Det blir lite segare att navigera också. Inte mycket dock.Tar inte rörliga bilder extra batteri?, eller är det knappt skillnad?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 19 januari 2007 - 00:35
Postad 19 januari 2007 - 00:38
Det knasiga är att iRiver Plus 2 (och 3 tror jag) automatiskt byter EQ beroende på vilken genre man lyssnar på. Jag tyckte det var skitgrymt så jag började tagga upp alla mina mp3 efter genre som jag tyckte att de lät bäst med. Besvikelsen var stor när jag insåg att E10:an inte gjorde samma sakHehe joo!
Hmm, de är en sak som är rätt krånglig, de e så jobbigt att man måste byta (eq) vid olika låtar eftersom det låter dåligt på vissa, men bra på andra genrer.
Har gjort en egen som passar mina icemat hörlurar, och en som passar dom man fick med.
Men vissa låtar ska bara inte låta som dom gör
Man borde typ kunna lägga in specifika (eq's) för bara den låten osv, vore bra
Men men man kan inte få allt !"

Postad 24 januari 2007 - 11:28
märker nu att vissa av taggarna blir knäppa både i iriver plus, och i e10an =S. tja, det beror väl iförsig på att programmet gör dom fel. varför händer detta? allting förutom första tecknet försvinner, både på artist och låt =S.
Postad 24 januari 2007 - 11:53
Tjena Doggelito!hmm..
märker nu att vissa av taggarna blir knäppa både i iriver plus, och i e10an =S. tja, det beror väl iförsig på att programmet gör dom fel. varför händer detta? allting förutom första tecknet försvinner, både på artist och låt =S.
Har du provat att göra en "Database Update" med iriver plus 3? Jag hade en låt som visade ett sånt tecken (faktiskt första gången jag noterade det i morse) och när jag uppdaterade databasen (synkade spelaren) så försvann det...
Det han ha med tecken i ID3-taggen att göra, alltså tecken som kan vara ett enkelt "mellanslag" antingen efter artistens namn i antingen v1 eller v2 eller innan osv. Så, om du använder något program där du ser båda ID3-taggarna så kan du dubbelkolla om det finns något konstigt tecken någonstans i fälten som "inte ska vara där.
GL HF!

Postad 24 januari 2007 - 14:26
kan inte prova nu tyvärr (måste uppdatera e10an med), så jag kan inte prova =/. måste ha tag på min dator så jag kan uppdatera e10an och se om det fungerar efter det.
Postad 24 januari 2007 - 15:14

Postad 03 februari 2007 - 17:17
Postad 05 februari 2007 - 17:42
Pratar inte av egen erfarenhet nu, men troligtvis sjukt j-a mycket bättre,hörlurarna som medföljer, hur står dom sig mot andra lurar? jag själv tycker att dom är okej, men det saknas något. fick tipset att köpa ett par sennheiser 300-cx (nåt sånt tror jag), och jag undrar hur mycket bättre dessa är jämfört med dom man fick med?

Postad 05 februari 2007 - 18:48
Zebbe har helt rätt. Vansinnigt och sjukt mycket bättre.Pratar inte av egen erfarenhet nu, men troligtvis sjukt j-a mycket bättre,hörlurarna som medföljer, hur står dom sig mot andra lurar? jag själv tycker att dom är okej, men det saknas något. fick tipset att köpa ett par sennheiser 300-cx (nåt sånt tror jag), och jag undrar hur mycket bättre dessa är jämfört med dom man fick med?

Postad 05 februari 2007 - 20:29
tänkte ha inear som jag kan ha när man måste ha mössa på sig eller nåt sånt =). annars kör jag med kåpa.. eller vad det heter... hehu. har ett par hd205, men jag trivs inte riktigt med dom =/. kommer nog försöka få tag på ett par andra, gärna som sätter sig bättre över öronen. några tips? ^^
Postad 12 februari 2007 - 20:28
funderar ocksp starkt på en e10:a, och undrar ett oar saker om köpet.
1. kommer spelaren ta skada om jag är ute och joggar med den?
2.var hittar jag gratis flash spel?
3. kan man göra egna teman?
Tack på förhand:

Postad 12 februari 2007 - 20:37
1. Nej, den behöver inte göra det. Däremot skulle jag undvika att ha spelaren i en benficka där den slår mot benet när du springer om du förstår vad jag menar. Jag skulle hålla den i handen i fodralet som medföljer, för att inte svetta ner spelaren eftersom fukt och elektronik inte direkt är världens bästa vänner.

