Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du rippade spel eller chippad Kryss låda @ Live

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 03 december 2009 - 09:53

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Tänker du så är det helt andra siffror. % av pengarna från konsumentens ficka till MS. Har ingen aning om vad deras kostnader är.

#402

Postad 03 december 2009 - 09:57

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0
Det måste vara väldigt många konsolägare som INTE är uppkopplade på mot nätet. När jag skaffade xbox hade jag inte en tanke på att spela online, hade man varit tvungen att vara uppkopplad till nätet, hade jag inte skaffat den konsolen. Jag tror det måste vara enkelt att köpa konsolen, för den stora massan, gärna med ett spel som ingår. Ingen vill börja trassla med ip-adresser det första dom gör för att få tillgång till spelen.

Tyvärr kanske jag har fel. ;)

#403

Postad 03 december 2009 - 11:30

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Det måste vara väldigt många konsolägare som INTE är uppkopplade på mot nätet. När jag skaffade xbox hade jag inte en tanke på att spela online, hade man varit tvungen att vara uppkopplad till nätet, hade jag inte skaffat den konsolen. Jag tror det måste vara enkelt att köpa konsolen, för den stora massan, gärna med ett spel som ingår. Ingen vill börja trassla med ip-adresser det första dom gör för att få tillgång till spelen.

Tyvärr kanske jag har fel. ;)

Du är inte den ende. Ingången är offline och att man ser det som en lokal leksak. I den fasen är flashning också väldigt frestande...
När man sedan uppplever det roliga med @Live så är det ju en utveckling - en förlängning av maskinen. Köpte vår för drygt tre år sedan och gick online i våras. Av olika skäl blir det en ny maskin i dagarna... ;)

#404

Postad 03 december 2009 - 11:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Förövrigt så är det inte halva spelet man måste ladda ner utan nån liten grej som låser upp mer gömställen och nudity. Själva spelet är fullt spelbart utan det lilla DLCt, men man får ut mer via det.


Halva spelet var ju bara en förstärkning för effektens skull... Men det är ju MYCKET koder man ska slå in när man köper ett spel idag... Det är bilar i Forza, det är gubbar i GoW2, det är special uppdrag i Dragon Age, det är rustningar i Mass Effect, osv, osv, osv...

Allt för att 'belöna' de som köper spelen nya och inte piratar/köper begagnat.

Du får ett fullgott spel om du köper begagnat eller laddar ner, men du får inte den 'fulla' upplevelsen. Förmodligen släpps de här extra grejorna senare som DLC som man får betala för så spelföretagen får lite pengar av snåljåparna...

Att hindra folk från att köpa begagnade spel är ju dock utanför vad dom har rätt att göra.

Okej att dom vill stoppa pirater, men något sånt måste ju vara olagligt på något vis.


För ett spelföretag så är det ingen skillnad om du laddar ner eller köper spelet begagnat. De får inte ett öre av den transaktionen och skulle helst se att både pirat- och begagnat-marknaden hade försvunnit helt.

#405

Postad 03 december 2009 - 16:38

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

För ett spelföretag så är det ingen skillnad om du laddar ner eller köper spelet begagnat. De får inte ett öre av den transaktionen och skulle helst se att både pirat- och begagnat-marknaden hade försvunnit helt.


Då tycker jag MS, för att hedra speltillverkarna, ska börja banna folk som spelar begagnade spel också :rolleyes:

Redigerat av ShaManIX, 03 december 2009 - 16:38.


#406

Postad 03 december 2009 - 16:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Dags då att köpa aktier i starbreeze.

#407

Postad 03 december 2009 - 20:28

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Dags att börja kolla in OnLive?

#408

Postad 03 december 2009 - 21:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Om speltillverkarna vill hindra piratkopiering eller vill ######s med piraterna kan alla spel ta efter "The Saboteur".

Där har dom extramaterial man får en kod till när man köper spelet. Man skriver in koden så får man tillgång till DLC. Mer gömställen, "nudity" och lite annat smått och gott, om man får tro det som sägs när man startar spelet.

Kanske vore en idé att börja med serials igen som gamla goda tiden på PC-spelen :rolleyes:

400 MSpoints kostar det att köpa den DLC om man inte har koden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.