* Officiell tråd - Infocus IN72 *
444 svar till detta ämne
Postad 08 November 2007 - 11:07
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tack för alla svar!
En sak jag funderat över angående svärtan är om jag kanske tänkt helt fel. Det är främst kanterna runt bilden som inte blir helt svarta (letterbox-kanterna och andra områden av duken som bilden inte täcker vid vissa tillfällen). Dessa områden skall ju vara lika svarta som de mörkaste delarna i filmen. Men jag tycker det ser ut som de svarta detaljerna i bilden blir så mkt mörkare än de tomma områdena utanför bilden. Varför är det nu så?
Jag kan förstå att kanterna som inte projektorn rår på, dvs. de som är utanför bilden, inte blir helt svarta, eftersom duken är vit där. Men när filmen "själv" skall göra svarta kanter, lämnar den då bara dessa utan något ljus eller hur gör den svart egentligen till svart? Jag kan inte riktigt förstå det där.  Är det så att eftersom projektorn lyser upp hela rummet när man kollar på film, så lyser den även upp de tomma områden som annars skulle vara svarta, så att dessa ser grå ut?? Jag kanske är helt dum i huvet nu
BTW, kopplade in XBOX med bland annat snes-emulator och lirade 4 timmar igår natt. Konstigt nog tyckte jag bilden här kändes bättre än när jag kollar på film, trots att jag nu körde genom komposit och kör film genom komponent! Ni som old ones tv-spel, testa att lira dessa på in72. Jag lovar, det blir helt fantastiskt!!
Jag lägger upp bilder senare.
Postad 12 November 2007 - 00:55
Unregisteredbf47ce67
-
Unregisteredbf47ce67
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tjenare. Vet ni någon webbutik som säljer den här projjen?
Postad 12 November 2007 - 15:35
dave19
-
dave19
-
Användare
-
-
111 inlägg
Svärtan är väldigt beroende av utomstående faktorer. Har du vitt tak/väggar? Blankt golv. Allt som reflekterar ljus förstör svärtan (projjen är ju egentligen bara en stor riktad lampa). Jag har vitmålade väggar och blankt golv och tyckte att svärtan var OK. Gjorde svarta "gardiner" som jag drar fram på sidorna och det blev fantastisk mycket bättre.
Okeej tack för tipsen. Jag har vitt tak och vita väggar kanske därför, men på min tv som står i samma rum blir svärtan bättre, och trots att jag släcker ner totalt och mörklägger rummet till maximum så blir det inte riktigt svart. Kanske är jag lite kräsen . Färgerna blir ju så otroligt fina så då vill man ju att allt är så bra
En annan fråga, tycker ni som har projektorn att ni får riktigt skarp bild när ni kollar på vanlig dvd? Jag har Sharp-inställningen på standard (tycker det blir pixligt annars), har ställt in manuell skärpa bra och sitter på 3.5 meters avstånd (samma som projektorn) men tycker ändå inte att det är så skarpt. Visst, den har inte så bra upplösning men jag skulle kunna tycka bilden borde vara en del skarpare. Den känns lite småsuddig överallt. Ingen som kan skicka deras inställningar på kontrast, färger osv. Jag kör 50 på allt, vilket kanske inte är optimalt?
Köp DVE på dvd och ställ in svart och vitnivå (brightness och contrast). Då kommer du få så bra bild som det går att få utan en riktig kalibrering och förmodligen är det där som felet ligger. Så länge kan du testa att sänka brightness och se om det hjälper med svärtan. Mvh David
Postad 16 November 2007 - 01:14
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
jag har kört en del xbox 360 på den nu. tycker det blir helt klart godkänt.  bra bild på 720p och 1080p för den delen. fortfarande nöjd.
vill man ha riktigt bra svärta kanske man ska överväga en 42 tums plasma tv istället.
Redigerat av twebbas, 01 May 2008 - 09:44.
Postad 16 November 2007 - 09:42
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
vill man ha riktigt bra svärta kanske man ska överväga en 42 tums plasma tv istället. 
Förstår förstår. Kanske inte så konstigt att de svarta letterbox-kanterna inte blir helt svarta hos mig. Då projektorn av är ändå inte mitt rum helt mörklagt. Den vita duken syns. Det är ju omöjligt för lampan i projjen att "lysa svart" såklart! Är dock helnöjd med svärtan nu efter lite ombyggnad. Har fixat gardiner och funderar på att sätta upp någon lampa bakom duken, har hört att det är bra! Såg Konungens återkomst igår. Sjukt bra bild, speciellt när man ser ansikten nära, då är det riktigt grymt! Färgerna förstummar fortfarande, out of the box. Någon som kör sin på Sharper eller Sharpest? Tycker själv att standard ger bäst bild, men kanske sharper till tv-spel.
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 16 November 2007 - 09:49.
Postad 25 November 2007 - 14:53
ollkli
-
ollkli
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har en Infocus IN72 till salu som enbart är spelad ca 30minuter med mao i absolut nyskick med alla orginaltillbehör. Jag länkar vidare till annonsen här nedan: http://www.blocket.s...31.htm?ca=1_9_s
Postad 25 November 2007 - 15:02
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Bilden out of box är mycket bra. Däremot efter lite kalibrering fick jag det bättre. Drog ner ljusstyrkan och ändrade färgtemperatur och lite annat. Saknar dock ett alternativ till sharp (standard) och sharper. Sharper är på tok för skarpt, men något mittemellan skulle passa utmärkt, vilket är lite synd. Jag har haft min proj ett år nu och den har fungerat klanderfritt. Inte kollat överdrivet mycket förrän nu när jag införskaffat en ps3a. Och bilden med den blir faktiskt sjukt mkt bättre än vad jag tidigare trott. Färgerna är fantastiska. Och då menar jag verkligen fantastiska
Kommer lungt ha kvar denna i väntan på en full hd proj.
MVH / Strife
Postad 29 December 2007 - 23:56
Unregistered7b95faa3
-
Unregistered7b95faa3
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är det någon som kört HD-DVD eller Blu-ray på er IN72? Hur upplevde ni bilden? Blev den markant bättre?
Postad 31 December 2007 - 13:50
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Är det någon som kört HD-DVD eller Blu-ray på er IN72? Hur upplevde ni bilden? Blev den markant bättre?
Har inte kört någon blueray ännu. Men snart ska jag koppla upp ps3 till projektorn. Annars kan jag säga att jag har kört mycket 720p material från datorn på projektorn och tycker bilden blir mycket bra. Dock tycker jag inte man ser ngn större skillnad från en riktigt bra dvd.
Redigerat av twebbas, 31 December 2007 - 13:52.
Postad 01 January 2008 - 12:30
Unregistered7b95faa3
-
Unregistered7b95faa3
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har inte kört någon blueray ännu. Men snart ska jag koppla upp ps3 till projektorn. Annars kan jag säga att jag har kört mycket 720p material från datorn på projektorn och tycker bilden blir mycket bra. Dock tycker jag inte man ser ngn större skillnad från en riktigt bra dvd.
Hade tänkt köpa en hd-dvd addon till 360:n. Kostar bara drygt 1500+5 filmer. Ska väl uppgradera till en hd-readyprojj i framtiden men för stunden kommer jag använda IN72:an. Den har ju väldigt fin bild trots lågupplösningen.
Postad 08 January 2008 - 07:29
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Gällande dålig bild kan jag bara spontant säga. Kör INGEN zoom. Kalibrera färger osv efter Dina förutsättningar med ex dvd-skivan The Calibrator. Gjorde en hel del för min egen del. Men störst skillnad blev det när jag slutade zooma för att fylla ut duken. Där kan man snacka om bildförbättring.
Postad 09 January 2008 - 00:43
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Gällande dålig bild kan jag bara spontant säga. Kör INGEN zoom.
Det kanske stämmer väldigt bra.  Har inte tänkt på att man alltid zoomar. Min står på 3.5 meters avstån ungefär, vilket gör att jag måste zooma för att fylla 86 tums duken. Det går ju inte att kolla på en film som tar upp 2/3 av bilden för mig, stör mig nämligen otroligt mycket på de tomma områdena runt om. Skulle de vara svarta och inte mörkgrå, då kanske det hade gått, men inte annars Tänkte kolla en sak med alla.. Vad kör ni för image setup när ni kollar på film från DVD? Själv kör jag oftast 16:9, och sen utökar jag bildens höjd genom dvdn. Detta är dock ett problem. Bilden ser ut att vara zoomad och blir inte i så hög kvalitet. Kör man i Letterbox så får inte texten plats. Jag tycker det ständigt är ett problem att få till bild på hela duken + text. Man vill ju ha rätt proportioner också!! Hur gör ni? tack
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 09 January 2008 - 00:45.
Postad 01 April 2008 - 10:49
smilet
-
smilet
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Kan någon posta sina settings med hdmi.
Postad 06 May 2008 - 23:57
emil_fh
-
emil_fh
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
En allmän rekommendation som inte gäller denna porjektor specifikt men som upplevts på den. Se på serien LOST!
Bilden är så perfekt att allt annat upplevs som ett skämt i jämförelse. In72 har enormt bra färger och med ett ord vill jag beskriva bilde som verklighetstrogen. Ingen tv jag sett har samma perfekta balans i bilden. Det enda som saknas är svärta ibland men efter att jag fått en demonstration av en Marantzprojektor för 60k och en SIM2prejektor för ännu mera pengar så upplever jag svärtan som Grym, denna för en bråkdel av priset har minst lika bra svärta, otroligt =)
Angående Lost så är det återigen roligt att se vilken upplevelse det finns att hämta, många filmer är dåligt inspelade, såg exempelvis en del på Sagan om Ringen och bildkvaliteten är inte bra på originalutgåvan på dvd. Många produkter upplevs som sämre än de är beroende på att matarialet är dåligt. Det märker jag gång på gång
Postad 14 August 2008 - 20:09
lolight
-
lolight
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej, hur går det med era IN72!!?
Någon som har uppgraderat till något bättre?
Min IN72 funkar utmärkt ännu. Men nu finns ju X10 osv....
Postad 15 August 2008 - 10:34
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hej, hur går det med era IN72!!? Någon som har uppgraderat till något bättre?
Min funkar bra. Pallar inte att hänga på hd-hypen. Tycker många lägger för mycket tid på att snacka upplösning. Tror många sitter där med 2 hd-filmer (antagligen Transformers och Gladiator, för 249kr styck), letar efter detaljer som inte gör filmen bättre (aningen mer sevärd), medans de lagt ner massa tusenlappar extra på en projje som i övrigt inte presterar något bättre  Istället kör jag på gamla goda klassiker eller filmer med fin dvd-kvalitet. För mig funkar det finfint fortfarande. Det enda jag saknar äl väl upplösningen när man kopplar den till datorn, men jag fick faktiskt ont i huvudet efter bara några minuter och föredrar helt klart en skärm på runt 20-30 tum till datoranvändande och spel (trots att Counter Strike var rätt roligt i 87 tum). I övrigt funderar jag på en mindre duk. Vore kul med Kingpins nya Velvet, som verkar bra mycket bättre än deras äldre modeller. Då skulle jag kunna köra på runt 65-70 tum istället och få kristallklar bild när jag sitter på 3-4 meter. Hur går det själv.. allt funkar bra eller börjar du tänka att du måste ha nytt
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 15 August 2008 - 10:36.
Postad 15 August 2008 - 12:12
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1139 inlägg
Hej, hur går det med era IN72!!? Någon som har uppgraderat till något bättre?
Jag är väldigt nöjd med min IN 72 som jag nu faktiskt har kört i 2500 timmar utan problem. Men 2500 timmar medför också att lampan snart pajjar så jag ser mig om efter full HD och just X10:an som du nämner har blivit en stark kandidat. Så min Infocus IN 72 är till salu för någon/några små tusenlappar (utan lampa) och en ny lampa kostar 3000 kr om någon är intresserad Mvh Kim
Postad 15 August 2008 - 21:27
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag är väldigt nöjd med min IN 72 som jag nu faktiskt har kört i 2500 timmar utan problem. Men 2500 timmar medför också att lampan snart pajjar så jag ser mig om efter full HD och just X10:an som du nämner har blivit en stark kandidat.
Så min Infocus IN 72 är till salu för någon/några små tusenlappar (utan lampa) och en ny lampa kostar 3000 kr om någon är intresserad
Mvh Kim
Härligt! Hur är det när man kört såpass många timmar på lampan egentligen? Dör den plötsligt eller blir ljuset sämre och sämre allt eftersom där någonstans?
Postad 15 August 2008 - 21:49
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Kul att höra lite feedback! Efter 1500 timmar är även jag är hur nöjd som helst. Har sett på andra projjar men tycker inte det är särskilt stor skillnad om man ser till vad en uppgradering kostar och som sagts förut så skall man njuta av en film inte leta efter små detaljer. Men om min lampa skulle paja skulle nog även jag titta på en X10:a.
/Olle
Postad 16 August 2008 - 14:55
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kul att höra lite feedback! Efter 1500 timmar är även jag är hur nöjd som helst. Har sett på andra projjar men tycker inte det är särskilt stor skillnad om man ser till vad en uppgradering kostar och som sagts förut så skall man njuta av en film inte leta efter små detaljer. Men om min lampa skulle paja skulle nog även jag titta på en X10:a.
/Olle
Exakt så är det för mig. Känner såklart att det kanske inte är värt 3 000 kr med en ny lampa, när priserna på nya hd-projjer snart kostar under 10 000. Undrar dessutom hur många av de äldre filmer som gjorts som kommer att kunna ses i HD...
Postad 17 August 2008 - 00:47
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1139 inlägg
Härligt! Hur är det när man kört såpass många timmar på lampan egentligen? Dör den plötsligt eller blir ljuset sämre och sämre allt eftersom där någonstans?
Jag har bara märkt att den flimmrar ibland, lite som det gamla kopieringsskyddet som fanns på VHS:) Men det är bara när jag kör via digitalboxen och inte DVD så det kan vara sladden. Senast min projektor dog (Infocus 4805) så blev det bara svart så jag antar att den bara slocknar en dag.
Postad 22 August 2008 - 13:36
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Ni som funderar på en ny projje och diskuter x10..
Vill ni fortsätta med infocus bara för att ni varit så nöjd med märket tidigare?
Är det inte värt att kolla upp andra märken eller? Varför vill så många hålla sig fast vid Infocus?
Är det helt enkelt "jag har alltid haft det"-grejen eller?
Vill bara veta..  Kommer själv i framtiden att uppgradera jag med.. men vet ju inte hur de står sig mot andra konkurrenter..
Postad 22 August 2008 - 13:46
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1139 inlägg
Ni som funderar på en ny projje och diskuter x10..
Vill ni fortsätta med infocus bara för att ni varit så nöjd med märket tidigare? Är det inte värt att kolla upp andra märken eller? Varför vill så många hålla sig fast vid Infocus? Är det helt enkelt "jag har alltid haft det"-grejen eller?
Vill bara veta.. Kommer själv i framtiden att uppgradera jag med.. men vet ju inte hur de står sig mot andra konkurrenter..
I mitt fall är det "jag har alltid haft det" grejjen plus att jag är grymt nöjd med min IN 72a plus den fina servicen som Infocus erbjudit när jag hade problem med min 4805:a. Så ja, Infocus är min grejj antar jag. Mvh Kim
Postad 22 August 2008 - 14:30
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jag har bara haft en enda projje, en IN76 och har den kvar nu ett halvår senare efter köp.
Den dagen jag byter kan jag inte se någon anledning till att byta märke. Är så jäkla nöjd med pris/prestanda.
Fast, jag är ganska märkestrogen vissa saker
Postad 22 August 2008 - 19:31
smilet
-
smilet
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hejsan finns det någon som kan posta sina bildinställningar på in72 påHdmi så vore jag tacksam.
mvh smilet.
Postad 23 August 2008 - 18:27
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag kör component. Vill du ha mina settings för det?
Postad 24 August 2008 - 06:38
smilet
-
smilet
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Postad 29 August 2008 - 08:21
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Ja tack det vore bra.
är inte hemma på två veckor så jag försöker tänka vad jag har för settings ungefär. vet inte namn på allt heller men försöker skriva vad jag kommer på. kontrast: 54 färg: 52 brightness: 54 sharpness: standard (kör på sharp när jag använder datorn men aldrig till film. "brusborttagning" i läget ON, men på 0 % gamma: Film (eller det som är överst i listan ibland) power save mode: on component-kablar från dvd-spelare. kommer mer info sen!
Postad 12 November 2008 - 11:07
smilet
-
smilet
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej vilken upplösning får ni bäst bild på 576p 720 p 1080i över hdmi.
Postad 26 December 2008 - 15:34
janern
-
janern
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har haft den i två år nu och den har fungerat alldeles utmärkt.
Nu har jag dock stött på ett problem.
Jag ska mata den med digitala signaler från min digitalbox och det fungerar alldeles utmärkt när jag gör det från hdmi till hdmi men det fungerar inte alls (det blir helt enkelt ingen bild) när jag gör det från hdmi med hdmi till dvi-sladd till dvi till m1-adapter till m1 ingången (testade innan med dvi-sladd med hdmi-adpter till hdmi utgången på boxen då det inte fungerade köpte jag ny sladd, utan lycka). Hdmi-ingåen är upptagen av DVD så det därför vill jag använda M1 ingången. I vart fall tidigare har M1 ingången fungerat att mata med DVI med adapter, jag gjorde detta från datorn tidigare.
Kan det vara någon inställning jag har glömt bort att göra? Eller ska jag tro att det är fel på dvi till m1 adaptern? Eller ingången?
Vad tror ni och hur tar jag reda på vad som är felet?
Redigerat av janern, 26 December 2008 - 15:37.
Postad 06 February 2009 - 14:49
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Jaha har haft projektorn i ganska exakt två år nu, började strula för någon månad sedan, stängde av sig själv och blinkade rött, tre blink, gissade på överhettning så plockade isär den å dammsög rent, var inte så farligt inuti, funkade bra tills nu då den stänger av sig och blinkar igen, går bara att ha på den någon minut  vad kan det vara?
Postad 22 February 2009 - 23:23
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Jaha har haft projektorn i ganska exakt två år nu, började strula för någon månad sedan, stängde av sig själv och blinkade rött, tre blink, gissade på överhettning så plockade isär den å dammsög rent, var inte så farligt inuti, funkade bra tills nu då den stänger av sig och blinkar igen, går bara att ha på den någon minut vad kan det vara?
Barnen satt ikväll och tittade på en film, efter den var slut och de hade gått märkte jag att projjen inte var igång och det luktatde bränt i rummet. Kollade projjen som blinkade tre gånger med rött. Tog ner den och kollade lampan som var OK. Startade om projjen, den funkade men ljusstyrkan i bilden fladdrade mycket. Plockade bort alla kåpor och då hittade jag en transistor eller något (röd "kudde" på två ben) som hade brunnit och släppt från kretskortet och som numera smält fast i plasthöljet!!!! Det var det med den projjen, 728 timmar tittande och ingen garanti kvar.....typiskt. trodde väl att lampan skulle gå före projjen. Nåväl, blir väl till att uppgradera. Vi bygger hus och där finns ett rum dedikerat för en projje så jag MÅSTE ha en. /olle
Postad 23 February 2009 - 07:32
joama
-
joama
-
Användare
-
-
128 inlägg
Borde vara en kondensator som smällt, bör vara relativt enkelt att byta. Har precis sålt min IN72 men det borde finnas lite andra IN72 ägare här så någon kanske är villig att plocka isär sin och kolla om det går att identifiera komponenten. Ta gärna en bild på där komponenten satt så blir det lättare att se vilken det är du menar. /joakim Plockade bort alla kåpor och då hittade jag en transistor eller något (röd "kudde" på två ben) som hade brunnit och släppt från kretskortet och som numera smält fast i plasthöljet!!!!
Postad 23 February 2009 - 08:15
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Ja min har gått ca 1500h så tycker inte den borde strula ännu, den har funkat nu på slutet men ljusstyrkan är lite fladdrig på min också, inte så man störs om man inte tänker på det men ändå.
Postad 23 February 2009 - 10:20
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Borde vara en kondensator som smällt, bör vara relativt enkelt att byta. Har precis sålt min IN72 men det borde finnas lite andra IN72 ägare här så någon kanske är villig att plocka isär sin och kolla om det går att identifiera komponenten.
Ta gärna en bild på där komponenten satt så blir det lättare att se vilken det är du menar.
/joakim
Jag kommer fösöka fixa den på något sätt. Vill vänta tills jag flyttar in i nya huset med ny projje men vem orkar vänta tills September utan bio. Är precis till att köpa en 50" Pioneer plasma så ekonomin tillåter heller inte ny projje just nu. Var har alla hederliga TV-handlare tagit vägen? De hade ju 100tals gamla apparater som de bytte komponenter i. Nu byter man bara hela kort och allt kostar skjortan. Ska fixa en bild. Så kan jag själv fixa den om jag hittar rätt komponent. /Olle
Postad 23 February 2009 - 23:21
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Uppdaterat mitt album med lite bilder på branden. Hittade en handlare som kan göra en kostnadsfri undersökning. Haveri!Vi får se hur det går med svarten. /Olle
Postad 24 February 2009 - 07:52
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Verkar vara ett vanligt och kännt problem. På AVS forum finns många inlägg om det bla i denna länk AVS FORUM . Detta kan även vara ditt problem Jimel, många har ditt problem och när de bytt kondensorn funkar det felfritt. Få se om servicefirman kan byta enstaka komponenter annars får jag försöka fixa det själv. Undrar var man hittar en liknande kondensor? /Olle
Postad 24 February 2009 - 08:27
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Kanon ska kolla upp det. Tackar.
Edit: Ja verkar vara kondensatorn på min också, Elfa brukar ha komponenter men det blir dyrt med frakten om man inte har en i närheten.
100nF or 0.1µF
Tolerance = 10%
450 volts
Redigerat av jimel, 24 February 2009 - 08:43.
Postad 02 March 2009 - 18:21
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Då var den fixad! Skall hämta den imorgon. De hade bytt kondensorn och fixat till några dåliga lödningar. Allt för 500:-.
Hoppas nu att den håller lite till innan jag behöver uppgradera.
/Olle
EDIT: Nu är den testad på ett par filmer och den är som ny. Fladdrar inget i bilden och går som den skall.
/Olle
Redigerat av Unregistered7eaa9096, 09 March 2009 - 16:28.
Postad 09 March 2009 - 19:06
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
fan så nice, kanske man ska skruva upp den igen å kolla lite lödningar
Postad 24 March 2009 - 14:55
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Vart lämnade du in din oliver? min verkar ha gett upp totalt nu, kunde bara se några minuter igår
Postad 05 June 2009 - 22:11
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Jimel, har inte varit inne på forumet sedan mitt förra inlägg. Vi bygger hus så det blir inte mycket tid över.... Jag lämnade in den i Norrköping på ett litet ställe. Vill du fortfarande ha adressen så kan jag fixa den.
Olle
Postad 06 June 2009 - 08:04
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
hehe näe det är lugnt, har beställt en ny HD-ready proje istället, tror ni man kan få något för en trasig IN72? lampan har ju massa timmar kvar iaf, eller så försöker jag laga den själv...
Postad 04 September 2010 - 08:13
Meriksson
-
Meriksson
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Om lampan är trasig på Infocus IN72 startar projektorn ändå ?
Kan det vara en säkring som har pajat eller är det lampan som har pajat ?
Min är helt död och ström sladden sitter naturligtvis i väggen !!
// Meriksson
Postad 15 November 2010 - 14:49
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Min dog igen i helgen för andra gången och det är samma problem. Strömlös. Har skrivit lite här uppe om hur jag lagade den förra gången och det är samma problem. Nu orkade jag inte fixa den utan köpte en begagnad IN76 med 150 timmar på lampan för en billig peng (lampan från IN72 passar också i 76:an). Vi har varit kanonnöjda med IN72 trots att den var lågupplöst, IN76 är mycket vassare i jämförelse. Hade velat köpa en ny full HD men jag har precis (samma dag som projjen small) uppgraderat mitt ljudsystem med ny receiver och alla högtalare så det fanns inte riktigt i budgeten (inte ens i skuggbudgeten.......)
Redigerat av Unregistered7eaa9096, 15 November 2010 - 14:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|