Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX HD M-7000 *

454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2009 - 17:13

malkavian800
  • malkavian800
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon vet hur man kopplar in en Ethernet Disk till sin TViX? Har en Lacie Network Space.

Postad 16 August 2009 - 21:27

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Är sugen på en 7000, men jag undrar hur stora filerna kan vara på den interna disken, klarar den 10Gb stora filmer?

Postad 16 August 2009 - 22:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Är sugen på en 7000, men jag undrar hur stora filerna kan vara på den interna disken, klarar den 10Gb stora filmer?

Om du formaterar den med ntfs så klarar den filer lika stora som disken är.

Postad 17 August 2009 - 09:43

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Bra pris
http://www.dustinhom...5010141103.aspx

Redigerat av c0ol, 17 August 2009 - 09:44.

Postad 25 August 2009 - 11:55

fbkKung
  • fbkKung
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej!

Har en TviX M-7000, haft massa trubbel som jag nu löst det mesta av. Nu till det sista och mest irriterande.

Filmer hackar något otroligt, ibland efter ett tag, ibland direkt osv. har testat 8 filmer nu samma sak. Allt från xvid till dvdr rippar till 720p. Körde trådlöst först och tänkte att det kanske var problemet. Så jag var idag iväg och köpte en Cat6 korsad kabel och kör direkt från datorn till tvixen utan att vara uppkopplad. Men det blir exakt samma sak i alla fall.

Har kollat runt på forum och testat det mesta som har stått där men det har inte blivit bättre.

Någon som har några förslag.

Låter som mina problem. Verkar vara värmerelaterat. Kolla vad du har för temp på tvixen när den hackar. Nått som hjälp mig lite, men inte till 100%, är att ändra fläktens hastighet. Om man i setupen ändrar till Full på fläkt så går den på ca 30%. Genom att trycka på funktionsknappen och sen på 2 st siffer-knappar kan man ändra hastigheten så att den går lite fortare. Tex Funktion + 5 + 0 så går den på 50% hastighet. (Länge sen jag gjorde detta, det kan även vara Funktion + 0 + 5)

Det kan vara lite knepigt att få detta kommando att fungera så man får trycka några ggr..

Postad 28 August 2009 - 21:30

Unregistered3cc453be
  • Unregistered3cc453be
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag e klockren ny på tvix, har hört att det är bättre kylning på 7000 än 6500, skall man köpa en intern eller extern hårddisk till den, funderar på en 1 TB, jag kommer bara köra film på den.
Ni som har dom vad tycker ni ?

Postad 13 October 2009 - 16:05

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
tjenna, har en tvix-5100, som jag hatar! å divico har ju slutat greja med den!

tänkte kanske köpa mig en m-7000 men vill bara vara säker på några saker,

klarar den att spela iso-filer med intern hdd? (det gör inte 5100)
klarar den dts? (det gör inte 5100)
några andra kända buggar i denna spelaren.? vill inte gå på en nit igen, som jag gjorde med 5100,

mvh benteboy

Postad 13 October 2009 - 16:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Ungarna sitter nu och kollar på film med dts från intern disk.
Vad använder du för firmware egentligen?

vill inte gå på en nit igen, som jag gjorde med 5100

Konstigt, min spelar alltinh utan problem, dvd-iso, 720p, 1080p

Men ska du ändå köpa ny så kolla nya 6600

Postad 14 October 2009 - 01:12

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

tjenna, har en tvix-5100, som jag hatar! å divico har ju slutat greja med den!

tänkte kanske köpa mig en m-7000 men vill bara vara säker på några saker,

några andra kända buggar i denna spelaren.? vill inte gå på en nit igen, som jag gjorde med 5100,

mvh benteboy

Du gör något fel med din 5100 antagligen.
Har en sådan själv, den spelar allt och är minst lika komplett som de nya spelarna.
Kan hålla med om att den är strulig med iso från intern hårddisk dock...

Postad 17 October 2009 - 08:34

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
har den nyaste fw i den å den klarar inte dts :lol: får byta till en äldre fw för att det skall funka. men då funkar inte iso så bra, e lite trött på det nu, (har hittat maskinen jag söker popcorn c-200) så blir en sådan,

mvh, tack för hjälpen, ni som svara :)

Postad 24 October 2009 - 06:21

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Har skaffat mig en TVIX M-7000. Mycket funkar bra, men en sak som inte funkar är ljudet i MKV-filer - det kommer inget ljud alls. Jag har en Sony KDL-32L-4000 och kör HDMI. Jag vet inte så mycket om codecar och ljudformat m.m. så var gärna tydlig i era svar.

Jocke

Postad 24 October 2009 - 12:23

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Hej,

Har skaffat mig en TVIX M-7000. Mycket funkar bra, men en sak som inte funkar är ljudet i MKV-filer - det kommer inget ljud alls. Jag har en Sony KDL-32L-4000 och kör HDMI. Jag vet inte så mycket om codecar och ljudformat m.m. så var gärna tydlig i era svar.

Jocke

Du skriver inte vilken firmware du har.
Har du provat att spela en MP3 före MKV för att se om det gör någon skillnad?
Prova också att ställa NTSC och Auto-switch=off i setup i TVIX.
Ljudinställningarna i Setup i Tvix ska antagligen vara ställda i analog-läge.

Postad 26 October 2009 - 07:42

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men vad skilljer TViX HD M-7000 och TViX HD M-7000A
Vad står det sista a:et för ??

Postad 26 October 2009 - 08:47

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar Goeran!
Var hittar jag vilken firmware jag har?
Nej, det hjälpte inte att spela upp en MP3 innan MKV:n. Det hjälpte inte heller att välja NTSC och Auto-switch=off.

Postad 26 October 2009 - 12:00

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar Goeran!
Var hittar jag vilken firmware jag har?
Nej, det hjälpte inte att spela upp en MP3 innan MKV:n. Det hjälpte inte heller att välja NTSC och Auto-switch=off.

Om du går till setup menyn så står firmware-versionen i övre högra hörnet (t.ex Ver 1.3.168 UJ).
Eventuellt kan det vara läge att uppgradera.
Kollade du att ljudet i setupmenyn var ställt i Ananlog(PCM) och att HDMI-ljud är på? (Jag är inte bergis på att HDMI-ljudinställningen fanns i tidiga firmware.)
Själv har jag en Sony-TV där HDMI-kabeln går direkt till TVn. Jag kör 1.3.168 och ljudet fungerar.
Har du provat med flera MKV-filer eller bara en enda. Prova att trycka INFO för att se vilken information som finns om ljudet. Prova också att trycka AUDIO-knappen. Hur den reagerar på AUDIO-knappen beror på vilken firmware du har. I 1.3.168 kommer det upp en meny där man kan välja ljudspår om det finns flera ljudspår. I en del tidigare firmware växlade den ljudspår varje gång man tryckte på AUDIO (om det fanns mer än ett ljudspår). Jag kör mycket sällan MKV men har varit med om någon MKV där jag inte hörde något ljud alls på defaultljudspåret men där det var helt OK från ett annat ljudspår. Jag har ingen aning om varför.

Postad 26 October 2009 - 19:38

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jaha nu kommer mer newbie frågor
har instalerat nershare på min dator valt att dela ut g: hela disken
valt nfs mode i inställnigarna på tvixen skrivet in g: och datorns ip adress pingen blir 5/5
sparat inställningarna sen går jag tillbaka och in i video
den hittar inte ett jota.
Kör dhcp och den har fått en ip adress
Har en router iofs måste man öppna portar i den isåf vilka portar ?

Tack på förhand

Postad 26 October 2009 - 20:05

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jaha nu kommer mer newbie frågor
har instalerat nershare på min dator valt att dela ut g: hela disken
valt nfs mode i inställnigarna på tvixen skrivet in g: och datorns ip adress pingen blir 5/5
sparat inställningarna sen går jag tillbaka och in i video
den hittar inte ett jota.
Kör dhcp och den har fått en ip adress
Har en router iofs måste man öppna portar i den isåf vilka portar ?

Tack på förhand

Kör du Vista? I så fall finns en del information på Canmans hemsida www.canman.se

Postad 27 October 2009 - 08:33

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
nope xp har jag
Läste nått någonstans om att man inte skulle ändra namn i tvixen som att server ett skulle heta tvixhd1 fast man i netshare har en helt annan map stämmer detta

Postad 27 October 2009 - 11:08

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

nope xp har jag
Läste nått någonstans om att man inte skulle ändra namn i tvixen som att server ett skulle heta tvixhd1 fast man i netshare har en helt annan map stämmer detta

Ja - det stämmer. Den första nätverksdisken i XP ska heta tvixhd1, den andra tvixhd2 etc.
Det spelar ingen roll vad mappen i XP heter (eller om du delar ut en hel disk).
En annan sak är behörigheter till mappar och filer i XP, men jag tror inte att det är där ditt problem ligger.

Postad 27 October 2009 - 11:49

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
du menar första nätverksdisken i tvix ska heta tvixhd1 osv.
sen kan första i netshare heta va fan som helst i princip.

Om man nu behöver öppna portar i routern ska man öppna på de ip som netshare ligger på eller det ip som tvixen fått?

Redigerat av pangemange, 27 October 2009 - 11:55.

Postad 27 October 2009 - 14:31

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

du menar första nätverksdisken i tvix ska heta tvixhd1 osv.
sen kan första i netshare heta va fan som helst i princip.

Om man nu behöver öppna portar i routern ska man öppna på de ip som netshare ligger på eller det ip som tvixen fått?

Ja och ja!

I de routrar jag sett så öppnar man bara portar genom routerfunktionen i routern. Det sannolika är ju i det här fallet att du bara använder routern som en switch, eftersom både PCn och Tvix ligger isamma nätverk. Normalt behöver du alltså bara öppna portar om du vill kommunicera med någon genom routern till det externa nätverket (internet).

Postad 27 October 2009 - 15:07

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
ahaaa ok bra med sakkunnigt folk ska genast skynda hem o ändra i share`n, så till 99% behöver jag inte bry mig om att det skulle vara routern som spökar eftersom den inte komunicerar utåt internet.

Tack för dina eminenta svar

Postad 27 October 2009 - 17:02

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Up n running som dom säger over there nu jevlar går det undan har inte hittat någon bugg än testa kolla lite på 720p o lyssnade på några mp3:or funkade nice.

Vilken fw är att föredra tydligen ska den senaste funka med img filer

Tack för hjälpen

Postad 27 October 2009 - 18:07

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hmm... uppgraderade till 1.3.168 UJ, men bakgrunden har blivit rosa. T o m tonen på filmerna är rosa. Det har heller inte kommit något ljud. Info på MKV-filen ger följande:

Videoinformation: H.264 HD, 1920*816 N/A, 23.98 fps
Ljudinformation: DTS, 6ch, 48kHz

Verkar som om det bara blev sämre av uppgraderingen... Har du några fler förslag? Jag har försökt att växla med TV Out knappen, men det blir inte bättre.

Mvh
Joachim

Postad 27 October 2009 - 18:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Jag kör faktiskt fortfarane 1.2.52 FW och tycker det funkar kanon. Iofs används den enbart till MKV. Finns det någon anledning till att byta tror ni? Vet att det finns en del nyare men kanske e sak samma just nu då denna funkar bra.

De ända e väl att 1 gång på 10 kanske så får man justera tillbaka ljusstyrka och kontrast till 0, men denna bugg kanske e fixad?

Postad 27 October 2009 - 20:36

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hmm... uppgraderade till 1.3.168 UJ, men bakgrunden har blivit rosa. T o m tonen på filmerna är rosa. Det har heller inte kommit något ljud. Info på MKV-filen ger följande:

Verkar som om det bara blev sämre av uppgraderingen... Har du några fler förslag? Jag har försökt att växla med TV Out knappen, men det blir inte bättre.

Mvh
Joachim

Gjorde ett tryck på Setup + Stop för att resetta konfigurationen, och då verkade det som om det rosa försvann och firmwaren .168 var kvar. Nu är det ljud i MKV-filerna :) Tack!

Dock sorterar inte M-7000 längre NetShare-katalogerna i bokstavsordning, utan de ligger huller om buller. Finns det något ställe där man kan rapportera buggar?

Postad 28 October 2009 - 13:53

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Gjorde ett tryck på Setup + Stop för att resetta konfigurationen, och då verkade det som om det rosa försvann och firmwaren .168 var kvar. Nu är det ljud i MKV-filerna :) Tack!

Dock sorterar inte M-7000 längre NetShare-katalogerna i bokstavsordning, utan de ligger huller om buller. Finns det något ställe där man kan rapportera buggar?

Jag var på vippen i går att rekommendera en Factory Reset men så kom något emellan och jag glömde helt bort dig. Bra att det fixade sig.

När det gäller sorteringen så kan den sortera olika. När katalogen syns kan man ändra sorteringsordning med höger pilknapp på fjärren. Det är ingen bugg.

Postad 31 October 2009 - 13:19

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Hejsan... ny Tvixägare och funderar hur man uppgraderar Tvixen utan hdd i den?
När jag kör NetShare så får jag upp felmeddelandet "Blocked by firewall or other programe uses port! Port 1058"!?

Kör ingen brandvägg på datorn... enbart i routern.

Edit: Kör från USB-pinne men Tvixen säger bara CHK HDD! Verkar inte hitta något minne.
Edit2: Testade en annan pinne, det funkade bättre! ;)
Hittar inte vilken tjänst som kan använda sig av den porten, varken via Netstat, netstat -ano eller portscan.
Dåligt att man inte kan välja port själv.

Redigerat av _Lucifer_, 31 October 2009 - 18:07.

Postad 01 November 2009 - 22:08

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag var på vippen i går att rekommendera en Factory Reset men så kom något emellan och jag glömde helt bort dig. Bra att det fixade sig.

När det gäller sorteringen så kan den sortera olika. När katalogen syns kan man ändra sorteringsordning med höger pilknapp på fjärren. Det är ingen bugg.

Ok så bra B)
En annan grej som jag märkt är att de MKV-filer som jag spelat upp hittills börjar hacka efter en liten stund (inte regelbundet verkar det som) och ljudet försvinner. Är det något du har varit med om?

Postad 02 November 2009 - 14:52

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Ok så bra :wub:
En annan grej som jag märkt är att de MKV-filer som jag spelat upp hittills börjar hacka efter en liten stund (inte regelbundet verkar det som) och ljudet försvinner. Är det något du har varit med om?

Ja - det finns många i de här forumen som varit med om liknande problem. Jag har tyvärr inget universalrecept mot det. Jag trodde jag´hade ett som gick ut på att dels göra factory reset, nedgradera och uppgradera. Jag inbillar mig fortfarande att det blev bättre men helt är jag inte kvitt det.

1. Alltså, håll nere stop och setup samtidigt och håll dem inne tills det står "Saving". Då har du gjort en reset av TViX:en. Starta om (eller det gör den automatiskt).
1A. Ta bort tre filer ur rooten: EDID*.*, setup.ini, setup2.ini
2. NEDGRADERA sedan till 1.1.32 i Safe Mode
3. Starta om TViX:en, tryck på TV-out-knappen så att du får bild, dra igång någon AVI-fil eller något "bara för att".
4. Factory Reset. Starta om, i fall den nu inte skulle göra det. Svara nej på frågan om att spara inställningarna.
5. UPPGRADERA till 1.3.74 eller senare

Jag har också NTSC och Auto-switch=OFF i Tvix Settings.

Jag har en 6500 och en annan sak som kan leda till den här typen av symptom är att det inte är tillräckligt med luft runt 6500. Jag tror att 7000 har bättre kylning så jag inbillar mig att den inte lider avv samma problem.

Postad 03 November 2009 - 10:29

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Har efter en del trixande nästan lyckats få igång NetShare.
Jag får alltså upp uppmappningarna på datorn och kan browsa biblioteken, men kan inte spela upp filerna!?

Postad 08 November 2009 - 19:39

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
Ny fråga: Har en Tvix 7000 och en Siemens Scaleo 2205 homeserver. Hur gör jag för att ansluta ytterliggare en Tvix till min Homeserver? Vad jag ser så hanterar bara netshare en client eller?

/Lennart

Postad 22 November 2009 - 01:22

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Kan man skicka HD-ljud via HDMI som okomprimerad PCM, istället för bitstream?

Postad 24 November 2009 - 07:31

Unregistered3a76c8ca
  • Unregistered3a76c8ca
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ganska ny på forumet.
Letar efter en mediaspelare i full HD med nätverk som är bra på det mesta.......
Dvs visa film och foto från en NAS. Vad jag förstått om denna spelare så är den helt OK på film.
Hur är den om man vill visa foto från en NAS.

Postad 24 November 2009 - 17:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Ganska ny på forumet.
Letar efter en mediaspelare i full HD med nätverk som är bra på det mesta.......
Dvs visa film och foto från en NAS. Vad jag förstått om denna spelare så är den helt OK på film.
Hur är den om man vill visa foto från en NAS.

Kika också på Efterträdaren Tvix 6600 och kanske Popcorn Hour C200 som båda är nyare spelare.

Postad 26 November 2009 - 06:55

Unregistered3a76c8ca
  • Unregistered3a76c8ca
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för infon.
Tvix 6600 kan var en stark konkorrent då någon/en skrivit att den är perfekt för foto och film.
Popcorn Hour C200 har jag inte läst alla inlägg än, skall sätta mig en kväll och göra det. Dom äldre versionerna av Popcorn så skrevs det att den inte alls var bra på att visa kort. Tog lång tid mellan varje bildväxling.

