Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Criterion Collection

2985 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2014 - 16:28

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Blodets tron är bra. Av deras nyligen utannonserade titlar så blir det nog Dreyer för min del. Kanske slår till på Von Trier också.

Postad 16 January 2014 - 17:51

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Dreyer har jag dålig koll på men tycker Vampyr verkar intressant och hoppas den släpps på Blu-ray framöver.

Bananklasen hur har du valt att sortera dina Criterion titlar?

Postad 16 January 2014 - 19:21

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Vampyr är mycket bra, men En kvinnas martyrium är oslagbar. Blu-Rayutgåvan av MoC är riktigt bra.

Postad 17 January 2014 - 03:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Har tidigare haft funderingar på att skaffa MoC utgåvan men avstått. Får kanske tänka om där och köpa den ändå.

Tog en ny bild på samlingen sorterade efter numrering. Varav två stycken är DVD och sorterade för sig, längst ned till höger i bild.

Bifogad fil  IMG_0735.JPG   2.65MB   35 Antal nerladdningar

Postad 17 January 2014 - 16:27

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Dreyer har jag dålig koll på men tycker Vampyr verkar intressant och hoppas den släpps på Blu-ray framöver.

Bananklasen hur har du valt att sortera dina Criterion titlar?

Jag har för tillfället inte någon tanke alls bakom min sortering :) Men kanske jag också skulle sortera i nummerordning? Jag gör nog ett försök sen och återkommer med bilder!

Postad 17 January 2014 - 23:48

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Det tycker jag du ska prova. Blev som jag tidigare skrev väldigt nöjd även om det tog några dagar att vänja sig.

Kollar man bilden jag lade upp riktigt noga så kan man se att en av Blu-ray filmerna står fel placerade. Har ni inget bättre för er kan ni ju alltid försöka lista ut vilken det är.

Postad 20 January 2014 - 00:05

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Nu har jag provat sortera lite, blev i nummerordning fast alla digipacks och boxar fick hamna på slutet, fortfarande i nummerordning mellan varandra dock.

Bifogad fil(er)

Postad 20 January 2014 - 09:15

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Blev inte så dumt det där. Ser lite prydligare och enhetligare ut än att strikt sortera efter numrering.

Såg 8 1/2 i helgen och tyckte den var ganska bra. Är inte så van att se den här typen av film men tyckte den var lättare att ta till sig än vad jag trodde innan. Får nog bli en beställning på Amarcord framöver som jag haft med på önskelistan ett tag nu.

Redigerat av Dr. Zaius, 20 January 2014 - 09:27.

Postad 20 January 2014 - 12:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Amarcord är klart bra. Lättsam och rolig.

Funderar på att se Koyaanisqatsi snarast. Har sett väldigt lite filmer den sista tiden trots att det blev hela tre Criterion-boxar i julklapp.

Postad 21 January 2014 - 20:47

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Har aldrig sett någon av filmerna som ingår i Qatsi trilogin men dom verkar intressanta och har så gott som enbart läst goda omdömen om filmerna.

Postad 24 January 2014 - 12:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

The Uninvited var väl den film som jag hade minst förväntningar på men den gjorde mig inte besviken, tvärt om! Älskar gamla spökhistorier som denna.

Såg den tidigare i veckan och kan bara hålla med. En mycket bra och stämningsfull spökhistoria.

Igår blev det The Ice Storm. En mycket välgjord och bra film med en lågmäld och långsam berättarstil vilket passade filmen väldigt bra.

Postad 04 February 2014 - 12:36

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Blev inte så dumt det där. Ser lite prydligare och enhetligare ut än att strikt sortera efter numrering.

Såg 8 1/2 i helgen och tyckte den var ganska bra. Är inte så van att se den här typen av film men tyckte den var lättare att ta till sig än vad jag trodde innan. Får nog bli en beställning på Amarcord framöver som jag haft med på önskelistan ett tag nu.

Fellinis filmer med budskap är faktiskt väldigt lätta att förstå ifall man vet vad han vet.
Problemet uppstår när man försöker psykoanalysera dom då dom inte är på den nivån utan just handlar om att bryta sig fri ifrån de kroppsliga tvångstankar och beteenden som tagit över våra liv. Nu mer än någonsin! Så hans filmer blir mer aktuella för varje dag.
Se cabirias nätter och julietta och andarna också som i stort sett allihop är samma film.

Då jag är ett stort fan av filmen a mad mad mad world så hoppas jag att den nya utgåvan som släppts i usa nu kommer till europa också.
Hur ligger det till med criterion när det gäller vilka regioner deras filmer släpps i?
Kan man förvänta sig att den kommer då den är släppt i usa eller betyder det ingenting för oss?

Postad 04 February 2014 - 12:43

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Criterion släpper bara region A (tror deras rättigheter inte tillåter mer än så). Så någon annan utgivare kan/kommer kanske att ge ut filmen i region B om dom har dom rättigheterna. Vet inte om filmen kommer komma från samma transfer, någon som kan ge klarhet i hur det brukar ligga till? Sen gör ju Criterion ett utomordentligt restaureringjobb med sina filmer också:)

Postad 05 February 2014 - 01:14

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Criterion släpper bara region A (tror deras rättigheter inte tillåter mer än så). Så någon annan utgivare kan/kommer kanske att ge ut filmen i region B om dom har dom rättigheterna. Vet inte om filmen kommer komma från samma transfer, någon som kan ge klarhet i hur det brukar ligga till? Sen gör ju Criterion ett utomordentligt restaureringjobb med sina filmer också:)

Aha, är det så tragiskt till o med. Förklarar ju bristen på criterionfilmer i min lilla samling
Tack!

Postad 05 February 2014 - 13:14

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Fellinis filmer med budskap är faktiskt väldigt lätta att förstå ifall man vet vad han vet.
Problemet uppstår när man försöker psykoanalysera dom då dom inte är på den nivån utan just handlar om att bryta sig fri ifrån de kroppsliga tvångstankar och beteenden som tagit över våra liv. Nu mer än någonsin! Så hans filmer blir mer aktuella för varje dag.
Se cabirias nätter och julietta och andarna också som i stort sett allihop är samma film.

Nu har jag bara sett 8 1/2 en gång och har nog inte förstått filmen fullt ut ännu riktigt men det ligger nog mycket sanning i det du skriver. Ska bli intressant att se hur man känner efter att ha sett den en andra gång.

Postad 05 February 2014 - 20:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Då jag är ett stort fan av filmen a mad mad mad world så hoppas jag att den nya utgåvan som släppts i usa nu kommer till europa också.
Hur ligger det till med criterion när det gäller vilka regioner deras filmer släpps i?
Kan man förvänta sig att den kommer då den är släppt i usa eller betyder det ingenting för oss?

Criterion släpper bara region A (tror deras rättigheter inte tillåter mer än så). Så någon annan utgivare kan/kommer kanske att ge ut filmen i region B om dom har dom rättigheterna. Vet inte om filmen kommer komma från samma transfer, någon som kan ge klarhet i hur det brukar ligga till? Sen gör ju Criterion ett utomordentligt restaureringjobb med sina filmer också :)

Det mest troliga är nog att det blir samma MGM utgåva som släpps även här i Europa. Om det är samma transfer i det här fallet vet jag inte men MGM utgåvan verkar vara snäppet bättre rent bildmässigt om man ska tro dom recensioner jag läst hittills. Oavsett hur det ligger till i den frågan så vinner ändå Criterion utgåvan som helhet om jag får välja. dvdbeaver recensionen förklarar skillnaderna mellan utgåvorna på ett bra sätt: http://www.dvdbeaver...rld_blu-ray.htm

Redigerat av Dr. Zaius, 05 February 2014 - 20:22.

Postad 05 February 2014 - 22:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Borde inte Scanners va på gång snart? Läste nåt om att Criterion streamar den i HD genom nån tjänst i USA.

Postad 06 February 2014 - 00:09

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Vet ej men många tolkar det exploderande huvudet som finns med på nyårsteckningen som att Scanners är på gång.

Bifogad fil  wackynewyear_2014.jpg   203.42K   4 Antal nerladdningar
http://www.criterion...-happy-new-year

Postad 06 February 2014 - 10:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Nice! :)

Den engelska utgåvan är ju iofs jättefin, men har ändå väntat på Criterions, då den lär bli späckad med schysst extramaterial som vanligt.

Postad 08 February 2014 - 15:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Auktioneras ut ett begagnat exemplar av Den Tredje Mannen (Digipak) på Tradera just nu. Ser ut att vara i fint skick.
http://www.tradera.c...-criterion-oop-

Postad 08 February 2014 - 16:06

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Passa på ni som inte har den, en alldeles utmärkt film och utgåva.

Postad 08 February 2014 - 17:34

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Auktioneras ut ett begagnat exemplar av Den Tredje Mannen (Digipak) på Tradera just nu. Ser ut att vara i fint skick.
http://www.tradera.c...-criterion-oop-

Rena kapet vid utropspris :) Jag gav 1300:- för min, oöppnad med plastfodral, men ändå.

Postad 08 February 2014 - 17:56

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Ja, får man det till utrops priset ska man vara jävligt nöjd men det är väl knappast troligt. Kommer inte ihåg exakt vad jag gav för mitt inplastade Digipak exemplar men det var nog runt tusenlappen.

Postad 14 February 2014 - 20:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 1
How Criterion Collection Brings Movies Back From the Dead

http://vimeo.com/84135659

Postad 18 February 2014 - 13:20

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Har haft fullt upp den senaste tiden med att se om tidigare säsonger av Game of Thrones inför släppet av säsong 3 så det har inte funnits mycket tid över för någon film. Förrän i söndags då det fick bli La vie de bohéme som var rätt bra även om den kändes lite knepig till en början, snyggt filmad i svartvitt vilket passade filmen väldigt bra.

Såg igår Körkarlen och har väl inte så mycket mer att säga än att när Svensk film är bra så är den riktigt jävla bra, ett tidlöst mästerverk helt enkelt.

Redigerat av Dr. Zaius, 18 February 2014 - 15:31.

Postad 18 February 2014 - 23:34

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Släpps i maj:

Bifogad fil  396_DF_box_348x490_w128.jpg   13.33K   10 Antal nerladdningar Bifogad fil  382_BD_box_348x490_w128.jpg   11.11K   14 Antal nerladdningar Bifogad fil  708_DF_box_348x490_w128.jpg   11.88K   9 Antal nerladdningar Bifogad fil  709_DF_box_348x490_w128.jpg   18.42K   6 Antal nerladdningar Bifogad fil  300_BD_box_348x490_w128.jpg   12.5K   7 Antal nerladdningar

http://www.criterion...&s=release_date

Postad 21 February 2014 - 09:00

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt köpa Masters of Cinema's utgåva av Red River men då väntar jag nog på Criterion's istället :)

Postad 21 February 2014 - 15:22

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Hmmm verkar som vissa här köper filmen bara för det är Criterion och inte för de tycker filmen är bra.

Postad 22 February 2014 - 02:07

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt köpa Masters of Cinema's utgåva av Red River men då väntar jag nog på Criterion's istället :)

Det gör du nog rätt i. Har själv MoC utgåvan som det i och för sig inte är något större fel på men kommer nog uppgradera till Criterion utgåvan ändå, då den ser helt klart vassare ut med två versioner av filmen och en massa förhoppningsvis intressant extramaterial.

Hmmm verkar som vissa här köper filmen bara för det är Criterion och inte för de tycker filmen är bra.

Vet inte vem eller vilka du syftar på men det har jag svårt att tro. Finns en film jag vet är bra redan utgiven eller vet snart ska ges ut av Criterion så väljer jag i regel den, då det oftast är den utgåvan som helhet är det bästa som går att få tag på. Det bästa är nog ändå alla blindköp som är majoriteten av dom Criterion titlar jag köper. Väljer det som verkar intressant och det har varit mer eller mindre lyckade inköp varje gång hittills.

Postad 22 February 2014 - 09:12

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Jag har köpt en del av Criterions laserdiskar bara för att det är Criterion (typ Pink Flamingos), men på DVD och Blu-Ray så har jag lite högre krav. Utgångna Criterions är dock undantag, dessa kan man samla på utan att ta hänsyn till filmerna.

Själv älskar jag John Wayne och har bara Red River på DVD, får se om det blir MoC eller Criterion. Förmodligen förstnämnda.

Postad 22 February 2014 - 09:40

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Vad är problemet med det då? Är man cineast och samlare så är man, sen tycker jag att deras utgåvor som helhet allt som oftast är bäst.
Jag har dessutom sett filmer från criterion som jag tyckt varit sådär, sett om den ett år senare och då har den helt plötsligt varit bra :)

Postad 22 February 2014 - 09:58

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag blev tipsad om filmen George Washington. Den verkar bara finnas på Criterion utgåva.

Är det någon som sett den? Jag blir inte klok på om det är en "spelfilm" med mycket handling kontra en mer "artistisk film" med fokus på foto etc.

Hoppas jag uttrycker mig begripligt.

Postad 22 February 2014 - 11:22

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Cineaster och samlare är meningslöst att diskutera med :)
Men med tanke på riste för criterions tycker jag det är lite väl högt för att göra blindbuys. Ok när man får dem för 20usd. men 32 usd för en film jag inte alls känner till bara för bolaget som ger ut den "brukar vara bra" är för högt. Då köper jag hellre en sämre utgåva för en 3-4del av priset ser filmen och uppgraderar om den är bra.

Postad 22 February 2014 - 16:40

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Alla mina Criterion-filmer är blind buys förutom några enstaka. Dock köper jag nästan bara när det är rea. Jag vill ha så bra bild och ljud som möjligt, oavsett om det är första gången jag ser filmen eller inte :)

Postad 22 February 2014 - 19:44

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Cineaster och samlare är meningslöst att diskutera med :)
Men med tanke på riste för criterions tycker jag det är lite väl högt för att göra blindbuys. Ok när man får dem för 20usd. men 32 usd för en film jag inte alls känner till bara för bolaget som ger ut den "brukar vara bra" är för högt. Då köper jag hellre en sämre utgåva för en 3-4del av priset ser filmen och uppgraderar om den är bra.

32 dollar är inte många tior mer än vad en standardrelease kostar hos Discshop eller CDon. Ska man sedan köpa filmen i fysisk butik så blir det jämnt skägg.

Postad 22 February 2014 - 19:50

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

32 dollar är inte många tior mer än vad en standardrelease kostar hos Discshop eller CDon. Ska man sedan köpa filmen i fysisk butik så blir det jämnt skägg.

Lägg på frakt. Och förövrigt köper jag nästan aldrig film i sverige då det är för dyrt.
Och ska jämnförelsen vara ok bör man väl jämnföra med priset i USA?

Postad 22 February 2014 - 21:29

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Blir ju dyrare om man ska köpa först dåliga utgåvor och sedan bättre utgåvor av sina filmer :)

Redigerat av Bananklasen, 22 February 2014 - 21:29.

Postad 22 February 2014 - 22:21

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
"dåliga utgåvor" är ofta billiga. Och det blir billigare om det nu visar sig att man inte alls gillar filmen....

Postad 24 February 2014 - 02:38

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Är ju bra att Red River snart kommer men det vore ju inte fel om det släpptes fler rena Western filmer lite oftare framöver. Har alla som Criterion släppt hittills tror jag förutom Jubal som får komma med vid nästa beställning har jag bestämt.

Annars kan jag rekommendera 3:10 to Yuma för er som inte redan har den, som enligt mig är snäppet bättre än 2007 versionen.

Mycket bra titelspår med Frankie Laine på sång:
http://www.youtube.com/watch?v=nkXDLNRVMxY

Postad 24 February 2014 - 10:10

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Jag hade gärna sett att Criterion gav ut Troells Utvandrarna o Nybyggarna på blu-ray. Men kanske är det SF som äger rättigheterna? SF själva verkar inte vara intresserade eller ha råd ge ut på blu-ray...

Finns dock en av Troells filmer i Collection; "Maria Larssons eviga ögonblick".

Postad 24 February 2014 - 13:15

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Det får vi hoppas Criterion gör. Känns lite konstigt att Utvandrarna/Nybyggarna inte släppts i Sverige ännu men det kanske har något med det du är inne på att det kan vara svårt få ihop det ekonomiskt och inte gå back.

Att Maria Larssons eviga ögonblick gets ut hade jag ingen aning om men tackar för tipset.

Postad 24 February 2014 - 13:28

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Utvandrarna och Nybyggarna ägs av Warner Brothers i Usa om inte jag minns fel, de distribuerade filmerna både på bio och Laserdisc och det skulle inte förvåna mig om de fortfarande har rättigheterna. I så fall kan man nog glömma att Criterion ger ut filmerna.

Postad 24 February 2014 - 14:04

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Fast Criterion lyckades ju få Badlands av Warner Bros. så det behöver inte vara kört, sen vet jag inte hur intresserade Warner Bros. själva är att ge ut filmerna. Om det spelar någon roll.

Postad 24 February 2014 - 15:31

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Man får hoppas att Warner Bros är så pass ointresserade att dom kan sälja rättigheterna till Criterion.

Postad 24 February 2014 - 20:46

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 1
Och att Criterion är så pass intresserade. För mig känns det inte som någon självklar titel för dem att ge ut direkt.

Postad 28 February 2014 - 11:38

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Review av Persona.

Postad 28 February 2014 - 15:27

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Review av Persona.

Ser mycket bra ut det där.

Denna månad måste slagit rekord i nytillkomna titlar i samlingen under en och samma månad. Kul med mycket nytt men åkte på tull första gången och fick betala 189:- extra för en av beställningarna som från början kostade 360:- inkl frakt.

Följande titlar tillkom under februari:
Bifogad fil  IMG_0799.JPG   1.95MB   28 Antal nerladdningar

Redigerat av Dr. Zaius, 28 February 2014 - 18:56.

Postad 28 February 2014 - 21:26

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Review av Persona.

Digitally restored in 2011 by Svensk Filmindustri, Persona looks very beautiful in high-definition. Indeed, the important close-ups repeatedly impress with outstanding depth

Det är ju goda nyheter att SF kan göra så bra jobb med restaureringen av många filmer, frågan är varför de inte släpper sina skatter här i Sverige?

Postad 28 February 2014 - 22:44

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Ser mycket bra ut det där.

Denna månad måste slagit rekord i nytillkomna titlar i samlingen under en och samma månad. Kul med mycket nytt men åkte på tull första gången och fick betala 189:- extra för en av beställningarna som från början kostade 360:- inkl frakt.

Följande titlar tillkom under februari:
Bifogad fil  IMG_0799.JPG   1.95MB   28 Antal nerladdningar

Alltid surt när man åker på tull, men som tur är blir det inte så ofta :) Repulsion och A Night to Remember är båda riktigt bra!

Apropå SF undrar jag också varför dom inte släpper sina skatter här?

Postad 01 March 2014 - 00:27

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Som du säger så verkar det inte ske speciellt ofta men är något man får räkna med kan hända. Såg faktist A Night to Remember tidigare ikväll och håller med om att den är bra.

Redigerat av Dr. Zaius, 02 March 2014 - 03:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.