Här kommer bilderna...
Jag har streamat en del av Terminator 3 1080i och Gladiator 720P vilket funkar klockrent.
Inget hackande? Då måste det vara min gamla häck till HD som inte pallar trycket. *lättad*
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *
Startad av
Squeezemaster
, Nov 09 2005 11:20
1769 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 06 December 2006 - 09:07
Inget hackande? Då måste det vara min gamla häck till HD som inte pallar trycket. *lättad* Postad 06 December 2006 - 11:43
Jahapp.
Då har man bestält en M-4000U. Hoppas att posten kan rädda helgen för mig och leverera den på fredag Postad 06 December 2006 - 12:32
Härliga kort ktd! Jag ska ta några på min sen också när jag hämtar den om en stund
Måste bara älska Dustin, har alltid prylarna dagen efter. Postad 06 December 2006 - 14:07 Själv gillar jag Webhallen. Bor typ 100m från deras Sundbybergbutik/lager. Hur min plånbok mår tack varae det är en annan femma! Fick svar från TViX att det är samma FW till 4000 som 5000. Dom kommer fixa till menyerna på deras webbsida snart. Jag har efterfrågat en 24h klock i displayen och det kommer att komma snat enligt TViX. Postad 06 December 2006 - 14:47
Skitbra kort, ktd
Gillar denna fjärren mer än den gamla. Kan spelaren ge ström till en 2.5" hårddisk...? Postad 06 December 2006 - 15:08
Inte som den är från kartong men det finns väl adaptrar. Du behöver ju en adapter för flatkabeln också...
Postad 06 December 2006 - 16:22
Vilket pucko man är då ... suck. Höll på och krångla med tvix managern hur länge som helst... tills jag insåg att det var 5000 nfs programvaran som räckte. då funkade allt direkt så klart... hur bra som helst både med dvd, 720p, 1080i och 1080p
Kanonnöjd. Postad 06 December 2006 - 16:30
Ha ha!
Gjorde samma sak. Tänkte byta till NFS från SMB och fick inte till det. Sen insåg jag att det var managern och inte BFS Servern jag hade installerat! Man lär så länge man lever! Postad 06 December 2006 - 16:34
Till alla nya för att spara er lite tid..
Installera denna sen är det bara att köra på! NetShare 1.0.6 Postad 06 December 2006 - 16:39
Jag antar att han menar ström från Usb-porten för en extern 2.5" utan strömförsörjning? För internt bruk finns ju tex en sån här: http://www.okit.se/h...ll_3_5.115.html Postad 06 December 2006 - 17:03 Ja, jag menade via USB-porten. Vore snällt om någon ville testa Redigerat av Thuyner, 06 December 2006 - 17:22. Postad 06 December 2006 - 17:23
Tack så mycket. Jag kommer titta mer på det där och hur det funkar till datorn när jag kan beställa den. Postad 06 December 2006 - 17:53
Vet inte om jag nämt det i den här tråden tidigare men eftersom man "bara" kan dela ut en mapp med NetShare så kör jag Junction Link Magic. Då kan man skapa genvägar till andra mappar i den mapp man delat ut...
Rekomenderas! Postad 06 December 2006 - 18:16
*edit*
löste sig ! Man blir lite ledsen när man packar upp fjärren! Det låter som det ligger ett pack skruv löst inuti Bara att byta...undra om man måste gå tillbaka med allt eller om det räcker med fjärren? Redigerat av Damp, 06 December 2006 - 18:37. Postad 06 December 2006 - 19:49
Är det nån annan som har problem med att fjärrkontrollen inte fungerar när man startar denna Tvixen? Sen när tvixen vart igång några minuter (typ 4-5) så börjar den fungera. Det verkar inte va fel på själva fjärren heller, för samma sak gäller om jag använder logitech harmony, fungerar inte i början men sen börjar den fungera efter ett par minuter. Det går dock att navigera runt i menyerna med knapparna på själva tvix enheten i början då inte fjärren funkar.
Sen en annan sak oxå, i 720p och 1080i så är bilden förskuten ungefär 5cm åt höger, anslutet via DVI(Tvix)->HDMI(TVn). Både 720p och 1080i är dock centrerat om jag kopplar in t.ex datorn eller DVD till HDMI på TVn så jag antar att det är nåt med Tvixen's DVI som gör att det blir förskutet? 576p blir centrerat så jag får köra på det. Finns det nån inställning på Tvixen där man kan skuta bilden? Testade scroll funktionen men det gick sig inte. EDIT: Det är vid kallstart som fjärren inte fungerar dom första minuterna, om jag stänger av den när den vart på ett tag så fungerar fjärren direkt när jag sätter igång den igen. EDIT2: Via komponent i 720p så är inte bilden förskuten åt höger. Problemet kvarstår dock med DVI. //Matte Redigerat av Vapz, 06 December 2006 - 20:55. Postad 06 December 2006 - 20:08
När man har usben ikopplad, kan man inte komma åt vanliga menyn då? Vill ha usben i hela tiden!
Postad 06 December 2006 - 20:11 Inte om du har den kopplad till datorn, då blir den som vilken usb-disk som helst och alla funktioner kopplas ner. Postad 06 December 2006 - 20:25 Hmm kan du gå igenom din setup? Hajar inte riktigt hur du gjort. Jag har C:\dvdico_root ... dit pekar jag från "Tvix Net Share" Sen försöker jag lägga till med Junction Link Magic följande Junction point C:\dvico_root Destination D:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination E:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination F:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination G:\Tvix Funkar ju inte så bra då, alla byter till samma bokstav automatiskt så det blir såhär Junction point C:\dvico_root Destination D:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination D:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination D:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination D:\Tvix eller Junction point C:\dvico_root Destination F:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination F:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination F:\Tvix Junction point C:\dvico_root Destination F:\Tvix Sen ser jag bara innehållet i respektive katalog, inte i alla. Lär mig hur jag ska göra för att det ska bli rätt Postad 06 December 2006 - 20:33 Inte om du har den kopplad till datorn, då blir den som vilken usb-disk som helst och alla funktioner kopplas ner. Har så på min 3100u och det går bra! Man startar den då med mute knappen Det känns riktigt pissigt i såna fall, man vill inte springa fram hela tiden och byta kabel Postad 06 December 2006 - 20:36
Löste mitt problem själv ... ibland är man bara en idiot..
Gjorde kataloger. ... c:\dvico_root\dvd , c:\dvico_root\High Definition .... Sen länkade underkatalogerna, nu funkar det som det ska.. I am so stupiiiid Om du ändå har en kabel, varför inte köra med en nätverkskabel? Det är tillräckligt snabbt för att kunna streama 1080P utan problem. Postad 06 December 2006 - 20:54
Jo jag vet, men vill kunna ha usb också i fall jag inte vill streama Postad 06 December 2006 - 22:39
Yesss, äntligen kom spelaren idag. Dustin levererar rappt som en kobra
Kollade lite på Chronicles of Riddick 1080p på min PV60, fy fasen vad det ser bra ut Postad 06 December 2006 - 23:17
Du kan föra över filer till TViX:en via nätverket också via FTP, så kopplingen med USB du pratar om känns ganska onödig. Menar inget ont med det, bara att det faktiskt borde vara kanon för dig om du ändå har möjlihet att köra ethernet via kabel direkt. På det viset kan du ju både streama och lägga över material direkt till TViX:en... Postad 06 December 2006 - 23:19
Jag hade gärna sett att man kunde komma åt disken i TViXen via SMB. Då kunde man lägga allt på den direkt. Nu ser jag ingen användning för hdd i TViXen utan streamar allt.
Postad 06 December 2006 - 23:26
Streamar också allt, och när det inte var några problem med 1080p lägger jag ner det helt med en hårddisk i Tvixen, bara onödigt. I alla fall för mig som har en server som snurrar 24/7.
Sen blir ju bara lådan rätt så varm, hur den blir med en disk i vill jag inte veta, livslängden lär ju inte vara den bästa i alla fall. Sen ang filöverföring... det är ju inte direkt jobbigt att starta upp en ftp-session. Tycker du ska köra på det damp! Postad 06 December 2006 - 23:27
Som jag fattat det kan man inte lägga över filer från datorn utan bara stream än så länge? eller har jag fattat fel?
Måste säga att jag tycker den är väldigt, väldigt seg! både i uppstart och vid start av filer. 3100 var mycket snabbare. Postad 06 December 2006 - 23:31 Du har ju ftp-lösenord och allting du kan grejja med, så det lär ju funka. Min är seg i uppstarten, men att starta filmer går blixtsnabbt. Postad 06 December 2006 - 23:33
Det är låter som en plan Kör du över nätverk eller router? Enda kruxet är att jag måste fixa en till nätverksport så man kan surfa samtidigt som när man streamar. Blir väl att köpa ett till nätverkskort eller router... I-lands problem Postad 06 December 2006 - 23:35 Kör nätverk, genom en router Alltså dator -> router ->Tvix ... har även ett gäng andra datorer och en squeezebox inkopplade. Ett nätverkskort får man ju för under en hundring, så det är bara att köpa! Postad 06 December 2006 - 23:35
Kör på en router. Då kan du använda tex. ShoutCast även när datorn är avstängd.
Sen kansek det kommer ännu mer onlinefunktioner. Streama video från tex. Gametraioers.com hade varit sweet! Saknar lite saker man hade i XBMC till Xboxen... Postad 06 December 2006 - 23:39
Tur att ni finns grabbar
Kanske man ska investera in en trådlös router då! Något bra märke? Ktd--> är din seg i uppstart av filer? min tar cirkus 5-8 sek Postad 07 December 2006 - 00:36
Du har väl satt i en hårddisk i din väl damp? ktd verkar ju streama allt istället. Misstänker att du kan få lite längre uppstartstid just p.g.a att TViX:en läser in filstruktur från disk i ditt fall. Men det är bara en teori jag har. Postad 07 December 2006 - 00:45
Har en Seagate.. jo kan stämma mycket väl Men när den förra modellen inte uppförde sig så med hårddisk i kan man börja undra! Postad 07 December 2006 - 11:24
Hade köpt en mediaspelare från gtek, som jag lämnade tillbaka efter en dag pga att den var kass. Jag sökte en mediaspelare som kunde få ut bilden till en monitor, då jag har en 19" tums skärm i mitt sovrum. Och så såg jag att det hade kommit en på dustins sida... och tänkte kolla om det fanns mer info på prisjakt.... och såg att det hade startats en officiell tråd om den. Coolt.. så jag köpte en igår på webhallen i sundbyberg och är mycket nöjd!. Tack för all input.
Redigerat av greenbay, 07 December 2006 - 11:25. Postad 07 December 2006 - 16:51
Hej! alltså jag har en router som förmedler internett till min dator, En router med en enda utgång för nätverk. Men även om den hade fler så hur menar ni att jag skulle kunna koppla tvixen till den och sedan till datorn? Det blir ju att koppla till ett externt nätverk, det borde väll inte tvixen klara av?
jag känner mig lite lost på hur jag ska koppla, försöker undvika att dra ännu en lång kabel mellan datorn och vardagsrummet, kunde jag kunde jag koppla tvixen direkt till modemet i vardagsrummet så vore det ju toppen. Jag kommer dessutom inte ha råd med en ny disk heller. Postad 07 December 2006 - 16:54
Låter inte som det är en router om du bara har en ethernet-utgång? Snarare ett modem, eller?
Postad 07 December 2006 - 16:54
Antar att du har ADSL...
Då skulle jag byta mot en ADSL-router med switch inbyggd, oftast har dom 4-portar. Alternativt kopplar du en router med switch direkt på ditt modem men det blir lite kaka på kaka... Postad 07 December 2006 - 16:58
Ja justdeja, sorry alltså ett modem. Men även om jag hade en router så handlar det om externt nät då...
eller nä, nu kom jag på mig själv här...då kan man ju använda det som ett internt nät utan använda internet självklart! Aja, hur som helst så är jag körd eftersom jag bara har ett modem eller hur.. SUCK! jag har typ 40 kablar mellan vardagsrummet och min dator i datarummet nu.. Postad 07 December 2006 - 17:00
Jag tar från väggen med coaxial till mitt modem sen till datorn, fråga inte så mycket mer, hehe=)
men vad kan en sådan switchrouter kosta som du nämner? Redigerat av Unregistered857dc85f, 07 December 2006 - 17:01. Postad 07 December 2006 - 17:00
du behöver bara ett modem och en router, sen kan du ansluta mer datorer än vad du får plats med i din lägenhet
Du kopplar såhär ... Internet -> modem -> router -> MASSOR med datorer, Tvixar, Squeezeboxar mm mm edit: En bra router Redigerat av Martin.M, 07 December 2006 - 17:02. Postad 07 December 2006 - 17:04
Eller om du vill ha mindre enheter så köper du en router men inbyggt ADSL-modem. kanske lite dyrare men snyggare.
Ju fler kockar... Postad 07 December 2006 - 17:07
Jag har inte så mycket pengar att lägga på det här just nu men jag ska se om jag kan komma över någon billig router. Jag ska lösa det här på nått sätt=)
Postad 07 December 2006 - 17:43
Läste den här informationen på en holländsk sida om tvix maskiner...
Om det här är sant och kommer att fungera smärtfritt så blir det KANON!!!!!!! This weekend there will be a new bios firmware release downloadeble>> to connect a wifi usb adapter on those two usb host ports and become WIFI. More details will follow soon! Postad 07 December 2006 - 17:59
Verkligen smidigt, då kan man ju koppla in en pre-N adapter och köra även 1080P trådlöst. Inte illa.
Postad 07 December 2006 - 18:14 Räkna inte med det bara... HD trådlöst... Jag tror inte på det men jag brukar inte ha rätt så... Postad 07 December 2006 - 18:27
pre-N borde ju komma upp i alla fall i 40-50 Mbit mot de specificerade 270 Mbit.
Man får väl hoppas någon provar först Postad 07 December 2006 - 19:04
Hehe, har inte ens någon pre-n router tyvär. Tänkte vänta på den skarpa versionen så att man kan blanda märken som man själv vill
Men det borde ju funka alltså, det räcker med kanske 35-40 Mbit överföring. Har vi några pre-n killar här som kanske har gjort eller kan göra ett litet filöverföringstest? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |