HTC TyTN II 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(29)
|
Inga priser |
Bra "surfmobil" (15 inlägg)
|
17 år sedan |
Nokia E90 eller HTC TyTN II? (17 inlägg)
|
18 år sedan |
HTC TyTN II (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 06 September 2007 - 07:07
Postad 06 September 2007 - 08:46
Än så länge iaf.
Postad 06 September 2007 - 11:23
tjuren47--> oj vad jag har gått och sucktat efter en sådan, var det smidigt att beställa därifrån för det är ju nästan det enda stället där den säljs på. Vad fick du ge för den ink frakt, moms,tull?
Dom skickar inte, vad jag vet, till andra länder än Usa och Canada, jag har en kompis som bor i Usa så jag beställde den till henne sen skickar hon den eller tar med den över vid nästa besök, tror frakten med "privatpaket" blev $30-60, tull, skatt och moms vet jag inte.
Jag försökte maila dom och fråga vad den skulle kosta till Sverige med frakt/tull/moms och sånt, men jag fick aldrig något svar. Jag har inte heller hittat den någon annanstans än på deras sida, ingen i Sverige verkar sälja den.
Ska försöka göra nån form av recension och lägga upp när jag fått den, tar minst 3 veckor dock
Tres tv tjänst fungerar bara med nokia telefoner..
Än så länge iaf.
Jag pratade med nån på deras kundtjänst och frågade när dom skulle erbjuda tv till Windows Mobile telefoner, men som vanligt så fick jag ett: -Vi har för närvarande ingen information om det.
// Henrik
Redigerat av tjuren47, 06 September 2007 - 11:28.
Postad 06 September 2007 - 12:48
Det har vi ingen aning om ..
Det har vi ingen information om..
Vi kan inte säga nå om kommande mobilers namn ell datum..
Ibland kan man verkligen fundera vad support personal igentligen är till för?
Men jag tycker ändå att Tres personal i det stora hela iaf är trevliga
Postad 06 September 2007 - 13:49
Redigerat av eviktore, 06 September 2007 - 13:53.
Postad 06 September 2007 - 14:33
Vad är poängen med denna jämfört med W960i? SE har 8GB hårddisk och det enda den saknar är ett tangentbord och GPS och är detta värt 2000 spänn? Har det något med WM 6 å göra eller vad är grejen?
Det finns redan trådar för SE W960i eller så kan du ju starta en kaiser vs w960 tråd
Postad 06 September 2007 - 14:37
Vad är poängen med denna jämfört med W960i? SE har 8GB hårddisk och det enda den saknar är ett tangentbord och GPS och är detta värt 2000 spänn? Har det något med WM 6 å göra eller vad är grejen?
Ja lätt!
Sen saknar den där SE:n även HSDPA (Turbo-3G), EDGE och 802.11/g. Den har visserligen FM-radio, men det är ju därför det finns podcasts
Nej, TyTN II for teh win!
Postad 06 September 2007 - 14:40
mycket coolare!
Finns det någon liknande maskin som HAVA Wireless HD som kan leverera digital antenn signal över wifi till windows mobiler?
Redigerat av Plantium, 06 September 2007 - 14:41.
Postad 06 September 2007 - 14:50
Slingbox
Sony Anywhere eller om den heter Sony Locationfree
men jag vet inte om nån har boxer-tuner, däremot kan man ju koppla in så man kan byta kanal på sin boxer-box eller sat-mottagare eller vad man nu har via klienten.
//H
Postad 06 September 2007 - 14:56
Eviktore
Sen om du kollar in hur lite spel/program det släpps till uiq3 så ser du att det är ytterligare en fördel för WM6.
Postad 06 September 2007 - 15:26
Om jag får lära känna henne så kan jag tipsa dig om hur du ska göra för att garanterat slippa tullen ^^Dom skickar inte, vad jag vet, till andra länder än Usa och Canada, jag har en kompis som bor i Usa så jag beställde den till henne sen skickar hon den eller tar med den över vid nästa besök, tror frakten med "privatpaket" blev $30-60, tull, skatt och moms vet jag inte.
Postad 06 September 2007 - 15:28
jo men är du säker på att de går att koppla till pocket pc?
Redigerat av Plantium, 06 September 2007 - 15:40.
Postad 06 September 2007 - 16:21
Använd iLauncher, Wisbar WA, WAD eller PocketBreeze för att köra skins. Du hittar säkert något här:Skulle vilja ändra utseendet på mitt WM6 , någon som vet var man hittar skins eller teman.
http://www.lakeridge...forum/index.php
http://www.sbsh.net/
http://www.jdhsoftware.com/
typ: Windows Vista Portable Edition QVGA
Kolla här: http://www.pocketcustomize.com/
De här siten är nyskapad och under uppbyggnad.
Redigerat av ser00405, 06 September 2007 - 17:03.
Postad 06 September 2007 - 19:37
QUALCOMM’s Mobile Station Modem™ (MSM™) MSM7200™ chipset is the first single baseband processor chip to support HSUPA modem functions. The MSM7200 chipset leverages the dual-processor architecture and multimedia features of QUALCOMM’s Convergence Platform, with support for up to 5.76 Mbps HSUPA, 7.2 Mbps HSDPA, and Multimedia Broadcast Multicast Service (MBMS).
High-speed data services
The MSM7200 solution makes it possible to incorporate the fastest, most in-demand consumer and business electronic features into wireless devices. It has the speed and power to deliver strong, next-generation services ranging from corporate network access, web browsing and mobile gaming to multimedia streaming, videotelephony and precise position location. The single chipset offers wireless device manufacturers and network operators faster time to market, new revenue streams and an opportunity to differentiate their offerings
Här kan ni kolla in 3 chipset..Verkar som att MSM7200 tyvärr inte stödjer usb host
Postad 06 September 2007 - 21:17
ajja man kan inte få allt här i världen, men alltid en Htc Tytn II
Postad 06 September 2007 - 21:45
Men jag håller med om att det är synd att det verkar som att det inte kommer att fungera om det inte går att låsa upp på nå sätt...Är ju så lite som skiljer chipset åt men vad vet jag..
Kan ingenting om sånt
Postad 07 September 2007 - 07:19
"Så fort den anses fungera bra så lanseras den."
Antar att dom håller på att testa den nu.
Dom kanske hinner med en lansering i början av oktober?
Postad 07 September 2007 - 08:28
Postad 07 September 2007 - 08:50
http://www.handdator.se/
Jag fick följande svara från *#.se (stjärnafyrkant)
Hej!
Den är på väg in, men vi saknar leveransbesked.
/ sara
Redigerat av ser00405, 07 September 2007 - 08:52.
Postad 07 September 2007 - 08:59
Tar väl ett tag för Tre att få deras smutsiga program att fungera i TyTN2 gissar jag..
Men huvudsaken är ju att Tre släpper den..Dom bygger ut HSDPA i min stad
Postad 07 September 2007 - 09:29
Postad 07 September 2007 - 12:35
Det är som att jag läst det nånstanns
Telia igång med Turbo-3G
2007-04-13 15:44
När Telia nu börjat testköra turbo-3G är det Stockholm och Göteborg som först får snabbare bredband. Under testtiden fram till i höst ska alla Telias mobilkunder kunna utnyttja den högre datahastigheten på 3,6 Mbit/s utan extra kostnad.
Mer:
Nu uppgraderar Tele2 och Telia till turbo-3G
Göteborg har fått turbo-3G
Motorola Razr V6 Maxx är en av få 3G-lurar som finns i handeln som klarar turbo-3G. Nu har Telia slagit på HSPA (så kallat turbo-3G) som ger cirka 10 gånger högre datahastighet i 3G-nätet. Under testperioden är det dock bara synnerligen utvalda delar av Stockholm och Göteborg som har tillgång till den högre hastigheten, dessutom nästan enbart utomhus.
Några särskilda testkunder har man inte, utan Telia räknar med att de vanliga kunderna kommer att börja använda funktionen när den finns.
- Vi tycker att det är viktigt att komma ut med det här nu även om omfattningen är begränsad. Kunderna bryr sig inte om tekniken, men de vill att det ska gå snabbt. Vår trendspaning 2007 visar att privatkunderna börjar bete sig mer och mer som företagskunder, och använder datatjänster i allt större utsträckning, förklarar Charlotte Züger, kommunikationschef för mobilitetstjänster i Sverige på TeliaSonera.
Än så länge finns det i handeln bara ett fåtal mobilmodeller som stöder HSPA i någon form. Men alla PC-kort som Telia sålt sedan mars 2006 ska klara av den högre hastigheten.
Under testfasen som ska pågå till slutet av sommaren kommer ingen ytterligare utökning av täckningen för turbo-3G ske. Den extra datakapaciteten kommer också att kunna utnyttjas till ordinarie taxa.
- Sedan får vi se hur vi gör när det är dags för riktig lansering, säger Charlotte Züger.
Tele2 använder samma 3G-nät som Telia, och kan därför i teorin köra turbo-3G på samma ställen som Telia. Än så länge har Tele2 dock valt att inte göra någon testlansering. Tre testlanserade turbo-3G i Göteborg för ett par veckor sedan.
mobil
Redigerat av moparman, 07 September 2007 - 12:38.
Postad 07 September 2007 - 15:46
om ni kollar in länken så kommer HTC att släppa flera nu enheter detta år kanske en som är bättre en HTC kasier
Postad 07 September 2007 - 15:49
http://www.mymobile9...25/Default.aspx
om ni kollar in länken så kommer HTC att släppa flera nu enheter detta år kanske en som är bättre en HTC kasier
Det där var väl onödigt...
Postad 07 September 2007 - 15:53
isåfall du menar mig så tycker jag att när de ska släppa en ny enhet och att det sedan nästa månad kommer ut en som är mycket bättre, menar det är rätt så mycket cash för en sån sak.
men det blir nog en endå.
Postad 07 September 2007 - 16:00
Postad 07 September 2007 - 16:25
å andra sidan hur vet vi att den kommer att innehålla juat alla de finesser som Kaisern har? Titta bara på alla olika varianter som finns idag (710,730, 4350, one touch osv). Och det är alltid som moparman sa: Det utvecklas ny, förbättrad teknik varje dag!
Postad 07 September 2007 - 17:30
Men jag är hyffsat "övervänt" nu... Och i modaco-tråden bara strömmar det in folk som fått den redan. Jag måste sluta läsa den
Postad 07 September 2007 - 19:47
Jag vill läsa massor med långa inlägg om vad folk tycker är bra/dåligt osv.
Men jag skulle gissa att dom lyckliga människorna har fullt upp att leka med sin TyTN2
Dom är väl i ett lyckorus
Postad 07 September 2007 - 19:50
Ni som har beställt från expansys eller England har ni fått er tytn II?
Beställde min på tisdag vid lunch. Paketet levererades igår vid lunchtid.
Beställde från Clove med leverans av DHL.
Är tyvärr inte hemma så jar har inte ens kunnat öppna paketet.....men det kommer att ske imorgon
Postad 07 September 2007 - 21:11
Postad 08 September 2007 - 09:47
Vi vill veta allt klwny, kom ihåg det... Allt!
Postad 08 September 2007 - 10:51
Postad 08 September 2007 - 11:01
My preeciuos kaiser..My sweet kaiser
Edit
Har ni läst den här recensionen?
Tracy and Matt
Redigerat av moparman, 08 September 2007 - 14:12.
Postad 08 September 2007 - 14:19
Its already taken care of
![]()
My preeciuos kaiser..My sweet kaiser
Edit
Har ni läst den här recensionen?
Tracy and Matt
Schysst! "Conclusion: Would I recommend this device? You bet!"
Postad 08 September 2007 - 19:00
Men vad jag inte fattar är varför i hela h-vetet är det ingen som skriver om telefonen ?
Jag menar,bara modacos review tråd har ju 300000 träffar å ca 90 sidor å massor med folk har redan fått tyTn2 men typ inga what so ever åsikter/kort/recensioner ell nå...
Tror aldrig jag varit med om nått liknande..Hade det varit jag som ägt en TyTn2 i flera dagar så skulle jag skriva tills fingrarna blödde men det kanske är så att dom helt enkelt inte kan slita sig ?
Postad 08 September 2007 - 19:07
Postad 08 September 2007 - 19:08
Förhoppningsvis kommer den nästa vecka, har ringt till en av smartmobile's "underhuggare".
Postad 08 September 2007 - 19:16
Behöver ju inte vara recensioner på 10 sidor...Inte nu för att det gör nå heller men
Tycker den har sålt uta f*n med tanke på att inte många ställen har den...
Expansys.se enbart sålde ju slut 128st på drygt en dag
Gångra det me 7700 spänn heh...Inte dåligt för en dag
låter bra att det närmar sig med stora steg...Om nu bara Tre släpper den snarast(önsketänkande)
Postad 08 September 2007 - 20:15
Hallååå var är du ?
Den här dagen är snart slut och du sa att du skulle leka med din TyTN2 idag
Känns nästan som julafton..Du vore väldigt snäll om du kunde ladda upp lite kort å skriva så mycket du orkar
Postad 08 September 2007 - 22:30
Fingrade lite på en gammal 9100:a idag, inte direkt så att man längtar nå mindre nu... Åhhhhh!
Postad 09 September 2007 - 08:31
Tänkte på en sak..Tänk vad coolt om vi här hade gått ihop...35st åså ringt runt lite å hört vilket pris man skulle få...Tycker ju att det borde gå att få lite bättre...
Men det kanske krävs mer än så då vissa vill ha med abb osv..
Lite sent påtänkt också men det får väl bli lagom till nästa gång man byter kanske
Hoppas innerligen att den kommer till veckan så att det börjar hända nå
Edit
klwny nu vill jag höra nått sort tecken på att du lever
Redigerat av moparman, 09 September 2007 - 13:04.
Postad 09 September 2007 - 13:18
Inte är vi avundsjuka, inte......
Postad 09 September 2007 - 14:28
Postad 09 September 2007 - 14:32
Ge grabben en chans att kolla in ALLA finesserna som en Kaiser har; det är ju en mobiltelefon, en handdator, en navigator, en kamera, en skrivmaskin och mycket mycket mer....
![]()
Inte är vi avundsjuka, inte......
Det är som jag försöker säga åt tjejen: "Det är ingen telefon, det är en multimediamaskin!"
Postad 09 September 2007 - 15:11
Det jag använder min mobil minst till är nog att ringa
Nog tror jag Nokia N95 med 8 gig minne blir helt oki.
Men den har inte det jag vill ha
Postad 09 September 2007 - 18:09
http://www.modaco.co...MoDaC-f312.html
Negativa vibbar:
BT headset ljud lågt....
TomTom är en testversion som ger dig en stad....
men den finns versioner att fultanka
Postad 09 September 2007 - 18:28
blir till att
Redigerat av Plantium, 09 September 2007 - 18:30.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bra "surfmobil"
13 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?