Länk https://www.minhembi...n_saker/246453/
flimer uppe vid kanterna
fattar inte, va har din samsung med saken o göra?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
38 relaterade trådar
Postad 29 March 2017 - 21:24
fattar inte, va har din samsung med saken o göra? Postad 29 March 2017 - 23:10 Att vänta på nya göra ingen skillnad... Det är panellotteri, oberoende av tillverkare och modell Postad 30 March 2017 - 05:07
Byt från "Scanna bara" till original eller 16:9 så försvinner det. Postad 30 March 2017 - 07:21
Hej den har inget med saken att göra ville bara visa filmen. Mvh Johan
tycker att det är ganska sjukt att min tv från 2011 är bättre än de nya kanske inte bild mässigt men kvaliten. Postad 30 March 2017 - 07:46
Alla bildvisare har problem. Antar att den från 2011 är LCD eller LED? Den har säkert problem med clouding, blooming eller backlight bleeding istället. Postad 30 March 2017 - 08:02 Som sagt det är panellotteri när man köper tv, random tv från vilken tillverkare som helst kommer ha fel. Det är därför folk byter ut sina apparater 2-3 gånger innan det hittar något som fungerar. I ditt fall kanske du borde väntat, det mycket möjligt att den inbyggda panelrensningen har hjälpt med pixlarna och att rätt val av bildvisning hjälpt mot flimrandet Postad 30 March 2017 - 08:38
Du använder aldrig spelaren? Det är fortfarande skiv-baserad film som ser bäst ut. Postad 30 March 2017 - 09:13
Jag vet, men detta med att köpa film å trassla med skivor. Jag har helt lagt ner det sedan ett par år tillbaks... Har säkert 400-500 filmer, både BluRay å DVD som bara står å samlar damm... Redigerat av Greedy, 30 March 2017 - 09:14. Postad 30 March 2017 - 09:39
Själv skulle jag aldrig lagt pengarna på en OLED om jag uteslutande såg på TV-sändningar eller streamat material.
OLED är kanske inte direkt skoningslös, men låt oss iallafall säga så här - en högkvalitativ panel 'kräver' högkvalitativt material för att visa sig från sin bästa sida. Bland högkvalitativt material är det fortfarande Blu-ray skivor som levererar på detta plan. Allra helst UHD Blu-ray då förstås. Det kommer vi inte ifrån. TV och streaming har sina fördelar i enkelhet och bekvämlighet, men kan inte alltid leverera när det gäller kvalitén. Postad 30 March 2017 - 11:51 Kommer precis ifrån Elgiganten nu och fick testa 65B6V med normala Tvsändningar m.m. Testade också ett gäng LED i prisklasserna 30-37 tusen. Med lite fixande i menyer så tycker jag nog bilden funkade alldeles utmärkt att bara glo på tv på. LED däremot var ju ett rent skämt, grått å dassigt. Att jag bara streamar är nog en sanning med modifikation... Tar hem en del film. Hursomhelst så är det OLED jag kommer köpa. Postad 30 March 2017 - 13:00 Såg en reklam för nya QLED från Samsung, de fick OLED att verka underlägset QLED, fann det mycket intressant då det är precis tvärt om. Postad 30 March 2017 - 13:06 Jag har sett Sony jämföra sina LED-tvs med OLED, och naturligtvis visar de bara material filmat i dagtid och har ljusstyrkan högt uppskruvad, som om man sitter med solglasögon på sig och tittar på tv hemma i soffan.
Hittade tom videon: https://www.youtube.com/watch?v=jLwfZEhD_38 Postad 30 March 2017 - 13:33
Kul! Hoppas du blir nöjd! Vem levererar TV-material hem till dig, och via vad...? Skiljer ju en del i kvalitét där.
Givetvis finns TV-sändningar och streamat material som håller god ursprungskvalitét. Personligen tittar jag dock sällan på film via Netflix på min B6, utan det är istället serier och dylikt i HD och 4K som håller måttet. Youtube har massor med skräp givetvis men även där finns det godbitar som kan se gudomliga ut på B6. Film på Blu-ray håller dock en jämnare kvalitét överlag, plus att okomprimerade ljudspår naturligtvis är ett stort plus för dem med ljudanläggningar. Postad 30 March 2017 - 14:13
Givetvis visar man sitt eget material Redigerat av Notevenclose, 30 March 2017 - 14:13. Postad 30 March 2017 - 14:44 Jag är supernöjd över hur Telias HD-kanaler ter sig på denna TV. Tycker det ser riktigt bra ut. Postad 30 March 2017 - 14:48 Hemma hos mig hamnade tv:n ca 17-18 meter från antennuttaget, så det är faktiskt inte inkopplat. Jag brukar i stället streama då jag vill titta på tv, via en Chromecast 2. Jag tycker det bli helt ok kvalitet, faktiskt. Bättre än tv-sändning i vissa fall. Igår testade jag den ny SVTPlay-appen, men det var inte alls bra bild. Vet inte om jag missat någon inställning av kvalité... Postad 30 March 2017 - 18:09
Kör exakt samma och mycket PS4. Det ser jävligt bra ut! Boxer HD har dessutom bättre bild än Comhem HD. Är mycket nöjd med kombon Boxer och Oled. Postad 30 March 2017 - 19:35
aaah mycket roligt att läsa. Ligger i influensa just nu verkar det som. Får avakta med köpet till nästa vecka. De hade ett returex i butik men till samma pris?!? Dock avstod jag då jag vill ha en ny. Redigerat av Greedy, 30 March 2017 - 19:35. Postad 30 March 2017 - 20:08
Cosmos: A Spacetime Odyssey är nog det bästa jag sett på en oled. Mycket rymdscener som är otroligt vackra. Denna vetenskapliga serie som är mycket bra finns på netflix.
Redigerat av axion84, 30 March 2017 - 20:09. Postad 30 March 2017 - 20:09
Jo, man vill ju ha en ny. Men annars är det inget att tveka på. Köp bara. Dock en varning att min första spontana reaktion var avsaknaden av ljusstyrka jämfört med min Samsung LCD, men det är en övergående fas. Nu ser allt blaskigt ut i jämförelse med min Oled istället. Postad 30 March 2017 - 20:13
Streaming blir allt bättre och utvecklingen går framåt. Och tycker inte man betalar för mycket för att använda denna tv enbart till streaming.
Redigerat av axion84, 30 March 2017 - 20:28. Postad 31 March 2017 - 14:15
Ska iväg i köpa 65-tummarn tänkte jag. Någon som har måtten på kartongen till 65an?
Har en Peugeot 307 Postad 31 March 2017 - 14:18
tycker hd kanalerna på tv ser lika bra ut som streaming Postad 31 March 2017 - 15:26
Enligt LGs hemsida: 170 x 95 x 23 cm. Postad 31 March 2017 - 15:27 165 x 95 x 23 Postad 31 March 2017 - 17:50
Har en 308 SW, den går inte in.....
Fick ta firmabilen för att hämta den, gick precis in på diagonalen bak i en -16 Caddy. (blev aningen klämd på hörnet) Postad 31 March 2017 - 20:41
Men du vill såklart kunna lämna tillbaka den om du fick en av de sämre panelerna Postad 01 April 2017 - 05:50
Ny uppdatering i USA:
SW File(Version 04.31.15) 1. Improvement 1) Improve the Judder issue in 60hz motion. Lär väl sannolikt dröja ett litet tag innan vi ser den i Europa dock. RickyDeg: är inte det här delvis något som du stört dig på åtminstone tidigare? Judder i 60hz dvs. Postad 01 April 2017 - 09:08
Kollade på första avsnittet, men snacka om grynig bild direkt via E6ans app. Tips på bra inställning? Kollade sen via Samsungs UHD spelarens app då lite bättre bild men då ej Dolby vision förstås. Postad 01 April 2017 - 09:28
Håller med. Tycker inte HDR bilden från "Iron Fist" är direkt imponerande. Inte ens i samma liga som 4K hdr filmer ifrån skiva eller LG:s HDR demos. LG Chess demo är så mycket bättre. inte många av Netflix så kallade 4K HDR serier är så imponerande. För absolut bästa bildupplevelse på LG Oled så är det 4K skiva eller blu ray som gäller. Postad 01 April 2017 - 09:57
Ja, 3D o blu ray o 4K är värt köpet bara hoppas Netflix får ordning på "torpet". Postad 01 April 2017 - 10:32
Var hittar man LG:s HDR demos? Postad 01 April 2017 - 13:16
Fick fart på det, tror att min ena HDMI kabel var knas så böt, vips så fungerade det perfekt.
Precis, gjorde det och det funkade efter lite pill, superb bild Postad 01 April 2017 - 15:57
Vete gudarna när jag skulle märkt detta annars, fungerar riktigt bra som jag ser det.
---
Lite OT kanske men kanske av intresse/tips. Nu tror jag många (de flesta?) monterar på vägg men själv använder jag ett bordsstaiv, inte originalet dock.
Det stativ jag använder sedan köpet av LG'n är guld och tillåter mig nu när det bara är ett barn kvar och en fru ofta åtnjuta tv'n i horisontalläge i soffan själv med rätt vinkel justerad mot tv'n med endast en knapptryckning.
Likaså om vi är flera så bara att räta upp den igen, klara en bra vridningsvinkel, är snygg och kommer med två längder på förhöjningsrör och har fungerat perfekt sedan strax efter blackfriday i alla fall
Enda smolken som jag ser det men knappt märkbar är att när man väljer en fast position så är den inte så exakt, men dubbelklick på riktningsknappen stannar där man vill så inget hinder.
Kabelstammen får man dra ned så att den kommer ned bakom röret och i en båge så att man inte får belastning av att flytta kabel när man vrider tv'n.
https://www.youtube.com/watch?v=fzRiANU0kmI
-ld99 Redigerat av Unregistered8addaf2c, 01 April 2017 - 15:57. Postad 01 April 2017 - 20:52
Den gick in helt och hållet. Postad 02 April 2017 - 06:52
Frågan är om DV och HDR är en signalförstärkning, vilket alltid genererar (förstärker) befintligt brus. För att slippa att detaljer försvinner så får man leva med lite brus. Sen beror brusigheten på massor av faktorer såsom kamera, ljusförutsättningar, redigering etc. Postad 02 April 2017 - 07:42
Svårt att säga vad som är bäst i videon. Att filma HDR ger inte samma upplevelse som att se det personligen. Vet inte vilken Sony det är dom testar men är det ZD9 är det fullt möjligt att den är bättre än LGs oled.
En sak som stör mig är att dom kör "vivid" för att få överdrivna färger. Hade varit bättre om dom kalibrerade panelerna och testade efteråt. Postad 02 April 2017 - 10:17 Det borde ju vara det eftersom de adderar saker?!? Ungefär som med musik när man använder eq t.ex. Tumregeln i musik t.ex är ju att hellre skära än att addera vilket tillför en massa extra saker. Vet dock inte om det funkar likadant med film men det känns ju rimligt? Postad 02 April 2017 - 10:32
Nej, det är det inte. Postad 02 April 2017 - 11:03 Äger 35 UHD filmer. Av dem jag äger är det max 2-3 stycken som det är mycket "grain" i. Oftast är det 35mm. Men i de få som har mycket "grain" så vill regissören ha det så och det är så även på Blu ray versionen. Vissa gillar lite brus i bilden, medans jag personligen gillar den "renare" 4K bilden. I till exempelvis "Batman vs. Superman" är det en del "grain" i bilden. Men Nolan har valt den "looken". Har inte med formatet att göra. Men för den som verkligen hatar "grain" undvika Nolans film och "The Amazing Spider-Man 2" och "The Magnificient Seven" på UHD då dessa titlar har en del brus i bilden. Liksom "Iron Fist" på Netflix. Men både "Batman Vs Superman" och "The Amazing Spider-Man 2" innehåller en del magiskt bra scener med fantastisk HDR och upplösning så allt är inte svart eller vitt. Majoriteten av allt 4K materiel tycker jag ändå har en väldigt ren bild. Sedan är det mer faktorer som avgör. Storlek på bilden, tv modell? Inställningar och sittavstånd till TV:n. Finns tyvärr inte den perfekta bilden och letar man fel på bilden så hittas det sådana oavsett om det är LED, Qled, plasma, projektor eller Oled. Är som med fotografering. Är själv fotograf och den perfekta bilden finns ej. Redigerat av castortroy33, 02 April 2017 - 11:10. Postad 02 April 2017 - 11:19 Nej HDR handlar inte om att addera saker. Snarare om att INTE förlora saker. Redigerat av pacman, 02 April 2017 - 11:31. Postad 02 April 2017 - 12:47 Fast han syftade väl på att butiksläget adderar en massa bildförstörare? Dock är formuleringen lite märklig och missuppfattas lätt. Postad 02 April 2017 - 17:25 Är det bara jag som har småhack i bilden med inbyggda Netflix-appen? Det är 1080p material, och jag kör trådat nätverk. Ljudet hackar aldrig, bara bilden. Postad 03 April 2017 - 02:25 Åhh, när du säger det så...jag missuppfatta kanske "det" ja. Ber om ursäkt i så fall. Postad 03 April 2017 - 08:01
Ingen som kan svara på var man hittar LG:s HDR demos? Postad 03 April 2017 - 08:02 Hur vet du det? Postad 03 April 2017 - 08:58 Har fortfarande inte fått den förra uppdateringen 😕 Postad 03 April 2017 - 09:34
har du gått in och sökt? är den på uppdatera automatiskt? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |