![]() |
![]() |
![]() |
409:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
519:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 18 november 2007 - 16:25
Postad 18 november 2007 - 16:41
Allancito, boomol, moowlie, TheWiz, SmellyMarq, GeNstRukTuR och pxpxpx
(fotografen avled strax efter fotoögonblicket)
Haha

Men det blev ju en riktigt bra bild...ska nog skicka den som julkort till släkt och vänner

Postad 18 november 2007 - 17:05
Men man blir ju grymt frusterad när man fårn början bara har basic vapnen, och dör typ 10 sek efter spawn...
Har inte riktigt fått kläm på allt runt om kring Live! delen på detta spel, men det är ju ett flertal options från föregångaren Cod 3 som man saknar. T.ex. Att kunna spela splitscreen på Live/mp och att kunna välja själv vilken match man vill joina, att kunna filtrera banor och sånt.
Vh Gonucku
Postad 18 november 2007 - 17:21
Specielt när vi börja peppra sönder alla bilar:) Det här måste göras igen
Allancito, boomol, moowlie, TheWiz, SmellyMarq, GeNstRukTuR och pxpxpx
(fotografen avled strax efter fotoögonblicket)
Riktigt grym bild!

Visste till slut inte om jag skrattade eller grät när alla bilar exploderade till höger o vänster

Postad 18 november 2007 - 17:38

Postad 18 november 2007 - 17:43

Tänkte förresten köpa LCE, så om det är någon som vill köpa mitt "vanlig edition" COD4, PMA.
Hittade det här också, de olika prestigelevelikonerna.

Redigerat av bananplanta, 18 november 2007 - 19:42.
Postad 18 november 2007 - 20:23
Hittade det här också, de olika prestigelevelikonerna.
Prestige lvl 10??????????????????????????????? INSEEEEEEEEEEEEEJN
Postad 18 november 2007 - 20:37

För att nå prestige level 10 måste man alltså nå rank 55 10 gånger. Känns som man har att göra ett tag för att nå det. Har rank 40 nu tror jag och har då spelat ca 1d 4h.
Postad 18 november 2007 - 21:32
Äh, tänk på dom som har högst poäng inne på BF2Skojaru?
För att nå prestige level 10 måste man alltså nå rank 55 10 gånger. Känns som man har att göra ett tag för att nå det. Har rank 40 nu tror jag och har då spelat ca 1d 4h.

Postad 18 november 2007 - 23:20
Postad 18 november 2007 - 23:26
Postad 19 november 2007 - 00:16
Hagel i magen på de som ränner runt framför en, sen gick jag fram till den högra korridoren, tog killen som stod till vänster i den korridoren, sen helomvändning och ta killen till vänster i den vänstra korridoren, sen kämpa sig vidare...
Har iofs bara kört Hardened än så länge, men jag gick på samma taktik, har för mig att jag fick sno en M1014 shotgun av nån av de första gubbarna jag sköt där. Om man lägger sig ner på mage när man ska skjuta de i änden på de båda korridorerna så är det mindre risk att man blir skjuten av den som står i den andra korridoren. Sen var det bara att slänga lite flash o frags och hoppas på att träffa nån.
Tror jag lagt till alla på gamertaglistan nu. Kom på att det var mycket lättare att logga in på Min Xbox på xbox.com och kopiera gt:n o klistra in i Lägg till kompis istället för att sitta på Xboxet o skriva med handkontrollen

Redigerat av bananplanta, 19 november 2007 - 02:12.
Postad 19 november 2007 - 02:50

Postad 19 november 2007 - 08:00
Iallafall när man glömt fylla på vapnen och bara hade pistol på veteran

Postad 19 november 2007 - 09:09
Fyfan vad svårt det var när man skulle vänta på helikoptern när man hade burit sin sniperkompis som inte kunde gå.
Jepp! Svåraste biten i mitt tycke! Satt och tryckte bakom trädet till höger om min snipande kamerat, placerade ut C4 strategiskt, sen när koptern kom sprängde jag och sprang som attan!

Nu Är man klar med Kampanjen på Veteran iaf! Så nästa invite för livelirande kommer ej att avböjas!

Postad 19 november 2007 - 09:34
Gick enormt bra för allihopa. Vi hade väl en dödsiffra som låg i genomsnitt på 6 deaths under några rundor.
Behöver jag nämna att killsen låg högre?

Är ju hur kul som helst att lira när man är ett sammansvetsat gäng där alla täcker alla och kommunicerar ordentligt med varandra.
Postad 19 november 2007 - 10:21
Men Call of Duty 4 seglar ändå upp som ett av årets bästa spel!

Postad 19 november 2007 - 10:49
Jag klarade det genom att springa tillbaka, därifrån jag kom, så långt jag kunde. Efter ett tag träffar man på en stängd dörr. Där satt jag och väntade tills helikoptern landat. Under hela den tiden kom det bara en fiende och sköt mot mig. Min "polare" hade jag tidigare lämpat av, skadeskjuten som han var, på kullen vid LZ. Det svåra var bara när man skulle ta sig tillbaka till LZ, hade man tänkt till innan så hade jag nog placerat ut C4 på lite mer strategiska ställen. Metoden förtjänar kanske inga medal of honors' men det fungerade för mig efter 3-4 frustrerande omgångar av att försöka hålla ställningen kring LZ.Fyfan vad svårt det var när man skulle vänta på helikoptern när man hade burit sin sniperkompis som inte kunde gå.
Jepp! Svåraste biten i mitt tycke! Satt och tryckte bakom trädet till höger om min snipande kamerat, placerade ut C4 strategiskt, sen när koptern kom sprängde jag och sprang som attan!![]()
Nu Är man klar med Kampanjen på Veteran iaf! Så nästa invite för livelirande kommer ej att avböjas!
Funkade på Normal, vet inte om det fungerar på Veteran.
-lk
Postad 19 november 2007 - 11:45
Körde klart det på Hardened först och är snart klar med Veteran. Röstade för en 5:a, det enda klagomålet jag har är att det är så "scriptat", om man står på ett ställe och skjuter ner framryckande fiender så kan man ju stå där i typ 10 minuter, det bara väller fram gubbar, men springer man fram 10-20 meter så är det plötsligt slut på fiender... Då hade jag hellre sett att det fanns en viss mängd gubbar per bana som var betydligt smartare och defensivare.
Delar åsikten. Tror att det blir mest tydligt på Hardend och Veteran med att det är scriptat till vissa punkter, där innebär nämligen en snabb framryckning i de flesta fall en snabb död

Det svåra var bara när man skulle ta sig tillbaka till LZ, hade man tänkt till innan så hade jag nog placerat ut C4 på lite mer strategiska ställen. Metoden förtjänar kanske inga medal of honors' men det fungerade för mig efter 3-4 frustrerande omgångar av att försöka hålla ställningen kring LZ.
Funkade på Normal, vet inte om det fungerar på Veteran.
Redigerat av Unregistered40880, 19 november 2007 - 13:00.
Postad 19 november 2007 - 12:04
Nu är jag påväg att storma missilbasen, har inte orkat testa så mycket då live tagit all tid jag haft tillgängligt. Men märkte iallafall att det kommer en tank som man ska kasta smoke mot och sen bomba honom. Ngn taktik?
Postad 19 november 2007 - 12:21
Körde klart det på Hardened först och är snart klar med Veteran. Röstade för en 5:a, det enda klagomålet jag har är att det är så "scriptat", om man står på ett ställe och skjuter ner framryckande fiender så kan man ju stå där i typ 10 minuter, det bara väller fram gubbar, men springer man fram 10-20 meter så är det plötsligt slut på fiender... Då hade jag hellre sett att det fanns en viss mängd gubbar per bana som var betydligt smartare och defensivare.
Håller med! och själv är man lite pedant så man vill inte gå igenom någon bana utan att döda 100% av alla fiender. Som tur är upptäckte man detta i ett tidigt stadium men det var först efter att ha legat och tömt varenda närliggande bössa på skott. Lite missgynnande för tex min spelstil då jag brukar döda ganska strategiskt och beta av yta för yta nogrannt och långsamt istället för och spinga ala Rambo!... Undra hur många man behöver döda egentligen. Får en och tänka på om det var doom/wolfenstein eller nåt annat gammalt lir där man kunde springa igenom hela spelet utan att döda någon fiende

Enda gångerna man vet att det kommer ta slut är när man får order och stanna och mota fiender tills helikopter eller dylikt kommer. Minns tillbaka på COD 2 när man låg bakom en mur framför ett fällt och flygplan kom och bombade sedan skulle man springa ut på fältet och in i ett hus och hålla ställningarna där tills hjälp kom. bara välde in gubbar samtidigt som man skulle springa från långsida till långsida och mota ingående tanks med raketgeväret. När jag var klar där låg det stora högar av fiender i trappan

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 19 november 2007 - 12:27.
Postad 19 november 2007 - 12:58
jag klarade det genom att gå till platån, dansgolv eller vad det nu är, och skjuta alla därifrån.. lite svårt bara när skotten tog slut. Flash + kuta som fan och sen gömma sig igen..
Nu är jag påväg att storma missilbasen, har inte orkat testa så mycket då live tagit all tid jag haft tillgängligt. Men märkte iallafall att det kommer en tank som man ska kasta smoke mot och sen bomba honom. Ngn taktik?
Funkade det på Veteran? Man hinner ju knappt lägga an bössan när man ser någon innan det blir rött

Ang spränga tanken:
Redigerat av Unregistered40880, 19 november 2007 - 12:59.
Postad 19 november 2007 - 13:05
Jag har nog aldrig haft såhär kul med ett DM-spel någonsin och det har varit sådan sjuk variation på vårt motstånd, vilket är bra. Ibland har vi fått så mycket stryk att man aldrig fattade vad som hände, medans ibland har vi piskat så hårt att man har varit tvungen att armbåga sig fram bland sina egna för att få kills från den flyende motståndarstyrkan.
Köttgans, pepparkakor, RPGs och julmust ftw.
Postad 19 november 2007 - 13:12
Körde klart det på Hardened först och är snart klar med Veteran. Röstade för en 5:a, det enda klagomålet jag har är att det är så "scriptat", om man står på ett ställe och skjuter ner framryckande fiender så kan man ju stå där i typ 10 minuter, det bara väller fram gubbar, men springer man fram 10-20 meter så är det plötsligt slut på fiender...
Det är inte samma sak som att det är scriptat, scriptade spelsekvenser är sånt som det finns mycket av i HL/HL2 när spelet visar en sekvens som du inte kan påverka skulle jag kalla scriptat. Att fienderna inte slutar komma i CoD 4 kan man beskriva som att dom spawnar hela tiden, och när du rör dig frammåt så triggas nånting när du kommit tillräckligt långt fram som säger åt dom att sluta spawna.
Postad 19 november 2007 - 13:13
Ja, shit, tack alla ni som droppat in till våra sessions.
Jag har nog aldrig haft såhär kul med ett DM-spel någonsin och det har varit sådan sjuk variation på vårt motstånd, vilket är bra. Ibland har vi fått så mycket stryk att man aldrig fattade vad som hände, medans ibland har vi piskat så hårt att man har varit tvungen att armbåga sig fram bland sina egna för att få kills från den flyende motståndarstyrkan.
Köttgans, pepparkakor, RPGs och julmust ftw.
Det fanns stunder igår när man kände sig osårbar. Allt gick sin väg. Efter 17 kills utan att dö så började jag tänka på hur jag spelade och då gick det åt skogen!

Postad 19 november 2007 - 13:19
Någon som har klarat Mile Hige Achievmenten? Kan nog var det svårast jag har varit med om på många år.. har varit typ en halv sekund ifrån att klara den.. jäkligt irriterande.
/Babben
Postad 19 november 2007 - 13:22

Redigerat av Unregistered40880, 19 november 2007 - 13:22.
Postad 19 november 2007 - 14:04
/ Ymer SWE
Postad 19 november 2007 - 14:20
Postad 19 november 2007 - 14:21
-lk
Postad 19 november 2007 - 14:50

Postad 19 november 2007 - 15:02
jag klarade det genom att gå till platån, dansgolv eller vad det nu är, och skjuta alla därifrån.. lite svårt bara när skotten tog slut. Flash + kuta som fan och sen gömma sig igen..
Finns ett enklare sätt (om du nu är där jag tror) :
Postad 19 november 2007 - 15:41
Körde klart det på Hardened först och är snart klar med Veteran. Röstade för en 5:a, det enda klagomålet jag har är att det är så "scriptat", om man står på ett ställe och skjuter ner framryckande fiender så kan man ju stå där i typ 10 minuter, det bara väller fram gubbar, men springer man fram 10-20 meter så är det plötsligt slut på fiender...
Det är inte samma sak som att det är scriptat, scriptade spelsekvenser är sånt som det finns mycket av i HL/HL2 när spelet visar en sekvens som du inte kan påverka skulle jag kalla scriptat. Att fienderna inte slutar komma i CoD 4 kan man beskriva som att dom spawnar hela tiden, och när du rör dig frammåt så triggas nånting när du kommit tillräckligt långt fram som säger åt dom att sluta spawna.
Nja, står nog fast vid mitt ordval, även om jag inte tycker att det var exakt. Ett exempel på det jag menar:
Ett sådant skede kallar jag för scriptat, det du beskriver låter mer som en mellansekvens som spelas upp i spelmotorn... Men jag kan ha missupfattat uttryckets innebörd...

Postad 19 november 2007 - 16:01
Att dom börjar spawna när du hoppar ner kan man nog också klassificera som skriptat, men inte just att dom fortsätter spawna och gör det fram tills man triggar att dom inte ska göra det.
Redigerat av derpious, 19 november 2007 - 16:03.
Postad 19 november 2007 - 16:04
Det du beskriver är exakt vad jag menar, men du förklarade först scriptat som att fiender spawnar hela tiden.
Ja men dåså, diskussion avslutad!

Postad 19 november 2007 - 16:05

Postad 19 november 2007 - 16:43

Postad 19 november 2007 - 17:18
Bara att hoppa online och hojta till om ni vill vara med

Postad 19 november 2007 - 17:29
BTW måste jag säga att jag är mycket imponerad av Nyluh när man spelar med honom, vet inte hur han bär sig åt riktigt

Postad 19 november 2007 - 17:51
Postad 19 november 2007 - 19:45
BTW måste jag säga att jag är mycket imponerad av Nyluh när man spelar med honom, vet inte hur han bär sig åt riktigt
Har kännt mig lite dampig på senaste+? ?!??!?!!?!!!! SÅÅÅ det får man ta ut i spelet... går bra då ;DDDDDDDDDDDD
Postad 20 november 2007 - 00:38

själv så var det min första session i MP, j*vlar vad svårt det är att lära sig alla banor, känndes mest som om man irrade runt

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar