Nytt firmware ute, 0.96.0.0. Har inte hittat info vad som Àr nytt
NÄgon som provat?
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
3 relaterade trÄdar
Postad 16 August 2007 - 09:15
NÄgon som provat? Postad 16 August 2007 - 09:56
Följande Àr nytt efter 0.93.0.0:
BX31E_96.0 âą picture stability improvement for 1080i/50Hz for YPbPr and HDMI BX31E_95.0 âą software is released for production purposes only - no software upgrade required by the customer Postad 16 August 2007 - 11:12
Jag har installerat det redan. Inga problem. Har dock inte sett nÄgot Àn, varken possitivt eller negativt.
PAKARLSS, var hittade du software historyn? Det ser ju intressant ut med 1080i förbÀttringar. Har en Denon 1730 som jag fortfarande inte kör uppskalat pga att jag inte tycker att det ger nÄgra förbÀttringar. Postad 16 August 2007 - 12:25
Nybbe67: Jag fuskade lite och kollade SW history frÄn 42PF7641D
http://www.p4c.phili..._10_fur_aen.pdf Postad 29 August 2007 - 13:55 Det Àr normalt att TVn "overscannar" pÄ videokÀllor, dvs bilden Àr lite större Àn vad som fÄr plats i rutan . Det gör alla tv-apparater, men nÄgra har en instÀllning för att stÀnga av det. Dock ej denna Philips tyvÀrr. Denna "overscan" finns dock inte pÄ VGA-ingÄngen, sÄ ett alternativ Àr att köra VGA-VGA istÀllet. Vilken VGA menar du??? Hittar ingen VGA kontakt pÄ tv. Verkar ju isÄfall vara den bÀsta lösningen. HjÀlp en Novis med hur han skall koppla in datorn ifrÄn DVI eller VGA kontakt till TV, Àr det komponent ingÄngen som Àr VGA eller? Postad 29 August 2007 - 17:58
Ăr det nĂ„gon som kan hjĂ€lpa mig.
Vilken koppling mellan datorn och tv Ă€r att rekommendera DVI -->HDMI eller VGA --> KOMPONENT Komponent mĂ„ste vĂ€ll vara Vga inngĂ„ngen pĂ„ tv eller?? Man vill ju inte att skrivbordet blir större och ligger lite utanför bilden som verkar vara fallet..... Ăr det dĂ„ VGA --> KOMPONENET som Ă€r den bĂ€sta lösningen????? Tacksam för svar. Postad 29 August 2007 - 20:03 TVn har "VGA-ingĂ„ng". DĂ€remot anvĂ€nds inte den vanliga typen av VGA-kontakt, utan fem separata kontakter för R,G,B, H-synk och V-synk (beskrivet i manualen). R,G och B delas med komponentingĂ„ngen. För detta krĂ€vs en specialkabel, VGA->RGB H/V (med RCA kontakter). Denna kabel kan vara svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„. Vet tyvĂ€rr inte var du kan köpa den, men har tidigare hört att SIBA sĂ„lt den. Om du anvĂ€nder VGA-ingĂ„ngen fĂ„r du bra bild, och dessutom ser du hela skrivbordet. Postad 29 August 2007 - 20:53
Tack för svaret Pakarlss.
Kan man i teorin ta en VGA-->BNC kabel och hitta nÄgon typ av adapter till BNC kontakterna sÄ att man gör om dom till RCA, har för mig att jag har sett en sÄdan adapter men kommer inte ihÄg var. Postad 29 August 2007 - 21:05 Det stÀmmer. T.ex. Kjell & Co kan hjÀlpa dig med dom delarna. Postad 30 August 2007 - 06:40
Jag kör DVI-HDMI och har inge overscannings problem överhuvudtaget. Kör den i 1280x720 dÄ.
Postad 30 August 2007 - 10:44
Ok dÄ Àr det inte alla som har problem med overscanning???
