W910 Sony Ericsson
500 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2008 - 16:16
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hur tar man bort teman egentligen? Jag tog troode jag lyckats ta bort bilder som hörde till teman men de blev ersattta av nån ikon istället. Skulle vilja ta bort allt Kent-trams men det verkar knepigt...
Filhanteraren>>>Tema-mappen, sedan väljer du de du vill ta bort, vissa går ej men alla utom 1-2 går då ta bort. Övrig Kent-tajs vet jag inte, skulle komma en uppdatering snart tydligen så man få hoppas på att de försvinner då!
Postad 31 januari 2008 - 09:08
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
En till fråga: När det ringer så verkar man inte kunna stänga av ljudet till ringsignalen. På min Nokia dök det upp ett altervativ "Ljud av" när det ringde. Jag hittar inget om detta i handboken. Verkar absurt om möjligheten inte finns?!?
Du trycker in någon av volymknapparna. DÅ stänger du av ringsignalen!
Gällande Kent-prylar låter det konstigt. Du ska ju kunna radera allt. Vill du sen ha tillbaka alla "fräcka" grejer är det bara att tot återställa luren!
Tack! Skall prova det. Angående teman så ser jag inga teman i filhanteraren förutom de jag laddat hem själv. Jag kanske får kolla noggrannare senare...
Postad 31 januari 2008 - 22:02
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur går det för er med w910 med den senaste mjukvaran om ni försöker spela upp en video från m.youtube.com? När jag testar får jag först att jag är ansluten till medieservern och därefter står det uppspelningen misslyckades. Jag vet att jag har lyckats med detta tidigare men tror att det var när jag var på en annan mjukvaruversion. Testar jag att spela upp ett klipp från mobil.svt.se så fungerar det bra.
Postad 31 januari 2008 - 23:20
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej
Efter att ha läst tråden måste jag säga att det verkar vara en riktigt strulig telefon. Men sen kan man ju vända på det oxå, det kan ju vara så att alla som haft problem skrivit här och alla som inte haft några problem låtit bli att skriva...???
Hur ser det ut med den nyaste firmware:en? Rekommenderar ni KÖP? Trots alla problem den verkar ha är jag ganska sugen för jag tycker det är den snyggaste luren som är ute just nu.....
Så vad säger ni....ärligt.....är den köpvärd? Är den verkligen så strulig som man uppfattar den efter att ha läst tråden? Känns konstigt om Ericsson inte skulle fixat kända fel som många verkar råkat ut för....
Uppskattar kommentarer...
//Dandon
Postad 01 februari 2008 - 07:14
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Detta är min....ja vad blir det, min 9:e SE telefon. Jag älskar telefonen förutom den halvdassiga kameran (funkar för MMS men inget mer). Kan man se förbi det så är det en riktigt bra telefon och om den uppfattas som strulig så ska du titta på tex LG KU 990 som verkar vara i samma popularitetsliga och där är problemen ännu fler och mer allvarliga.
Så jag tycker definitivt att du ska titta närmare på den här telefonen då jag känner att jag blivit nöjd till sist efter 9 telefoner  ....eller nja inte riktigt. Samma design fast en 5MP kamera och jag hade inte behövt köpa telefon på ett tag....
Redigerat av trifix, 01 februari 2008 - 07:15.
Postad 01 februari 2008 - 09:21
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Detta är min....ja vad blir det, min 9:e SE telefon. Jag älskar telefonen förutom den halvdassiga kameran (funkar för MMS men inget mer). Kan man se förbi det så är det en riktigt bra telefon och om den uppfattas som strulig så ska du titta på tex LG KU 990 som verkar vara i samma popularitetsliga och där är problemen ännu fler och mer allvarliga.
Så jag tycker definitivt att du ska titta närmare på den här telefonen då jag känner att jag blivit nöjd till sist efter 9 telefoner ....eller nja inte riktigt. Samma design fast en 5MP kamera och jag hade inte behövt köpa telefon på ett tag....
