Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 september 2013 - 04:33

JaniOnRog
  • JaniOnRog
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har också en fråga.........men vet inte om det är rätt forum.

TV4 Sport X HD, DolbyDigital, men ändå inte ?

Varför är ljudet bara "stereo" under Italienska fotbollen eller allt fotboll som sänds ? Dekoder visar att ljudet ska vara DD ?
och vem som ska svara på den frågan ?

Dolby Digital 2.0. Dolby Digital behöver inte alltid vara i 5.1.

Postad 17 september 2013 - 06:01

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

tivo borde ha app stöd då skulle mycket lösas .och vad jag vet så har tvivo i USA app stöd för tex facebook, twitter, netflix, youtube men comhem har kanske begärt att det inte ska finnas möjlighet att sätta in appar och orsaken skulle väl i såna fall vara att kunden ska vara beroende av comhem dvs comhem ska bestämma vilka tjänster du ska kunna använda kolla detta http://store.virginm...-tivo/apps.html eller http://gigaom.com/20...tube-apps-dial/

Glöm inte att TiVo är ComHems pensionsförsäkring! Den svenska TiVo-lösningen är till för att binda upp abonnenter till ComHems kabel-tv-nät genom en låda man hyr och dyra kanalpaket med förskottsbetalda månadshyror och lång bindningstid.
ComHem kommer aldrig att förse TiVo med appar som tar fokus från det som TiVo är tänkt att vara dvs en tryggad inkomst på ålderns höst. Vill man hyra film finns ju Filmbutik i TiVo där man kan hyra de filmer man behöver.
(Om det blir appar för Facebook, Twitter och YouTube vet jag inte. Dessa finns annars i närmaste mobiltelefon, surfplatta, smart-tv eller mediaspelare).

Postad 17 september 2013 - 07:26

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Glöm inte att TiVo är ComHems pensionsförsäkring! Den svenska TiVo-lösningen är till för att binda upp abonnenter till ComHems kabel-tv-nät genom en låda man hyr och dyra kanalpaket med förskottsbetalda månadshyror och lång bindningstid.
ComHem kommer aldrig att förse TiVo med appar som tar fokus från det som TiVo är tänkt att vara dvs en tryggad inkomst på ålderns höst. Vill man hyra film finns ju Filmbutik i TiVo där man kan hyra de filmer man behöver.
(Om det blir appar för Facebook, Twitter och YouTube vet jag inte. Dessa finns annars i närmaste mobiltelefon, surfplatta, smart-tv eller mediaspelare).

Youtube finns i Tivo, man kan alltid hoppas att netflix kommer.

Postad 17 september 2013 - 09:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Och du menar alltså att Boxer/Teracom SJÄLVA skulle sitta och plocka ihop en Fem-dagars (som förut innan HD-kanalerna kom, var Sju-dagars) EPG då ...

Nä, knappast, både Comhem och Boxer lär nog få samma info från tv-bolagen.
Alltså är det svindåligt - och NONCHALANT mot Kunderna! - av Comhem att inte sända ut mer än 2½ dygn EPG, TROTS att de har plats i nätet!
.

Om jag har uppfattat det rätt så är det en begränsning i själva boxen. Det är därför det skiljer sig mellan olika boxar hur lång EPG vi får se. Nyare boxar har fler dagar, äldre boxar som Humax HDPVR har bara 2½ dag.

Om det stämmer så kan inte ComHem utöka antalet dagar utan att byta ut din box mot en bättre box.

Postad 17 september 2013 - 09:18

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Om jag har uppfattat det rätt så är det en begränsning i själva boxen. Det är därför det skiljer sig mellan olika boxar hur lång EPG vi får se. Nyare boxar har fler dagar, äldre boxar som Humax HDPVR har bara 2½ dag.

Om det stämmer så kan inte ComHem utöka antalet dagar utan att byta ut din box mot en bättre box.

Hallå ComHem! Ni bevakar ju denna tråd med viss regelbundenhet.
Kan ni nu förklara (ännu en gång) hur det ligger till med EPG i andra boxar än On demand och TiVo?
Varför får vi inte en veckas EPG i t ex Humax HDPVR-1000C eller Samsung SMT-C7160 ?

Postad 17 september 2013 - 12:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ikväll tisdag och imorgon kväll är det första omgångarna i Champions Leagues gruppspel.
Ikväll kan man som ComHem-abonnent ta del av fyra av de åtta matcherna varav två i HD (Viasat Fotboll HD & Viasat Motor HD).
Imorgon kväll erbjuder ComHem tre av åtta matcher varav två i HD (Viasat Fotboll HD & Viasat Motor HD).
Om vi som har ComHem kunde få tillgång till TV6 HD och Viasat Sport HD skulle möjligheten att se intressanta fotbollsmatcher öka. Ikväll kan man inte se Manchester United eller Real Madrid i HD och imorgon kväll missar man som ComHem-abonnent Barcelona i HD. Detta skulle lätt kunna ordnas om ComHem tar in TV6 HD och Viasat Sport HD.
Att vi skulle få tillgång till Viasats Xtra-kanaler kan vi säkert glömma. Dessa vill Viasat behålla för sig själva för att ge fördelar till parabol- och Viaplay-abonnenterna.

Postad 17 september 2013 - 13:20

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hur fungerar EPG?

Hej,

Självklart kan vi förklara hur EPG fungerar.

Vi sänder EPG –data på två olika sätt.

EPG –data som går via transportström ska fungera för allt från 10 år gamla boxar till en modern Tv med inbyggd box. Rent tekniskt hade man kunnat utöka EPG –datan, men vi har gjort en avvägningen på hur mycket utrymme i nätet vi ska låta gå till EPG –data och hur detta i sin tur påverkar upplevelsen av boxarna. Den avvägning vi har gjort har resulterat i en 3 dagar lång EPG.

EPG –data som är ip-baserad har helt andra möjligheter. Då vi lanserade On Demand 2009 så var det ett steg framåt att kunna erbjuda sju dagars EPG och något vi var nöjda med just då. Nu då vi lanserar TiVo genom Com Hem så har sättet att se på EPG förändras. Mycket av det som gör Tivo så bra handlar om meta-data och en del av meta-datan är EPG:n så att TiVO –tjänsten redan från start lanseras med en utökad EPG blir helt naturligt. TiVo har en EPG som sträcker sig en vecka bakåt och två veckor framåt.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 17 september 2013 - 15:46

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Hur fungerar EPG?

Hej,

Självklart kan vi förklara hur EPG fungerar.

Vi sänder EPG –data på två olika sätt.

EPG –data som går via transportström ska fungera för allt från 10 år gamla boxar till en modern Tv med inbyggd box. Rent tekniskt hade man kunnat utöka EPG –datan, men vi har gjort en avvägningen på hur mycket utrymme i nätet vi ska låta gå till EPG –data och hur detta i sin tur påverkar upplevelsen av boxarna. Den avvägning vi har gjort har resulterat i en 3 dagar lång EPG.

EPG –data som är ip-baserad har helt andra möjligheter. Då vi lanserade On Demand 2009 så var det ett steg framåt att kunna erbjuda sju dagars EPG och något vi var nöjda med just då. Nu då vi lanserar TiVo genom Com Hem så har sättet att se på EPG förändras. Mycket av det som gör Tivo så bra handlar om meta-data och en del av meta-datan är EPG:n så att TiVO –tjänsten redan från start lanseras med en utökad EPG blir helt naturligt. TiVo har en EPG som sträcker sig en vecka bakåt och två veckor framåt.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Samtidigt sade någon representant för Comhem - minns inte ifall det var du - att kapaciteten i nätet var i det närmaste obegränsad - varför då en begränsning av EPG-data via transortström? Även du säger nu att det rent tekniskt är möjligt. Återigen: varför i så fall begränsa?

Postad 17 september 2013 - 18:21

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Om kapaciteten i nätet är obegränsat vill jag gärna se flera olika regionala nyheter i separata kanaler som kör HD så att det inte bara är ABC...
Ni kan väl lägga till dem nästa vecka? Eller?
:D
*EDIT*
glömde bort att det skall vara HD!

Redigerat av Unregistered1c93ff53, 17 september 2013 - 18:23.

Postad 17 september 2013 - 20:50

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ser att Comhem är inte med på Viasats frivisning av film:

http://frimanad-viasat.se

Postad 17 september 2013 - 22:59

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Om kapaciteten i nätet är obegränsat vill jag gärna se flera olika regionala nyheter i separata kanaler som kör HD så att det inte bara är ABC...
*EDIT*

Kan ha fel, men har ett bra minne av att just detta har varit uppe till diskussion för ett par år sedan och då var svaret att det är SVT som inte vill sända annat än ABC i sin HD kanal så det har alltså INTE med Com Hem att göra.

Postad 17 september 2013 - 23:05

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Kan ha fel, men har ett bra minne av att just detta har varit uppe till diskussion för ett par år sedan och då var svaret att det är SVT som inte vill sända annat än ABC i sin HD kanal så det har alltså INTE med Com Hem att göra.

Läst om det tidigare och då säger SVT så här:

"SVT har givetvis erbjudit ComHem att få samtliga 19 varianter av SVT1/2 HD direkt från oss i Stockholm, men ComHem har avböjt."

http://tele2tv.blogs...hos-comhem.html

Postad 17 september 2013 - 23:23

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Läst om det tidigare och då säger SVT så här:

"SVT har givetvis erbjudit ComHem att få samtliga 19 varianter av SVT1/2 HD direkt från oss i Stockholm, men ComHem har avböjt."

http://tele2tv.blogs...hos-comhem.html

OK har läst svaret från SVT via din länk, den säger verkligen allt, fy Com Hem..... finns inget vettigt skäl för dem att avböja.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 17 september 2013 - 23:25.

Postad 18 september 2013 - 05:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

OK har läst svaret från SVT via din länk, den säger verkligen allt, fy Com Hem..... finns inget vettigt skäl för dem att avböja.

