Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Race Pro

417 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Race Pro (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,33 (2) 559:-

#401

Postad 21 april 2009 - 18:10

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Det enda jag vill få fram med det här är att det är rätt sorgligt att dom gjort en sådan fördummning och förstört spelet totalt till 360! Det är verkligen trist.

#402

Postad 21 april 2009 - 18:17

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Håller nog med lite här fakiskt.
Har kört Race på pc sen det kom ut.
Som nybliven 360 ägare så har man blivit lite bortskämd med hur snygga en
del spel kan vara. t.o.m gamla CoD3 är ju jäklit snyggt på 360.

När jag laddade upp Race på 360 så blev jag väldigt besviken. på grafiken alltså.
Kontrollen är rätt så ok tack vara de många inställningsmöjligheterna.
Rattens vara eller vara icke lämnar jag härmed därhän :)

Men spelet kommer efter vad jag förstått få mer patchar så alla irriterande buggar kanske städas bort (och de är en hel del).
Tyvärr så tror jag inte de kommer att jobba mer på grafiken.
Screentearing, dålig fps i vissa scener, grynig grafik al'a första xboxen osv.

Så visst blev det en liten besvikelse när man startade upp spelet.
Med tanke på hur snyggt det är på pc med en medelgod pc så . . .

#403

Postad 21 april 2009 - 18:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Vet inte vad du menar med fördumning. Körbarhetsmässigt är ju spelet bra, det är andra saker som brister.

Har du ens spelat spelet, Uppviglare?

Att skriva att ett spel är meningslöst för att det finns bättre liknande spel till PC ÄR irrelevant, i 360-forumet. Skulle man tänka så är ju i princip alla bilspel meningslösa och likaså rts-spelen.

#404

Postad 21 april 2009 - 21:10

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Vet inte vad du menar med fördumning. Körbarhetsmässigt är ju spelet bra, det är andra saker som brister.

Har du ens spelat spelet, Uppviglare?

Att skriva att ett spel är meningslöst för att det finns bättre liknande spel till PC ÄR irrelevant, i 360-forumet. Skulle man tänka så är ju i princip alla bilspel meningslösa och likaså rts-spelen.



Jag har spelat spelet! Spelat igenom hela karriärläget t.om.
Jag skulle vilja påstå att körkänslan är rätt trist faktiskt.. Det är lite väll fastsuget i marken på ett lite otrevligt sätt och grafik m.m är rätt fult... Jag tycker inte det ÄR irrelevant att jämföra med dess "bror" eller "syster" till PC faktiskt. Det är ju ur dessa spelet ska vara fött och då tycker jag man får dra paralleller till dessa.
Jag trodde 360n va en extrem spelmaskin men.. Dock får man ju ge dom visst uppskov eftersom det är deras första spel till konsol.

#405

Postad 23 april 2009 - 20:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Jag tycker inte det ÄR irrelevant att jämföra med dess "bror" eller "syster" till PC faktiskt.

Men det är ju det jag sagt hela tiden.

#406

Postad 26 april 2009 - 19:27

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Men det är ju det jag sagt hela tiden.


haha läste du ens?

#407

Postad 26 april 2009 - 20:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
För att inte diskussionen ska spåra ut helt så ger jag samtycke att jämföra med PC-spel :)

Det kommer dras jämförelser mellan Operation Flashpoint på konsol och gamla versionen på PC och det har jämförts Halo Wars mot PC-RTS och Battlefield på konsol eller PC.. så det är inget nytt. Innan detta spel kom så hoppades vi att vi skulle få något som var i klass med PC-spel som GTR2. Nu vet inte jag om det är så som uppviglare säger, men jag är intresserad av, och är säker på att andra är intresserade av, hur det står sig mot PC-diton.

Sen får man tänka på att allt är relativt, man är i en annan position om man inte vill spela på PC. Det finns två sidor av allt.

#408

Postad 26 april 2009 - 22:08

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Visst, jag håller med om att man kan jämföra. Men att skriva att det är meningslöst för att det finns bättre till PC håller jag inte med om. Det är den jämförelsen jag tycker är heltokig.

uppviglare: Råkade visst läsa fel.

Redigerat av SC-Zap, 26 april 2009 - 22:09.


#409

Postad 26 april 2009 - 22:24

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Visst, jag håller med om att man kan jämföra. Men att skriva att det är meningslöst för att det finns bättre till PC håller jag inte med om. Det är den jämförelsen jag tycker är heltokig.

uppviglare: Råkade visst läsa fel.


jaa, att säga att det är totalt meningslöst är väll kanske lite att ta i ( lite beroende på om man har GTR 2 till PC eller ej ).
Men jag vill påstå att Race Pro är lite av en besvikelse för mig iaf. Men det kanske beror på mina förväntningar?!

#410

Postad 26 april 2009 - 22:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Vi kanske kan komma fram till att det är lite av en besvikelse om man jämför med PC-diton och ett helt ok, kanske t o m bra alternativ för konsolspelarna?

#411

Postad 27 april 2009 - 00:08

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Vad hände med patchen? Vad hände med demot? Vad hände med dlc (gröna h e l v e t e t)?
:)

#412

Postad 28 april 2009 - 09:23

TheHenk
  • TheHenk
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Patchen är ju ute och verkar ha fixat vissa saker som utlovats, andra verkar dock inte funka som det var tänkt...

Demot har vi inte sett röken av, men fullversionen finns ju och blir billigare för var dag...