2. Här har du en hel del men eftersom de är anpassade för U10 och Clix så kan en del av dem vara rätt svåra att se korrekt på E10:ans skärm.
http://forum.iriver....read.php?t=4541
3. Visst kan du det. Här har du en tråd där våra entusiaster pratar om det. Läst och ta del av det om du är nyfiken:
http://forum.iriver....read.php?t=4844
I annat fall kan du alltid hämta hem lite färdiga teman i följande tråd. NeoSpirits är mitt absoluta favorittema som rör sig i olika färger beroende på vilken veckodag det är. Du kan ladda hem ".swf"-filerna och öppna dem i Internet Explorer eller Firefox om du vill få en snabblick över hur de ser ut.

http://forum.iriver....read.php?t=4344
Slutligen, källan till all kunskap om E10:an som du kan hitta idag. Sök efter det du letar efter eller undrar, och du kommer att finna.

http://forum.iriver....isplay.php?f=33
Har du fler generella frågor så är det bara att du hojtar till så svarar jag igen. Trevlig kväll!
EDIT: På punkt ett vill jag alltså sammanfatta det med två ord: "var försiktig".
Redigerat av sean.wiklund, 12 februari 2007 - 20:38.
Postad 13 februari 2007 - 12:27
Först av allt vill jag tacka för en ruskigt bra spelare och flertalet fina tips och råd angående den! Den här tråden har varit till stor hjälp

Dock har jag ett problem.
Jag har läst igenom tråden och fann då att "Desertus" har haft ett liknande (eller likadant, hela historien förtäljdes inte), alltså:
En dag ville e10an inte starta ordentligt. Jag läste så mycket jag kunde och kom fram till att jag borde trycka in "reset", det gjorde jag också. Då började de verkliga problemen! Först startade den om, den tecknade bilden av spelaren syntes på displayen i kanske 1 minut, sedan döck vit text mot svart bakgrund upp: "PLAYER UPDATE REQUIRED!!!", längst ner i höret står också "v. 1.40".
Det ser precis ut som på bilderna Desertus lade upp, av de få gånger jag testat att koppla den till datorn har den bara ibland visats som "flyttbar disk" i "den här datorn", då jag försökt öppna den så fryser allting.
Jag har installerat iRiver plus 3 som dock inte kan hitta spelaren, jag har testat reset två gånger, fler vågade jag inte

Har du/ni några tips eller ska jag ringa supporten och/eller gå tillbaka till butiken med spelaren?
Tacksam för svar!
//Gustaf
Postad 13 februari 2007 - 13:27

Tack för din klara beskrivning! Den underlättade.
Ta och dra ett mail omgående till vår support på [email protected] eller gå till butiken och lämna in den genast (för att spara tid), för det ser ut som att hårddisken har gett upp. Tråkigt men sant.

Lämnar du in den där du har köpt den så kommer vi att byta hårddisken (såvida vi inte ser att det är någon fysisk skada som du kan ha åsamkat själv eftersom garantin inte täcker det). Det kommer således inte kosta dig en krona, men du får leva utan spelaren i en vecka eller två och det är jag ledsen för.
Hoppas du känner att svaret är tillräckligt. Annars får du höra av dig igen!

Postad 13 februari 2007 - 14:56
Jag har några fler frågor

Vad jag har läst så kan jag inte se att jag kunnat åsamkat den någon skada själv, hur avgörs det egentligen?
Vad kan vara anledningen till att hårddisken slutat fungera?
Jag har aldrig tappat den, den har aldrig varit i kontakt med vätska, aldrig dragit ur USB utan att använda säker borttaggning osv.
Ojoj... Ingen spelare i två veckor, jag kommer att få abstinensebesvär

Postad 13 februari 2007 - 15:39

1. men spelaren kan alltså inte gå sönder om jag springer med den? (men om man skakar den allt vad amn har i 1 min;P)
2. okej, det är kanske jag som är dum, man hur gör amn egna teman?
3. så det finns alltså inte några spel anpassade till e10:an?
4. kommer jag att kunna höra det braiga ljudet med ett par cresyn axe599sf? (tro det var så dom hette)
Redigerat av ojoojo, 13 februari 2007 - 16:26.
Postad 13 februari 2007 - 16:33
Jag kollar det här forumet och fler därtill frekvent som en del i vår service till dig som kund, så förhoppningsvis så fungerar det.Tack! Användbart forum!
Jag har några fler frågor![]()
Vad jag har läst så kan jag inte se att jag kunnat åsamkat den någon skada själv, hur avgörs det egentligen?
Vad kan vara anledningen till att hårddisken slutat fungera?
Jag har aldrig tappat den, den har aldrig varit i kontakt med vätska, aldrig dragit ur USB utan att använda säker borttaggning osv.
Ojoj... Ingen spelare i två veckor, jag kommer att få abstinensebesvär

1. Hur skadan kan mätas eller kontrolleras får du fråga våra servicetekniker om. Om vi säger så här, rent generellt, så tittar vi ofta på en spelare och ser chassit ut som om man har dragit spelaren efter bilen (för vi får in sådana spelare), så kan jag ju lugnt säga att garantin ryker all världens väg. Vi får in krossade chassin där kunden är jättefrågande till varför den har slutat fungera osv. Alltså, en övergripande undersökning rent visuellt brukar i de flesta fall kunna avgöra hur "väl" eller "inte väl" kunden har hanterat spelaren. Det tas självklart med i beräkningen av vad felet kan vara.
2. Ingen aning alls faktiskt. Det får serviceteknikerna komma fram till.

3. Lysande, då har nog hårddisken gett upp av någon annan anledning. Är spelaren bara välskött så kommer det inte kosta något alls.

Postad 13 februari 2007 - 16:40
Det här fungerar verkligen! Bra idé, snabba och trevliga svar! Imorgon lämnar jag in den

Postad 13 februari 2007 - 16:52
Hej igen!hej igen, lite mer frågor bara
![]()
1. men spelaren kan alltså inte gå sönder om jag springer med den? (men om man skakar den allt vad amn har i 1 min;P)
2. okej, det är kanske jag som är dum, man hur gör amn egna teman?
3. så det finns alltså inte några spel anpassade till e10:an?
4. kommer jag att kunna höra det braiga ljudet med ett par cresyn axe599sf? (tro det var så dom hette)

1. Nej, alltså, spelaren är som mest känslig när den läser från hårddisken vilket den gör då och då beroende på hur mycket den lägger i minnet (buffrar) för den läser inte på hårddisken hela tiden. Då skulle batteritiden varit klart kortare.
Det är när den läser som man kan skada den om man har otur eller är oförsiktig/vårdslös i hanteringen. Tänk dig en gammal skivspelare med LP-skivor. En hårddisk fungerar ungefär på samma sätt, med en nål som läser av en skiva som snurrar.
Så, enkelt sagt, de kunder som har köpt en E10 i juni när den kom och sen har använt den på ett smart sätt och försiktigt, har joggat och använt den hela sommaren utan problem. Sen kan det hända att man har otur ändå, som att man råkar slå till den mot benet precis när den läser... och då har man maximal otur.
Så, jag kan inte annat än att sammanfatta det så här: var försiktig med spelaren. Ska du uttryckligen köpa en MP3-spelare för att träna med, köp inte en E10 med hårddisk. Köp Clix som motsvarar E10 fast även har ett tillbehörskit med sportarmband osv. Ska du ändå köpa en E10 för att löpträna, löpträna på ett löpband på gym och sätt spelaren framför dig bredvid displayen där man alltid brukar kunna lägga flaskor, nycklar och andra saker.

2. Oj. Hur man gör egna teman. Jag får fortsätta leta lite på det. Det finns en sida i Korea som jag vet förklarar det här och jag har för mig några hade gjort någon guide på det. Men det är inte bara att välja en bild och klicka "ok"... Det krävs en hel del fixande så när du har bestämt dig för en E10, så kanske det kan vara läge att kolla på det då.

3. Jag vet inte om det finns några specifikt för E10. I och med att E10 stöder Flash Lite 2.0 så går allt som kör just Flash Lite 2.0 (du kan ju även konvertera flashfiler med olika program till rätt format) att spela upp på E10:an. Den enda begränsningen är i så fall skärmen som blir plottrigare i och med att det bara är 128x128 pixlar jämfört med till exempel (återigen) Clix.
4. Visst kommer du höra det "braiga ljudet", men allvarligt, jag skulle lätt rekommendera ett par vassare lurar än då ändå. Om du bara lägger en hundralapp till så får du ännu bättre ljud. Visserligen är AXE599BL eller motsvarande bra, men vill du få ut det mesta som går av spelaren, så kan du lägga x tusen på hörlurar. Jag skulle säga så här: satsa och spara heller till ett par bättre hörlurar än så. Då blir upplevelsen klart roligare.

Postad 13 februari 2007 - 16:56
Bra! Återigen, riktigt tråkigt att du får skicka in den, men det löser sig.Tack så mycket!
Det här fungerar verkligen! Bra idé, snabba och trevliga svar! Imorgon lämnar jag in den

Ska lägga till lite kunskap till som jag glömde skriva. Angående reset, du kan reseta spelare så mycket du önskar sedan. När du gör det är det som att göra en omstart på datorn. "Ctrl + Alt + Del" helt enkelt. Ingenting försvinner heller från MP3-spelaren så det är lugnt. Sen ska du inte behöva reseta spelare framöver mer än om den verkligen skulle få tokspel någon gång och låsa sig. Men som sagt, ni som läser, var inte rädda för resetknappen - den finns där av en anledning och den ska och kan alltså användas utan rädsla.

Postad 13 februari 2007 - 18:16
helt ny fråga nu

radion, fungerar den bara med orginalrarna?
Och tack för den snabba och trevliga supporten:D
det känns skönt inför köpet:D
Postad 13 februari 2007 - 18:20
Tack själv! Du blir ju klart mer nöjd med ditt köp om du vet vad du köper också så det ligger i mitt intresse att ge dig korrekta svar.tja igen:P
helt ny fråga nu![]()
radion, fungerar den bara med orginalrarna?
Och tack för den snabba och trevliga supporten:D
det känns skönt inför köpet:D

Radion fungerar med alla typer av hörlurar eller till 99,9 % i alla fall. Det är nämligen hörlurarnas kabel som agerar "antenn" i det här fallet. Så, när du använder radion så bör inte kabel ligga ihopknycklad under två lager tröja + jacka om du förstår vad jag menar.

Postad 13 februari 2007 - 21:25
Radion fungerar med alla typer av hörlurar eller till 99,9 % i alla fall. Det är nämligen hörlurarnas kabel som agerar "antenn" i det här fallet. Så, när du använder radion så bör inte kabel ligga ihopknycklad under två lager tröja + jacka om du förstår vad jag menar.
Funderade på detta nu när jag läste:
Finns det inte någon möjlighet till att koppla in någon slags signalförstärkare mellan lurar och spelare för att få bättre radiomottagning? Jag har ingen annan radio hemma än E10:an och varken här hemma, eller på skolan vilka är de två ställen där spelaren används mest frekvent, har jag särskilt accepterbart bra mottagning. Någon som vet?
/ Emil
Postad 17 februari 2007 - 22:44
har köpt en nu(en vit), o här rätt så nöjd än så länge:P
fast kan inte hitta någe bra tema:(
men när jag går in på musik>artist, och sedan klickar på t.ex. "basshuter", då kommer det upp Spela alla och album namnen. kan man ändra det så att det kommer upp spela alla, men sedan nedanför, istället för albumnamn, alla låtar? (så som det gör i en ipod)
Postad 17 februari 2007 - 22:48
Härligt att det blev en vit! Den är limiterad så du kan ju känna dig lite speciell nu i alla fall.

Angående teman så har du originaltemat och en hel del andra här:
http://forum.iriver....read.php?t=4344
Ladda ner och spara det bara i "Theme"-mappen på spelaren. neoSpirits är mitt favorittema utan tvekan.
Angående din önskan om låtarna så ska du istället prova att välj "Music" och sedan "Titel" så får du alla låtar.

Postad 17 februari 2007 - 22:56
men asså, det är klart jag fattar hur amn får upp alla låtar. men alltså när jag går in på artist och tar en valfri artist, så ser amn ju sepan alla dens album och spela alla. går det inte att ändra så att man ser artistens låtar och spela alla istället?. så som på en ipod

Postad 17 februari 2007 - 22:57
Men sen tror jag inte det var det han menade..utan om man kunde få upp låtarna istället för albumen väl inne i "artist" - alla den artistens låtar, oavsett album.
sen var det en annan sak.. hur fungerar "add to queue", vad ska man göra för att låtar man valt där verkligen ska hamna i en kö?
Postad 17 februari 2007 - 23:19

Det går inte ursprungligen. Däremot kan du alltid skapa en egen spellista i iriver plus 3 och där helt enkelt döpa en spellista till artistens namn och då välja typ "The Prodigy" och så får du upp alla låtar i den spellistan.

Angående add to quene så fungerar det i dagsläget så här. Låt säga att du är inne under "Artist" och lyssnar på ett visst album, typ albumet "Jilted Generation", låt 3 av 13. Om du samtidigt går tillbaka i menyn och bläddrar runt bland några andra låtar, och väljer "Add to quene" på en låt i en annan mapp eller motsvarande, så kommer den låten att läggas i "kö". MEN, den kommer inte spelas upp direkt efteråt, utan först när alla 13 låtar i mappen du just nu lyssnar på är slut.
Postad 17 februari 2007 - 23:28

Postad 22 februari 2007 - 18:24
Det föll på E10 iom att den skulle ha bättre förstärkardel så nu får vi se om det passar min kritiska öron! Återkommer med intryck.
Postad 22 februari 2007 - 18:26

Postad 23 februari 2007 - 21:19
Har nu provat den lite. Nåste säga att jag verkligen gilla menyerna! klockrena!
Ljudet - Bra. Jag upplevde lite skrap när jag först pluggade in dom original-lurarna, men tror det försvann sedan - Kan ju varit nåt skräp bara. Provade även med mina Koss Porta Pro o då fick man en föraning om ljudet! Grymt var ordet! I övrigt så verkar det vara en gedigen spelare tycker jag.
Sean: Funderar lite på lurar till denna. Vad rekommenderar du för slutna (för att inte störa alla kollegor på jobbet) samt in-ear?
Postad 25 februari 2007 - 10:55
God morgon Peter!Måste man ha dator för att ladda den?
Nej, du behöver inte ha en dator men det är ju smidigt för det är ju tänkt att du ska överföra musik, filmer, bilder och annat mellan en dator och E10:an. Det ingår heller inte någon AC-adapter eftersom inte alla använder det (därför bättre att sänka priset något på spelaren). Så, en AC-adapter hittar du från 99 kr och uppåt men mitt råd är att prova AC-adaptern innan du köper den så du vet att den verkligen laddar spelaren. Det råder nämligen en väldigt stor skillnad på komponentkvaliteten i olika AC-adapter.

Fler frågor - just hit me!
Postad 25 februari 2007 - 11:02
Skraptljudet kan vara någon mikroskopisk del maskinolja som finns i hörlursutgången. Se om det inte försvinner at sig själv Annars kan man ta en tops fuktad i kemisk ren bensin (finns på Apoteket) och bara snurra två varv lite försiktigt i kontakten på E10:an.Tack Sean :-)
Har nu provat den lite. Nåste säga att jag verkligen gilla menyerna! klockrena!
Ljudet - Bra. Jag upplevde lite skrap när jag först pluggade in dom original-lurarna, men tror det försvann sedan - Kan ju varit nåt skräp bara. Provade även med mina Koss Porta Pro o då fick man en föraning om ljudet! Grymt var ordet! I övrigt så verkar det vara en gedigen spelare tycker jag.
Sean: Funderar lite på lurar till denna. Vad rekommenderar du för slutna (för att inte störa alla kollegor på jobbet) samt in-ear?

Angående hörlurar så finns det massor att tipsa om. Det här är verkligen en hel värld och du får riktigt bra hörlurar från 200 kr och uppåt skulle jag säga men allt är relativt. Nu har du en spelare också som presterar bra med bas (om nu bas är ett kriterium) så Cresyns hörlurar är i mina öron riktigt riktigt bra. De ger dig nämligen inte bara bas, utan ett fint mellanregister och en diskant som inte är lika vass som en del konkurrenter. För priset av 200 kr så är det ett kalasval (kolla på http://www.cresyn.se/ på LMX-E630DS).
Ska du titta högre upp på skalan så har du Sennheiser CX300 runt 300 kr eller motsvarande. Sen Har du Shure e2C och uppåt från 700 kr. Något i den ordningen skulle jag vilja tipsa om men avslutar med att ljud är något individuellt. Vill också återigen poängtera att du har en spelare som presterar sjuk bas. Därför behöver du inte ett par lurar som normalt ger superduperultradeluxebas för det ger spelaren dig ändå... EQ är din bästa vän.

Postad 25 februari 2007 - 12:32
Jag skall ut på långresa i sommar och kommer inte ha tillgång till dator. Behöver ladda den från elnätet. Är det någon särskild typ av AC-adapter man skall köpa?God morgon Peter!Måste man ha dator för att ladda den?
Nej, du behöver inte ha en dator men det är ju smidigt för det är ju tänkt att du ska överföra musik, filmer, bilder och annat mellan en dator och E10:an. Det ingår heller inte någon AC-adapter eftersom inte alla använder det (därför bättre att sänka priset något på spelaren). Så, en AC-adapter hittar du från 99 kr och uppåt men mitt råd är att prova AC-adaptern innan du köper den så du vet att den verkligen laddar spelaren. Det råder nämligen en väldigt stor skillnad på komponentkvaliteten i olika AC-adapter.
Fler frågor - just hit me!
Postad 25 februari 2007 - 13:00
Nej, egentligen inte, men E10:an kräver lite bättre kvalitet på komponeneterna i AC-adaptern än just billigast möjliga adapter. Det finns självklart originaltillbehör till E10:an men de är slut hos oss så det går nog inte att få tag på inom en två, tre veckor eller något sånt.Jag skall ut på långresa i sommar och kommer inte ha tillgång till dator. Behöver ladda den från elnätet. Är det någon särskild typ av AC-adapter man skall köpa?
Adaptern ska klara 5V och minst 800 mA (men det kan alltså variera i mA-talet upp och ner). Det bästa är att spana i en butik och helt enkelt kräva att få prova adaptern. Koppla in E10:an med den medföljande USB-kabeln som du får när du köper spelaren och se till att det verkligen står charging.
I värsta fall, worst case scenario, så finns det nästan alltid en dator i princip överallt i världen, om det nu inte är så att du backpackar. Då är det ändå lite bökigt med vägguttag.

EDIT: Det ser ut som att vi kommer att få in en AC-adapter som kommer att fungera klockrent och som kommer kosta 200 kr. Originaltillbehör. Jag drar ett meddelande om det i den här tråden när den dyker upp och det blir ju defintivt innan sommaren.

Redigerat av sean.wiklund, 25 februari 2007 - 13:02.
Postad 26 februari 2007 - 17:14
Bra tips på lurar - Ska ng göra som så att jag tar med min E10'a ut å stan o provar den helt enkelt med olika lurar i olika butiker. Cresyn kan vara ett hett val.
En sak som jag måste säga att jag stör mig på är USB-kontakte - Varför inte göra en med vanlig USB kontakt istället för en specialkontakt.....Men det är nog det enda jag hittat att gnälla på ;-)
Annars är jag MYCKET nöjd!
Postad 26 februari 2007 - 21:18

Postad 27 februari 2007 - 02:56
vad gör jag?
Postad 27 februari 2007 - 08:09

Dra ett mail omgående till [email protected] och förbered dig på att eventuellt få skicka in spelaren. Jag tror, att något har hänt med hårddisken...

Postad 06 mars 2007 - 18:00
nu har jag även skaffat mig en e10 eftersom h320 är lite jobbig att ha i framfickan på jeansen

Blev tyvärr lite besviken på menyerna i e10. det som skiljer e10 från iFP-190 och H320 spelaren är bl.a att det inte finns en .navi knapp eller liknande, på iFP tryckte man in styrkorset för att "välja" och på h320 var den nästan idiotsäker (en stor blå knapp med text: navi) =) förmodligen så blir det nog en vanesak. men en sån sak att man inte t.ex kan gå "bakåt" utan hoppar bak en hel meny när man klickar på vänsterknappen har gjort mig lite småfrustrerad, men jag kommer nog in i det. fast jag hade önskat att det fanns en fin "stopp"-knapp som man backade med, som man gör på tegelstenen och mordvapnet H320 ;D
Saknar det överlogiska menysystemet i H-serien. Finns det inget theme-klon på den?

Sen vet jag inte om ljudet i e10 är bättre än h320? h320 är lite av en rolls royce medans e10 är en lamborghini... eller vad säger ni? har lyckats skapa en väldigt fin EQ i h320 som passar mina sennheiser PX200 helt perfekt, men det känns 100 gånger svårare att lyckas skapa den i e10 då custom EQ är svårare att hantera i e10, man vet inte riktigt vad man gör. någon som känner igen sig och har synpunkter?
Ha en trevlig dag och tänk på att det kan vara stor skillnad på två modeller innom samma märke.
Mvh JoppaP
Postad 06 mars 2007 - 19:37
Käre Sean:
Går det att ändra så man INTE använder sig av ID3 taggar till musiken?
I min H320 stängde jag av den funktionen på något sätt, minns dock inte hur. Menyn fungerade då på samma sätt som ett vanligt fil-träd. Går det att göra likadant på E10?
Blir tokig när man en gång lagt låtar i mappar och sen när man för över dom så kastas dom runt till höger och vänster bara för att det är lite snett i ID3 taggen... =P
Ha en bra dag
Mvh Joppap
Postad 06 mars 2007 - 20:48
hihiNu skriver jag igen =)
Käre Sean:
I min H320 stängde jag av den funktionen på något sätt, minns dock inte hur. Menyn fungerade då på samma sätt som ett vanligt fil-träd. Går det att göra likadant på E10?
Det är så gulligt när du skriver "Käre Sean", för det låter som om det var till dagboken.

Anyway, det går inte att stänga av det där, men det går att browse:a spelaren precis som om du var i windows. Det är för övrigt så jag använder min E10. Jag gillar fortfarande old school-sättet bäst. Du väljer helt enkelt "Extras", "Browse Device", "Music" och därefter den mapp du vill spela ur. Då ser du filerna efter filnamnen. Happy? I am...

Redigerat av sean.wiklund, 06 mars 2007 - 20:48.
Postad 07 mars 2007 - 09:28
hihiNu skriver jag igen =)
Käre Sean:
Det är så gulligt när du skriver "Käre Sean", för det låter som om det var till dagboken.
Anyway, det går inte att stänga av det där, men det går att browse:a spelaren precis som om du var i windows. Det är för övrigt så jag använder min E10. Jag gillar fortfarande old school-sättet bäst. Du väljer helt enkelt "Extras", "Browse Device", "Music" och därefter den mapp du vill spela ur. Då ser du filerna efter filnamnen. Happy? I am...
Men du är ju den lilla fén som kommer till allas dagböcker med ditt trollspö och svarar på kluriga frågor!

Sean, tandfé.. eh... MP3-fén! =D
Postad 14 mars 2007 - 11:22

sen måste jag fråga, nån som har införskaffat ett nytt fodral till sin e10a? dom där som directman säljer alltså. är jefligt sugen på en sån nu, men ska nog vänta 2 veckor tills nya slantar trillat in innan jag beställer en =).
iallafall, om nån har det, hur känns det? är det bra? stryktåligt osv osv?
Postad 14 mars 2007 - 13:06
Nej, inga news om dockningsstationen. Jag börjar misströsta och tro att de har släppt den helt. Det kommer ju nya modeller nu och dockan till Clix är nog den de jobbar mer på. Tyvärr.

Postad 14 mars 2007 - 18:44
får se om man kan hitta nåt annat då. bara synd att man inte kan ladda den samtidigt som den spelar =/. kan en enkel uppgradering av firmware fixa detta månne?
Postad 14 mars 2007 - 18:51
Yup, jag tror det (men är inte säker), och jag jobbar på att få utvecklarna att göra det.får se om man kan hitta nåt annat då. bara synd att man inte kan ladda den samtidigt som den spelar =/. kan en enkel uppgradering av firmware fixa detta månne?

Postad 14 mars 2007 - 19:50

varför upptäcktes förresten inte att jag hade en gammal firmware (hade 1.03) när jag försökte uppgradera via iriver plus 3? är den inte officiell än eller nåt eller va tusan? =S
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar