Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX Interface Enhancer (TViXiE)

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 mars 2009 - 10:33

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
De koderna säger mig inte så mycket, men jag tycker du ska testa att dra ner den senaste versionen 0.9.8 (som nu mera kommer med en installer)
Installera tvixie på nytt, i en helt ny mapp, t.ex. "Tvixie 098"
Kolla igenom inställningarna så att det är ställt på rätt modell och testa att det funkar.
Funkar det så radera den gamla tvixiemappen.
Detta borde vara det enklaste sättet för dig att få igång det hela.

Annars kanske du saknar någon del/uppdatering till .NET som tvixie använder sig av?
Funkar det fortfarande inte så får du nog försöka få jomas uppmärksamhet.
Lycka till.

Postad 06 mars 2009 - 20:08

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Annars kanske du saknar någon del/uppdatering till .NET som tvixie använder sig av?

Kan mycket väl vara det som är boven, tack för att du gjorde mig uppmärksam på den detaljen.

Postad 07 mars 2009 - 18:20

Unregistered5990ace4
  • Unregistered5990ace4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tackar för ett underbart program. Funkar hur bra som helst. Behövde inte ens klura mer än ett par minuter för att lära mej basic. Bara att läsa denna guide: http://www.tvixie.co.../QuickGuide.pdf
En liten fråga bara: Hur gör man för att byta ut ikoner och bakgrunder. Lite tråkiga är originalen...

Redigerat av Unregistered5990ace4, 07 mars 2009 - 19:12.

Postad 08 mars 2009 - 08:56

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Tackar för ett underbart program. Funkar hur bra som helst. Behövde inte ens klura mer än ett par minuter för att lära mej basic. Bara att läsa denna guide: http://www.tvixie.co.../QuickGuide.pdf
En liten fråga bara: Hur gör man för att byta ut ikoner och bakgrunder. Lite tråkiga är originalen...

Byt backround.jpg mot din egen (ligger i template-mappen). Se till att ha rätt upplösning.
Upfolder.jpg läggs i varje folder.

Postad 13 mars 2009 - 09:19

berabe
  • berabe
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Tack för en utmärkt Video-informationstillämpning !!

Till min fråga:

Finns det något motsvarande för Audio-information?? för Tvix!

Postad 14 mars 2009 - 15:58

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Finns det något motsvarande för Audio-information?? för Tvix!

Det är på väg, version 0.9.8.0 kommer att ha stöd för Audio. :blink:

TViXiE v0.9.8.0 beta 3 finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/

2009-03-03 16:14:51   Rendering background using template 'Standard' based on selected model 'M-6500A'
2009-03-03 16:14:54   ERROR while rendering background (Input string was not in a correct format.)
2009-03-03 16:14:54   Rendering background using template 'Standard (Swedish)' based on selected model 'M-6500A'
2009-03-03 16:14:54   ERROR while rendering background (Input string was not in a correct format.)

Detta ska vara fixat i beta 3 av 0.9.8.0 som nu finns att hämta på http://www.tvixie.com/.
Återkom gärna om det nu fungerar för dig.

Postad 23 mars 2009 - 23:08

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej!
När kommer det efterlängtade stödet för MAC?

Postad 26 mars 2009 - 18:54

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Nu finns en ny version av TViXiE tillgänglig. Ny version är 0.9.8.1.
Gå till http://www.tvixie.com/ för att ladda ner.

TViXiE is a GUI builder for TViX and NMT media players. It automatically downloads movie/music information and cover art from a huge selection of movie sites (plugins) and builds folder picture and background picture with movie information.

Postad 27 mars 2009 - 09:55

Taken
  • Taken
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Med 0.9.8.1 så får jag direkt "No titel(s) found matching your search!" när jag klickar på "Get". Funkade fint i beta3 som jag använde innan. Det kommer så snabbt att jag misstänker att den inte ens försöker kontakta siterna och hämta data.

Detta är vad som står i loggen om det:
[codebox]2009-03-27 09:54:05 Started collecting movie information for the following movies
2009-03-27 09:54:05 Title: Max Payne
2009-03-27 09:54:05 Finished collecting movie information, collecting phase took 00:00:00[/codebox]

Redigerat av Taken, 27 mars 2009 - 09:56.

Postad 27 mars 2009 - 12:53

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Med 0.9.8.1 så får jag direkt "No titel(s) found matching your search!" när jag klickar på "Get". Funkade fint i beta3 som jag använde innan. Det kommer så snabbt att jag misstänker att den inte ens försöker kontakta siterna och hämta data.

Detta är vad som står i loggen om det:

2009-03-27 09:54:05   Started collecting movie information for the following movies2009-03-27 09:54:05      Title: Max Payne2009-03-27 09:54:05   Finished collecting movie information, collecting phase took 00:00:00

Har du lust att skicka tvixie.log till [email protected] så vore det kanon!
//joma

Postad 27 mars 2009 - 13:35

Taken
  • Taken
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har du lust att skicka tvixie.log till [email protected] så vore det kanon!
//joma

Har skickat loggen som du bad om, men jag har också lyckats bli av med buggen. Misstänker att det berodde på att jag helt enkelt installerade den nya versionen utan att först radera den gamla. När jag gjorde en avinstallation och raderade den gamla versionen helt innan installation så löste det sig och allt funkar som det ska.

Postad 28 mars 2009 - 10:53

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/

Postad 28 mars 2009 - 12:21

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0
hade ett sådant program tidigare men tyckte det va skit. Det jag vill ha är när man sätter på tvixen, kommer in i film mappen så vill jag ha alla filmers covers framme, inte att jag väljer en film som har en icon som en map. Är ni med vad jag menar? går det att ordna?

Postad 28 mars 2009 - 13:39

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

hade ett sådant program tidigare men tyckte det va skit. Det jag vill ha är när man sätter på tvixen, kommer in i film mappen så vill jag ha alla filmers covers framme, inte att jag väljer en film som har en icon som en map. Är ni med vad jag menar? går det att ordna?

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar men det är just vad detta program gör.
Hämtar hem film information om dina filmer och skapar en omslags bild som du ser (istället för map ikonen) och en bakgrunds bild som du ser när du går in en film katalog.
Så när du slår på TViX'en och väljer video så kommer du att se alla film omslag och väljer du en film kommer du att få upp film information om denna.
Så här ser det ut efter att man kört TViXiE. (jag har inte gjort filmen) :)
http://www.youtube.c...h?v=EvdyMZuAppQ

Postad 28 mars 2009 - 16:00

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
Nu har jag flyttat och vill ge tvixie en chans då det verkar vara ett toppenprogram.

Vill bara kolla en del saker med er först:

Behöver man ha datorn kopplad till tvixen? Kan koppla tvixen till internet lätt, men att ha en dator på samtidigt som tvixen är inte lockande då jag flyttar runt min bärbara hela tiden..

Om detta inte är ett krav så ska jag testa direkt :)

ps. jag hittar inte ens tvixen på nätverket.. något som måste ställas in för att man ska se den på datorn?

Nu är problemet att tvixhd1/tvixhd1 inte fungerar som anv.namn/lösen. Har vista som operativsystem..

Redigerat av Mahti, 28 mars 2009 - 16:19.

Postad 28 mars 2009 - 20:20

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar men det är just vad detta program gör.
Hämtar hem film information om dina filmer och skapar en omslags bild som du ser (istället för map ikonen) och en bakgrunds bild som du ser när du går in en film katalog.
Så när du slår på TViX'en och väljer video så kommer du att se alla film omslag och väljer du en film kommer du att få upp film information om denna.
Så här ser det ut efter att man kört TViXiE. (jag har inte gjort filmen) :)
http://www.youtube.c...h?v=EvdyMZuAppQ

ja, precis så vill jag ha det. Funkade inte på det viset innan. Men nu är det ju perfekt. super!

Postad 30 mars 2009 - 12:24

MagBlixt
  • MagBlixt
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon idé om/när en mac version kan tänkas komma ut?

Postad 30 mars 2009 - 16:29

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
Mitt TViXiE vill inte starta.. Har försökt installera om .NET. Men mitt windows säger bara att det redan är installerat så jag får väl hoppas att det är något annat som krånglar..

Felmeddelandet säger: "TViXiE har slutat fungera".. detta kommer upp direkt när jag försöker starta programmet :)

Skall TViXiE installeras på tvixen eller datorn?

Redigerat av Mahti, 30 mars 2009 - 17:15.

Postad 30 mars 2009 - 20:19

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
På datorn.

Postad 31 mars 2009 - 11:47

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

På datorn.

Då hade jag fattat det rätt. Men får inte programmet att starta :)

Postad 31 mars 2009 - 17:49

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Då hade jag fattat det rätt. Men får inte programmet att starta :)

Gå till http://www.tvixie.com och ladda hem programmet igen. Har fixat setup programmet så det ska funka med Vista och UAC.

Redigerat av Unregistered52d00d79, 31 mars 2009 - 17:49.

Postad 04 april 2009 - 18:45

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Jag får den inte att ta ner covers med min dator som har Vista. Jag får välja och allt är frid o fröjd men sen kommer jag tillbaka där det fortfarande står i staus rutan "found xtitle(s)" Den vill inte bekräfta nya informationen på något sätt, finns det en lösning?

Postad 07 april 2009 - 13:49

berabe
  • berabe
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Installationen av senaste ver: 0.9.8 build 25391 funkar ej.

Får upp något felmeddelande som lyder:

There is a problem with this Windows Installer package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor.

Vad ska man göra?

Någon som har ett tips?

berabe

Postad 07 april 2009 - 21:13

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Gå till http://www.tvixie.com och ladda hem programmet igen. Har fixat setup programmet så det ska funka med Vista och UAC.

Tackar, nu kunde jag starta programmet :)

Nästa fråga. Ska filmerna man vill se vara på datorn för att tvixie ska fungera?
Jag kör datorn trådlöst mot tvixen och har mina filmer på tvixen med 2st externa hårddiskar, trodde att programmet skulle fungera fast filmerna inte låg lokalt på datorn. (tror att det inte fungerar då guiden säger att man ska öppna sin "tvix movie folder" och exemplet har detta under en lokal hårddisk.

Eller kan man få tvixen att se ut som en lokal hårddisk möjligtvis?

Postad 13 april 2009 - 14:20

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Eller kan man få tvixen att se ut som en lokal hårddisk möjligtvis?

Starta en windows explorer (via startmeny/accessories). Högerklicka "My Computer" och välj "Map Network Drive". Välj en drive-bokstav som inte är upptagen och skriv in "\\<IP-adress till tvixen>\tvixhd1" manuellt i folderrutan. För att jag ska få upp driven i Tvixie så måste jag först klicka på den i en windows explorer och skriva in användarnamn/lösenord till tvixen (tvixhd1/tvixhd1) och sedan är den accessbar via Tvixie, men det finns antagligen något sätt att slippa det.

Postad 13 april 2009 - 15:54

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0
Kör Xp Sp3 och får följande fel när jag ska ta ner information om filmerna(körde med 0.9.7 versionen förrut och den funkade jättebra)
http://i43.tinypic.com/4u9owg.jpg

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  4u9owg.jpg   93,09K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Peterrrrr, 13 april 2009 - 15:55.

Postad 13 april 2009 - 18:02

mnordlin
  • mnordlin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Installationen av senaste ver: 0.9.8 build 25391 funkar ej.

Får upp något felmeddelande som lyder:

There is a problem with this Windows Installer package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor.

Vad ska man göra?

Någon som har ett tips?

berabe

Jag har sedan nån vecka försökt att installera samma version (under XP Home SP3), med samma resultat som berabe. Fick för en vecka sedan återgå till build 12xxx, samma sak idag. Nu försökte jag också med att installera till en ny folder, no success. Kan det vara så att installationen funkar under Vista, men inte under XP numera?

Redigerat av mnordlin, 13 april 2009 - 18:03.

Postad 15 april 2009 - 19:12

Big_Daddy
  • Big_Daddy
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Först vill jag bara säga att programmet är finfint, och gör det betydligt lättare att på ett snyggt sätt välja film hemma och "pitcha" in dem till min fru. Keep up the good work!

Däremot har jag sedan en uppdatering av firmware på min TViX 6500 problem med applikationen. Jag kan inte längre navigera runt och se/uppdatera filmerna. Då jag försöker logga in via min vanliga ftp-klient ges ett felmeddelande om att samtliga tre användare (nyhet med "senaste" firmware) redan är upptagna. Min gissning är alltså att applikationen har problem med det nya stödet för flera samtidiga användare, som behöver åtgärdas, men rätta mig gärna om jag har fel.

Postad 18 april 2009 - 07:07

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har sedan nån vecka försökt att installera samma version (under XP Home SP3), med samma resultat som berabe. Fick för en vecka sedan återgå till build 12xxx, samma sak idag. Nu försökte jag också med att installera till en ny folder, no success. Kan det vara så att installationen funkar under Vista, men inte under XP numera?

Jag har lagt upp en till ZIP fil (TViXiE-0.9.8.25391-bin.zip) under Download på http://www.tvixie.com/ som du kan ladda hem och packa upp till valfri katalog. Alltså den innehåller inte något setup program.

Postad 18 april 2009 - 07:30

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Kör Xp Sp3 och får följande fel när jag ska ta ner information om filmerna(körde med 0.9.7 versionen förrut och den funkade jättebra)
http://i43.tinypic.com/4u9owg.jpg

Får samma fel om jag klickar på Get knappen. Om jag klickar i t.ex. något under Cast and Directors gråas Getknappen ut.

Funkar bra med 0.9.8.0 beta.

Kör XP

Redigerat av Bullit, 18 april 2009 - 07:31.

Postad 19 april 2009 - 21:24

mnordlin
  • mnordlin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack! Det gick utmärkt: Avinstallera Tvixie - Installera bld 12xxx - kopiera de unzippade filerna över bld 12xxx.

Jag har lagt upp en till ZIP fil (TViXiE-0.9.8.25391-bin.zip) under Download på http://www.tvixie.com/ som du kan ladda hem och packa upp till valfri katalog. Alltså den innehåller inte något setup program.

Postad 03 maj 2009 - 18:49

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
kommer det något stöd för mac inom kort?

Postad 05 maj 2009 - 09:57

Unregistered69fbab21
  • Unregistered69fbab21
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Strålande program. Blev tvungen att köpa mig en tvix så jag kunde använda det :)

Postad 08 maj 2009 - 18:37

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Tack för ett bra program :) . Det är helt överlägset att snabbt kunna bläddra runt bland alla filmer och välja det som passar humöret för kvällen.

Har ett par frågor:
  • Det börjar bli många filmer nu. Kan man skapa ikonsidor motsvarande Video-sidan för t ex Barnfilm, Konserter etc? Alltså, när man väljer Video så visas en sida med egendefinierade kategorier och när man öppnar en av dessa så visas en ikonsida motsvarande dagens. (Jag syftar på de sidor som TVIX visar på TVn).
  • Går det att byta ut den gula "upp"-mappen som visas i TVIXen?
Tack på förhand

Postad 09 maj 2009 - 11:09

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tack för ett bra program :) . Det är helt överlägset att snabbt kunna bläddra runt bland alla filmer och välja det som passar humöret för kvällen.

Har ett par frågor:

• Det börjar bli många filmer nu. Kan man skapa ikonsidor motsvarande Video-sidan för t ex Barnfilm, Konserter etc? Alltså, när man väljer Video så visas en sida med egendefinierade kategorier och när man öppnar en av dessa så visas en ikonsida motsvarande dagens. (Jag syftar på de sidor som TVIX visar på TVn).
  • Går det att byta ut den gula "upp"-mappen som visas i TVIXen?
Tack på förhand

Svaren är JA (för att byta ikonen på en mapp, lägg bara en bild i mappen som heter folder.png) och JA (samma sak fast bilden skall heta upfolder.png).

Kolla in den här tråden på MPCCLUB. Där finns en massa ikoner folk har gjort för just detta.

Mycket nöje ;)

Postad 09 maj 2009 - 20:29

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Perfekt, tack ;) .

Du vet händelsevis inte hur man kan få presenterat fler filmer på samma sida också? Nu visas det två rader med fem filmer åt gången. Har en 50" tv så det skulle vara bättre med 6 eller 7 filmer per rad istället.

Tack på förhand

Postad 09 maj 2009 - 21:02

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Kan man dra i pilen uppe till höger, coversize?

Postad 10 maj 2009 - 08:54

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
I Tvixie kan man ändra storleken på omslagen men vad jag vet så går det inte att ändra i Tvixen, alltså det du ser på TVn går inte att ändra storleken på.

Postad 10 maj 2009 - 14:07

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Tror att det är så också. Synd, men det är väl bra att det finns något att förbättra ;) .

/Gargantua

Postad 23 juni 2009 - 16:07

ljudblind
  • ljudblind
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Kan ej installera programet saknas någon script har uppdaterat windows och alla dessa servicepack men får de inte att fungera en då saknas någon script en då länkar med en fil tog en printscreen på fel medelandet som ni kan se...någon som kan hjälpa mig kanske :( MVH Micke

Bifogad fil(er)

Postad 14 juli 2009 - 11:22

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ny version av TViXiE (0.9.9) finns nu att ladda ned på http://www.tvixie.com/

Följande har hänt sedan sist:
- Added: Added Western Digital HD TV media player to the supported models list (models.xml).
- Fixed: Uses Background element and FileName attribute in models.xml when creating/reading the background image.
- Added: You can now view model details in Options->General by clicking the View Model details... link to the
right of the Models list
- Added: You can now view model details by clicking the Model in the lower status bar where it says Model: ...
- Added: New variable to Templates %TITLEPATH% which resolves to the path where the movie/music is located
- Fixed: Ensures visibility of the first checked item (Cover, Movie Info, Cast&Director and Rating) in Get Movie Information window
- Added: When editing movie information you can select a new cover picture.
- Added: Ability to view cover in real size or reduced size when selecting cover from a search,
configurable in Tools->Options->Image - "Show cover in real size in the cover search result window"
Turned off by default due to lengthy rendering on some old machines.
- Fixed: Custom Tooltip window for movie/music search result does not steal focus
- Added: Template Editor - Select Elements with the mouse in the picture
- Added: Template Editor - Selected Element is highlighted in yellow
- Fixed: Template Editor - Asks for save if template has changed when clicking File->New or File->Open
- Added: Template Editor - Displays the mouse position within the picture
- Added: Template Editor - Ctrl+I (View->Element Info) shows/hides the Element Info
- Added: Template Editor - Pressing F5 now renders (refreshes) the image
- Added: Template Editor - Added Docking Panels, you can now dock the Toolbox window on the sides or have it auto hide.
- Added: Template Editor - You can now drag elements around with the mouse

Mvh Mathias

Postad 22 juli 2009 - 17:37

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ny version 1.0.0 finns nu att ladda ned på http://www.tvixie.com/

Nyheter:
- Added: Added Docking Panels (Directory explorer on the left side is now a Dock Panel which means that you can move it around, have it floating or auto hide it) [joma]
- Fixed: Some minor content navigation bugs [joma]
- Added: Dock Panel layout is being saved to TViXiEDockPanel.config (to be able to restore user layout) [joma]
- Added: Templates dock panel with all the templates, mark the folders you want to set a template for and select a template and click Apply. You can also apply a template if movieinfo.tvixie exists in the current directory. [joma]
- Fixed: FTP connection issues introduced with the 1.3.74 TViX 6500-A firmware [joma]

//joma

Ny version 1.0.1 build 24532 finns nu att ladda ned på http://www.tvixie.com/

Nyheter:
- Fixed: Speeded up the loading of available templates in the "Get Movie Information" window [joma]
- Fixed: Movie Provider - IMDB Cast & Director is now working again [joma]
- Fixed: Template Editor - Dock Panel layout is being saved to TemplateEditorDockPanel.config [joma]
- Fixed: Template Editor - You can now toggle Overlays on/off [joma]

//joma

Postad 16 augusti 2009 - 03:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Har installerat framwork 3.5 men kan fortfarandei nte installera tvixie får flemeddelande " ther is a problem with windows installer package". Drog ner den andra filen på tvixie som inte krävde installation men då hittade programmet ingenting när den sökte efter filmer. Letat runt och provat allt möjligt, någon som har en lösning?

Redigerat av genstruktur, 16 augusti 2009 - 03:55.

Postad 17 augusti 2009 - 02:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
HAr nu fått det att funka!

HAr en annan fråga dock, när man har en mapp med många filer i så kommer filnamnen över info om filmen/serien. Hur löser man detta? Blir helsnurrigt och grötigt....Sen förstod jag inte riktigt, kunde man dölja allt annat än själv filmnamnet i visningen i mappen?

Redigerat av genstruktur, 17 augusti 2009 - 19:30.

Postad 12 september 2009 - 13:37

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
VAd är skillanden på att köra "use internet connection" och " direct" under options?

Postad 25 september 2009 - 16:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Om man får lov att klaga lite :angry: .

Omslagsbilderna till skivor(music) håller mycket sämre kvalite än de till film. Man kanske skulle ha någon provider med bättre kvalite än Cdon?

Postad 25 september 2009 - 16:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Perfekt, tack :) .

Du vet händelsevis inte hur man kan få presenterat fler filmer på samma sida också? Nu visas det två rader med fem filmer åt gången. Har en 50" tv så det skulle vara bättre med 6 eller 7 filmer per rad istället.

Tack på förhand

Man kan väl köra tumbnail istället för iconmod, inte lika snyggt dock ;)

Postad 27 september 2009 - 11:57

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

HAr nu fått det att funka!

Har samma problem som du haft. Hur fick du det att funka?

Redigerat av Gargantua, 27 september 2009 - 11:58.

Postad 27 september 2009 - 16:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Har samma problem som du haft. Hur fick du det att funka?

Jag körde den där binary versionen som fanns på hemsidan, den man packade upp bara och inte istallerade.

Postad 28 september 2009 - 22:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Själv hittade jag templeten "eye-view" på tvixiehemsidan, riktigt snyggt. Gillar att allt ligger lite längre upp i bild så inte mappnamnet blandar sig med resten som det gör på många andra templetes också.

Posatade i tråden där och killen var sjysst som la upp wallpapers också så hela tvixen ser likadan ut, han skulle även fixa en musictemplate i veckan, supernice B)

http://www.tvixie.co...wforum.php?f=16

Får tacka för ett fint program annars, gör hela upplevelsen mede tvixen så mycket bättre! Tack!!!! :lol:

Edit: Sista dagarna så kommer inte infon om "genre" med, vad beror detta på?

Redigerat av genstruktur, 01 oktober 2009 - 15:02.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.