Man kan förmoda att ComHem ställer särskilda krav på SVT som SVT inte vill efterkomma. Det blir så där om två parter bägge tycker att de har rätt och inte vill kompromissa. Kunden sitter i kläm.
Liknar måhända situationen för Viaplay där ComHem tydligen kräver att Viaplay ska anpassa sin login till ComHems "Mina sidor" (likt C More Play) med resultat att Viasat-abonnenter hos ComHem inte får tillgång till lösen för Viaplay likt abonnenter hos Tele2, Telia och Sappa.
Varför ska ComHem krångla till det och samtidigt göra kunderna missnöjda? Vems uppdrag har ComHem egentligen? Bara ägarnas eller också kundernas?

Postad 19 september 2013 - 12:32

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Samtidigt sade någon representant för Comhem - minns inte ifall det var du - att kapaciteten i nätet var i det närmaste obegränsad - varför då en begränsning av EPG-data via transortström? Även du säger nu att det rent tekniskt är möjligt. Återigen: varför i så fall begränsa?

Hej,

Vi måste se till att det fungerar på alla modeller som finns ute i nätet, däribland äldre digitalboxar samt tv med inbyggd box. 3 dagar lång EPG är vad vi har kunnat konstatera fungerar bra.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 19 september 2013 - 18:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0
.

Vi måste se till att det fungerar på alla modeller som finns ute i nätet, däribland äldre digitalboxar samt tv med inbyggd box. 3 dagar lång EPG är vad vi har kunnat konstatera fungerar bra.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Sickna dumheter...

Om vissa äldre boxar isåfall inte skulle klara mer än 3-dagars EPG, så tar de ju isåfall helt enkelt inte EMOT mer än 3-dagars EPG! Svårare än så var det inte!

Men alla boxar jag sett har då alltid gjort reklam för att de har 7-dagars EPG, så vilka boxar menar du det är som inte skulle klara mer än bara 3-dagars EPG?

Kom igen med en lista nu!
Eller vänligen sluta fabulera ...

.

Redigerat av Kung Nu, 19 september 2013 - 18:02.

Postad 19 september 2013 - 19:17

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag har ett riktigt irriterande problem med min Tivo box.
Det är problem med ljudsynken på alla kanaler jag tittat på.
Jag har haft boxen i ungefär 2 veckor och det är mest frugan som titta men ikväll har jag tittat lite och då såg jag problemet.
Är det problem med ljudsynk på Tivo boxarna eller är det sändningen som är dålig ikväll?

Postad 19 september 2013 - 20:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0
Problemet med EPG:n är väl att det inte finns utrymme för full EPG i alla transportströmmar, så de skickar ut den i enbart en av dem. Mottagare med bara en tuner får då passa på att uppdatera EPG:n när de är i viloläge. I de enskilda transportströmmarna skickas bara ut information om nuvarande och nästkommande program.

Där kan jag tänka mig det blir strul med längre EPG på envisa boxar. De måste "tvingas" uppdatera EPG:n genom att stympa den.

Jag kan ha fel när det gäller orsaken, men att mjukvaran i många boxar och tv-apparater på marknaden är skum och dj*vlas på alla möjliga sätt råder det väl inte mycket tvekan om...

Postad 20 september 2013 - 06:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Problemet med EPG:n är väl att det inte finns utrymme för full EPG i alla transportströmmar, så de skickar ut den i enbart en av dem. Mottagare med bara en tuner får då passa på att uppdatera EPG:n när de är i viloläge. I de enskilda transportströmmarna skickas bara ut information om nuvarande och nästkommande program.
Där kan jag tänka mig det blir strul med längre EPG på envisa boxar. De måste "tvingas" uppdatera EPG:n genom att stympa den.
Jag kan ha fel när det gäller orsaken, men att mjukvaran i många boxar och tv-apparater på marknaden är skum och dj*vlas på alla möjliga sätt råder det väl inte mycket tvekan om...

Alltid problem om saker och ting ska vara bakåtkompatibla. Inom datavärlden måste tillverkarna då och då dra ett streck och säga att en ny programvara inte kan köras på vissa äldre hårdvaruplattformar. Ta t ex Windows 7 som ställer krav på hårdvaran. Ingen datorägare kan kräva att få köra Windows 7 bara för att de köpt en dator för tio år sedan.
Det kan inte heller vara rimligt att kunder med relativt nya inspelningsbara boxar t ex Samsung SMT-C7160 eller Humax HDPVR-1000C ska behöva nöja sig med en sämre EPG för att det sitter några tomtar ute i stugorna med äldre boxar av märket Force, Sagem eller Macab som borde gått till elektronikåtervinning för många år sedan.
Med lanseringen av TiVo och On demand har ComHem tagit långa steg framåt samtidigt som många kunder ligger långt efter i teknologin (jag talar då inte ens om de analoga medeltidsmänniskorna).
Det kan inte vara rimligt att anpassa allt till den svagaste länken. Kräv istället att de äldsta digitalboxarna byts ut och ge oss en 7-dagars EPG som fungerar på de boxar som sålts de senaste tre-fyra åren!

Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 september 2013 - 06:51.

Postad 20 september 2013 - 08:57

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 2

*EDIT*

Michael Hansson, ComHem
Det här skrev du i tråden ang detta för över ett år sedan (inlägg 3057)

2. Vi kommer troligtvis inom en snar framtid kunna erbjuda detta till våra kunder. Något datum finns dock inte i dagsläget.

Vad gäller som snar framtid?

elis

Postad 20 september 2013 - 15:38

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Alltid problem om saker och ting ska vara bakåtkompatibla. Inom datavärlden måste tillverkarna då och då dra ett streck och säga att en ny programvara inte kan köras på vissa äldre hårdvaruplattformar. Ta t ex Windows 7 som ställer krav på hårdvaran. Ingen datorägare kan kräva att få köra Windows 7 bara för att de köpt en dator för tio år sedan.
Det kan inte heller vara rimligt att kunder med relativt nya inspelningsbara boxar t ex Samsung SMT-C7160 eller Humax HDPVR-1000C ska behöva nöja sig med en sämre EPG för att det sitter några tomtar ute i stugorna med äldre boxar av märket Force, Sagem eller Macab som borde gått till elektronikåtervinning för många år sedan.
Med lanseringen av TiVo och On demand har ComHem tagit långa steg framåt samtidigt som många kunder ligger långt efter i teknologin (jag talar då inte ens om de analoga medeltidsmänniskorna).
Det kan inte vara rimligt att anpassa allt till den svagaste länken. Kräv istället att de äldsta digitalboxarna byts ut och ge oss en 7-dagars EPG som fungerar på de boxar som sålts de senaste tre-fyra åren!

+1

Postad 21 september 2013 - 00:01

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Din liknelse haltar lite. När nya Windowsversioner släpps gör de inte att gamla datorer plötsligt slutar att fungera, de går bara inte att uppgradera. Nu vet jag inte hur många som sitter ute i stugorna med gamla digitalboxar, men det skulle bli ett jävla ramaskri om ComHem införde en ändring som gör att X tusen abonnenter plötsligt inte kan kolla på tv bara för att vi ska få 5-7 dagars epg.
Då får ComHem börja med att byta ut alla gamla kassa boxar, sedan kan de ändra epg:n.

Postad 21 september 2013 - 09:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Din liknelse haltar lite. När nya Windowsversioner släpps gör de inte att gamla datorer plötsligt slutar att fungera, de går bara inte att uppgradera. Nu vet jag inte hur många som sitter ute i stugorna med gamla digitalboxar, men det skulle bli ett jävla ramaskri om ComHem införde en ändring som gör att X tusen abonnenter plötsligt inte kan kolla på tv bara för att vi ska få 5-7 dagars epg.
Då får ComHem börja med att byta ut alla gamla kassa boxar, sedan kan de ändra epg:n.

Håller med om att liknelsen mellan en 10 år gammal dator och en 10 år gammal digitalbox inte är klockren. Min tanke var inte i första hand att göra äldre boxar stendöda men det är möjligt att det inte går att förbättra för nyare boxar utan att släcka ned de gamla...
ComHem skriver ovan:
"EPG –data som går via transportström ska fungera för allt från 10 år gamla boxar till en modern Tv med inbyggd box. Rent tekniskt hade man kunnat utöka EPG –datan, men vi har gjort en avvägningen på hur mycket utrymme i nätet vi ska låta gå till EPG –data och hur detta i sin tur påverkar upplevelsen av boxarna. Den avvägning vi har gjort har resulterat i en 3 dagar lång EPG."
Det jag ifrågasätter är just att ComHem åtar sig att säkerställa 10 års bakåtkompatibilitet med digitalboxar som ingen längre borde ens veta namnet på (för den som var med var f ö Sagem ICD 3000 & ICD 4000-boxarna behändiga för de hade både analog och digital tuner vilket ingen längre efterfrågar förmodar jag).
När man alltså åtar sig att få EPG att fungera utan problem dels i äldre (mycket äldre) boxar och dels i inbyggda boxar blir det minsta gemensamma nämnaren som gäller och då hamnar vi tydligen på en EPG som inte håller måttet när man snabbt ska programmera inspelningar för den kommande veckan t ex i samband med resa, kvällsaktiviteter eller arbete på annan ort.
Å andra sidan tror jag att tåget har gått när det gäller utökning av den EPG som går via transportström. Eftersom nu både On demand-boxar och TiVo använder ip-baserade EPG-data så är problemet "löst". Det vore naturligtvis kontraproduktivt för Comhem att nu lägga ned tid och pengar på att förbättra för äldre utrustning som TiVo är tänkt att ersätta.

Postad 21 september 2013 - 18:52

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 5
.

+1

Vad tror du den Gröna " +1 " i övre högra hörnet av inläggen är till för ?! :rolleyes:

.

Redigerat av Kung Nu, 21 september 2013 - 18:53.

Postad 25 september 2013 - 18:13

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Enligt Mobil.se: 7 oktober!
Com Hem gör sig just nu beredda på att lansera den prenumerationsbaserade on-demandvideotjänsten (Svod-tjänsten) Tivo med nya utländska kanaler, temakanaler samt hd-sändningar av exempelvis TV 5 och MTV.

Kort innan onsdagens presskonferens skrev Com Hem på ett avtal med Netflx. Com Hem blir därmed världens andra operatör som får integrera Netflix.

Priset för Tivo blir från 149 kronor till 439 kronor per månad.

http://www.mobil.se/...r-1.526917.html

Redigerat av SirHejsan, 25 september 2013 - 18:17.

Postad 25 september 2013 - 18:19

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 2
Com Hem följetången bara forsätter & missnöjet växer... Har ju haft problem med min On demand box sedan dag 1 & har sedan dess varit tvungen att försöka få en lösning på problemet. Så efter en otroligt rörig & uselt hanterad support, (..från Okt - 2012 tills idag...) så blev till slut lösningen, att skicka in digitalboxen för att få den reparerad eller alternativt utbytt. Så efter att ha varit i kontakt med supporten igen, för att kontrollera att folieringen av boxen inte kommer att påverka inlämningen (Absolut Inga problem enl.supporten.), så skickar jag motvilligt iväg boxen. Utan ersättningsbox eller avdrag på månadskostnaden för dagarna utan digitalbox. Men bara för att idag få tillbaka boxen i en ny förpackning, med felanmälan blanketten som jag bifogade. Utan förklaring eller kommentar med i förpackningen. Ser ju att boxen inte ha varit öppnad, då garanti förseglingen fortfarande är obruten, så förstår ju att dom knappast kan ha felsökt den. Kontaktar nu supporten igen (va ju länge sedan nu...suck) och ber dom kolla upp vad som har hänt. Det visar sig att dom bara har skickat tillbaka boxen med meddelandet att garantin inte gäller, då garanti förseglingen är bruten. Ett helt felaktigt påstående samt ett meddelande som jag förövrigt inte fick med i kartongen. Bild på garanti förseglingen, som fortfarande är obruten, finns i albumet https://www.minhembi...m/Lex75/325545/ Dessutom så är nu även fronten på boxen helt repig efter tillbaka skickandet. Men supporten ändrar nu riktning helt & säger att jag måste köpa en ny box för 2300:- Det har ju för fan aldrig fungerat sen jag fick den! Är detta mitt fel?? Efter ytterligare diskussioner kom priset plötsligt ner till runt 350:- för en box...för att till sist sluta med att en reklamation är enda sättet. Är detta Com Hem verkligen ett seriöst företag? Man betalar för något som inte fungerar, blir behandlad som en lögnare & får otillräcklig eller ingen hjälp att lösa problemet. Så nu är frågan vilken chef skall man skriva till för att få en seriös behandling av sitt ärende?

Redigerat av Lex75, 25 september 2013 - 18:28.

Postad 25 september 2013 - 18:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Enligt Mobil.se: 7 oktober!
Com Hem gör sig just nu beredda på att lansera den prenumerationsbaserade on-demandvideotjänsten (Svod-tjänsten) Tivo med nya utländska kanaler, temakanaler samt hd-sändningar av exempelvis TV 5 och MTV.

Kort innan onsdagens presskonferens skrev Com Hem på ett avtal med Netflx. Com Hem blir därmed världens andra operatör som får integrera Netflix.
Priset för Tivo blir från 149 kronor till 439 kronor per månad.
http://www.mobil.se/...r-1.526917.html

Dagens pressmeddelande i sin helhet:
http://www.mynewsdes...nnehaall-910022

Postad 25 september 2013 - 18:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Nya kanaler på ingång hos Com hem enligt dagens pressmeddelande:
"Vi har också glädjen att välkomna ett antal nya kanaler till Com Hem som MTV Live HD, Mezzo Live HD, Travel Channel HD och Ginx TV. Lite senare i höst kommer vi också lägga till kanalerna Fuel TV HD, Kanal 5 HD och Horse & Country i utbudet."
Det som är mest intressant är naturligtvis Kanal 5 HD som vi saknat i två år. Hoppas det är SBS Discovery-kanalen som avses och inte TV5 Monde.
Finns ingen info om det blir ytterligare HD-kanaler i tillvalspaketen från Viasat och C More. Man kan bara hoppas.
Kanaler som Ginx TV, Fuel TV och Horse & Country är smala och jag måste erkänna att jag inte visste att de fanns.
Ginx TV är en kanal ägnad åt spel (video games), Fuel TV finns inte längre utan heter nu Fox Sports 2 och Horse & Country är som man kan misstänka "a British TV channel about equestrianism and British country Lifestyle".

Postad 25 september 2013 - 21:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

(...) och Horse & Country är som man kan misstänka "a British TV channel about equestrianism and British country Lifestyle".

Äntligen! :P

Redigerat av Zacabeb, 25 september 2013 - 21:13.

Postad 26 september 2013 - 06:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Äntligen! :P

Ja, det är säkert många som längtat efter Horse & Country TV! Såg f ö att Magine har den kanalen i sitt utbud sedan juni i år så ComHem ville väl inte vara sämre. :)
Här är Magines pressmeddelande om kanalen:
https://www.mynewsde...elskarna-874593
Men jag är besviken på att det inte stod något om TV6 HD i ComHems pressmeddelande. Hade faktiskt hoppats att den kanalen skulle lanseras samtidigt som Kanal 5 HD kom in. Med tanke på all sport som nu går i dessa båda kanaler.
Men förhandlingarna med MTG om TV6 HD kanske drar ut på tiden?

Postad 26 september 2013 - 20:29

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

dags för en ny vända då...............Postad bild

Postad 26 september 2013 - 22:45

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

dags för en ny vända då...............Postad bild

Oj sjutton var "roligt" detta inlägg var då ????

Postad 27 september 2013 - 05:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Mitt inlägg i TiVo-tråden. ComHem - tacksam för svar!
https://www.minhembi...dpost&p=3909799

Postad 27 september 2013 - 11:03

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Mitt inlägg i TiVo-tråden. ComHem - tacksam för svar!
https://www.minhembi...dpost&p=3909799

Läste pressmeddelandet en gång till. Om TiVoToGo skriver ComHem:
"Tjänsten ger kunderna ökad flexibilitet att kunna titta på sina favoritprogram på sin dator, surfplatta eller telefon. Med TiVoToGo™ kan du streama live-tv, se program efter sändning liksom starta om tv-program. TiVoToGo™ har ett starkt utbud vid lansering som sedan utökas kontinuerligt över tid. Från start finns bland andra kanaler från SVT, BBC, MTV, Nickelodeon, Turner och National Geographic. Utbud från TV4 kommer att komma in under hösten i TiVoToGo™."
Jag drar den slutsatsen att TiVoToGo från början inte omfattar alla kanaler som man har på sin TiVo (grundpaket, tillvalspaket, tillvalskanaler) utan bara de kanaler som ComHem förhandlat fram rättigheter till när det gäller "dator, surfplatta och telefon".
Risken är alltså att TiVoToGo inte kommer att kunna replikera tillvalspaket från Viasat om ComHem inte får fram ett avtal om Viaplay för sina abonnenter. (Min slutsats. Svara gärna på detta, ComHem).

Hej,

Klistrar in din fråga det andra tråden här ovan.

Exakt vilka kanaler som kommer att kunna ses via TiVoToGo vet vi inte ännu, vänligen avvakta till den officiella releasen då all information kommer att finnas tillgänglig.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 27 september 2013 - 11:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Ja, det är säkert många som längtat efter Horse & Country TV! Såg f ö att Magine har den kanalen i sitt utbud sedan juni i år så ComHem ville väl inte vara sämre. :)
Här är Magines pressmeddelande om kanalen:
https://www.mynewsde...elskarna-874593
Men jag är besviken på att det inte stod något om TV6 HD i ComHems pressmeddelande. Hade faktiskt hoppats att den kanalen skulle lanseras samtidigt som Kanal 5 HD kom in. Med tanke på all sport som nu går i dessa båda kanaler.

Hej,

Självklart går vi endast ut med information om nya kanaler i samband med att vi har ett avtal klart. Som vanligt så kan vi såklart inte säga något mer än det klassiska vad gäller TV6 HD och eventuellt andra kanaler. :)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 27 september 2013 - 11:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Com Hem följetången bara forsätter & missnöjet växer... Har ju haft problem med min On demand box sedan dag 1 & har sedan dess varit tvungen att försöka få en lösning på problemet. Så efter en otroligt rörig & uselt hanterad support, (..från Okt - 2012 tills idag...) så blev till slut lösningen, att skicka in digitalboxen för att få den reparerad eller alternativt utbytt. Så efter att ha varit i kontakt med supporten igen, för att kontrollera att folieringen av boxen inte kommer att påverka inlämningen (Absolut Inga problem enl.supporten.), så skickar jag motvilligt iväg boxen. Utan ersättningsbox eller avdrag på månadskostnaden för dagarna utan digitalbox. Men bara för att idag få tillbaka boxen i en ny förpackning, med felanmälan blanketten som jag bifogade. Utan förklaring eller kommentar med i förpackningen. Ser ju att boxen inte ha varit öppnad, då garanti förseglingen fortfarande är obruten, så förstår ju att dom knappast kan ha felsökt den. Kontaktar nu supporten igen (va ju länge sedan nu...suck) och ber dom kolla upp vad som har hänt. Det visar sig att dom bara har skickat tillbaka boxen med meddelandet att garantin inte gäller, då garanti förseglingen är bruten. Ett helt felaktigt påstående samt ett meddelande som jag förövrigt inte fick med i kartongen. Bild på garanti förseglingen, som fortfarande är obruten, finns i albumet https://www.minhembi...m/Lex75/325545/ Dessutom så är nu även fronten på boxen helt repig efter tillbaka skickandet. Men supporten ändrar nu riktning helt & säger att jag måste köpa en ny box för 2300:- Det har ju för fan aldrig fungerat sen jag fick den! Är detta mitt fel?? Efter ytterligare diskussioner kom priset plötsligt ner till runt 350:- för en box...för att till sist sluta med att en reklamation är enda sättet. Är detta Com Hem verkligen ett seriöst företag? Man betalar för något som inte fungerar, blir behandlad som en lögnare & får otillräcklig eller ingen hjälp att lösa problemet. Så nu är frågan vilken chef skall man skriva till för att få en seriös behandling av sitt ärende?

Hej,

Tråkigt att det inte fungerat som det skall för dig.

Jag skulle rekommendera att du skriver ett privat meddelande till oss på Facebook (alternativt Twitter) med ovanstående information tillsammans med kund- eller personnummer, så kan vi kolla hur det ser ut, om det är något som vi missat och om det finns något som vi kan göra.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 27 september 2013 - 11:13.

Postad 27 september 2013 - 11:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har ett riktigt irriterande problem med min Tivo box.
Det är problem med ljudsynken på alla kanaler jag tittat på.
Jag har haft boxen i ungefär 2 veckor och det är mest frugan som titta men ikväll har jag tittat lite och då såg jag problemet.
Är det problem med ljudsynk på Tivo boxarna eller är det sändningen som är dålig ikväll?

Hej,

Om detta problem kvarstår så skulle jag verkligen uppskatta om du har möjlighet att kontakta Kundservice via telefon, 90 222, för en felsökning och eventuellt felanmälan.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 27 september 2013 - 11:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,
Självklart går vi endast ut med information om nya kanaler i samband med att vi har ett avtal klart. Som vanligt så kan vi såklart inte säga något mer än det klassiska vad gäller TV6 HD och eventuellt andra kanaler. :)
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för svaren. Alltid kul med feedback från hästens mun. :)
Du menar att ni inte kan säga något innan förhandlingarna är klara och bläcket torkat? Låter klokt.
Men som jag skrev i mitt inlägg: "jag är besviken på att det inte stod något om TV6 HD i ComHems pressmeddelande."
Det stämmer faktiskt. Jag hade gärna sett att ni kunde komma med glädjande besked ang MTG/Viasat där läget är som sämst när det gäller tillgången på HD-kanaler för oss ComHem-abonnenter.
Vi saknar ju förutom TV6 HD även Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat Golf HD och de fyra Viasat Film-kanalerna. Samt avtal om Viaplay för oss som har Viasat tillvalspaket hos ComHem.

Postad 27 september 2013 - 12:03

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Michael Hansson, ComHem
Det här skrev du i tråden ang detta för över ett år sedan (inlägg 3057)

2. Vi kommer troligtvis inom en snar framtid kunna erbjuda detta till våra kunder. Något datum finns dock inte i dagsläget.

Vad gäller som snar framtid?

elis

Hej,

Det var så det såg ut vid den tidpunkten.

Som ni kanske redan vet sänder vi enbart ABC-nyheterna i SVT 1/2 HD, vilket är ett beslut som vi har tagit. Anledningen till detta är att det finns tekniska begränsningar.

När/Om vi i framtiden kommer att kunna erbjuda regionala sändningar på dessa kanaler kan vi inte svara på.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 27 september 2013 - 12:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack för svaren. Alltid kul med feedback från hästens mun. :)
Du menar att ni inte kan säga något innan förhandlingarna är klara och bläcket torkat? Låter klokt.
Men som jag skrev i mitt inlägg: "jag är besviken på att det inte stod något om TV6 HD i ComHems pressmeddelande."
Det stämmer faktiskt. Jag hade gärna sett att ni kunde komma med glädjande besked ang MTG/Viasat där läget är som sämst när det gäller tillgången på HD-kanaler för oss ComHem-abonnenter.
Vi saknar ju förutom TV6 HD även Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat Golf HD och de fyra Viasat Film-kanalerna. Samt avtal om Viaplay för oss som har Viasat tillvalspaket hos ComHem.

Hej,

Helt rätt, vi kan inte säga något innan förhandlingarna är klara och bläcket torkat.

Jag förstår absolut att det skulle vara uppskattat om vi kunde presentera information där vi fått till avtal på alla de delar som du skriver om, men tyvärr har vi inte kommit till den punkten ännu och vi vet inte när vi kommer att vara där.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 28 september 2013 - 07:25

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej,

Tråkigt att det inte fungerat som det skall för dig.

Jag skulle rekommendera att du skriver ett privat meddelande till oss på Facebook (alternativt Twitter) med ovanstående information tillsammans med kund- eller personnummer, så kan vi kolla hur det ser ut, om det är något som vi missat och om det finns något som vi kan göra.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för svaret.... Har nu bett om & fått nya papper för att skicka iväg boxen igen. Och gjorde också så igår, men denna gång utan folieringen. Så skall bli intressant att se hur det bedöms nu. För nu kanske boxen inte ha varit "öppnad" längre & jag kanske slipper ytterligare felaktiga anklagelser. Men fungerar det inte denna gången heller så blir det först reklamation, och sedan titta på alternativa tjänster / utbud inom TV hos andra leverantörer. Com Hem har ju haft ganska många chanser på sig, under en ganska lång period nu, ...att bevisa mig fel när det gäller mitt förtroendet & min uppfattning om företaget. Eller hur...? (Använder ej FB eller Twitter....men borde inte Com Hems support räcka?) Vänligen

Postad 28 september 2013 - 08:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Nye marknadschefen hämtas från Viasat:
http://www.resume.se...ign=unspecified
Fast den stackarn har yrkesförbud med lön från Viasat fram till 1 mars.
Undrar om det är bra eller dåligt med en marknadschef från Viasat? Stämningen mellan ComHem och MTG/Viasat brukar ju vara lite frostig och folket som jobbar i Stenbecks-sfären är kända för sin långsinthet...

Postad 29 september 2013 - 09:05

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
En snabb fråga om TiVo boxen , fick hem den i fredags är nöjd än så länge , men i standby läge går hård disken i gång sen slutar den snurra , sen ca 10 sek senare spinner den i gång igen. Ska den göra så ?? Stängde av boxen där bak för o slippa det.

Postad 29 september 2013 - 10:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Kommande vecka drar den nya NHL-säsongen igång och de första matcherna kommer att sändas natten mot onsdag, torsdag och fredag.
För den som har Viasat-paket hos ComHem tillhandahålles upplevelsen endast i SD-kvalitet eftersom sändningarna går i Viasat Hockey, Viasat Sport (och en match i TV10 som inte finns i HD ens hos Viasat).
Snälla ComHem, sätt högsta prioritet på att förhandla fram Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD!
I annat fall kommer det snart att finnas Viaplay-boxar hos alla tidigare abonnenter på Viasat tillvalspaket hos ComHem.
Alternativet är naturligtvis avtal om Viaplay som konkurrenterna Viasat, Sappa, Telia och Tele2 tillhandahåller för sina kunders räkning.

Postad 29 september 2013 - 21:44

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

En snabb fråga om TiVo boxen , fick hem den i fredags är nöjd än så länge , men i standby läge går hård disken i gång sen slutar den snurra , sen ca 10 sek senare spinner den i gång igen. Ska den göra så ?? Stängde av boxen där bak för o slippa det.

Ingen som vet? Ska verkligen hdd snurra på i 5-10 sek sen stanna i 5-10 sek för att sen snurra på igen? För väll ringa comhem annars, men lättare om man får svaret här.

Hittar ej kanal 5 i play, den fanns (har jag för mig iaf) på motorola boxen

Postad 30 september 2013 - 08:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Hittar ej kanal 5 i play, den fanns (har jag för mig iaf) på motorola boxen

Kanal 5 Play finns inte enligt https://www.comhem.se/tv/tv-abonnemang

Postad 30 september 2013 - 09:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kanal 5 Play finns inte enligt https://www.comhem.se/tv/tv-abonnemang

Förmodar att ComHem ännu inte har fått ett avtal med Kanal 5 om Play för TiVo.
I min Motorola on demand-box finns just nu 50 avsnitt från sex olika program i Kanal 5 Play. Inte så mycket men bättre än noll.

Postad 30 september 2013 - 09:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ingen som vet? Ska verkligen hdd snurra på i 5-10 sek sen stanna i 5-10 sek för att sen snurra på igen? För väll ringa comhem annars, men lättare om man får svaret här.
....

Har ingen TiVo själv men jag kollade runt lite av ren nyfikenhet på engelskspråkiga forum för TiVo.
Hittade bl a detta:
http://support.tivo....detail/a_id/350
http://www.ehow.com/...n-tivo-off.html
"Experterna" svarar att TiVo är tänkt att ständigt vara igång - ungefär som ett frys- eller kylskåp.
Det sker många processer i bakgrunden som kräver att TiVo jobbar även när man inte ser på ett live-program eller på en inspelning. Förutom inspelning av de program man själv begärt så scannar boxen kontinerligt EPG efter program som den ska spela in enligt önskemålen i Serieinspelning och TiVo-tips.
Hårddisken tar inte "skada" av att inte helt stängas av - enda nackdelen kan vara att man själv blir irriterad av att den snurrar fast tv-rutan är släckt. Boxen ska vara fläktkyld så inte det blir för varmt även om den är igång 24/7.
Faktum är att hårddiskar rent allmänt mår sämre av att startas upp och slås av än om de får vara på. Numera är hårddiskar normalt "gröna" dvs hastigheten är inte konstant utan variabel med hänsyn till behovet. Jag antar att TiVo har en sådan "grön" hårddisk.
Standby verkar inte göra särskilt mycket mer än stoppa buffringen till hårddisk av de program som boxens tuners tar emot. Standby mode tycks ha en försumbar effekt på boxens strömförbrukning.
Vill man helt slå av TiVo t ex om man reser bort och inte vill att den spelar in något får man göra den strömlös genom att dra ur kontakten.

Postad 30 september 2013 - 11:05

ljk
  • ljk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En sak jag verkligen har gillat med Com Hem är 8 favoriter, men det finns inte för TiVo. Hittar heller ingen information om huruvida det går att teckna nytt/byta abonnemang om man inte vill ha TiVo.

Postad 30 september 2013 - 11:10

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

En sak jag verkligen har gillat med Com Hem är 8 favoriter, men det finns inte för TiVo. Hittar heller ingen information om huruvida det går att teckna nytt/byta abonnemang om man inte vill ha TiVo.

OJ! Jag trodde Tivo skulle bli ett Premiumabonnemang för de som vill ha det. Men nu verkar det som att ComHem har plockat bort möjligheten att teckna något annat än Tivo-abonnemang.

Inget Medium, Large, XL alls längre. Det verkar ju helt galet att tvinga in alla i Tivo. Så trodde iaf inte jag att det skulle bli. Hur länge får befintliga kunder behålla sitt Tivo-fria abonnemang?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.