Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 January 2012 - 21:27

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag frågar igen då jag inte fått svar tidigare:

Jag är riktigt nöjd med min D-Link Boxee Box. Men på tre olika filmer så "hackar" ljudet till var 5-10 sekund helt oregelbundet. Först körde jag en 1080p och tänkte att det var för tungt för maskinen med just denna rippen. Så jag fixade en ny, i 720p. Men exakt samma ljudhack i denna. Det är inte fel på grundmaterialet för min iMac decodar allt fint i VLC och där rycker inget alls.

Jodå jag har testat ca 30 filmer genom min Boxee nu och 27 av dom har fungerat 110% och det har mestadels varit 1080p material. Men det är just dessa filmer som ska strula.... Tips på vad det kan vara?

Postad 04 January 2012 - 21:46

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
NiKeMan

Kör Gigabit lina så kommer det att fungera, hade samma problem när jag hade 10/100 lina.

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 04 January 2012 - 21:47.

Postad 04 January 2012 - 21:49

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Gah! Fick hem min andra Boxee box och har riggat den, men hur i helskotta gör man så att fjärrkontrollerna inte stör varandra?
De sänder dubbeltryckningar helvilt, och båda fjärrkontrollerna kan styra båda Boxarna, vilket jag absolut inte vill!

Det var inget!

http://support.boxee...my-boxee-remote

Postad 04 January 2012 - 21:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

NiKeMan

Kör Gigabit lina så kommer det att fungera, hade samma problem när jag hade 10/100 lina.

MrDTS

Konstigt att det ska ha någon betydelse när BB inte stöder Gigabit.

Jag tror mer på en dålig release av filmen

Redigerat av lappen71, 04 January 2012 - 21:52.

Postad 04 January 2012 - 21:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
VLC mjukvarudekodar annorlunda jämfört hur det fungerar på sånna här spelare.
Posta mediainfon eller pma mig filnamnen.
Testa spela upp dem från USB också.

Redigerat av Unregistered577c6879, 04 January 2012 - 21:59.

Postad 04 January 2012 - 23:42

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag kör som sagt bara med DVD-iso-filer och inget annat, och ovanstående beskrivning fungerar för mig om än lite yxigt om man inte ska spola relativt långt.

Nä, TV eller HDMI-version lär ju inte vara problemet...det har jag svårt att få ihop!!?

Har kommit på varför jag haft bekymmer med uppspelning av dvd /folder/iso. Det verkar vara så att min exsterna hårddisk som usb ansluts till min router inte klarar att streama dvd. Samma dvd från min NAS visas OK
Går bra med divx .ts .mpg och .wtv filmer från den externa disken
Kör med samba som verkar vara det enda som fungerar,

Postad 05 January 2012 - 08:03

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Nej det är inte något som jag har noterat.
Nu hanterar jag ju inte 500 filmer i ett svep, utan det blir bara några filmer då och då ;).

Jag kör Update Library, och därefter (Re)Scrape Movie på en film i taget för att själv kunna välja vilken poster jag vill ha.
Det jag har noterat är att om det inte är den film som föreslås så måste jag manuellt mata in rätt IMDB-nummer. Vissa posters är heller inte i rätt format och ger ett felmeddelande, då söker jag upp en passande poster manuellt och klipp&klistrar in dess bildadress manuellt.

3 dagar senare, sitter jag fortfarande med EMM och mitt bibliotek för att få samtliga filmer och serier att visas rätt i boxee.
Ca 95 % av innehållet fungerar perfekt, desto knepigare blir det med resterade 5. Men jag lär mig saker för var dag som går, tur att man är ledig veckan ut ;)
EMM använder imdb.com för film och thetvdb.com för serier. Jag har en serie som är upplagd helt fel i tvdb, men är rätt i imdb. Kan man tvinga EMM att hämta data från imdb? Eller behöver jag bygga nfo-filen i xml för hand? Förresten, vad använder boxeen själv för filmer och serier, om man nu skulle ta bort något ur databasen i EMM?
Jag har också märkt att boxeen (på egen hand) har bestämt att några av mina filmer är i själva verket serier och lagt de upp där trots att jag bestämt hur det ska vara i EMM. Jag hoppades på att boxee skulle strikt hålla sig till nfo-filer (om det finns några).

Sedan, så tycker jag att det är svårt att få boxee att scanna när jag vill. När man klickar på rescan, så dröjer det (lite godtyckligt) tid innan det händer något. Det bör fungera så att när jag klickar på rescan, så sätter den igång. Men men, det är petitesser (önskemål). Inget är perfekt.

Tillägg: Aj aj, inte bra, det ser ut som att jag måste ta bort samtliga källor i boxee och rensa cachen med filminfo och lägga till/skanna på nytt för att få med vissa ändringar som gjort i EMM i efterhand.

Redigerat av Adamski, 05 January 2012 - 10:24.

Postad 05 January 2012 - 08:26

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Någon som kan svara vad som är fel i mitt EMM?
När jag ska välja vilken poster jag ska ha till filmen får jag följande felmeddelande:

Title: Error
Message: Argumentet Length måste vara större än eller lika med noll.
StackTrace: vid Microsoft.VisualBasic.Strings.Left(String str, Int32 Length)
vid EmberScraperModule.dlgImgSelect.SetupSizes(String sURL)
Date/Time: 2012-01-05 08:16:42

Postad 05 January 2012 - 08:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ingen aning, men det är ett programmeringsfel ovan... tippar på att du får hålla utkik efter nya versioner om han fixar buggarna eller ladda hem en äldre version.

Har kommit på varför jag haft bekymmer med uppspelning av dvd /folder/iso. Det verkar vara så att min exsterna hårddisk som usb ansluts till min router inte klarar att streama dvd. Samma dvd från min NAS visas OK
Går bra med divx .ts .mpg och .wtv filmer från den externa disken
Kör med samba som verkar vara det enda som fungerar,

ISO stödjs inte över UPnP/DLNA nätverksprotokoll.

Postad 05 January 2012 - 09:38

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

För mig gjorde det stor skillnad (fast Dune klara det utan Gigabyte) men kan ha att göra med hur mycket BB klara att buffra (internt minne mm), men hur som helst så tappar man en hel del kapacitet i nätverk om man har flera switchar som jag + ett nätverk i hela huset blir ju ett antal meter kabel, då kanske det inte är mer än 50 kvar, då får man buffring om mediaspelaren inte har tillräckligt stort minne eller ligger man på gränsen o flera i nätverket belastar så blir det buffring ochså, har du gigabyte i hela nätverket så tryggar du max kapacitet i hela nätverket, menar att då har du ialla fall 100 över allt i slut änderna.

MrDTS

Postad 05 January 2012 - 09:42

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Gah! Fick hem min andra Boxee box och har riggat den, men hur i helskotta gör man så att fjärrkontrollerna inte stör varandra?
De sänder dubbeltryckningar helvilt, och båda fjärrkontrollerna kan styra båda Boxarna, vilket jag absolut inte vill!

Det var inget!

http://support.boxee...my-boxee-remote

Nej, jag får det inte att fungera.
Trycker man ned enter/val knappen i 15 sekunder enligt instruktionen så gör den ju inte annat än toktrycker på enter/val knappen.
Vad gör jag för fel? Är det någon speciell meny man ska vara inne i samtidigt?

Postad 05 January 2012 - 10:46

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

VLC mjukvarudekodar annorlunda jämfört hur det fungerar på sånna här spelare.
Posta mediainfon eller pma mig filnamnen.
Testa spela upp dem från USB också.

Du har PM.

Men dom fungerar ju i datorn helt hackfritt... Och jag har testat två helt olika releaser av samma film dessutom en i 1080p och en i 720p utan resultat.

Kör för övrigt trådat nätverk via min Apple AIrPort Extreme som ju klarar 300mbit....

Postad 05 January 2012 - 11:36

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Ännu en fråga om EMM + boxee: Jag har flera filmer i EMM:s databas som är markerade som Adventure under genre. Men detta kan jag aldrig se i boxen. I boxen går jag in på Filmer/Filer/Genrer/ och här visas bara några genrer, adventure + flera andra fattas. Jag kan alltså inte få fram äventyrsfilmer som jag har i mitt bibliotek. Sorterar jag i bokstavsordning så finns alla dessa filmer.

Postad 05 January 2012 - 11:54

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

EMM använder imdb.com för film och thetvdb.com för serier. Jag har en serie som är upplagd helt fel i tvdb, men är rätt i imdb. Kan man tvinga EMM att hämta data från imdb? Eller behöver jag bygga nfo-filen i xml för hand? Förresten, vad använder boxeen själv för filmer och serier, om man nu skulle ta bort något ur databasen i EMM?
Jag har också märkt att boxeen (på egen hand) har bestämt att några av mina filmer är i själva verket serier och lagt de upp där trots att jag bestämt hur det ska vara i EMM. Jag hoppades på att boxee skulle strikt hålla sig till nfo-filer (om det finns några).

Något som jag har noterat är att den andra raden i de skapade NFO-filerna innehåller information om det är en TV-serie eller Movie:
<tvshow xmlns:
...respektive
<movie xmlns:
...och mitt antagande är att detta styr om det blir hanterat som en film eller TV-serie. Kanske är detta något som du kan labba lite med!!?

Har du några exempel på filmer som strular för dig i EMM?

Sedan, så tycker jag att det är svårt att få boxee att scanna när jag vill. När man klickar på rescan, så dröjer det (lite godtyckligt) tid innan det händer något. Det bör fungera så att när jag klickar på rescan, så sätter den igång. Men men, det är petitesser (önskemål). Inget är perfekt.

Jag håller helt med. Skanningen verkar dock börja tämligen omgående så länge som man låter Boxeen vara i fred. Jag brukar gå in under Filkällor då man där lätt ser när skanningen börjar.

Tillägg: Aj aj, inte bra, det ser ut som att jag måste ta bort samtliga källor i boxee och rensa cachen med filminfo och lägga till/skanna på nytt för att få med vissa ändringar som gjort i EMM i efterhand.

Japp, detta har jag fått gjort vid något tillfälle. Det största problemet är att all musik skannas om, och då tar det låååång tid. Jag funderar dock på att strunta i att skanna musiken i Boxeen då det är väldigt sällan som jag lyssnar på musik den vägen...

Postad 05 January 2012 - 12:08

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Ember Media Manager.

Jag hittade just denna länk som kanske kan ge lite mer information:
http://leetstreet.ne...g/2011/05/embe/

Du behöver förresten inte skanna om allt om du har ändrat en NFO-fil...utan du kan be Boxee skanna om den manuellt.

Postad 05 January 2012 - 12:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Ännu en fråga om EMM + boxee: Jag har flera filmer i EMM:s databas som är markerade som Adventure under genre. Men detta kan jag aldrig se i boxen. I boxen går jag in på Filmer/Filer/Genrer/ och här visas bara några genrer, adventure + flera andra fattas. Jag kan alltså inte få fram äventyrsfilmer som jag har i mitt bibliotek. Sorterar jag i bokstavsordning så finns alla dessa filmer.

Jag använder inte själv GENRE, men jag vill minnas att jag läst lite tips om detta också.
Har du sökt och kollat på Boxee-forumet http://forums.boxee.tv/index.php?

Edit:
Jag hittade just detta?
Kan det vara något liknande som ställer till det för dig?
http://forums.boxee....ead.php?t=46343

Redigerat av Manor, 05 January 2012 - 12:46.

Postad 05 January 2012 - 13:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Du har PM.

Men dom fungerar ju i datorn helt hackfritt... Och jag har testat två helt olika releaser av samma film dessutom en i 1080p och en i 720p utan resultat.

Kör för övrigt trådat nätverk via min Apple AIrPort Extreme som ju klarar 300mbit....

Den faktiska hastigheten är inte 300mbit utan det är bara den teoretiska.

Postad 05 January 2012 - 13:47

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag använder inte själv GENRE, men jag vill minnas att jag läst lite tips om detta också.
Har du sökt och kollat på Boxee-forumet http://forums.boxee.tv/index.php?

Edit:
Jag hittade just detta?
Kan det vara något liknande som ställer till det för dig?
http://forums.boxee....ead.php?t=46343

Visst är det detta!
I inlägget ovan, så tror man att boxee inte hanterar "/"-separerade genrer i den senaste versionen, men det är en sanning med modifikation. Problemet verkar ligga i en instruktion som boxee startar med i början av indexeringen där den lägger upp en lista med genrer som ska finnas med under "Filer". Om tex Adventure inte står ensamt eller ","-separerad i någon av filmerna så skapas det ingen sådan kategori alls. Men har du med en enda film som du taggat i Ember med endast en enda kategori Adventure, så skapar boxee en sån kategori. I nästa steg när boxee ska lägga in samtliga filmer i olika kategorier, då funkar det fint med både ","-separerade och "/" separerade kategorier. Så vad man måste göra är att se till att det vid rescan finns 1 film med enbart genre Adventure. Sen kan du se alla dina "adventure"-taggade filmer i boxen. Så detta är nog en liten bugg, som lätt fixas i nästa version av Boxee.

...förresten, fattar ni vad jag menar ovan? ;)

Postad 05 January 2012 - 16:05

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

...förresten, fattar ni vad jag menar ovan? ;)

Japp, jag tror att jag fattade precis vad du menade :).

Postad 05 January 2012 - 17:37

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Ingen annan som har problem med Spotifyappen? Min har inte funkat på två veckor nu!

Postad 05 January 2012 - 17:59

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Nu kan jag bara säga att nätverket har stor betydels för ljud bort fall samt buffring, efter att ha bytt ut switcharna så fungerad den utmärk i vardagsrummet där Dune står, nu flyttade jag den till dotterns rum, klart är att jag får små ljud bort fall i ljudet på samma film, som går bra i vardagsrummet :angry: men det är klart bättre än innan bytet av switcharna, verkar vara något med den kabelen som går dit, men det får vara orkar inte dra ny kabel, går bla på vinden mm.

MrDTS

Postad 06 January 2012 - 13:13

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Ember Media Manager.

Jag hittade just denna länk som kanske kan ge lite mer information:
http://leetstreet.ne...g/2011/05/embe/

Du behöver förresten inte skanna om allt om du har ändrat en NFO-fil...utan du kan be Boxee skanna om den manuellt.

Satte mig ner och pillade lite med programmet igår kväll.. funkar klockrent för filmer, ett väldigt meck med tv-serier.. går inte alltid som man vill..

Postad 06 January 2012 - 14:59

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Satte mig ner och pillade lite med programmet igår kväll.. funkar klockrent för filmer, ett väldigt meck med tv-serier.. går inte alltid som man vill..

Nja, det håller jag inte med om. Jag har inga problem med vare sig TV-serier eller filmer.
Vad är det för strul du har noterat?

Postad 06 January 2012 - 16:39

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Road to winter classic var det inga problem med, men det är mest svenska serier som verkar dumma sig. När jag ska scanna den nya nfo filen så kommer det inte upp någon bild. Lät den iofs stå över natten nu så den skulle scanna allt själv så jag får se om den fixade det själv under natten när jag kommer hem (på jobbet). Sen var det en annan serie där några avsnitt hoppade över till den nya mappen med bild jag hade valt medans några ligger kvar i den gamla mappen utan bild.. får väll ta å göra en total omscanning när jag har fixat till alla filer i media extender!

Postad 06 January 2012 - 17:24

Asskicker
  • Asskicker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon vänlig själ som kan hänvisa mig till en enkel guide hur man sätter upp en share med NFS!? Blir inte klok på detta..

//jC

Postad 06 January 2012 - 17:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon vÄnlig sjÄl som kan hÄnvisa mig till en enkel guide hur man sÄtter upp en share med NFS!? Blir inte klok på detta..

//jC

På vad? En dator eller en NAS?

Postad 06 January 2012 - 19:05

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Road to winter classic var det inga problem med, men det är mest svenska serier som verkar dumma sig. När jag ska scanna den nya nfo filen så kommer det inte upp någon bild. Lät den iofs stå över natten nu så den skulle scanna allt själv så jag får se om den fixade det själv under natten när jag kommer hem (på jobbet). Sen var det en annan serie där några avsnitt hoppade över till den nya mappen med bild jag hade valt medans några ligger kvar i den gamla mappen utan bild.. får väll ta å göra en total omscanning när jag har fixat till alla filer i media extender!

Det verkar ju inte vara ett EMM strul!!?
EMM skapar NFO- och bildfil, och när det gäller TV-serier så skapar den även en huvud-NFO- och bildfil.
Om det har hunnit bli fel på Boxeen så rekommenderar jag att du deletar resultatet och börjar om från början (så länge som det ser bra ut i EMM).

Postad 06 January 2012 - 20:49

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Ingen annan som har problem med Spotifyappen? Min har inte funkat på två veckor nu!

samma här

Postad 06 January 2012 - 22:59

OC-Hinken
  • OC-Hinken
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har problem med min box, när jag har tryckt på play på en film så står den oftast bara och buffrar, inget händer. Vissa filmer fungerar dock, men det tar säkert 2 minuter innan dom hoppar igång. Ifall jag trycker på "bakåt"knappen så hänger sig burken och måste startas om.

Någon som vet något om detta? Den har inte alltid varit såhär, funderar på ifall sista updaten har sabbat allt.

Postad 06 January 2012 - 23:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har problem med min box, när jag har tryckt på play på en film så står den oftast bara och buffrar, inget händer. Vissa filmer fungerar dock, men det tar säkert 2 minuter innan dom hoppar igång. Ifall jag trycker på "bakåt"knappen så hänger sig burken och måste startas om.

Någon som vet något om detta? Den har inte alltid varit såhär, funderar på ifall sista updaten har sabbat allt.

Så du har haft problemet ända sen den 25 oktober?

Postad 07 January 2012 - 00:21

Asskicker
  • Asskicker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

På vad? En dator eller en NAS?

Dator windows 7.

Postad 07 January 2012 - 00:30

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Dator windows 7.

Då måste du installera tredjeparts program för NFS finns inte inbyggt i Win 7

Postad 07 January 2012 - 00:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Första betan av 1.5 finns ute för nerladdning.
http://forums.boxee....ead.php?t=51098

Första intrycket...mycket mycket snabbare gränssnitt.
Bättre överblick över säsonger,avsnitt av serier.

Postad 07 January 2012 - 01:19

Asskicker
  • Asskicker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Då måste du installera tredjeparts program för NFS finns inte inbyggt i Win 7

Ah, på så vis. Har du tips på något smidigt program?

Postad 07 January 2012 - 02:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ah, på så vis. Har du tips på något smidigt program?

Nej..jag kör med NAS och Mac.
Testa att Googla

Postad 07 January 2012 - 07:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
För alla som installerar 1.5 betan men är för lata att läsa. Factory reset krävs för nedgradering om man vill gå tillbaka.

Postad 07 January 2012 - 12:20

OC-Hinken
  • OC-Hinken
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Så du har haft problemet ända sen den 25 oktober?

Såg fel i menyn.. Tyckte det stod att den var uppdaterad den 4/1/2012 :) Jag vet inte riktigt hur länge jag har haft problemet, några dagar till en vecka skulle jag tro.

Postad 07 January 2012 - 13:13

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Såg fel i menyn.. Tyckte det stod att den var uppdaterad den 4/1/2012 :) Jag vet inte riktigt hur länge jag har haft problemet, några dagar till en vecka skulle jag tro.

Så hur kan du då dra slutsatsen att det är firmwaren det är fel på som du har haft sen den 25 oktober?

Hur kommer du åt dina filer? Nas,Usb eller dator?

Postad 07 January 2012 - 13:57

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
La in betan nyss, och det känns ju helt klart rappare, och en 720p film jag inte kunde se igår, pga att det hackade i bilden, funkade klanderfritt idag. Så känns positivt =)
Och allt annat verkar funka med :)
Navi X är riktigt nice, har inte haft den installerad innan... :)

Postad 07 January 2012 - 16:05

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Hämtade min för några dagar sedan man har inte haft någon tid att testa den fullt ut men det lilla jag sett är jag glatt överraskad :)

Försökte att "nollställa" förväntningarna efter att i princip läst igenom hela tråden.

Saker jag saknar undrar över (som någon här gärna får svara på eller förtydliga)

-Saknar info om egenskaper för den fil jag spelar upp (upplösning, ljudformat, codec etc)
-Saknar "goto" knapp för tidsaxeln
-NHL Gamecenter appen (som producerar en riktigt fin bild) unlinkar appen från kontot efter att jag tittat på något och sen är tillbaka i huvudmenyn, varför?
-Vart hamnar subs man tar ner via den semi-automatiska funktionen

Men som sagt, positivt överraskad, verkligen trevlig, hoppas inte 1.5 ställer till det bara :P

Postad 07 January 2012 - 16:17

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hämtade min för några dagar sedan man har inte haft någon tid att testa den fullt ut men det lilla jag sett är jag glatt överraskad :)

Försökte att "nollställa" förväntningarna efter att i princip läst igenom hela tråden.

Saker jag saknar undrar över (som någon här gärna får svara på eller förtydliga)

-Saknar info om egenskaper för den fil jag spelar upp (upplösning, ljudformat, codec etc)
-Saknar "goto" knapp för tidsaxeln
-NHL Gamecenter appen (som producerar en riktigt fin bild) unlinkar appen från kontot efter att jag tittat på något och sen är tillbaka i huvudmenyn, varför?
-Vart hamnar subs man tar ner via den semi-automatiska funktionen

Men som sagt, positivt överraskad, verkligen trevlig, hoppas inte 1.5 ställer till det bara :P

Vänd på fjärrkontrollen och tryck på "i" medans du spelar upp en fil.
Undertexterna hamnar i ett temporärt minne på BB.

Postad 07 January 2012 - 16:46

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Har laddat hem den nya betan på min usb sedan startat om boxee. Men den hittar inte någon usb eller firmware vad är det jag gör fel eller måste göra!!

Peter

Postad 07 January 2012 - 16:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
har du läst instruktionerna och döpt om filen?

Postad 07 January 2012 - 17:01

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej!

Har laddat hem den nya betan på min usb sedan startat om boxee. Men den hittar inte någon usb eller firmware vad är det jag gör fel eller måste göra!!

Peter

• Download the latest Boxee Box firmware at http://www.boxee.tv/download/boxeebox. The downloaded file will be named boxee.iso, and that name must be maintained.
  • Copy the boxee.iso file to a USB flash drive. Make sure to properly eject the flash drive after copying the file.
  • Power down the Boxee Box, then connect the flash drive.
  • Power up the Boxee Box by pressing and holding the power button for 6-10 seconds. Upon release, the box will boot with the logo turned yellow.
  • After the Recovery Menu appears, select Upgrade from USB from the menu and follow the on-screen instructions.

Postad 07 January 2012 - 17:35

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag har gjort det när jag sedan väljer uppdater så står det no usb devices or upgrade found. konstigt måste jag göra nått med mitt usb minne testat två olika likadant med båda

Redigerat av pjay1, 07 January 2012 - 17:36.

Postad 07 January 2012 - 17:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har gjort det när jag sedan väljer uppdater så står det no usb devices or upgrade found. konstigt måste jag göra nått med mitt usb minne testat två olika likadant med båda

Kan du se filändelser i utforskaren?
Många som använder Windows har det avstängt och då blir det fel när du byter namn på filen.

Postad 07 January 2012 - 18:02

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Frågor om nya betan.

1. Avkodar den hd-ljuden innan transport?

2. Behålls mediabiblioteket vid en uppgradering, eller måste jag lägga tillbaka alla titlar?

Postad 07 January 2012 - 18:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Frågor om nya betan.

1. Avkodar den hd-ljuden innan transport?

2. Behålls mediabiblioteket vid en uppgradering, eller måste jag lägga tillbaka alla titlar?

2: Ja

Postad 07 January 2012 - 18:21

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Thanks Lappman :)

Kom på en liten störig grej till, när jag adderade mappen med HD-flm från servern så blev några filer oidentifierade (naturligt, inget konstigt med det) och när jag ska manuellt rätta dom så visar den inte hela sökvägen till filen vilket leder till att jag inte ser vilken mapp filen ligger i och då inte vilken film det är.
Men jag ska rätta med EMM tänka jag så det är en non issue :P

Postad 07 January 2012 - 18:28

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Som jag förstår så går det inte att köra ftp till boxeen?

Har kopplat in en hdd till boxeen, och har mappat upp hddn i windows.
När jag ska skicka över en film, säg 4gb stor, så tappar den kontakten med boxeen efter några minuter... (små filer är inga problem...)
Kanske svårt att svara på varför, men kan någon ge tips på hur jag ska få en stabil anslutning?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.