Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2008 - 11:54

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vet inte hur det fungerar med usb-tangentbord, själv gör jag så här. Jag laddar ned den lilla torrent- filen till mitt skrivbord. Går in på Curantan via webläsaren (http://192.168.1.115:8088 är min interna adress) väljer där torrent, sedan browse till filen på mitt skrivbord, trycker sedan på ladda upp... Kanske är en krånglig väg, men det funkar iaf.

Om du har Currantan tillgänglig från PC'n skall du alltså kunna spara torrent-filen direkt på Curantan i stället för på skrivbordet. Sedan skall någon programvara (på Curantan antar jag) automatiskt starta nedladdningen.
Hur som helst - är det alltså någon som vet om det var möjligt att använda browsern i Curantan eller PHn för att accessa någon torrentsite och starta BT-nedladdning på det sättet? Alltså utan att blanda in en dator över huvud taget...

Postad 03 September 2008 - 12:04

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Jag har försökt att förstå hur det här med bittorrent nedladdning fungerar men blir inte riktigt klok på det. Har läst att man med någon programvara (vad jag förstår) från en PC skall kunna ladda ner torrent filer till Curantan/PHn och att Curantan då automagiskt drar igång BT-nedladdningen. Men hur är det - ovanstående måste väl betyda att man kan browsa en BT-site direkt i curantan istället för att även blanda in en PC? Med inkopplat usb-tangentbord borde väl det vara det optimala förfaringssättet?

Det finns program som jag inte prövat ännu, men såhär gör du utan att installera något:
1 Ladda ner själva torrentsfilen via dator.
2 Lägg den på Curantan via USB eller nätverket.
3 Leta upp filen på Curantan mja fjärrkontrollen och tryck på OK-knappen.

Postad 03 September 2008 - 12:05

KillBilly
  • KillBilly
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag kör också igång det via min dator men när den väl ligger på Curantan så startar nedladdningen automatiskt och man kan stänga av datorn. I mitt fall så går det bara fantastiskt långsamt när jag laddar till Curantan. Kommer aldrig över 10kb/s vilket är som minst 1/10 av vad jag har på min dator. Någon som känner till detta?

Postad 03 September 2008 - 12:27

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag kör också igång det via min dator men när den väl ligger på Curantan så startar nedladdningen automatiskt och man kan stänga av datorn. I mitt fall så går det bara fantastiskt långsamt när jag laddar till Curantan. Kommer aldrig över 10kb/s vilket är som minst 1/10 av vad jag har på min dator. Någon som känner till detta?

Kör du trådlöst via USB-sticka? Denna är ju strypt (till jag minns inte vad) så det skulle ju kunna vara orsaken. Bäst är väl att köra kabel. Själv hade jag tänkt använda näst bästa metoden - trådlöst via en accespunkt (kostar ju faktiskt inte mycket mer än en usb-sticka).

Postad 03 September 2008 - 12:42

KillBilly
  • KillBilly
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nej den är kablad så jag kan inte skylla på det. Visserligen så är det trådlöst till datorn men det är det ju när jag kör uTorrent också.

Postad 03 September 2008 - 12:47

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Nej den är kablad så jag kan inte skylla på det. Visserligen så är det trådlöst till datorn men det är det ju när jag kör uTorrent också.

Du är alltså kablad till routern eller modem. Det låter ju inget vidare i så fall... Jag skulle ochså vara intresserad av vad andra har att säga om detta. Jag minns att jag läste någonstans om någon med en Curanta eller PH som som menade på att det gick snabbare på hans PH/Curanta än på PCn...

Redigerat av ekendahl, 03 September 2008 - 15:00.

Postad 03 September 2008 - 12:54

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Om man kör llink och spelar upp en rar:ad fil, var lägger man då .srt filen för text? Lägger man bara .srt filen i samma mapp som rar-filerna eller?

Postad 03 September 2008 - 14:52

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Om man kör llink och spelar upp en rar:ad fil, var lägger man då .srt filen för text? Lägger man bara .srt filen i samma mapp som rar-filerna eller?

Äger själv ingen Curanta än, men det käns mest logiskt att .srt filen också måste ligga i rar-filen på samma "mapp-nivå" (innuti rar-filen alltså) som film-filen.

Postad 03 September 2008 - 16:48

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Deep9:
Yepp det är samma!! Våra vänner på Curanta har bara glömt att uppdatera! Den senaste är klart bättre! Men, du ska först lägga på 080612 innan du lägger på 080808... Annars kan det bli konstigt!

Så du får göra en dubbeluppdatering (om du inte redan har 080612 på din maskin från start!!)

ameeeen... var hittar man egreat uppdateringen då :-)

Postad 03 September 2008 - 17:01

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
nu hittade jag den ;) senaste uppdateringen

Postad 03 September 2008 - 18:56

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Fick min curanta idag! ;) Lycka. Men 10-stegs guiden var inget för mig, funkade inte att uppdatera så, utan gjorde som någon i tidigare inlägg.. gick in och klickade på linda.htm och körde firmware uppdateringen så istället. Och det funkade kanon!

Postad 04 September 2008 - 14:25

mrpete
  • mrpete
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej har en fundering om Canalplus web tv.
Nu börjar ju elitserien igen och jag brukar köpa matcher då och då från canal+ web tv.

Kan man på någotvis se på web tv från canal + via egreat så man dår upp bilden på tv.

Postad 04 September 2008 - 14:59

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
mrpete:

Curantan är en Mediapelare. Den ända Mediaspelare som har någon form at Digita-TV tuner är Tvix, och den klarar inte heller Betal-kanaler. Så det är ingen lösning för dig tyvärr!

Det som går att göra är att ta emot TV via en PC o streama mot Curanta/Popcorn Hour o på det sättet köra upp TV-signalen med hjälp av Mediaspelaren. Men det är väl inte så du tänkt dig??

Postad 04 September 2008 - 17:05

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Har du installera Llink på curanta? Här är en länk om hur man gör. Llink nmt

Jag använde ett usbminne, och det funkade fint.. iaf efter jag kom på att pröva att ha med llink-2.1.1-nmt.tar.gz tillsammans med llink-installer.htmoch llink-installer.cgi . Sätt i usbminnet i Curanta och starta sedan filezilla skriv in ip numret samt login :ftpuser och lösen:1234 .

För att göra .cgi filen körbar så använde jag filezilla, om du kollar i någon av menyerna så finns det "send raw command" klicka på den och skriv in "site chmod 755 llink-installer.cgi" sedan är det bara att följa instruktionen på länken... hoppas det var till någon hjälp ..

Har gjort enligt ovan men lyckas inte installera llink B) När jag ftp:ar in på curantan så ser jag inte usb-minnet i ftp programmet? Hur kommer det sig? Men jag la över de 3 filerna i download mappen och körde link-installer.htm och får upp menyn med "kör från hårdisk" osv.. och jag har provat alla alternativen och jag har ändrat attribut på cgi filen. Någon som vet vad som kan vara fel?

Postad 04 September 2008 - 17:06

mrpete
  • mrpete
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Streama till curanta är kanske ett alternativ, jag sitter och tittar på sändningarna i datorn. Går in på canal+ hemsida och väljer webtv, så sändningen streamas till datorn från dom redan, drömen vore om man kunde gå in på deras sida via boxen och få det streamat till curantan direkt utan omvägar.

Postad 05 September 2008 - 08:26

Swejenk
  • Swejenk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu blir jag nipprig, har precis fått hem min MB810 och uppdaterat firmware först till 0612 sen till 0808 men när jag la in 0612 försvann inställningsmöjligheten för Wi-fi hara bara Ethernet manuell och auto och de kom inte tillbaka efter 0808.

Sen har jag inte kommit underfund med hur man hittar NMT installation har lagt den filen på samma USB sticka som firmwaren men det finns ingenstans man kan välja att installera nåt sånt, och det står ju olika i instruktioner från curanta och egreat.

Postad 05 September 2008 - 08:40

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Efter uppgradering till firmware 080808 så verkar möjligheten till att skicka hdmi och komposit signal samtidigt, ha försvunnit.. trist, då jag har projektor kopplad till hdmi, men vill kunna kolla inställningar etc på min vanliga tjocktv.
Visst kan man skifta tvout med fjärren, men det blir ju ytterligare en källa till förvirring när ens äkta hälft ska kolla på mediaboxen.. :)

Postad 05 September 2008 - 08:54

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Nu blir jag nipprig, har precis fått hem min MB810 och uppdaterat firmware först till 0612 sen till 0808 men när jag la in 0612 försvann inställningsmöjligheten för Wi-fi hara bara Ethernet manuell och auto och de kom inte tillbaka efter 0808.

Sen har jag inte kommit underfund med hur man hittar NMT installation har lagt den filen på samma USB sticka som firmwaren men det finns ingenstans man kan välja att installera nåt sånt, och det står ju olika i instruktioner från curanta och egreat.

under Underhåll - NMT installationsguide
kör du den med en USB sticka istoppad så kan du välja att uppdatera från den, efter några steg i anvisningarna.
:) förutsätter att du har alla 3 filerna på stickan
om bilden på tvn inte kommer igen - tryck TVmode och sen 2- så får du PAL signal ut genom komposit video sladden.
verkar som nya firmwaren inte kan visa typ hdmi och komposit samtidigt..

Postad 05 September 2008 - 16:00

Swejenk
  • Swejenk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nu har jag fått NMT att fungera men iställningarna för Wireless anslutning är spårlöst borta... nån mer som råkat ut för det ?

Postad 07 September 2008 - 12:49

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Om jag kopplar in min Mediabox i en switch som jag även har internet inkopplat till. Kan då vem som helst komma åt min Mediabox?

Svar uppskattas!

Postad 07 September 2008 - 21:27

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Nån som vet när nya eGreat släpps i sverige? Och hur kylningen är på den?

Postad 07 September 2008 - 22:22

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag har försökt att förstå hur det här med bittorrent nedladdning fungerar men blir inte riktigt klok på det. Har läst att man med någon programvara (vad jag förstår) från en PC skall kunna ladda ner torrent filer till Curantan/PHn och att Curantan då automagiskt drar igång BT-nedladdningen. Men hur är det - ovanstående måste väl betyda att man kan browsa en BT-site direkt i curantan istället för att även blanda in en PC? Med inkopplat usb-tangentbord borde väl det vara det optimala förfaringssättet?

Att surfa in på tankafett och klicka på en torrent direkt i mediaboxen går fint, även med fjärrkontrollen.
jag tycker dock att det är smidigare att sitta vid min pc och och välja torrents.
när jag klickar på en torrent så laddas torrenten direkt till mediaboxen, så att jag kan koppla ner min pc medans torrenten laddas till boxen.
programmet som man installerar på sin dator heter pch uploader och finns på NMT forum
när man lagt in ip adressen till sin mediabox så går det automatiskt.
både VUZE och pch uploader kollar om de är förvalda, så du kan när som helst starta VUZE, och ladda till din dator istället. Bra när filerna är i rar format, och måste packas upp först.
Allt detta står tidigare i tråden, mem den börjar ju bli lång.. :)

Postad 08 September 2008 - 09:26

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

både VUZE och pch uploader kollar om de är förvalda, så du kan när som helst starta VUZE, och ladda till din dator istället. Bra när filerna är i rar format, och måste packas upp först.
Allt detta står tidigare i tråden, mem den börjar ju bli lång.. :D

Tackar då är jag med tror jag :P . Sedan kan man väl använda llink för rar också så kan man ladda även dessa direkt till curantan?

Dito - när kommer den? VIll ha en nu!

Postad 08 September 2008 - 09:31

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Tackar då är jag med tror jag :P . Sedan kan man väl använda llink för rar också så kan man ladda även dessa direkt till curantan?

jepp rar går att köra rakt av i lLink

Postad 08 September 2008 - 12:07

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Enligt Curanta kommer den om ca 4 veckor och kommer att kosta ca 2395 kr.
Kylningen ska tydligen vara bättre och tystare då de flyttat fläkten till sidan i den nya modellen.

Postad 08 September 2008 - 12:47

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Enligt Curanta kommer den om ca 4 veckor och kommer att kosta ca 2395 kr.
Kylningen ska tydligen vara bättre och tystare då de flyttat fläkten till sidan i den nya modellen.

Tack för info'n. Bra att få förväntat pris också. Hm, den skiljer ju bara 100 mot en PH110 då :P . PH110 släpps tidigare. Hm, några "killer" anledningar till att vänta på Curantan i stället för att ta PH'n?

Postad 08 September 2008 - 21:05

Seifer
  • Seifer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har läst igenom denna tråd och hittar bara ett fåtal inlägg om trådlöst nätverk till MB-801S. Det ska ju uppenbarligen gå att köra trådlöst vilket är ett måste för min del då min router står 20m från den plats där boxen är tänkt att placeras. Är inte så jätteinsatt på detta med wlan så jag undrar hur jag försäkrar mig om att den adapter jag skaffar kommer funka. Har 100 MBit lina så en fördel vore ju om det kunde utnyttjas till fullo.

Postad 08 September 2008 - 23:46

Merlion
  • Merlion
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej,
Detta är mitt första inlägg på Minhembio, har dock tittat väldigt mycket här under en period.

Köpte en Curanta idag (igår nu då) och har pillat med den under dagen. Råkade plita dit fel skärminställning och nu kan jag inte komma tillbaka till menyn. Har provat med Delete och TVMode+7 men inget av dem två sätten har fungerat. Hur gör man en riktig reset då om knappkombinationer inte fungerar?

Postad 09 September 2008 - 05:19

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har läst igenom denna tråd och hittar bara ett fåtal inlägg om trådlöst nätverk till MB-801S. Det ska ju uppenbarligen gå att köra trådlöst vilket är ett måste för min del då min router står 20m från den plats där boxen är tänkt att placeras. Är inte så jätteinsatt på detta med wlan så jag undrar hur jag försäkrar mig om att den adapter jag skaffar kommer funka. Har 100 MBit lina så en fördel vore ju om det kunde utnyttjas till fullo.

Om du ska köra trådlöst så måste du använda ett usb-nätverkskort som har atheros chipset. Vilka som har det hittar du på Atheros. Problemet med trådlöst är väl att du inte kommer att kunna utnyttja ditt bredband till 100%. Har för mig att 54 mbs är max, jag vet att under vissa förhållanden har man kommit upp i högre, men kanske det här med N protocollet fungerar??

Postad 09 September 2008 - 06:16

Seifer
  • Seifer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Om du ska köra trådlöst så måste du använda ett usb-nätverkskort som har atheros chipset. Vilka som har det hittar du på Atheros. Problemet med trådlöst är väl att du inte kommer att kunna utnyttja ditt bredband till 100%. Har för mig att 54 mbs är max, jag vet att under vissa förhållanden har man kommit upp i högre, men kanske det här med N protocollet fungerar??

Ok tack. Ska kika på vilka kort som har deras chipset. Men tilll en följdfråga: Behöver man byta trådlös router också då? Om jag inte har fel så körs de enheter jag har på nätverket på g-protokoll istället för N? Är som sagt helt novis i ämnet men bättre fråga en gång för mycket än att inhandla saker som jag ej kan använda.

Postad 09 September 2008 - 07:02

nipatriak
  • nipatriak
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Ok tack. Ska kika på vilka kort som har deras chipset. Men tilll en följdfråga: Behöver man byta trådlös router också då? Om jag inte har fel så körs de enheter jag har på nätverket på g-protokoll istället för N? Är som sagt helt novis i ämnet men bättre fråga en gång för mycket än att inhandla saker som jag ej kan använda.

Köper du ett "n" kort så behöver du inte byta router för att det ska fungera. men du kommer inte kunna utnyttja hastigheten fullt ut då g klarar max 54 mbps

Postad 09 September 2008 - 08:49

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ingen ny firmware uppgradering på gå? Har varit tyst om det länge nu?

Postad 09 September 2008 - 08:55

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ingen ny firmware uppgradering på gå? Har varit tyst om det länge nu?

eeeeh... det var 3 veckor sen senaste släppte?

Postad 09 September 2008 - 10:36

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

eeeeh... det var 3 veckor sen senaste släppte?

Är det inte en senare release som är släppt till PH som inte har kommit till Curantan än? Har för mig att Curantan fick en release som drogs tillbaka från PHn och att PHn nu har en nyare men jag kan ha fel?

Postad 09 September 2008 - 12:02

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Är det inte en senare release som är släppt till PH som inte har kommit till Curantan än? Har för mig att Curantan fick en release som drogs tillbaka från PHn och att PHn nu har en nyare men jag kan ha fel?

Jo det stämmer ioförsig, och är lite märklo, den drogs väl inte tillbaks utan släpptes aldrig bara.

Postad 09 September 2008 - 12:33

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jo det stämmer ioförsig, och är lite märklo, den drogs väl inte tillbaks utan släpptes aldrig bara.

Har för mig att den som Curantan fick låg ute som beta på PHn och att man hittade något fel på den vilket gjorde att PH releasen försenades något (men Curantan fick den tydligen ändå). Det här med firmware updateringar var faktiskt från början det ända som fick mig att vara lite tveksam till Curantan. Vi fick besked om c:a en veckas fördröjning men man vet ju aldrig.... Nuvarande situation känns inte riktigt bra tycker jag, Detta med snabba portningar av PHs firmware är något som jag tycker att Curanta/Egreat måste prioritera högt för att få tillit från eventuella/befintliga köpare. Det som stör mig lite grand är ju att det är tillverkarna av PH som också utvecklar firmwaren så om konkurensen blir för stor från Egreat mm så kan de ju alltid "sabba" portningen lite...
Ovanstående är kanske rök utan eld men det kan ju vara intressant att följa utvecklingen. Jag skulle sjölv helst köpa en m31b (vad den nu skulle komma att heta i Curantas utförande) men nu med bara 100 kr priskillnad till PH110 och, som jag upplever det, lite skakiga firmware uppdateringar så vet jag inte riktigt.... Åter igen - jag kan vara helt fel ute vad det gäller detta med firmwaren så ta det jag skriver med ett par nypor salt!

Postad 09 September 2008 - 16:11

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej,HJÄLP MIG
Köpt mig en Mb-801S och gjort nödvändiga installationer. När jag via USB-kabeln för över filmer till curantan så får jag följande meddelande på datorskärmen: "Fel volym är insatt i enheten.Sätt in volym i enhet \Device\ nåt jag inte hann se\volym4". Sen så startar datorn om automatiskt :( Någon av alla kluriga,duktiga människor som vet vad jag ska ta mig till? Har även fått ett meddelande där det står typ att en fördrjöd skriving ej kan ske..med omstart som föjld..

Postad 09 September 2008 - 16:25

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej,HJÄLP MIG
Köpt mig en Mb-801S och gjort nödvändiga installationer. När jag via USB-kabeln för över filmer till curantan så får jag följande meddelande på datorskärmen: "Fel volym är insatt i enheten.Sätt in volym i enhet \Device\ nåt jag inte hann se\volym4". Sen så startar datorn om automatiskt :( Någon av alla kluriga,duktiga människor som vet vad jag ska ta mig till? Har även fått ett meddelande där det står typ att en fördrjöd skriving ej kan ske..med omstart som föjld..

Är den formaterad EXT2/EXT3? I så fall - har du installerat drivrutin för detta på din dator?

Postad 09 September 2008 - 16:33

Merlion
  • Merlion
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ska man behöva att skicka tillbaka sin nyköpta mediabox för att det inte finns något sätt att reseta den när man råkat trycka dit fel skärminställning?

Hittar över huvud taget ingen information någonstans hur man ska göra förutom de två tipsen som fanns i denna tråd, men de fungerar ju tyvärr inte. Har provat båda ett tiotal gånger utan framgång.

Några förslag?

EDIT: Lösningen fanns här:

http://networkedmedi...x.php/Main_Page

(sök i texten för att hitta nedanstående)

!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz

(det jag inte gjorde var att vänta ca 2 sek mellan knapptryckningarna och därefter vänta ett tag). Hoppas denna text hjälper de som råkar ut för samma sak som jag gjorde.

Redigerat av Merlion, 09 September 2008 - 16:47.

Postad 09 September 2008 - 16:39

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ska man behöva att skicka tillbaka sin nyköpta mediabox för att det inte finns något sätt att reseta den när man råkat trycka dit fel skärminställning?

Hittar över huvud taget ingen information någonstans hur man ska göra förutom de två tipsen som fanns i denna tråd, men de fungerar ju tyvärr inte. Har provat båda ett tiotal gånger utan framgång.

Några förslag?

Vet inte hur du har kopplat den? Tvmode-2 skall det tydligen vara om du använder PAL signal ut genom komposit video sladden. Om jag var dig och hade möjlighet skulle jag se om den går att koppla på annat sätt till någon TV eller vad det nu är som du använder.

TV Mode + 0 = Auto TV mode
TV Mode + 1 = Component/Composite NTSC 480i
TV Mode + 2 = Component/Composite PAL 576i
TV Mode + 3 = reserved
TV Mode + 4 = Component 720p60
TV Mode + 5 = Component 1080i60
TV Mode + 6 = Component 1080p60
TV Mode + 7 = HDMI 720p60
TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
TV Mode + CAPS/NUM = Toggles between 50Hz and 60Hz

Mer finns att läsa i http://www.istarhd.c...wnloads/NMT.pdf

Redigerat av ekendahl, 09 September 2008 - 16:45.

Postad 09 September 2008 - 17:10

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är den formaterad EXT2/EXT3? I så fall - har du installerat drivrutin för detta på din dator?

Den är formaterad i ext2
Drivrutin??...Hmm,bra fråga..är inte så kunnig.ännu :( Men jag öppnade programmet IFS-drives på skivan som följde med..då kan jag se partionerna..när jag kopplade in curantan så installerades drivrutiner och annat automatiskt..då borde jag väl ha drivrutin som ska funka..? men jag kanske behöver någon speciell drivrutin??

Postad 10 September 2008 - 07:20

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Den är formaterad i ext2
Drivrutin??...Hmm,bra fråga..är inte så kunnig.ännu ;) Men jag öppnade programmet IFS-drives på skivan som följde med..då kan jag se partionerna..när jag kopplade in curantan så installerades drivrutiner och annat automatiskt..då borde jag väl ha drivrutin som ska funka..? men jag kanske behöver någon speciell drivrutin??

Fick med samma sak första gången jag kopplade in den till usb på datorn, det jag hade gjort fel var något jag missat när jag installerade drivrutinen från skivan, tror det var att klicka på någon av partitionerna så löste det sig eller om jag valde något med att den skulle ange enhetsbokstav automatiskt varje gång man kopplade in curantan tror jag det var jag kryssade i. Så kör drivrutin installationen igen.

Postad 10 September 2008 - 10:07

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Bara jag som har problemet att den inte alltid hittas i nätverket efter nya uppdateringen? Måste starta om några gånger ibland innan den kan hittas i nätverket.

Sen hur får man bort fiskarna när man spelar musik? vill se låtnamn mm som tidigare.

/R

Postad 10 September 2008 - 17:06

Merlion
  • Merlion
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har samma problem som några andra tidigare i denna tråd. Det handlar om undertexter. Har provat alla möjliga varianter för att de skall visas, utan resultat.

Läste igenom wikin och där står:
"Why doesn't my subtitle display?

Please make sure that it is in the format that NMT supports.

The subtitle file must be in the same folder as the movie file.

The name of the subtitle file must be the exact same as the name of the movie except for the extension.

Subtitle language (Setup>Preferences>Subtitle language) must be set to anything but None. Remember to save the setting."

Denna hjälptext förändrar ingenting. Det fungerar varken att ta bort undertexterna i inställningarna, eller ha svenska eller engelska där. Någon som har annat förslag på lösning?

Undertexterna på de filmerna jag provat fungerade utmärkt på min XBOX som tyvärr dog för ett tag sedan, därav köpet av Curantan.

Postad 10 September 2008 - 17:52

Seifer
  • Seifer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har problem med att få interna HDD'd att funka.

Har slängt i en Samsung SpinPoint T166 320GB SATA216MB 7200RPM, men ser den inte som enhet i boxen och får ej upp nån 'wizard' under inställningar/underhåll som manualen säger. Har jag missat nåt eller är den disken helt enkelt inte kompatibel?

Har uppdaterat firmware till 080612

Även en fråga angående USB-minnen. Kan spela upp innehållet perfekt men finns det nåt sätt att kopiera över filerna från usb-stickan till en eventuell intern HDD?

Redigerat av Seifer, 10 September 2008 - 18:02.

Postad 10 September 2008 - 18:02

Merlion
  • Merlion
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har problem med att få interna HDD'd att funka.

Har slängt i en Samsung SpinPoint T166 320GB SATA216MB 7200RPM, men ser den inte som enhet i boxen och får ej upp nån 'wizard' under inställningar/underhåll som manualen säger. Har jag missat nåt eller är den disken helt enkelt inte kompatibel?

Har uppdaterat firmware till 080612

Eftersom det inte är en alldeles ny disk bör det ju vara kompatibelt med den firmware du har men prova för säkerhets skull att uppgradera till den senaste firmwaren.

Om möjligt, prova också att se om hårddisken fungerar i en annan dator och använd tillverkarens egna test för att se om det är något fel på den.

Postad 10 September 2008 - 18:35

Seifer
  • Seifer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Såja, nu har disken kommit upp som en enhet. Dock återstår fortfarande problemet att jag under inställningar/underhåll inte kan se/välja någon 'NMT Installationsguide' vilket tydligen behövs dels för att formatera disken och dels för att installera nmt apps.

Postad 10 September 2008 - 19:02

Merlion
  • Merlion
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Såja, nu har disken kommit upp som en enhet. Dock återstår fortfarande problemet att jag under inställningar/underhåll inte kan se/välja någon 'NMT Installationsguide' vilket tydligen behövs dels för att formatera disken och dels för att installera nmt apps.

Den finns under Installation/Underhåll - NMT installationsguide. Dök upp direkt för mig när jag satte i en hårddisk. Visas det inget där emellan uppdatera firmware och återställ till fabrikinställningar?

Postad 10 September 2008 - 19:47

Seifer
  • Seifer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har ju som sagt inget alternativ att välja under inställningar/underhåll annat än 'uppdatera firmware' och 'återställ till fabriksinställning'
Testade då att uppdatera till 0808 firmware från 0612 och då hängde sig boxen vid 50%. Har ej kunnat starta den därefter, den kör loading screen som vanligt sen blir allt svart och tv'n får ingen signal.
Har nu prövat med 0612 recovery(de 2 bin-filerna på en usb-sticka) men den vill inte starta ändå. Mitt tålamod håller verkligen på att ta slut nu..

Postad 11 September 2008 - 14:07

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
denna maskin stödjer ju Vob filer men om det ligger flera vob filer i samma mapp, spelar den upp samtliga filer utan avbrott eller måste man fixa så att det bara är en stor vob fil istället?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.