Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 June 2008 - 13:48

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tack igen för att du tar dig tid! Nu kör jag bara PS3:an med projektor och duk (Infocus IN76 och 110" duk) så uppskalning via TV är ju inte aktuellt.

Skall prova när jag kommer hem. Firmware: hur får jag hem senaste firmwaren och hur kollar jag vilken version jag har?

Postad 23 June 2008 - 13:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tack igen för att du tar dig tid! Nu kör jag bara PS3:an med projektor och duk (Infocus IN76 och 110" duk) så uppskalning via TV är ju inte aktuellt.

Skall prova när jag kommer hem. Firmware: hur får jag hem senaste firmwaren och hur kollar jag vilken version jag har?

TV eller projektor, ingen skillnad i det här fallet så länge du kör med HDMI och projektorn stödjer 720p eller högre upplösning.

För att uppdatera kör du bara systemuppdateraren som finns överst i inställningsdelen av XMB. Då får du välja att göra det via internet eller USB-minne. Har du inte en internetuppkoppling på PS3an så kan du ladda ned senaste mjukvaran från Sony någonstans.

Postad 23 June 2008 - 15:09

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tackar för din input, det uppskattas verkligen! Det verkar finnas så otroligt mycket finesser och möjligheter med PS3 och det tar ju tid att sätta sig in i allt - något som är en bristvara hos mig....

Du verkar så kunnig om PS3 så jag passar på med en fråga till ang ljudet: idag kör jag analogt, dvs. den medföljande AV Multi-kontakten går in med 2 RCA i mitt analoga försteg, vilket fungerar OK. Men jag tycker nog inte att ljudet är bättre än min Oppo 983 dvd-spelare.

Har gjort en inställning i XMB för ljudet: satte på så att dialogen skulle höras tydligare vid lägre volymer vilket blev bättre.

Men det kanske finns fler inställningar gällande ljudet som jag missat. Har du några tips?

Postad 23 June 2008 - 15:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tackar för din input, det uppskattas verkligen! Det verkar finnas så otroligt mycket finesser och möjligheter med PS3 och det tar ju tid att sätta sig in i allt - något som är en bristvara hos mig....

Du verkar så kunnig om PS3 så jag passar på med en fråga till ang ljudet: idag kör jag analogt, dvs. den medföljande AV Multi-kontakten går in med 2 RCA i mitt analoga försteg, vilket fungerar OK. Men jag tycker nog inte att ljudet är bättre än min Oppo 983 dvd-spelare.

Har gjort en inställning i XMB för ljudet: satte på så att dialogen skulle höras tydligare vid lägre volymer vilket blev bättre.

Men det kanske finns fler inställningar gällande ljudet som jag missat. Har du några tips?

Det kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med. Har alltid kört digitalt då jag vill ha surroundljud. Tror tyvärr inte det är så mycket man kan göra i PS3:an för att bättre på ljudet.

Postad 23 June 2008 - 15:30

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
OK, jag skall prova att köra ut ljudet digitalt till en extern DAC, se om det blir bättre. Jag har nämligen en Cambridge 840c-cdspelare som man har möjlighet att använda som renodlad DAC och det kan nog bli bra. Tack igen för hjälpen.

Postad 25 June 2008 - 19:11

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Fick hem mitt PS3 idag, ställde in den och skulle sätta igång ett spel och testa den men den ville inte ta in skivan. Verkar som om BD läsaren är trasig. Testat att trycka in skivan men det fungerar inte ändå och jag måste starta om den för att få ut skivan överhuvudtaget.

Nått jag kan göra nått åt eller är det retur som gäller?

Postad 28 June 2008 - 05:56

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hjälp, kommer inte in i musikmapen på datorn genom PS3an längre, får "ett DLNA fel uppstod (4404)"
Vad betyder detta?! Måste fixas snabbt till festen i kväll! :(

Sorry för bumping... men hittar fortfarande inte musiken på PCn... :D

Postad 01 July 2008 - 10:50

Octomore
  • Octomore
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag får inte upp någon bild efter uppdatering till senaste FW .36!!
Efter nedladdning så installerade jag uppdateringen men den gjorde inte någon omstart.
Fick sedan en hängning i systemmenyn och vipps var bilden borta.
Har startat om ett par gånger samt gjort enheten strömlös men ingen bild via HDMI.
Någon som har haft problemet eller har något tipps?

Postad 01 July 2008 - 10:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag får inte upp någon bild efter uppdatering till senaste FW .36!!
Efter nedladdning så installerade jag uppdateringen men den gjorde inte någon omstart.
Fick sedan en hängning i systemmenyn och vipps var bilden borta.
Har startat om ett par gånger samt gjort enheten strömlös men ingen bild via HDMI.
Någon som har haft problemet eller har något tipps?

Har du återställt bilden (hållit inne powerknappen tills den piper)?

Postad 01 July 2008 - 11:52

aidin
  • aidin
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
tja.

Fick mitt ps3 igår. Kopplade in trådlös mus och tangentbord (logitech) och det funkade jättebra.
Sedan försökte jag installera en version av ubuntu..det gick ju mindre bra. Men samtidigt som det misslyckades hände något konstigt med räckvidden till musen och tangentbordet. Tidigare funkade det från det avståndet jag var på..men nu måste jag stå alldeles intill för att det ska fungera?!?

Har testat koppla ut och in men det hjälper inte. Det är inte heller batteriet det är fel på.
någon som vet vad detta kan bero på och hur man fixar det?

Postad 02 July 2008 - 16:50

Octomore
  • Octomore
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har du återställt bilden (hållit inne powerknappen tills den piper)?

Jag hade testat att återställa men icke.
Men efter att läst igenom tråden så testade jag att byta HDMI kontakt och stänga av TV helt samt slå på PS3
och vipps så hittade den skärmen -:)

Postad 03 July 2008 - 16:30

Unregistered5f5d402b
  • Unregistered5f5d402b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som haft problem med färgerna när ni kopplar med HDMI-kabel? Jag får bild, men det ser ut som när man kör Windows i 256 färger nästan. Kan förmodligen ha att göra med min kabel eller TV dock, eftersom problemet uppstår även när jag kopplar in en dator med samma kabel. TV:n är en LG 42PC1RR som ska klara 720p och 1080i. Jag har ställt in min PS3:a på 720p.

Allt ser bra ut när jag kopplar med den medföljande AV-kabeln, men det är betydligt suddigare (såklart) så jag vill ju få igång HDMI:n :)

Ska försöka testa hos någon annan med HDTV med samma kabel, så att jag kan utesluta att det är kabeln det är fel på. Men om någon annan haft liknande problem kan ni gärna få dela med er hur ni gjorde för att lösa det!

Edit: Fick svar av tillverkaren av HDMI-kabeln att kabeln förmodligen var defekt så jag skulle byta den.

Redigerat av Unregistered5f5d402b, 04 July 2008 - 09:33.

Postad 04 July 2008 - 19:34

PSYSKAZI
  • PSYSKAZI
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Varför får jag ingen bild lr a den startat ens inte upp sig får ingen bild på tven..måste stänga av stömen där bak å sätta på igen å starta upp för att få igång det och för att få bild ?? har kopplat ps3 till förstärkare sen från förstärkaren till tven

Postad 05 July 2008 - 12:49

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej på er!
Nu har jag läst igenom hela tråden och inte hittat svaret på mina frågor.

Köpte min PS3:a för 3 veckor sen , kör med en Supra HDMI kabel till TV:n
Ibland så "lägger" PS3:an på en färg över hela bilden , det kan vara gul ,grön eller rosa färg.
Det är dom färgerna jag har fått iallafall
Bilden blir ju då väldigt konstig.
Det spelar ingen roll om jag är i menyn eller i ett spel , färgen är där hela tiden
Ibland hjälper det att starta om men oftats så stänger jag av den i ett par timmar och sen när jag sätter på den igen är bilden bra och kan vara så ett par dagar tills det inträffar igen.
Detta har väl inträffat en 6 gånger på dom här 3 veckorna.
Felet ligger inte i TV:n för sätter jag på en TV kanal är bilden ok.

En fråga till , jag har ju köpt och laddat ner en massa låtar till singstar
Om jag lämnar in min PS3 och dom byter ut den.
Hur blir det med låtarna då?
Försvinner dom?

Mvh Peter

Postad 05 July 2008 - 13:11

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har en märklig bildstörning när jag kollar på film via PS3. Det dyker ibland upp ett ljusstreck tvärs över bilden under någon tiondels sekund, som en horisontell blixt. Det händer i snitt ett par gånger per film och det är väldigt irriterande eftersom man rycks ut ur filmstämningen. Samma sak sker oavsett om jag kör dvd och bluray, men däremot aldrig när jag spelar spel.

Har aldrig varit med om fenomenet med min gamla dvd-spelare, så det lär inte vara kabeln eller projektorn som krånglar (jag kör med 10m HDMI till en Panasonic AX100).

Någon som känner igen problemet?

Postad 05 July 2008 - 13:14

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Jag har problem med att PS3an stänger av sig själv så fort jag startar den....
KATASTROFTRÅDEN

Postad 07 July 2008 - 10:28

Cequence
  • Cequence
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag har en märklig bildstörning när jag kollar på film via PS3. Det dyker ibland upp ett ljusstreck tvärs över bilden under någon tiondels sekund, som en horisontell blixt. Det händer i snitt ett par gånger per film och det är väldigt irriterande eftersom man rycks ut ur filmstämningen. Samma sak sker oavsett om jag kör dvd och bluray, men däremot aldrig när jag spelar spel.

Har aldrig varit med om fenomenet med min gamla dvd-spelare, så det lär inte vara kabeln eller projektorn som krånglar (jag kör med 10m HDMI till en Panasonic AX100).

Någon som känner igen problemet?

Har exakt samma problem med horisontala sträck en 2-4ggr per film ja ser.

skulle va grymt om nån hade en lösning

Postad 07 July 2008 - 19:28

Octomore
  • Octomore
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag hade testat att återställa men icke.
Men efter att läst igenom tråden så testade jag att byta HDMI kontakt och stänga av TV helt samt slå på PS3
och vipps så hittade den skärmen -;)

Har nu fått problemet med att ingen signal kommer fram via HDMI igen.
Har testat alla HDMI ingångar samt AV på TV`n, hällt nere powerknappen på PS3án samt av och på med TV´n
Det verkar som att det fungerar en gång per HDMI ingång men vid avstängning av systemet så fungerar ej parning utan att byta HDMI
Börjar bli lite frusterad !
Tipps någon?

Redigerat av Octomore, 07 July 2008 - 22:19.

Postad 08 July 2008 - 08:37

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Hej på er!

En fråga till , jag har ju köpt och laddat ner en massa låtar till singstar
Om jag lämnar in min PS3 och dom byter ut den.
Hur blir det med låtarna då?
Försvinner dom?

Mvh Peter

Man kan ladda ner allt man köpt typ 5 ggr. bara att logga in i storen å ladda ner igen. Men du kan ju ta backup på en USB-sticka oxå.

Postad 08 July 2008 - 19:40

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
idag när jag lirade gta4 så varvade min fläkt upp till max, lät som en flygmaskin, har aldrig upplevt detta tidigare, kan det vara den nya firmwaren som ställt till med något? min kusin upplevde samma sak med gta4 idag :)

har 40gb versionen.

Postad 09 July 2008 - 08:58

Octomore
  • Octomore
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har nu fått problemet med att ingen signal kommer fram via HDMI igen.
Har testat alla HDMI ingångar samt AV på TV`n, hällt nere powerknappen på PS3án samt av och på med TV´n
Det verkar som att det fungerar en gång per HDMI ingång men vid avstängning av systemet så fungerar ej parning utan att byta HDMI
Börjar bli lite frusterad !
Tipps någon?

Efter en veckas problem så testade jag en ny HDMI kabel och det fungerar igen! :)

Postad 10 July 2008 - 15:54

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hej!

Det hände något med min ps3 igår när jag spela cod4. Den börja hacka o sen dog den ;) , prova att starta om den och det gick bra den starta som vanligt.Nu till mitt problem när jag startar den o stoppar in ett spel eller film så händer det inget :( , den är inställd på starta skiva automatiskt.

Tacksam för svar

mvh bele

Postad 11 July 2008 - 06:26

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Är nog som hos många andra, skivspelaren är paj. Lämna in!

Postad 11 July 2008 - 14:40

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Det är nog så :) , tack för svaret.

Postad 13 July 2008 - 16:15

super_clas
  • super_clas
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Det hände något med min ps3 igår när jag spela cod4. Den börja hacka o sen dog den ;) , prova att starta om den och det gick bra den starta som vanligt.Nu till mitt problem när jag startar den o stoppar in ett spel eller film så händer det inget ;) , den är inställd på starta skiva automatiskt.

Tacksam för svar

mvh bele

Jag råkade ut för samma problem när jag spelade just cod4. Jag har hört att det händer vid andra spel också, men väldigt ofta just cod4.. Kan det vara spelet som är boven? Online-spelande kanske? Jag lämnade in min idag på EB Games och de sa att jag fick räkna med upp till 6 veckor och de kunde ine lämna någon kompensation :) Även om man får den lagad kommer man vara rädd att det händer igen.. någon som vet mer om detta problem?

Postad 25 July 2008 - 18:35

Unregisteredfdecda08
  • Unregisteredfdecda08
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Hallå,

Kan jag be att få lite "track record" exempel på hur lång tid det tagit för er som lämnat in på lagning tills ni fått burkarna tillbaka?

Skall lämna in min för att den tappar kontakten med BT enheterna.......

Postad 26 July 2008 - 20:01

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej

Jag har ett problem med mitt Playstation 3. Problemet verkar uppstå när jag är i menyn eller då jag uppskalar DVD filmer och det yttrar sig i att jag får artefakter i form av vita prickar som kommer upp över skärmen vilket syns väldigt tydligt mot en svart bakgrund. Min första tanke är att grafikkortet blir överhettat eftersom det påminner lite om vad man kan få ifall man överklockar ett grafikkort till datorn för hårt men vad som samtidigt kanske talar emot det är att jag inte kunnat se dessa artefakter då jag spelar spel eller Blueray filmer (eller DVD utan uppskalning). Vid DVD uppskalningen går fläkten för max så då kanske det är otillräcklig kylning men i menyn låter den knappt alls så då borde väl temperaturen ligga inom gränserna?

Är det någon som haft ett liknande problem? Affären jag köpt mitt Playstation i säger att jag kan skicka tillbaka det får att få ett nytt alt. pengarna tillbaka men det blir väldigt krångligt eftersom det är köpt i England och jag inte ens har kvar originalkartongen.

Vore väldigt tacksam för hjälp

Postad 04 August 2008 - 13:44

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har ett problem till med min PS3:a
Jag har sökt men inte hittat svaret
När jag spelar Tiger Woods 08 så är rösterna från komentatorerna rassliga och lite burkljuds aktiga
Låter inget bra alls
Jag kör ut ljudet via en optisk kabel till min förstärkare (HK-AVR 65)
På andra spel funkar det bra men inte på Tiger Woods.

Har Sony en helpdesk dit man kan ringa och få hjälp eller måste man lämna in den direkt?

Mvh Peter

Postad 04 August 2008 - 14:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har ett problem till med min PS3:a
Jag har sökt men inte hittat svaret
När jag spelar Tiger Woods 08 så är rösterna från komentatorerna rassliga och lite burkljuds aktiga
Låter inget bra alls
Jag kör ut ljudet via en optisk kabel till min förstärkare (HK-AVR 65)
På andra spel funkar det bra men inte på Tiger Woods.

Har Sony en helpdesk dit man kan ringa och få hjälp eller måste man lämna in den direkt?

Mvh Peter

Det finns en Playstation Hotline, men de brukar inte vara till så mycket hjälp.

Postad 05 August 2008 - 10:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har "problem" med att man loggas ut ur PSN ofta?

Postad 05 August 2008 - 10:34

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Är det någon mer än mig som har "problem" med att man loggas ut ur PSN ofta?

Jag upplever att antalet "utloggningar" för min del har ökat på sista tiden. Är fortfarande på en acceptabel nivå men det får inte bli oftare...

Sen kan jag inte svära på att det beror bara på PSN eller om det är min uppkoppling som svajar.

Postad 05 August 2008 - 11:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag upplever att antalet "utloggningar" för min del har ökat på sista tiden. Är fortfarande på en acceptabel nivå men det får inte bli oftare...

Sen kan jag inte svära på att det beror bara på PSN eller om det är min uppkoppling som svajar.

Jag har svårt att tro att det är uppkopplingen det är fel på, iaf för mig då jag även kör xbox 360 och där loggas jag aldrig ur LIVE.
Som igår så loggade PSN ur minst 5 ggr under en timmes tid på kvällen så något skumt är det.
Jag hade dessutom problem att få hem uppdatering till GT5. Anslutningen bröts vid flera tillfällen.

Postad 05 August 2008 - 11:13

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag har också haft problem med utloggningar med psn. Speciellt när jag spelar FIFA08 online så efter matchen så loggas jag ut och det står att jag tappat kontakten med ea-servern. Kanske är liknande problem som ni andra har? Någon som vet vad man kan göra? Är kass på min trådlösa-router men det kanske är den som strular för mig..

//Mvh Henrik

Postad 11 August 2008 - 12:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Nu är detta inget problem jag har... eller kanske har snart, hehe :P
Det är så att mitt Visakort börjar bli slitet, och kommer att behöva byta det snart... hur gör man då när man ska handla på PSN? Går det att byta Visakortsnumret på PS3an eller? :lol:

Redigerat av Garrett, 11 August 2008 - 12:20.

Postad 11 August 2008 - 21:07

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Nu är detta inget problem jag har... eller kanske har snart, hehe ;)
Det är så att mitt Visakort börjar bli slitet, och kommer att behöva byta det snart... hur gör man då när man ska handla på PSN? Går det att byta Visakortsnumret på PS3an eller? ;)

det går la finemang att byta visakortsnummer på psn...!! Har gjort det 2 gånger med anledning av att mina kort har blivit slitna så ja fått nya.. Kom nu inte ihåg vart du gick in men du gör det genom ps3an iaf...

Postad 12 August 2008 - 06:55

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

det går la finemang att byta visakortsnummer på psn...!! Har gjort det 2 gånger med anledning av att mina kort har blivit slitna så ja fått nya.. Kom nu inte ihåg vart du gick in men du gör det genom ps3an iaf...

Ok, tack för dom lugnande orden! ;)

See you on the battlefield soldier! ;) (när man får tid att spela vill säga, skiftjobb och småbarn, blir konstiga speltider för mig ;) )

Postad 14 August 2008 - 15:23

swe_ag
  • swe_ag
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ser att frågan jag ställer nedan har dykt upp som liknande fråga tidigare i denna tråd , men inte ändå med samma problem, därför skriver jag min fråga och hoppas på svar.

Köpte en Japan-importerad ps3 innan de kom till sverige. har knappt satt igång den förrän förra veckan.
Uppdaterat till fw 2.42, den fungerar mycket bra förrutom att den hela tiden berättar att jag borde byta språk till Japanska.

Men mitt problem är att den inte detektar att jag skickar in en cd,dvd eller usbminne i den.

Optiska läsaren fungerade när jag började använda den för ca en vecka sedan, då testade jag t ex en hd-wmv-film, så den funktionen har fungerat.
Har ett spel, Motostorm, PAL. Samma situation där, den dyker inte upp under spelikonen på huvudmenyn.

Jag har snabbformaterat,
jag har formaterat,
jag har ställt tillbaka inställningarna till grundinställningar,
jag har bytt språk till Japanska,
jag har kontrollerat alla inställningar som jag tror kan ha ställt till detta, men inget hjälper.

Nu hoppas jag ni, ärade forum-ps3-experter kan hjälpa till.
Vad har jag bommat, vad har jag gjort för fel?

tack på förhand.

Postad 14 August 2008 - 15:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Låter som lasern är väck. Bara att skicka på service.

Postad 14 August 2008 - 21:54

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Men mitt problem är att den inte detektar att jag skickar in en cd,dvd eller usbminne i den.

tack på förhand.

Detta har hänt med en polares PS3:a... Det vi gjorde var helt enkelt att stänga av den med huvudtrömbrytaren där bak och lät den stå i ca 1 minut. Sedan dess fungerar den fint.

Postad 18 August 2008 - 20:21

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Min PS3a har det senaste börjat frysa. Det hackar till (bilden och ljudet) och sedan fryser den och slutar svara. Kontrollerna tappar kontakt och blinkar bara.
Om jag ejectar spelskivan så går den tillbaka till xmb fast den svarar fortfarande inte.
Detta har kommit oftare och oftare den senaste veckan och idag tänkte jag göra en ominstallation. PS3an går numera inte att starta via kontrollerna alls utan bara via knappen. Har jag då en kontroll inkopplad via usb så kan jag använda den fast det laggar bara och sen fryser den igen. Bilden blir svart och stanbylampan blinkar ilsket rött... Detta händer numera konstant ca 2 min efter jag startar konsollen.
Antar att det blir till och ringa supporten.. :D

Postad 24 August 2008 - 12:16

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Lasern packa ihop på min PS3'a igår kväll när jag satt och kollade på film. Ringde Toys r Us idag där jag köpte PS3'an och sa som det var. Dom sa att man måste ringa Playstation Hotline först, någon som vet om det stämmer? Det här suger ju, jag som har en tyst 60 GB också. Vad kommer att hända nu? Lagar dom lasern eller får man 40GB, 80GB :)

Postad 24 August 2008 - 20:54

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Idag när jag skulle stänga på min p3 och spela så läser den inte spelen längre. Vanliga dvd filmer och blur-ray filmer fungerar men när jag ska spela mina spel (testat 6st) så syns det att den tänker men de kommer aldrig upp i menyn.

Jag tycker ju att bdfilmerna inte heller borde fungera om inte spelen gör det. Min är köpt i Sverige och spelen lika så.

Postad 25 August 2008 - 06:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Lasern packa ihop på min PS3'a igår kväll när jag satt och kollade på film. Ringde Toys r Us idag där jag köpte PS3'an och sa som det var. Dom sa att man måste ringa Playstation Hotline först, någon som vet om det stämmer? Det här suger ju, jag som har en tyst 60 GB också. Vad kommer att hända nu? Lagar dom lasern eller får man 40GB, 80GB :)

Man måste inte ringa nån Hotline först. Bara att gå med konsolen till butiken å lämna in på Garantin!!!

Postad 25 August 2008 - 14:01

Unregistered855fa694
  • Unregistered855fa694
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Har köpt två stycken US Dual Shock 3. Ingen av dom går att ladda upp med usbkabeln till konsolen.
Dom vägrar ladda upp batterierna helt enkelt.
Vad kan vara fel? Svårt att tro att jag haft oturen att yesasia lyckats skicka två stycken ds3 som är trasiga.

Postad 25 August 2008 - 17:12

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Jag ringde mitt inköpsställe idag och blev ombädd att först ringa till hotline. Killen i hotline sa att jag måste skicka in den via mitt inköpsställe. Tyvärr hade det gått 15 månder sedan inköp och garantin gäller således inte. (Jag som trodde det var två år på febrikationsfel). Vad tror ni det kan kosta att reparera en trasig blu-ray läsare?

Postad 25 August 2008 - 17:20

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Jag ringde mitt inköpsställe idag och blev ombädd att först ringa till hotline. Killen i hotline sa att jag måste skicka in den via mitt inköpsställe. Tyvärr hade det gått 15 månder sedan inköp och garantin gäller således inte. (Jag som trodde det var två år på febrikationsfel). Vad tror ni det kan kosta att reparera en trasig blu-ray läsare?

Enligt konsumentköplagen har man ju 3 år på sig att reklamera fel på en produkt. Men då ska det ske till tillverkaren och felet ska anses vara ett urspungligt fel. Råkar jag ut för detta på min PS3 så ska jag defintivt försöka med Sony. Detta verkar ju vara mer eller mindre vanligt.
Jag reklamerade en 19" LCD-tv som ljudet ballade ur på efter två år och Sony återbetalade hela köpesumman, som jag då kunde köpa en 26-tummare för istället. En bra deal!
I mitt fal hjälpte inköpsstället (Siba) till med reklamationen mot Sony.

Redigerat av PojPoj, 25 August 2008 - 17:33.

Postad 25 August 2008 - 21:28

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Enligt konsumentköplagen har man ju 3 år på sig att reklamera fel på en produkt. Men då ska det ske till tillverkaren och felet ska anses vara ett urspungligt fel. Råkar jag ut för detta på min PS3 så ska jag defintivt försöka med Sony. Detta verkar ju vara mer eller mindre vanligt.
Jag reklamerade en 19" LCD-tv som ljudet ballade ur på efter två år och Sony återbetalade hela köpesumman, som jag då kunde köpa en 26-tummare för istället. En bra deal!
I mitt fal hjälpte inköpsstället (Siba) till med reklamationen mot Sony.

Tack för svaret, min p3 r mycket sparsamt använd och det är nog därför problemet uppstår nu. En rekommendation spela skiten ur maskinen innan garantin går ut:) Imorgon ska jag skicka in den, återkommer med mer info.

Postad 31 August 2008 - 21:27

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Skulle precis starta min PS3 men det händer inget, ingen bild kommer upp. Startar via 'touch-knappen' men kan inte stänga av med den samma. Försöker jag starta med hjälp av kontrollen blinkar bara samtliga lys-dioder på kontrollen (1-4), någon som varit med om liknande? Eller är det bara att lämna in den på inköpsstället? Haft den i drygt en vecka :P

Postad 01 September 2008 - 07:39

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Hände mig förra veckan. Håll in 0/1-knappen på PS3an tills den piper. Då stängs den av. Starta sedan om den som vanligt. Prova annars att stänga av den på baksidan å starta sen om den igen.

Postad 01 September 2008 - 17:24

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Hände mig förra veckan. Håll in 0/1-knappen på PS3an tills den piper. Då stängs den av. Starta sedan om den som vanligt. Prova annars att stänga av den på baksidan å starta sen om den igen.

Konstigt, kunde svära på att jag hållt inne på I/O 'touchknappen' för att stänga av, men ditt tips fungerade. Hänt fler gånger för dig? Lite jobbigt om det skulle vara ett återkommande fel/problem tänkte jag på ..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.