Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Marantz SR7002/8002 *

1089 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2008 - 08:39

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Börjar bli fäst vid 7002an om jag skall vara ärlig.. har inte kunnat lyssna vid högre volymer än och utan audyssey inställning, det kommer imorgon då folk inte sover.

Har både Onkyo sr805 och 7002an hemma :( Detta efter att Onkyon hade lite tveksam fördöjning av ljudet enligt mig..

Nu har du ett gyllene läge att skapligt rättvist jämföra dessa modeller, kul om du kunde skriva en sammanfattning av hur Du upplever de olika modellerna.

MVH
/Chuck

Postad 24 February 2008 - 18:57

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit testa lite :)

Har mestadels haft 7002an inkopplad, tycker att den låter riktigt bra. Kan kännas som man inte kan vrida på lika mycket som men Onkyo 805an, men det kan man väl köpa slutsteg för ifall man känner ett behov av det senare?

Fördelar & nackdelar Marantz 7002 (enligt mig):
+Snyggare
+2 hdmi ut, 4 in
+Ljudmässigt låter den riktigt bra (kanske inte lika "maffigt" ljud som onkyon)
+2 fjärrkontroller med i paketet
-Kan inte vrida på lika mycket som med 805an utan att märka att det gärna skulle vara lite mer kraft
-Har 360 kopplad genom HDMI och när jag byter TV kanal till "pc-skärmen" så byter 7002an mellan dolby digital och något annat var 3e sekund och är då tyst i ca 1 sekund mellan bytet (säkert något som kan ställas in)

Fördelar Onkyo 805 (enligt mig):
+Kan vrida på hur mycket som helst utan att man mörker att förstärkaren inte orkar
+"Maffigt" ljud :D
-Ljudet hänger efter lite trots att jag ställt in fördröjning på 0ms, märker detta speciellt i GuitarHero 2 då man inte kan fördröja bilden. I film märker man det pyttelite innan man bara kopplar bort det och njuter av ljudet.
-Bara 1 hdmi ut! vill helst inte ha en switch när jag köper projektor.

Bifogad fil  IMG_4365.JPG   2.98MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_4367.JPG   2.2MB   0 Antal nerladdningar

Så valet är nästan klart, blir nog en 7002a.

Några frågor först bara.. Det med att förstärkaren inte riktigt orkar med, det går att fixa med slutsteg/föresteg senare lr? Utan att man får offra något annat då?

Kan man bi-ampa frontarna på 7002an?

Postad 26 February 2008 - 18:52

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Äger ingen 7002:a själv, men enligt vad jag läst i manualen till den så ska det gå att bi-ampa frontarna. Är själv på jakt efter ny receiver i den här prisklassen, så jämförelsen med Onkyo 805 ovan var mycket intressant!

Eftersom jag har både TV och projektor är dubbla HDMI ut på 7002:an klart lockande! Känns dock lite oroande att den beskrivs som orkeslös jämfört med Onkyon. Har faktiskt läst på andra ställen också om folk som upplever att Marantz saknar lite tryck och kan uppfattas som orkeslös.

Får väl försöka komma iväg till någon handlare som kan ställa upp med en demo av 7002:an så jag själv får bilda mig en uppfattning.

Postad 26 February 2008 - 22:21

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Äger ingen 7002:a själv, men enligt vad jag läst i manualen till den så ska det gå att bi-ampa frontarna. Är själv på jakt efter ny receiver i den här prisklassen, så jämförelsen med Onkyo 805 ovan var mycket intressant!

Eftersom jag har både TV och projektor är dubbla HDMI ut på 7002:an klart lockande! Känns dock lite oroande att den beskrivs som orkeslös jämfört med Onkyon. Har faktiskt läst på andra ställen också om folk som upplever att Marantz saknar lite tryck och kan uppfattas som orkeslös.

Får väl försöka komma iväg till någon handlare som kan ställa upp med en demo av 7002:an så jag själv får bilda mig en uppfattning.

Jag har typ bestämt mig för att inte ens kolla på förstärkare utan 2 hdmi nu när marantzen trots allt presterade så bra. Jag skas nog kolla på var man får bäst pris på 8002an så kanske man kan pressa ner det lite om man säger att man vet att andra också är intresserade.. Dom andra håller ju på med gruppköp av Denon 3808 (tror jag den heter). Skulle vara mycket mer intressant om dom bytte inriktning till 8002an :)

edit:

angende skillanderna

125w per channel against 110w - Det är främst detta jag vill åt, men 7002 och 8002 väger fortfarande lika mycket :S varför? 8002an har ju tom ett extra slutsteg..
Toroidal Transformer - ?
Copperplated Chassis - säkert skiiitbra på att filtrera bort 50Hz störningar lr något
Customized Components - Marantz störningsfria system då dom inte använder klara IC-kretsar? = mindre störningar?
Line memory - Kommer inte på vad jag skall gissa på här ens? :P
60 Tuner presets against 50 for the 7002 - Grymt onödigt för mig, orkar inte ens ställa in 3 radio kanaler
Multi room out via component - Kanske borde ta och testa använda multiroom någon gång i framtiden..
Gold plated In/Out - Bra så att kontakterna inte korroderar (rostar) ifall man spiller saltvatten på dem när man ska stoppa in hdmi kabeln :P
IR receiver in and Emitter out - bra ifall man köper sig en tv bänk som har en lucka fram så man inte ser recievern?
HD Radio - Blir radioljudet bättre av detta?

4000kr extra för att jag skall få min marantz med kraften jag vill ha :)

Redigerat av Mahti, 26 February 2008 - 22:28.

Postad 27 February 2008 - 01:06

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Äre bara jag som är trött på InWarehouse som sätter upp Marantz 8002 som 14,990 kr och inte har det i lager, och aldrig haft? Inte enligt deras onlineshopp iaf, har inte ringt och frågat.

Är det dessutom gråimport/import av produkten från andra länder inom EU?

Postad 27 February 2008 - 09:49

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Äre bara jag som är trött på InWarehouse som sätter upp Marantz 8002 som 14,990 kr och inte har det i lager, och aldrig haft? Inte enligt deras onlineshopp iaf, har inte ringt och frågat.

Svar Ja. InWarehouse köper inte från Sverige.

Postad 27 February 2008 - 10:44

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
125w per channel against 110w
- Det är knappast 10% extra i stereo som du vill åt, en knappt hörbar skillnad? Snarare förmågan att driva många kanaler med någorlunda effekt, där kan det skilja mycket mer än så.

Toroidal Transformer
-En cirkulär bättre typ av transformator. Mer effekt per vikt, och med ett svagare störfält. Lite elakare startströmmar, men det går att ta hand om. Lite dyrare pga en mer komplicerad lindningsprocess, men inte så dyr egentligen. Jag tittade ner i Sibas billigaste surroundreciever, Limited Label nånting, och gissa vad jag såg? Mycket riktigt, en toroidtransformator! Det fanns inte deras finmärkesförstärkare...

Copperplated Chassis - Det är slitsarna mellan plåtarna som är problemet, inte materialet i plåtarna.

Customized Components = Jävligare att laga när den pajar om sju år

HD Radio - Blir radioljudet bättre av detta? Nej, det har inte med FM att göra.

Postad 27 February 2008 - 14:41

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Har detta någon betydelse för kunden i praktiken?

Postad 27 February 2008 - 22:04

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Kolla Samsung M86 officiella tråd för en hint om detta.

Postad 27 February 2008 - 22:11

tjena
  • tjena
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
hur är Marantz 7002 i jämförelse med andra förstärkare i samma prisklass?
är ju intressant med 2 hdmi ut

Postad 27 February 2008 - 22:49

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Eftersom det finns serienummer som visar exakt vaifrån manskinen är importerad så blir svaret ja.
Men jag tror ändå inte att butiken ifråga kan få tag på några maskiner så...

Mvh
Erik

Postad 27 February 2008 - 23:15

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Kolla Samsung M86 officiella tråd för en hint om detta.

Kan du ge mig en hint :) Jag gissar att tråden du refererar till är enorm...

Eftersom det finns serienummer som visar exakt vaifrån manskinen är importerad så blir svaret ja.
Men jag tror ändå inte att butiken ifråga kan få tag på några maskiner så...

Mvh
Erik

På vilket sätt är det relevant om serienumret visar att det är en import? Får man inte service på den i Sverige då eller vad?

Postad 28 February 2008 - 19:26

tjaboboy
  • tjaboboy
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Då va man lite lyckligare igen då.
Har precis varit o hämtat min maskin.
En svart SR7002 blev det till slut.
Hoppas ja kan njuta av den lika mycket som ja hoppas.
Bilderkommer upp när nya datorn kommer i nästa vecka.

JIPPIE !!!

/tjaboboy

Postad 04 March 2008 - 09:15

Axel.F
  • Axel.F
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon som vet om det ska stå Dolby True HD, DTS Master m.m. i displayen på 702:an när man spelar upp motsvarande ljudspår?

Jag har testat att köra både bitstream o pcm från PS3:an och det står inte ett skit i displayen.

?

Postad 04 March 2008 - 09:41

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Någon som vet om det ska stå Dolby True HD, DTS Master m.m. i displayen på 702:an när man spelar upp motsvarande ljudspår?

Jag har testat att köra både bitstream o pcm från PS3:an och det står inte ett skit i displayen.

?

PS3 skickar ut formaten som PCM men du får "bara" ut DTS från DTSHD-MA spåret.

Postad 05 March 2008 - 19:54

Totteigatan
  • Totteigatan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ska de inte komma en uppdatering snart till ps3 som gör att man kan skicka de som bitstream och därmed löser hela problemet som många nämner med att man bara får vanligt digitalt ljud?

Postad 05 March 2008 - 21:27

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Ska de inte komma en uppdatering snart till ps3 som gör att man kan skicka de som bitstream och därmed löser hela problemet som många nämner med att man bara får vanligt digitalt ljud?

Att det skall skickas som bitstream har jag inte hört specifikt. Men det ryktas ju att man skall kunna få ut DTSHD-MA, kanske i samband med uppdatering till bluray profil 2.0.

Postad 05 March 2008 - 21:43

Totteigatan
  • Totteigatan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ok kan vara nått sånt oxå har bara hört de lite snabbt så vet inte vad ja hört men verkar som många inte riktigt får till de nya ljudformaten med ps3:an. Men de blir nog bättre med tiden så man behöver nog inte oroa sig.

Postad 05 March 2008 - 21:54

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Oftast är det "shit behind the spaks" när man inte får till det, brukar vara så ibland även för mig. ;)

Postad 06 March 2008 - 19:13

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Kan man Bi-Ampa 6 ohms front högtalare på SR8002?

Har skummat igenom manualen och vad jag förstår så ska man kunna göra det då alla utgångar stödjer 6-8 ohms högtalare, men det är lite otydligt formulerat så vill vara säker innan jag köper nått.

Postad 06 March 2008 - 20:16

Totteigatan
  • Totteigatan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
By the way ingen som kör med Dali Mentor till en 8002:a?

MVH Totte

Postad 07 March 2008 - 11:39

herge
  • herge
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
ingen som importerat dessa stärkare "billigt" från tyskland eller liknande? Hittar inga bra priser varken här på prisjakt eller på tyska pricerunner.

Postad 07 March 2008 - 11:52

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

ingen som importerat dessa stärkare "billigt" från tyskland eller liknande? Hittar inga bra priser varken här på prisjakt eller på tyska pricerunner.

Jag letade också efter dessa och konstigt nog så är de typ dyrare i Tyskland än i Sverige.. that's a first...

Postad 11 March 2008 - 19:52

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tjuv läste rec. test Bild & ljud, där blec SR7002 över körd av Onkyo 805 samt Denon 3808, SR7002 kom först på 3e plats.

Någon som läst hela testet, eller själv luckats demo dessa mot varandra ?

Här hela tiden varit inställd på SR7002 men är inte så säker längre, vill inte ha ett 26kg 1000W element i vardagsrummet :(

Postad 11 March 2008 - 21:22

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Rent prismässigt känns det som en jämförelse med Denon 2808 skulle vara mer rättvist då alla hade kostat 12 000 kr hos dem som tillhandahåller "svenska" receivers.

Har själv inte läst testet men antar att dem blev helt överväldiga av onkyos kraft.

Gå inte så mycket på vad andra tycker utan prova själv, Onkyon har ju vunnit hur många utmärkelser som helst men tycker ändå att man ser en hel del som är missnöjda med dem bland annat pga lipsync problem.

Att något fått en utmärkelse betyder ju inte per automatik att den tillfredsställer dina behov.

Postad 12 March 2008 - 00:21

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Och det är bara ett test :(

Gå och provlyssna på stärkaren, den är helt underbar.

Redigerat av shuriken, 12 March 2008 - 00:24.

Postad 12 March 2008 - 08:28

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Indeed, jag är åtminstone GRYMT nöjd med min 7002:a! :(
Och har aldrig upplevt lipsync/fördröjnings-problem som vissa Onkyos verkar dras med (kan inte vara kul att lira Guitar Hero där t ex :lol: )

Postad 12 March 2008 - 09:39

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Får väl slå ett slag för 7002:an också, är riktigt nöjd med min.

Postad 12 March 2008 - 10:47

Twosaint
  • Twosaint
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Var ner till AVD (sundsvall) och lyssnade på Canton Chrono 509 och 7002:an i måndags hade en Velodyne SPL1200R som stöd men jag tycker fan inte den behövdes då man lyssnade på musik iaf. Tror dock att jag lägger till en sån på beställningslistan för den kommer ju att behövas då man ska se film.
Jämförde med iQ7 som jag upplevde hade en trevligare diskant men valet föll ändå på Chrono.

Postad 12 March 2008 - 15:46

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Alltså sen så beror det ju naturligtvis på högtalarnas karaktär och klang och ljudbild också..

Jag kör som bekant (för vissa ) med Canton Ergo RC-L som är lite kallare och har hög diskant och mycket bas. Då tror jag att Marantz med sin detaljrikedom och grymma mellanregister är en PERFEKT matchning.

Postad 12 March 2008 - 18:32

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag gör också tummen upp för 7002! Den låter sjukt bra. ;)

Postad 12 March 2008 - 20:49

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Alltså sen så beror det ju naturligtvis på högtalarnas karaktär och klang och ljudbild också..

Jag kör som bekant (för vissa ) med Canton Ergo RC-L som är lite kallare och har hög diskant och mycket bas. Då tror jag att Marantz med sin detaljrikedom och grymma mellanregister är en PERFEKT matchning.

hmmm har själv RC-K ( RC-L i bokhylle utförande ) så det skulle kanske bli bra, sitter idag med en Denon 3805
så man är lite "denon torsk", undra om bestsound möjligen kan låna ut en SR7002.

Redigerat av ljudnisse, 12 March 2008 - 20:50.

Postad 12 March 2008 - 21:16

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Suck det blev ingen Marantz SR8002 trots allt. Fick reda på att setuppen visas enbart i 480i, vilket är ett problem då min TV inte kan ta emot 480i genom HDMI.. Och sen nästa problem, TV'n "glömmer" vissa inställningar om man hoppar mellan 480p och 1080p.. Så ska allt fungera perfekt, måste jag vänta tills Marantz kommer ut med en modell som skalar upp via HDMI, när tror ni det kommer att hända?

Postad 13 March 2008 - 14:31

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Mathi sa något som jag har sett någon annanstans på forumet som jag är lite orolig över. När man kopplar in xbox 360 så byter förstärkaren ljudläge var 3e sekund och att det tar 1 sekund mellan varje byte.

Eftersom jag har beställt en sr8002 och får den i nästa vecka är jag mycket intresserad om det finns någon lösning på detta problemet?

Postad 13 March 2008 - 15:08

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Mathi sa något som jag har sett någon annanstans på forumet som jag är lite orolig över. När man kopplar in xbox 360 så byter förstärkaren ljudläge var 3e sekund och att det tar 1 sekund mellan varje byte.

Eftersom jag har beställt en sr8002 och får den i nästa vecka är jag mycket intresserad om det finns någon lösning på detta problemet?

Har en SR7002 men har inga problem med det. Kanske är ett 8002 problem men med 7002 så fungerar det kalas.

//Fredrik

Postad 13 March 2008 - 16:08

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Har en SR7002 men har inga problem med det. Kanske är ett 8002 problem men med 7002 så fungerar det kalas.

//Fredrik

Samma här, har aldrig haft ngt problem med 360ns ljud på min 7002!

Postad 13 March 2008 - 16:25

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
kom på att xbox360 är känd för att ha en riktigt dålig kontakt för den optiskakabeln så kanske det bara är glappkontakt.

//Fredrik

Postad 13 March 2008 - 23:27

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Suck det blev ingen Marantz SR8002 trots allt. Fick reda på att setuppen visas enbart i 480i, vilket är ett problem då min TV inte kan ta emot 480i genom HDMI.. Och sen nästa problem, TV'n "glömmer" vissa inställningar om man hoppar mellan 480p och 1080p.. Så ska allt fungera perfekt, måste jag vänta tills Marantz kommer ut med en modell som skalar upp via HDMI, när tror ni det kommer att hända?

Satsa på ny bildvisare först, sen en förstärkare :D

En grym LCD kostar idag 10-12k för 40".. så köper du en 7002 du någon månad efter :)

Postad 14 March 2008 - 10:01

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Jag kanske förklarade problemet fel.. problemet var att när jag lyssnade på mp3 genom xboxen och stängde av tvn (för att endast ha ljud genom förstärkaren) så började 7002an hoppa mellan två olika ljudlägen, säkert typ något pure läge och vanlig DD? Hade bara förstärkaren hemma i 3 dagar så jag försökte aldrig ens lösa problemet. Tror jag nämde det också om du läste det i min lilla recension mellan onkyo 805 och 7002..

Tror inte att det är några worries att fixa det så oroa dig inte B)

ps. väntar fortfarande på mina pengar för 805an så jag kan köpa 7002an själv

Postad 14 March 2008 - 17:14

Twosaint
  • Twosaint
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tänkte bara berätta att jag sitter på jobbet och har en 7002:a liggandes i framsätet på bilen, gissa om jag är sugen på att åka hem och packa upp den =)
I Baksätet sitter resten av familjen som den ska umgås med, ett par Chrono 509DC ikväll är det wellpapp fulla lägenheten =)

Postad 14 March 2008 - 23:08

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Satsa på ny bildvisare först, sen en förstärkare :blink:

En grym LCD kostar idag 10-12k för 40".. så köper du en 7002 du någon månad efter :blink:

Ehh min 46" 1080p Samsung TV är ju generellt inte någon dålig bildvisare :blink: . Och den var ju inte gratis heller så den är här för att stanna, blir Recievern som får anpassa sig istället :). Precis som majoriteten av alla LCD TV apparater kan inte den här Samsungen visa 480i genom HDMI. Vägrar att dra några gammeldags komponent snablar :).

Postad 15 March 2008 - 01:05

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Satsa på ny bildvisare först, sen en förstärkare :blink:

En grym LCD kostar idag 10-12k för 40".. så köper du en 7002 du någon månad efter :blink:

Ehh min 46" 1080p Samsung TV är ju generellt inte någon dålig bildvisare :blink: . Och den var ju inte gratis heller så den är här för att stanna, blir Recievern som får anpassa sig istället :). Precis som majoriteten av alla LCD TV apparater kan inte den här Samsungen visa 480i genom HDMI. Vägrar att dra några gammeldags komponent snablar :).

Är du säker på att den inte lämnar ifrån sig 576p? Har du kollat bruksanvisningen? Om jag inte minns fel så har 7002:an en deinterlacer i sig (men ingen scaler). Om du vill använda konverteringen mellan analoga ingångar till hdmi så måste den klara åtmindtsonde 576i och som jag har för mig även konvertering till 576p.

Om det är menyn som du tänker på så borde den ha progressiv output tycker jag. Dock är inte menyn så himla intressant efter att man har ställt in receivern. Den ser mest ut som ett MS Dos-fönster och det är snubb på bättre grafik i displayen på receivern. :)

Postad 15 March 2008 - 10:07

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag har Sony 46D3000 och den kunde visa upp menyn för marantzen har jag för mig..
är dock inte 100 ändå

Postad 15 March 2008 - 14:25

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Satsa på ny bildvisare först, sen en förstärkare ;)

En grym LCD kostar idag 10-12k för 40".. så köper du en 7002 du någon månad efter ;)

Ehh min 46" 1080p Samsung TV är ju generellt inte någon dålig bildvisare :P . Och den var ju inte gratis heller så den är här för att stanna, blir Recievern som får anpassa sig istället :D. Precis som majoriteten av alla LCD TV apparater kan inte den här Samsungen visa 480i genom HDMI. Vägrar att dra några gammeldags komponent snablar :P.

Okej, jag blev nog förvirrad här... tänkte på att du sa att din setup endast visas i 480i ... :D

Postad 17 March 2008 - 13:28

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Hur står sig Marantz SR8002 mot NAD T765 ljudmässigt? Är det någon som har jämfört dessa två?

Postad 19 March 2008 - 10:46

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
hejsan alla entusiaster!

mitt första inlägg på detta eminenta forum, har smygläst här i mer än två år nu...

har en fråga till er som sitter med två olika bildkällor kopplade via hdmi-switchen på dessa receivers, hur byter man bildvisare??

gör man det med en knapp på fjärren eller kan man bara göra det via en meny på en bildvisare (osd), och kan man i så fall programmera ett makro för det?

Postad 19 March 2008 - 10:51

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
HDMI 1 och 2 out finns på fjärren. (undermenu på amp-delen)
Källa väljer du genom att trycka 2 ggr på önskad källa.

Postad 19 March 2008 - 11:01

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
tack för snabbt svar! denna stärkare verkar ju underbar!

får bli att låna hem denna och en av de nya h/k när de kommer och jämföra vilken som låter bäst till mitt podspeakers-system...

Postad 19 March 2008 - 19:11

Unregistered8386e6b4
  • Unregistered8386e6b4
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

Hur står sig Marantz SR8002 mot NAD T765 ljudmässigt? Är det någon som har jämfört dessa två?

7002 och 765 är med i receivertest i senaste nr av Bild & Ljud hemma.

Postad 19 March 2008 - 23:29

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

tack för snabbt svar! denna stärkare verkar ju underbar!

får bli att låna hem denna och en av de nya h/k när de kommer och jämföra vilken som låter bäst till mitt podspeakers-system...

Om H/K vinner över Marantz så förklarar jag det officiellt som ett mysterium.

:rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.