Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

dreambox dm8000

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2008 - 18:24

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nu är det dags att väcka liv i den här tråden igen, release är nära...

Redigerat av bpl, 15 December 2008 - 14:20.

Postad 15 December 2008 - 11:19

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Nu är det dags att väcka liv i den här tråden igen, release är nära...

Under tiden får ni titta på ett par bilder http://s440.photobuc.../Dreambox-8000/

På lager idag i Tyskland, men tar slut fort...

http://abtron.de/sho...oducts_id=17721

Postad 22 December 2008 - 18:05

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
From the SAT Industry forum:

A DM8000 REVIEW

Just opening the package is like a surprise, the package is a really luxury box.

What strikes me is the size of the dm8000 box, especially if you're used to the DM800.
The DM8000 has "Stereo Installation" dimensions, so its larger than the DM7025.
The cabinet is perfectly finished. The front and side panels are "black piano".

Personally I dont like the layout of the LCD screen, but that is a matter of taste.
Elected for a "greenish" display, which is very legible, but I preferred the colors just like the DM800, white. It seems that OLED displays in those formats / colors are simply not available.

On the inside you can have a look at the PCB, its very well designed, even according to the experts.

You can build in a DVD-RW Slimline player. The software still can not Blu Ray, but I guess this will be just a matter of time, the hardware can handle it.

The image quality is better than the DM800 in my opinion if you look for a longer time and compare it you will see a brighter and sharper image.

Also, the de-interlacing is good, this is not 100% on the DM800. That is reflected for instance on a newsstation on the "RSS infobars". Furthermore, the DM800 is also a fine product, the DM8000 is really for satellite video freaks if you need to have multiple tuners.

The DM8000 comes standard build-in with two S2 tuners, so you basically have enough. There are two free slots to host another S/T or C-tuner.

I Like the future possibility of a Blu-Ray, so you will get a complete multimedia machine.

The remote is almost the same as the DM800, but with an extra row of buttons you have an even better service.

The Enigma2 software is the same as that of the DM800, only with more options of course. The box runs very smooth and is also faster than the DM800 because of the faster processor. I dare say that the DM8000 is now at least as stable as the DM800. I am currently running a beta version of the PLI image in the box, and there is not a single bug that I can find. Havent seen a problems yet. Ofcourse, the coming next time drivers and software are updated more frequently by DMM for even more functionality.

Apparently DMM is nevertheless succeeded in making the DM8000 into a high class product. For Dreambox fans, this device will cost as much as € 999.00 (suggested retail consumer price). A whole bunch of money, but for me the hobby it is worth it.

Postad 30 December 2008 - 19:27

hembiophreak
  • hembiophreak
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Idag kom Dreambox 8000 på lager i ett antal butiker i Sverige - och en är på väg till mig :P. Tyvärr har Posten inte öppet de närmaste två dagarna (då man iofs ändå ska fira nyår och så) - men på fredag ska den gå att hämta ut. Ska bli oerhört spännande. Undrar om det har varit värt väntan (den har varit "på gång" i över 2 år ;-))

Galet mycket pengar för en satellitmottagare - men så kan den också ALLT. Med stöd för hårddisk och DVD-brännare, upp till 4 tuners och hur många plugins som helst tror jag i alla fall att det blir bra. Det finns i alla fall inget som man kan jämföra med.

Dem är dock inte lätta att få tag på - varken här eller i Tyskland. http://www.satpro.se sålde slut på denna idag (men ska ha fler på gång in) - men http://www.elektronikgruvan.se (där jag köpte min) verkar ha fler kvar. Åtminstone står det så på deras hemsida.

(Även om det står att 3nity.se har dessa i lager tror jag inte det stämmer (och kolla deras feedback - varning!). De har haft 3 i lager i över en vecka nu - till 9500:-, ca. 1500:- under alla andras priser. Yeah right!

Redigerat av hembiophreak, 30 December 2008 - 19:27.

Postad 30 December 2008 - 19:42

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Har väntat på Dreambox 8000 i flera år nu, men inte en chans att jag köper den till detta löjliga överpris. Skrattretande :P

Postad 30 December 2008 - 22:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Bara hoppas på att euron går ner igen.... att den hamnar över 10000:- beror på den dyra euron som ligger på 11:- nu...
dm800 kommer antagligen justeras upp till runt 5000:- nästa år pga det...
Det gäller ju självklart det mesta annat med som implortas då både dollar och euro blir dyrare...

Redigerat av Leatherface, 30 December 2008 - 22:53.

Postad 31 December 2008 - 08:19

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Sedan den här "nätbluffen" har jag till vana att titta lite extra på företag

http://www.allabolag.se/9697188408

Postad 31 December 2008 - 08:49

hembiophreak
  • hembiophreak
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Visst är priset löjligt högt - 999 Euro (alltså i dagsläget runt 11000:-). Däremot finns det inget i dagsläget som kan konkurrera med den - med all plugins osv. Det finns boxar på gång - Qbox HD, Azbox HD etc som kommer relativt nära - till runt halva priset - men du får inte samma stöd som Dreambox 8000 vad gäller softcams osv...

Gymir: visst ska man kolla upp alla bolag innan man köper - speciellt efter Kameraexperten senast... Jag kan dock inte säga annat än att jag har haft ett otroligt bra bemötande från Elektronikgruvan - de ringde upp flera gånger bl.a. för att säga att leveransen inte skulle komme fram för än på fredag för att Posten hade helgstängt etc. Jag fick ett kolli-ID (paketet skickades inom en timme efter betalning!) - och med mindre de har skicka 7,3 kg tegelstenar - ja då är boxen på väg :)

Jag ska rapportera tillbaka när jag har fått den - då ska jag lämna feedback på Elektronikgruvan - och såklart boxen i sig...

Postad 31 December 2008 - 09:27

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag ska rapportera tillbaka när jag har fått den - då ska jag lämna feedback på Elektronikgruvan - och såklart boxen i sig...

Det ser jag fram emot :)

Postad 31 December 2008 - 11:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dessutom klarar inte konkurerande boxar 1080p bla som broadcom chipet som sitter i dm800(dm8000 klarar.... däremot vet jag inte om dom lagt in stöd frör de i driverna än... kan vara intressant om man vill ha boxen som mediacenter...
men är även framtidssäker då en del kanaler börjar sända i 1080p... om ett par år har mpeg4 kodarna blivit bättre och det finns mer plats att sända på så då kommer det bli möjligt... redan i usa har dom börjat lite med 1080p...
fast innan dess kör nog alla med pairing på hd kanalerna...

Redigerat av Leatherface, 31 December 2008 - 11:16.

Postad 03 January 2009 - 14:46

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Visst är priset löjligt högt - 999 Euro (alltså i dagsläget runt 11000:-). Däremot finns det inget i dagsläget som kan konkurrera med den - med all plugins osv. Det finns boxar på gång - Qbox HD, Azbox HD etc som kommer relativt nära - till runt halva priset - men du får inte samma stöd som Dreambox 8000 vad gäller softcams osv...

Gymir: visst ska man kolla upp alla bolag innan man köper - speciellt efter Kameraexperten senast... Jag kan dock inte säga annat än att jag har haft ett otroligt bra bemötande från Elektronikgruvan - de ringde upp flera gånger bl.a. för att säga att leveransen inte skulle komme fram för än på fredag för att Posten hade helgstängt etc. Jag fick ett kolli-ID (paketet skickades inom en timme efter betalning!) - och med mindre de har skicka 7,3 kg tegelstenar - ja då är boxen på väg :)

Hur gick det, fick då någon box?

Postad 04 January 2009 - 20:34

hembiophreak
  • hembiophreak
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
YES! Jag fick den i fredags - har haft fullt upp med att leka med min nya pryl :)

Har installerat Gemini 4.0 (det senaste image) och det fungerar klockrent. Bilden är kristalklar - klart bättre än min gamla Relook 400S - som i sig var ganska bra. Det ser ohyggligt bra ut på min Pioneer LX-5090.

Elektronikgruvan gjorde som tidigare nämnt ett kanonjobb - den skickades ca. en timme efter dem hade fått den i lager (efter en förhandsbeställning) - och jag fick den därför "dagen" efter (om inte nyårsafton och nyårsdagen - där Posten hade stängt - hade kommit imellan) - med SMS-avisering och allt.

Jag har nu mailat dem igen för jag får inte DVB-T tunern (som jag köpt till) att fungera. Dem har svarat att de ska kolla med Dreams support imorgon och återkomma i frågan. Vet inte om de alltid jobbar så här men jag har i alla fall blivit bra behandlat...

Jag ska återkomma med en mer utförlig recension av boxen inom kort - men så här långt har jag verkligen inte ångrat mitt köp :P.

Hur gick det, fick då någon box?

Redigerat av hembiophreak, 04 January 2009 - 20:35.

Postad 06 January 2009 - 20:38

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Såvitt jag förstår så levereras DM8000 med två DVB-S tuners som standard.
Går dessa att byta ut? För min del är det DVB-C eller möjligen DVB-T som
gäller och jag skulle gärna vilja ha en bos med 4 mottagare. Att kunna spela in 4
program samtidigt i en box vore en dröm!

Mvh,
Ingvar

Postad 06 January 2009 - 20:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den har 2st DVB-S2 tuners inbyggt som inte går byta ut men du kan stoppa dit 2st valfria tuners som du kan blanda hur du vill... Men du kan spela in 4 program samtidigt även på 2 tuners om vissa av kanalerna ligger på samma transponder/mux... om t.ex tv3 och kanal 5 ligger på samma mux så tar den bara upp 1 tuner och sen kanske tv4 och tv6 på tuner 2... på min dm7025 kan jag spela in upp till 6 kanaler samtidigt på varje tuner dvs 12 kanaler sammanlagt...
DVB-S2 x2 + DVT-T x2
DVB-S2 x2 + DVB-C x2
DVB-S2 x2 + DVB-S(2) x2
DVB-S2 x2 + DVB-T + DVB-C
är kombinationer som funkar

Redigerat av Leatherface, 06 January 2009 - 20:54.

Postad 07 January 2009 - 09:42

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar!

Synd att det inte går att byta ut de inbyggda men man kommer ju att klara sig långt med två tuners.
Hur vet man/tar man reda på vilka kanaler som ligger på vilken mux?

Mvh,
Ingvar

Postad 07 January 2009 - 10:34

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
http://www.teracom.se/?page=2099

Postad 08 January 2009 - 10:42

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Perfekt, tack för länken till Teracom!

Hmm, 5 muxar då vill man nog ha fler än 2 tuners i alla fall...

Hur funkar det om man kör kabel?
Begreppet mux är väl inte direkt applicerbart antar jag men för jämförelsens skull:
Kommer boxen att bete sig som om alla kanaler ligger på samma "mux", varje kanal har sin egen "mux"
eller något annat?

Anledningen att jag undrar är att jag har ComHem i huset men funderar på att byta ut det mot Boxer.

Mvh,
Ingvar

Postad 08 January 2009 - 11:19

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Perfekt, tack för länken till Teracom!

Hmm, 5 muxar då vill man nog ha fler än 2 tuners i alla fall...

Hur funkar det om man kör kabel?
Begreppet mux är väl inte direkt applicerbart antar jag men för jämförelsens skull:
Kommer boxen att bete sig som om alla kanaler ligger på samma "mux", varje kanal har sin egen "mux"
eller något annat?

Anledningen att jag undrar är att jag har ComHem i huset men funderar på att byta ut det mot Boxer.

Mvh,
Ingvar

https://www.minhembi...s...t&p=2238585

Postad 08 January 2009 - 11:42

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Perfekt! Tack!

Mvh,
Ingvar

Postad 08 January 2009 - 11:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Funkar på samma sätt oavsett om man kör kabel,marksänt eller satellit... varje mux/transponder (frekvens kan också säga) innehåller ett x antal kanaler... på kabel och marksänt är det runt 6-7 kanaler på samma... så om boxen klarar av det så kan du med dubbla tuners spela in dom 6-7 kanaler * 2 samtidigt + att du kan se på nåt av det du spelat in samtidigt med fast du spelar in... testade en gång runt 10 kanaler samtidigt på min box bara för att testa det gick segt men den spelade in allt utan problem :) men vid normalt användande så spelar man sällan in fler än 2-3 program samtidigt som max och då är dubbla tuners inget problem...

Redigerat av Leatherface, 08 January 2009 - 11:49.

Postad 08 January 2009 - 12:21

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Perfekt! Tack!

Mvh,
Ingvar

Om du ska använda DM8000 med Comhem kan du glömma HD kanalerna förutom SVT HD.

Comhem kör pairing på alla HD kanaler så du måste har deras egen mottagare.

Redigerat av IPTV, 08 January 2009 - 12:21.

Postad 08 January 2009 - 17:35

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Om du ska använda DM8000 med Comhem kan du glömma HD kanalerna förutom SVT HD.

Comhem kör pairing på alla HD kanaler så du måste har deras egen mottagare.

Inte länge till :)

http://www.recordere.../...42&zoneid=5

edit: Såg nu att det gäller DVB-S, men den kommer säkert också till DVB-C

Redigerat av Unregistered8af05ad5, 08 January 2009 - 17:38.

Postad 08 January 2009 - 22:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
CD kör inte med Conax CAS7 chip pairing (åtminstone inte än) som comhem gör...
CA moduler för CAS7 chip pairing kommer först med CI+ och då måste boxen/tvn stöda CI+...
sen så har CA modulen inget med DVB-C/S att göra utan är till för att koda upp kanalerna...
så den där funkar till alla operatörer som sänder i Conax oavett vilken standard dom sänder i förutsatt att den är för CI då...

Redigerat av Leatherface, 23 January 2009 - 22:20.

Postad 03 March 2009 - 22:40

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Hej, jag har precis köpt 8000.

Den fungerar väldigt bra, men den verkar inte hitta hdd'n som jag installerat.

Nu undrar jag om någon skulle kunna vara snäll och guida mig igenom hur jag ska göra för att kunna spela in på hdd'n?

Jag använder LT's senaste image.

Tacksam för hjälp.

Postad 03 March 2009 - 23:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du initierar först hddn och sen måste du skapa en en katalog som heter "movie" i /hdd...
borde stå mer utförligt i manualen om du kollar i den...

Redigerat av Leatherface, 03 March 2009 - 23:27.

Postad 04 March 2009 - 15:39

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Du initierar först hddn och sen måste du skapa en en katalog som heter "movie" i /hdd...
borde stå mer utförligt i manualen om du kollar i den...

Jag HAR kollat manualen, men menyvalen stämmer inte med det jag får upp i boxen.

Det var därför jag bad om guidning från någon som har LT, som kan förklara exakt vilka knappar jag ska trycka på.

Postad 07 March 2009 - 01:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ligger på samma ställe i alla images...

Postad 07 March 2009 - 22:38

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ligger på samma ställe i alla images...

Inte i det här fallet, vet inte varför faktiskt.

Jag tog den till affären, där dök menyvalet helt plötsligt upp. Kanske något glapp eller något.

Nu ska jag bara få ordning på initiering och allt.

Postad 08 March 2009 - 10:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag har testat alla möjliga images och kör med LT imagen själv och självklart ligger den på samma ställe där...
Det som skiljer är lite extra menygrejer, skins och sånt... Är väl kanske lätt att missa för nybörjare ;)

Redigerat av Leatherface, 08 March 2009 - 10:14.

Postad 28 March 2009 - 21:18

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
FF för dyrt för mig men nån annan kanske vill slå till?

Bäst pris ?

Vi hörs / p

Postad 26 April 2009 - 17:55

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jag har testat alla möjliga images och kör med LT imagen själv och självklart ligger den på samma ställe där...
Det som skiljer är lite extra menygrejer, skins och sånt... Är väl kanske lätt att missa för nybörjare :)

Nej, jag missade inte det, utan den dök upp först när jag ryckte sladden o satte i den igen, vet inte varför.

Nu verkar dreamboxx.nu vara nere så jag frågar här istället.

Jag får inte in fem dagars epg när jag använder "external epg", jag kör det under testperiod.

Den verkar hämta som den ska, men närjag tittar i epg'n så verkar det bara vara Comhems egen som har kommit in. Runt två dygn.

Är det någon som vet hur den ska laddas in epg'n?

Enigma2 startas om som den ska, men det verkar inte hjälpa.

Redigerat av Ralle1, 26 April 2009 - 17:57.

Postad 26 April 2009 - 20:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Har du editerat xml filen då med comhems service info för kanalerna?
som standard är det service infon för satellit och då kommer det inte funka...

Postad 26 April 2009 - 21:59

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Har du editerat xml filen då med comhems service info för kanalerna?
som standard är det service infon för satellit och då kommer det inte funka...

Okey.

Det har jag inte gjort.

Är det dom här raderna du menar:
<altservice>9CE:B:56</altservice>
- <!-- SVT1 ABC 5.0E -->

Finns det någon färdig fil för Comhem?

Som image använder jag LT5 SP6.

Postad 27 April 2009 - 06:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
ja det är dom du måste ändra... vad jag vet finns ingen public färdig för comhem iaf så du får fixa en egen... har en färdig för Tele2 däremot...
det räcker att ändra <service> raderna.... altservice kan du ta bort då dom bara behövs om du har en massa dubletter för lokala kanaler som t.ex SVT bla har...
days kan du också ändra till 14 om du vill ha 2v framåt...

Redigerat av Leatherface, 27 April 2009 - 06:22.

