/Torim
Denon AVR-3808
(Förstärkare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser |
Postad 17 December 2007 - 15:46
/Torim
Postad 17 December 2007 - 16:27
Buggen att man inte kan lyssna på vanlig radio i hörlurar är nu fixad
Postad 17 December 2007 - 17:07
Följande levereras idag:
* Lothar
* Macramatic
Följande har betalt men ej kommit fram:
*Kemi
Följande har betalt, men enhet finns ej i lager:
*evil_nike
Redigerat av Torim, 17 December 2007 - 17:39.
Postad 17 December 2007 - 17:48
Kemi -din kommer så fort betalningen är hos dem, silver.
nombz -Väntar tills svart kommer in.
Eulenspiegel -Väntar tills svart kommer in. Får då lev på 1st svart och 1st silver.
Ni som jag inte har status på, klipp ut detta och klistra in i ett nytt svar på hur ni vill göra under status!!
Top -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
evil_nike -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
Zusgazah -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
nif -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
Achmed86 -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
petterost -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
Eclipze_tobbe -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
Hälsningar Torim
Redigerat av Torim, 17 December 2007 - 17:50.
Postad 17 December 2007 - 19:28
Status:
Eulenspiegel -Väntar tills svart kommer in. Får då lev på 1st svart och 1st silver.
Ni som jag inte har status på, klipp ut detta och klistra in i ett nytt svar på hur ni vill göra under status!!
Top -Vill du vänta tills efter jul eller ändra till silver?
Zusgazah -Väntar på svart
Postad 17 December 2007 - 20:09
Ok, jag uppdaterar.
Status:
Top -Väntar på svart.
Postad 17 December 2007 - 20:18
Top -Väntar på svart.
Postad 17 December 2007 - 22:52
Status:
Top -Väntar på svart.
jag väntar på en svart... silver passar inte in i lägenheten...
Postad 17 December 2007 - 23:26
Top -Väntar på svart.
Eclipze_tobbe -Väntar på svart.
Postad 18 December 2007 - 06:27
Top -Väntar på svart.
nif -Väntar på svart.
Postad 18 December 2007 - 06:37
Postad 18 December 2007 - 07:58
Fick min enhet levererad nu precis.
Jag bad att få öppna lådan som var kantstött men leveranskillen vägrade och sa att jag skulle reklamera medans han skynda sig tillbaka till bilen. O_o
Enheten var ok dock hel och fungerande. *Pust*
Ett bra tipps till alla är att börja med att göra en total reset av maskinen innan ni börjar ställa in den.
Det gick nämligen inte att göra en firmware uppdatering innan jag körde en reset. Detta är tydligen vanligt enligt dom forum jag har läst.
Reset förfarande:
*Maskinen skall vara avslagen med On/Off knappen.
*Öppna huvudluckan och håll nere upp och ner pilen medans du startar maskinen med On/Off knappen.
*Displayen börjar blinka och du kan skläppa upp och ner knappen.
*Klar.
Nu skall det gå att göra en firmware uppdatering utan problem. Jag fick 14 uppdateringar att tanka ner på min maskin.
Har du hittat någon förklaring på vad alla 14 uppdateringarna gjorde???
Hälsningar Torim
Jag körde en uppdatering igår, var också tvungen att reseta maskinen först. Annars hände inget.
Jag fick uppfattningen att firmware bytes ut i sin helhet. 14 stycken delar och det tar en timme, precis som det står i manualen.
Redigerat av Kettricken, 18 December 2007 - 07:59.
Postad 18 December 2007 - 12:49
Top -Väntar på svart.
nif -Väntar på svart.
evil_nike - Väntar på svart.
EDIT. Är det säkrast att be dom föra tbax pengarna. Det är ju ganska lång tid kvar. Å andra sidan skickas den ju snabbare om jag låter pengarna sitta kvar hos dom.
/Niklas
Redigerat av evil_nike, 18 December 2007 - 12:53.
Postad 18 December 2007 - 13:28
Hämtade ut min hos Schenker igår. Man skrev på papper på ett ställe för att sedan åka vidare på området och hämta leveransen... Kartongen hade en del skavanker, öppnade i bilen. Frigolit var knäckt men stärken såg ok ut. Fungerade ok vid test hemma.
Torim: vill du ha foton ändå eller?
//Micke
Postad 18 December 2007 - 14:52
Hej!
Hämtade ut min hos Schenker igår. Man skrev på papper på ett ställe för att sedan åka vidare på området och hämta leveransen... Kartongen hade en del skavanker, öppnade i bilen. Frigolit var knäckt men stärken såg ok ut. Fungerade ok vid test hemma.
Torim: vill du ha foton ändå eller?
//Micke
Ta foto på friggo och låda, spara så länge, tror de har så det räcker så länge....
Hälsningar Torim
Status:
Top -Väntar på svart.
nif -Väntar på svart.
evil_nike -Väntar på svart.
Postad 18 December 2007 - 19:37
Fick min förstärkare levererad idag. kartongen var hel å fin. Har precis kopplat upp den och provspelat
Återkommer med utlåtande senare när jag hunnit testa lite mer.
Postad 18 December 2007 - 21:30
Postad 19 December 2007 - 09:53
Postad 20 December 2007 - 14:27
Postad 21 December 2007 - 08:16
Ett litet utlåtande var det ;-) (fast det blev ganska långt)
Man kan lugnt säga att det är lite små jobb innan man har fått ordning på allt och kan ge ett uttalande om receivern.
Det är liksom ingen hejd på inställningarna och hur freakad man än är kommer man nog aldrig att hinna skruva på allting...
Det som främst lockade mig med 3808:an är nätverksmöjligheterna och att den kan spela FLAC. Det var följdaktligen en av de första sakerna jag började med att försöka sparka igång. Hade stora problem först då den så fort den fick en IP-adress i princip sköt ned hela mitt nätverk (alla andra inkopplade prylar fick tuppjuck och tappade kontakten). Testade med fast IP-adress och DHCP men samma junk. Efter lite googlande hittade jag att den tydligen kan ha problem med routrar från Netgear (snopet...), men jag lyckades lösa det genom att stänga av UPnP-stöd (edit: UPnP-stödet i Netgear-routern alltså). Det kan vara bra att veta för er andra.
Mitt första intryck av ljudet var faktiskt "sådär", jag var inte helt nöjd. (Men lugn mina vänner, lugn ;-)
Till saken hör att jag har ett par högtalare från LINN (Ninka) och de är på 4 ohm (nu är jag ingen fysiker men 3808:an är egentligen konstruerad för högtalare från 8 ohm's motstånd - så jag tänkte att det kanske har med saken att göra). Efter inköp av lite mer högtalarkabel och lite skruvande har jag nu kopplat in de bakre surroundkanalarerna också på mina frontar och därmed avlastat lite. D v s "bi-ampning" (det är väl inga nybörjare här men om någon undrar så innebär det att du har en dedikerad förstärkardel för basen och en för diskanten på varje högtalare).
Ja herrejösses vilken skillnad det blev!
Grymt bra ljud och jag har aldrig varit i närheten av att få ut ett sånt ljud ur mina högtalare.
Att köra från min musikserver funkar klockrent också (för er tekniknördar kan jag berätta att jag har en Linksys NSLU2, aka "SLUG" med en påhängd usb-disk som rymmer 500 GB musik, fördelen med en slug är att den är fläktlös och därmed knäpptyst men kan ändå alltid vara igång). Däremot så hade man ju önskat sig en större display på själva receivern. Dessutom så hade det ju varit guld om den inte bara kunde spela upp musik från servern utan även film men det blir väl nästa generation...
När det gäller surrounddelen så har jag inte hunnit lyssna in mig så mycket ännu, ej heller har jag testat uppskalning av bild etc men det kommer.
Jag har faktiskt varje kväll sedan jag kopplat in den fastnat sittandes i soffan njutandes av musik ;-)
Det är väl ett betyg så gott som något.
Tja, lagom till att man hade konfigurerat den färdigt så kunde jag inte låta bli att uppdatera firmware så nu får man väl börja om igen ;-)
/rotsa
Redigerat av rotsa, 21 December 2007 - 11:34.
Postad 21 December 2007 - 10:42
Snart Jul !! och en massa mat ... och ...Film ...
Kemi - Din Silver enhet gick från Hifi-regler i går !!
Hälsningar Torim..
Postad 21 December 2007 - 10:46
Top -Väntar på svart.
nif -Väntar på svart.
evil_nike -Väntar på svart.
Achmed86
petterost
Får hoppas de kommer tidigare !!
Postad 21 December 2007 - 11:33
Rotsa, ta lite foto och lägg upp, visa hur du gjorde ... please ..
Öh, vad är det egentligen du vill ha foton på (av det jag gjorde).
Jag vet inte om det är så mycket att visa egentligen (på mina högtalare så kan man på baksidan plocka ur hela kopplingssatsen och ställa in för Bi-wire och Bi-amplification). Men just den delen är ju högtalarspecifik så det är inte så mycket att se. I övrigt så skulle ni bara se kablarna på baksidan av maskinen och det är ju inte så spännande.
Eller var det något annat du ville ha bilder på, jag kan ju fota slug'en också i o f s.
För övrigt har jag ägnat veckan åt att bygga mig ett "skåp" till min förstärkare av en gammal 50-tals tv-möbel, den kan jag slänga upp lite bilder på för jag blev riktigt nöjd ;-)
Vill du ha bilderna i tråden eller i mitt galleri?
/rotsa
Postad 21 December 2007 - 13:39
En grej som är rolig är nätradion. Man hittar asmånga stationer, så man kan verkligen hitta sin egen musiksmak. Jag fastnade för dem med smoothjazz
Postad 22 December 2007 - 09:40
Det var Schenker som var speditör va? Tror inte de kör ut något under helgdagarna så jag får väl stärkaren på torsdag.
Hej på er alla,
Hälsningar Torim..
Postad 22 December 2007 - 11:39
Jepp, fick ett mail på tyska av dem. Tyvärr så fanns det ingen länk för spårning av paketet(eller kolli-id).
Det var Schenker som var speditör va? Tror inte de kör ut något under helgdagarna så jag får väl stärkaren på torsdag.Hej på er alla,
Hälsningar Torim..
Jag fick heller ingen länk. Fick ett brev idag ifrån dem om jag ville hämta den själv eller att de skulle köra ut den. Kostar det extra om de kör ut den? De kan de väl inte göra?
Postad 22 December 2007 - 23:58
Tididare var det Schenker som körde ut, efter vårt haveri med trasiga förstärkare, så bytte de till Dascher.
Vet inte vem som kör ut de lokalt, men de har kontor i de större städerna.
Nej det skall inte kosta extra, vi har ju gett dem våra leveransadresser, men vill ni ha den snabbare så ring och kolla vart ni kan hämta den. Annars går väl hela torsdagen bort också ....
Hälsningar Torim
Redigerat av Torim, 22 December 2007 - 23:59.
Postad 23 December 2007 - 00:32
Postad 25 December 2007 - 11:23
Postad 25 December 2007 - 12:27
Hmm...har fortfarande inte hört eller sett något ifrån någon transportfirma sen jag fick mailet ifrån Hifi-Regler om att den hade skickats förra veckan (17/12). Får väl maila dem.
Då skickades våra samtidigt. Jag fick ett brev hem i fredags tror jag det var om att jag skulle ringa dem. Du kanske får ditt brev nästa utdelningsdag vilket borde vara på torsdag. De vill veta om man själv vill komma å hämta eller om de ska köra ut paketet.
Postad 26 December 2007 - 13:23
Postad 26 December 2007 - 14:53
Tyskland är med i EU så det tillkommer inga extra avgifter.Jag är nyfiken på om ni åkte på 25% på moms utöver de ca 11 000 kr som ni fick betala för Denon 3808?
Postad 26 December 2007 - 18:18
Jag är nyfiken på om ni åkte på 25% på moms utöver de ca 11 000 kr som ni fick betala för Denon 3808?
Nä ingen moms och ingen extra fraktkostnad.
Jag är iallafall mycket nöjd.
Jag kommer inte att vara rädd för att gå med i fler gruppköp från utlandet.
Hifiregler tog kontakt med Denon och frågade om priset och om det var möjligt att leverera.
Den svenska leverantören fick ju förfrågan också, men ansträngde sig inte.
Resultatet blev ju att om vi skulle köpt den i Sverige hade den kostat 45% mer än vad vi fick betala i Tyskland.
Än en gång stort tack till Torim, som samordnat allt på ett verkligt föredömligt sätt.
Postad 26 December 2007 - 19:45
Får börja med att tacka Torim för det utmärkta arbete han lagt ner på detta gruppköp och samtidigt beklaga den oturen som han och några andra drabbats av med transportskadade grejer. Hoppas att det löser sig så smidigt som möjligt.
Har själv ett problem som någon här kanske vet hur man kommer tillrätta med.
När jag kopplar in TV:n via en DVI-kabel försvinner ljudet från DVD:n (som är kopplad via HDMI till receivern). Tar jag bort DVI kabeln från monitor out utgången fungerar ljudet igen. Har endast DVI-ingång på min TV så idagsläget kan jag alltså inte se på film genom att använda HDMI och DVI-kablar, mycket skumt.
Redigerat av Mercury101, 26 December 2007 - 23:06.
Postad 26 December 2007 - 19:49
Postad 26 December 2007 - 23:20
Hej,
Får börja med att tacka Torim för det utmärkta arbete han lagt ner på detta gruppköp och samtidigt beklaga den oturen som han och några andra drabbats av med transportskadade grejer. Hoppas att det löser sig så smidigt som möjligt.
När jag kopplar in TV:n via en DVI-kabel försvinner ljudet från DVD:n (som är kopplad via HDMI till receivern). Tar jag bort DVI kabeln från monitor out utgången fungerar ljudet igen. Har endast DVI-ingång på min TV så idagsläget kan jag alltså inte se på film genom att använda HDMI och DVI-kablar, mycket skumt.
Låter som om recivern försöker skicka vidare ljudet (även fast du köra DVI).
Kolla i menyerna finns det inte val där hur du skall göra med HDMi ljud ifall du skickar bilden vidare men vill att ljudet skall stanna i recivern?
Postad 27 December 2007 - 08:47
Tack för allt Torim och gott nytt år på er alla!
//Micke
Postad 27 December 2007 - 12:16
När ska de här sluta....
Postad 27 December 2007 - 15:12
Postad 27 December 2007 - 16:38
Var och hämtade min på Dachser idag. Inte en skråma på kartongen. Fanns en till där som de kom med först till en Kristian eller något som de tappade i golvet. Tur att det inte var min.
Skämtar du?
Postad 27 December 2007 - 17:16
Men jag såg en 3808 där som var till någon som hette Kristian eller Christoffer eller nått liknande, antar att det var din. En av tjejerna från kontoret var med nere på lagret så det var konstigt att de inte kunde hitta den när du ringde.
Var i Haninge ja...
Postad 27 December 2007 - 17:24
Postad 27 December 2007 - 17:35
Postad 27 December 2007 - 20:42
Postad 28 December 2007 - 00:01
Kan inte för allt i världen få den att uppdatera till senaste fw:n. Sitter på 1.26 nu och har provat att göra en total reset femtielva gånger som de säger att man ska göra först men får bara connection failed när jag försöker.
Nätradion funkar och allt ser korrekt ut i nätverksinfon så jag vet inte vad jag ska göra mer. Kanske det är BBBs ADSL modem som förstör på något sätt?!
Postad 28 December 2007 - 00:28
Postad 28 December 2007 - 00:36
Hej,
Låter som om recivern försöker skicka vidare ljudet (även fast du köra DVI).
Kolla i menyerna finns det inte val där hur du skall göra med HDMi ljud ifall du skickar bilden vidare men vill att ljudet skall stanna i recivern?
Tittar man på status i GUI:n indikeras anslutningen som DVI så jag tycker att det är mycket konstigt att ljudet då försvinner. Autodetekteringen av inljudet i receivern fungerar inte heller när jag ansluter TV:n men kopplas DVI-kabeln bort fungerar det direkt. Har letat och letat efter en ev inställning men hittar ingen alls. Ska försöka leta upp en annan HDMI-kabel o DVD för att se om jag kan lokalisera problemet till någon av dessa enheter men jag är tveksam till detta. Hjälp mottages tacksamt!!
Postad 28 December 2007 - 01:03
Vad är det för uppdateringar? Alltså vad är det som tillkommer eller blir bättre? Är det bara att koppla ihop med nätverkskabel? Pröva skriv på Denon 3808 tråden i förstärkar forumet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Trasig kanal på denon avr-3808
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?