Trodde kanske någon hade en Tvix hemma som hade provat.

Postad 28 November 2009 - 08:37

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har läst att man ska formatera med NTFS för att kunna använda stora videofiler. Har gjort det, men har problem att överhuvud taget överföra en fil som är några GB stor till TViX:en. Överföringen står och tuggar ett bra tag med att förbereda överföringen och plötsligt slutar den bara utan någon feedback (tiden är kortare än den tid det borde ta för att överföra filen). Filen ser ut att ligga på min TViX, men den går inte att köra. Varför kan jag inte överföra mina stora filer?

Postad 30 November 2009 - 14:35

puttelars
  • puttelars
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ny här, lite problem med min tvix 7000, kan inte läsa iso filer efter senaste uppdateringen..Hjälp

Postad 07 December 2009 - 21:52

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Cannot connect through FTP
------------------------------------

I am experiencing great difficulties in transferring large files to my TViX. Trying to transfer a few GB large files using Windows Explorer just results in a dialog saying "Calculating <something>", ends suddenly and there is no file (or a damaged (?) file) on my TViX. Using FTP I cannot even connect. As I understand the user is (and cannot be changed) "tvixftp" and the password is set in Settings > Network. I give the correct credentials, but all I get is a timeout response when the ftp client tries to retrieve directory listing. Is there some serious issue with my TViX or is there some other setting I need to do? My FTP client is WinSCP, running on Windows XP. I have also tried using Ubuntu 9.10 using the ftp command. Connection works fine, and typing "ls" first reports "200 PORT command successsful", but then it hangs. I get no directory listing. Please help!

Postad 07 December 2009 - 22:08

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Cannot connect through FTP
------------------------------------

I am experiencing great difficulties in transferring large files to my TViX. Trying to transfer a few GB large files using Windows Explorer just results in a dialog saying "Calculating <something>", ends suddenly and there is no file (or a damaged (?) file) on my TViX. Using FTP I cannot even connect. As I understand the user is (and cannot be changed) "tvixftp" and the password is set in Settings > Network. I give the correct credentials, but all I get is a timeout response when the ftp client tries to retrieve directory listing. Is there some serious issue with my TViX or is there some other setting I need to do? My FTP client is WinSCP, running on Windows XP. I have also tried using Ubuntu 9.10 using the ftp command. Connection works fine, and typing "ls" first reports "200 PORT command successsful", but then it hangs. I get no directory listing. Please help!

Ok, svenskt forum ju.. :) Lite komplettering: Kör jag med WinSCP på Windows Vista så får jag upp home och remote folders, men det finns inget i remote folder och jag har inte access att göra något där eller kopiera över något dit. Det verkar ju helskumt detta. Några idéer?

Postad 09 December 2009 - 02:11

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ok, svenskt forum ju.. :) Lite komplettering: Kör jag med WinSCP på Windows Vista så får jag upp home och remote folders, men det finns inget i remote folder och jag har inte access att göra något där eller kopiera över något dit. Det verkar ju helskumt detta. Några idéer?

Skriv i den officiella tråden för Tvix 6500 istället, så får du nog lättare hjälp. (samma maskin i annan burk)

Postad 09 December 2009 - 19:28

JockeP77
  • JockeP77
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Skriv i den officiella tråden för Tvix 6500 istället, så får du nog lättare hjälp. (samma maskin i annan burk)

Tack för tipset!

Redigerat av JockeP77, 09 December 2009 - 19:40.

Postad 09 December 2009 - 19:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vi borde kanske slå ihop trådarna.

Det är trots allt exakt samma maskin i olika skal.

Postad 10 December 2009 - 01:46

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Vi borde kanske slå ihop trådarna.

Det är trots allt exakt samma maskin i olika skal.

Det var ju så med 4100/5100 och man tjänar troligtvis på det i längden också.

Postad 03 January 2010 - 22:04

Great
  • Great
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Mvh
Joachim

Köpte en 6500 till Mor o far i julklapp, uppdaterade ikväll till 1.3.168 o allt blev rosa efter det, gick knappt o få bild när man kollade film.
Efter test av alla olika FW versioner så testade ja att göra en återställning av TV(Panasonic) o det funkar normalt igen.

Mycket lustigt sammanträffande att den skulle ######s, men det kanske blev nåt lurt med färg-signalerna genom HDMI efter uppdateringen, eller har nån annan nåt förslag.

inte vet jag men denna info kanske hjälper nån iallafall med liknande problem.

Postad 16 January 2010 - 14:48

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har nu släppt en ny version av TViXiE, finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/ :D

/joma

What's new in version 1.3.0
- Added: Support for FanArt (backdrops) [joma]
- Added: New tool window - FanArt for applying FanArt (backdrops) to current movies [joma]
- Added: Tools->Options->Providers->FanArt in TViXiE [joma]
- Added: Saves/Restores window Position, Size and State (Minimized, Maximized or Normal) [joma]
- Fixed: Folder Width and Height values in Models.xml are now being used when creating folder.jpg [joma]
- Added: Support for Mede8er media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for TViX 6600 media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for Dune media players, now listed in Models list (experimental) [joma]
- Added: Support for Dune image format AAI [joma]
- Fixed: Changing Model (Tools->Options->General) is now taking effect at once, without need of restarting TViXiE [joma]
- Added: Tools->Options->Language is now showing Version and Author of each language file [joma]
- Fixed: Paste from context menu in Edit Movie Information - Plot window [joma]
- Fixed: Issue with Open Dialog not showing mapped network drives in the list under Computer [joma]
- Added: Support for new %MEDIAFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %SOUNDFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %RESOLUTIONTEXT% variable in templates [joma]
- Added new Standard 1080p template [joma]
- Updated: "Standard 720p" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Fixed: Issue with application restart from update manager [dolu]
- Fixed: Issue with RegExp_Countries in "MyMp" library [dolu]
- Fixed: Trouble with DragDrop function for cover [dolu]
- Added: Now creates a new folder cover image when selecting a new cover in "Edit Movie Information" dialog window [joma]
- Added: Arabic language file [سين]
- Updated: Polish language file to comply with v1.2.2 release [BONO]
- Updated: Slovak language file to comply with v1.2.2 release [Norton]
- Added: Holding down Ctrl key when selecting an item in the Search Result window now selects all the items from the same provider and title [joma]
(eg. Click on "Jumper" cover from IMDB and at the same time holding down the Ctrl key selects the "Jumper" title from IMDB in Movie Info list, Cast & Director list and the Rating list)

* MIP Updates *
- Added: TMDb (http://www.themoviedb.org) provider, supports all movie information + new FanArt [joma]
- Added: IMPAwards provider, supports high-resolution covers [joma]
- Fixed: MovieMaze.de movie provider [dolu]
- Changed: MyMovieProvider to work with filmweb.pl and be compliant with more encoding types [dolu]
- Added: KoreanMovieInfo.dll
- Updated: Beyazperde.mynet.com.xml to version 0.2 [dolu]
- Added: mtime.com.xml [Henry Ou]
- Added: Sinemalar.com.xml [Sorunsal]

Postad 03 May 2010 - 15:50

LaHora
  • LaHora
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Köpte en 6500 till Mor o far i julklapp, uppdaterade ikväll till 1.3.168 o allt blev rosa efter det, gick knappt o få bild när man kollade film.
Efter test av alla olika FW versioner så testade ja att göra en återställning av TV(Panasonic) o det funkar normalt igen.

Mycket lustigt sammanträffande att den skulle ######s, men det kanske blev nåt lurt med färg-signalerna genom HDMI efter uppdateringen, eller har nån annan nåt förslag.

inte vet jag men denna info kanske hjälper nån iallafall med liknande problem.

Jag hade exakt samma problem men jag gick bara in på inställningar och flipprade om lite grann fram å tebax och sen blev det SJUKT bra bild helt plötsligt...

Det värsta som kan hända finns ju lixom inte , det är ju bara koppla in RBG och dra en tv-out och börja om från början..Fast det har jag aldrig behövt göra.

Postad 09 May 2010 - 11:16

Unregistered9758ed7b
  • Unregistered9758ed7b
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Går det att streama till en squeezebox för att spela flac? Isf hur gör man? Trådlöst?

Postad 25 November 2010 - 13:31

Unregistered35428
  • Unregistered35428
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Har skaffat mig en Tvix 7000, uppdaterat till nyaste firmware men har fortfarande ett problem som jag inte får någon ordning på.

Får inte "styrkorset" att fungera på orginalkontrollen eller min Logitech 1100. Allt annat fungerar att styra men inte just det här, på själva Tvixen går det att styra sig runt i menyn. Har även försökt att manuellt lägga in kommandon för höger, vänster, upp och ner på Logitechen utan någon framgång.

Någon som har en lösning på mitt problem?

Postad 29 November 2010 - 09:35

Unregistered35428
  • Unregistered35428
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Ingen som har koll på mitt problem och har någon lösning?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.