Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS PB13-ultra

1020 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2010 - 14:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Rent teoretiskt kan man väl åka på böter om du stör grannarna ofta och om dom anmäler dig, du får ju inte spela varje natt klockan 2 bara för att du bor i hus.

Postad 31 May 2010 - 16:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

He he hee. Polisen har inte varit här än men grannarna är väl inte helt nöjda, men vad ska dom göra åt det då :)

Grannar kan ta till sig mycket ofog när de tröttnat. De kan tex skaffa sig jaktlicens. Det är väl säsong på högljudda subbar snart...hehe.

Postad 31 May 2010 - 17:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Rent teoretiskt kan man väl åka på böter om du stör grannarna ofta och om dom anmäler dig, du får ju inte spela varje natt klockan 2 bara för att du bor i hus.

Hur ska man få böter då ? Dom kan ju knappast bara skicka en bot ? Nej, då blir det till att ringa farbror blå, och frågan är om dom ens tar sej tid att åka ut och kolla efter när någon klagar på att någon spelar för högt när det rör sej om en villa...

Skulle dom trots allt komma ut och kolla efter och komma fram till att man spelar så högt att grannarna störs av det ända in i sitt hus lär dom ju dela ut en varning innan blocket åker fram...

Att få böter av att spela för högt inne i sitt eget hus ska nog VÄÄÄÄÄÄLDIGT mycket till... :)

Postad 31 May 2010 - 20:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Man kan ju undra varför actimells reklam innehåller (uppskattningsvis) 16-18Hz info för, aldrig märkt det innan. Känner hur rummet vibrerar och trycksätts. Ljudteknikern måste ha gjort något riktigt galet!

Redigerat av Evil Homer, 31 May 2010 - 20:45.

Postad 01 June 2010 - 07:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Man kan ju undra varför actimells reklam innehåller (uppskattningsvis) 16-18Hz info för, aldrig märkt det innan. Känner hur rummet vibrerar och trycksätts. Ljudteknikern måste ha gjort något riktigt galet!

De glömmer att beskära bas. Har man en bra mikrofon som fångar in bas så är det kört om man glömmer beskära basen.

Postad 01 June 2010 - 07:54

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Hur ska man få böter då ? Dom kan ju knappast bara skicka en bot ? Nej, då blir det till att ringa farbror blå, och frågan är om dom ens tar sej tid att åka ut och kolla efter när någon klagar på att någon spelar för högt när det rör sej om en villa...

Skulle dom trots allt komma ut och kolla efter och komma fram till att man spelar så högt att grannarna störs av det ända in i sitt hus lär dom ju dela ut en varning innan blocket åker fram...

Att få böter av att spela för högt inne i sitt eget hus ska nog VÄÄÄÄÄÄLDIGT mycket till... :P

Djupbas letar sig ut ur huset hur lätt som helst. Du får hoppas att grannarna inte förstår var basen kommer ifrån... ;)

Postad 01 June 2010 - 08:00

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:P Det är ju fördelen, verkligen inte lätt att uppfatta vart >20Hz toner kommer från, även om man går på vibrationer så är det svårt vid dessa frekvenser...

Postad 01 June 2010 - 08:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

:P Det är ju fördelen, verkligen inte lätt att uppfatta vart >20Hz toner kommer från, även om man går på vibrationer så är det svårt vid dessa frekvenser...

Hehe..det är riktigt. Men den dagen då grannarna upptäcker andra frekvenser leta sig ut från hans hus, då kommer de klaga vid minsta lilla basljud. Grannarna som kanske är okunniga på basfrekvenser kommer att klaga så fort en lastbil råkar köra förbi. De kommer för evigt att koppla ihop oljud med hans hembio..hehe.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 June 2010 - 08:07.

Postad 01 June 2010 - 08:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

De glömmer att beskära bas. Har man en bra mikrofon som fångar in bas så är det kört om man glömmer beskära basen.

Man kan ju undra vad infraljud har med skidåkning att göra :P För det är just scenerna med skidåkningnen som det lägger sig väldigt djupt i frekvens.

Postad 01 June 2010 - 08:45

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Man kan ju undra vad infraljud har med skidåkning att göra ;) För det är just scenerna med skidåkningnen som det lägger sig väldigt djupt i frekvens.

