Program för att göra teman: http://www.forum.nok...Symbian_OS.html
Redigerat av TobbeSwe, 07 oktober 2009 - 09:31.
4 relaterade trådar
Postad 07 oktober 2009 - 09:29 ![]() Program för att göra teman: http://www.forum.nok...Symbian_OS.html Redigerat av TobbeSwe, 07 oktober 2009 - 09:31. Postad 14 oktober 2009 - 18:55 Men hur är det med byggkvaliteten och plastigheten så här ett drygt år efter att telefonen introducerades? Är det fortfarande problem eller är det fixat på nyare telefoner? Hur illa är det? Ni som har haft telefonen ett år, håller den forfarande ihop? Hur lång är batteritiden om man använder telefonen sparsamt och har den inställd på enbart GSM? Finns det annars några andra telefoner som jag bör titta på som har Xenon-blixt, GPS, är smidiga och inte är hutlöst dyra? Cirkus Postad 14 oktober 2009 - 19:43 Batteritiden kan jag inte uttala mig om. När jag är hemma har jag den nästan alltid laddaren i telefonen, för ibland försvinner täckningen, och ligger den utan täckning en natt är batteriet (nästan) helt slut på morgonen. Jag kan inte nog poängtera hur bra jag tycker kameran är för att vara en telefon. Jag skulle nu aldrig kunna köpa en telefon med sämre kamera eller utan xenonblixt. När man väl har vant sig vid en mobil med bra kamera är det tråkigt att vara utan. Jag väljer ofta mobilen framför min fyra år gamla digitalkamera när jag ska ta bilder. Det jag skulle vilja ha om jag skulle köpa ny telefon är följande: * Bättre batteritid när jag använder GPSen. * Större skärm * Nått ställe att ladda ner program ifrån, typ Apples AppStore eller Android Market * 3,5mm hörlursuttag * Kompass (för att rotera kartan vid GPS-navigering bland annat) * Accelerometrar för att automatiskt vrida displayen när man vrider på telefonen och till stegräknare i Nokia Sports Tracker eller motsvarande * Ännu bättre kamera Saker jag inte tycker är nödvändiga i en telefon (jag har använt en HTC Dream/G1 Android-telefon i nästan två månader på jobbet) * WLAN - 3g tycker jag är tillräckligt snabbt för att kolla mailen, ladda ner lite småprogram, läsa nyheterna osv * Touchskärm - Tycker det funkar bra att navigera med d-pad och vanliga siffertangenter Postad 14 oktober 2009 - 21:19 Hur menar du att täckningen försvinner? Är det något problem med nätet eller beror det på telefonen? Ungefär hur länge kan du använda GPS:en innan du måste ladda telefonen? Jag har idag en blåtands-GPS som går att använda ihop med mobiltelefon och den har väldigt bra batteritid, upp till 20-25h enligt specen (har aldrig låtit den gå så länge utan laddning så jag vet inte om det stämmer) och det är förstås smidigt. Men det vill ju till att man har med sig GPS:en när man behöver den, ligger den hemma i byrålådan gör den ju ingen nytta. Telefonen däremot är ju alltid med. Postad 14 oktober 2009 - 21:31 Jag vet inte exakt hur länge batteriet räcker när jag kör GPS. Det räcker iaf inga 20 timmar, det är säkert. Det längsta jag har använt den i sträck är nog drygt två timmar. Det klarade den iaf... Jag använder bara GPSen till Nokia Sports Tracker när jag är ute och går/springer, så det blir ju inte så långa stunder. Jag skulle inte lita på att batteriet räcker om jag skulle ut och köra bil en dag. Postad 16 oktober 2009 - 09:02
Tack för svaret. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är sjukt att det inte går att sätta en bild som bakgrund, så att den täcker hela displayen. Detta är första gången jag sett detta fenomen. Har haft sony ericsson innan samt lite andra, och där har det funkat . Har fått reda på att det ska finnas ett program som man kan ladda ner till telefonen som gör att du kan sätta en bild som bakgrund så att den sträcker sig över hela displyen, men vet ej vad det heter. Någon som vet får gärna skriva detta här ![]() MVH Morgan Postad 16 oktober 2009 - 14:12 Redigerat av TobbeSwe, 16 oktober 2009 - 14:16. Postad 26 oktober 2009 - 23:35 Men när jag har installerat kan jag inte hitta var man kommer åt programmet, jag har suttit och sökt på internet i 2h nu och inte kommit fram till något Jag kan se information och avinstallera programmet i programhanteraren, men annars kan jag inte hitta det ![]() Kan någon snabbt hjälpa mig? Tack på förhand! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |