* Officiell Tråd - Navigon 2110 Max *
1049 svar till detta ämne
Postad 19 September 2008 - 14:40
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Har nu fått min brodithållare. Superstabil, lätt att få ur och i gpsen, inte långt bort i rutan så man får sträcka gubbryggen till max för att knappa in något. Så här skulle det medföljande fästet varit från början. Men då hade väl Brodit kånkat för länge sen om alla fästen var så här bra. Supernöjd! 
Då Navigatorn hamnar mer inne i kupen än vindrutan hur blir det då med satellitfixeringen, tappar man bort en del av dem?
Postad 19 September 2008 - 16:33
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag har inte tittat efter hur många satelliter den hittar men jag tycker den får fix lika långsamt/snabbt som tidigare...
Postad 19 September 2008 - 18:22
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Då Navigatorn hamnar mer inne i kupen än vindrutan hur blir det då med satellitfixeringen, tappar man bort en del av dem?
Jag har samma hållare från Brodit och jag har inte märkt någon minskad mottagning när det gäller satellitfixeringen. Skönt att slippa ha den i hållaren vid vindrutan. Teckenstorleken är nog så liten än då för att behöva kisa för att se vad som står i displayen.
Postad 22 September 2008 - 15:07
Kudos2U
-
Kudos2U
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vad säger ni om den här adaptern... Den får säkert ned navigatorn en bit. http://www.outletcel...2-skn6182a.html
Postad 22 September 2008 - 15:45
Kudos2U
-
Kudos2U
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 23 September 2008 - 19:05
Pecka75
-
Pecka75
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur är det, visas höjden över havet också?
/Pecka
Postad 23 September 2008 - 19:54
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hur är det, visas höjden över havet också?
/Pecka
Japp det gör det. Frågan är bara hur korrekt det är...
Postad 23 September 2008 - 20:12
Pecka75
-
Pecka75
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 23 September 2008 - 20:53
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Japp det gör det. Frågan är bara hur korrekt det är...
Inte så korrekt alla gånger. Senast när jag körde E22:an mellan Pukavik och Norje i västra Blekinge så visade den att jag var 11 meter över havet, trots att det knappast var mer än 3-5 meter ovanför havsytan. Man får ta denna - i mitt tycke ganska så onödiga funktion - med en nypa salt eller två. Hade nog hellre haft hastigheten i större typsnittstorlek än att ha både hastigheten och höjd över havet i en och samma ruta.
Postad 23 September 2008 - 21:33
Unregistereddd7c1de7
-
Unregistereddd7c1de7
-
Rookie
-
9 inlägg
Just hemkommen från en 600 mil resa i Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien, Motenegro, Serbien, Ungern, Slovakien och Tjeckien.
Jag har köpt till Premium TMC.
Utlåtande:
En mycket trevlig kamrat på resan. Första gången jag har åkt genom Tyskland utan att hamna i en enda kö!!!
Vi blev omdirigerade vid några tillfällen. Vid koll med Bilatlas så förlorade vi inte många mil.
Klockrent hittade vi turistinformationer och hotell
Kartmaterialet för Montenegro och Serbien är mycket undermåligt. Endast de stora huvudlederna finns.
Endast vid 2 tillfällen strulade det lite. En gång i Budapest där en bro var avstängd. En gång norr om Hamburg då omräkningarna av rutten blev för många. Löstes med omstart.
Kanon
Postad 28 September 2008 - 17:48
Unregisteredf0a92123
-
Unregisteredf0a92123
-
Rookie
-
5 inlägg
Genom att använda sig av loggboksfunktionen kan man i efterhand se bland annat medelhastighet och högsta hastighet som man använt under den aktuella turen.
Hrj. Jag har svårigheter att aktivera "körjournalen" som den heter i manualen. På minneskortet ser jag ingen mapp som heter loggbok. Något som aktiverat denna funktion som kan förklara hör exakt man går tillväga. På sidan 44 i manualen står det om denna funktion men jag lyckas inte hitta "körjournal" knappen. Tack i förhand.
Postad 28 September 2008 - 18:56
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Hrj. Jag har svårigheter att aktivera "körjournalen" som den heter i manualen. På minneskortet ser jag ingen mapp som heter loggbok. Något som aktiverat denna funktion som kan förklara hör exakt man går tillväga. På sidan 44 i manualen står det om denna funktion men jag lyckas inte hitta "körjournal" knappen. Tack i förhand.
Hej, Jag undrar om du har problem att hitta aktiveringsknappen, eftersom allt annat står tydligt i manualen.....Tryck i så fall på startbilden "NAVIGATION" sedan på Alternativ (nere på displayen) Inställningar...Grundinställningar ....på sidan 4 (av 5) finns aktiveringsknappen. När du aktiverar funktionen så skapas det en mapp "Navigon/logbook" på minneskortet. Där sparas sedan en Excel-fil som du kan kopiera över till datorn. När funktionen är aktiverad, så öppnas ett fönster varje gång du startar en navigation och du ombedes att göra dina val....... Jag har bara testat funktionen under en kort period, eftersom jag inte behöver den. /Franz
Redigerat av Kuenring, 28 September 2008 - 19:02.
Postad 28 September 2008 - 20:36
Unregisteredf0a92123
-
Unregisteredf0a92123
-
Rookie
-
5 inlägg
Stort tack Franz. Hade det stått i manualen så som du skriver det så bra, att man ska in på sida 4/5 i grundinställningar hade jag inte missat det. Nu löste sig detta väldigt enkelt.
Postad 29 September 2008 - 10:06
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Stort tack Franz. Hade det stått i manualen så som du skriver det så bra, att man ska in på sida 4/5 i grundinställningar hade jag inte missat det. Nu löste sig detta väldigt enkelt. 
....det är alltid roligt, när man kan hjälpa någon. /Franz
Postad 29 September 2008 - 14:08
broncoirons
-
broncoirons
-
Rookie
-
7 inlägg
Har ett irriterande "problem" med min 2110 max.
Hade tidigare en 7000T med en lite äldre software som bl.a. saknade körfältsassistent. Men i den så fanns det en funktion för att starta loggboken utan att behöva skapa en ny rutt. Tyvärr blev den stulen och jag köpte då en 2110 Max istället. Då jag bara använder gps:en som loggbok i tjänsten är det väldigt irriterande att behöva fylla i exakt vilken adress jag ska till för att kunna logga körningen. En enkel grej som att köra ett ärende till posten tar mycket tid då jag måste ta reda på adressen för att kunna spara körningen.
Kan man lägga in samma software som ligger på den äldre 7000T i 2110? Att jag förlorar funktionen "körfältsassistent" bryr jag mig inte om. (Alltså lägga in MN6 istället för MN7)
Postad 06 October 2008 - 19:25
fatol
-
fatol
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag har ett problem och undrar om någon kan hjälpa mig och i så fall på ett enkelt sätt så att jag fattar hur man gör, om det nu går.
Jag har köpe en navigon 2110 max för ett tag sen och allt var frid och fröjd tills min systerson tog ut minneskortet. Den har varit borta sedan dess och nu kan jag inte använda den. Jag köpte ett sd-kort på 2 GB och försökte ladda ner nåt program för att se om jag kunde använda den men det går inte. Snälla kan någon hjälpa mig!!!
Postad 06 October 2008 - 22:56
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hej! Jag har ett problem och undrar om någon kan hjälpa mig och i så fall på ett enkelt sätt så att jag fattar hur man gör, om det nu går. Jag har köpe en navigon 2110 max för ett tag sen och allt var frid och fröjd tills min systerson tog ut minneskortet. Den har varit borta sedan dess och nu kan jag inte använda den. Jag köpte ett sd-kort på 2 GB och försökte ladda ner nåt program för att se om jag kunde använda den men det går inte. Snälla kan någon hjälpa mig!!! 
Kanske en dum fråga, men gjorde du en backup av minneskortet i NavigonFresh innan kortet försvann?
Postad 06 October 2008 - 23:21
fatol
-
fatol
-
Rookie
-
2 inlägg
Postad 09 October 2008 - 10:15
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej alla!
Fick en 2110 max igår som födelsedagspresent. När jag testade den idag så visade den helt fel hastighetsbegränsning, jag åkte på motorväg med 110km/h och där visade den 90km/h hela vägen. Samma sak på en 50-väg, där visade den att det var 70. Helt värdelöst tycker jag.
Går det att göra något åt problemet?
En annan sak jag funderar på är om fartkamera-varnaren funkar från börjar eller om man måste köpa till nåt program för att det ska funka. Jag ska åka iväg en längre sväng på lördag så det vore kanon att veta innan dess...
Tack på förhand!
Postad 09 October 2008 - 10:41
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hej alla!
Fick en 2110 max igår som födelsedagspresent. När jag testade den idag så visade den helt fel hastighetsbegränsning, jag åkte på motorväg med 110km/h och där visade den 90km/h hela vägen. Samma sak på en 50-väg, där visade den att det var 70. Helt värdelöst tycker jag. Går det att göra något åt problemet?
En annan sak jag funderar på är om fartkamera-varnaren funkar från börjar eller om man måste köpa till nåt program för att det ska funka. Jag ska åka iväg en längre sväng på lördag så det vore kanon att veta innan dess...
Tack på förhand!
har du uppdaterat kartorna till den senaste kartan? Och även mjukvaran? Fartkamerorna fungerar från början, du måste bara aktivera dem i inställningarna.
Postad 09 October 2008 - 10:49
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
har du uppdaterat kartorna till den senaste kartan? Och även mjukvaran?
Fartkamerorna fungerar från början, du måste bara aktivera dem i inställningarna.
Tror att jag fick till det med uppdateringarna, kan man se om man har den nyaste kartan osv någonstans i navigatorn? Ok, det låter ju bra!
Postad 09 October 2008 - 13:00
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Tror att jag fick till det med uppdateringarna, kan man se om man har den nyaste kartan osv någonstans i navigatorn?
Ok, det låter ju bra!
...stoppa kortet i kortläsaren, gå till mappen NAVIGON....map. Sedan kan du kolla alla länders kartversion. Läs gärna igenom 2110max - tråden. Där får du många goda råd. Bl.a om backup - du har väl gjort backup??!! Du kan inte lita på visning av hastighetsbegränsningar, eftersom de ändras då och då, dessutom kan det finnas fel i kartorna. Bäst att stänga av varning vid för hög hastighet och kolla skyltarna istället. Däremot kan du ha nytta av varning för fast installerade fartkameror. /Franz
Redigerat av Kuenring, 09 October 2008 - 13:08.
Postad 09 October 2008 - 15:37
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Kortläsaren i datorn eller vad?
Jag har ingen aning om min dator har en kortläsare och ännu mindre aning om var den kan sitta.
Postad 09 October 2008 - 18:58
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Kortläsaren i datorn eller vad? Jag har ingen aning om min dator har en kortläsare och ännu mindre aning om var den kan sitta.
Hej, här behövs nog lite mera information. Du tycks inte ha någon kortläsare i datorn. Men köp en som du ansluter till datorn's USB-port. Finns i olika utförande och du kan använda den till flera typ av minneskort. 2110max använder SD-minneskort. Apropå uppdateringar av programversion och kartor: Du kan naturligtvis uppdatera 2110max genom enkel anslutning av navigatorn till din dator medels USB-sladd, men det har visat sig att det är mera fördelaktigt att bara stoppa kortet i en läsare. Navigon Fresh känner igen kortet. Även ett kort kan gå sönder, därför MÅSTE du göra en säkerhetskopiering av originalkortet efter nästa uppdateringen (Q4). Stoppa sedan undan originalkortet och jobbar endast med ett nytt kort som du lägger kopian på. Och det är viktigt att du gör kopian INNAN du sätter på navigatorn, eftersom en fil skrivs över till navigatorn's flash-minne vid start och den saknar du sedan på kopian. När det gäller uppdateringar, så tänk också på att du måsta ha ca. 4Gb ledig plats på datorn's C-partition eftersom hela uppdateringen mellanlagras i TEMP-mappen och den ligger hos de flesta under C. Låter jobbigt när man gör det första gången. Senare går det av sig själv. Läs gärna igenom den här tråden och eventuellt den för Navigon 8110, eftersom det ligger MN7 i bägge navigatorer. Det finns flera inlägg med intressant information. /Franz
Redigerat av Kuenring, 10 October 2008 - 11:39.