De som spelade in ljudet från skidorna kanske tog med sig en massa lågbas in i inspelningen? Lågbas kan ju komma från alla möjliga objekt som flygplan, lasbilar, industriområden...och sådant. Ljudteknikern glömde helt enkelt beskära basen i studion efteråt.. :P

Postad 01 June 2010 - 08:54

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Det är den begynnande lavinen utanför bild så klart! Lustigt i alla fall, minst sagt. Det finns en hel del musikproduktioner där basen blir allt annat än behaglig och de gångerna brukar jag misstänka ett monitorsystem vid mixningen som inte gått lågt nog med bibehållen nivå, eller hörlurar. Säker kan man ju inte vara.

Postad 01 June 2010 - 08:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Det är den begynnande lavinen utanför bild så klart! Lustigt i alla fall, minst sagt. Det finns en hel del musikproduktioner där basen blir allt annat än behaglig och de gångerna brukar jag misstänka ett monitorsystem vid mixningen som inte gått lågt nog med bibehållen nivå, eller hörlurar. Säker kan man ju inte vara.

Jo jag har med hört detta nu vid ett par tillfällen, särskillt vid liveinspelningar, och man hör verkligen att ljudet inte skall vara med heller. Det blir ju obehagligt att lyssna på det när man kan höra känna det. Lite knas att höra en fint plingande akustiskgura och sen infraljud som inte ligger i takt utan bara "brummar/fladdrar"

Postad 01 June 2010 - 09:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hehe..det är riktigt. Men den dagen då grannarna upptäcker andra frekvenser leta sig ut från hans hus, då kommer de klaga vid minsta lilla basljud. Grannarna som kanske är okunniga på basfrekvenser kommer att klaga så fort en lastbil råkar köra förbi. De kommer för evigt att koppla ihop oljud med hans hembio..hehe.

haha, jo den risken finns ju såklart ;)

Man kan ju undra vad infraljud har med skidåkning att göra :( För det är just scenerna med skidåkningnen som det lägger sig väldigt djupt i frekvens.

De som spelade in ljudet från skidorna kanske tog med sig en massa lågbas in i inspelningen? Lågbas kan ju komma från alla möjliga objekt som flygplan, lasbilar, industriområden...och sådant. Ljudteknikern glömde helt enkelt beskära basen i studion efteråt.. :P

Beroende på hur man "micker" så kan man få upp lågfrekvent information och med in på inspelningn. mickar man så att man får med ljud från vind m.m. så kan detta generera mycket information i infraområdet. Även om någon åker skidar för bi en riggat mick så kan den säker fånfa upp en massa information långt ner i frekvens, som i verkligheten på lite avstond (några meter) inte skulle kunna uppfattas alls, men som just vi mickens mycket nära placering ´är tillräkligt hör för att sätta sitt fotavtryck på inspelningen. Och sedan så bearbetar dom informationen och "bosstar" den säker ett antal gånger och där har vi våran hejdlöst spårade infrabas information som känns helt obefogad.
Finns många möjliga förklaringar till detta som du påtalat här nu Niklas, men hela detta "problem" skulle inte existera om bara lite fler på jorden kunde konstruera vettiga subbor och om alla studios använde ljudsystem som uppfyllde någorlunda krav på bandbredd...
Då skulle dom höra väldigt många av dom överstyrningsbetenden som ibland finns i infraområdet på en del material, eller som i detta fallet totalt överdrivna och obefogade djupbasorgier... :(

Postad 01 June 2010 - 09:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kort sagt DVD-ai så jag har jag för bra subbor då*skrattar*

Postad 01 June 2010 - 09:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Subwoofrarna löser inte problemet med en ljudtekniker som inte vet hur man skär bort de lägsta basljuden. Det är han/hennes uppgift att se till att det inte finns med information som kan skada din anläggning. Men det är klart, jag har faktiskt inte sett reklamen. Om det är en lavin med i reklamen då kanske man vill lägga till några extra infraljud..hehe.

Men är det säkert att det är runt 16 hertz man hör? Det är ju faktiskt väldigt djup basinformation. Jag vill också ha så djup bas..snyft.. :P

Postad 01 June 2010 - 09:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Men är det säkert att det är runt 16 hertz man hör? Det är ju faktiskt väldigt djup basinformation. Jag vill också ha så djup bas..snyft.. :P

Jag har ju inte mätt detta på något sätt, men 16-20 Hz någonstanns där gissar jag på iaf.