Jag vet inte vad för problem du beskriver men jag skulle aldrig byta min Viewty mot en w910.W910 må ha bra slide och vara solid men mjukvaran har många haft buggar med.Många mer än viewty. Dessutom har viewtyn 3" skärm och touch =)
Postad 01 februari 2008 - 12:27
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej Efter att ha läst tråden måste jag säga att det verkar vara en riktigt strulig telefon. Men sen kan man ju vända på det oxå, det kan ju vara så att alla som haft problem skrivit här och alla som inte haft några problem låtit bli att skriva...??? Hur ser det ut med den nyaste firmware:en? Rekommenderar ni KÖP? Trots alla problem den verkar ha är jag ganska sugen för jag tycker det är den snyggaste luren som är ute just nu..... Så vad säger ni....ärligt.....är den köpvärd? Är den verkligen så strulig som man uppfattar den efter att ha läst tråden? Känns konstigt om Ericsson inte skulle fixat kända fel som många verkar råkat ut för....
//Dandon
Jag har visserligen bara haft min i en vecka men är nöjd med den och kan rekommendera den. Allt är långt ifrån bra men den är liten, tunn och skitsnygg. Har inte upplevt några riktiga buggar än förutom problem med att ta bort Kent-tramset.
Redigerat av erikla2002, 01 februari 2008 - 12:27.
Postad 01 februari 2008 - 18:23
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej Efter att ha läst tråden måste jag säga att det verkar vara en riktigt strulig telefon. Men sen kan man ju vända på det oxå, det kan ju vara så att alla som haft problem skrivit här och alla som inte haft några problem låtit bli att skriva...??? Hur ser det ut med den nyaste firmware:en? Rekommenderar ni KÖP? Trots alla problem den verkar ha är jag ganska sugen för jag tycker det är den snyggaste luren som är ute just nu..... Så vad säger ni....ärligt.....är den köpvärd? Är den verkligen så strulig som man uppfattar den efter att ha läst tråden? Känns konstigt om Ericsson inte skulle fixat kända fel som många verkar råkat ut för....
//Dandon
Jag har haft min sedan i november typ och tycker att telefonen är bra faktiskt. Är nöjd med det mesta i den, förutom möjligtvis kameran då. Den är som tidigare nämnt inte spec. bra. Råkat ut för buggar har jag dock. Ganska snart efter att jag fick den kunde jag inte skicka SMS och inte gå in i Inkorgen, utkorgen osv. Skickade in den och fick tillbaka den med nya programvaran (vilket jag kunde ha gjort själv egentligen, men jaja) sedan bytte de även skärmen, vilket jag inte har en aning om varför men jag tackar för det Sedan slocknar allt ibland när jag lyssna på musik med handsfreen och det går inte att starta den om man inte drar ut handsfreen. orkar inte lämna in den, så lever med det nu. hoppas på att det löser sig till nästa firmware-uppdatering. Är det för övrigt någon som vet om det släpps en ny uppdatering snart till den? har hört rykten om det men inget bekräftat.
Postad 05 februari 2008 - 17:29
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har nu pratat med en kompis som jobbar på Tele 2 och enligt henne så har nästan alla som köpt en W910i fått problem och fått lämna in för reparation.....känns ju inte så värst positivt. Synd på en så snygg lur....
//Dandon
Postad 06 februari 2008 - 08:31
xslyyx
-
xslyyx
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Förstår inte att alla verkar ha haft fel på sina w910.
Luren är hur stabil som helst och känns gedigen och välgjord. Va fan ni måste ju totalt misshandla era lurar,
Ladda ner den senaste uppdateringen så ska det inte finnas några buggar. De problem som möjligtvis fanns var ju på de första som släpptes. Jag har bytt luren två ggr pga att jag inte kunde bestämma mig vilken färg som var snyggast.....alla lurarna fungerade hur ###### bra och underbart som helst
SÅ ni som funderar på luren....låt er inte skrämmas av att det är bara fel på dem. För mig har den aldrig krånglat, inte ens låst sig och jag använder den som tjänstelur och pratar många timmar varje dag....2-5h om dagen. Batteriet håller då ungefär 1,5 dagar.
Postad 06 februari 2008 - 15:45
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Förstår inte att alla verkar ha haft fel på sina w910. Luren är hur stabil som helst och känns gedigen och välgjord. Va fan ni måste ju totalt misshandla era lurar,
Ladda ner den senaste uppdateringen så ska det inte finnas några buggar. De problem som möjligtvis fanns var ju på de första som släpptes. Jag har bytt luren två ggr pga att jag inte kunde bestämma mig vilken färg som var snyggast.....alla lurarna fungerade hur ###### bra och underbart som helst
SÅ ni som funderar på luren....låt er inte skrämmas av att det är bara fel på dem. För mig har den aldrig krånglat, inte ens låst sig och jag använder den som tjänstelur och pratar många timmar varje dag....2-5h om dagen. Batteriet håller då ungefär 1,5 dagar.
Är det verkligen så att de W910i som säljs idag och som direkt uppdateras till senaste mjukvaran, fungerar felfritt?
Postad 06 februari 2008 - 16:15
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Förstår inte att alla verkar ha haft fel på sina w910. Luren är hur stabil som helst och känns gedigen och välgjord. Va fan ni måste ju totalt misshandla era lurar,
Bara för att du inte har haft fel på din betyder det inte att andra inte kan ha det på sin.Sluta låt så nedlåtande..
Postad 06 februari 2008 - 16:24
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Förstår inte att alla verkar ha haft fel på sina w910. Luren är hur stabil som helst och känns gedigen och välgjord. Va fan ni måste ju totalt misshandla era lurar, Bara för att du inte har haft fel på din betyder det inte att andra inte kan ha det på sin.Sluta låt så nedlåtande..
Ja Jag kan inte direkt säga att jag har misshandlat min telefon, men tror du det har hjälpt eller? Nej, men därmed säger jag inte att den inte är köpvärd. Jag är väldigt nöjd med den för övrigt. Jag rekomenderar den starkt! Jag har den senaste uppdateringen (tror jag, R1CA039) Har hängt sig några gånger när jag lyssnat på musik, men annars funkar den fint nu. De flesta buggarna är fixade, så oroa er inte för det. //_VIC_
Postad 07 februari 2008 - 16:27
chox
-
chox
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Haft min ve-nietia några dagar nu och är ganska nöjd. Två frågor bara:
- Finns det något sätt att aktivera flygplansläget utan att behöva starta om telefonen och välja flygplansläge i startmenyn?
- Vad använder ni för konverteringsprogram för video, och vilka inställningar (filformat, storlek, bithastighet osv) funkar bäst?
Postad 07 februari 2008 - 17:37
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Haft min ve-nietia några dagar nu och är ganska nöjd. Två frågor bara:
- Finns det något sätt att aktivera flygplansläget utan att behöva starta om telefonen och välja flygplansläge i startmenyn? - Vad använder ni för konverteringsprogram för video, och vilka inställningar (filformat, storlek, bithastighet osv) funkar bäst?
Fråga 1: nej det tror jag inte att det gör. jag har iaf inte hittat något och har kollat en del. Någon annan som kan bekräfta det? Fråga 2: Jag använder Acala 3gp-converter ett väldigt enkelt och helt okej program. finns säkert bättre men jag tycker det funkar bra. Även jag undrar om någon annan vet om det finns något annat. //_VIC_
Postad 08 februari 2008 - 02:22
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Någon som vet om man kan ha ett 4 Gb microSDHC-kort i w910:an, eller måste det vara memory stick micro? Är ju riktigt bra pris på den annars; Kingston
Postad 08 februari 2008 - 18:28
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Någon som vet om man kan ha ett 4 Gb microSDHC-kort i w910:an, eller måste det vara memory stick micro? Är ju riktigt bra pris på den annars; Kingston
Det går inte att ha ett microSDHC i tyvärr  det enda som gäller är memory stick micro (M2) Det kostar drygt 400kr för 4gb och drygt 700 kr för 8gb. Jag har ett 8gb-kort funkar jättebra
Postad 09 februari 2008 - 13:04
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Men hur är det med Firmware till den nu? Någon som hört/vet något om uppdatering?
Postad 10 februari 2008 - 20:29
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag har haft några omstarter av telefonen men sen jag uppdaterade programvaran i min Kent-edition nu i veckan så startar telefonen om sig flera gånger om dagen. Detta händer när man stänger telefonen, den vibrerar till och svartnar....
Det lär ju knappast göra någon skillnad om man skickar in telefonen, eller hur? För det lär ju röra sig om en uppdatering av programvaran....
Postad 11 februari 2008 - 10:05
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har haft några omstarter av telefonen men sen jag uppdaterade programvaran i min Kent-edition nu i veckan så startar telefonen om sig flera gånger om dagen. Detta händer när man stänger telefonen, den vibrerar till och svartnar....
Det lär ju knappast göra någon skillnad om man skickar in telefonen, eller hur? För det lär ju röra sig om en uppdatering av programvaran....
Jag har samma problem med min "kent"-mobil, det är dock inte lika ofta som du har det. det händer max några gånger i veckan, men är väldigt störande. Det är ju med största sannolikhet ett mjukvarufel ja, så det är sannolikt ingen idé att lämna in den. Visst det kan ju vara bra att lämna in den, men då får man ju räkna med att den är borta i typ 2 veckor och det vill inte jag vara med om igen om jag inte vet att det beror på något annat än mjukvaran. Sen kan det vara så att de byter något även fast det egentligen bara är mjukvaran, för jag lämnade in min i höstas med mjukvaruproblem, då uppdaterade de den och sen bytte de även displayen. ingen aning om varför men jag tackar inte nej till en ny display. /_VIC_
Postad 11 februari 2008 - 14:56
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag har samma problem med min "kent"-mobil, det är dock inte lika ofta som du har det. det händer max några gånger i veckan, men är väldigt störande.
Det är ju med största sannolikhet ett mjukvarufel ja, så det är sannolikt ingen idé att lämna in den.
Visst det kan ju vara bra att lämna in den, men då får man ju räkna med att den är borta i typ 2 veckor och det vill inte jag vara med om igen om jag inte vet att det beror på något annat än mjukvaran. Sen kan det vara så att de byter något även fast det egentligen bara är mjukvaran, för jag lämnade in min i höstas med mjukvaruproblem, då uppdaterade de den och sen bytte de även displayen. ingen aning om varför men jag tackar inte nej till en ny display.
/_VIC_
2 veckor? Skickar ni den till Anovo då? Mobilbyrån i Sthlm har som målsättning att reparera telefonen inom 24 timmar. Dessutom kan man ringa till dom utan att bli ruinerad. Se deras hemsida: www.mobilbyran.se
Redigerat av Aroskillen, 11 februari 2008 - 14:58.
Postad 11 februari 2008 - 19:05
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det är ju med största sannolikhet ett mjukvarufel ja, så det är sannolikt ingen idé att lämna in den. Visst det kan ju vara bra att lämna in den, men då får man ju räkna med att den är borta i typ 2 veckor och det vill inte jag vara med om igen om jag inte vet att det beror på något annat än mjukvaran. Sen kan det vara så att de byter något även fast det egentligen bara är mjukvaran, för jag lämnade in min i höstas med mjukvaruproblem, då uppdaterade de den och sen bytte de även displayen. ingen aning om varför men jag tackar inte nej till en ny display. /_VIC_
2 veckor? Skickar ni den till Anovo då? Mobilbyrån i Sthlm har som målsättning att reparera telefonen inom 24 timmar. Dessutom kan man ringa till dom utan att bli ruinerad. Se deras hemsida: www.mobilbyran.se
Ja jag lämnade in den på El Giganten, för det var där jag hade köpt den och hade garantin. Det låter ju riktigt bra! synd bara att man inte bor i Sthlm då  Men hur funkar det med garantin, om man inte lämnar in den på samma ställe man köpte den på. Får man gratis service ändå?
Redigerat av Unregistered4469bfd5, 11 februari 2008 - 19:48.
Postad 12 februari 2008 - 15:14
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Det är ju med största sannolikhet ett mjukvarufel ja, så det är sannolikt ingen idé att lämna in den. Visst det kan ju vara bra att lämna in den, men då får man ju räkna med att den är borta i typ 2 veckor och det vill inte jag vara med om igen om jag inte vet att det beror på något annat än mjukvaran. Sen kan det vara så att de byter något även fast det egentligen bara är mjukvaran, för jag lämnade in min i höstas med mjukvaruproblem, då uppdaterade de den och sen bytte de även displayen. ingen aning om varför men jag tackar inte nej till en ny display. /_VIC_
Ja jag lämnade in den på El Giganten, för det var där jag hade köpt den och hade garantin. Det låter ju riktigt bra! synd bara att man inte bor i Sthlm då Men hur funkar det med garantin, om man inte lämnar in den på samma ställe man köpte den på. Får man gratis service ändå?
Vad jag förstått har man rätt att lämna in sin telefon på vilket ställe som helst, som är auktoriserat serviceombud. Det är ju tillverkaren som står för garantin. Bara man skickar med en kopia på inköpskvittot. Men skickar man in den till Mobilbyrån får man väl stå för fraktkostnaden själv, iaf åt ena hållet.
Postad 12 februari 2008 - 22:57
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja jag lämnade in den på El Giganten, för det var där jag hade köpt den och hade garantin. Det låter ju riktigt bra! synd bara att man inte bor i Sthlm då Men hur funkar det med garantin, om man inte lämnar in den på samma ställe man köpte den på. Får man gratis service ändå?
Vad jag förstått har man rätt att lämna in sin telefon på vilket ställe som helst, som är auktoriserat serviceombud. Det är ju tillverkaren som står för garantin. Bara man skickar med en kopia på inköpskvittot. Men skickar man in den till Mobilbyrån får man väl stå för fraktkostnaden själv, iaf åt ena hållet.
Det låter ju bra faktiskt! ska tänka på det nästa gång mobilen krånglar! tack för tipset:)
Postad 13 februari 2008 - 15:12
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Det låter ju bra faktiskt! ska tänka på det nästa gång mobilen krånglar! tack för tipset:)
Tänk dock på att skicka telefonen som postpaket eller rek, så att du får ett inlämningskvitto med kollinummer.
Postad 14 februari 2008 - 15:43
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Ja nu har denna lur blivit utsedd till åretes telefon! Inte så pjåkigt...
Postad 14 februari 2008 - 17:55
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nää det är inte fel  då betyder ju det att man inte har valt en dålig telefon iaf
Postad 15 februari 2008 - 15:27
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Nää det är inte fel då betyder ju det att man inte har valt en dålig telefon iaf 
Eller så betalade Sony Ericsson mest för att få W910i utsedd till årets bästa mobil.
Postad 15 februari 2008 - 19:52
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vilka har utsett den till årets telefon??? Är det Årets Mest Struliga Telefon då eller???
//Dandon
Postad 16 februari 2008 - 14:57
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Men den är ju inte så strulig längre!! funkar bra nu tycker jag, är dock lite långsam, men annars är jag nöjd!!
Postad 16 februari 2008 - 17:29
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vilka utsåg den till årets telefon då???
Postad 16 februari 2008 - 17:31
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Vilka utsåg den till årets telefon då???
Du kan ju läsa här om du vill! Global Mobile Awards
Postad 20 februari 2008 - 21:37
SE-nerd
-
SE-nerd
-
Rookie
-
6 inlägg
Har nyss fått tillbaka min W910i efter att den varit på reparation i mer än en månad. Heja S/E, oj så svårt det var att installera om mjukvaran.
Dock återstår en del problem. Det brusar varje gång man pausar/stoppar en låt i Walkman, händer det för någon annan? Dessutom när det varit tyst ett tag och ett nytt ljud dyker upp (t.ex. vid sms) så är det "spräckt" i början. Väldigt irriterande. Idag började även knappljuset på knapparna till höger lysa gult istället för vitt, vad nu det kan bero på (inte så det egentligen stör, men ändå).
Postad 21 februari 2008 - 16:13
chox
-
chox
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Brusljudet har jag också, men det är som sagt bara i början och vid paus.
Tangenterna byter färg när man trycker på walkman-knappen eller går in i walkman-menyn. Ska nog vara så.
Ibland när jag tittar på video börjar knapparna blinka. Logiken i det kan man undra över. Brukar sluta om jag öppnar och stänger luckan en gång.
Postad 21 februari 2008 - 16:38
SE-nerd
-
SE-nerd
-
Rookie
-
6 inlägg
Brusljudet har jag också, men det är som sagt bara i början och vid paus.
Tangenterna byter färg när man trycker på walkman-knappen eller går in i walkman-menyn. Ska nog vara så. Ibland när jag tittar på video börjar knapparna blinka. Logiken i det kan man undra över. Brukar sluta om jag öppnar och stänger luckan en gång.
Men inte det andra? Börjar tro att det är något som borde ses över. Det vet jag, men det gäller det som lyser vitt runt själva siffertangenterna och bara de 3 till höger.
Postad 21 februari 2008 - 17:26
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Har haft min på verkstaden och funderar över en sak.
Dom har uppdaterat mjukvaran i min och sedan dess så heter PlayNow, uppe till vänster i menyn, istället MusicStation. Är detta något från SonyEricsson eller är det ett påhitt av Telenor, som jag har som operatör?
Sedan jag fick den "fixad" så är ikonerna i menyn alltid standardikonerna, även på flashteman. Alltså funkar inte flash längre som det ska?
Några fler som har MusicStation och upplever samma sak?
Redigerat av Sledgeman, 21 februari 2008 - 17:42.
Postad 21 februari 2008 - 18:26
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Har haft min på verkstaden och funderar över en sak.
Dom har uppdaterat mjukvaran i min och sedan dess så heter PlayNow, uppe till vänster i menyn, istället MusicStation. Är detta något från SonyEricsson eller är det ett påhitt av Telenor, som jag har som operatör? Sedan jag fick den "fixad" så är ikonerna i menyn alltid standardikonerna, även på flashteman. Alltså funkar inte flash längre som det ska?
Några fler som har MusicStation och upplever samma sak?
Du har ju fått Telenors mjukvara i telefonen. Om du skickade in en telefon som inte var brandad så har verkstaden lagt in fel mjukvara. Att flashteman inte funkar beror på brandningen.
Postad 21 februari 2008 - 19:54
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Antog att det var så. Jag frågade dom i butiken om just detta och påpekade att jag köpte telefonen icke operatörsbunden och telefonfunktionerna inte fungerar nu som jag betalat för.
Telefonen skickades från Telenors verkstad för extern reparation hos Anovo, och det är väl lite lustigt att dom ska lägga in Telenors mjukvara?
På arbetsbeskrivningen så står det "Med den nya mjukvaran heter det "music station". Om ni har åsikter angående detta var vänlig ta kontakt med SEMC: 013-244500"
Det är ju SonyEricssons support!?
Tycker allting verkar väldigt konstigt.
Postad 21 februari 2008 - 20:01
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Har alltid varit Music station i Telenors mjukvara så det är inget nytt med den nya versionen. PlayNow finns fortfarande i R1EA generisk.
Postad 21 februari 2008 - 20:10
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag tar tillbaka den till butiken igen så får dom fixa det helt enkelt.
Men hur kan det komma sig att verkstaden hänvisar till SonyEricssons support angående MusicStation när det är Telenors mjukvara?
Postad 21 februari 2008 - 20:27
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Det är en bra fråga...
Postad 22 februari 2008 - 14:15
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
ÄNTLIGEN!! nu var det dags för ny Firmware till W910i  Den heter R1EA030. Bara att ladda ner till telefonen nu då! Mobil.se-uppdatering w910i
Redigerat av Unregistered4469bfd5, 22 februari 2008 - 14:47.
Postad 23 februari 2008 - 10:33
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Då har man beställt en w910i.
Har haft en htc tytn tidigare som var riktigt skön, men lite för mycket för mina behov, så hoppas att w910i kommer att bli en bra ersättningslur.
Det jag kommer att använda den till är att ringa, smsa och lyssna på musik typ.
Postad 23 februari 2008 - 23:40
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Har haft en htc tytn tidigare som var riktigt skön, men lite för mycket för mina behov, så hoppas att w910i kommer att bli en bra ersättningslur.
Då kommer du säkert bli nöjd! Som musikmobil gör den sig väldigt bra! den blir dock ganska seg med ett 8gb-kort i, fast det kanske inte är så konstigt
Postad 25 februari 2008 - 17:22
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Då kommer du säkert bli nöjd! Som musikmobil gör den sig väldigt bra! den blir dock ganska seg med ett 8gb-kort i, fast det kanske inte är så konstigt 
Tror själv att jag kommer att bli nöjd med =) Har haft ett X antal olika märken genom tiderna, men alltid återgått till SE. Hade en w810i tidigare som jag sålde och då köpte jag en HTC TyTN, ville iaf testa en PDA men den var lite för mycket =) Massa saker jag inte behövde, men visst var den cool. Så nu får vi se hur nöjd ja blir med denna då  Brukar även göra lite egna teman till mina SE mobiler, kanske ska slänga in dom här i tråden sedan.
Postad 25 februari 2008 - 17:57
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tror själv att jag kommer att bli nöjd med =) Har haft ett X antal olika märken genom tiderna, men alltid återgått till SE. Hade en w810i tidigare som jag sålde och då köpte jag en HTC TyTN, ville iaf testa en PDA men den var lite för mycket =) Massa saker jag inte behövde, men visst var den cool.
Så nu får vi se hur nöjd ja blir med denna då 
Brukar även göra lite egna teman till mina SE mobiler, kanske ska slänga in dom här i tråden sedan.
Ja det skulle ju vara mkt tacksamt  har du något bra program du kan länka till?
Postad 26 februari 2008 - 03:30
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Tror själv att jag kommer att bli nöjd med =) Har haft ett X antal olika märken genom tiderna, men alltid återgått till SE. Hade en w810i tidigare som jag sålde och då köpte jag en HTC TyTN, ville iaf testa en PDA men den var lite för mycket =) Massa saker jag inte behövde, men visst var den cool.
Så nu får vi se hur nöjd ja blir med denna då 
Brukar även göra lite egna teman till mina SE mobiler, kanske ska slänga in dom här i tråden sedan.
Ja det skulle ju vara mkt tacksamt har du något bra program du kan länka till?
Jag använder SE's egna program när jag sätter ihop mina teman, grafik gör jag i photoshop.
Postad 27 februari 2008 - 17:42
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Ja, då har man hämtat ut den då, kunde inte hålla mig tills jag kom hem från jobbet utan stack till posten på förmiddagen 
Tycker den känns riktigt gedigen och rapp faktiskt, inte alls seg å slö som man läst om i en del tester.
Hur kikar man vilken version man har? orkar inte koppla in den till datorn å kolla efter updates nu.
Postad 27 februari 2008 - 18:03
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja, då har man hämtat ut den då, kunde inte hålla mig tills jag kom hem från jobbet utan stack till posten på förmiddagen  Tycker den känns riktigt gedigen och rapp faktiskt, inte alls seg å slö som man läst om i en del tester.
Hur kikar man vilken version man har? orkar inte koppla in den till datorn å kolla efter updates nu.
gå in på: inställningar->allmänt->uppdateringstjänst->programmversion förmodligen är det den gamla i nu.
Postad 28 februari 2008 - 01:43
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hmmm märkligt det här med nya programvaran måste jag säga.
Jag testade att uppgradera programvaran i telefonen för....ja det var säkert 2-3 veckor sen. Jag hade problem med att telefonen startade om sig ibland så jag tänkte att det kanske var värt att prova även fast jag visste att det inte fanns någon ny firmware. Nu fanns det en ny firmware och den uppgraderades och då ballade telefonen ur totalt och startar om sig mest hela tiden.
Jag ringde då till SE supporten där jag förklarade att jag hade uppgraderat programvaran men hon jag pratade med sa att det inte fanns någon ny programvara för den telefonen. Nu såg jag nyheten ifrån förra fredagen och testade igen men får nu upp att jag redan har den senaste installerad. Är det SE som har dålig kontakt mellan kundtjänst och tekniker eller?
Kollade vilken version jag verkligen har i telefonen och det är inte alls den senaste utan: R1CA039 - Released on SEUS (FOTA) on 01/12/2007
WTF?!?!
Edit: Problemet enligt Esato.com verkar ligga i att jag har en Kent Edition. Den telefonen anses vara brandad tydligen och då kan man inte uppgradera verkar det som. Är tydligen inte ensam om att ha det problemet. FAN då...
Den programvaran är ju gammal skåpmat ju, hur sjutton gör man nu då? Blir man tvingad att skicka in telefonen eller? Jag struntar fullständigt i att det är en Kent edition utan vill bara ha senaste programvaran. Ska ringa SEsupporten igen i morgon tänkte jag...
Redigerat av trifix, 28 februari 2008 - 01:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|