3 is the system for hardcore FPS fans. Their exclusive shooters, Killzone 2 and the upcoming MAG, are two of the best shooters to play. That is of course, you are able to use a small tactic called teamwork. Teamwork is something that is nowhere to be found on Modern Warfare 2.
This harkens back to my Battlefield Bad Company 2 Beta Hands-On, that MW2 is a game that seriously rewards a person going solo, a person who constantly runs off by himself to either camp or run the entire match knifing. How does that make good gameplay? The flaw that greatly trashes MW2 are the killstreaks. If one player (hopefully not more) gets a killstreak that is above say 5 kills, chances are that team is going to win. If you play Modern Warfare 2 then you may agree that when the scoreboard comes up the winning team usually has one or two star players. Why? Because they just camp in order to get the killstreaks. Killstreaks have plagued the game terribly. Call of Duty 4 wasn't as bad because the killstreaks weren't so demanding, so players were able to get the airstrike or helicopter by still constantly moving together and using teamwork. Now, with some rewards requiring up to 25 kills to get, people just camp.
Är faktiskt beredd att hålla med, men det betyder inte att jag inte gillar spelet för det gör jag.
Men att "Because they just camp in order to get the killstreaks" skulle stämma håller jag inte med om.
Finns ju X antal spelare bara här som ganska enkelt drar in t ex en "chopper gunner" utan att för den skull behöva campa.
Dock så är det ju, tyvärr, så att får man bara en första killstreak, t ex predator så sannolikheten ganska stor att man får in en chopper gunner. Får man en chopper gunner och får 8-10 kills så är det nog så att dom flesta "campar" till sig resterande kills för att få en nuke.
Men inte fan campar man till sig t ex predator eller harrier?!? Inte jag iallafall.
Så antagligen är killen som skrivit texten inte speciellt duktig heller.
Men ändock; jag håller med om mycket det han skriver.
Hela texten: http://www.respawnac...e-2most-of.html
Postad 11 januari 2010 - 10:34
Men den matchen som vi förlorade igår berodde på att vi spelade totalt uselt å alla sprang åt var sitt håll å inget sammarbete.
Jag håller alltså inte med.
Däremot så borde killstreakrewardsen försvinna. Iaf så att man måste skjuta/kniva folk för att bygga på å inte ta hjälp av en missil för att få en helikopter. Men det har vi ju snakat om förr.
Postad 11 januari 2010 - 10:42
Tycker att vi vinner de flesta matcherna pga av att vi spelar ihop. Sen så hjälper det ju att vissa av oss är duktiga å drar in 10 kills i en SD match. Ibland gör jag det oxå men mer sällan än Rickard å Frasse.
Men den matchen som vi förlorade igår berodde på att vi spelade totalt uselt å alla sprang åt var sitt håll å inget sammarbete.
Jag håller alltså inte med.
Däremot så borde killstreakrewardsen försvinna. Iaf så att man måste skjuta/kniva folk för att bygga på å inte ta hjälp av en missil för att få en helikopter. Men det har vi ju snakat om förr.
Ja, håller med dig. När det gäller oss så är det ju självklart därför vi vinner. För att vi faktiskt oftast har bra teamwork. När vi inte har det förlorar vi. ELLER så har vi nån som slutar med typ 16-2 och då vinner vi ändå.

Men då har det ändå inte nåt att göra med att den personen har campat sig till det.
Vi har ju oftast bra teamwork OCH individuellt skickliga spelare.
När man lirar SD tycker jag också att dom kan ta bort killstreak rewardsen helt. Inte annars.
Dock så borde det, på något sätt, vara lite svårare att komma upp till dom högre.
Men det kan bli ganska svettigt att komma upp till nuken (25) om man inte får tillgodoräkna sig dom killsen man får m h a andra killstreak rewards. Svårt det där.
Postad 11 januari 2010 - 10:44
Jag är på öl och strategisnack!Jag tycker det är god tid att vi alla ses och tar en öl eller fem och planerar en strategi för spelandet!
Och om ni gubbar vågar så kan vi demonstrera strategierna i en duell av Phazerball (http://www.apg.se/phazerball.html)
Ledsen att jag sinkade er alla och inte kom till partyt någongång när ni väl väntade på mig. h0gb3rg1, primören med flera....
Jag hade det struligt med uppkopplingen och inbjudningarna (som jag såg att andra med haft...)
Trist!!!
Postad 11 januari 2010 - 10:45
Jag fick 9 kills i rad, och jag skickade ut min pave low, och där tog det slut. paven gav mig 7 kills men jag fick dock ingen AC130. Det betyder att jag hade 16-0 men ingen ac130... Ska det vara så?

Postad 11 januari 2010 - 10:49
Hmm, det där skulle de ju fixa i förra patchen, eller om det var den tidigare. Den helin var buggad så den byggde inte på killstreaken.Har spelat MW2 nu i strax över 5 dygn och tydligen har jag inte förstått mig på killstreaken än?!?
Jag fick 9 kills i rad, och jag skickade ut min pave low, och där tog det slut. paven gav mig 7 kills men jag fick dock ingen AC130. Det betyder att jag hade 16-0 men ingen ac130... Ska det vara så?
Postad 11 januari 2010 - 10:51
Har spelat MW2 nu i strax över 5 dygn och tydligen har jag inte förstått mig på killstreaken än?!?
Nej, det ska inte vara så. Det är en bugg, just det med Pave lowen alltså. Man tillgodoräknas INTE dom killsen som man får av Pave Lowen. Men det ska fixas.
EDIT: Ja, instämmer med morlock. Så var det. Det skulle ju ha fixats förra gången. Hmm, konstigt att det inte är fixat...
Kommer (har kommit?) en ny uppdatering m a p "Ice skating glitch".
Another #MW2 playlist update to prevent the spread of the "ice skating" / speed hack. Will prevent matchmaking into modded games.
Redigerat av BrittBastard, 11 januari 2010 - 10:53.
Postad 11 januari 2010 - 11:06
Det värsta är väl att man blir utloggad stup i kvarten!!
Blir så sur....
Postad 11 januari 2010 - 11:11
Min uppkoppling är ok o jag har provat med kabel istället för trådlöst men utan resultat
När jag valt ex. vis team deathmatch står den o söker o söker o provar ansluta till olika spel men det händer inte mycket mer ibland har jag flyt o kommer med ett spel men du är det typ bara ett spel sen blir jag för det mesta avbruten när spelet är slut o man ska byta bana.
Sen laggar det som fan när man väl lyckats komma med ett spel
när den börjar söka spel har jag en ping på typ 50 sen ju längre den står o söker ju högre blir pingen allt eftersom
Blir knäpp på detta är det överbelastning i servrarna ??? tror inte felet ligger hos mig
Är det likadant för andra ????
Vill bara tillägga att det funkat bra till för några dagar sedan
Redigerat av pangemange, 11 januari 2010 - 11:29.
Postad 11 januari 2010 - 11:24
Hmm, det där skulle de ju fixa i förra patchen, eller om det var den tidigare. Den helin var buggad så den byggde inte på killstreaken.
Jaha på det viset, då är det bara till att byta ut skiten

Postad 11 januari 2010 - 11:47
här kommer en länk till de lurar jag köpt för de personer som har uttryckt intresse...
http://cdon.se/hemel...headset-4152273
Postad 11 januari 2010 - 12:00
Är det inte lite väl många buggar nu????
Det värsta är väl att man blir utloggad stup i kvarten!!
Blir så sur....
Håller med dig, känns som att det här med att man blir utloggad har blivit värre/mer frekvent nu på sista tiden, eller?!
Undrar om det beror på PSN, spelets servrar eller ens egen internetuppkoppling? Kylan kanske?

Jag har ju lirat hemma hos tjejen i helgen, trådlöst och 2Mbit. Ingen höjdare.
Hemma hos mig (100Mbit trådat) har det nog aldrig hänt att jag blivit utloggad.
Dock är det ju bra att man ändå kan vara kvar i spelet, bara att se till att snabbt logga in igen.
Postad 11 januari 2010 - 12:27
Kul spel igår morlock, l2ickard, hogberg1 mfl.......det börjar väl bli dags att knäppa på maskinen o börja lira igen....
här kommer en länk till de lurar jag köpt för de personer som har uttryckt intresse...
http://cdon.se/hemel...headset-4152273
Vet att det är lite OT men skriv gärna lite vad du tycker om lurarna!

Postad 11 januari 2010 - 12:35
Fan vilken jobbig match vi hade i förgår(?) på natten, tror det var du jag och lill-högis som spelade TDM på Invasion och mötte nån
extrem kamparklan som alla bosatte sig i huset där C-flaggan är.
Var mer eller mindre OMÖJLIGT att närma sig, så fort man stack fram huvudet, oavsett avstånd, så small det till så vart man död.
Tror matchen slutade med 2200-7500 eller nåt liknande!
Även om de var extrema campers och allmänt tråkiga att spela mot så måste man ändå ge dom kred för deras högklassiga samarbete och de var ju riktigt duktiga på att panga oxå.
Jag tror jag hade flest kills(antagligen flest death oxå) i vårt lag och jag hade inte över 10...

Efter den matchen så tappade man sugen rätt rejält och gick och la sig istället...

Postad 11 januari 2010 - 12:53

Postad 11 januari 2010 - 13:02
Jag har trådat 100Mbit hemma och det har funkat dåligt senaste veckan.Håller med dig, känns som att det här med att man blir utloggad har blivit värre/mer frekvent nu på sista tiden, eller?!
Undrar om det beror på PSN, spelets servrar eller ens egen internetuppkoppling? Kylan kanske?
Jag har ju lirat hemma hos tjejen i helgen, trådlöst och 2Mbit. Ingen höjdare.
Hemma hos mig (100Mbit trådat) har det nog aldrig hänt att jag blivit utloggad.
Dock är det ju bra att man ändå kan vara kvar i spelet, bara att se till att snabbt logga in igen.
Många jullediga som har suttit hemma och lirat och överbelastat servrarna???
Postad 11 januari 2010 - 13:03
Om du dödar en motståndare (med ditt vapen) innan din pavelow så ska tydligen alla kills med pavelow sedan räknas in till killstreak. Har inte gjort det själv men hört andra som sagt det

