* Officiell tråd - Panasonic PT-AX200 *
511 svar till detta ämne
Postad 17 maj 2008 - 12:48
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Är det någon som har några inställningar i ganska mörkt rum, med blu-ray, gamma och färg mm att dela med sig av?
Thomas
Redigerat av pajax, 17 maj 2008 - 12:49.
Postad 25 maj 2008 - 10:29
MrMad
-
MrMad
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Är det någon som gett sig på att göra en kabel för att styra sin projektor från datorn? Det står lite beskrivet i manualen, men står även följande: "You must use only an RS-232C Serial Interface Cable with a ferrite core, type ET-ADSER." Vad betyder det egentligen? Duger inte följande? : - En 8-pins mini-DIN till projektoränden
- En 8-pins D-Sub till datoränden
- Lämplig kabel
Någon som har provat/har nåt tips? Vad ska man köpa för kabel? Finns det nån billig seriekabel man kan köpa och modda med mini-DIN i ena änden? Eller finns det någon färdig kabel som inte kostar $40?
Postad 27 maj 2008 - 09:42
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Fick precis detta mail av infocare som "hade" service på panasonic projektorer tidigare:
Hej
Strax efter att jag svarat på ert första mail så fick vi veta att vi inte har service på Panasonic projektorer längre. Ny information:
Service på Panasonics projektorer utförs i Cardiff, England.
Kontakta Panasonics Callcenter för projektorer på 0771- 400 496
Callcentrets öppettider är Måndag till Fredag 09:00 -18:00.
Så jag kan tyvärr inte längre hjälpa er men jag önskar dig lycka till med din projektor.
Jannica Norlander
InfoCare Workshop AB
Kaminvägen 1
176 77 Järfälla
Direkt: 08-59901132
Vxl: 08-59901100
Fax: 08-59901135
Så det går nog dessvärre inte att uppdatera/laga den i Sverige längre!
Postad 03 juni 2008 - 16:24
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Fick precis detta mail av infocare som "hade" service på panasonic projektorer tidigare:
Hej
Strax efter att jag svarat på ert första mail så fick vi veta att vi inte har service på Panasonic projektorer längre. Ny information:
Service på Panasonics projektorer utförs i Cardiff, England.
Kontakta Panasonics Callcenter för projektorer på 0771- 400 496
Callcentrets öppettider är Måndag till Fredag 09:00 -18:00.
Så jag kan tyvärr inte längre hjälpa er men jag önskar dig lycka till med din projektor.
Jannica Norlander
InfoCare Workshop AB Kaminvägen 1 176 77 Järfälla Direkt: 08-59901132 Vxl: 08-59901100 Fax: 08-59901135
Så det går nog dessvärre inte att uppdatera/laga den i Sverige längre! 
Enkelt och snabbt via Cardiff: DHL hämtade och lämnade vid dörren. Det tog knappt tre dagar att fixa projektorn. Garantin gällde så det kostade inte en krona !!
Postad 04 juni 2008 - 13:59
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Undrar om man ska vända sig direkt till Panasonic eller om man ska gå via inköpsstället (HBB)? 3 dagar var inte lång tid... nu blir jag lite orolig, hade tänkt skicka in den medans jag är på semester, vill dock inte ha den liggande på postkontoret i 1½v bara...hmm
Postad 07 juni 2008 - 00:48
Varre
-
Varre
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag försökte mig på att koppla in min Comhem-digitalbox till projektorn idag, tänkte kolla EM på projektorn. Men eftersom det inte finns nån SCART in på AX200an så fick det bli en SCART-adapter och S-video till projektorn. Men då blir bilden svartvit hur jag än gör.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Postad 07 juni 2008 - 09:11
Jeck
-
Jeck
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
hej!
Då var det min tur att drabbas av "flicker-flimmer" problemet! Lampan har endast brunnit i 100h och är enbart körd i eco-mode. Jag hoppas att detta täcks av lampgarantin!
Läste en tråd om flicker problemet på avsforum, och där är det många som kör sin ax-200 i normal mode de första 80 timmarna för att "bränna" in den nya lampan. Vad tror ni om detta?
Mvh Jocke
Postad 07 juni 2008 - 11:18
sugarn
-
sugarn
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har precis kopplat upp boxen mot en sprillans ny Panasonic PT-AX200. När jag kör HD kanalerna så är det kanon, men när jag tittar på SD så flimrar det i under och överkant av bilden. Jag har HDMI-kabeln som följer med boxen kopplad till min Onkyo 606 som sen skickar signalen via en Supra kabel till projektorn.
Funderar på om CDs HDMI kabel är dålig eller är det något annat? Hjälp
Postad 08 juni 2008 - 10:10
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
hej!
Då var det min tur att drabbas av "flicker-flimmer" problemet! Lampan har endast brunnit i 100h och är enbart körd i eco-mode. Jag hoppas att detta täcks av lampgarantin!
Läste en tråd om flicker problemet på avsforum, och där är det många som kör sin ax-200 i normal mode de första 80 timmarna för att "bränna" in den nya lampan. Vad tror ni om detta?
Mvh Jocke
Hur ser Flicker flimmer ut?
Postad 08 juni 2008 - 18:20
Jeck
-
Jeck
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hur ser Flicker flimmer ut?
Bilden ändrar sej i ljusstyrka! Bilden blinkar både i eco mode och normal. /mvh jocke
Postad 08 juni 2008 - 19:10
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Bilden ändrar sej i ljusstyrka! Bilden blinkar både i eco mode och normal.
/mvh jocke
aha ok..
Postad 09 juni 2008 - 06:08
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag försökte mig på att koppla in min Comhem-digitalbox till projektorn idag, tänkte kolla EM på projektorn. Men eftersom det inte finns nån SCART in på AX200an så fick det bli en SCART-adapter och S-video till projektorn. Men då blir bilden svartvit hur jag än gör.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Kolla om det går att ställa så att scartutgången på boxen skickar s-video, den skickar antagligen RGB- eller videosignal (komposit) nu, då blir bilden svart-vit... elis
Redigerat av eliselis, 09 juni 2008 - 06:12.
Postad 09 juni 2008 - 06:11
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Har precis kopplat upp boxen mot en sprillans ny Panasonic PT-AX200. När jag kör HD kanalerna så är det kanon, men när jag tittar på SD så flimrar det i under och överkant av bilden. Jag har HDMI-kabeln som följer med boxen kopplad till min Onkyo 606 som sen skickar signalen via en Supra kabel till projektorn.
Funderar på om CDs HDMI kabel är dålig eller är det något annat? Hjälp
Troligen SD-utsändningen som har skräp i kanterna, prova att justera overscan i projjen så försvinner det antagligen elis
Postad 12 juni 2008 - 09:15
Unregistered0663f9bd
-
Unregistered0663f9bd
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Suttit och läst manualen men inte funnit mitt svar.
Vilken typ av skruv krävs det till ax200 för takmontering
MVH
Niklas
Postad 02 juli 2008 - 15:20
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Då har jag äntligen bestämt mig för denna projektor. beställd hos audioart.se
Kollade runt på dyrare fullhd lcd projjar men jag tycker att man får väldigt mycke projektor med AX200.
Postad 14 juli 2008 - 14:59
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Någon som kan ge mig ett litet utlåtande hur denna står sig mot (en gammal dlp-modell) Toshiba MT200, som jag har i dagsläget? Funderar och funderar... Vore mycket trevligt med en ny proj, men det ska vara någon vits ocskå.
Postad 15 juli 2008 - 09:06
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Nu har jag beställt en AX200 och en 112" Grandview ramspänd duk. Hurra!
Postad 15 juli 2008 - 09:14
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Stabilt.. du lär inte ångra dig!
Postad 15 juli 2008 - 09:22
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Nä, du får hoppas det regnar resten av sommaren. Det vill iofs inte jag att det ska.
Postad 15 juli 2008 - 11:58
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Stabilt.. du lär inte ångra dig! 
Härligt att höra!  Nä, du får hoppas det regnar resten av sommaren. Det vill iofs inte jag att det ska.
Om det är något man kan vara säker på, så är det att 1) allt är kvinno-, miljö- eller invandrarfientligt och 2) det regnar när det är sommar i Sverige. Det senare stör mig inte så mycket. Jag reser utomlands när jag vill ha sol, och jag har ingen ångest när jag vill se film.
Postad 22 juli 2008 - 13:25
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Idag kom den! Ikväll är det helig tid vigd för installation och kalibrering. Happy time!
Postad 22 juli 2008 - 15:25
kosse
-
kosse
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ah, den glädje man känner när man får något man beställt är svårslagen!!!
Jag sitter fortfarande i sitsen "vilken projektor ska jag köpa".... Antingen Epson TW700, TW980, eller Panasonic AX200... Har funderat på projje i 3 år nu, men ännu inte kommit till skott.
Skriv gärna omdöme sen, samt lägg upp bilder i ditt galleri. Uppskattas av mig som mest surfar runt och njuter av andras hembio-bilder.
Postad 22 juli 2008 - 18:31
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag sitter fortfarande i sitsen "vilken projektor ska jag köpa".... Antingen Epson TW700, TW980, eller Panasonic AX200... Har funderat på projje i 3 år nu, men ännu inte kommit till skott.
Skriv gärna omdöme sen, samt lägg upp bilder i ditt galleri. Uppskattas av mig som mest surfar runt och njuter av andras hembio-bilder. 
Jag har en AX200 och är riktigt nöjd med den. Har kört cirka 200 h nu och har inget att klaga på. Har en del bilder i galleriet.
Postad 23 juli 2008 - 07:44
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Bilder kommer senare i veckan. Dock kan jag redan nu bjuda på lite första intryck: ******** vad stor den var! Den ser nästan ut att vara dubbelt så bred som min gamla MT200, när den nu hänger från taket i mitt fina SMS-stativ. Första (och enda!) problemet kom när jag skulle koppla in strömkabeln. Fel sort! WTF? Jag hade kvar den 20m långa kabeln jag använt till min gamla Toshiba, snyggt dragen i kabelränna, just för att det skulle bli smidigt att koppla in nya projektorn. Men tji fick jag, det är en annan sorts anslutning. Inte det där vanliga "PC-strömkabel"-kontakten (Shucko?). Men men. Beställning på lång kabel lägges efter detta inlägg skrivits klart.  Jag ville så klart inte ge upp, så jag använde den medföljande kabeln. Den fick hänga från projektorn i taket, och snett ned till kontakten i golvnivå. Skit samma, det var ju temporärt. På med strömmen. Hmm... Inte var den speciellt mycket tystare än MT200'an. Men visst, lite tystare var den allt. Hade förväntat mig längre volym på fläktarna. Men det fick gå, det störde inte så mycket för stunden iaf. Lampan blev varm och bilden från min dvd-spelare dök upp. Suddig, det hade jag räknat med (man kan ju inte ställa in storlek och skärpa innan man sett bilden, höhö). Men trots att jag monterat projektorn snuskigt rakt, så sköts bilden till 50% upp i taket. Äh, bara att välja i menyn att den är takmonterad, tänkte jag. Sagt och gjort (med huvudet uppochned för att se vad det stod i menyerna). Så där ja! Men... Bilden flyttade sig fan inte nedåt ändå?! Hade räknat med att den skulle kommit lite för högt eller lite för lågt. Offset och allt det där... Men icke. Så jag provade att gå på lens shiften istället för att luta projektorn frammåt. Och JÄVLAR vad grymt det är med lens shift!!! Jag har aldrig haft en proj med detta förrut. Nu vette tusan om jag kommer köpa en utan! I bottenläget på joysticken som sköter lens shiften, hamnade bilden nästan på golvet. Och jag kunde skifta den i sedled hur mycket som helst. Slutinställningen var inte alls speciellt långt från lens shift centrum ändå, vilket ju är bra hur bildkvalitetssynpunkt. Skärpa och zoom justerades. Klart! Dags att sätta in en skiva och göra lite snabba kalibreringar. Det fick bli the Calibrator, medans jag väntar på lev av DVE. Körde igenom de möster och tester som fanns. Justerade efter förmåga och insåg att iris var grymt bra, men att man ska utgå ifrån normal-inställningar och avaktivera allt "trams".  Här upptäckte jag också att lampan stod på normal. Ställde den till Eco, och efter några sekunder var projektorn hur tyst som helst. YEAAAAAH! Precis så som jag hade hoppats. Grymt mycket tystare än MT200'an och tystare än vad jag hade som minimumkrav, helt klart. Stort leende medans jag pillade runt i menyerna och sluterligen sparade allt med det fyndiga namnet "test 1" - jag vill ju lägga mer tid på detta senare, men nu ville jag se film! I med Star Wars 3. Dels var det länge sedan jag såg den, och dels vet jag att bilden är brutal. Nu skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Men jag nöjer mig med att skriva så här: FY FAN VAD BRA BILDEN VAR!!!!!!! Dels är 112" grymt stort och härligt insugande, och dels var färger, skärpa, svärta (bättre än väntat, men visst, lite ljusare än dlp. Inget att reagera på dock!), kontrast och "mjukheten" i bilden hur underbar som helst. Jag hade tänkt viga kvällen åt att dema projektorn för mig själv med lite olika filmsekvenser från olika filmer, samt testa att köra lite 720p-material via datorn. Det blev inget av dem. Jag såg klart filmen istället. Eller rättare sagt, jag upplevde klart filmen (iofs älskar jag star wars, men så här bra har det aldrig varit tidigare) och tvingades att gå att lägga mig efteråt pga klockan och tidig uppgång till jobb idag. Är du minsta lilla sugen på att köpa proj och tycker att 10.000 kr-klassen är var du vill lägga dig, köp! Tveklöst köp! Och då har jag inte hunnit finjustera den än ens. Sedan ska jag väl brasklappa lite: jag har bara jämfört 4 dagsaktuella projektorer med denna. Och jag har ganska bra dvd-spelare också. Så om du har en fin spelare och testat många nya projektorer i högre prisklass, kanske dina byxor inte exploderar riktigt lika mycket. Men jämför du med projektorer i denna prisklass, då lär du inte bli gnällig direkt.
Redigerat av Unregistered93d1242d, 23 juli 2008 - 07:49.
Postad 23 juli 2008 - 10:35
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hej jag också en ax-200 men jag undrar en sak, är det någon mening att mata den med full hd material?
För det är ju ingen full HD projje, men det står ändå att den stödjer 1080p
Postad 23 juli 2008 - 10:41
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hej jag också en ax-200 men jag undrar en sak, är det någon mening att mata den med full hd material? För det är ju ingen full HD projje, men det står ändå att den stödjer 1080p 
Den är bra på att skala ner bilden. Ge den det bästa (1080p) och låt den skala ner till 720p. Min bild blir snäppet bättre när jag gör så istället för att ge den 720p direkt. //D
Postad 23 juli 2008 - 11:15
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
Okej 
Då kan det vara värt att köra lite mer högupplöst material då.
Postad 23 juli 2008 - 11:21
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Bilder kommer senare i veckan. Dock kan jag redan nu bjuda på lite första intryck:
******** vad stor den var! Den ser nästan ut att vara dubbelt så bred som min gamla MT200, när den nu hänger från taket i mitt fina SMS-stativ. Första (och enda!) problemet kom när jag skulle koppla in strömkabeln. Fel sort! WTF? Jag hade kvar den 20m långa kabeln jag använt till min gamla Toshiba, snyggt dragen i kabelränna, just för att det skulle bli smidigt att koppla in nya projektorn. Men tji fick jag, det är en annan sorts anslutning. Inte det där vanliga "PC-strömkabel"-kontakten (Shucko?).
Men men. Beställning på lång kabel lägges efter detta inlägg skrivits klart. Jag ville så klart inte ge upp, så jag använde den medföljande kabeln. Den fick hänga från projektorn i taket, och snett ned till kontakten i golvnivå. Skit samma, det var ju temporärt.
På med strömmen. Hmm... Inte var den speciellt mycket tystare än MT200'an. Men visst, lite tystare var den allt. Hade förväntat mig längre volym på fläktarna. Men det fick gå, det störde inte så mycket för stunden iaf. Lampan blev varm och bilden från min dvd-spelare dök upp. Suddig, det hade jag räknat med (man kan ju inte ställa in storlek och skärpa innan man sett bilden, höhö). Men trots att jag monterat projektorn snuskigt rakt, så sköts bilden till 50% upp i taket. Äh, bara att välja i menyn att den är takmonterad, tänkte jag. Sagt och gjort (med huvudet uppochned för att se vad det stod i menyerna). Så där ja! Men... Bilden flyttade sig fan inte nedåt ändå?! Hade räknat med att den skulle kommit lite för högt eller lite för lågt. Offset och allt det där... Men icke. Så jag provade att gå på lens shiften istället för att luta projektorn frammåt. Och JÄVLAR vad grymt det är med lens shift!!! Jag har aldrig haft en proj med detta förrut. Nu vette tusan om jag kommer köpa en utan!
I bottenläget på joysticken som sköter lens shiften, hamnade bilden nästan på golvet. Och jag kunde skifta den i sedled hur mycket som helst. Slutinställningen var inte alls speciellt långt från lens shift centrum ändå, vilket ju är bra hur bildkvalitetssynpunkt. Skärpa och zoom justerades. Klart!
Dags att sätta in en skiva och göra lite snabba kalibreringar. Det fick bli the Calibrator, medans jag väntar på lev av DVE. Körde igenom de möster och tester som fanns. Justerade efter förmåga och insåg att iris var grymt bra, men att man ska utgå ifrån normal-inställningar och avaktivera allt "trams". 
Här upptäckte jag också att lampan stod på normal. Ställde den till Eco, och efter några sekunder var projektorn hur tyst som helst. YEAAAAAH! Precis så som jag hade hoppats. Grymt mycket tystare än MT200'an och tystare än vad jag hade som minimumkrav, helt klart. Stort leende medans jag pillade runt i menyerna och sluterligen sparade allt med det fyndiga namnet "test 1" - jag vill ju lägga mer tid på detta senare, men nu ville jag se film!
I med Star Wars 3. Dels var det länge sedan jag såg den, och dels vet jag att bilden är brutal.
Nu skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Men jag nöjer mig med att skriva så här: FY FAN VAD BRA BILDEN VAR!!!!!!! Dels är 112" grymt stort och härligt insugande, och dels var färger, skärpa, svärta (bättre än väntat, men visst, lite ljusare än dlp. Inget att reagera på dock!), kontrast och "mjukheten" i bilden hur underbar som helst. Jag hade tänkt viga kvällen åt att dema projektorn för mig själv med lite olika filmsekvenser från olika filmer, samt testa att köra lite 720p-material via datorn. Det blev inget av dem. Jag såg klart filmen istället. Eller rättare sagt, jag upplevde klart filmen (iofs älskar jag star wars, men så här bra har det aldrig varit tidigare) och tvingades att gå att lägga mig efteråt pga klockan och tidig uppgång till jobb idag.
Är du minsta lilla sugen på att köpa proj och tycker att 10.000 kr-klassen är var du vill lägga dig, köp! Tveklöst köp! Och då har jag inte hunnit finjustera den än ens.
Sedan ska jag väl brasklappa lite: jag har bara jämfört 4 dagsaktuella projektorer med denna. Och jag har ganska bra dvd-spelare också. Så om du har en fin spelare och testat många nya projektorer i högre prisklass, kanske dina byxor inte exploderar riktigt lika mycket. Men jämför du med projektorer i denna prisklass, då lär du inte bli gnällig direkt. 
Jag sa ju at du inte skulle ångra dig  Kul at du blev nöjd med den!
Postad 23 juli 2008 - 12:27
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Jag sa ju at du inte skulle ångra dig Kul at du blev nöjd med den! 
Indeed you did.
Postad 23 juli 2008 - 19:13
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
välkommen till AX200 klubben.
Jag är hur nöjd som helst med den!
Postad 24 juli 2008 - 09:25
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Har beställt DVE från Axelmusic idag. Såg på Kill Bill 1 igår och bilden var bra, men jag ville gärna peta lite i den här och där. Nu är ju mr Tarantino lite speciell i hur han vill ha färger etc på sina filmer, men jag känner nog ändå att jag kan få ut mycket mer ur denna med en kalibrering med ett bättre verktyg än Calibrator. Så vi får väl se hur det blir. Iaf är fotsatta intryck mycket goda, den är tyst, ljusstark, har finfina färger och bra skärpa. Svärtan är lite ljus, men det går att få ner den till bra nivåer (har sett detta när jag lekt med inställningarna), så det är inget att klaga på. Så som sagt: MYCKET trevlig proj!
Postad 25 juli 2008 - 10:44
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Har beställt DVE från Axelmusic idag. Såg på Kill Bill 1 igår och bilden var bra, men jag ville gärna peta lite i den här och där. Nu är ju mr Tarantino lite speciell i hur han vill ha färger etc på sina filmer, men jag känner nog ändå att jag kan få ut mycket mer ur denna med en kalibrering med ett bättre verktyg än Calibrator. Så vi får väl se hur det blir. Iaf är fotsatta intryck mycket goda, den är tyst, ljusstark, har finfina färger och bra skärpa. Svärtan är lite ljus, men det går att få ner den till bra nivåer (har sett detta när jag lekt med inställningarna), så det är inget att klaga på. Så som sagt: MYCKET trevlig proj!
Snacka om helomvändning: jag har nu lämnat tillbaka projektorn. Igår såg jag två filmer efter att ha lagt lång tid på kalibrering. Det är kört. Vill jag ha ens i närheten av ok svärta, finns det inga detaljer alls kvar. Jag trodde att jag kunde leva med lite ljusare svärta, men eftersom jag redan stör mig på den, var det bara att kapitulera. Tycker dock fortfarande att det är ett kap för 10.000 kr, men har nu insett att jag måste sikta högre för att vara nöjd. Får nog räkna med 20.000-30.000 kr istället. Ah well.
Postad 25 juli 2008 - 12:16
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Snacka om helomvändning: jag har nu lämnat tillbaka projektorn. Igår såg jag två filmer efter att ha lagt lång tid på kalibrering. Det är kört. Vill jag ha ens i närheten av ok svärta, finns det inga detaljer alls kvar. Jag trodde att jag kunde leva med lite ljusare svärta, men eftersom jag redan stör mig på den, var det bara att kapitulera.
Tycker dock fortfarande att det är ett kap för 10.000 kr, men har nu insett att jag måste sikta högre för att vara nöjd. Får nog räkna med 20.000-30.000 kr istället. Ah well.
Skumt... jag som brukar vara pepplig med svärtan, men med denna har jag varit helnöjd. Då kör jag ändå bara med de förvalda inställningarna i Cinema1 och sedan eco-mode.
Postad 25 juli 2008 - 12:34
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Skumt... jag som brukar vara pepplig med svärtan, men med denna har jag varit helnöjd. Då kör jag ändå bara med de förvalda inställningarna i Cinema1 och sedan eco-mode.
Tja, det känns ju inget roligt när min 4 år gamla (och då budget, om än stjärnskottsmodell) spöar den helt nya projjen på svärtan...  Men visst, rejält mycket bättre ljus, färg, skärpa och tystare fläkt. Så, som sagt, det är en mycket bra proj. Men jag fixar inte kompromissen med svärtan så bra som jag trodde att jag skulle.
Postad 25 juli 2008 - 23:40
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Tja, det känns ju inget roligt när min 4 år gamla (och då budget, om än stjärnskottsmodell) spöar den helt nya projjen på svärtan... Men visst, rejält mycket bättre ljus, färg, skärpa och tystare fläkt. Så, som sagt, det är en mycket bra proj. Men jag fixar inte kompromissen med svärtan så bra som jag trodde att jag skulle.
hmm låter märkligt.. jag tycker det är rätt bra svärta på min projje. Då tar vi tillbaka ditt medlemskap i ax200 klubben då
Postad 26 juli 2008 - 21:12
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
hmm låter märkligt.. jag tycker det är rätt bra svärta på min projje. Då tar vi tillbaka ditt medlemskap i ax200 klubben då 
Kanske har svårare förhållanden i mitt rum än vad du har då? Ah well, jag är glad att jag fick returnera den iaf, man måste ju vara nöjdare med nyinköpt proj än vad man skulle varit om man behöll sin gamla. Annars är det ju meningslöst. Nu är jag sugen som ******** på något riktigt fett. X10 om placeringen går att lösa (fan ta icke-lensshift!) eller TW2000 är väl de som känns mest aktuella just nu... vi får väl se, men proj måste jag ha. Och det snart!
Postad 07 augusti 2008 - 22:46
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Är väldigt nöjd med min AX200 men de senaste 20 h har ett störigt pipande uppkommit.
Det är ett högfrekvent pip som kommer från projektorn då den blivit varm, efter cirka 20 min eller så... Känns som det kommer från fläkten eftersom ljudet fortsätter efter det att man stängt av projektorn och fläkten bara ska kyla lite extra. Stör såklart mest i scener i filmer där ljudet är lågt... det hörs dock tydlgt om man lyssnar efter det, även om ljudet på filmen är högt.
Någon mer som haft detta problem med sin AX200? Någon idé att lämna in den och få problemet åtgärdat? Är Panasonics service bra?
Postad 15 augusti 2008 - 15:19
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja ! jag lägger in mitt inlägg även här och ser om nån vet?
jag har just inhandlat en panasonic pt ax 200 och källa till den är ps3:an med en hdmi kabel "10 m supra".
jag undrar om ni kan förklara varför den inte klarar av att visa typ "staket, persienner, rutiga skjortor m.m"
allt med ränder eller streck hackar sig som fram eller hur jag nu ska förklara..samtidigt som resten av bilden flyter på bra.
jag kör ni 1080p från ps3:an och har även provat 720p ingen skillnad? det är btw bluray filmer jag ser på när detta händer.
tacksam för svar / mvh shorty
Postad 15 augusti 2008 - 15:22
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
kör 1080p/24fps och se ifall det blir bra resultat!
Postad 15 augusti 2008 - 15:44
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja tack för svar!
men jag tro inte jag kan ställa in det så i ps3:an att det ska köra 1080p/24? eller.
om jag ställer ner till 720p så är det ju likadant? ingen som har nått mer tips?
Postad 15 augusti 2008 - 16:39
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
1080P/24fps måste du kunna ställa in i din ps3:a annars så kan den inte visa blu-ray filmer på rätt vis.
Postad 15 augusti 2008 - 16:52
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
I inställningarna på ps3 ska du aktivera 1080 24p, ligger under display-inställningarna. Jag ser också bluray från ps3 på ax200, och det finns inga persienneffekter alls... ser perfekt ut. Så med rätt inställningar borde du kunna få samma resultat. tja tack för svar! men jag tro inte jag kan ställa in det så i ps3:an att det ska köra 1080p/24? eller. om jag ställer ner till 720p så är det ju likadant? ingen som har nått mer tips?
Postad 15 augusti 2008 - 17:32
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja kleinis!
jo alltså, men inte står det 1080p/24 nån stanns, jag har gått in under inställningar nån stanns och tryckt typ " hdmi" sen " atomatisk inställning" och då kommer det upp att 576, 720p 1080i och 1080p är inställt på ps3:an och så ska man välja okej sen för att bekräfta. visst är det bara det ni menar? så har jag haft hela tiden,,har även provat gå ner till 720p men har fortfarande dom där störande hacken i allt med ränder =/
eller finns det yttligare nån inställning i display menyn som jag missat..kan inte kika ni,,tjejen ser på tv =/
tacksam för svar
Postad 15 augusti 2008 - 17:38
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
du måste aktivera 24fps annars är det bara 1080P 50/60hz altså en felaktig frekvens för blu ray filmer.
Postad 15 augusti 2008 - 18:11
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja
okej jag hitta en en flik under bluray/dvd inställningar som heter "BD 1080p 24hz video utgång"
där fanns det att välja "automatisk...som den redan var inställd på" och "på" eller "av" nu har jag ställt den på "PÅ"
men borde den inte känt av när den stod som automatisk från börja att det skulle vara 24hz?
men det är som du säger THXcht, om jag tryckte på meny knappen på projjen för att se vilken signal den tog emot så stor det 1080p 50/60.
men iallafall nu borde jag ha rätt inställning?
Postad 15 augusti 2008 - 18:37
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
ja de borde vara rätt så hur blir bilden nu ?
Postad 15 augusti 2008 - 19:30
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
jag hade bara national treasure 2 hemma och på den får jag fortfarande samma "ryck" ska se batman ikväll få se om det ser bättre ut där. men tack för all hjälp
Postad 15 augusti 2008 - 23:19
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja!
såg just klart batman begins på bluray,,,******** vilken bild =) och klippet man fick sen från tvån var helt otroligt =)
men nu till mitt problem, jag snörde i eragon och det blir samma skit där, allt detta hackande förstör som hela upplevesen =/ inga andra tips jag kan prova?
Redigerat av SH[]RTY, 16 augusti 2008 - 13:39.
Postad 19 augusti 2008 - 22:08
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja!
finns det nån firmware till denna projje?
Postad 20 augusti 2008 - 18:02
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
tja! finns det nån firmware till denna projje?
yepp, dock tror jag inte det går att fixa själv. du får nog skicka den till Irland!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|