Nyheter
2014-10-17 Nu lanserar vi fiber, med bredand och hemtelefoni
Man får t.o.m. en Bred And!

https://www.boxer.se/
Redigerat av Kung Nu, 21 October 2014 - 15:04.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Boxer - Nya kanaler i marknätet
Startad av
Unregistered1124
, Mar 27 2008 21:56
462 svar till detta ämne
Postad 21 October 2014 - 15:01
Boxer har inte bara nya kanaler ibland, de har också nya Erbjudanden:
Nyheter 2014-10-17 Nu lanserar vi fiber, med bredand och hemtelefoni Man får t.o.m. en Bred And! ![]() https://www.boxer.se/ Redigerat av Kung Nu, 21 October 2014 - 15:04. Postad 03 December 2014 - 17:51
Dessa har sökt tillståndet som Aftonbladet lämnade tillbaka
Walt Disney Company Ltd 1 BBC Worldwide Limited 1 C More Entertainment AB 1 CSI SPORTS Networks, Pte.Ltd. 1 Discovery Communication Europe Limited 2 TV4 AB 2 NGC Europe Limited 1 VIMN Netherlands B.V. 1 Nickelodeon International Ltd 1 Scripps Networks International (UK) Limited 1 Postad 14 December 2014 - 09:25
Det har nog eg. inget med Boxer att göra, utan det beror ju på om MTG ansökt om ett tillstånd för att sända den kanalen i marknätet eller ej. Och antalet tillstånd/utrymmet i nätet är ju begränsat, så ... de (Tv6/MTG) kanske resonerar som så att det är bättre att fler kan se den ALLS, än att ett fåtal ska kunna se den i just HD. Postad 15 December 2014 - 11:06
Viasat sökte tillstånd att sända TV6 HD i marknätet men fick avslag enligt beslut 2014-03-31 om jag inte minns fel...
Postad 19 December 2014 - 16:52
Nya tillstånd i marknätet
TV4 Fakta och Travel Channel har fått tillstånd att sända 24h TV4 Film får sända mellan 18.00-06.00 (DVB-T2) Postad 19 January 2015 - 17:38
Den 15 februari tar Investigation Discovery över Kanal Global´s kanalplats i marknätet
Postad 29 January 2015 - 15:23
Fan är det för obskyra kanaler som boxer tar in på löpande band, ta in någon av viasats kanaler eller ge TV6 mer bandredd till HD istället. Tecknade nytt och valde Flex16 och utan att researcha så valde jag TV4Film som en kanalerna, vilket slöseri med en flexplats när kanalen bara sänder 2 dagar i veckan, vid månadsskiften försvinner den från mina 16 i alla fall. Redigerat av Mrhoyt, 29 January 2015 - 15:25. Postad 30 January 2015 - 15:47 Det är inte Boxer som avgör vilka kanaler som ska få sända i marknätet. Inte heller "tas det in" några kanaler. När det finns ledigt sändningsutrymme så annonseras detta och TV-bolagen får söka om tillstånd att sända på lediga frekvenser. http://www.radioocht...tv/marksand-tv/ Postad 18 February 2015 - 11:36 Från och med 19 februari förbättras sändningstiderna för två av våra mest populära kanaler: TV4 Fakta och TV4 Film. Kanalerna ligger kvar på samma kanalplatser. Du som har dem i ditt utbud behöver därmed inte göra någonting för att få tillgång till dem efter förändringen.
Förändringen innebär att: • TV4 Fakta börjar sända dygnet runt alla dagar i veckan (i dagsläget sänder kanalen mån-fre 08:00-21:00) • TV4 Film börjar sända 18:00-06:00 dagligen (i dagsläget sänder kanalen enbart på helger, fre 21:00 till mån 08:00)
https://www.boxer.se...ta-och-tv4film/ Postad 18 February 2015 - 12:08
Redigerat av Kung Nu, 18 February 2015 - 12:09. Postad 23 February 2015 - 12:01 Frivisning är väl frivisning för alla? Hur kan det vara frivisning för endast Boxerkunder? Redigerat av agpath, 23 February 2015 - 12:02. Postad 23 February 2015 - 13:12
Kan ju fortfarande vara krypterad, bara att samtliga med ett giltigt boxerkort, oavsett vilket abonnemang, fått sitt kort uppdaterat med nyckel för kanalen. Postad 23 February 2015 - 18:45
Bara man alls har ett Boxerkort (giltigt eller ej) så kan man se den, precis samma fenomen som med att man kan se Svt's HD-kanaler på Comhem bara man har ett Comhemkort alls (giltigt eller ej), annars inte.
( HUR kan du ha missat detta under alla år du varit med ... ?!
[ Ahhh, jag svarade visst mig själv där; 'alla åren' - den åldern, den åldern, ack så det kan bli med åren ... Redigerat av Kung Nu, 23 February 2015 - 18:47. Postad 24 February 2015 - 08:09
Ja, ibland har ju Boxer frivisning av nya kanaler även utan kortkrav. Det blir ett argument för att få in nya kunder. Postad 05 May 2015 - 12:07
Yippii! En kanal som visar allting i 4:3 letterbox... Vilket årtionde lever Discovery i? Och Boxer, varför släpper man in sånt här skräp? Här sitter kunderna och efterlyser HD-kanaler, och så blir det såna här pajas-kanaler istället Redigerat av clark, 05 May 2015 - 12:07. Postad 05 May 2015 - 21:37 Hur kan en skitkanal som Investigation Discovery som sänder gammal och helt ointressant skåpmat i 4:3 få tillstånd att sända i marknätet med statlig översyn, mångfald på tapeten etc. Postad 07 May 2015 - 12:07 I höst startar bla Aftonbladet sitt kriminalprogram på Investigation Discovery så jag tolkar det som det blir en svensk version av kanalen då och säkert i 16:9 också då.
http://www.aftonblad...icle20588507.ab Redigerat av Leatherface, 07 May 2015 - 12:10. Postad 07 May 2015 - 17:17 På tal om inget; Har Boxer slutat med Discovery Science och World, har för mig de sändes vissa tider på dygnet förut, dvs delade kanal med nåt annat, men det är längesen jag hade nåt Boxerkort nu !? Postad 07 May 2015 - 21:27
Discovery Science fick inget nytt tillstånd att sända i marknätet. World har inte funnits hos Boxer Postad 08 May 2015 - 07:18
Å tusan, var det så det var, kom bara att tänka på de där då jag såg att de plötsligt igår dök upp i Magines tablå, där man kan ha gratis Prova-På abonnemang en månad, bara genom att ange en emailadress. Postad 11 May 2015 - 23:05 Någon som har info om när Boxer avser byta till DVB-T2 på Mux 4/5 samt SVT får klartecken för HD för 24/Barnkanalen?
Inofficiell källa: Postad 15 June 2016 - 16:18 Tre nya kanaler på väg in i marknätet Ansökan ska vara inne 15 augusti. Kanalerna ska sända i SD, DVB-T och MPEG2 Märkligt att de valt MPEG 2 och inte 4. Då hade de ju fått in minst en kanal till. men det är väl så när en statlig myndighet ska bestämma vad som ska finnas i marknätet Postad 16 August 2016 - 20:47 Dessa har sök de tre nya tillstånden
Discovery 1 kanal MTG 1 kanal Nickelodeon 2 kanaler TV4 AB 2 Kanaler Viacom 1 kanal Disney 1 kanal Postad 01 November 2016 - 08:08 Hur hittar man information om nya sändningstillstånd och dylik info?
Det här låter ju helt barockt, idag måste väl problemet med att folk sitter med uråldriga boxar som bara klarar av mpeg2 vara i stort sett borta? Nu när frekvensutrymmet krypmer för Boxer borde det satsas ännu mer på att få över allt till minst DVB-T2 och mpeg4 (helst H.265 så klart) Redigerat av Mongroovy, 01 November 2016 - 08:11. Postad 01 November 2016 - 11:10
Det finns inget nytt sändningstillstånd. De nuvarande löper ut 2017 (TV 4) resp 2020 (SVT). De som sökt nu gäller förmodligen det som ska gälla från 2017-04-01 och det finns det inget beslut om ännu. Postad 20 September 2017 - 07:24 Ny kanal hos Boxer är VH1. Tyvärr så verkar den dock bara sända kl 22-06. Postad 23 September 2017 - 09:48
Frågan är om inte musikkanaler är den kategori som känns allra mest obsolet i dagens tvklimat.
Postad 25 September 2017 - 15:14
Inte om man har Boxer via fiber då kan man se kanalen dygnet runt. Har Boxer Mix och det står att TV4 Guld ingår men inte om man har vanlig antenn, tycker att man oavsett vad man har ska kunna se kanalerna man betalar för. Postad 26 September 2017 - 07:51
Det finns ett antal kanaler som de har som inte ingår i marknätet eller har begränsade sändningstider.
Kanalerna går att se via Boxer Play-appen. Redigerat av agpath, 26 September 2017 - 07:52. Postad 26 September 2017 - 14:25
Kunde se TV4 Guld och TV4 Komedi när Kanal 5 och Discovery var borta men nu funkar inte dessa kanaler via Boxer Play längre. TV4 Komedi läggs ner 1 oktober men det är ingen större förlust. Redigerat av Olah27, 26 September 2017 - 14:29. Postad 30 August 2018 - 12:55 Suck. Nu byts en av mina favoritkanaler i marknätet ut mot...ännu en sportkanal. https://www.boxer.se...al-i-marknaetet (Viasat Explore ut. TV3 Sport in.) Redigerat av agpath, 30 August 2018 - 12:56. Postad 31 August 2018 - 13:52 Marknätet idag:
Lägre och lägre bitrate med usel bildkvalitet som följd, och färre och färre kanaler värda att titta på. De som är värda att titta på går inte att ta emot alls på många ställen. Postad 31 August 2018 - 14:49
Tyvärr är det så Redigerat av jln, 31 August 2018 - 14:51. Postad 01 September 2018 - 15:04
Instämmer, ser helt horriblet ut! Släng ut alla skräpkanaler och gör om allt till HD, inkl SVT! Postad 01 September 2018 - 15:14
Både TV12 och SVT finns i HD...just saying Postad 01 September 2018 - 17:10
TV12 i HD finns bara på play och fiber men inte i marknätet. Redigerat av jln, 01 September 2018 - 17:15. Postad 03 September 2018 - 06:59
Boxer har ett antal kanaler via fiber i HD som inte är det i marknätet. Tråden handlar om Boxers kanaler i marknätet. Postad 03 September 2018 - 19:23
Yes, min poäng här var att det borde kunna gå att optimera marknätet bättre än idag för att göra det mer attraktivt och framtidssäkert.
Helt med på att frekvensutrymmet är tämligen begränsat och att HD äter mer bandbredd. Kanske inte heller helt realistiskt att ta bort SVT i SD-kvalitet riktigt ännu med tanke på antalet boxar ute i landet som inte stödjer DVB-T2 ännu, även om de bör börjat fasats ut ganska rejät i dagsläget.
En konsekvens av att 700-bandet försvann blev till exempel att de klara sändningstillstånden i HD för Kunskaps- och barnkanalen drogs tillbaka.
Nej, bort med TV3, 5, 6, 10 och 12 (7,8,11 fortfarande nischkanaler i mina ögon) i SD-kvalitét och ersätt med HD rakt av. Frigör bandbredd och utrymme genom att ta bort tramskanaler såsom Horse (wtf?) och annat skräp. Borde ju relativt enkelt gå att få fram data på hur många som aktivt valt dessa kanaler genom till exempel Flex 8 / 16.
Sändningstillstånden sträcker sig till 2020 enligt länk men känns som en mindre evighet dit. Sannolikt lär det krävs en ny standard som är ännu bättre och effektivare kontra dagens DVB-T2 standard. Postad 03 September 2018 - 20:15
Tror ni inte att det är lönlöst att hoppas på att marknätet kommer utvecklas något nämnvärt?
Jag tänker att dom som är intresserade av bra bild och ljud samt många kanaler redan i stor utsträckning sökt sig till andra alternativ. Kvar blir äldre som inte tar till sig streaming och iptv i lika stor utsträckning, och just denna kundgrupp lär vara den som är minst intresserad av att köpa nya boxar eller betala för fler HD-kanaler. Därför tror jag nätet långsamt kommer dö ut i takt med dess åldrande användare. Postad 04 September 2018 - 14:55
Men, om du har en box så har du också ett abonnemang och då kan du få en ny box billigt eller en CA-modul gratis så jag ser inte problemet. Ska vi anpassa till de som dels inte ens har ett abonnemang utan endast ser på fria SVT och TV4 samt dels bara har en riktigt gammal TV? Min egen åsikt är att de borde sortera bort en hel del av SD-kanaler och ersätta med färre HD-kanaler. Det finns ingen poäng med den kvantitet av kanaler som finns i marknätet när kvaliteten är usel. Hellre 10 HD-kanaler än 50 i SD.
(Jag använder inte ordet "Boxer" här då detta ligger under tillståndsmyndigheten och inte en enskild operatör.) Redigerat av agpath, 04 September 2018 - 14:52. Postad 04 September 2018 - 19:12
Bra snack, instämmer till fullo!
Gällande just CA-modul så är också kruxet att de många tidigare modellerna av platt-TV (Före 2012/11) inte har inbyggt hårdvarustöd för DVB-T2 och då räcker det ju inte med en modul utan extern box krävs.
Många (Inte ens Boxers egna kunder) förstår ju att de inte själva styr och råder över vilka kanaler som har eller får tillstånd. Det kan man tycka är båda märkligt och beklämmande. Tillståndsmyndigheten verkar se sig själva som en förlängning av Public Service enligt devisen "allt till alla" (Ingen kritik mot Public Service, älskar SVT och SR!).
Med det sagt tror jag inte marknätet går en strålande framtid till mötes men det skulle med agpaths förslag ovan kunna gå att göra produkten synnerligen mer attraktiv för alla! Postad 04 September 2018 - 19:22 Lite off topic, men marknätet i HD-kvalitet tycker jag står sig riktigt bra jämfört med konkurrenterna. (Utan att veta exakt vilken bandbredd som SVT / TV4 har via kabel och satelliet, är det ens skillnad?)
Sport såsom sommarens fotbolls-VM såg jag merparten av på SVT HD samt TV4 HD och det såg riktigt bra ut!
Många sitter på playtjänster och all dess nackdelar som medföljer av lagg, varierande kvalité samt att sändningen är minst(!) 1 minut efter ordinarie TV-sändning vilket resulterar i att händelserna lätt kan "avslöjas" av jublande grannar och SMS från polarna (Egen erfarenhet!)
Yes, helt annan diskussion men jag gillar nog bara hederlig gammal linjär TV bara! Redigerat av logh, 04 September 2018 - 19:23. Postad 05 September 2018 - 07:01
Linjär marksänd TV bör ju alltid finnas, av rena säkerhetsskäl. Men på sikt tror jag att TV via fiber är det som kommer att ta över och dominera i framtiden vartefter det byggs ut. Fullt utbyggt kommer ju fiber vara säkrare en master och antenner som är väldigt utsatta av väder, vind och t o m terrorhot. Postad 05 September 2018 - 07:13 Kör själv Boxer idag av flera skäl. 1. Priset för 4st kort med stort kanalutbud är för mig 438kr per månad. 2. Korten kan jag ta med eller låna ut vart som helst i Sverige. 3. Kräver ingen box, bara CA-Modul. 4. Kräver inte Internet, dvs störningsmomentet när stadsnätet ligger nere.
Sedan är jag jättenöjd med kvaliteten på kanalerna förutom tex 5an och 3an som ofta har dålig bild på kvällstv. Självklart är tex Canal Digital med parabol ett bättre alternativ för bildkvalitet. Postad 05 September 2018 - 07:44
3an och 5an finns ju i HD i marknätet och dessa är helt ok. Håller med om smidigheten. Jag tar själv med CA-modul med kort till sommarstugan. Det skulle ju inte gå med en fiberbox. Dock har vi snart fiber i stugan men det kräver ju då ett eget abb. Säkerheten var också det som jag menar är avgörande för att marknätet alltid måste finnas kvar. Dock kommer säkert den kommersiella delen, med abonnemang, att krympa vartefter fibernätet byggs ut. Postad 05 September 2018 - 13:10
Tyvärr stämmer det inte längre.
För några år sedan var bilden på HD-kanalerna helt ok, men sen har det blivit sämre och sämre. Den första stora försämringen kom när de tryckte in en HD-kanal till i samma MUX, och den andra kom när de lade om kanalerna en andra gång (när en MUX stängdes ner pga 4G).
Bildkvaliteten är idag horribel även på HD-kanalerna. Alla små detaljer smetas ut, och allra värst blir det i kontrastfattiga och/eller mörka scener. Det är så komprimeringen fungerar, och bitraten är inte tillräckligt hög för att ge acceptabel bild annat än på stillbilder.
Gjorde en direkt jämförelse mellan Boxer och Telias fiber-TV för ett tag sedan, och det är skrämmande dåligt med Boxer nu. Jämförde både på OLED och LCD.
Det hade som någon nämnde gått att få bättre bild i marknätet genom att stänga ner SD-kanalerna. Det är slöseri med det begränsade frekvensutrymmet. Problemet då är att det inte får plats tillräckligt många HD-kanaler med bra bitrate, vilket betyder att bildkvaliteten ändå blir kass. En annan nackdel är att Gunnar och Agda inte längre kan se på TV med sin gamla Scart-box och bildrörs-TV Redigerat av Ageve, 05 September 2018 - 13:14. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |