* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50
Panasonic DMP-BD30 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD30
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD50
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Regionsfri Blu ray spelare? (28 inlägg)
|
14 år sedan |
Byta ut Arcam AVR300 mot vadå? (21 inlägg)
|
14 år sedan |
BDLive.com (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Panasonic DMP-BD35 vs Panasonic DMP-BD30 (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 11 June 2008 - 22:27
Postad 12 June 2008 - 13:52
Ni som har BD30 köp eller hyr nyaste Resident evil, där kan ni testa bild i bild funktionen som endast BD30 klarar en så länge bland stationära bd spelare. Man kan helt enkelt kolla allt extramaterial samtidigt som man ser på filmen.
Jo men vad jobbigt det måste bli att kolla film+det andra samtidigt.
Postad 13 June 2008 - 05:50
Inte jobbigt alls, istälet för att bara lyssna på komentator spåret så kan du även se den som pratar i ett litet fönster i ena hörnet och sedan så visas allt extra material i olika hörn beroende på vad de är, du kan se själva filmen och sammtidigt i ett mindre fönster se samma sekvens fast filmat ifrån en annan kameravinkel där du ser saker som inte visas i bilden på filmen, man får helt enkelt en bättre överblick på allt extramaterial.Jo men vad jobbigt det måste bli att kolla film+det andra samtidigt.
Postad 13 June 2008 - 06:42
Postad 13 June 2008 - 07:35
Låter väldigt trevligt det där. Förstår att det är skönt med en dedikerad spelare.
Usch vad sugen jag blev nu, stålarna bränner i fickan!![]()
Funderade också på det där med att det borde vara bättre att låta recievern avkoda och det verkar vara rätt, i alla fall i detta fallet då.
Tack för dina synpunkter i alla fall svante skoog, hoppas du är/blir nöjd med BD30n.
/Genis
Aww .. Sugen blev man på skaffa BD30/50 nu. :-)
Kör med PS3 nu och misstänkte också att en dedikerad "stand alone"
BD spelare skulle göra ett bättre jobb, trots diverse fina historier om "saft utspädd eller
icke utspädd" ... :-) och fina utsagor från forumrävar att det inte skall spela
nån roll vart det kodas av. Men men Teori & praktik . . . .
Postad 13 June 2008 - 14:22
Det ser ju bara ut att vara dom som tar över 4000kr som har den i lager nu, och det är man inte så sugen på att betala.
Postad 13 June 2008 - 17:51
Har köpt runt 30 Blu Ray filmer sista 2 månaderna, kolla in AxelMusic dom säljer regionsfria filmer ifrån ca.100 spänn och uppåt, köpte bland annat Rambo 1, 2 och 3 för 118 spänn st, senaste veckan har de blivit ca 10 filmer och de lär nog bli minst 10 filmer i månaden framöver, vill äga mina filmer, inte hyra.Guggen<< Låter helt genialt. En annan genial grej är att äntligen får min lokala film uthyrare bluray filmer, börjar lite lätt med att ta in 30st filmer!
Postad 15 June 2008 - 09:35
Skärmen blir Panasonic TH-46PZ85 eller Panasonic TH-42PZ85
Förstärkaren som ska driva mina blivande XTZ ska bli Onkyo TX-SR805
DVD som jag funderat på är Pioneer DV-LX50
Men jag vill även kunna se på Blu Ray filmer...
Jag prioriterar ljudet minst lika mkt som bilden
Frågan är då om jag kommer att bli besviken om jag istället för ovanstående satsar på en BD30
Frägan är hur BD30 klarar av att scala upp vanliga dvdfilmer ???
Frågan är hur BD30 fixar att spela upp cdskivor ????
Frågan är om jag får lov att skaffa både Pioneer DV-LX50 + Pana BD30 ???
Ni som har Pana BD30 - hur tycker ni att den fixar ljud + vanliga dvdfilmer ????
Postad 15 June 2008 - 11:51
Nu har jag bara en Sony 300 och den fixar filmer riktigt bra, bd30 lär ju va bättre, och eftersom du inte har en stor duk blir det nog onödigt med en dvdTänker skaffa ny plattskärm + hemmabioförstärkare + dvdspelare + högtalare
![]()
Skärmen blir Panasonic TH-46PZ85 eller Panasonic TH-42PZ85![]()
Förstärkaren som ska driva mina blivande XTZ ska bli Onkyo TX-SR805![]()
DVD som jag funderat på är Pioneer DV-LX50
Men jag vill även kunna se på Blu Ray filmer...
