Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY dSLR A300/A350

829 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 November 2008 - 12:50

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag är rookie på systemkameror. Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att köpa en A300 med standardobjektivet.

Sedan vore det nice med ett teleobjektiv och för att hålla nere kostnaden tänkte jag köpa ett begagnat. Finns det någon lathund över vilka Minolta-objektiv som passar A300? Jag vet att alla a-mount-objektiv passar, men ofta vet inte säljarna om objektiven har a-mount eller ej, bara att det har passat deras gamla Minolta-kamera.

Jag är därför ute efter info typ att om objetivet passar en Minolta Dynax 5 så passar den A300 (vilket jag alltså inte har en aning om det gör).

Finns det nån sån info som är lättillgänglig?

Andra tips vad man skall tänka på när man köper begagnade objektiv emottages också tacksamt!

Redigerat av tamias, 09 November 2008 - 12:51.

Postad 09 November 2008 - 13:17

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Finns det någon lathund över vilka Minolta-objektiv som passar A300? Jag vet att alla a-mount-objektiv passar, men ofta vet inte säljarna om objektiven har a-mount eller ej, bara att det har passat deras gamla Minolta-kamera.

Jag är därför ute efter info typ att om objetivet passar en Minolta Dynax 5 så passar den A300 (vilket jag alltså inte har en aning om det gör).

Alla objektiv med autofokus ska funka, se upp för äldre manuella MC/MD, de funkar ej rakt av.
Ja, objektiv från Dynax 5 funkar.
Kolla här för db över objektiv till Sony/Minolta.

/Zeb!

Postad 09 November 2008 - 13:18

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

• 1345 inlägg
  • 0
Så länge Minoltaobjektivet har AF så är det ett A-mount och passar på Sony kameran.

Edit: lite sen :)

Redigerat av Unregistered05a7d42c, 09 November 2008 - 13:20.

Postad 09 November 2008 - 13:51

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Jag är rookie på systemkameror. Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att köpa en A300 med standardobjektivet.

Sedan vore det nice med ett teleobjektiv och för att hålla nere kostnaden tänkte jag köpa ett begagnat. Finns det någon lathund över vilka Minolta-objektiv som passar A300? Jag vet att alla a-mount-objektiv passar, men ofta vet inte säljarna om objektiven har a-mount eller ej, bara att det har passat deras gamla Minolta-kamera.

Andra tips vad man skall tänka på när man köper begagnade objektiv emottages också tacksamt!

Läs noga noga noga igenom info om den optik du funderar på.. Speciellt info om vid vilka F värden ett objektiv anses ge bäst kvalitet..Främst då skärpa anser jag viktigast...

Och fråga hellre tio ggr för ofta om saker än sitta med dåliga val pga ett lågt pris...

Men som första är att läsa Dyxum.. Där finns massor med användare oftast av dom olika optiker som finns ifrån Minoltatiden...

Jag själv har tex detta telezoom...Men dessa ser man inte till salu så ofta vad jag sett i alla fall......

http://www.dyxum.com...l.asp?IDLens=63

Men detta objektiv brukar vara lättare att finna..Samt det har mycket gott rykte... "Beercan"... Ett så kallat "säkert kort" om det är i bra skick vilket dom väl brukar vara.. Dessutom finfint med fast F 4 hela zoomomfånget....

http://www.dyxum.com...l.asp?IDLens=48

Postad 09 November 2008 - 14:58

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Vill också säga en sak till.. Köper du ett telezoom med gott rykte och fina omdömmen så har du lagt pengarna lika säkert eller säkrare än på banken... Så se inte begpriset såsom kostnad om du väljer välrenomerat beg... Pengarna finns kvar i värde såvida du inte sabbar optiken..

Det är en sak som blivit en fördel trotts begpriserna gått uppåt nu då det är fler som köper äldreoptik.. Och då Sony säkert kommer fortsätta utöka antal köpare framöver så kan man nog ganska säkert anse att sin investering är om man valt bra optik "värdesäker"....

:)

Postad 09 November 2008 - 15:11

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Tack för era snabba svar!

Vad är rimligt pris för en "beercan" ?

Postad 09 November 2008 - 15:42

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Här är en kille som jag köpt optik ifrån... Mitt 100-300 APO zoom tex köpte jag av honom. Har även köpt trådavtryckare samt filter och annan optik mm av honom.... Hederlig kille samt korrekta grejor som håller det han sagt då jag handlat av honom... Här finns tex ett objektiv jag ofta tjatar om. 35-70 F4 macro...Och för ett pris som ligger bra till trotts idag dom brukar kunna säljas dyrare till o med...

http://www.fotosidan...ew.htm?ID=92565

Och han har bra koll på optik varkar det som.... Så fråga honom om han kan hålla ett sökande öga efter välskött telezoom.. Det finns ju även annan telezoomoptik som har bra omdömmen mer än "beercan" eller som mitt 100-300 APO.. Sådant kan denna kille en del om...

Och jag har ingen personlig koppling till honom trotts han bor relativt nära mig... Utan har bara köpt lite grejor av honom via fotosidans annonsavdelning..... Och kan därför rekomendera honom via mina erfarenheter då han alltid varit hederlig samt seriös...

Postad 12 November 2008 - 23:08

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag blev snål och köpte en begagnad A100 idag. Den känns som en lagom budgetinstegskamera. Har redan hunnit driva frun vansinnig genom springa runt och fota och allt och alla här hemma :unsure:

Nästa fundering är blixtar, vilka funkar med Sonys A-serie?

Postad 13 November 2008 - 09:42

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Här har du några iaf...

/Z!

Postad 13 November 2008 - 12:07

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Jag blev snål och köpte en begagnad A100 idag. Den känns som en lagom budgetinstegskamera. Har redan hunnit driva frun vansinnig genom springa runt och fota och allt och alla här hemma :)

Hmm. A100 är väl direkt inte en budgetkamera.. Den såldes från start relativt dyrt samt krigade med typ Pentax K10D och resten i semigänget.. Loosade pga lite sämre brushantering... Samt skitsnack ifrån Biast testare... Jag vet. För jag satt just då och läste allt som fanns om alla semikameror för jag skulle köpa..

Och valet stod sist mellan Sony A100 och Pentax K10D..

Jag valde Pentaxen..

Vilket jag ärligt ångrade ärligt ibland då jag ansåg redan då Sonykameran ha finare bildtyp med bättre färger o nyanser.. Och Pentaxen hade lite för mycket grönstick i bilderna... men som givet gick att fixa oftast via bildprogram..

jaja.. Hur som helst så vart min fru sjuk. Så jag vart tvungen sälja min Pentax tyvärr.. För det är en grymt fin kamera som hade stannat om inte som sagt sjukdom slog till som kostat massor med pengar... Hade även köpt till blixt osv till den.. Det va sorg då....

Och denna gång efter en stoooor ny genomgång som egentligen pågått hela tiden sedan första inköp så vart det A300 denna gång... Och jag känner mig hemma i Sonyfamiljens kameror..

Så . A100 tror jag ärligt inte är ett smack sämre egentligen än dagens.. På många sätt är den nog även bättre som jag fått för mig. Den är väl egentligen en högre nivå ifrån dom gamla Minoltorna om jag inte fattat fel..

Någon annan som kan historian bättre kan säkert fylla på.. Men A100 är väl väldigt mycke just Minolta med Sonylogga...

Redigerat av mayro, 13 November 2008 - 14:14.

Postad 13 November 2008 - 13:51

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Någon annan som kan historian bättre kan säkert fylla på.. Men A100 är väl väldigt mycke just Minolta med Sonylogga...

Brukar väl påstås att A100 är en lite omarbetad variant av KM Dynax 5D med högre upplösning... Om det är sant eller ej vågar jag inte svära på.
A100 ska ju ha riktigt bra upplösning (resolution) för sina 10Mpix om man håller sig till nedre iso-spektrat :)

/Z!

Postad 13 November 2008 - 14:08

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Får man fråga över priset på kameran du slog till på? :)

Postad 13 November 2008 - 16:01

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Som begagnad är den en budgetkamera :)

Jag har varit på Mediamarkt många gånger och klämt på A200 & A300. A200:ans grepp känns hyfsat, A300 är bättre, men jag blev glatt överraskad av A100. Den har en upphöjning vid tummen som gör greppet klart bättre för mina stora labbar än "brorsorna". Så jag slog till och betalade 3 000 kr, med kitobjektivet, väska, 1 Gb minneskort och ett extra batteri. Försökte pruta, men säljaren var benhård (hej robber!). Inget fyndpris kanske, men rätt ok.

Det var ju inte så många blixtar som verkar passa, men listan kanske inte är komplett. Någon som hittat fler?

Postad 13 November 2008 - 16:17

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Det var ju inte så många blixtar som verkar passa, men listan kanske inte är komplett. Någon som hittat fler?

Kolla på Cyberphoto t.ex vilka som passar Sony/Minolta. Jag har en Dörr DAF-42 till min D7D och den borde ju funka till A100 oxå.

/Z!

Postad 13 November 2008 - 16:27

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Fint, bra idé!

Postad 13 November 2008 - 18:13

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Fint, bra idé!

Jag har en

Kostade 1999:- på Elgiganten för någon månad sedan, klart prisvärd

Postad 15 November 2008 - 21:22

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Jag hittade detta... A300 knallar sig framåt som man ser.. Skoj.... :blush:

http://forums.dprevi...essage=30026407

Redigerat av mayro, 15 November 2008 - 21:33.

Postad 21 November 2008 - 19:00

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Så var nog en hel del snack om Sony A350´s dåliga prestanda slutsnackat om... Och Sony A100 var inte såååå dålig som folk sagt kanske..Retroaktiv upprättelse kan man kalla det. :) .. Och kan tänka mig det sitter en hel del kamerafolk världen över och funderar över saker o ting just nu i kameravärlden..För att inte tala om testare ..Hehe.... Stämmer denna site´s testresultat så är marknaden nu snabbt snabbt en totalt ny spelplan tror jag.....Spännande..

Men nu skall Sony A350 ägarna grattas till att deras kameror bevisligen enligt Doxmarkt inte är så dåliga som folk hävdat ifrån en del håll... grattis!!!

http://www.dxomark.c...Camera-rankings

Postad 21 November 2008 - 19:03

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
En fråga till när man ändå är igång. Det är ju en hel del olika typer av minneskort som går att stoppa i, men vilka funkar bäst i Sonys A-serie?

Postad 21 November 2008 - 19:35

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Jag använder Sandisk extreem... Lirar perfekt för mig... har 2Gb. Men använder ju bara Jpeg.. Så inga problem alls...

Men borde väl haft kanske 4 Gb i alla fall om man tar Raw.. Men men.. Anser som sagt Jpeg duger för mig..pallar inte med så mycke bildprogram.. Dessutom fixas det mesta i kameran innan bild tas så minimerar det stora ändringar sedan...

Postad 22 November 2008 - 09:02

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Men vilken sort är det? På Sonys hemsida står det att läsa att följande typer passar:

Compact Flash Typ I-/II-/MicroDrive-plats. Memory Stick Duo/MS Pro Duo och MS-PRO HG med valfri adapter

Postad 22 November 2008 - 15:27

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

En fråga till när man ändå är igång. Det är ju en hel del olika typer av minneskort som går att stoppa i, men vilka funkar bäst i Sonys A-serie?

Bäst är vanligt CF kort samt de snabbare MS varianterna.Finns MS kort som skriver i 30MB/s tom! :D

Postad 22 November 2008 - 18:27

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Så vart Sony ytterligare lite attraktivare helt plötsligt....Cachback är igång tydligen..Rätt bra att veta om man funderar på en Sony..

http://www.sonycashb...eden/dsrllenses

Postad 23 November 2008 - 19:54

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Köpte en A300 idag, men jag köpte inget extra objektiv eller blixt ;)

Postad 23 November 2008 - 20:07

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Bara du köper en blixt eller ett objektiv under kampanjtiden är det ju ok =) Du har gott om tid på dig.

Postad 23 November 2008 - 20:44

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Där ser man.. Då får man hälsa dig varmt välkommen i Sonyligan då.. Och dra dig inte från fråga saker medans du vänjer in dig med kameran.. Vi är ju flera som börjat fått hyfsat snurr på våra kameror. Så som sagt.. Är det nått så bara fråga..

Mvh
Tobbe...

Postad 24 November 2008 - 18:03

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Där ser man.. Då får man hälsa dig varmt välkommen i Sonyligan då.. Och dra dig inte från fråga saker medans du vänjer in dig med kameran.. Vi är ju flera som börjat fått hyfsat snurr på våra kameror. Så som sagt.. Är det nått så bara fråga..

Mvh
Tobbe...

Har bara kört med kompaktkameror innan, så detta är första "riktiga" kameran. All hjälp tas emot med stora armar och brett leende.

Vad tycker ni man ska köpa för objektiv/blixt? Kommer att fota allt möjligt från kalas till landskap.

Postad 24 November 2008 - 18:19

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Vad tycker ni man ska köpa för objektiv/blixt? Kommer att fota allt möjligt från kalas till landskap.

Detta har fått mycket bra kritik

Postad 24 November 2008 - 19:09

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Postad 26 November 2008 - 13:00

Kax_Sil
  • Kax_Sil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Gäller cashback om man köper en dslr a300 med kit objektiv???

Postad 26 November 2008 - 13:09

Kax_Sil
  • Kax_Sil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Om cashback inte gäller för kit objektiv vilket är isf ett bra objektiv att börja med???

Postad 26 November 2008 - 15:11

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Gäller cashback om man köper en dslr a300 med kit objektiv???

Nej tyvärr, om det är det billiga 18-70 du menar...

Återbetalningen gäller inte Sony-objektiven SAL-1870, SAL-1635Z och SAL-70400G samt objektiv som ingår i paketen DSLR-A300X och DSLR-A350X med två objektiv.

Postad 26 November 2008 - 16:27

Kax_Sil
  • Kax_Sil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
OK. men vad tycker ni då jag ska sattsa på för objektiv till a300????

Postad 26 November 2008 - 16:38

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

OK. men vad tycker ni då jag ska sattsa på för objektiv till a300????

Av Sonys egna objektiv

Fast

Normalzoom

Superzoom

Porträtt

Tamron

Redigerat av DigiMannen, 26 November 2008 - 16:43.

Postad 26 November 2008 - 17:07

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlägg
  • 0
Om du vill ha cashback är det ju sonys egna gluggar som gäller. Eller blixt förstås :unsure:
Du kanske rent av blir en av de första här på forumet som köper en sonyglugg ny ;)

Postad 29 November 2008 - 13:53

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

waconda:
Galet va du ska zooma. Jag måste ju säga att jag föredrar fast optik eller korta zoomar. Det som sitter på för det mesta på min kamera är ett beg. Minolta 50 f1.7, dock så skulle jag vilja ha ett fast ~30 f1.4 så man får ~50mm efter kameran croppat klart.
Men ska du fota fåglar eller nått så är det nog zoomar som gäller :)

Funderar på att köpa en Sony systemkamera och har liggande en gammal Minolta Dynax 5000i med div objektiv, bl a ett Minolta AF 50mm 1:1.7, funkar det bra med A300? Har även ett 35-8 1:4 och ett 80-200 1:4.5, funkar dessa? Någon som vet om den Minolta-blixt 3600HS funkar med A300? Skulle ju vara bra att kunna återanvända lite prylar.

Postad 30 November 2008 - 03:07

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Optiken funkar då det är A-mount.. Bara skruva dit och fota.. Blixten vet jag inte.. Är inte hemma så jag har siterna där man ser vilka blixtar som är kompatibla..Sitter vid en lånedator......

Mvh
Tobbe.

Postad 30 November 2008 - 07:07

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Någon som vet om den Minolta-blixt 3600HS funkar med A300? Skulle ju vara bra att kunna återanvända lite prylar.

Om det är en 3600HS(D) så ska den funka:
http://www.dyxum.com...asp?IDFlash=176

Postad 01 December 2008 - 15:02

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Är det någon som har bytt upp sig från en KM Dynax 5D till en A300 eller A350? Är det stora skillnader på bilderna? Skillnader på själva handhavandet av kamera?

Postad 01 December 2008 - 16:25

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Är det någon som har bytt upp sig från en KM Dynax 5D till en A300 eller A350? Är det stora skillnader på bilderna? Skillnader på själva handhavandet av kamera?

NU kan jag inte gamla minolta 5D husen ett smack...Så vad som skiljer vet jag inte...Gissar dom är relativt olika i handhavandet.. Men det som jag förstått är att en Minoltavan hittar enkelt fram med dessa nyare hus ifrån Sony...

Bildkvalitet är också en svår fråga.. Men gissar väl att där finns nog lite mer pulver i en ny A300 ändå...Och A350 absolut... Där måste detaljgraden bli mycket tydlig kan jag tro vid urklipp...Skillnaden 6 mp och 10 och 14 bör vara rätt tydligt märkbar... 6 till tio är väl något mindre. Men bör ändå vid urklipp synas i detajer. Min Canon 6 mp syns i alla fall hyfsat tydliga skillnader anser jag vid urklipp mot min Sony A300.. Så att få mer Mp i detta fallet kan nog ge skillnader.. Och med A350 bör dom väl bli rätt stora dessa detaljskillnader...

Själva ordet "bildkvalitet" är ju oerhört brett täckande ord.. Men som ett generellt svar skulle jag gissa att du skulle "känna igen dig" i bildtypen....

Läs lite på Dyxum vad dom säger där.. Har sett en del liknande funderingar där...

Och bor du i Blekingeområdet kan vi ses och jämföra om du vill.. Vore ju skoj att själv se om eller vad som skulle skilja med samma optik på en äldre Minolta och en nyare A300...

kanske inte ens man såg skillnad...Hehe..