Postad 11 januari 2010 - 13:06
Jag har trådat 100Mbit hemma och det har funkat dåligt senaste veckan.
Många jullediga som har suttit hemma och lirat och överbelastat servrarna???
Låter inte helt osannolikt.
Dessutom är det säkert en hel del ungar som fått det i julklapp också=fler som spelar=överbelastade servrar.
Postad 11 januari 2010 - 13:53
Creek > Wasteland
District > Karachi
Crash > Invasion
Downpour > Underpass
Shipment > Rust
etc...
Man kanske skulle köra lite COD4 igen.

Postad 11 januari 2010 - 13:59
IW borde helt klart plocka ett gäng kartor från COD4 och peta in i detta spel.
Creek > Wasteland
District > Karachi
Crash > Invasion
Downpour > Underpass
Shipment > Rust
etc...
Man kanske skulle köra lite COD4 igen.
Efter att döskallen är i hamn har jag en känsla av att fyran åker in igen

Postad 11 januari 2010 - 15:14
Saxat från MW2-tråden i 360-delen:
"Mike Myers":
Man kör som så att EN i partyt ska kniva ALLA andra, de andra får inte göra annat än att flasha och gömma sig / springa - inte skjuta Mike Myers.
När det är 1vs1 kvar får man ta upp pistolen och last man standing är vinnaren!
Redigerat av BrittBastard, 11 januari 2010 - 15:15.
Postad 11 januari 2010 - 16:23
Om du dödar en motståndare (med ditt vapen) innan din pavelow så ska tydligen alla kills med pavelow sedan räknas in till killstreak. Har inte gjort det själv men hört andra som sagt det
kanske det, du kan väl testa det tills jag slutat jobbet ikväll

Postad 11 januari 2010 - 16:29
Hahahaha! Det här lät kul! Måste vi prova nån gång!
Körde något liknande på Rainbow Six Vegas, där "Mike" fick ha vilket vapen han ville och dom andra fick bara ha pistol, och så skulle han typ hålla sig vid liv en viss tid. Och han fick bara hålla sig på en viss yta (på ett hustak)
rätt kul var det iaf, lite omväxling

Postad 11 januari 2010 - 17:19

Redigerat av Unregistered73199dd3, 11 januari 2010 - 19:16.
Postad 11 januari 2010 - 17:37
den är sjukt bra, jag kör bara med den nu. Finns ingen anledning att ha stopping power på den heller för den sprutar ju ut kulor som går ganska hårt också. plus ett sjukt stort mag. överlägset bästa vapnet. mosar på medUMP är verkligen nya MP5. Helt sjukt vad den kan vara OP under vissa förutsättningar. Måste vara Dumdumkulor i den...
UMP 45
random/s&d
scavanger pro/marathon pro
coldbloode pro/lightweigt pro
Ninja pro
och javelin
med claymore
min absoluta favvo
Postad 11 januari 2010 - 19:14
Hahahaha! Det här lät kul! Måste vi prova nån gång!
För ett bra tag sen hade jag nån snubbe som jag mött online i CoD4 i min lista, en kväll bjöd han in mig i ett CoD4 privatparty där jag var den ända som skjöt, men jag såg några som blev lite väl lätta offer för en med kniv.
De bröt matchen två gånger (antagligen pga. mig, tyckte jag hörde smädande ord om "drdeat100 mellan matcherna

Anade i efterhand att det var just detta som de kanske höll på med, men nu är jag ganska säker på att det var det..hehe
Dock så tycker man att han borde skriva reglerna till mig via ett pm., inte så lätt att veta vad folk sysslar med...
Låter rätt kul, så det får vi ju prova nån gång.

Redigerat av Dr. Death, 11 januari 2010 - 19:16.
Postad 11 januari 2010 - 19:20
InGame Ekaa igårkväll efter jobbet, polare tog bilden. Var fruktansvärt arg på DistantHoller!
Hahaha!

Ser lagom förbannad ut, åkte kontrollen i väggen sekunden efter eller?

Postad 11 januari 2010 - 19:27

Postad 11 januari 2010 - 19:28

Postad 11 januari 2010 - 19:47
Hahaha!
Ser lagom förbannad ut, åkte kontrollen i väggen sekunden efter eller?
Nej faktist inte, har aldrig kastat nått i väggen efter att förlorat, svär ist

fan så fet jag ser ut på bildjäveln då, ansiktet ser ju shrek ut

Jag gillar att du fortfarande har jobbtröjan på dig Ekaa. MW2 direkt efter jobb
Ja, faktiskt hunnit få av mig den röda skjortan iallafall

Postad 11 januari 2010 - 21:14
Postad 11 januari 2010 - 22:48
Primare, frasse, benny, britt etc etc ni får ha det så kallt i detta avlånga land.
Jag får titta in lite då o då under tiden.
Mvh
StatusX6
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar