* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1092 svar till detta ämne
Postad 17 december 2009 - 07:33
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Hallå glada hembioare!
Jag behöver er hjälp att hitta en telefon som är bra för att titta på film i, gärna om den kan visa t ex divx filmer etc?? Någon som har den minsta kunskap om detta vore en ängel om personen kunde dela det med mig =)
Nokia N900 kan det direkt ur lådan... Orkar du vänta så ska HTC Bravo komma i april och den kan också spela Divx/Xvid direkt om jag inte missminner mig. Finns kanske fler oxå men det är de jag vet i huvudet nu. Annars är väl alla mobiler med stor skärm, tex HTC HD 2 ok att kolla film på....
Postad 19 december 2009 - 11:19
pitata
-
pitata
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har haft min k800i i 3år.
Den har varit bra men saker jag inte gillar var de sega menyerna och det otroligt dåliga ljudet både för mic och högtalare.
Vad använder jag den till nu då?
Pratar, sms:ar, skickar nått mms då och då, kollar lagersaldon, adresser och annat via 3g.
Jag har spanat på ersättare framförallt.
Nokia 6700 Classic
Har jag missat något eller någon som har tips?
Postad 25 december 2009 - 00:31
salminen
-
salminen
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Har en SE w960i som ballat ur så jag tänkte byta upp mig. Kraven är som följer:
Android eller Symbian
Bra ljud
Bra kamera
3,5mm uttag
Priset är inte jätteviktigt men alltid en kul grej att hålla nere
Ska använda den till Spotify och tänkte de skulle vara trevligt att ta bilder som inte bara blir skit.
Några förslag?
Redigerat av salminen, 25 december 2009 - 00:36.
Postad 25 december 2009 - 00:51
FirebladeX
-
FirebladeX
-
Användare
-
-
227 inlägg
Nokia 5800 = lite mer "budget"
Nokia N97 = mycket bra telefon.
Postad 31 december 2009 - 13:11
Dennit
-
Dennit
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag har tänkt köpa en ny mobiltelefon och fastnade för en htc hero. Jag har aldrig haft nån riktigt "bra" telefon och det var länge sedan jag köpte en ny, så jag behöver lite hjälp om hur man ska resonera Jag har Comviq Kompis kontantkort för tillfället, men tänkte skaffa abonnemang i samband med mobilköpet. ( ?) Vill ha kvar Comviq liksom, då alla polare har det. Borde jag köpa telefonen olåst, och köpa abonnemang separat? Sedan lär jag behöva köpa något surfpaket så att jag kan ansluta till internet till ett rimligt pris. ( [url="http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html"]http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html ?) Tecknar jag comviq kompis i 18 mån så är det gratis till midsommar, sen kan jag lägga till Mobil Surf Small - 29kr/mån och då har jag 200MB att surfa för.. Räcker det? :s vet inte hur mycket man använder.. det hamnar iaf på 29kr/mån - sen 78kr/mån rimligt? Hur gjorde ni som köpt en? Och hur tycker ni att jag borde resonera? försäkring? :s Tack på förhand
Redigerat av Dennit, 31 december 2009 - 13:13.
Postad 31 december 2009 - 13:20
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Jag skulle faktiskt vänta med att köpa en Android-telefon i dagsläget. Om hörnet väntar Google Nexus One vilken verkar bli grymmt intressant.
Postad 31 december 2009 - 13:40
zwich
-
zwich
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej! Jag har tänkt köpa en ny mobiltelefon och fastnade för en htc hero. Jag har aldrig haft nån riktigt "bra" telefon och det var länge sedan jag köpte en ny, så jag behöver lite hjälp om hur man ska resonera
Jag har Comviq Kompis kontantkort för tillfället, men tänkte skaffa abonnemang i samband med mobilköpet. ( [url="http://www.tele2.se/abonnemang-kompis.html%5b/url%5d%20?)Vill%20ha%20kvar%20Comviq%20liksom,%20då%20alla%20polare%20har%20det.Borde%20jag%20köpa%20telefonen%20olåst,%20och%20köpa%20abonnemang%20separat?%20Sedan%20lär%20jag%20behöva%20köpa%20något%20surfpaket%20så%20att%20jag%20kan%20ansluta%20till%20internet%20till%20ett%20rimligt%20pris.(%20%5burl="http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html"]http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html[/url] ?)
Tecknar jag comviq kompis i 18 mån så är det gratis till midsommar, sen kan jag lägga till Mobil Surf Small - 29kr/mån och då har jag 200MB att surfa för.. Räcker det? :s vet inte hur mycket man använder.. det hamnar iaf på 29kr/mån - sen 78kr/mån rimligt?
Hur gjorde ni som köpt en? Och hur tycker ni att jag borde resonera?
försäkring? :s
Tack på förhand
Jag är påväg att köpa htc hero med.. och jag som du vill ha fri surf. jag tänker försöka köpa mobilen fri, för jag tycker inte om o ha dom uppbundna och jag som du har knappt haft nån lite mer seriös mobil, vilket gör att jag inte vet om jag kommer vilja ha den efter 2 mån och om mana har den fri kan man ju sälja. Har också kollat runt massa bland olika operatörer, och jag har kommit fram till att telia max 25 ( 18-25 åriga ) + frisurf (59kr/mån) blir bäst för mig.. Försäkring tycker jag mest är bluff, man har 1 eller 2 års försärkring på den.. som täcker det mesta .. eller ja allt som är själva mobilens fel. sen om du vet av dig att du är lite klantig så visst.. men sett försäkringar som är otroligt dyra. Ang. frisurf så starta jag en tråd.. o fråga hur mycket folk surfa för ca / mån.. och fått från 300 mb (3 veckor) .. nån som använda de internetet vid datorn bruka komma upp vid 1 gb.. Beror ju helt på va du tror du kommer att göra med den, jag tror jag kommer såklart kolla sidor på nätet och ladda ner massa applikationer. vilket borde få 500 mb ( som är i telias för 59 kr /mån ) att räcka. Lycka till me köpet
Postad 31 december 2009 - 14:19
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Du kan ju köpa en Hero med tex Comviq Kompis och ändå sälja den om 2mån om du vill.
Telefonen i sig är inte låst, det är du som är låst till abonnemanget.
Postad 31 december 2009 - 14:28
Mercy
-
Mercy
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
En riktig n00bfråga. Jag har nu tröttnat på alla dyra abonnemang när man skall köpa eller använda en mobil. Så min fråga är: Går det använda kontantkort till samtliga mobiler på marknaden ?? (Även androider alltså) Tack på förhand!
Postad 31 december 2009 - 15:16
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
En riktig n00bfråga.
Jag har nu tröttnat på alla dyra abonnemang när man skall köpa eller använda en mobil.
Så min fråga är: Går det använda kontantkort till samtliga mobiler på marknaden ?? (Även androider alltså)
Tack på förhand! 
Det går even till Android telefoner,kan vel bli lite dyrt,efter som Android är oppkopplad till netet.Tycker inte Samsung Spica kopplar upp seg lika mycke som Htc telefoner gjör.Men det finns app som heter APN Droid som stänger all internet med ett klick.
Postad 03 januari 2010 - 13:19
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Hej! Nu har dom bra priser på Iphone 8gb med abonnemang. Men det jag funderar över är vad är att föredra. Jag kommer själv inte behålla telefonen utan den ska jag ge bort. Använder nu Halebop kontantkort och är super nöjd! MEN då jag surfar på mobilen så blir det inge bra med halebop då dom har en MAX taxa på 9kr dygnet. Så funderar på någon av dessa altenativ: http://butik.telenor...a... iPhone 8GBeller http://tre.se/templa...id=37918&cart=0På tre får man juh även ringa för hela belopet samt surfa för 5gb och det räcker för mig. Men på Telenor får jag inte ringa för belopet va? eller får man det? Om jag väljer Iphone telenor surfa förhöjdmånadsavgifr 200kr = 300kr Samt på telenor är den låst, är det det på tre också? Men Telenor har mycket bättre minutsavgift. Hoppas någon kan svara på mina funderingar., Tack
Postad 03 januari 2010 - 13:33
walle_1
-
walle_1
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Jag har en Iphone 3GS med halebop abbonnemang. 59 kr per månad för fri surf. Då har du en tak på 500mb sedan sänks hastigheten till GPRS-fart månaden ut, för att sedan återgå till 3G igen nästa månad. Du ringer gratis inom halebop och har 3000 fria sms per månad vilket innebär att om du har många bekanta med halebop så gör du inte av med många kronor per månad utöver månadsavgiften.
Vet inte hur mycket du surfar men jag klarar mig iaf på 500mb per månad då jag kan köra på wlan när jag är hemma.
Halebop var billigast då jag kollade runt iaf, dessutom har dom ju bäst täckning tillsammans med telia. Jag skulle aldrig satsa på 3 eller telenor där jag bor iaf.
MVH Martin
Postad 03 januari 2010 - 14:15
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Köpte själv en på telenor, 99:- abonemang med obegränsad surf och dessutom får man ringa för hela beloppet.
Förhöjd avgift 100:- i 24 mån. toptalt 2400:- för iphonen, dessutom fick jag en julklapp, en Samsung telefon med 200:- kontantkort gratis 0:- vid leverans. Kan det bli mycket billigare?
Har kollat alla dom andra, så jag tror inte det.
Postad 03 januari 2010 - 17:13
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Köpte själv en på telenor, 99:- abonemang med obegränsad surf och dessutom får man ringa för hela beloppet. Förhöjd avgift 100:- i 24 mån. toptalt 2400:- för iphonen, dessutom fick jag en julklapp, en Samsung telefon med 200:- kontantkort gratis 0:- vid leverans. Kan det bli mycket billigare? Har kollat alla dom andra, så jag tror inte det.
Så om jag tar denna, och tar förhöjd månadsavgift 200kr, får jag då ringa/sms för 200kr. ? Då jag bor i Norrland så har jag också gärna kvar Halebop,
Postad 03 januari 2010 - 22:25
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Så om jag tar denna, och tar förhöjd månadsavgift 200kr, får jag då ringa/sms för 200kr. ?
Då jag bor i Norrland så har jag också gärna kvar Halebop,
Nej det får du inte, den förhöjda månadsavgiften är som du betalar av telefonen för. Det är abonemanget som du ringer för. På halebop får du även betala en surfavgift, som du får surfa på till max 0,5 el var det 1 Gb. kommer inte ricktigt ihåg priserna just nu, men betydligt dyrare än Telenor iallafall.
Postad 04 januari 2010 - 09:53
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Köpte själv en på telenor, 99:- abonemang med obegränsad surf och dessutom får man ringa för hela beloppet. Förhöjd avgift 100:- i 24 mån. toptalt 2400:- för iphonen,
Jag tror tyvärr att du har missuppfattat det lite. Om det är följande erbjudande http://butik.telenor...a... iPhone 8GB så får du inte ringa för månadsavgiften 99kr. Alla kostnader för samtal och sms etc. tillkommer. Det som ingår i abonemanget är endast obegränsat med surfande.
Postad 04 januari 2010 - 10:15
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det stämmer som .oskar. skriver. Det är bara att titta på prislistan som visar att det ingår 0 kr i abonnemanget till samtal och sms/mms för det avtalet. Prislistan
Redigerat av crest, 04 januari 2010 - 10:17.
Postad 04 januari 2010 - 10:29
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Jag tror tyvärr att du har missuppfattat det lite. Om det är följande erbjudande http://butik.telenor...a... iPhone 8GB så får du inte ringa för månadsavgiften 99kr. Alla kostnader för samtal och sms etc. tillkommer. Det som ingår i abonemanget är endast obegränsat med surfande.
Det ser ut som du har rätt tyvärr, det står väldight otydligt på deras hemsida. Väldigt konstigt, dom är helt snurriga på Telenor eftersom jag frågade speciellt om detta och fick klara besked om att man fick ringa för dom 99:- och samma besked fick min son som köpt en. Det var ju en besvikelse och betyder alltså 2400:- mer. Jag surfar heller inte mycket på telefonen och har då inte ingen nytta av detta.
Postad 04 januari 2010 - 10:48
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Jaha, då får väl iPhonen gå tillbaka igen, den börjar trotts allt bli lite gammal iallafall. då får det bli en en Omnia HD el. liknande istället. Kanske man skulle vänta på Googles som väl snart är på väg? El. vad säger ni?
Redigerat av ffodil, 04 januari 2010 - 10:49.
Postad 05 januari 2010 - 00:21
bev
-
bev
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har lite funderingar är nokia 5800 forftarande värd att köpa. Står lite i valet och kvalet mellan 5800 och samsung omnia lite. Det är ju bra pris på båda. ska användas främst till samtal, sms, lite surfning med wlan och navigering. Budgeten har tyvär begränsats till 3k på tele köp. Därför jag funderar på dessa telefoner. Eller har ni nåt annat förlsag på lur i den prisklassen
Postad 05 januari 2010 - 00:27
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Jag skulle lätt vänta på Nexus one, tror det är den bästa smartphonen som kommer iår. tog jag i för mycket,,,?
jag tror inte det. får se vad det blir för pris på den bara, det är ju det som betyder allt till slut ändå.
Postad 10 januari 2010 - 08:54
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Ser att 3 rear ut iphone 8g för 299:- / mån och är lite intresserad av den. Men den är ju rätt gammal (2008) och det har ju kommit nyare versioner. Men då pratar vi andra priser såklart.
Vill ha en surftelefon och iphone verkar ju ganska smidig.
Vad säger ni? Ska man ta denna för 299 eller ska man satsa på någon annan? Skiljer det så mycket mellan 8g och gs modellerna att det är värt pengarna?
/Magnus
Postad 10 januari 2010 - 09:10
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Ett råd kunde kanske vara att titta närmare på Samsung Galaxy Spica 5700 som man kan få på Telia för fantastiska 100:- mån. i 24 mån. totallt 2400:- för telefon, plus abbonemang 29:- mån. 29 öre pr. min.
Denna telefon med Android OS, 800 Mhz processor, 3,2 skärm, bra batteritid m.m. verkar vara en mycket bra lur, när man läser runt om allt om den. Den är t.o.m. snabbare än iPhone 3GS.
Har den inte själv än, men har beställt en.
Redigerat av ffodil, 10 januari 2010 - 09:12.
Postad 10 januari 2010 - 09:20
Roudii
-
Roudii
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag hade väntat på SE X10 som är bättre än bägge dom telefonerna. Android, 1ghz processor, 4" display, 8,1mpix kamera , ännu bättre batteritid. Den är kanske inte billigare än Samsung, men billigare än iphone är den iaf, och den verkar sjukt nice!
Postad 10 januari 2010 - 09:29
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Ja, skall man vänta så finns det många alternati som verkar bra, t.ex. HTC Bravo m.fl. som verkar minnst lika bra som SE X10. Men dessa är ju oxå till helt andra priser och går därför inte att jämföra.
Postad 10 januari 2010 - 10:52
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Det är bara att välja och vraka mellan de nya androidlurarna.
Skulle jag vänta på något så är det Bravo i mitt fall.
Men någon Iphone 3G skulle jag då rakt inte köpa iaf
Postad 10 januari 2010 - 15:24
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Har sett telias erbjudande och visst lockar det. Men som det är idag har vi 3 inom familjen, och därför känner jag att 3 får det bli. Dessvärre har 3 ett klart sämre utbud av telefoner är sina konkurenter. Fördelen med 3 är väl att man kan använda upp avbetalningen. Samt gratis inom 3 och det fasta nätet, som de är ensamma om.
Vid närmare eftertanke kanske iphone 8g är lite väl gammal. Avsaknad av duglig kamera oroar, känns som ett minimun att ha 5mpix åtminstone. Använder idag n95 och den är ju rätt ok, fast kanske inte den ultimata att surfa på. Så nästa telefon har jag tänkt mer surfvänlig.
Annars har ju samsung en del intressant, men tyvärr har inte 3 dessa.
/Mange
Postad 10 januari 2010 - 15:44
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Rekommenderar något annat, som i Acer Liquid S100 eller Sony Ericsson X10 eller HTC Bravo. De två senare nämnda släpps dock under våren.
Postad 10 januari 2010 - 17:38
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Av någon anledning känns det som att jag kommer att köpa en iphone (kan ej ange varför), bara en känsla. Kollar på 8g och 16gs. Är 16gs värd ca 2000 kr mer? Motiverar pengarna den bättre prestandan?
Kan tänka mig att flera provat båda.
/Magnus
Postad 10 januari 2010 - 18:35
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Du får rätt mycket bättre kamera dock. Men jag hade heller inte köpt en iPhone. För låsta för min del. Dessutom är de operatörslåsta också, och det är rätt värdelöst.
Postad 10 januari 2010 - 18:48
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Ok, nu har flera sagt att de inte skulle köpa iphone. Kan ni förklara varför, är inte insatt i nackdelarna mot andra telefoner. Kör man i iphone-tråden blir man naturligtvis överöst med positiva saker, men ni verkar ha annan uppfattning.
Visst det blir ju en låst 3 mobil i mitt fall. Är den då helt usel?
/Magnus
Postad 10 januari 2010 - 19:18
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Ok, nu har flera sagt att de inte skulle köpa iphone. Kan ni förklara varför, är inte insatt i nackdelarna mot andra telefoner. Kör man i iphone-tråden blir man naturligtvis överöst med positiva saker, men ni verkar ha annan uppfattning.
Visst det blir ju en låst 3 mobil i mitt fall. Är den då helt usel?
/Magnus
Förmodar att dem flesta tycker Android OS är bättre och framtidssäkrare. Android har ju en explotionsartad utveckling och är inte låst till ett OS, man behöver t.ex. inte jailbreaka och riskera att bli av med garantin. iPhone 3G är ju utan tvekan en trevlig lur, men som sagts tidigare lite väl gammal och långsam nu, lite väl dålig kamera m.m. Ja det är kanske lite förklaring.
Postad 10 januari 2010 - 19:19
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
3's telefoner kan man väl låsa upp omedelbums om man köper den med kontantkort?
Och vad gäller val av telefon ska man köpa den som man trivs bäst med, visst är iphone låsta på ett annat sätt, men fördelen är att du slipper buggig mjukvara och du har en gemensam välfungerande appstore med det mesta du kan tänka, har du inget behov av att sitta och pilla ihop egna funktioner samt klarar dig utan multitasking (vilket förhoppningsvis kommer att fixa sig till nästa sommar) så är iphones trevliga att ha att göra med.
Postad 10 januari 2010 - 19:30
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Det känns som att iphone är gedigen och att den andas kvalité. Den är ju förvisso dyr jämfört med andra telefoner, men ibland känns det som att får det man betalar.
Kommer inte att sitta och pilla så mycket med specialprogram och så. Mest surf för min del, en bra reskamrat vid pendling.
Får fundera på detta.
Har även kollat på nokia m900, satio och lite andra 3 telefoner, och de ligger ungefär på samma pris.
/Mange
Postad 11 januari 2010 - 12:19
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det känns som att iphone är gedigen och att den andas kvalité. Den är ju förvisso dyr jämfört med andra telefoner, men ibland känns det som att får det man betalar.
Kommer inte att sitta och pilla så mycket med specialprogram och så. Mest surf för min del, en bra reskamrat vid pendling.
Får fundera på detta.
Har även kollat på nokia m900, satio och lite andra 3 telefoner, och de ligger ungefär på samma pris.
/Mange
Då hade jag nog köpt Iphone,bra surftelefon.
Postad 11 januari 2010 - 12:57
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
N900 är ju att föredra med högre upplösning och webbläsare som klarar flash...
Edit
N900 bättre surftelefon
Redigerat av moparman, 11 januari 2010 - 12:57.
Postad 11 januari 2010 - 14:21
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Det spelar ju ingen roll om luren är låst till t.e.x Tre om du ändå skall teckna ett abb. Du skall ju ändå bara använda deras nät då.
Många klankar ner på iphonen och de har rätt i att det inte är någon spjutspetsteknologi längre MEN oj vad underbar den är att använda. Allting känns genomtänkt och allting bara fungerar. Det går ju hand i hand med Apples ganska utdragna godkännandeprocess om vilka program som skall få finnas i appstore. Det är helt enkelt till för dom som vill ha det enkelt och vill veta att det fungerar.
Kör själv 3G:n och det är den roligaste manick jag någonsin skaffat, kommer hela tiden nya roliga appar så man hinner aldrig tröttna riktigt. Kameran är väldigt dålig i 3G:n men det går att ta en nödbild för facebook eller liknande. 3Gs är ju snabbare och har lite bättre kamera men jag har inte funnit motivationen till att byta upp mig än. Allt i 3G:n flyter ändå fint och kollar man lite "3G vs 3Gs" klipp på youtube så ser man att det är skillnad men inte något helt sjukt snabbare. Kanske är mer om man kör tunga spel eller liknande man märker skillnad.
Ser mig som en normal svenssonanvändare och Iphonen är för mig allting utom kamera kan man säga, ultimat format med en tunn och gedigen konstruktion som knappt känns i fickan. Första luren som gör att jag mer sällan ens startar datorn hemma nuförtiden. Det går så pass bra att surfa och kolla mail m.m så man gör det i ett nafs. Skärmen är kanon och det går kanon att skriva meddelanden m.m även med stora prinskorvafingrar som en annan har.
För mig är Iphonen
Surfa på nätet
Mailen, även hotmail med push funkar kalas och är gratis
Navigation med bil och även båt med sjökort
Videospelare
Youtube när det är reklam på tv
Musikspelare
Kalender
Nätradio med hur många kanaler som helst
Bildgalleri, kolla på alla sina foton och snabbt går det att bläddra och zooma m.m
Facebook, funkar ypperligt och nu även med push så man får medd när det händer något
Blocket appen, beroendeframkallande
Väder med YR.no
Matlagningsrecept med inköpslista om man vill
Text tv
FlickR
Ispy, webkameror runtom i hela världen. Kul tidsfördriv att kolla på krokodiler på zoo i australien 
Redigera bilder i Photogene
Google earth
Hemnet, kolla på hus är alltid skoj
Tv4 Play ( Svt kommer väl med snart)
TV.nu appen med alla tv program, även påminnesler om man vill
Aftonbladet, Eniro med sjökort, Google maps, Colorsplash ( färgläggning av bilder) Kalkylator m.m m.m
Kan inte komma på något direkt jag saknar i den förutom en jättebra kamera med linsskydd och en riktig xenonblixt. Då har man en komplett nöjesmaskin
Kommer ju hela tiden nya lurar som är vassare på pappret och i verkligheten med men jag tror ändå det tar tid innan allting flyter så fint som det gör i ajfånen. Det är just där allting ligger, i användatet och att det är enkelt och skoj. Inget krabb med filer och svordomar utan det funkar.
Det tråkiga är att Iphonen är upplåst ganska hårt till Apple och man kan inte ändra allt som man vill med teman och bakgrunder m.m utan att jailbreaka luren. Men det som finns där orginal kan man vara säker på att det funkar iaf
Redigerat av Micke prylgalen, 11 januari 2010 - 14:28.
Postad 11 januari 2010 - 16:26
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Tack micke prylgalen för din redogörelse. Har nu hamnat med beslutsångest. Blir nog att avvakta tills de nya lurarna kommer ut. Tänkte då på nexus, x10, x6 etc. Dessa kan ju göra att de befintliga går ner något i pris. Kanske bara behöver vänta någon månad. Mest känns det som att jag vill ha iphone 16gs.
/Magnus
Postad 11 januari 2010 - 18:57
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ja priserna är för höga det håller jag med om. 7-8000 för en liten telefon. Hade den legat runt 5 så hade det känts mer "rätt"
Man kan ju för skojs skull jämföra det med en bärbar dator idag och vad får man då för 7-8000 kr? Jo en hel del och det känns ju som man får mer för pengen  Man tycker ju att en mobil som de gör såna miljontals miljoner av borde få ett rätt hyggligt styckpris från fabriken
Gör som jag annars o köp en begagnad 3G och ha skoj med sålänge utan att teckna upp dig på nåt abb. Får ju en toppenfin för ca 3000 kr. Sen kan man luta sig tillbaka o se vad som händer med alla nyheter och när de väl kommer i praktiken.
Postad 11 januari 2010 - 19:06
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Det finns ingen som är lika användarvänlig som Iphone, och ingen som flyter på lika bra som 3GS. Och när det gäller apples applikationer så tuggar den allt till frukost...
Postad 11 januari 2010 - 19:26
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Men som sagt är surfning prio 1 så finns det ingen som är lika bra som N900 än
edit
och när det gäller apples 100k program/spel så är det ca 2k som tankas ner...
Säger en hel del om kvaliten
Redigerat av moparman, 11 januari 2010 - 19:28.
Postad 11 januari 2010 - 20:25
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Allt beror såklart på vad man priorterar mest. Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig en så klumpig, tung lur, 181 g. 18 mm. tjock som Nokia N900 om man skall använda den som telefon och allt i allo.
Priserna har så klart också en viss betydelse. Min son, sambo och jag har köpt iPhone 3G a. 2400:- plus surfing, inget abonemang, julerbjudande, nu kostar den dubbelt. En st. Samsung Spica 2400:- plus 29:- abonemang, fri spotify och surfing till påsk. Spican verkar mycket bra, finns nästan inget negativt att läsa om den, mycket snabb, bra batteritid känns också viktigt och inte minst väldigt billig.
Detta gjorde jag för att sedan ( kanske om 3-5 mån.) kunna uppgradera till, vad jag hittills kan se, troligen HTC Bravo, 3,7 tum, kan kännas som max storlek för mig, liten lätt och smidig i yttermått, en värsting i prestanda vad jag kunnat se. Nexus One kunde också varit en kandidat, men i största laget för mig, även om den är smidigare än t.ex N900.
Allt är induviduellt och hur man resonerar, men kanske lite förslag nu när det kommer att komma många fina lurar lite framöver.
Postad 11 januari 2010 - 21:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det hänger ju till stor del om man anser sig behöva fysiskt tangentbord...
Har faktiskt en mobil som är lite tyngre och större än N900 och den går ner i fickan i mina jeans så jag plågas inte....
Av vad jag testat så tycker jag fysiskt tangentbord är helt överlägset..
Men de är ju inte alla som bryr sig om det utan tycker att en mobil som iphone duger å skicka nått strö sms...
Annars så tycker jag Htc Hd2 var helt ok med en underbar skärm och bra storlek om man ser film(surfar..
Kändes inte alls så farligt stor heller som man lätt kan tro då den har så pass stor skärm
Postad 11 januari 2010 - 21:28
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Det hänger ju till stor del om man anser sig behöva fysiskt tangentbord...
Har faktiskt en mobil som är lite tyngre och större än N900 och den går ner i fickan i mina jeans så jag plågas inte....
Av vad jag testat så tycker jag fysiskt tangentbord är helt överlägset..
Men de är ju inte alla som bryr sig om det utan tycker att en mobil som iphone duger å skicka nått strö sms...
Annars så tycker jag Htc Hd2 var helt ok med en underbar skärm och bra storlek om man ser film(surfar.. Kändes inte alls så farligt stor heller som man lätt kan tro då den har så pass stor skärm
Så är det säkert, tycke och smak, som jag sa, Har en svärson som har Nokia N97 och han tycker det fysiska tangentbordet är helt överflödigt. Ett exempel på hur olika man är.
Postad 11 januari 2010 - 21:44
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Uhm, nexus one är en rebrandad htc bravo 
Lite annorlunda knappar bara...
Redigerat av simulacra, 11 januari 2010 - 21:44.
Postad 11 januari 2010 - 21:54
Bure719
-
Bure719
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Sålde min iPhone 3G mest på grund av iTunes. Hatar verkligen det programmet!!
Fixar dom drag and drop så kanske det kan bli en iPhone igen, men nu har jag en HTC HD2 och har aldrig varit så nöjd! Allt fungerar precis som JAG vill
Bra med iPhone:
* Kapcitiv skärm
* Surfa går smidigt
* Musikspelaren
Dåligt med iPhone:
* Dålig upplösning
* Dåligt batteri
* Dålig mottagning
* Dålig kamera
* Tråkig i längden
* Ingen multitask
...listan kan göras lång, men har man inte så höga krav så är det en underbar telefon/leksak.
Postad 11 januari 2010 - 21:54
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Uhm, nexus one är en rebrandad htc bravo  Lite annorlunda knappar bara...
Vet att det är HTC som tillverkar Nexus One och dom ser nästan lika ut, men har inte Bravo mindre skärm, 3,7 tum el. blandar jag ihop ? Får kanske leta upp den och kolla igen, det är ett tag sen nu.
Postad 11 januari 2010 - 22:01
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Vet att det är HTC som tillverkar Nexus One och dom ser nästan lika ut, men har inte Bravo mindre skärm, 3,7 tum el. blandar jag ihop ? Får kanske leta upp den och kolla igen, det är ett tag sen nu.
De har lika stora skärmar.  I princip samma telefon! Och ja, jag hade aldrig köpt en iPhone. Och jag använder ett virtuellt tangentbord på min X1a som HAR fysiskt tangentbord. Mest för att jag tröttnat på det.
Postad 11 januari 2010 - 22:18
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
De har lika stora skärmar. I princip samma telefon!
Och ja, jag hade aldrig köpt en iPhone. Och jag använder ett virtuellt tangentbord på min X1a som HAR fysiskt tangentbord. Mest för att jag tröttnat på det.
Ja, där ser man, har blandat. Men båda har väldigt små yttermått förhålladevis till skärmen. Ja, då kan det väl kvitta om det blir Bravo el. Nexus One. Blir kanske en prisfråga då bara, när det är dax.
Postad 12 januari 2010 - 04:53
ljuglampa
-
ljuglampa
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej! Önskar lite hjälp av någon kunnig mobilgeek som har bättre koll än jag  Min gamla K810i börjar kännas riktigt till åren, knappbelysningen och vissa knappar har börjat glappa och den har allmänt en rad hyss för sig som jag inte uppskattar. Är även trött på formatet. Den är för tjock, tung och klumpig. Innan den hade jag en sån där 6mm samsung som, formatmässigt, var underbar. Att den hade ett hopplöst gränssnitt och en trasig skärm efter två veckor var dock mindre underbart. Utifrån de erfarenheterna kommer här mina, måhända omöjliga krav: * Storlek & form:Så tunn som möjligt? Helst inte tjockare än 12-13 mm. Under 100g. Vill kunna ha den i jeans-fickan och karatesparka samtidigt. * Gränssnitt & funktioner:Jag har inga jätteavancerade övningar för mig utan är nöjd om samtal, sms, mms och ett och annat foto ser ok ut, samt att det inte är värsta projektet att besöka mobil.sl.se. Jag klarar dock INTE av irriterande buggar, hängningar, sega menyer osv. Det ska bara fungera lixom, som min micro från 1992, gör vad den ska utan strul. T9 och hur det fungerar att skriva är dock viktigt då jag skriver mkt sms. Så lik SE:s system som möjligt. * Byggkvalitét:Ett par av mina vänner har iPhone vilket nog skulle resultera i relativt omedelbara tårar eftersom det händer att jag tappar mobilen så det måste den tåla. Så.. ser marknaden så deprimerande ut att jag inte har några lämpliga val? Borde jag gräva fram min 10 år gamla fantastiska Nokia 8210? En hjälpande hand? Någon?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|