ScrotzaN vad kör du med för Vga kort??? NÀr du kör 1280x720 Àr det med 60Hz??? Postad 30 August 2007 - 11:32 Har ett Geforce 6800GT Àr 99% sÀker pÄ att det Àr 60hz, brukar anvÀnda det för att spela pÄ iaf och det fungerar utmÀrkt. Det dÀr överskanningsproblemen kan vara grafikkortsrelaterade ibland. Postad 30 August 2007 - 12:00
Tack för infon kör nog pÄ en DVI-->HDMI, Àr det nÄgot man behöver tÀnka pÄ vi kabelköpet????
Postad 31 August 2007 - 15:08
Fick detta jag med men löste det genom att stÀlla in skrivbordsstorleken i Nvidias kontrollpanel, Intel bör vÀll ha nÄgon liknande instÀllning i sin drivrutin. Kör med 1280x720 med 60Hz. Postad 23 September 2007 - 17:55
Hej! Har nyligen köpt denna Tvn och har kopplat den till min dator för att spela dvd filmer etc frÄn datorn pÄ min tv. Kopplingen har skett med en HDMI sladd och bilden Àr bra. FrÄgan Àr dock hur jag kopplar för att kunna fÄ digitalt ljud (surround ljud) till min förstÀrkare pÄ det material som kommer frÄn datorn. Datorn har inte ngn spdif sÄ jag har köpt en coaxialsladd och kopplat frÄn tvn men denna verkar bara he ljud frÄn boxern. NÄgon som vet hur man gör eller har samma problem.
Postad 10 February 2008 - 17:50
Dags att vÀcka liv i denna trÄd igen. Hur gÄr det med er som kör HTPC till denna TV?
Jag har hÄllt pÄ med detta projek ett par mÄnader nu och börjar bli smÄtt galen och desperat! Har köpt en helt komplett pc baserat pÄ ett Kör för tillfÀllet 1280x720. Funderar nu pÄ ett DigitalEverywhere Floppy DTV kort och ett abonnemang hos Comhem för att fÄ digital-TV och se om det blir bra nÄn gÄng. Har varit i kontakt med Philips och det gÄr inte att fÄ 1:1 pixelmappat. Omöjligt pÄ denna TV, thats it! Vad sÀger ni? NÄn som kör en HTPC mot denna TV? Digitalt eller analogt? TV och grafikkort? Och hur blir isf kvalitén? Eller Àr det helt enkelt sÄ att TV'n inte Àr bra med HTPC koppling? IsÄfall grÄter jag.... Postad 11 February 2008 - 15:25
S-video Àr ju bara att glömma pÄ stora bildskÀrmar. Upplösningen Àr för dÄlig. Jag har testat bÄde VGA och DVI pÄ denna TV. Det funkade bra. PÄ ett par meters avstÄnd ser man inte att pixelmappning saknas.
Jag tycker VGA funkar bÀst eftersom du sÄ slipper problem med overscan. För att fÄ TVn att synka pÄ VGA med 1280x720 var jag tvungen att köra Powerstrip. 1920x1080i funkade direkt (körde med ett gammalt ATI-grafikkort). Om jag förstÄr dig rÀtt sÄ kör du Windows och DVD frÄn HTPC utan problem? Men har problem med TV-bild? Det tyder ju pÄ att problemet ligger i din TV-mottagare. Jag skulle definitivt ha kört digital-tv, antingen Comhem eller Boxer. Tror starkt att analog-TV Àr skyldig till den dÄliga bilden. Postad 11 February 2008 - 20:24
Tjenare pakarlss och tack för ditt svar.
Jag kör 1280x720 via HDMI utan problem med overscan, bilden blir kanonfin i Windows och DVD'er. 1920x1080i blir flimmrig, antagligen pga interlace'ingen(?). Jag tror ocksĂ„ att det beror pĂ„ PVR-mottagaren. Hauppauge har t o m sagt mig att vissa PVR-500 kort har problem med bilden och de uppmanar mig till att byta ut det. Men jag kĂ€nner att jag tröttat pĂ„ dessa kort och Ă€r villigt att hosta upp lite mer kosing OM JAG BARA FĂ R LIKA BRA ELLER BĂTTRE BILD! Och FloppyDTV korten sĂ€gs vara det bĂ€sta och det Ă€r det enda som duger just nu. HTPCn har kostat för mycket att bara stĂ€lla som webserver Har varit i kontakt med tystpc.nu för att fĂ„ rĂ„d men det Ă€r det ganska tyst. Jag har ju verkligen höjt denna TV till skyarna med sin fantastiska bild med direktansluten analog signal och jag undrar om jag ens kan nĂ„ det resultatet via HTPCn genom digital-TV. Kör du digital-tv? Redigerat av Nybbe67, 11 February 2008 - 21:28. Postad 12 February 2008 - 18:59
Nu kör jag egentligen ingen HTPC för tillfÀllet. Har en PS3 och en HD-box frÄn Comhem ansluten till TVn.
Jag tycker tv-bilden blir mycket bra. Nu har visserligen Comhems HD-box en hel del brister, men om man bortser frÄn dom sÄ Àr jag helnöjd med bilden. Den Àr klart mycket bÀttre Àn med analog signal. Du borde sÀkert fÄ en riktigt bra bild med FloppyDTV (Àven om du inte kommer att kunna ta emot sÄ mÄnga HD-kanaler, pga av pairing av box och kort). SvtHD Àr dock fri, resten krÀver kort-pairing, dvs Comhem mÄste para ditt programkort med en Comhem-box, vilket inte Àr möjligt om du har en HTPC. Postad 12 February 2008 - 20:52
Jag hoppas verkligen det. Imorgon lĂ€mnar jag tillbaka mitt PVR-500 kort och "uppgraderar" mig till FloppyDTV och en CAM till Comhem. Sedan blir det att bestĂ€lla ett abonnemang och invĂ€nta kortet. Jag Ă€r sÄÄÄ trött pĂ„ detta nu. Ă
ngrar faktiskt att jag började med detta pill men nu kan jag ju inte ge upp.
FÄr man verkligen in SVT HD? Den sÀnds vÀl inte överallt och mÄste man inte ha "3 hÄl i vÀggen" för HD (har inte jag)? Postad 13 February 2008 - 16:34
Du har rÀtt. Men om du har rÀtt förutsÀttningar kan du ta emot SvtHD, dÄ den sÀnds fritt och inte Àr krypterad.
Har du Comhem mÄste nÀtet vara uppgraderat för HD (= 3 hÄl i vÀggen), men du behöver inget programkort. EDIT: Fel av mig. Du behöver programkort, men det det rÀcker med small-abonnemang. Redigerat av pakarlss, 13 February 2008 - 18:40. Postad 24 March 2008 - 17:27
Jaha, nytt firmware igen. Version 000.101.000.000
Hittar ingen SW history, gör du PAKARLSS? Postad 24 March 2008 - 18:43
Nej, hittar inget. Det blir en överraskning denna gÄng (förmodligen inget dramatiskt).
Postad 26 March 2008 - 09:47
Edit: Hade problem med rÀtt tid i epg'n mm men jag löste det ca 1 min efter jag skrev.
Redigerat av Jimmz, 26 March 2008 - 10:42. Postad 28 March 2008 - 10:57
Det hÀr hittade jag nu för en annan Philips-tv.
JX31E_101.0 ⹠solved : DVB-T reception problem in Balearic Islands ⹠improved wake-up behaviour with main switch on side I/O panel JX31E_100.0 ⹠improved EPG stability JX31E_96.0 ⹠improved standby mode behaviour JX31E_92.0 ⹠improved playing of MHEG applications (for UK customers only) Det Àr vÀl förmodligen samma uppdateringar som gÀller för 42PF7621D. Postad 28 January 2010 - 20:52
Det Àr till att vÀcka upp en gammal trÄd frÄn de döda...
Men jag undrar om nÄgon har en aning om vart jag kan hitta, eller hur jag kan bygga en vga-kabel till denna tvn? HÄller pÄ att bli tokig pÄ overscan-problemet(dvs. att tvn zoomar in ca. 100pixlar pÄ varje hÄll in i bilden) nÀr jag kör med hdmi, det skulle tydligen vga-kabeln lösa. Annars blir det vÀl till att köpa ny tv, men hade tÀnkt hÄlla pÄ det lite eftersom jag fortfarande Àr vÀldigt nöjd med tvn. /Fredrik 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |