Sony Ericsson K850i
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(76)
|
Inga priser |
Flytta med telefonbok till sin nya telefon (7 inlägg)
|
17 år sedan |
K850 eller N82? (4 inlägg)
|
18 år sedan |
SE K850i vs W910i (10 inlägg)
|
18 år sedan |
K850i eller W960i? (47 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 06 December 2007 - 21:14
Nej, inte så man kan flytta glaset i sidled, endast att man kan, om man trycker lite på den över delen, få den att komma lite närmare displayen och den knarrar lite...BTW: sitter displayglaset "löst" på er andras? Med löst så menar jag att det går att flytta i sidled en halv millimeter eller nåt.
Postad 06 December 2007 - 22:40
Den förstoringen skulle jag inte vara rädd för - det är snarare så att du kan se saker tydligare. Tänk dig att du hade samma upplösning på en skärm som var 1" stor - det kanske skulle vara jätteskarpt, men du skulle inte kunna se något för allting var så jämrans litet.Det är fortfarande samma kvalite. Den blir bara uppförstorad merOm du tänker dig så.. Att skulle det vara bättre kvalite på en W960? :/
Och w960i har 2.6tums skärm vilket leder till ännu mer förstoring.
Postad 06 December 2007 - 23:14
Nej men nu är det inte en 1" tums skärm vi pratar om. Nu är skärmarna på över 2" och under 2" blir det nog så som du säger skarpare och du ser ingenting men om man kör helskärm på w960i och k850i skulle kvaliten vara bättre på k850 och jo du skulle nog see lika mkt nu när det rör sig om 2"+.Den förstoringen skulle jag inte vara rädd för - det är snarare så att du kan se saker tydligare. Tänk dig att du hade samma upplösning på en skärm som var 1" stor - det kanske skulle vara jätteskarpt, men du skulle inte kunna se något för allting var så jämrans litet.Det är fortfarande samma kvalite. Den blir bara uppförstorad merOm du tänker dig så.. Att skulle det vara bättre kvalite på en W960? :/
Och w960i har 2.6tums skärm vilket leder till ännu mer förstoring.
p.s kolla in mitt bildgalleri.Tagit bilder med min lg viewty ifall ni vill veta hur bra den 5mp:lar'n är. d.s
mvh
Postad 07 December 2007 - 23:39
Postad 08 December 2007 - 01:06
Inte för o vara sån men jag tycker bilderna verkar suga rätt kraftigt SonicSyndicate, inte sett så mkt bilder för övrigt från viewityn iofs.
Det gör de flesta bilder inomhus i mörker.Det gäller att få väldigt bra ljusförhållanden för att dem inte ska göra det.Tror inte k850i tar några bättre bilder i mörker.
När jag har tid att ta i dagsljus ska jag ge dig några bilder.Värt att notera att jag har platsen kvar för linsen.
Men viewty gör sig bäst för att filma med.Där slår den alla på nosen
Postad 08 December 2007 - 10:14
Edit:
Ett litet test.
LG KU990 Viewty.

Sony Ericsson K850.

Kanske just beror på testet. Men en liten skillnad är det allt.
Det är ju så att Viewty har en standard blixt, medan Ericsson ställer in sin beroende på avstånd och mörker.
Redigerat av Coistrel, 08 December 2007 - 10:49.
Postad 08 December 2007 - 12:31
Vi tror inte K850 tar bättre bilder inomhus. Vi vet
Edit:
Kanske just beror på testet. Men en liten skillnad är det allt.
Det är ju så att Viewty har en standard blixt, medan Ericsson ställer in sin beroende på avstånd och mörker.
.Det är inte bara Sony Ericsson som ställer in beroende på avstånd och mörker.
Den som har tagit bilden har ju fått in focusen fel.
Om du går in på www.m3.idg.se så kan du see bildertest av 5 mobiler där lg viewty vinner en av dem och det är inomhus med en dåligt ljusförhållande med en glödlampa en bit ovanför.Dock så får dem inte till det så bra ute.
Postad 08 December 2007 - 12:36
+ att det testet. Titta på nummer 1, köksbordet, taget med N95. Det ser hemskt ut i min ögon. Då är Viewty och K850 mer i min smak.
Citerar:
Bildserie 3: Med blixt
De allra flesta bilder som plåtas med en kamera plåtas onekligen i dåligt ljus, och ofta på krogen eller på fest. Väldigt få tejpar fast mobilen på en flaska, använder timern och ber kompisarna att sitta blixstilla… (som i test 1) Nej, här spelar blixten en viktig roll. Och tyvärr en svårspelad roll eftersom blixtar tar båda plats och drar rejält med ström.
Ser vi denna egenskap som en av kameramobilernas viktigaste är Sony Ericsson K850i onekligen kung. 430 röster, mot Nokia N95:ans 30. Då värt att notera att N95:an faktiskt inte är utrustad med en blixt, utan en blinkande Xenonlampa, som på korta avstånd gör ett okej jobb (Nokia N82, som tyvärr inte kom med i testet, har bättre blixt).
LG Viewty och Samsung G800 får 8 röster vardera. Viewty får inte till skärpan och bilden har en blåaktig ton. G800:ans bild är alldeles för dåligt upplyst och bilden ger suddigt intryck.
Redigerat av Coistrel, 08 December 2007 - 12:40.
Postad 08 December 2007 - 12:40
Det ska gå att få till focusen då medKanske ska säga att de körde allt på auto. Vet inte om det kan bero på det.
Postad 08 December 2007 - 12:48
K
+ att det testet. Titta på nummer 1, köksbordet, taget med N95. Det ser hemskt ut i min ögon. Då är Viewty och K850 mer i min smak.
Citerar:
Bildserie 3: Med blixt
De allra flesta bilder som plåtas med en kamera plåtas onekligen i dåligt ljus, och ofta på krogen eller på fest. Väldigt få tejpar fast mobilen på en flaska, använder timern och ber kompisarna att sitta blixstilla… (som i test 1) Nej, här spelar blixten en viktig roll. Och tyvärr en svårspelad roll eftersom blixtar tar båda plats och drar rejält med ström.
Ser vi denna egenskap som en av kameramobilernas viktigaste är Sony Ericsson K850i onekligen kung. 430 röster, mot Nokia N95:ans 30. Då värt att notera att N95:an faktiskt inte är utrustad med en blixt, utan en blinkande Xenonlampa, som på korta avstånd gör ett okej jobb (Nokia N82, som tyvärr inte kom med i testet, har bättre blixt).
LG Viewty och Samsung G800 får 8 röster vardera. Viewty får inte till skärpan och bilden har en blåaktig ton. G800:ans bild är alldeles för dåligt upplyst och bilden ger suddigt intryck.
Jo viewty starktaste gren kanske inte är nära bilder me blixt för att den blir för stark.På rätt avstånd kan det nog bli dugliga bilder eller annars om man kör på manuell focus för att see om det blir bättre.kan ha och göra med mjukvaran då jag hört att lg viewty använder en del av Sony ericsson grejer men men , k850i tar bättre bilder än jag trodde dock så är viewty:s redigeringsprogram bättre och bättre att filma med
Redigerat av Unregistered0354d681, 08 December 2007 - 12:49.
Postad 09 December 2007 - 20:59
Men när det gäller bilder tror jag faktiskt tar bättre än LG:n, inte mycket. Men sådär liiiite
Sen har ju LG:n lite bättre mediehantering, även om K850 Media meny är.. rättså snygg, ja
Postad 10 December 2007 - 08:48
Postad 10 December 2007 - 14:06
De flesta mobil skärmar blir rätt repiga om man inte tar han om dem.
Till både K850 eller N82 kan man ju bara göra / köpa ett skal, skydd eller en strumpa.
Och tappa en mobil är det nog ingen som håller bättre. Av dessa två.
Postad 10 December 2007 - 17:08
Någon som har erfarenhet av båda telefonerna som kan kommentera lite för och nackdelar?
Nokian har ju GPS men det är inget jag värdesätter direkt utan det är kameran som äv avgörande för min del.
Båda är ju dock 5Mpx, någon som jämfört de båda? Vilken tar bäst bilder under varierande ljusförhållanden och vilken spelar in video bäst?
Postad 10 December 2007 - 17:15
Av N82 och K850, har jag inte sett några direkta test emot varandra. Men enligt min mening tycker jag K850 klår N82, och kanske N95 me. Men inte med så mycket.
Har fått upp en liten och lätt fråga här. Hur stor plats tar en 5 megapixel bild?
Redigerat av Coistrel, 11 December 2007 - 18:28.
Postad 11 December 2007 - 20:33
Någon mer än jag som har problem med spruckna delar på telefonen? Plasten nede vid hörnet just breddvid batteriluckan har spruckit, även uppe på höger sida vid volym knapparna precis vid skärmkanten på det silvriga har det också spruckit och sist men inte minst, på baksidan från kameralinsen ända ut till kanten har det övre "plast" lagret spruckit. Sen om jag trycker på baksidan ned till höger precis vid gummi listen som sitter på battrerilucka så glappar hela bakstycket en hel del, irriterande när man skariver SMS och känner hela tiden hur det glappar. Ska lämna in den för service så får vi se vad SE säger eller byter ut, ska bli riktigt intressant. Jippi för 2000-talets kvalitetsprodukter helt i tun plast.
Postad 12 December 2007 - 11:57
Jag hade en LG Chocolate förut och det var dessa små problem som gjorde det till ett **** att skriva det enklaste SMS'et;
Ingen automatisk stor bokstav efter punkt, ord som man lade till i T9 ordboken sparades inte utan försvann efter man skickat meddelandet, även fast det stod "Sparad". Det är en väldans massa ord jag använder som inte finns i listan kan jag säga.
Seg som tusan var den också.
Kameran var fruktansvärt seg också, tog någon sekund efter man tryckt av bilden tills bilden verkligen togs, vilken gjorde att jag knappt använde kameran alls.
Tack!
Postad 12 December 2007 - 12:05
Postad 12 December 2007 - 19:45
För jag skriver en 1500-2000 i månaden, och hade hoppats på den var mer än ok, och isf att man kan vänja sig vid det
Postad 12 December 2007 - 21:27
Postad 13 December 2007 - 07:27
Sms gick bra o snabbt att skriva på min K850i men man kommer lätt åt touchknappen uppe till höger när man skall trycka "c" och radera en bokstav när man skrivit fel. Knapparna är lite små och fibbliga så man kan ju inte säga att det är optimalt men funkar rätt okej efter man vant sig litegrann. Det med touch-knappen retade mig dock ibland.
Ok tackar.
Är det någon som vet var man kan få tag på den i grönt? Tänkte köpa från tele2 sida, bra pris. Men den verkar inte finnas i grönt någonstans..
Postad 13 December 2007 - 07:39
någon som vet hur mediaspelaren är utformad? Delar den in tex låtarna efter artister och album eller blir det bara en lång lista av låtar? Typ som k800i?
Den har Walkmman spelare 3.0, så den delar in det i artister, låtar och album. Sen kan man självklart göra egna listor.
Postad 13 December 2007 - 11:21
Det behöver man inte ha Walkman 3.0 för - min W950i har 2.0 och det är uppbyggt på samma kriterier (om än inte lika glassiga ikoner)någon som vet hur mediaspelaren är utformad? Delar den in tex låtarna efter artister och album eller blir det bara en lång lista av låtar? Typ som k800i?
Den har Walkmman spelare 3.0, så den delar in det i artister, låtar och album. Sen kan man självklart göra egna listor.
Postad 13 December 2007 - 14:38
Det behöver man inte ha Walkman 3.0 för - min W950i har 2.0 och det är uppbyggt på samma kriterier (om än inte lika glassiga ikoner)någon som vet hur mediaspelaren är utformad? Delar den in tex låtarna efter artister och album eller blir det bara en lång lista av låtar? Typ som k800i?
Det spelar väl ingen roll om man kan ha det indelat i w2.0?
Han sa bara att det är 3,0 och att den delar in det i artister, låtar och album.
Måste du bara klaga?
Postad 13 December 2007 - 16:37
Men jag kanske har fel.
Min W850 har 2.0, och den är mycket praktiskt!
Vet någon om Sony Ericssons MBS-100, trådlösa bluetooth högtalare, är kompitabel med K850?
Redigerat av Coistrel, 13 December 2007 - 17:02.
Postad 14 December 2007 - 20:52
Vet någon om Sony Ericssons MBS-100, trådlösa bluetooth högtalare, är kompitabel med K850?
Japp, K850i stödjer A2DP, dvs. strömmad musik via Bluetooth.
Redigerat av vicster, 14 December 2007 - 20:53.
Postad 14 December 2007 - 23:04
Postad 17 December 2007 - 14:42
Postad 17 December 2007 - 16:31
m.v.h pal
Postad 17 December 2007 - 17:47
För ett par dagar sedan fick jag tillbaka den med ominstallerad mjukvara. Jättebra! Fast inte - nu läser inte luren av mitt SIM-kort. Vilket jädra skräp! Telefonen går alltså bara igång i demoläge.
Ska jag skratta eller gråta?
Postad 17 December 2007 - 20:27
Jag väntar till efter Januari, så man får nya firmwiren
Postad 17 December 2007 - 21:13
Vad ska du med en fast lina till?Skratta tills du gråter!
Jag väntar till efter Januari, så man får nya firmwiren
På allvar, den luren behöver verkligen en uppdaterad mjukvara. Den som finns just nu är en buggig liten djävul.
På tal om 2000 SMS i månaden:
Har man prinskorvfingrar eller något åt det hållet, skulle jag dock aldrig rekommendera den här grunkan.
Postad 17 December 2007 - 22:00
Postad 18 December 2007 - 11:33
Har precis köpt telefonen, ska bara hämta ut den på posten
Postad 18 December 2007 - 16:00
Så det kommer en uppdatering i Januari?
Japp, det är planerat att det ska komma en större uppdatering då.
Ang. ''högtalarbollen'' så har jag en sådan och den fungerar perfekt med både min K850i och min K800i. Dock är inte ljudet det bästa, SE's vanliga portabla högtalare är faktiskt bättre... :/
Postad 18 December 2007 - 16:02
Så det kommer en uppdatering i Januari?
Japp, det är planerat att det ska komma en större uppdatering då.
Ang. ''högtalarbollen'' så har jag en sådan och den fungerar perfekt med både min K850i och min K800i. Dock är inte ljudet det bästa, SE's vanliga portabla högtalare är faktiskt bättre... :/
Du kan inte få ut hur bra ljud som helst genom blåtand.Blåtand är än så länge begränsat en del.Sen så ska blåtanden,högtalare och batteri få plats i bollen också.
Postad 18 December 2007 - 19:10
Är det svårt att skriva sms med denna mobilen? Enligt er då.
För jag skriver en 1500-2000 i månaden, och hade hoppats på den var mer än ok, och isf att man kan vänja sig vid det
Helt värdelös på den fronten. Är du äldre än 13 år så har du för stora fingrar. Skickar runt 3000 sms i månaden å håller på att bli galen. Men i övrigt en grymt bra lur.
Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 18 December 2007 - 19:11.
Postad 18 December 2007 - 21:24
Är det svårt att skriva sms med denna mobilen? Enligt er då.
Helt värdelös på den fronten. Är du äldre än 13 år så har du för stora fingrar. Skickar runt 3000 sms i månaden å håller på att bli galen. Men i övrigt en grymt bra lur.
Nej =/ vad hemskt. Men jag tycker ju som sagt K810 är lätt, är det någon stärre skillnad?
Postad 18 December 2007 - 21:39
Postad 19 December 2007 - 23:30
En ny uppdatering bör vara ute nu, R1DA038.
Den ja nu laddade ner är R1CA037 fast ja har en som är låst till 3 ,, verkar inte vara någon förbättring va ja märkt
Micke
Postad 20 December 2007 - 17:23
r1ca029
070922
..har jag på min k850i.. kör jag update via telefonen så säger den att jag har senaste programvaran????
Vad kan vara fel?
Postad 20 December 2007 - 20:03
1200-4400
r1ca029
070922
..har jag på min k850i.. kör jag update via telefonen så säger den att jag har senaste programvaran????
Vad kan vara fel?
Samma här
m.v.h pal
Postad 20 December 2007 - 22:51
Postad 22 December 2007 - 00:28
1200-4400
r1ca029
070922
Vad kan vara fel?
Vart ser man vilken uppdatering man har ? Har testat att köra uppdateringen från telefonen men får samma meddelande jag med. Köpte ju mobilen samma vecka den släpptes så det måste ju ligga en gammal version på den.
Postad 22 December 2007 - 15:26
Nope, oftast inte. De reagerar på de flesta tryckningar (>95%) och man behöver inte trycka hårt alls. Själv har jag inte haft problemet med att telefonen har haft sitt eget liv när man pratar med någon (då man råkar trycka på touch-knapparna mot kinden). Dock har det ju hänt att man ska trycka på C tangenten och råkat nudda touch-ytan också men mycket sällsynt ändå. Överlag fungerar, iaf mina touch-knappar, bra.Upplever inga av er att touch knapparna är jobbiga?
Redigerat av vicster, 22 December 2007 - 15:29.
Postad 22 December 2007 - 20:05
Köpte mig en 850 igår. Lite ovant med touchknappar men man vänjer sig nog.
Jag har dock märkt en grej som är jobbigt. Jag lyssnar ganska ofta på ljudböcker och nu har jag väl ca 4st ljudböcker på minneskortet. Efter ett tag man har lyssnat så kan den hoppa till helt fel låtar. Detta händer alltså när jag gör mina egna spellistor. Jag har av gammal erfarenhet när det gäller K800 telefonen att man inte ska markera en hel mapp med mängder med .mp3 filer eftersom då sorteringen kan bli knasig. Trots att jag har markerat låt för låt så strular det ändå med spellistor.
Hur fungerar detta för er andra?
En annan sak jag undrar. Har denna telefon Turbo3G? Isf, hur utnyttjar man det? Jag har tele2 comviq kontant.
Postad 23 December 2007 - 18:43
En annan sak jag undrar. Har denna telefon Turbo3G? Isf, hur utnyttjar man det? Jag har tele2 comviq kontant.
Ja, K850i har Turbo 3G. För att använda det måste du ha ett 3G kontantkort (eller abbonemang för den delen). Sen måste Tele2 ha Turbo 3G täckning där du bor/är. Just nu finns det bara i vissa storstäders centrum. Om du har detta borde du få upp en Turbo 3G symbol på din telefon och du får då hastigheten 3,6 mbit/s (K850i stödjer inte 7,2). Därefter kan du koppla ihop telefonen med en dator för att verkligen utnyttja hastigheten till att surfa med osv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Flytta med telefonbok till sin nya telefon
4 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?