Postad 01 June 2010 - 10:02

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Kort sagt DVD-ai så jag har jag för bra subbor då*skrattar*

haha, så kan man ju också se på det, jag hör detta också med mina ptofundusP-4, men dock inte så jätte tydligt utan väldigt svagt (låter bara "mustigt" och inte ett dugg överdrivet) det beror antagligen på att dom inte spelar så mycket alls under 20Hz... så under 20Hz ligger nog denna information i alla fall :P

Subwoofrarna löser inte problemet med en ljudtekniker som inte vet hur man skär bort de lägsta basljuden. Det är han/hennes uppgift att se till att det inte finns med information som kan skada din anläggning. Men det är klart, jag har faktiskt inte sett reklamen. Om det är en lavin med i reklamen då kanske man vill lägga till några extra infraljud..hehe.

Men är det säkert att det är runt 16 hertz man hör? Det är ju faktiskt väldigt djup basinformation. Jag vill också ha så djup bas..snyft.. :(

För att ljudteknikerna då kan "höra" problemet och då blir varse om at tdet borde göras något åt det ;)
Om dom inte vet att problemet finns där så är det ju mindre chans att dom blir motiverade att göra något åt det.
Men klart, om dom hör problemet och det låter helt galet, men dom inte har kompetens att göra något åt det, då är det ju lite jobbigare... då borde dom inte ha något alls i en studio att göra !

Postad 01 June 2010 - 10:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

haha, så kan man ju också se på det, jag hör detta också med mina ptofundusP-4, men dock inte så jätte tydligt utan väldigt svagt (låter bara "mustigt" och inte ett dugg överdrivet) det beror antagligen på att dom inte spelar så mycket alls under 20Hz... så under 20Hz ligger nog denna information i alla fall :P

För att ljudteknikerna då kan "höra" problemet och då blir varse om at tdet borde göras något åt det ;)
Om dom inte vet att problemet finns där så är det ju mindre chans att dom blir motiverade att göra något åt det.
Men klart, om dom hör problemet och det låter helt galet, men dom inte har kompetens att göra något åt det, då är det ju lite jobbigare... då borde dom inte ha något alls i en studio att göra !

Hmm om man skulle skicka dom ett mail och säga att min gamla sub har gått sönder pga detta, och sen köpa mig en PC13U för dom pengarna jag får i ersättning :( En sån skall nog gå att klämma in.

Postad 01 June 2010 - 15:26

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Efter att ha sett Star Trek på Blu-ray är längtan efter ett par rejäla PB13 stor. Mina XTZ 99.12 DSP är verkligen inte klena, men mot ett par PB13 har de inte en suck är jag rädd. Jag vill känna den där härliga shit-vad-är-det-som-händer-skräcken när det börjar kittla i magen och hela rummet verkar rämna omkring mig varpå jag sträcker mig efter njurbältet....! Eller nått :P

Har du sett filmen än Niklas?

Postad 01 June 2010 - 16:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Efter att ha sett Star Trek på Blu-ray är längtan efter ett par rejäla PB13 stor. Mina XTZ 99.12 DSP är verkligen inte klena, men mot ett par PB13 har de inte en suck är jag rädd. Jag vill känna den där härliga shit-vad-är-det-som-händer-skräcken när det börjar kittla i magen och hela rummet verkar rämna omkring mig varpå jag sträcker mig efter njurbältet....! Eller nått :P

Har du sett filmen än Niklas?

Startrek är väl inte riktigt min typ av film kanske, så nepps den har jag inte sett. Behövt sträcka mig efter njurbältet har jag väl inte behövt göra heller, SÅÅÅ brutala är dom inte, men visst lirar det på. ( Titta på mitt videoklipp jag har lagt upp) Skulle ju lätt kunna tänka mig två enheter till, men det ökar väl bara 3Db då? så det lär det ju inte vara värt.

Men spelar nog så att dom flesta klarar sig gott och väl,

Postad 01 June 2010 - 17:52

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Du ökar med 6 dB när du fördubblar antalet element. Det är värre för mig, som behöver 4 st till för 6 dB mer (har 4 st basmoduler)

Postad 01 June 2010 - 17:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Startrek är väl inte riktigt min typ av film kanske, så nepps den har jag inte sett. Behövt sträcka mig efter njurbältet har jag väl inte behövt göra heller, SÅÅÅ brutala är dom inte, men visst lirar det på. ( Titta på mitt videoklipp jag har lagt upp) Skulle ju lätt kunna tänka mig två enheter till, men det ökar väl bara 3Db då? så det lär det ju inte vara värt.

Men spelar nog så att dom flesta klarar sig gott och väl,

Jag tycker också Star Trek är barnfilm, men jag ska nog fan offra mej på den ändå.. :P
Ska ju tydligen vara en riktig referensrulle både på ljud och bild... ;)

Postad 01 June 2010 - 18:24

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0

Jag tycker också Star Trek är barnfilm, men jag ska nog fan offra mej på den ändå.. :P
Ska ju tydligen vara en riktig referensrulle både på ljud och bild... ;)

Yepp, t o m de som är riktigt anti-ST tycker att den här filmen är sevärd. Om inte annat så för ljud och bild i referensklass. Home Cinema Choice i UK menar att årets Oscar för bästa ljud borde gått till Star Trek.

Men Niklas, om inte två PB13 får ditt hus att skaka rejält så tror jag inte att du har dem optimalt placerade, eller så spelar de i motfas (något jag själv råkat ut för) eller så är din lyssningsposition i en utsläckningszon, eller så gör Onkyons Audyssey ett dåligt jobb, eller.... ja det finns säkert 15 andra förklaringar. Jag var tidigare ägare till en Velodyne DD18 som jag hade svårt att få någon ordning på trots rejält med kraft och ett fint kalibreringssystem. Det visade sig till sist att min sweetspot befann sig i värsta möjliga utsläckningszon vilket Room Analyzer senare bekräftade, men som ingen subwoofer i världen kunde göra något åt. Jag sålde sedermera min DD18 och skaffade dubbla XTZ "småsubbar" vilket faktiskt lät bättre trots oförändrad lyssningspostion. Men, riktigt bra lät det inte förrän den veckan jag hade hela nedervåningen i villan fylld med fulla flyttlådor. Oj oj oj, då förändrades rumsakustiken totalt och subborna kom verkligen till sin rätt. Det fick mig att inse vikten av att ha kontroll på lyssningsrummets karaktär. En vecka senare var det slut på det roliga (jag flyttade), och nu ser jag fram emot ett dedikerat hembiorum i mitt nya hus som byggs just nu. Bilder på min gamla miljö finns i mitt galleri.

Kontentan av allt detta är nog att det tar mycket tid att få ordning på lågbasen i vissa fall. Kan du inte konsultera någon expert på området så att du själv slipper experimentera i åratal?

Postad 01 June 2010 - 18:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Du ökar med 6 dB när du fördubblar antalet element. Det är värre för mig, som behöver 4 st till för 6 dB mer (har 4 st basmoduler)

Sånt säger man inte om man inte har bildbevis :P
SVS eller Ino då?

Postad 01 June 2010 - 18:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Yepp, t o m de som är riktigt anti-ST tycker att den här filmen är sevärd. Om inte annat så för ljud och bild i referensklass. Home Cinema Choice i UK menar att årets Oscar för bästa ljud borde gått till Star Trek.

Men Niklas, om inte två PB13 får ditt hus att skaka rejält så tror jag inte att du har dem optimalt placerade, Kontentan av allt detta är nog att det tar mycket tid att få ordning på lågbasen i vissa fall. Kan du inte konsultera någon expert på området så att du själv slipper experimentera i åratal?

Får nog bli en kik på filmen iaf då :P

Jojo herregud, visst fan spelar det. Men att man skall behöva ha på sig njurbälte är allt att ta i.
Visst fasiken mullrar det på, som sagt 100Db på RS mätaren med 16Hz i lyssningspositon är inga pix.
Då skall det plussas på 12db till enligt tabellen.

Så 112db @ 16Hz funkar väl ok?

Dom som har gett sig tillkänna här på forumet bor ju så förbaskat långt bort, annars är dörren öppen för den som vill komma hit och skruva in dom. Bara skoj med ljudnördar, vi växer inte på träd ;)

Redigerat av Evil Homer, 01 June 2010 - 18:32.

Postad 01 June 2010 - 18:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sånt säger man inte om man inte har bildbevis ;)
SVS eller Ino då?

HALLÅÅÅÅÅÅ !!!??? "Hifimatte", alla forums största Inoit ???!! :P

Postad 01 June 2010 - 18:37

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0

Får nog bli en kik på filmen iaf då :P

Jojo herregud, visst fan spelar det. Men att man skall behöva ha på sig njurbälte är allt att ta i.
Visst fasiken mullrar det på, som sagt 100Db på RS mätaren med 16Hz i lyssningspositon är inga pix.
Då skall det plussas på 12db till enligt tabellen.

Så 112db @ 16Hz funkar väl ok?

Okej, jag är lugnad!

Postad 01 June 2010 - 18:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

HALLÅÅÅÅÅÅ !!!??? "Hifimatte", alla forums största Inoit ???!! :P

"MKarlsson74" läser jag iaf???

Postad 01 June 2010 - 18:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

"MKarlsson74" läser jag iaf???

Har du inte förstått att det ÄR "Hifimatte" som blev bannad, som har reggat sej med nytt nick ?? :P

Postad 01 June 2010 - 18:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
nopps, kommer faktiskt inte ihåg vad han hade för saker heller, tror inte han äger något faktiskt. isf har man bilder på det hela :P

Postad 01 June 2010 - 19:10

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Man brukar ju säga att de som inte brukar se Star Trek i vanliga fall (serierna & de äldre filmerna) är de som uppskattat den senaste filmen mest.

Det är ju absolut ingen Trekkie-nördfilm med interna skämt som man inte hajar, utan snarare en av dom bästa biofilmerna som visades förra året - riktigt snygg och som nämts tidigare är ljudet mycket mäktigt.

Postad 01 June 2010 - 19:20

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

nopps, kommer faktiskt inte ihåg vad han hade för saker heller, tror inte han äger något faktiskt. isf har man bilder på det hela :P

Skvallra om at tdet är ganska tunga prylar i alla fall, skulle inte ha något mot att sitta på dom prylarna. Ska bli roligt att någon gång, när nu det blir av, att få komma iväg och lyssna hos honom då jag tror (VET!) det kommer bli en upplevelse ;)

Postad 01 June 2010 - 19:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Skvallra om at tdet är ganska tunga prylar i alla fall, skulle inte ha något mot att sitta på dom prylarna. Ska bli roligt att någon gång, när nu det blir av, att få komma iväg och lyssna hos honom då jag tror (VET!) det kommer bli en upplevelse :(

Tack... :P ;)

Postad 01 June 2010 - 19:27

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Skvallra om at tdet är ganska tunga prylar i alla fall, skulle inte ha något mot att sitta på dom prylarna. Ska bli roligt att någon gång, när nu det blir av, att få komma iväg och lyssna hos honom då jag tror (VET!) det kommer bli en upplevelse ;)

Jag har varit där och lyssnat, det ÄR häftiga prylar han har. Hade jag råd så skulle jag vilja byta ut mina Dali mot Ino
faktiskt. Men Svs:erna byter jag aldrig ut, begravningsentreprenören kommer att få bända loss mina fingrar från dom när jag ska läggas ner i kistan och begravas :P

Postad 01 June 2010 - 19:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Bakerman22:
Haha, nu va ju detta menat angående MKarlsson, men absolut är jag sugen på att besöka dig också :P

Jag har varit där och lyssnat, det ÄR häftiga prylar han har. Hade jag råd så skulle jag vilja byta ut mina Dali mot Ino
faktiskt. Men Svs:erna byter jag aldrig ut, begravningsentreprenören kommer att få bända loss mina fingrar från dom när jag ska läggas ner i kistan och begravas ;)

Dom får slå loss dig med en stol... Postad bild

Redigerat av DVD-ai, 01 June 2010 - 19:29.

Postad 01 June 2010 - 19:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Tack... ;) :(

Tack?? Du har ju ett par toarullar modell större som det inte finns en endaste SPL mätning på :P

Postad 01 June 2010 - 19:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 01 June 2010 - 20:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tack?? Du har ju ett par toarullar modell större som det inte finns en endaste SPL mätning på :P

Toarullar modell större...? Bara för att du har köpt dvd-ai:s skokartonger ?
Vill att du ska få vara glad åt dina en stund först, innan jag lägger upp mina kurvor... ;)

Postad 01 June 2010 - 20:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Toarullar modell större...? Bara för att du har köpt dvd-ai:s skokartonger ?
Vill att du ska få vara glad åt dina en stund först, innan jag lägger upp mina kurvor... ;)

Haha :lol: , dom små, Psstt skulle du må gott va, skratta åt mina små fötter...Postad bild

Postad 02 June 2010 - 11:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Man brukar ju säga att de som inte brukar se Star Trek i vanliga fall (serierna & de äldre filmerna) är de som uppskattat den senaste filmen mest.

Det är ju absolut ingen Trekkie-nördfilm med interna skämt som man inte hajar, utan snarare en av dom bästa biofilmerna som visades förra året - riktigt snygg och som nämts tidigare är ljudet mycket mäktigt.

Utav en händelse så har jag filmen är nu, inte bara basen ( Läs infra ) som är riktigt mäktig utan surroundet är i toppklass, även om jag tycker att endel skådisar har övrigt att önska.

När dom kommer till volcano med sitt skepp och när dom flyger ner mot den där strålen så passerar dom en utav plattformarna, WOW, räcker det med ett enkelt WOW??
Nepp jag tror inte det vi testar med ett WOOOOOOOOOW istället tror jag ;)

Postad 02 June 2010 - 12:15

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0

Utav en händelse så har jag filmen är nu, inte bara basen ( Läs infra ) som är riktigt mäktig utan surroundet är i toppklass, även om jag tycker att endel skådisar har övrigt att önska.

När dom kommer till volcano med sitt skepp och när dom flyger ner mot den där strålen så passerar dom en utav plattformarna, WOW, räcker det med ett enkelt WOW??
Nepp jag tror inte det vi testar med ett WOOOOOOOOOW istället tror jag :lol:

He he, ja den filmen har sina ljusa stunder! Antar att det är så här det ser ut hos dig när du tittar på den: Penntrollhår
;)

Postad 02 June 2010 - 12:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Sånt säger man inte om man inte har bildbevis ;)
SVS eller Ino då?

Ino
Postad bild
Postad bild

Postad 02 June 2010 - 12:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

He he, ja den filmen har sina ljusa stunder! Antar att det är så här det ser ut hos dig när du tittar på den: Penntrollhår
:lol:

jäklar vad den upphängningen defformeras när den jobbar, inte så värst bra just det faktiskt... ;)

Postad 02 June 2010 - 13:01

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Reagerade också på det.. såg ut som den skulle gå sönder typ.

Postad 02 June 2010 - 13:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

:lol:

Man får skruva upp dom REJÄLT för att det skall bli den blåseffekten, 16hz ton och 112db så börjar det närma sig ;)

Ino

Söta dom var , har du ett par stackade och spelandes in mot varann och ett par stackade som spelar mot bakre delen av rummet?

Redigerat av Evil Homer, 02 June 2010 - 13:19.

Postad 02 June 2010 - 15:08

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ino

WOW !! Dom där såg EXAKT likadana ut som Subjektivisten på faktiskt har !! ;)

Postad 03 June 2010 - 00:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

jäklar vad den upphängningen defformeras när den jobbar, inte så värst bra just det faktiskt... :D

Ja, det såg jävligt skumt ut. Det verkar hända när 7 hz delen av låten kommer.

Söta dom var , har du ett par stackade och spelandes in mot varann och ett par stackade som spelar mot bakre delen av rummet?

Nej det är två st bakom varsin topp spelande mot varandra. Så det blir 4 st basmoduler.
Niklas, kan du testa samma låt som i youtube videon (bassotronic- bass i love you) och se om dina också beter sig på samma sätt?

WOW !! Dom där såg EXAKT likadana ut som Subjektivisten på faktiskt har !! :D

Jaså? Han verkar vara en bra kille :D

Postad 03 June 2010 - 04:44

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

:D

http://www.youtube.c...4...t=1&index=2

Postad 03 June 2010 - 06:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja, det såg jävligt skumt ut. Det verkar hända när 7 hz delen av låten kommer.

Nej det är två st bakom varsin topp spelande mot varandra. Så det blir 4 st basmoduler.
Niklas, kan du testa samma låt som i youtube videon (bassotronic- bass i love you) och se om dina också beter sig på samma sätt?

Jaså? Han verkar vara en bra kille :D

Ok, jag testade att ha mina mot varann, men det blev verkligen pannkaka. Beror nog mest på tvbänken, eller om det var kombination av andra saker med,blev inget bra här iaf.

Självklart kan jag testa samma låt och filma det, men mina kommer inte se likadana ut,varför hans ser ut så beror helt enkelt att han har en jäkla volume!

(Om ens jag skall få portarna att börja flåsa lite så får jag mosa på ganska så rejält)

Redigerat av Evil Homer, 03 June 2010 - 06:49.

Postad 03 June 2010 - 07:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:D Men, hur svårt kan det vara, det är bara att höja mer då ju... :D

edit: den låten innehåller väldigt djup bas, extremt tråkig låt som jag hatar något fruktansvärt... men den innehåller mycket djupbas så du behöver inte spela "så högt" för att sakerna ska börja röra på sig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.