Jag prioriterar ljudet minst lika mkt som bilden![]()
Frågan är då om jag kommer att bli besviken om jag istället för ovanstående satsar på en BD30![]()
Frägan är hur BD30 klarar av att scala upp vanliga dvdfilmer ???
Frågan är hur BD30 fixar att spela upp cdskivor ????
Frågan är om jag får lov att skaffa både Pioneer DV-LX50 + Pana BD30 ???![]()
![]()
Ni som har Pana BD30 - hur tycker ni att den fixar ljud + vanliga dvdfilmer ????
Thomas
Postad 15 June 2008 - 13:36
Har en gammal panna BD10:a stående hemma oxå så jag skall hem och göra lite jämförelser med, har även haft en Sony 500:a men den var så fruktansvärt seg så jag fick krupp.
Redigerat av lobo, 15 June 2008 - 13:36.
Postad 15 June 2008 - 17:09
Redigerat av lobo, 15 June 2008 - 17:10.
Postad 15 June 2008 - 20:10
Kan man inte tvinga ut 24fps??? Då min Sammy M87:a accepterar 24fps men måste tvångsmatas med det, tex PS3:an kunde ju tvinga ut det.
Vad menar du med tvinga ? det är bara att ställa in BD30 på 24p "ON"
Postad 15 June 2008 - 21:32
Vad menar du med tvinga ? det är bara att ställa in BD30 på 24p "ON"
Är inte riktigt så enkelt, måste in och joxa i EDID och det är jag inte så sugen på. Sammyn accepterar 24Hz om man tvingar ut det men inte by "default". Som i Sonys fall med PS3:an där de efter fw 1.8 (?) gjorde så att man kunde tvinga 24Hz ut och inte som tidigare där det endast var ett autoläge.
Postad 18 June 2008 - 18:36
Sa att releasen har blivit framflyttat till i augusti....
(skulle ha släppts nu i slutet av månaden)
Postad 19 June 2008 - 17:05
* BD10:an ligger hästlängder före BD30 vad det gäller byggkvalité men BD30 har ett trevligare och nättare format. 7.1 analogt ut på BD10 mot endast 5.1 på BD30 samt att anslutningarna på BD10 är guldplätterade.
Panna_01.jpg 400.59K
0 Antal nerladdningar
Panna_02.jpg 637.18K
0 Antal nerladdningar
Panna_03.jpg 671.58K
0 Antal nerladdningar
Panna_04.jpg 333.16K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 June 2008 - 06:53
har flyttat ps3an till datorskärmen så jag behöver en spelare till plasman
Postad 23 June 2008 - 06:01
De följer inte med någon HDMI kabel och hur man gör den regionsfri vet jag inte, men som dvd spelare är den inge bra, har du en dvd spelare så använd den för den är garanterat bättre.är dvd-spelaren regionsfri? följer hdmi kabel med?
har flyttat ps3an till datorskärmen så jag behöver en spelare till plasman
Jag använder då min BD30 enbart som Blu Ray spelare och inget annat och de är just de som den är bäst på och inte som en dvd spelare, finns inte någon BD spelare idag för rimliga pengar som även är bra på dvd utan man får använda en ren dvd spelare tills de kommer något bättre.
Postad 23 June 2008 - 06:58
Postad 23 June 2008 - 08:40
Tror med största sannolikhet att den kommer att vinna årets Sound And Vision Product ot the year Award
Panasonic är kaxiga i sina pressmeddelanden och det är ganska aggressivt av dom men jag gillar det
Postad 23 June 2008 - 09:56
Typiskt. Augusti för BD50...
Tror med största sannolikhet att den kommer att vinna årets Sound And Vision Product ot the year Award
Panasonic är kaxiga i sina pressmeddelanden och det är ganska aggressivt av dom men jag gillar det
Den er tilgjengelig i Tyskland nå. Se http://www.idealo.de...id=e5oloJ-6mo34
Postad 23 June 2008 - 09:58
Är det sant? Är det en EU model eller amerika import?Den er tilgjengelig i Tyskland....
Postad 23 June 2008 - 10:05
Men jag vill ha EU modellen
Postad 23 June 2008 - 10:21
Postad 23 June 2008 - 14:12
Postad 23 June 2008 - 15:30
Olika bud ifrån olika tester, de jag har sett när de gäller BD30 är att den är överlag bättre en PS3an, i tidningen M3 blev den vald till bästa köp och bäst i test och jag har själv jämfört den mot Ps3an och BD30 är betydligt vassare både på bild och ljud och de är de fler i denna tråd som har upptäckt vid en jämförelse.Panasonic DMP-BD50 är den bästa stand alone BD-spelaren och nästan lika bra som PS3 enligt denna recension.
Postad 23 June 2008 - 17:59
Jänkarna fick detta åtgärdat i fw 1.6 (är nu uppe i 1.8) men Europa ligger kvar på fw 1.3.
Postad 23 June 2008 - 22:42
Vi lär nog få uppdateringar ganska fort, dom 2 första kom ju nästan direkt då den släpptes i Sverige, jag uppdaterade min samma dag den kom och andra uppdateringen bara nån vecka senare, nu har de gått länge utan en uppdatering, men dom kommer väl efter varandra ganska fort tror jag, innan året är slut är vi uppe i 1.8.Tydligen ett "välkänt" problem med 1080/24p från BD30 till en Samsung skärm, ingen mer som kör mot en Samsung skärm och har problem med 24p läget?
Jänkarna fick detta åtgärdat i fw 1.6 (är nu uppe i 1.8) men Europa ligger kvar på fw 1.3.
Postad 24 June 2008 - 11:54
Panasonic DMP-BD50 är den bästa stand alone BD-spelaren och nästan lika bra som PS3 enligt denna recension.
Hej
Jo den är nog lite bättre och nära dubbelt så dyr.
Men en del har ju recievers som kan avkoda ljudformaten och då kan man kanske välja en billigare blu-ray spelare. Har man inte en reciever som kan avkoda ljudformaten så är ju inte tex samsung 1500 eller panasonic BD30 så intressanta, då är det ju Panasonic BD 50 som gäller.
"Also note that if you plan on using these players in 1080p/24 mode, the differences essentially disappear, as we noticed virtually no differences between the players in 1080p at 24 frames per second mode"
Jag kommer ju köra med 1080p/24 mode och där lär det ju inte vara någon skillnad i bildkvalite.
Kör inte de flesta med 1080p 24hz?, jag har det i alla fall inställt på min Sony BD 300. Har ju en Sony Bravia W3000 som har 1080p. Om man har en bluray spelare vill man väl kunna ha en sådan skärm som kan uttnyttja upplösningen, det är väl det som är meningen med en blu-ray spelare?
En del har ju DVD skivor och där var Samsungen något bättre på att spela upp?
Laddningstiderna var lite långsammare på samsungen, men skillnaden var tydligen liten.
Samsungen verkade vara lite "snyggare"??
"Overall, we couldn't help but feel that the DMP-BD50 looked a bit pedestrian next to the slick Samsung BD-P1500"
Personligen tyccker jag Samsungen ser lite plastig ut och jag gillar nog inte pianolooken, gillar mer utseendet på Denon 2500.
DVD och blu-ray skivor verkar vara rätt olika och testresultatet kanske kan variera en del beroende på vilka skivor som används i de olika spelarna.
Tester skall tagas med nypa salt
Jag kan tänka mig att bild kvaliteérna är relativt lika mellan spelare (för dödliga som mig) viktigare var för mig att jag får tillgång till alla ljudformat (min receiver avkodar ljudet) och att den är lite snabbare än min Sony BD300.
Skulle vara intressant med en test av musik på CD skiva mellan de olika bluray spelarna och DVD/CD spelarna, kan audiophilerna byta ut sina DVD/CD spelare mot en Blu-ray och ändå få bra ljud?
Jag funderade på BD 50 men den finns ju inte att köpa än och inte heller Denon 2500, så det fick bli en Samsung 1500.
Sammanfattning för mig:
Samsung finns att köpa nu
Samsung hade samma bildkvalite i 1080p/24 mode.
Samsung var bättre på DVD
Samsung så snyggare ut?
Samsung lite långsammare, dock snabbare än min Sony BD 300.
Samsung ger mig tillgång till alla ljudformat, med rätt receiver,
Samsung några tusenlappar billigare.
Har fortfarande inte fått min Samsung 1500, kanske i morgon?
Mvh
Omar Brännström
Postad 24 June 2008 - 16:45
Ny internetkopplad blu-ray
Panasonics nya blu-ray-spelare kan hämta filmens extramaterial direkt från nätet. Dessutom har den funktioner som bild-i-bild och bakom scenerna.
Senaste blu-ray-standarden BD Live innebär att en blu-ray-spelare kan gå in på internet genom nätverksporten. Men för att det ska finnas något att ladda hem måste filmbolaget ha gjort extramaterial av något slag till just den filmen man tittar på.
De första filmerna med BD Live-material släpptes i januari i år och än så länge har få titlar stöd för BD Live. Men Jonas Eriksson, Panasonics produktchef för dvd och hifi, tror att standarden kommer ta fart.
- Det börjar hända saker i Hollywood. Vi bygger bara in stödet - det är upp till filmbolagen att skapa innehållet.
- Jag tänker mig att BD50 är till för early adopters, de som vill ha stöd för det senaste, säger han.
BD50 klarar såklart upplösningen 1920 gånger 1080 pixlar. Dessutom klarar den 1080/24p för att kunna spela upp filmen i exakt samma hastighet som när den spelades in för bio.
HDMI-porten är kompatibel med Deep Color som gör att färgdjupet ökar rejält. För att ha nytta av alla färgerna måste dock din tv ha stöd för tekniken.
Spelaren fixar de senaste och fetaste 7.1 surroundformaten Dolby Truehd och DTS-HD. Den har också en minneplats för SD-kort, har du en hd-videokamera som spelar in på SD-kort kan du titta på dina högupplösta filmer direkt från BD50:s minnesplats.
BD50 finns att köpa nu i veckan och har ett rekommenderat pris på 5795 kronor.
Lite skumt skrivet,
.... Sen när blev dessa format per automatik 7.1???de senaste och fetaste 7.1 surroundformaten Dolby TrueHD och DTS-HD
Öhh.... Mycket till "early adopters" år 2008..... Jag trodde man var det när man hängde på sommaren 2006..- Jag tänker mig att BD50 är till för early adopters, de som vill ha stöd för det senaste, säger han.
Redigerat av lobo, 24 June 2008 - 16:55.
Postad 24 June 2008 - 20:19
den verkar ju bli den första riktiga BD standalone storsläljaren, då den är den första inom rimlig prisnivå som faktiskt klarar av att avkoda alla ljudformat och verkar ge riktigt fin bild. Iofs klarar ju ps3 också av alla format (iaf pcm) men har redan en för ps3 för reg A filmer och hur skulle det se ut och förklaras för alla polare om man köpte sig en till
/ Wahlstrom
Postad 24 June 2008 - 21:33
http://www.amazon.co...B...9567&sr=8-2
Postad 25 June 2008 - 18:55
Citat: ’ As with the DMP-BD30, this new model is equipped with an HDMI (V1.3) output, can upscale standard definition DVDs to 1080p and output a 1080p/24fps signal. The player's picture processing is done by the same, single UniPhier chip that you'll find in the DMP-BD30.
However, the software that drives the chip in the DMP-BD50 differs from that in the DMP-BD30. The chip contains Panasonic's proprietary PHL Reference Chrome Processor that the company claims will deliver a clearer, sharper image.’
Det var intressant, trodde att den enda skillnaden skulle vara Ethernet porten men där ser man på!
Citat: ’ This Panasonic is certainly superior to the PlayStation 3 when it comes to both picture and sound quality.’
http://whathifi.com/...sonic-DMP-BD50/
Redigerat av strangedays, 25 June 2008 - 18:56.
Postad 25 June 2008 - 19:44
Det lovar gott.
Postad 26 June 2008 - 14:16
Lite skumt skrivet, .... Sen när blev dessa format per automatik 7.1???
Inte per automatik men det är det maximala antalet kanaler (DTS-HD MA) som finns på BD-skivor
På wikipedia står det så här:
DTS-HD Master Audio, previously known as DTS++ and DTS-HD, supports a virtually unlimited number of surround sound channels, can downmix to 5.1 and two-channel, and can deliver audio quality at bit rates extending from DTS Digital Surround up to lossless (24-bit, 192 kHz). DTS-HD Master Audio is selected as an optional surround sound format for Blu-ray and HD DVD, where it has been limited to a maximum of 8 discrete channels. DTS-HD MA supports variable bit rates up to 24.5 Mbit/s on a Blu-ray Disc...
Kör hårt...
Postad 26 June 2008 - 15:58
Så kuta in o köpte den innan jag for till jobbet. NU e man så där lagomt sugen på att jobba till 0:00.. hah. man vill juh hema o plugga in grejjorna o se om man ställer sig i samma hörn som så många andra här inte som gått från PS3 till BD30.
Kanske onkyon får låta ännu bättre också.. vore juh inte fel
Ska bli spännande
Postad 26 June 2008 - 23:09
Postad 27 June 2008 - 00:06
/Genis
Postad 27 June 2008 - 00:07
jag har minsann stött på ett litet problem med BD30.
sitter med en Onkyo 805 och jag har ingen aning om vad som e fel.. men hur jag än vrider o vänder på steken så tycker Onkyon att jag har PCM signal ÄVEN om jag har ställt in Bd30 att skicka allt som bitstream och via HDMI kabeln...
Va falls lixom? har även sett till att jag secondary audio: OFF då jag läst det kan ställa till en del fuligheter..
ngn som har lite trix om hur jag ska få min Onkyo o visa vilket ljudformat som gäller?
-------------------
Jag löste det själv. Hade bara glömt o stänga av HDMI audio ouput till off i onkyon... nu minsann så funakr det. ojojoj! att filmerna kunde låta så här bra.. hihi.
Redigerat av KingX, 27 June 2008 - 00:37.
Postad 27 June 2008 - 06:44
BD30 verkar bli den första helt regionsfria BD-spelaren: DVDirect.net
Hoppas de kan fixa samma sak på BD50!
Postad 27 June 2008 - 08:13
Man blir ju lite sugen på att slå till men eftersom jag inte använder projen så mycket på sommaren så väntar jag nog lite...
OBS! Hittade själv svaret på ljudfrågan. Funkar tydligen via analoga utgångarna.
"Of course, the Panasonic's CD playback is nothing to shout about and wouldn't rival a stand-alone CD player at even half the price, but that's hardly surprising."
Är det inte dåligt att en blueray-spelare för ca 6000 kr inte spelare CD bättre eller planerar alla att behålla sina CD-spelare?
Redigerat av nybörjar micke, 27 June 2008 - 08:32.
Postad 27 June 2008 - 08:42
Tydligen ett "välkänt" problem med 1080/24p från BD30 till en Samsung skärm, ingen mer som kör mot en Samsung skärm och har problem med 24p läget?
Någon som har denna spelare med en Pioneer (4280xd) plasma? Funkar 1080p/24 bra?
Postad 27 June 2008 - 09:01
Någon som har denna spelare med en Pioneer (4280xd) plasma? Funkar 1080p/24 bra?
Vet tyvärr inget om kombinationen med Pio men snackade med Panasonic supporten och de sa att det finns ny fw updates till spelaren ute hos teknikerna men de är inte officiella än, borde dyka upp på hemsidan inom den närmaste tiden iaf.
Postad 27 June 2008 - 09:50
OBS! Hittade själv svaret på ljudfrågan. Funkar tydligen via analoga utgångarna.
"Of course, the Panasonic's CD playback is nothing to shout about and wouldn't rival a stand-alone CD player at even half the price, but that's hardly surprising."
Är det inte dåligt att en blueray-spelare för ca 6000 kr inte spelare CD bättre eller planerar alla att behålla sina CD-spelare?
Hej
Egen tolkning
""""Panasonicen blu-ray för 6000kr har inte en chans mot en CD spelare på 3000kr när man spelar CD"""
Har ju en Sony BD 300 blu-ray spelare och den spelar CD musik (i mina öron) väldigt bra via min Denon Reciever 3808 och Dali Ikon 6 högtalare. Skaffade nu en Sasmung 1500 och jag tyckte att den inte hade alls så bra ljud på CD, blev platt ljud och mindre klart?
Sonyn är ju äldre och billigare?? men har bättre ljud.
Och jag tror faktiskt att Sonyn har bättre ljud på Blu-ray filmer.
Jag förstår ju att en High end CD spelare spelar bättre (dock inte testat) men den gamla och billiga Sonyn spelar musik riktigt bra vilket inte riktigt samsungen gör. Har ej jämfört Blu-ray filmer men tror att även ljudet blir sämre där. Samsungen kan dock skicka de nya ljudformaten via bitstream vilket inte Sonyn kan göra.
Återspeglas även i dessa tester
"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinær, og hvis du er Hifi-entusiast bør du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg også på musikkfilmer på Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"
Från http://www.teknofil..../d.epl?id=27747
Men test av Sony BDP500 som jag tror är rätt lik BDP 300 skriver de
"Sonys erfaring med CD-lyd kommer imidlertid til sin rett, og avspilling av musikk fungerer bedre enn på mange av de andre spillerne"
http://www.teknofil..../d.epl?id=27752
Ljudchipet borde väl påverka ljudet på blu-ray som DVD som CD??. Kanske inte lika påtagligt när man ser en film men de har musik där också.
För att höra bör man nog vara lite audiophil och ha en bra anläggning.
Jag har inte jämfört (tas med nypa salt) men när jag kört blu-ray med Sony BD 300 har jag för mig att ljudupplevelsen var mer magnific än med Samsung 1500????
Själv vill jag bara ha en enhet som ger suveränt ljud och bild, kanske nästa generation Denon?
Mvh
Omar Brännström
Redigerat av Omar Brännström, 27 June 2008 - 09:59.
Postad 27 June 2008 - 10:13
En av fördelarna med Panasonic BD50 jämfört med de flesta andra spelare är ju just att den kan avkoda ljuden internt. Man betalar nog några tusenlappar extra för denna funktion.
Men man verkar ju får bättre ljud om man skickar det som bitstream till en bra receiver istället för att avkoda ljuden i spelaren. Då skulle man kunna köpa en billigare Blu-ray spelare utan intern ljud avkodning om man nu har en bra reciever.
Jag bitstreamar från min Samsung 1500 till min receiver Denon 3808
De skriver
"It's great that the player can decode high-definition audio formats by itself, but we preferred sending the raw audio data as bitstream over HDMI and letting our Onkyo TX-SR606 receiver do the decoding. It produces a more dynamic, powerful and spacious sound that really excites the listener."
Från http://whathifi.com/...sonic-DMP-BD50/
Så tex BD30 borde ju vara bra för en billigare peng om man har en bra receiver att bitstream till? Men BD 50 kanske har bättre bild med
"However, the software that drives the chip in the DMP-BD50 differs from that in the DMP-BD30. The chip contains Panasonic's proprietary PHL Reference Chrome Processor that the company claims will deliver a clearer, sharper image."
Men som sagt så är det ju inte bara den interna ljudavkodningen man betalar mer för på BD50, den har ju en del andra bättre saker än BD30.
Samma med Denon 2500 som saknar intern ljudavkodning (ca 9000kr) har tydligen lite sämre ljud? då den inte har så bra ljudprocessor som finns i den dyrare Denon 3800 med intern ljudavkodning (ca 20 000kr).
Mvh
Omar Brännström
Postad 27 June 2008 - 10:52
Dock har jag inte ställt panasonic mot panasonic men ps3an som kodar själv har verkligen INTE en chans ljudmässigt mot BD30.
Har glott på filmer hela natten o morgonen nu och allt jag kan säga är att ljudet är verkligen det största klivet frammåt som jag ser det..
Bilden var strået vassare än PS3an enligt mig, mer djup i bilden och den kändes också aningens skarpare på ngt vis.
Men ljudet ojojoj, vilket lyft! att låta Onkyon avkoda signalen var minsann ett rejält lyft.
Hela ljudbilden har juh växt på alla håll o kanter.
Postad 27 June 2008 - 11:11
ja hurvida det blir bättre eller sämre om man avkodar i spelaren vs låtar recivern göra det är iaf för min del just nu solklart.
Dock har jag inte ställt panasonic mot panasonic men ps3an som kodar själv har verkligen INTE en chans ljudmässigt mot BD30.
Har glott på filmer hela natten o morgonen nu och allt jag kan säga är att ljudet är verkligen det största klivet frammåt som jag ser det..
Bilden var strået vassare än PS3an enligt mig, mer djup i bilden och den kändes också aningens skarpare på ngt vis.
Men ljudet ojojoj, vilket lyft! att låta Onkyon avkoda signalen var minsann ett rejält lyft.
Hela ljudbilden har juh växt på alla håll o kanter.
Hur mycket långsammare är laddtiden jämfört med PS3? Ungefär alltså, är det så man går och tar en dusch innan filmen startar eller?
Postad 27 June 2008 - 11:15
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Regionsfri Blu ray spelare?
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?