DLC lär komma när som helst nu när patchen är släppt...

Vill också passa på att uppmana alla Race Pro fantaster att anmäla sig till kommande GT Pro championship på www.racepro.proboards.com. Jag kör just nu i deras WTCC championship och det är rasande kul. Vore dock skoj med lite fler svenskar i nästa championship!

#413

Postad 04 maj 2009 - 14:34

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Gillar "titta-över-huven-vyn" bäst, men där finns ingen backspegel, eller? För idag när jag körde en Time Attack så dök det plötsligt upp en backspegel där jag såg spökbilen... Är det en bugg? Finns det något trick för att aktivera backspegeln i alla vyer?

#414

Postad 04 maj 2009 - 17:44

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Patchen är ju ute och verkar ha fixat vissa saker som utlovats, andra verkar dock inte funka som det var tänkt...

Demot har vi inte sett röken av, men fullversionen finns ju och blir billigare för var dag...

DLC lär komma när som helst nu när patchen är släppt...

Vill också passa på att uppmana alla Race Pro fantaster att anmäla sig till kommande GT Pro championship på www.racepro.proboards.com. Jag kör just nu i deras WTCC championship och det är rasande kul. Vore dock skoj med lite fler svenskar i nästa championship!


Bra att det har en kommit en patch, det hade jag missat, mindre bra att de fortfarande inte klarar att göra det fullt ut... Kan de vara för att Simbin saknar kompetensen när det gäller xbox360?
Irriterande att de inte kan släppa ett demo! Är det så att de själva tycker att det blev sämre än de tänkt och att de är rädda att det snarare stjälper än hjälper försäljningen genom att släppa ett demo?
Tycker att spelet med alla dess brister inte verkar vara värt 539:- som är det billigaste inklusive frakt som man kan köpa det för enligt prisjakt. Visst det är inga jättepengar men av principskäl vill jag inte stödja en tillverkare som släpper ett bilsim till fullpris med så många brister och dessutom inte verkar bry som om kunderna då de inte löser problemen/tar väldigt lång tid. De borde ha släppt det billigare även här som de gjorde i USA. Förmodligen hade de tjänat på det om de har tänkt ta betalt för framtida DLC. Klockan tickar för dem, om de inte snart börjar producera patchar som löser problemen samt skapar bra DLC så tror jag folk avvaktar med köp/väntar på Forza 3 och liknande.

#415

Postad 05 maj 2009 - 12:46

TheHenk
  • TheHenk
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Bra att det har en kommit en patch, det hade jag missat, mindre bra att de fortfarande inte klarar att göra det fullt ut... Kan de vara för att Simbin saknar kompetensen när det gäller xbox360?
Irriterande att de inte kan släppa ett demo! Är det så att de själva tycker att det blev sämre än de tänkt och att de är rädda att det snarare stjälper än hjälper försäljningen genom att släppa ett demo?
Tycker att spelet med alla dess brister inte verkar vara värt 539:- som är det billigaste inklusive frakt som man kan köpa det för enligt prisjakt. Visst det är inga jättepengar men av principskäl vill jag inte stödja en tillverkare som släpper ett bilsim till fullpris med så många brister och dessutom inte verkar bry som om kunderna då de inte löser problemen/tar väldigt lång tid. De borde ha släppt det billigare även här som de gjorde i USA. Förmodligen hade de tjänat på det om de har tänkt ta betalt för framtida DLC. Klockan tickar för dem, om de inte snart börjar producera patchar som löser problemen samt skapar bra DLC så tror jag folk avvaktar med köp/väntar på Forza 3 och liknande.


Håller helt med dig. Känns som att Simbin tagit sig vatten över huvudet och stressat fram en undermålig produkt i det här fallet (hur nu det gick till med tanke på att det tog ganska lång tid från att GTR utannonserades tills Race Pro släpptes). Många är skogstokiga över hur dåligt saker och ting fungerar, framförallt när det gäller onlinespelandet. Och patchen fixar nog inte ens hälften av de buggar som spelet dras med. Dessvärre lämnar fler och fler spelet verkar det som om man kollar på hur många som kör online vilket leder till att totalintresset för DLC svalnar och de som fortfarande kör snarare skriker efter ytterligare en patch. Och vad jag hört ryktesvis så velar Simbin om vilket som skall prioriteras, en ny patch eller DLC.

För egen del kan jag dock inte komma ifrån att jag tycker onlineracingen i Race Pro är bra mycket roligare än i något annat racingspel på konsol hittills. Jag kommer att fortsätta spela detta underbara spel länge framöver...

#416

Postad 05 maj 2009 - 17:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Gillar "titta-över-huven-vyn" bäst, men där finns ingen backspegel, eller? För idag när jag körde en Time Attack så dök det plötsligt upp en backspegel där jag såg spökbilen... Är det en bugg? Finns det något trick för att aktivera backspegeln i alla vyer?

Har också märkt det där. Verkar vara en bugg, tyvärr.

#417

Postad 20 juni 2010 - 10:40

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Är det här spelet helt dött nu? Tänkte ge det en chans till samt se om det kommit någon uppdatering (vilket det hade) men jag har nu väntat en halvtimma på någon att spela mot...

#418

Postad 02 oktober 2010 - 14:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Jag kommer nog att testa det lite igen, nu när ratt är införskaffad. Tyckte att stadsbanorna var för svåra med handkontroll.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.