Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3

802 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 April 2009 - 16:41

ferna
  • ferna
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Afton..
Är på jakt efter ett nytt kort då mitt har lagt av.
Har idag mitt kort kopplat analogt till min receiver och tänkte fortsätta med den kopplingen.
Behöver man då köpa deluxe kortet för de extra analoga utgångarna?

Postad 05 April 2009 - 17:56

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Afton..
Är på jakt efter ett nytt kort då mitt har lagt av.
Har idag mitt kort kopplat analogt till min receiver och tänkte fortsätta med den kopplingen.
Behöver man då köpa deluxe kortet för de extra analoga utgångarna?

Ska du köra flerkanals analogt så bör du ha deluxemodellen. Annars får du bara ut ljud digitalt via HDMI.

Postad 05 April 2009 - 20:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Fortfarande inget från komplett, förstår inte hur svårt det är att lyfta luren och ringa killen på asus...

Postad 05 April 2009 - 21:22

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Är så trött på att inte kunna få rätt kombination av både ljud och bild från min htpc. Skulle behöva kombinera ett geforce 9600gt för bilden med ett xonar för ljudet. Problemet är att nvidias fristående kort inte rikigt kan leverera en hackfri 1080p@23,976 upplevelse. Behöver därför reclock. Därför frågar jag nu; kan man köra reclock med xonar om man ställer in att kortet ska skicka lpcm, dvs inte bitstreama?

Postad 06 April 2009 - 05:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Borde väl funka på samma sätt som med alla andra ljudkort, iom att du skickar som LPCM. Tänk dock på att rev 8 av Xonar inte skickar 1080p24 hur du än försöker.

Postad 06 April 2009 - 20:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Auzen tror att kortet ska gå att köpas före slutet av denna månad :

http://www.avsforum....p;postcount=649

Postad 13 April 2009 - 17:51

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Gud vad enkelt livet var när man körde med hörlurar... Jag har ett par nya högtalare på G XTZ 89 med 10" XTZ subben då. Med auzentech eller asus kortet behöver jag något mer för att få true 24bitars HD genom analogt? Någon speciell form av kablar? Jag har inte högtalarna ännu så jag kan avbeställa om det behövs en annan typ eller om man måste ha någon 5.1 förstärkare (helst då som inte stödjer HD i sig då de kostar multum).

Sedan vad jag förstått så kan man få bilden via auzentech kortet också eller??? VArför krävs det en dator med DVI/HDMI port? Jag har inga problem se bluray filmer via VGA utgången på min LCD TV. Använder Power DVD och gillar den spelaren skarpt så Auzentech kortet känns lockande OM det fungerar. Annars får man väl lära om sig helt enkelt om Asus kortet fungerar bättre.

Sedan jag får väl äkta HD ljud i stereo då analogt det är väl fler kanaligt det behövs sådana här speciallösningar till?

Postad 14 April 2009 - 05:44

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Därför att bilden har ingen invändig väg att gå (inte på xonar iallafall) så man kör hdmi-kabel från grafikkort till ljudkortet som lägger på ljudet och sedan skickar bild/ljud vidare.

Om du vill koppla analogt så kör vidare med din vga, sedan med analoga utgångarna på kortet till valfri förstärkare med 5.1 analoga ingångar.

Postad 14 April 2009 - 09:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Men man får gillgång till hd formaten även genom att köra analogt? Auzentech kortet ex har ju några filter som ska förbättra bildkvaliten kanske är därför det behövs att koppla skärmen till den.

Postad 14 April 2009 - 09:10

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Asus har sin splendid funktion som jag helt ärligt hade levt utan.

Iallafall Asus matar ut icke downsamplat hd-ljud på de analoga portarna, vet inte hur det är med Auzen då det inte finns än ;)

Nytt från komplett:

Hej igen,

Jag tänkte att jag skickar dig en snabb uppdatering i ärendet. Vi har tagit kontakt med TH (edit namn) som är vår kontakteperson hos Asus. Då vi fortfarande inte mottagit någon konkret information har vi skickat en påminnelse om att vi önskar besked omgående.

Vi räknar med att få mer information inom kort och jag håller dig uppdaterad.

Beklagar dröjsmålet!

Postad 14 April 2009 - 09:20

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Men man får gillgång till hd formaten även genom att köra analogt? Auzentech kortet ex har ju några filter som ska förbättra bildkvaliten kanske är därför det behövs att koppla skärmen till den.

Var har du läst att auzen ska ha en massa filter för bilden? Du menar inte asus kassa "splendid"?

Du kommer inte att få ut analogt hd ljud från auzentech kortet i 7.1 diskreta kanaler(eller 5.1 heller för den delen tror jag), utan du kommer få en kanal för surround, en för surround back, en för sub/center, en för frontar.
Om du har ett Nvidia* g-kort kommer du att kunna använda dig av en intern kabel mellan grafikkortet och ljudkortet för att få ut både bild och ljud via HDMI-kabeln från auzentech kortet .

Där det finns utgång som passar för det internt. Vad du menar med multum för en receiver som kodar av HD-ljuden och har HDMI vet jag inte. 3700 för en kenwood krf-v7300d skulle inte jag kalla multum.

Sedan jag får väl äkta HD ljud i stereo då analogt det är väl fler kanaligt det behövs sådana här speciallösningar till?

Nej, de här lösningarna krävs även för stereo om du vill ha hd-ljud.

Postad 14 April 2009 - 09:25

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Ok trodde du hade Asus kortet ;). Men det låter ju som att man blir låst vid HDMI till Tvn då med den lösningen då ju ljudkortet inte har någon VGA utgång :P. Även om du skaffar en receiver blir du låst vid HDMI... **** vad sony har lyckats.

Postad 15 April 2009 - 05:52

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0

Du kommer inte att få ut analogt hd ljud från auzentech kortet i 7.1 diskreta kanaler(eller 5.1 heller för den delen tror jag), utan du kommer få en kanal för surround, en för surround back, en för sub/center, en för frontar.
Om du har ett Nvidia* g-kort kommer du att kunna använda dig av en intern kabel mellan grafikkortet och ljudkortet för att få ut både bild och ljud via HDMI-kabeln från auzentech kortet .

Va? Det sitter en 15-polig D-sub kontakt på kortet och de skickar med en kabel som gör att du får 6st 3.5mm mini tele som du sedan tar ut front L och front R ur en, center/sub ur en osv. Inget konstigt att 2 diskreta kanaler går i en stereosladd?

kortet har ju hdmi in där det är meningen att du skall koppla in ett grafikkort, så jag hajar inte vad du menar med nvidia och interna sladdar? Auzen har samma lösning som asus, nämligen grafikkort->ljudkort->bildvisare

Redigerat av Dreadlock, 15 April 2009 - 05:52.

Postad 15 April 2009 - 08:57

Taurus61
  • Taurus61
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,
har följt denna tråd med intresse då jag vill ha en htpc som fixar blu-ray och de nya ljudformaten.

Nu fick jag ett tips om en annan och billigare lösning för att få HD-ljudformaten i HTPC.
Moderkortet Asus P5N7A-VM ska enligt min svågers granne fixa både PCM och Bitstream via HDMI 1.3a tillsammans med TMT. Kortet har inbyggd grafik och ljud som båda kan tas ut via HDMI.

Detta kort kostar ca 1300 kr jämfört med ca 3000 kr för Auzen eller Asus Xonar.

Kan detta stämma? Jag har läst specifikationerna och de talar om Hi Definiton audio out men nämner aldrig de standardiserade benämningarna DTS HD Master eller Dolby True HD.

Postad 15 April 2009 - 09:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Grejen är att jag vill inte köra HDMI... OCh det har även sagts att du måste köra HDMI från grafikkortet till ljudkortet för att skicka HD ljudströmmen. För att sedan via ljudkortet ta ut ljudet antingen via hdmi eller analogt då utan kompression.

Jag måste kunna köra med VGA då direkt från grafikkortet bild och få ljudet skickat internt via PCI bussen då jag inte har någon hdmi port på mitt grafikkort och ljudkortet bara har hdmi.

Jag får mixade svar här. En del säger att det är inga problem alls att skicka bilden analogt direkt från grafikket. Och att HDAV 1.3 då tar ljudet från PCI bussen precis som vanligt. Medan andra menar som sagt att det inte fungerar alls.

Postad 15 April 2009 - 09:38

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej,
har följt denna tråd med intresse då jag vill ha en htpc som fixar blu-ray och de nya ljudformaten.

Nu fick jag ett tips om en annan och billigare lösning för att få HD-ljudformaten i HTPC.
Moderkortet Asus P5N7A-VM ska enligt min svågers granne fixa både PCM och Bitstream via HDMI 1.3a tillsammans med TMT. Kortet har inbyggd grafik och ljud som båda kan tas ut via HDMI.

Detta kort kostar ca 1300 kr jämfört med ca 3000 kr för Auzen eller Asus Xonar.

Kan detta stämma? Jag har läst specifikationerna och de talar om Hi Definiton audio out men nämner aldrig de standardiserade benämningarna DTS HD Master eller Dolby True HD.

Där har nog din svågers granne fel. Den enda lösningen för att få ut bitstreamat ljud idag är med Asus HDAV1.3 kört i Arcsoft Totalmedia theatre (antingen med den bundlade versionen från ASUS alt version 3 från Arcsoft själva), om nu inget hänt de senaste veckorna då jag varit dåligt på att uppdatera mig på nyheter.

Postad 15 April 2009 - 12:06

Taurus61
  • Taurus61
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Där har nog din svågers granne fel. Den enda lösningen för att få ut bitstreamat ljud idag är med Asus HDAV1.3 kört i Arcsoft Totalmedia theatre (antingen med den bundlade versionen från ASUS alt version 3 från Arcsoft själva), om nu inget hänt de senaste veckorna då jag varit dåligt på att uppdatera mig på nyheter.

Hmm,
jag misstänkte att grannen hade fått det om bakfoten. Han hade ju dock sett att receivern visade/gav PCM ljud?

För att kolla så laddade jag ner manualen till hans moderkort (även manualen till Gigabytes motsv) och det verkar som man kan få ut 7.1 ljud via analoga anslutningar, SPDIF alt. HDMIi.
Och det är vad de (Azalia som gör ljudkretsen) kallar Hi Definition Audio.

Men om jag förstått det rätt så kan det då bara vara det vanliga DTS-spåret på blu-ray som hörs?
Om han tar ljudet via HDMI till receivern, skulle det vaniiga DTS-spåret visas som PCM i receivern då?

Postad 15 April 2009 - 13:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Men om jag förstått det rätt så kan det då bara vara det vanliga DTS-spåret på blu-ray som hörs?
Om han tar ljudet via HDMI till receivern, skulle det vaniiga DTS-spåret visas som PCM i receivern då?

Nä, det behöver det inte vara, man kan spela upp dolby true hd eller dts hd, men det blir då kortet som avkodar till pcm och skickar till förstärkaren. Om du vill vara säker på vilket ljudspår som spelas upp så kan du högerklicka på filmbilden i arcsoft tmt och markera information i menyn. Använder han powerdvd så trycker man D på tangentbordet för att få fram informationen.

Edit/ Powerdvd skickar inte multikanals pcm utan bara 2.0.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 15 April 2009 - 13:08.

Postad 15 April 2009 - 19:35

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ja, mcp7a moderkort matar ut 7.1 pcm ljud, men inte bitstream. Så säger han att receivern visade/gav PCM så säger han alltså att den INTE visar bitstream. Så han har nog fått det hela om bakfoten ja.

Postad 16 April 2009 - 20:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Auzen Hometheater HD är nu flyttat till Q2 :D

http://www.auzentech...hp?switch=60#60

Vet inte om det nämnts tidigare, men ett nytt Xonar HDAV1.3 kort kommer snart (slutet av april troligen).
Xonar HDAV1.3 Slim som är ett lågprofilskort :

http://www.avsforum....d.php?t=1131365

PCI istället för PCI-E, fast det kanske passar bättre i m-atx/slim scenarion. Man verkar ha skippat "Splendid" i Slim versionen :)

Redigerat av andersos, 16 April 2009 - 20:40.

Postad 17 April 2009 - 05:51

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Q2 you say? Jag har sagt Q3 hela tiden till Sverige så... :D

För er som inte har konton på avsforum

Bifogad fil  Xonar_HDAV1_3_Slim.jpg   110.98K   0 Antal nerladdningar

Postad 17 April 2009 - 09:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Q2 you say? Jag har sagt Q3 hela tiden till Sverige så... :D

För er som inte har konton på avsforum

Bifogad fil  Xonar_HDAV1_3_Slim.jpg   110.98K   0 Antal nerladdningar

Den verkar inte klara av dolby true hd när den släpps om man får tro kartongen :)

Postad 17 April 2009 - 10:10

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Det där är en gammal bild av produktlådan, som skapades när TrueHD fortfarande inte fungerade med Asus Xonar HDAV.

Detta är en nyare, dock ej den slutgiltiga:

Postad bild

Redigerat av ekon, 17 April 2009 - 10:10.

Postad 17 April 2009 - 10:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ok, det lät ju bättre :D Hoppas man får en bracket så man kan montera det i en låda för fullhöjdskort också, alltid bra för luftcirkulationen med lågprofilkort i en fullhöjdlåda.

Postad 17 April 2009 - 11:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
I värsta fall får man bygga själv.

Någon som hört något mer om splendid?

Postad 17 April 2009 - 12:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

I värsta fall får man bygga själv.

Någon som hört något mer om splendid?

Är det bildförbättraren så ger den ju iaf inget mervärde :) men den är väl avstängningsbar om den nu finns?

Postad 17 April 2009 - 13:35

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det var det jag menar, vill gärna stänga av den :)

Postad 19 April 2009 - 13:06

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Någon som vet va det kommer sitta för dac:ar på Auzenkortet?

Postad 20 April 2009 - 12:35

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ny info från komplett (börjar tröttna på denna soppa - någon som fått rev9 kort ännu??)

Tack för ditt tålamod.

Vi har precis fått lite mer information från Asus och lösningen dem erbjuder är som följer. Produkten skall skickas till oss i retur och vi får sedan skicka den vidare till Asus för utbyte till den nya revisionen. Jag bad dem att lösa en förhandsretur men det ville Asus inte göra. Enligt vår lagerkontroller är det tyvärr den gamla revisionen vi har kvar i lager men vi försöker förhandla igenom så att dessa skickas i retur till Asus för kreditering så att vi kan beställa hem den nya revisionen.

Vår norska returchef kommer att hålla mig uppdaterad i ärendet och jag återkommer så fort jag hört något nytt. Återkom gärna till mig om du önskar skicka in produkten för utbyte.

Med vänliga hälsningar

Postad 20 April 2009 - 16:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ny info från komplett (börjar tröttna på denna soppa - någon som fått rev9 kort ännu??)

Men nu börjar dom ju iaf låta lite tillmötesgående, och försökte ju tom förenkla hanteringen, men det är ju lite väl sent, de kunde ju tagit tag i det med en gång kan man tycka.

Postad 20 April 2009 - 17:11

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Någon som vet va det kommer sitta för dac:ar på Auzenkortet?

Hittade infon efter lite sökande.
Cirrus Logic CS4382A sitter tydligen på Auzen-kortet, medans Xonar sitter det Burr-Brown 1796. Varför snålar Auzen på sina DACar. Har iof Burr-Brown 1796 DACar för varje kanal min hemmabioförstärkare.

Postad 20 April 2009 - 18:12

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Med tanke på att vi dividerat om detta sen typ nyår och det snart har gått en halv garantiperiod så... tolka dem som ni vill :)

Postad 20 April 2009 - 20:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Med tanke på att vi dividerat om detta sen typ nyår och det snart har gått en halv garantiperiod så... tolka dem som ni vill :)

Du får snart börja hävda konsumentköplagen och hävda att det är ett produktionsfel på kortet, vilket man ju faktiskt kan säga att det är.

Postad 20 April 2009 - 21:34

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Hittade infon efter lite sökande.
Cirrus Logic CS4382A sitter tydligen på Auzen-kortet, medans Xonar sitter det Burr-Brown 1796. Varför snålar Auzen på sina DACar. Har iof Burr-Brown 1796 DACar för varje kanal min hemmabioförstärkare.

Antagligen för att det är skapat främst för att föra över ljudet digitalt.

Postad 20 April 2009 - 23:15

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Antagligen för att det är skapat främst för att föra över ljudet digitalt.

Men då hade dom ju kört med riktiga skitdacar isåfall. Inte alla som har en hdmi-ingång utan kommer köra med dom analoga utgångarna.
Hade man varit smarta så hade man ju iaf minst kört med likande dacar som xonar-kortet har.

Postad 20 April 2009 - 23:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Men då hade dom ju kört med riktiga skitdacar isåfall. Inte alla som har en hdmi-ingång utan kommer köra med dom analoga utgångarna.
Hade man varit smarta så hade man ju iaf minst kört med likande dacar som xonar-kortet har.

Hela auzens lösning för att använda det analogt är sämre än xonar, men man har fått bra ressensioner på andra kort varav en del har använt Cirrus logic.

Postad 21 April 2009 - 07:40

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Viss kan hävda konsumenträtt, men saken är ju att de faktiskt gått med på att jag får pengarna tillbaka, vilket i mitt fall inte är intressant...

Postad 26 April 2009 - 20:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Tja har nu införskaffat en Yamaha RX-V663 receiver. Har nya högtalare så jag får HD ljud oavsett format verkar det som lol... Men frågan är ex apocalypto har bara ett ljudspår. DTS master HD står det i displayen från PS3an då och kan inte välja något annat ljudspår. På receivern står det pcm så jag antar att jag får verkligen DTS master HD spåret annars skulle det stå dolby digital eller dts??? Kör ljudet via HDMI.

Testade sedan 300 och där hade de ett 5.1 pcm spår som lät klart annorlunda mot trueHD spåret. Inte alltid bättre otydligare dialog blev lite för tjockt liksom. Men som sagt även dolby digital spåret låter ju HD med de här högtalarna lol.

Konverterar PS3an automatiskt DTS Master HD spåren till PCM eller får jag bara ut vanliga DTS ur apocalypto?

Ang Burr Brown är bättre än Cirrus Logic? Det är mest en smaksak skulle jag säga :).

Postad 26 April 2009 - 21:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tja har nu införskaffat en Yamaha RX-V663 receiver. Har nya högtalare så jag får HD ljud oavsett format verkar det som lol... Men frågan är ex apocalypto har bara ett ljudspår. DTS master HD står det i displayen från PS3an då och kan inte välja något annat ljudspår. På receivern står det pcm så jag antar att jag får verkligen DTS master HD spåret annars skulle det stå dolby digital eller dts??? Kör ljudet via HDMI.

Testade sedan 300 och där hade de ett 5.1 pcm spår som lät klart annorlunda mot trueHD spåret. Inte alltid bättre otydligare dialog blev lite för tjockt liksom. Men som sagt även dolby digital spåret låter ju HD med de här högtalarna lol.

Konverterar PS3an automatiskt DTS Master HD spåren till PCM eller får jag bara ut vanliga DTS ur apocalypto?

Ang Burr Brown är bättre än Cirrus Logic? Det är mest en smaksak skulle jag säga :).

Ps3 avkodar till pcm, så du får hd-ljudet om du använder hdmi, om man däremot kopplar med spdif så blir det vanlig DTS.

Postad 26 April 2009 - 23:05

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
PS 3an avkodar även dolby digital 5.1 ex om du inte kör optiskt? Får göra ett test med hörlurar se om det är lättare höra skillnad på 300 då.

Angående ljud se Apocalypto säger jag bara... Kanske inte referensbild men ljudet är fenomenalt hd eller ej misstänker jag :)

Postad 27 April 2009 - 11:26

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Har nu äntligen kommit till en lösning med koplett som går ut på att jag får byta mitt kort mot slimvarianten när det kommer under hela garanti-tiden.

Postad 27 April 2009 - 15:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
hmm vad ska va bättre med den? Slim låter ju som att den ska va billigare då :)

Postad 27 April 2009 - 18:25

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

hmm vad ska va bättre med den? Slim låter ju som att den ska va billigare då :)

det är lågprofil

Postad 27 April 2009 - 20:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Och den är garanterad att vara motsv rev 9 av vanliga kortet dvs klara 1080p24 utan problem + att man kan stänga av splendid.

Postad 27 April 2009 - 20:30

Effoc
  • Effoc
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
ok vilken ska man nu köpa azus slim den vanliga eller auzen när den kommer ut?

Postad 28 April 2009 - 08:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det vet man inte iom att auzen inte är ute och man inte vet hur den funkar. Är startsträckan lika lång för dem som den varit för Asus så är Asus ett säkrare kort, och då inte nödvändigtvis slimversionen, då rev9 börjar hitta ut i butikerna.

Postad 28 April 2009 - 09:57

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

ok vilken ska man nu köpa azus slim den vanliga eller auzen när den kommer ut?

Ja med tanke på hur förskräcklig PDVD9 är, att Auzentech-kortet bara är vaporvare så är valet solklart i mina ögon... Asus.

Postad 28 April 2009 - 10:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Hittade just en sjukt intressant sida. om jag kör med en DVI splitter som den här http://www.kabelgiga...lar.asp?id=3499 så skulle jag väl garanterat kunna köra VGA ut direkt från grafikkortet på den ena medan den andra kopplas in på DVI-HDMI till ljudkortet? Eller skickar den inte ut den färdiga signalen förrän efter ljudkortet behandlat bilden?

Då finns det ju denna splitter http://www.kabelgiga...lar.asp?id=2218. Men då fungerar väl inte hdmi 1.3 så då är man kanske körd i vilket fall???

Redigerat av oqvist, 28 April 2009 - 10:19.

Postad 28 April 2009 - 19:08

Effoc
  • Effoc
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
ok dum fråga nummer 2 ska man ta slim eller vanliga är det ngn skillnad på den prestanda mässigt

Postad 28 April 2009 - 21:59

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Slim finns ännu inte att köpa, men när den kommer kommer den ha exakt samma prestanda och funktioner som rev9 av det "vanliga" xonarkortet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.