Postad 09 October 2008 - 22:08
flipbop
-
flipbop
-
Rookie
-
8 inlägg
Har nu fått min brodithållare. Superstabil, lätt att få ur och i gpsen, inte långt bort i rutan så man får sträcka gubbryggen till max för att knappa in något. Så här skulle det medföljande fästet varit från början. Men då hade väl Brodit kånkat för länge sen om alla fästen var så här bra. Supernöjd! 
Så slog man då till idag med en 2110 Max. Uppdatering och allt gick utan mankemang, dock segt med kartuppdateringen till Q3. Sugkoppsfästet gilar jag inte riktig och skaffar hellre en passiv Brodit-hållare. Får man fråga vad den kostade? Var inne på en bilfirma och en bilradiohandlare i sta'n men ingen av dem kunde omedlebart får fram ett pris. Mvh, flipbop
Postad 10 October 2008 - 15:16
skräppa
-
skräppa
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Varför inte skaffa ett sugkoppsfäste för instrumentpanelen min2110 max sitter på en fingerlängd från ratten Så slog man då till idag med en 2110 Max. Uppdatering och allt gick utan mankemang, dock segt med kartuppdateringen till Q3. Sugkoppsfästet gilar jag inte riktig och skaffar hellre en passiv Brodit-hållare. Får man fråga vad den kostade? Var inne på en bilfirma och en bilradiohandlare i sta'n men ingen av dem kunde omedlebart får fram ett pris.
Mvh, flipbop
Postad 10 October 2008 - 15:39
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Varför inte skaffa ett sugkoppsfäste för instrumentpanelen min2110 max sitter på en fingerlängd från ratten
Har du någon bild på hur du menar? Fungerar annars perfekt med Brodit vid luftintaget/ventilspjälet i min bil (ser ungefär ut som en tidigare publiserad bild här i tråden). /Peter
Postad 11 October 2008 - 02:39
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Köpte på dustin. Passiv hållare 225 kr, proclip 210 kr plus frakt 49 kr = 484 kr ink moms.
Postad 12 October 2008 - 11:52
skräppa
-
skräppa
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har du någon bild på hur du menar?
Fungerar annars perfekt med Brodit vid luftintaget/ventilspjälet i min bil (ser ungefär ut som en tidigare publiserad bild här i tråden).
/Peter
Hej här kommer en bild hur det ser ut funkar mycket bra
Postad 12 October 2008 - 14:54
flipbop
-
flipbop
-
Rookie
-
8 inlägg
Köpte på dustin. Passiv hållare 225 kr, proclip 210 kr plus frakt 49 kr = 484 kr ink moms.
Tack för det! Då vet jag. Jag har redan ett Proclip-fäste som passar till bilen, så då blir det inte sååå dyrt. Själv är jag inte så sugen på sugkoppslösningen, för jag tycker den sitter i vägen när den kommer upp i vindrutan. Mvh, //flipbop
Postad 19 October 2008 - 11:22
didriknilsen
-
didriknilsen
-
Rookie
-
1 inlägg
Nu blir jag tokig... navigon.se säger att min voucher-kod är ogiltig... Någon som haft det problemet?
EDIT: Löste sig.. jag som försökte lösa in den på fel Voucher-sida bara..
köpte en 2110 max för 3 dagar sedan, och klarade av att slänga broshyren med bonuskoden innan jag fick registrerat mig. Jag skulle våra jättetacksam om någon där ute kunde maila koden till mig? Koden började med SLAH.... Tror jag...? Min mail är [email protected] Mvh Didrik
Postad 19 October 2008 - 20:02
Licknatte
-
Licknatte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Var inne på MediaMarkt och skulle kolla priset på 2110 max, men då hittade jag den nya modellen 2150 max för ett bra pris (2490:-). Endast 200:- mer än för 2110 Max.
Köpte naturligtvis denna i stället. Lite strul med registreringen för att köpa kartuppdatering, hamnade också på felsida för använda vouchern, men det ordnade sig efter kontakt med supporten.
Postad 20 October 2008 - 09:30
flipbop
-
flipbop
-
Rookie
-
8 inlägg
Var inne på MediaMarkt och skulle kolla priset på 2110 max, men då hittade jag den nya modellen 2150 max för ett bra pris (2490:-). Endast 200:- mer än för 2110 Max. Köpte naturligtvis denna i stället. Lite strul med registreringen för att köpa kartuppdatering, hamnade också på felsida för använda vouchern, men det ordnade sig efter kontakt med supporten.
Själv slog jag till med 2110 Max för någon vecka sedan, ca 2300 kr inkl frakt, bara för att i fredags se att 2150 Max gick för 1990 kr (kampanjpris) på MediaMarkt i Malmö. Suck, timingen är inte alltid den rätta...
Postad 22 October 2008 - 09:35
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Någon som hört när kartorna för Q4 beräknas dyka upp för nedladdning?
Hoppas att de hinner få med alla nya hastighetsskyltar i den nya kartuppdateringen, annars har man mindre nytta av den funktionen.
Likaså hoppas jag att de äntligen släpper en ny firmware som fixar så att man kan lägga in koordinater manuellt i 2110 max.
Postad 23 October 2008 - 18:54
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Någon som hört när kartorna för Q4 beräknas dyka upp för nedladdning?
Hoppas att de hinner få med alla nya hastighetsskyltar i den nya kartuppdateringen, annars har man mindre nytta av den funktionen.
Likaså hoppas jag att de äntligen släpper en ny firmware som fixar så att man kan lägga in koordinater manuellt i 2110 max.
...alla väntar på Q4, men ingen vet när det händer. Om du har lust kan du hämta update 7.0.12 för 2xxx max. Navigon har hoppat över version 7.0.11 som kan vara ett positivt tecken. /Franz
Redigerat av Kuenring, 24 October 2008 - 07:59.
Postad 24 October 2008 - 05:34
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Som vanligt ingen information om vad som är uppdaterat?
Postad 24 October 2008 - 08:12
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Som vanligt ingen information om vad som är uppdaterat?
.....nix och det lär förbli så. Uppdateringen fungerar perfekt och alla som har en "max" bör hämta den här versionen. /Franz
Postad 24 October 2008 - 12:56
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
.....nix och det lär förbli så. Uppdateringen fungerar perfekt och alla som har en "max" bör hämta den här versionen.
/Franz
Ingen risk att rutter eller annat försvinner i samband med firmware-uppdateringen?
Postad 24 October 2008 - 15:51
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ingen risk att rutter eller annat försvinner i samband med firmware-uppdateringen?
Får svara mig själv. Inga problem med uppdateringen förutom att jag fick lägga in adresserna på nytt som jag tidigare hade lagt in med Navigon Sync, på grund av att de försvann i samband med uppdateringen av firmware.
Postad 25 October 2008 - 03:10
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
.....nix och det lär förbli så. Uppdateringen fungerar perfekt och alla som har en "max" bör hämta den här versionen.
/Franz
Att allt fungerar är ju bra, men vad har uppdateringen gjort som är bättre än den tidigare 7.0.10.?????? Att Navigon kommer med oidentifierade uppdateringar är ju mer en regel än ett undantag. 7.0.10 var ju nödvändig för att få hem Q3 men man skulle uppskatta om tyskarna kunde vara lite mer kundvänliga i sina uppdateringar. Skall man vara i fronten bland navigatorer så räcker det inte bara med att släppa ut navigatorer utan även vara i brächen för information till kunderna som t.ex vad dessa nya uppdateringar är bra för!!! Men det verkar ju inte vara Navigon starka varumärke att ta hand om kunderna på rätt sätt.
Redigerat av RedMarathon, 25 October 2008 - 03:35.
Postad 26 October 2008 - 16:40
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Att allt fungerar är ju bra, men vad har uppdateringen gjort som är bättre än den tidigare 7.0.10.?????? ...............................
Många drabbades i ver. 7.0.10 av ett problem vid inmatning av pin-koden. Detta är åtgärdat. Det är också den enda förbättring som man kan se på direkten. Somliga sound-filer och tre "ApplicationSettings...xml"- filer är av nyare datum, men jag har inte kontrollerat om man har ändrat några värden som kan påverka resvägsprofilerna. Det är som vanligt.......kunden får testa. /Franz
Postad 27 October 2008 - 09:13
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Det är som vanligt.......kunden får testa.
/Franz
Ja du Franz jag är inte ett dugg förvånad, tur att det finns ambisiösa teknisk kunnade personer på detta forum.
Postad 27 October 2008 - 18:07
Macsailor
-
Macsailor
-
Användare
-
-
160 inlägg
Såg på Navigons hemsida att det finns en ny ikon som har med TMC att göra på de nya modellerna 7210 och 2210. Är det någon som vet om denna ikon (se bifogad bildlänk nedan) är modellspecifika för dessa ovanstående nya modeller eller kan det ha med TMC Premium att göra? Det är den röda ikonen på höger sida om displayen i 7210 och 2210 som jag undrar över. Navigon TMC
Postad 29 October 2008 - 23:48
Unregistereddd7c1de7
-
Unregistereddd7c1de7
-
Rookie
-
9 inlägg
Hittat information om 7.0.12 på nätet: I got this as a reply to a question of what was new:
Thank you for contacting Navigon.
The following bugs were fixed in update 7.0.12:
- PIN Protection - number pad was invisible after 7.0.10 update
- telephone button appeared grey in some cases
- you weren't able to look at the pictures.
These features should work proper with update 7.0.12 again.
Postad 31 October 2008 - 20:59
Unregistered5c665e6a
-
Unregistered5c665e6a
-
Rookie
-
5 inlägg
Morsning!
Jag har läst denna tråd med intresse i väntan på att jag skulle få min 2110 max hemskickad, och ni verkar juh ha koll på produkten, så jag hade hoppats på att ni kanske kunde hjälpa mig...
-Supporten öppnar juh först på måndag, så jag tänkte försöka här först!
Min 2110 max kom med version 7.0.9 förinstallerad, men senaste kartorna kräver 7.0.12 enligt Navigon Fresh. Då jag försöker uppgradera så verkar det gå bra (återigen enligt Navigon Fresh), men då jag blir ombedd att starta om burken så går det snett.
Den lille startar om OK (har försökt både med on/off- och reset-knappen) och på väg upp kan jag se att den laddar in filer, men det avbryts med följande fel:
"
checksum error!
Last Error: 1617
"
Trycker jag OK i den rutan så bootar den helt sonika om och jag hamnar i samma läge igen... :-(
-Jag kommer således aldrig till det stadie där jag skall ange PIN-kod...
Är detta något känt fel och har ni i sådana fall någon teori om vad jag kan göra åt det?
Jag har, som tur är, tagit en backup med orginalversionen och den kan jag rulla tillbaka till utan problem...
Tack på förhand!
Postad 31 October 2008 - 22:51
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Ta ut minneskortet ur din Navigator och sätt den i din dators minneskortsläsare och prova att uppdatera igen,
enl kuenring (Franz) så är det bättre att göra så här än att gå via navigatorn, lycka till!!
Har du fortsatt problem så får du säkert ett bra vägledning av Franz då han är inne på forumet.
Postad 01 November 2008 - 00:11
Unregistered5c665e6a
-
Unregistered5c665e6a
-
Rookie
-
5 inlägg
Vilken hjälte du är! :-)
-Det fungerade klockrent!!!
Klantigt av mig dock; jag har juh kört en RTFM (denna tråd) och sett tipset, men var dum nog att inte testa det...
Jaja, återigen ett stort TACK!
Postad 01 November 2008 - 09:11
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Ja alltid lär man sig någonting från forumet, kul för dig att det lyckades.
Postad 03 November 2008 - 20:07
Pata64
-
Pata64
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej
Någon kunnig som vet om det går att köpa sjökort som fungerar till 2110 MAX?
Läste om någon som körde Oziexplorer i en 7000 "tror jag det var"
Postad 03 November 2008 - 22:53
Kuenring
-
Kuenring
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Ta ut minneskortet ur din Navigator och sätt den i din dators minneskortsläsare och prova att uppdatera igen, enl kuenring (Franz) så är det bättre att göra så här än att gå via navigatorn, lycka till!!
Har du fortsatt problem så får du säkert ett bra vägledning av Franz då han är inne på forumet.
Hej, trevligt att man refererar till mig. Befinner mig i Mexico - utan GPS - och skriver inget den naermaste tiden, men kollar ibland forumet. Haelsningar Franz
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|