Att streama media till din PS3
616 svar till detta ämne
Postad 19 mars 2008 - 18:13
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Jag hade stora problem att få TVersity att funka också. Problemet var att TVersity server inte ville köra som tjänst. Kolla om det är det som är problemet till att börja med. Det löste sig till slut när jag körde om Guiden skapa nätverk. jag TROR det kan ha berott på att mitt datornamn innehöll ett ä. (Stationär hette burken som default).
Efter jag kört om Guiden (och bytt namn till Stationar) funkade i alla fall allt klockrent sedan!
Testade också alla varianter att stänga ner ALLT som har med säkerhet att göra, sätta lösen på inloggningen osv, men nada funka!
Jag kör XP, F-secure, Netgear WGR 614-router trådlöst till PS3. Inget lösen för inloggning.
WMP11 funkade dock klockrent redan från början till PS3an, så att man får igång det är ingen garanti att man får TVersity att köra...
Dock hackar det saftigt med HD-stuff, men det får man väl leva med om man inte kopierar grejerna via TVersity till PS3 innan man kollar på det...
Postad 19 mars 2008 - 18:39
Unregistereda22d99cd
-
Unregistereda22d99cd
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Jag hade stora problem att få TVersity att funka också. Problemet var att TVersity server inte ville köra som tjänst. Kolla om det är det som är problemet till att börja med. Det löste sig till slut när jag körde om Guiden skapa nätverk. jag TROR det kan ha berott på att mitt datornamn innehöll ett ä. (Stationär hette burken som default). Efter jag kört om Guiden (och bytt namn till Stationar) funkade i alla fall allt klockrent sedan! Testade också alla varianter att stänga ner ALLT som har med säkerhet att göra, sätta lösen på inloggningen osv, men nada funka! Jag kör XP, F-secure, Netgear WGR 614-router trådlöst till PS3. Inget lösen för inloggning.
WMP11 funkade dock klockrent redan från början till PS3an, så att man får igång det är ingen garanti att man får TVersity att köra... Dock hackar det saftigt med HD-stuff, men det får man väl leva med om man inte kopierar grejerna via TVersity till PS3 innan man kollar på det...
Vad har du för dator? Asså mitt HD stuff hackar inte ett skit och jag streamar det och spolar fram i en 190mbit från dator funkar klockrent! Har ändrat i tversity till 100mbit kabel så man inte kör på original inställngar där och inte något sämre bildkvalite o inställningarna åsså! Jag har en amd athlon 4000+ med 2gb ram och ett geforce 6800gt grafikkort. Tänkte från början d lär ju hacka gärnet men d funkar klockrent!! Just nu e jag rädd för att formatera om datorn och inte få igång detta med streaming igen när alla nämner problem =)
Postad 20 mars 2008 - 00:31
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Tur man hade kvar gamla modemet, nu är det kopplat till DLINK DIR 635 och det funkar utmärkt. Streamar järnet trådlöst.  FINALLY
Postad 24 mars 2008 - 12:27
protovaffe
-
protovaffe
-
Rookie
-
2 inlägg
Hjälpte tyvärr inte. Antar att det är mitt speedtouch skitmodem som gör att det inte funkar, läst om ett flertal som haft precis samma probs med att få pc - wired - speed touch - wireless - ps3 att funka. Har ingen större lust att köpa nytt modem nu när min vanliga uppkoppling är schysst och ps3an når ut på internet. Det är nåt stört med det där modemet. Kanske köper en squeezebox istället om jag inte får det här att lira inom ett par dagar. 
Det är exakt så jag har här hemma med. Min PS3:a kommer ut på nätet och allt sånt, inga problem, men den kan inte komma åt några mediaservrar. Har ett SpeedTouch 780 WL, tror du det fungerar med en annan router? Bud på att testa... Vill verkligen kunna streama från min PC.
Postad 26 mars 2008 - 07:45
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hjälpte tyvärr inte. Antar att det är mitt speedtouch skitmodem som gör att det inte funkar, läst om ett flertal som haft precis samma probs med att få pc - wired - speed touch - wireless - ps3 att funka. Har ingen större lust att köpa nytt modem nu när min vanliga uppkoppling är schysst och ps3an når ut på internet. Det är nåt stört med det där modemet. Kanske köper en squeezebox istället om jag inte får det här att lira inom ett par dagar. 
Det är exakt så jag har här hemma med. Min PS3:a kommer ut på nätet och allt sånt, inga problem, men den kan inte komma åt några mediaservrar. Har ett SpeedTouch 780 WL, tror du det fungerar med en annan router? Bud på att testa... Vill verkligen kunna streama från min PC.
Hej Jag vet att det fungerar med en annan router, har själv investerat i en D-Link DIR 635 och det funkar finfint med TVersity.
Postad 26 mars 2008 - 08:31
protovaffe
-
protovaffe
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Jag vet att det fungerar med en annan router, har själv investerat i en D-Link DIR 635 och det funkar finfint med TVersity. 
Lånade hem en annan router igår och det funkade efter 1 sekund så jag slängde iväg en beställning på en ny efter det. Tack för hjälpen och tur att jag hittade hit, annars hade jag förmodligen suttit i ett par veckor framöver och svurit. =)
Postad 26 mars 2008 - 11:03
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Jag hade stora problem att få TVersity att funka också. Problemet var att TVersity server inte ville köra som tjänst. Kolla om det är det som är problemet till att börja med. Det löste sig till slut när jag körde om Guiden skapa nätverk. jag TROR det kan ha berott på att mitt datornamn innehöll ett ä. (Stationär hette burken som default). Efter jag kört om Guiden (och bytt namn till Stationar) funkade i alla fall allt klockrent sedan! Testade också alla varianter att stänga ner ALLT som har med säkerhet att göra, sätta lösen på inloggningen osv, men nada funka! Jag kör XP, F-secure, Netgear WGR 614-router trådlöst till PS3. Inget lösen för inloggning.
WMP11 funkade dock klockrent redan från början till PS3an, så att man får igång det är ingen garanti att man får TVersity att köra... Dock hackar det saftigt med HD-stuff, men det får man väl leva med om man inte kopierar grejerna via TVersity till PS3 innan man kollar på det...
Om du kör VOB-filer till ditt HD-stuff, se till att mappen du kör från är inställd på "Never Transcode". TVersity kan nämligen få för sig att transcoda vob-filer fast det inte behövs. Råkade ut för detta med en fil som jag hade konverterat till vob i mkv2vob. Hackade som 17 att streama men när jag satte mappen på Never Transcode så flöt det fint sen. Men om du har haft rimlig fart på kopieringen från tversity så borde inte detta ha varit ditt problem, för tversity transcodar även vid kopiering om den tror att det behövs. Ser man då till att transcoding är av så går det mycket snabbare att kopiera också...
Postad 26 mars 2008 - 11:11
wessen
-
wessen
-
Rookie
-
7 inlägg
* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
Klarar den TS (transport stream) dvs DVB (ljud, bild, text etc) från digitalbox (mark, satellit, kabel etc). Om ja, någon som provat att streama .TS från Dreambox, speciellt med DM600S PVR (satellitmottagare med Linux) med Viasat?
Postad 26 mars 2008 - 11:40
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Om man kopplar en extern HD till en router som stöder detta kan man då ha disken formaterad i NTFS eller måste den fortfarande vara formaterad i FAT32? Någon som vet eller har testat?
Postad 05 april 2008 - 10:30
zipz
-
zipz
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Förlåt mig om jag inte har läst alla inläggen.
Kan man spela upp riktigt HD-material med PS3an?
Postad 05 april 2008 - 15:28
Yttrasil
-
Yttrasil
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jepp självklart, bara det är i rätt format, vob mp4 wma divx? inte testat sistnämnda i hd kvalite men ser inte varför det ej skulle gå.
Det som dock stör mig något är att jag inte lyckas få ut 5.1 ljud ur wma filer etc, går detta på något sätt? Fört över en 8gb 1080p wma fil men ljud vägrar komma, spelar upp den galant annars och pcn klarar iaf att köra ljudet in i stereon så jag får 5.1 men det är ganska jobbigt att ha synca båda
Postad 07 april 2008 - 13:33
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jepp självklart, bara det är i rätt format, vob mp4 wma divx? inte testat sistnämnda i hd kvalite men ser inte varför det ej skulle gå.
Det som dock stör mig något är att jag inte lyckas få ut 5.1 ljud ur wma filer etc, går detta på något sätt? Fört över en 8gb 1080p wma fil men ljud vägrar komma, spelar upp den galant annars och pcn klarar iaf att köra ljudet in i stereon så jag får 5.1 men det är ganska jobbigt att ha synca båda 
Några frågor. Om jag har en .mkv fil, kan jag göra om den till en vob fil med programmet .mkv2vob utan större förluster? Alltså att det fortfarande är HD kvlitet? Jag har tankat ned några 720p .mkv filmer från piratebay, med dom är inte större än vad vanliga DVD (576p) är, alltså ca 4.5 gb. Hur funkar det?
Postad 07 april 2008 - 15:08
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Några frågor.
Om jag har en .mkv fil, kan jag göra om den till en vob fil med programmet .mkv2vob utan större förluster? Alltså att det fortfarande är HD kvlitet?
Jag har tankat ned några 720p .mkv filmer från piratebay, med dom är inte större än vad vanliga DVD (576p) är, alltså ca 4.5 gb. Hur funkar det?
Ja, du byter ju bara container från MKV till VOB (eller t ex MP4 går också bra med mkv2vob) så det ska inte vara några kvalitetsförluster alls. 720p MKV-filer brukar vara runt 4.5GB (1080P runt 9 GB). Är ingen expert, men jag antar att det beror på att en "den vanliga DVD" du refererar till är en ISO/IMG-fil som inte är så effektivt komprimerad som en fil komprimerad med t ex h264 (MKV).
Postad 07 april 2008 - 15:56
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Ungefär hur lång tid tar det att göra om en 720p .mkv-fil på ca 4gb med mkv2vob? Är såklart skillnad på vad jag kör med för dator men på ett ungefär?
Har en Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz och 2 GB ram och kör XP.
Postad 07 april 2008 - 16:42
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Går det fortare att använda mkv2vob än att använda XviD4PSP??
har bara de senaste programmet installerat.. så om det räcker så nöjjer jag mig med det
Postad 07 april 2008 - 19:14
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Ni som streamar HD-kvalitet trådlöst utan hack. Vad har ni för burkar(alltså datorer, cpu, hur mkt ram etc), samt vad har ni för routrar? Har ingen 10m nätverkskabel hemma och börjar fundera på om det inte är min gamla P4 3ghz me 1gb ram som gjort sitt (nätagg har börjat låta som ett kraftverk och luktar lite bränt om burken) kanske är läge för nytt och blev lite nyfis samtidigt på hur ni får det att lira med just HD-kvaliteten.
Postad 07 april 2008 - 19:22
stomper
-
stomper
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ungefär hur lång tid tar det att göra om en 720p .mkv-fil på ca 4gb med mkv2vob? Är såklart skillnad på vad jag kör med för dator men på ett ungefär? Har en Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz och 2 GB ram och kör XP.
Jag konverterar 4 GB på 2-3 minuter, men då kör jag XP virtuellt på en Mac Pro med 3 GB RAM och 2x2.6 GHz Dual Core Xeon. Borde inte ta mer än 5-10 minuter på din dator, om jag får gissa.
Postad 08 april 2008 - 14:54
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Några frågor.
Om jag har en .mkv fil, kan jag göra om den till en vob fil med programmet .mkv2vob utan större förluster? Alltså att det fortfarande är HD kvlitet?
Jag har tankat ned några 720p .mkv filmer från piratebay, med dom är inte större än vad vanliga DVD (576p) är, alltså ca 4.5 gb. Hur funkar det?
Ja, du byter ju bara container från MKV till VOB (eller t ex MP4 går också bra med mkv2vob) så det ska inte vara några kvalitetsförluster alls.
720p MKV-filer brukar vara runt 4.5GB (1080P runt 9 GB). Är ingen expert, men jag antar att det beror på att en "den vanliga DVD" du refererar till är en ISO/IMG-fil som inte är så effektivt komprimerad som en fil komprimerad med t ex h264 (MKV).
Ok, tack. Är det ngn kvalitetsskillnad på .vob och mp4? Har PS3:an "lättare" att hantera ngt av formaten?
Postad 08 april 2008 - 15:41
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Ungefär hur lång tid tar det att göra om en 720p .mkv-fil på ca 4gb med mkv2vob? Är såklart skillnad på vad jag kör med för dator men på ett ungefär? Har en Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz och 2 GB ram och kör XP.
Jag konverterar 4 GB på 2-3 minuter, men då kör jag XP virtuellt på en Mac Pro med 3 GB RAM och 2x2.6 GHz Dual Core Xeon. Borde inte ta mer än 5-10 minuter på din dator, om jag får gissa.
Jaha då måste jag hem och prova, trodde det skulle ta betydligt längre tid än då.
Postad 08 april 2008 - 21:08
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag lyckas inte få vare sig gotsent eller mkv2vob att fungera.
Jag behöver hjälp från er entusiaster.
Jag vill alltså se HD material på min PS3:a
.mkv filen jag testar med är 4.37GB.
* Efter att ha kört den på gotsent får den inte plats på en vanlig DVD r skiva på 4.7 GB TROTS att jag bockar i boxen som säger att den skall passa på en 4.7 GB skiva. Vad gör jag för fel?
* I mkv2vob lyckas jag inte heller få plats på en skiva. Jag testade då att dela den i två, men fick den inte att fungera i PS3:an. Det stod: "okänt filformat" tror jag i PS3:an när jag prövade.
Vilka inställningar skall jag göra. Det är en hel del inställningar att göra. Mux, AC3 etc. etc. Svårt för en som inte är insatt i matchen. Vad gäller? Och det vore ju tacksamt att få plats på EN skiva, inte minst av ekonomiska skäl. Finns det ngn steg-för-steg manual eller liknande, eller ännu hellre: finns det ngn som vill visa steg-för-steg?
* Måste man bränna dessa filer på skiva eller kan man tanka ner det hela på PS3:ans hårddisk?
Den eller de som tar sig an mitt "fall" kommer som tack att få en ljus och stilig stjärna på himlen namngiven efter sig.
Redigerat av Unregisteredbea44720, 09 april 2008 - 09:32.
Postad 09 april 2008 - 10:20
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
du kan ju via en mediaserver kopiera över filen till ps3ans hårdisk så slipper du bränna.. tar lite tid men spar ju pengar....
annars har jag ett problem som gärna nån får sätta sig in i. Har en mkv fil jag vill få till vob genom programmet mkv2vob. Men när jag addar filen står det bara "could not parse mkv file!"..... vad är det som är felet då??
mkv filen går jättebra att spela upp i vlc och så...
mvh
Postad 09 april 2008 - 11:29
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Ni som streamar HD-kvalitet trådlöst utan hack. Vad har ni för burkar(alltså datorer, cpu, hur mkt ram etc), samt vad har ni för routrar? Har ingen 10m nätverkskabel hemma och börjar fundera på om det inte är min gamla P4 3ghz me 1gb ram som gjort sitt (nätagg har börjat låta som ett kraftverk och luktar lite bränt om burken) kanske är läge för nytt och blev lite nyfis samtidigt på hur ni får det att lira med just HD-kvaliteten. 
jag har en AMD-processor motsvarande 3GHZ och 1 gig minne, och det fungerar. Men så måste man se till att TVersity inte transcodar vob-filerna. Som jag skrev tidigare, har du den på "automatic" så verkar den göra det trots att ps3an klarar att spela vob-filer själv. Så man får ställa in på never transcode för dessa...
Postad 09 april 2008 - 11:47
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
jag har en AMD-processor motsvarande 3GHZ och 1 gig minne, och det fungerar. Men så måste man se till att TVersity inte transcodar vob-filerna. Som jag skrev tidigare, har du den på "automatic" så verkar den göra det trots att ps3an klarar att spela vob-filer själv. Så man får ställa in på never transcode för dessa...
En fråga bara, .mkv filer hackar, ska jag göra om dem till vobfil innan jag kan köra eller? E noooob så det skriker om det.  Ska iaf testa när jag kommer hem sen. Stort tack för tipset! /Matte
Redigerat av MrSthlm, 09 april 2008 - 11:51.
Postad 09 april 2008 - 12:47
zOdi
-
zOdi
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Skulle behöva lite hjälp här innan jag blir galen :/
Jag har kört TVersity till min ps3 ett bra tag nu på min gammla dator med winXP på och allt har funkat
Nu har jag köpt ny dator för dyra pengar med win Vista på och nu har jag fått problem
Streamingen till PS3 fungerar bra efter att jag öppnade upp mediserver.exe i brandväggen och i routern hade jag sen tidigare öppnat port 41952 som man ska så här långt e allt frid och fröjd.
Mitt PROBLEM är att när jag spelar upp filerna i TVersity Library eller i ps3:an så startat inte ffdshow upp så jag kan inte göra några bildinställningar eller lägga till undertexter....
Detta fungerar helt utan bekymmer på XPburken så fort en film startas i TVersity så Kommer de där 2 symbolerna i ffdshow för audio dekoder och video dekoder upp nere till höger i tray fältet.
Så hur får jag igång detta i win Vista ??
Plz help me
Postad 09 april 2008 - 20:12
zOdi
-
zOdi
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Efter mkt trixande så fungerar det nu av nån ###### anledning  , 1337 haxxor e mitt andra namn om nu nån undrade
Postad 13 april 2008 - 09:36
Unregisteredc7194d09
-
Unregisteredc7194d09
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Tjenare!
Har problem med mina .mkv-filer som är lite mystiskt... Jag använder tsMuxerGUI för att få filerna i format m2ts och lägger dem i en mapp som är utdelad på nätverket (MP11) och där hittar min PS3 dem utan problem, men storleken är fel. Jag får t.ex. ca 700MB av en fil som är över 4GB stor. Om jag kopierar filen över på den DVD-RW-skiva så funkar det fint, hela filen är intakt. Problemet nu är att m2ts filerna ibland inte får plats på en DVD-RW. Någon som har några idéer? Jag behöver inte kunna streama, bara att kopiera upp filerna räcker gott och väl.
Edit: Testade med Neros Media Server istället och då får jag upp hela filen om jag byter filändelse till .vob.
Redigerat av Unregisteredc7194d09, 14 april 2008 - 11:16.
Postad 14 april 2008 - 08:44
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
När kommer den "officiella" guiden till TVErsity ??? (står i första inlägget (FAQ) i tråden att det arbetas på en sån)
MVH
Redigerat av PlasmaNoob, 14 april 2008 - 09:05.
Postad 14 april 2008 - 10:37
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Någon som vill hjälpa mig?
Försöker förgäves använda Gotsent och .mkv2.vob.
Dom flesta filmer i .mkv är ju runt 4.5 GB. Efter att ha använt något av ovan program är filerna lite för stora för att få plats på en vanlig 4.7 DVD R skiva.
Något tips hur jag får plats på en skiva? Eller hur jag delar upp dom till 2 skivor och får dom och fungera?
Helst vill man ju få plats på en skiva av ekonomiska skäl.
Vilka inställningar skall jag ha för att få en 720p vobfil som kan spelas upp på PS3:an?
Postad 14 april 2008 - 10:39
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
När kommer den "officiella" guiden till TVErsity ??? (står i första inlägget (FAQ) i tråden att det arbetas på en sån)
MVH
+1 på det....!!!
Postad 14 april 2008 - 10:52
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Ursäkta, men hur hittar jag till FAQ som det tals om i rubriken?
Postad 14 april 2008 - 10:57
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Ursäkta, men hur hittar jag till FAQ som det tals om i rubriken?
Tror det ska vara så att hela tråden är en stor FAQ
Postad 14 april 2008 - 11:14
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tror det ska vara så att hela tråden är en stor FAQ
Ok..
Postad 14 april 2008 - 13:23
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
En fråga bara, .mkv filer hackar, ska jag göra om dem till vobfil innan jag kan köra eller? E noooob så det skriker om det. 
Ska iaf testa när jag kommer hem sen.
Stort tack för tipset!
/Matte
PS3 stödjer inte mkv-filer. Det betyder att de måste transcodas när du streamar dom och det är därför det hackar. Du måste göra om dem till vob-filer i mkv2vob, sedan streama dom och se till att du har "never transcode" på mappen de ligger i. Jag brukar kopiera över vob-filerna till ps3an när jag kör HD-filer, för att det ska flyta så bra som möjligt. När du kopierar över dem via TVersity, se även då till att du har "never transcode" på mappen, annars så transcodar tversity under kopieringen och det tar evigheter att kopiera, samt att du antagligen förlorar bildkvalitet. (TVersity borde egentligen inte transcoda vob-filer om man har den på automatiskt läge, för ps3an stödjer dem. Men av någon anledning så verkar TVersity göra det ändå...) Tjenare!
Har problem med mina .mkv-filer som är lite mystiskt... Jag använder tsMuxerGUI för att få filerna i format m2ts och lägger dem i en mapp som är utdelad på nätverket (MP11) och där hittar min PS3 dem utan problem, men storleken är fel. Jag får t.ex. ca 700MB av en fil som är över 4GB stor. Om jag kopierar filen över på den DVD-RW-skiva så funkar det fint, hela filen är intakt. Problemet nu är att m2ts filerna ibland inte får plats på en DVD-RW. Någon som har några idéer? Jag behöver inte kunna streama, bara att kopiera upp filerna räcker gott och väl.
Edit: Testade med Neros Media Server istället och då får jag upp hela filen om jag byter filändelse till .vob.
mkv2vob + TVersity är mitt tips =) Då kan du välja kopiera över eller streama dem, vilket du vill. Se också tips ovan.
Postad 14 april 2008 - 18:38
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
Är det några inställningar som är att föredra om man kör mkv2vob?
Är det bäst att göra om filerna till vob?
testar till MP4, tar en jäkla tid och gör om ljudet till AC3, kanske va ett dåligt format att välja.
Uppdatering, Nu är det äntligen klart, men jag tycker att ljudet har försämrats väsentligt.
Skall testa med att göra om filen till vob, såg att TVersity skulle kunna streama MKV filer, behöver man göra några inställningar, får nämligen nätverksfel och tversity stoppas när jag försöker streama en mkv fil.
Redigerat av nborve, 14 april 2008 - 21:10.
Postad 14 april 2008 - 22:30
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Oavsett om man gör om filerna till .vob eller .mp4 så kommer det bli flera delar eller?
Men nästan alla 720p filmer brukar ju vara runt 4,5Gb. Klarar den det eller är det MAX 4gb?
Postad 15 april 2008 - 09:38
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vilken inställning skall jag göra på PS3:an för att inte skala upp filmer till 1080p?
Skulle jag sätta på en helan och halvan DVD med en film från -37 så säger min plasma att den tar emot 1080p.
Eftersom min plasma bara kan visa HD känns det onödigt att tv:n får skala ned signalen efter att PS3:an skalar upp den.
Dessutom blir det ju NÄSTAN pixelmappat nu när jag snart kommer att lyckas se .vob filer i 720p. kvalitet.
Var i PS3:an ändrar jag denna inställning? Så att den till tvn skickar den faktiska signal den läser av?
Postad 15 april 2008 - 10:52
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det några inställningar som är att föredra om man
testar till MP4, tar en jäkla tid och gör om ljudet till AC3, kanske va ett dåligt format att välja.
Uppdatering, Nu är det äntligen klart, men jag tycker att ljudet har försämrats väsentligt. Skall testa med att göra om filen till vob, såg att TVersity skulle kunna streama MKV filer, behöver man göra några inställningar, får nämligen nätverksfel och tversity stoppas när jag försöker streama en mkv fil.
kämpar själv med mkv2vob och har inte mkt hjälp att ge. Men är inte AC3 as good as it gets? Nämligen DolbyDigital: http://en.wikipedia.org/wiki/AC3
Redigerat av Unregisteredbea44720, 15 april 2008 - 10:57.
Postad 15 april 2008 - 19:41
silvr-
-
silvr-
-
Rookie
-
6 inlägg
Oavsett om man gör om filerna till .vob eller .mp4 så kommer det bli flera delar eller? Men nästan alla 720p filmer brukar ju vara runt 4,5Gb. Klarar den det eller är det MAX 4gb?
The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GiB minus 1 Byte (232−1 bytes).
Alltså 3 999 999 999 och inte en byte till.
Postad 15 april 2008 - 20:44
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Okej =/ Men hur stora brukar filerna man byter container bli på då? Brukar dom landa på orginal storleken?
Sätter FAT32 stopp även fast man streamar?
Postad 16 april 2008 - 09:26
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
JAG ÄR EN USEL HEMMABIOTEKNIKER!!!
Jag har en .vobfil på 4.8 GB på min externa hårddisk som jag kopplar in på PS3:an via USB. men jag hittar varken disken eller filen från PS3:an??
Vad gör jag för fel???
Postad 16 april 2008 - 09:58
yonaz333
-
yonaz333
-
Amatör
-
-
83 inlägg
JAG ÄR EN USEL HEMMABIOTEKNIKER!!!
Jag har en .vobfil på 4.8 GB på min externa hårddisk som jag kopplar in på PS3:an via USB. men jag hittar varken disken eller filen från PS3:an??
Vad gör jag för fel???
Disken är antagligen inte FAT32-formaterad. PS3:an funkar bara med FAT32-diskar vilket begränsar filstorlekarna till max 4GB. Men jag tror man kan streama större filer över nätverket till ps3:an.
Postad 16 april 2008 - 09:58
bele_75
-
bele_75
-
Användare
-
-
145 inlägg
Men jag tror man kan streama större filer över nätverket till ps3:an.
Japp det funkar.
Postad 16 april 2008 - 10:42
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Disken är antagligen inte FAT32-formaterad. PS3:an funkar bara med FAT32-diskar vilket begränsar filstorlekarna till max 4GB. Men jag tror man kan streama större filer över nätverket till ps3:an.
Ok, jag fick liknande information från annat håll samtidigt. Hur gör jag för att streama? Både datorn och PS3:an finns i samma trådlösa nätverk. Hur gör jag för att dom skall "hitta varandra"? Tacksam för hjälp...
Postad 16 april 2008 - 11:15
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Går det att streama .vob filer med Media Player 11. PS3an httar inte mina vobfiler när jag streamar men avi filerna hittas...
mvh
Postad 16 april 2008 - 14:47
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Är det några inställningar som är att föredra om man kör mkv2vob? Är det bäst att göra om filerna till vob?
Uppdatering, Nu är det äntligen klart, men jag tycker att ljudet har försämrats väsentligt. Skall testa med att göra om filen till vob, såg att TVersity skulle kunna streama MKV filer, behöver man göra några inställningar, får nämligen nätverksfel och tversity stoppas när jag försöker streama en mkv fil.
Jag kör vob och det blir bra. Generellt ska man inte behöva konvertera något utan bara "packa om" från mkv till vob, det är då det går fort. Detta fungerar oftast med 720p-filmer men 1080p måste transcodas och det brukar tyvärr ta ett tag =/ Tycker inte det är en bra idé att streama en mkv-fil för den måste TVersity transcoda och det är ganska jobbigt för din dator att göra detta on the fly. Då måste du ha en sjukt grym dator. Oavsett om man gör om filerna till .vob eller .mp4 så kommer det bli flera delar eller? Men nästan alla 720p filmer brukar ju vara runt 4,5Gb. Klarar den det eller är det MAX 4gb?
Tänk på att du inte behöver dela filerna om du inte ska blanda in en USB-disk. Ska du bara tanka över filen till PS3ans hårddisk via nätverket, eller streama, så kan du ha hur stora filer du vill. Har själv kört en vob-fil på 8,5 gig från ps3ans hårddisk. Du kan ställa in i mkv2vob hur du vill dela upp dina filer...
Postad 16 april 2008 - 15:34
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Tänk på att du inte behöver dela filerna om du inte ska blanda in en USB-disk. Ska du bara tanka över filen till PS3ans hårddisk via nätverket, eller streama, så kan du ha hur stora filer du vill. Har själv kört en vob-fil på 8,5 gig från ps3ans hårddisk. Du kan ställa in i mkv2vob hur du vill dela upp dina filer...
Okej så det går att köra en vob fil som är större än 4gb? När man gör om formatet, går det inte att göra så filen blir 3,99gb ifall det inte skulle funka med större fil än 4gb?
Postad 17 april 2008 - 08:28
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Okej så det går att köra en vob fil som är större än 4gb? När man gör om formatet, går det inte att göra så filen blir 3,99gb ifall det inte skulle funka med större fil än 4gb?
Det går utmärkt att köra en vob-fil eller vilken annan film som helst som är större än 4gb, jag har gjort det massor av ggr så du behöver inte oroa dig =) Men om du ska lägga den på en usb-disk/minne som du ska koppla till ps3 så måste storleken vara anpassad för FAT32, det finns en sådan inställning i mkv2vob om du har en av de senare versionerna (lite mer än 4gb, den är märkt med FAT32 så du kan inte ta fel)' Det är alltså bara det faktum att ps3 bara kan läsa usb-diskar som är formaterade i FAT32 som utgör den här begränsningen på 4gb... Har man väl fått filen på PS3ans hårddisk på annat sätt (via nätverk eller dyl) så gör det inget att den är större...
Redigerat av schjak, 17 april 2008 - 08:31.
Postad 17 april 2008 - 08:52
Unregisteredbea44720
-
Unregisteredbea44720
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag har nu med hjälp av min sambo "delat ut" en mapp från "högerklickmenyn" till det lokala trådlösa nätverket.
Hon lyckas hitta mappen ifrån sin dator på samma trådlösa nätverk.
Jag lyckas dock inte hitta mappen ifrån PS3:an.
Var och hur gör jag det?
Skall jag leta efter PS3:an ifrån min dator, eller tvärtom?
Redigerat av Unregisteredbea44720, 17 april 2008 - 08:54.
Postad 17 april 2008 - 08:56
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det går utmärkt att köra en vob-fil eller vilken annan film som helst som är större än 4gb, jag har gjort det massor av ggr så du behöver inte oroa dig =)
Men om du ska lägga den på en usb-disk/minne som du ska koppla till ps3 så måste storleken vara anpassad för FAT32, det finns en sådan inställning i mkv2vob om du har en av de senare versionerna (lite mer än 4gb, den är märkt med FAT32 så du kan inte ta fel)' Det är alltså bara det faktum att ps3 bara kan läsa usb-diskar som är formaterade i FAT32 som utgör den här begränsningen på 4gb... Har man väl fått filen på PS3ans hårddisk på annat sätt (via nätverk eller dyl) så gör det inget att den är större...
Tack! Jag kommer i så fall föra över dom till PS3n eller streama. Dvs ingen extern hdd eller nått. Ska ta och testa allt det här när min PS3 kommer  Gäller att vara påläst innan så man snabbt kan börja fixa allting direkt
Postad 17 april 2008 - 12:49
yonaz333
-
yonaz333
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag har nu med hjälp av min sambo "delat ut" en mapp från "högerklickmenyn" till det lokala trådlösa nätverket. Hon lyckas hitta mappen ifrån sin dator på samma trådlösa nätverk.
Jag lyckas dock inte hitta mappen ifrån PS3:an.
Var och hur gör jag det?
Skall jag leta efter PS3:an ifrån min dator, eller tvärtom? 
Själv använder jag ett program som heter TVersity för att streama till min PS3:a. Ska även gå att göra det via Windows Mediaplayer.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|