Postad 27 April 2009 - 20:53

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

ja det är dom du måste ändra... vad jag vet finns ingen public färdig för comhem iaf så du får fixa en egen... har en färdig för Tele2 däremot...
det räcker att ändra <service> raderna.... altservice kan du ta bort då dom bara behövs om du har en massa dubletter för lokala kanaler som t.ex SVT bla har...
days kan du också ändra till 14 om du vill ha 2v framåt...

Det verkar vara mycket att skriva in.

Vet du om man kan se <service> någon annanstans än i boxen?

Sen undrar jag om du har testat "Autotimer"?

Jag försöker få den att lägga in timer automatiskt med hjälp av sökord, men jag lyckas inte få till det med sökord i "beskrivning", i "title" fungerar det bra.

Postad 27 April 2009 - 22:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du kan ju kolla i /etc/enigma2/lamedb filen...

Redigerat av Leatherface, 27 April 2009 - 22:14.

Postad 28 April 2009 - 11:52

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Köpte mig en 8000 för några veckor sedan och jag tycker att den är skitbra!!
Den är dyr, helt klart för dyr, men ack så bra.

Det ända jag haft problem med är att ljudet har försvunnit ibland. Då byter man bara kanal och sen tillbaka till den man var på så funkar det igen. Det trista är att om det är något man har timer på så märkar man ju inte att ljudet saknas förän man ser på det och då saknas ljuded hela inspelningen. Vet inte om det hänt på annan kanal än Discovery Channal, men är ju mest den jag ser på.

Jag har två dvb-c i comhems nät och kör gemini2.
Någon som varit med om liknanade eller vet vad det beror på?

Mvh flovv

Postad 28 April 2009 - 12:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ska inte ha nån betydelse då dreamboxen spelar in det som kommer in i boxen så inget ska försvinna..
du kan tom kolla på texttvn som sändes just då med...
Du kan ju testa nyaste drivers och secondstage loader från http://dreamboxupdat...0/experimental/
Nyaste just nu installera i telnet med:
ipkg install http://dreamboxupdat...3-r0_dm8000.ipk
ipkg install http://dreamboxupdat...2-r0_dm8000.ipk

Du kan också testa nyaste LT5 imagen från http://www.ltteam.org

Redigerat av Leatherface, 28 April 2009 - 12:20.

Postad 28 April 2009 - 12:23

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jorå ljudet försvinner på inspelningen också, jag har varit med om det en gång...

Jag har nyaste drivrutiner och bootloader och ljudbortfallet kvarstår.

Den här buggen vet DMM om då det finns en tråd om det på DM8000 VIP forum.

Det är inte ofta ljudet försvinner men det är ganska irriterande när det händer.

LT5 image löser inte detta problem.

Redigerat av bpl, 28 April 2009 - 12:24.

Postad 28 April 2009 - 15:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
ok fast nyaste drivers och secondstage loadern är ju alltid bra att lägga in iaf...

Postad 29 April 2009 - 19:54

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tack för svaren!
Gött att jag inte är ensam om det, men det är ju trist att det inte finns någon lösning än, det kommer la snart ...

Mvh flovv

Postad 30 August 2009 - 09:49

Herbert
  • Herbert
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

CD kör inte med Conax CAS7 chip pairing (åtminstone inte än) som comhem gör...
CA moduler för CAS7 chip pairing kommer först med CI+ och då måste boxen/tvn stöda CI+...
sen så har CA modulen inget med DVB-C/S att göra utan är till för att koda upp kanalerna...
så den där funkar till alla operatörer som sänder i Conax oavett vilken standard dom sänder i förutsatt att den är för CI då...

Dream har lagt in drivers för pairingmodul till norska rikstv, och dom kör väl ci+.
http://dreamboxupdat...00_20090822.nfo
Läste på ett norskt forum att det är bekräftat att det funkar med rikstv i dm8000 nu.
Låter ju lovande om cd kör igång pairing, vi får hoppas att det löser sej isåfall.

Postad 30 August 2009 - 09:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Hoppas du har rätt... men kan det inte vara så att den inte är pairad precis som SVT HD i sverige?
Om det verkligen funkar så köper man ju direkt en sån modul och skaffar HD kanaler då Tele2 har lite bättre utbud...
Förutsätter ju förstås att operatören tillåter pairing till dom modulerna med...
Först ska man bara ha råd till själva boxen med till att börja med...

Redigerat av Leatherface, 30 August 2009 - 09:58.

Postad 30 August 2009 - 12:09

Herbert
  • Herbert
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hoppas du har rätt... men kan det inte vara så att den inte är pairad precis som SVT HD i sverige?
Om det verkligen funkar så köper man ju direkt en sån modul och skaffar HD kanaler då Tele2 har lite bättre utbud...
Förutsätter ju förstås att operatören tillåter pairing till dom modulerna med...
Först ska man bara ha råd till själva boxen med till att börja med...

Det jag vet är att ingen av deras kodade kanaler funka med standard-conax-modul,eller softcam
och pairingmodulen som rikstv leverera som är tänkt att använda i godkänd idTV funkade inte heller.
Nu med Nya drivers funkar alla kodade kanaler med pairing-modulen och dm8000.

Källa: digsat.net

Postad 28 October 2009 - 21:19

TommySv
  • TommySv
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej
Vilken Hårddisk rekomanderar ni för DM8000.

vill ju inte ha buller och hellre inte ne som blir för varm

Postad 29 October 2009 - 11:53

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Rekommenderar Western Digital Green Power diskarna som är mycket tysta och strömsnåla.

Postad 10 February 2010 - 20:01

Unregistered1669805e
  • Unregistered1669805e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej !

Jag funderar på att köpa en dm8000, kommer denna att vara "framtidssäker"?
Det kommer ut nya standarder som tex. HD+, CI+, DVB-T2
Är det utkastade pengar och köpa en då?

Postad 10 February 2010 - 22:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nya tuners lär ju komma men CI+ kommer aldrig funka på DM8000.

Postad 19 February 2010 - 15:50

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tjena,

Undrar om folk med comhem får in tv4hd?
Jag har comhem large (har inget hd-paket) och jag har tidigare fått in tv4hd, men får inte in den sen några månader tillbaka (vet inte exakt, 1-4månader). Har den i min lista, men får ingen bild, typ som om den är pairad igen. SVT HD funkar fint.
Har inte orkat bry mig på ett tag, men nu la jag in gemini 4.7 i helgen och nu vill jag ha in tv4hd igen.

Om det fungerar för andra, har ni gort någont speciellt?

Mvh Stefan

Postad 01 April 2010 - 16:11

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
/ Bluray-tools for dreambox (mipsel) * /
-----------------------------------------

0th intro
1st requirements
2nd layout content /
3rd short usage
4th notes
5th greetzings and honors
-------------------------------

0th intro: D
---- ---- Maybe coming

1st requirements

- Kernel 1.6 with current experimental oe 2.6.18er
* Is already integrated udf 2.6
- Mipsel dreambox with bluray-laufwerk/brenner (or iso): D
* DM8000 / dm800 / dm500hd

2nd layout content /

- / Usr / bin / aacskeys
* Allows the aackeys read the necessary volume-keys (depending on the available certs / keys *. txt)
- / Usr / bin / genbdkeyfile
* Generated m.h. the *. txt file and the KEYDB.cfg keyfile.db used by bdrip / libs
- / Usr / bin / bdrip
* The real ripper

- / Etc / libbluray / HostKeyCertificate.txt
* Is required by aacskeys
- / Etc / libbluray / ProcessingDeviceKeysSimple.txt
* Is required by aacskeys
- / Etc / libbluray / KEYDB.cfg
* Keys in the format dumphd
- / Etc / libbluray / keyfile.db
* Keyfile ready for bdrip

3rd short usage

- Bluray mount
*> Mount / dev/sr0 / media / bluray
- M.h. can read the keys from aacskeys
*> Aacskeys / media / bluray
- The keys of ausgelsesen aacskeys file in the "/ etc about / libbluray / KEYDB.cfg"
- Genbdkeyfile execute cda, so that the file is created keyfile.db.
*> Genbdkeyfile
- Bdrip with the "right" m2ts (copy title) on the hard drive
*> Bdrip / media / bluray 0 / media/hdd/bdrip.m2ts

4th notes

Playing live is there, as it currently looks only at the DM8000 and give the dm500hd.
so far it's aufrgund of performance problems is not really liquid,
because we do not get access to the crypto-accelerator of BRCM.
the need decrypter currently approximately 20-30% more power than available.
the basis of which the dm8k and dm500hd, two cpus, has
we can with threading / forking experementieren something
and the tasks distributed to the two cores.
first tests were very confident and a real-time decoding
is more than likely possible.

5th greetings

- Greetings to the doom forum and all the stuff who is involved in the tools / libs
(Will be completed;))

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.