/ Anders
Gran Turismo 5: Prologue
Gran Turismo 5 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
99:- | |
Gran Turismo 5: Prologue (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(32)
|
Inga priser |
Gran Turismo 5 (4030 inlägg)
|
13 år sedan |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Tips på riktigt bra bilspel till PS3 (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 18 March 2008 - 09:28
/ Anders
Postad 18 March 2008 - 09:37
Oj! 2 miljoner pengar för F1:an!
Betyder det att jag kommer behöva försaka familj, hus och arbete för att tjäna ihop till den?
Fy fasen, om en vecka så smäller det![]()
Har inte bestämt mig om jag ska köpa download eller skiva.
Det enda som talar för skiva är väl om jag ska sälja den någon gång?
Måste jag lägga till er på minhembio i min kontaktlista om jag vill smiska upp er på banan, eller kan man bara gå med i ett rejs?
Jag tycker aldrig att det är "bra" med att köpa spelen via Playstation Store. Det känns säkrast att ha spelen i sina vackra plastfodral i hyllan. Då vet man att man alltid kommer ha spelet, oavsett vad som händer med konsolen. Sen är det ju inte helt fel att utöka spelsamlingen (i hyllan), lite status det när polarna glider förbi.
Jag har dock inte förhandsbokat, men funderar på att på att göra det. Det här är ju ett Playstation-spel man bara Måste ha!
Du kan lägga till mig i din kontaktlista om du är sugen på att rejsa. Man kan ansluta till andra rejs med, så om man inte har några kompisar så är man inte helt körd.
Jag tycker det är grymt skönt att kunna ladda ner spelen och ha dem på HDD'n.
Om man sitter å lirar, eller polarna kommer över, och vill testa lite blandat så är det väldigt behagligt att kunna byta spel utan att byta skiva stup i kvarten.
Postad 18 March 2008 - 11:04
Betyder det att jag kommer behöva försaka familj, hus och arbete för att tjäna ihop till den?
Måste jag lägga till er på minhembio i min kontaktlista om jag vill smiska upp er på banan, eller kan man bara gå med i ett rejs?
Jag tycker aldrig att det är "bra" med att köpa spelen via Playstation Store. Det känns säkrast att ha spelen i sina vackra plastfodral i hyllan. Då vet man att man alltid kommer ha spelet, oavsett vad som händer med konsolen. Sen är det ju inte helt fel att utöka spelsamlingen (i hyllan), lite status det när polarna glider förbi.
Jag har dock inte förhandsbokat, men funderar på att på att göra det. Det här är ju ett Playstation-spel man bara Måste ha!
Du kan lägga till mig i din kontaktlista om du är sugen på att rejsa. Man kan ansluta till andra rejs med, så om man inte har några kompisar så är man inte helt körd.
Om man sitter å lirar, eller polarna kommer över, och vill testa lite blandat så är det väldigt behagligt att kunna byta spel utan att byta skiva stup i kvarten.
Håller med. Problemet är att det antagligen blir dyrare att ladda hem det från PSN än att köpa bluray-versionen från amazon.co.uk tex. Jag är kluven :X
Fast när allt kommer omkring kommer jag nog att köpa PSN-versionen eftersom GT5 fulla versionen blir på bluray under 2009 istället.
Postad 18 March 2008 - 11:41
Intressant med en riktig F1-bil denna gång. Undra om Sony har flyttat F1-licensen till PD och vi får se hela F1-roostern i GT5? Vore riktigt trevligt.
Verkligen, F1 galen som man är!
Oj vad jag kommer att samla ihop två millar snabbt.
http://blog.us.plays...ogues-god-mode/
Postad 18 March 2008 - 11:49
Postad 18 March 2008 - 11:51
Håller med. Problemet är att det antagligen blir dyrare att ladda hem det från PSN än att köpa bluray-versionen från amazon.co.uk tex. Jag är kluven :X
Fast när allt kommer omkring kommer jag nog att köpa PSN-versionen eftersom GT5 fulla versionen blir på bluray under 2009 istället.
Jo. Blu-Ray verisionen kommer också att innehålla en behind the scenes-dokumentär om GT5/GT5P också. Det är faktiskt det som lockar mest för min del.
Postad 18 March 2008 - 19:03
Är också kluven! Slutar väl med att man köper både via PSN och på skiva!Håller med. Problemet är att det antagligen blir dyrare att ladda hem det från PSN än att köpa bluray-versionen från amazon.co.uk tex. Jag är kluven :X
Någon som vet något om laddtiderna. HDD vs BD alltså?
Postad 18 March 2008 - 20:24
PSN-versionen tar 1.9GB och BD-versionen installerar ~5GB på hårddisken (!?), så jag skulle kunna tänka mig att det mesta laddas från HDD så det inte blir någon skillnad på versionerna.Är också kluven! Slutar väl med att man köper både via PSN och på skiva!Håller med. Problemet är att det antagligen blir dyrare att ladda hem det från PSN än att köpa bluray-versionen från amazon.co.uk tex. Jag är kluven :X
Fast när allt kommer omkring kommer jag nog att köpa PSN-versionen eftersom GT5 fulla versionen blir på bluray under 2009 istället.![]()
Någon som vet något om laddtiderna. HDD vs BD alltså?
Postad 19 March 2008 - 10:26
Postad 19 March 2008 - 10:47
Det var stor skillnad det.. Kan det vara mer än dokumentären som skiljer tro.PSN-versionen tar 1.9GB och BD-versionen installerar ~5GB på hårddisken (!?), så jag skulle kunna tänka mig att det mesta laddas från HDD så det inte blir någon skillnad på versionerna.
Jaja, PSN kommer en dag tidigare. Det är avgjort för min del
Postad 19 March 2008 - 12:58
Nei, det stemmer vel ikke?Jaja, PSN kommer en dag tidigare. Det är avgjort för min del
Spelet kommer på disc i Europa den 26. mars. På PSN kommer det den 27. mars.
(Mens det kommer på disc i UK den 28. mars av nån anledning)
Postad 19 March 2008 - 13:12
I den nedladdningsbara versionen följer tydligen inte den alltid så grymma intro filmen med från början,Det var stor skillnad det.. Kan det vara mer än dokumentären som skiljer tro.PSN-versionen tar 1.9GB och BD-versionen installerar ~5GB på hårddisken (!?), så jag skulle kunna tänka mig att det mesta laddas från HDD så det inte blir någon skillnad på versionerna.
Jaja, PSN kommer en dag tidigare. Det är avgjort för min del
utan man väljer själv om/när man vill ladda ner den.
Likadant med End Credits/movies.
Man kan välja att ladda ner det från "GT-TV" menyn.
Postad 19 March 2008 - 13:15
EDIT: Läste några inlägg upp, 2009?
Redigerat av pumas, 19 March 2008 - 13:17.
Postad 19 March 2008 - 14:09
1 Player | 250KB min HDD | PAL 720p/1080i/1080p | Network Features | Network Players 2-16
Tryckfelsnisse?
HDD-installen jag surrade om tidigare verkar vara valfri med tanke på minkravet.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 March 2008 - 14:09.
Postad 19 March 2008 - 14:15
Postad 19 March 2008 - 15:20
Hugaligen, en gång förhandsbokade jag en Seinfeldbox på Discshop och fick den DAGEN EFTER efter release.
Det mejlet dom fick då var inte att leka med
Postad 19 March 2008 - 17:52
Du ska köpa båda naturligtvis!Är prologue något att köpa eller ska man vänta på GT5?
Skämt åsido, såklart man vill ha full GT5, men är man inbiten GT-fan så är det psykiskt (och fysiskt också för den delen) omöjligt att hålla sig från att köpa även GT5P...
Postad 19 March 2008 - 19:14
Vad är det för skillnader mellan Prologue och Full?Du ska köpa båda naturligtvis!Är prologue något att köpa eller ska man vänta på GT5?
![]()
Skämt åsido, såklart man vill ha full GT5, men är man inbiten GT-fan så är det psykiskt (och fysiskt också för den delen) omöjligt att hålla sig från att köpa även GT5P...
Postad 19 March 2008 - 19:15
Vad är det för skillnader mellan Prologue och Full?Du ska köpa båda naturligtvis!Är prologue något att köpa eller ska man vänta på GT5?
![]()
Prologue är en förtitt på fullversionen
Redigerat av Unregistered8618239d, 19 March 2008 - 19:18.
Postad 19 March 2008 - 19:30
Ok, men det är väl ändå mer banor än "motorstorm" tex?Vad är det för skillnader mellan Prologue och Full?Du ska köpa båda naturligtvis!Är prologue något att köpa eller ska man vänta på GT5?
![]()
Prologue är en förtitt på fullversionenAlltså färre bilar och banor an vad som kommer senare.
blir lätt lite enformigt då..
Postad 19 March 2008 - 20:16
http://www.logitech....p...72&cl=us,enNågon som vet om det kommer att komma någon bättre ratt om man nu får säga så förrutom G25:an som lirar ihop med GT ?? Kanske tom med Blåtands funktion ???
/ Anders
Postad 19 March 2008 - 22:56
GT76.jpg 3.04MB
0 Antal nerladdningar
27907wallpaper1080p.jpg 420.63K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 March 2008 - 00:30
http://www.logitech....p...72&cl=us,enNågon som vet om det kommer att komma någon bättre ratt om man nu får säga så förrutom G25:an som lirar ihop med GT ?? Kanske tom med Blåtands funktion ???
/ Anders
Den är inte bättre på nåt förutom att den har tuta som låter som den riktiga bilen man kör
Redigerat av anteb91, 20 March 2008 - 00:30.
Postad 20 March 2008 - 11:36
de blir inte sämre heller utav att den bil jag har är med

synd att de inte är en R8 jag har
G25an ska gå varm
Blir de ett min hembio race online när spelet släppts?
Postad 20 March 2008 - 12:24
Det hoppas jag verkligen!Ett givet köp...
de blir inte sämre heller utav att den bil jag har är med![]()
![]()
synd att de inte är en R8 jag har
G25an ska gå varm
Blir de ett min hembio race online när spelet släppts?
Postad 20 March 2008 - 12:39
Nej. Därav det förhållandevis låga priset på spelet, det är lite utav en aptitretare.Hoppas du skojar?Nja prologue kommer ha 5 banor
Postad 20 March 2008 - 12:55
Edit: För de som undrar så beställde jag spelet från gameshop.se för två dagar sen, så jag kan ganska lätt säga att jag kan rekommendera sidan
Redigerat av curl, 20 March 2008 - 13:05.
Postad 20 March 2008 - 13:01
Nån mer än jag som fick spelet i posten idag? Trodde spelet skulle komma först den 26e. Inte för att jag är direkt ledsen
vart bestälde du från?
EDIT: såg nu att min skickades den 18e så den borde nog komma idag oxå min brevbärare är lite slö
Bestälde från gameshop.se
Redigerat av kerren, 20 March 2008 - 13:09.
Postad 20 March 2008 - 13:03
FY F**NNån mer än jag som fick spelet i posten idag? Trodde spelet skulle komma först den 26e. Inte för att jag är direkt ledsen
Avundsjuk? Ja.
Redigerat av JockeJ, 20 March 2008 - 13:18.
Postad 20 March 2008 - 13:05
tror det kommer avgöra om jag beställer det eller inte..
Redigerat av Lobello, 20 March 2008 - 13:07.
Postad 20 March 2008 - 13:11
Du kan inte ha läst mycket om spelet. Ja, den kommer ha split-screen. Japan kanske får en via uppdatering. KANSKE.Hur är det egentligen med split screen? kommer det att finnas med på prologue?
tror det kommer avgöra om jag beställer det eller inte..
Själv vill jag bara få bekräftat att den nedladdningsbara kommer ha pcm-ljud.. (Jäklar var rummet skakar med vissa bilar i japanska prologen..
I o m att den nedladdningsbara är mindre än blu-ray så.. Videor försvinner ju, det kan man ju leva med men Ljuuudet. Fantastiskt bra!
Postad 20 March 2008 - 13:13
Blir lite fundersam över split-screen i det här spelet. Jag har sett stillbilder från det, men på det svenska fodralet står det;
1 Player | 250KB min HDD | PAL 720p/1080i/1080p | Network Features | Network Players 2-16
Tryckfelsnisse?
HDD-installen jag surrade om tidigare verkar vara valfri med tanke på minkravet.
Postad 20 March 2008 - 13:21
Videos kommer man att kunna ladda ner efter behov/lust när man har PSN versionen.Videor försvinner ju, det kan man ju leva med men Ljuuudet. Fantastiskt bra!
Postad 20 March 2008 - 19:43
Hört att man ska kunna ställa in det i simulation blir det ungefär som Forza2 körmässigt?
Börjar bli sugen på en PS3..
Postad 21 March 2008 - 06:26
Recension tack !!!Nån mer än jag som fick spelet i posten idag? Trodde spelet skulle komma först den 26e. Inte för att jag är direkt ledsen
Edit: För de som undrar så beställde jag spelet från gameshop.se för två dagar sen, så jag kan ganska lätt säga att jag kan rekommendera sidan
Postad 21 March 2008 - 09:45
Är det värt att köpa detta eller lika bra att vänta till full??
När kommer full btw?
Postad 21 March 2008 - 09:52
2009Kom igen nu alla glada som har detta spel!!!
När kommer full btw?
Postad 21 March 2008 - 10:19
/ Anders
Intressant, men känns som om G25:an känns mer som en "riktig" ratt...
Postad 21 March 2008 - 11:12
Kom igen nu alla glada som har detta spel!!!
När kommer full btw?
För mig som gillar bilspel är det lätt värt sina 400:-
Körde i c.a 2 timmar igår och körkänslan är riktig bra har endast kört ett par race i c klass, grafiken är bra men man hinner inte stanna upp och titta, det får man göra på reprisen.
Redigerat av Danhill, 21 March 2008 - 11:13.
Postad 21 March 2008 - 12:19
Redigerat av Zwiper, 21 March 2008 - 12:19.
Postad 21 March 2008 - 13:00
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Gran Turismo 5
8 bilder
75 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?