Jo. det gör man nog.. Det finns ju en del saker såsom en A300 A350 har som rätt tydligt syns.. DR tex ...

Inte vet jag om du blev nått klokare direkt för jag suttit här nu med en bunt rena gissningar utan minsta täckning av fakta iofs.. :P .

Men det är ju roligt att byta tankar ändå kanske.. Samt liiiite inputt kanske man finner då andra med ev mer kunskap i denna fråga hoppar in med sina erfareheter då dom ser liv o rörelse i en topic...... :)

Mvh
Tobbe.

Postad 02 December 2008 - 04:40

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
http://www.dxomark.c.../(brand3)/Canon

Märke: Dxomark/Color Depth/Dynamic Range/Low light ISO

A350: 65.4 / 22.6 / 11.5 / 595
40D: 63.5 / 22.1 / 11.3 / 703
50D: 62.9 / 21.8 / 11.4 / 834

SKa man foto sport ska man välja 50d. Allt annat så har A350 bätter bildkvalite ... :P Inte illa .

Postad 02 December 2008 - 13:32

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Det finns ju en del saker såsom en A300 A350 har som rätt tydligt syns.. DR tex ...

Mvh
Tobbe.

Hej Tobbe!

Jag vet inte hur det är i verkligheten men om jag jämför A350 med KM D5D på DXOMark så tycker jag inte att det verkar som att 350 har bättre DR än D5D eg. Kan hända att A300 har ett övertag här, den finns ju inte testad (än?).

Annars verkar ju A350 knappt gå segrande ur matchen, men det kanske beror på upplösningen mest med tanke på hur kurvorna ser ut?

Med vänlig hälsning,
/Sebastian

Postad 03 December 2008 - 22:03

Unregistereddacee538
  • Unregistereddacee538
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Köpte en A300 idag men är helt novis så det får nog bli en kurs om man skall reda ut det här. Men alla är ju barn i början, hoppas att den kan ta bättre bilder än våran gammla kompaktis (frågan är om det var fel på kameran eller skit bakom spakarna). :)

Postad 04 December 2008 - 03:25

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Köpte en A300 idag men är helt novis så det får nog bli en kurs om man skall reda ut det här. Men alla är ju barn i början, hoppas att den kan ta bättre bilder än våran gammla kompaktis (frågan är om det var fel på kameran eller skit bakom spakarna). :)

Läs hela manualen, den är väldigt väldigt bra med många konkreta exempel!

Postad 04 December 2008 - 06:47

Unregistereddacee538
  • Unregistereddacee538
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Läs hela manualen, den är väldigt väldigt bra med många konkreta exempel!

Oj det ligger inte helt i linje med min natur. Men min stolthet får väl vika ner sig om man skall lära sig något. :)
Var det rätt köp för en nybörjare då det blir inte för avancerat?

Postad 04 December 2008 - 09:44

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlägg
  • 0
Och innan du läser manualen så titta igenom lämpliga länkar i grundläggande fototeknik som finns i vår klistrade tråd :)
Huvudfunktionerna i en kamera är alltid de samma. Tror inte att det finns så stor spridning mellan "enkla" och "komplicerade" kameror.

Postad 04 December 2008 - 13:23

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Du har gjort ett väldigt bra köp :)

Detta är en kamera att växa med...

Postad 04 December 2008 - 16:31

Kax_Sil
  • Kax_Sil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Efter snart 2 månaders velande står nu min SONY A300 hemma. Känns som jag gjorde ett riktigt bra val, tack för all hjälp.

Postad 04 December 2008 - 19:28

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Oj det ligger inte helt i linje med min natur. Men min stolthet får väl vika ner sig om man skall lära sig något. :)
Var det rätt köp för en nybörjare då det blir inte för avancerat?

Kolla in sonys fotoskola på webben helt klockren för nybörjare...
http://campaign.odw....ion=photoschool

Redigerat av DigiMannen, 04 December 2008 - 19:35.

Postad 08 December 2008 - 14:00

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
I Elgigantens reklamblad idag så har dom en A300 med det vanliga 18-70mm objektivet för 4999.-. Och denna ingår i Sonys cashback kampanj, så man kan ju säga att priset då är 3999.-

Och 3999.- är vad dom tar för Canons 1000d (18-55mm) som jag oxå har kikat på.. Så frågan är.. Vilken ska man välja?

(Ok, nu skrev jag i Sony tråden, eftersom jag själv gillar Sony mer.. Men om man ska kika på kamera vs. kamera)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.