Lite kul att de kan recensera de så fort, om man tänker att servrarna har inte varit uppe länge.Recension:
Presentation 6.0
Graphics - 8.0
Sound - 7.0
Gameplay - 7.5
Lasting Appeal - 7.5
Overall - 7.6
http://ps3.ign.com/a.../1063592p2.html
MAG: Massive Action Game (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game (inkl. Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
MAG: Massive Action Game- PSN-ID-tråden -SPELA NU (15 inlägg)
|
14 år sedan |
MAG-KLAN! (72 inlägg)
|
16 år sedan |
BF: BC2 - VS - MAG!? (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 27 January 2010 - 18:07
Postad 27 January 2010 - 19:10
Exakt, detta är ju verkligen ett spel där man behöver lägga många timmar för att sätta sig in i det ordentligt. Att recensenten ger det högsta delbetyget till grafiken säger väl alltLite kul att de kan recensera de så fort, om man tänker att servrarna har inte varit uppe länge.
Postad 28 January 2010 - 08:51
Postad 28 January 2010 - 09:11
PSN:MadAbility
Postad 28 January 2010 - 09:16
Postad 28 January 2010 - 15:30
Så snart sitter man och hojtar i PS3 orginal headsetet i S.V.E.R- fraktionen.
Direkt efter jag beställde så höjde Pccity priset med 100kr. Tur att man hann lägga en order innan och kom undan med det billigare alternativet
Ses på slagfältet kamrater!
Postad 28 January 2010 - 16:09
Fick precis hem min MAG bundle.
Så snart sitter man och hojtar i PS3 orginal headsetet i S.V.E.R- fraktionen.
Direkt efter jag beställde så höjde Pccity priset med 100kr. Tur att man hann lägga en order innan och kom undan med det billigare alternativet![]()
Ses på slagfältet kamrater!
Det var definitivt ett bra pris från början. Jämför MAG 568:- och Headset 345:- separat, det blir 913 :-
Så 799 för båda är en bra deal om man är i behov av båda
Postad 28 January 2010 - 17:10
Postad 28 January 2010 - 17:46
Jag gillar spelet, lirade med folk från Kanada och USA igår och märkte inte mycket av lagg.
Tar lite tid att bli van vid kontrollerna men uppskattar definitivt att man kan skräddarsy sina egna karaktärer och loadouts - är Medic-on-the-spot just nu och njuter av att äntligen kunna använda mitt headset till PS3.
köpte mitt på game och ångrar mig djupt just nu. slänger ut den på tradera i morgon.
Postad 28 January 2010 - 21:45
Postad 29 January 2010 - 20:42
Nu är en beställning gjord! Får nog spelet på måndag!
![]()
PSN: bure719
bluie, vad har du för namn på PSN?
btw, om det skulle vara någon som sitter med Ravens förbokningserbjudande (in game uniform + dynamic theme), men hellre skulle vilja ha SVER så går det bra att droppa mig ett msg för ett byte...
Postad 30 January 2010 - 14:51
PSN: T1k1_
Postad 30 January 2010 - 17:45
Så galet roligt, jag hade tur och fick bra pluton och squadledare så allt var saft och bullar. Vi vann matchen och FI lyckades bara öppna två huvudpunkter men jag måste erkänna att det var lite darrig på rösten när jag visste att det var 128 man som lyssnade på mina kommandon på svengelska
Postad 30 January 2010 - 22:54
verkar lite skumt faktiskt, hade förstått om det hade varit så att squadleaders osv var tvungna att ha headset, men att alla skulle behöva ha det verkar mycket skumt. Men att man behöver göra något för att fler ska använda headset är helt klart men det här verkar lite väl drastiskt
Postad 30 January 2010 - 23:17
Det verkar som artikeln har tagits bort från sidan. Kanske betyder att det är falskt.från och med den 10 februari ska man tydligen vara tvungen att ha ett headset för att kunna spela MAG, enligt denna artikel
verkar lite skumt faktiskt, hade förstått om det hade varit så att squadleaders osv var tvungna att ha headset, men att alla skulle behöva ha det verkar mycket skumt. Men att man behöver göra något för att fler ska använda headset är helt klart men det här verkar lite väl drastiskt
Postad 30 January 2010 - 23:26
According to a recent email from Zipper Interactive sent to GameStop's around the country, MAG will be requiring ALL participants to be wearing a headset in order to play the game starting on February 10th. This will ensure that MAG becomes the game it is supposed to be: an army communicating and working together to achieve common goals.
Postad 31 January 2010 - 02:24
Personligen - utmärkt ide, trött på folk som köper multiplayer-spel som har taktiskt upplägg utan att ha möjlighet att kommunicera - vilket är själva poängen med ett taktiskt spel.
det var i alla fall några mail som skickats ut om detta (läs nedan, utdrag ur artiklen) så om dom nu existerar så borde det ju dyka upp någon annan stans snart, men låter som sagt mycket tveksamt.
Postad 31 January 2010 - 09:40
från och med den 10 februari ska man tydligen vara tvungen att ha ett headset för att kunna spela MAG, enligt denna artikel
Ska nu vara bekräftat som ett falskt rykte. Läs här
Postad 31 January 2010 - 11:05
Postad 31 January 2010 - 11:35
Funderar på att plocka upp detta idag. Spelade betan men var inte riktigt hundra på det. Blir väl bättre när man kör med folk som faktiskt håller ihop och pratar, klantråd någon?
Finns en inofficiell klantråd
Spelar varje natt, bara hänga på.
Postad 01 February 2010 - 11:21
Postad 01 February 2010 - 18:14
Postad 01 February 2010 - 18:27
Hoppas kunna joina imorgon om nu spelet letar sig ner i brevlådan någon gång dvs
EDIT:Glömde en ganska central grej, se till att hålla dig intill fraggern (de objektet som är markerat) för att få extra fragger points dvs dubbel xp. Sen gäller det förstås att squadleadern sätter fraggern på ett lämpligt ställe också.
Redigerat av vvv, 01 February 2010 - 18:48.
Postad 01 February 2010 - 19:08
Måste man stå i fraggern, eller kan man stå utanför fraggern och skjuta fiender som ino den?Precis som zippi säger är det reviving och healing som gäller för att levla snabbt. Så det bästa sättet är att ta alla medic unlocks det första man gör, det hjälper både laget och en själv i levlingen. Visst är det frestande att låsa upp ett bättre vapen osv. men den xp boosten som medic ger om man spelar den rätt är helt klart värt det.
Hoppas kunna joina imorgon om nu spelet letar sig ner i brevlådan någon gång dvs
EDIT:Glömde en ganska central grej, se till att hålla dig intill fraggern (de objektet som är markerat) för att få extra fragger points dvs dubbel xp. Sen gäller det förstås att squadleadern sätter fraggern på ett lämpligt ställe också.
Postad 01 February 2010 - 19:17
Medic är den roll jag oftast tar på mig, SVER har en fantastisk SMG som fullt deckad gör ett bra jobb när man behöver försvara sin resuscitation. Du behöver 2 skills i Medic-trädet, dels den som gör att du kan heala, dels den som res'sar folk. Jag brukar byta frags mot smokes för att kunna täcka ett område om jag måste res'sa någon otillgänglig.
Många har negativa kommentarer över medics (för mycket xp) men varje gång jag är i en squad där jag är enda medic så förlorar vi massor av folk - vilket är att förlora tid - vilket är att förlora initiativ och moment - vilket resulterar i förlust om motståndaren har någon aning om vad de gör.
Combat Medic är roligt, jag brukar ha mellan 10-15 kills och 5-10 deaths, 7-15 Resuscitations och massa av heals. Var inte blyg heller - förklara för teamet att du kommer vara medic och att de inte ska bleeda utan ropa på dig istället.
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 01 February 2010 - 19:21.
Postad 01 February 2010 - 19:24
Postad 01 February 2010 - 19:46
Hur sätter man "fraggern" egentligen, har än så länge bara tillgång till första befälsgraden, måste man ha högre än så?
Postad 01 February 2010 - 20:20
Det är väldigt mycket att läsa men det är väldigt bra innehåll så ta er tid att den del av tråden som är guide. Även om det inte är så roligt att sitta och läsa så är det desto roligare att spela när man vet hur saker funkar så läs läs läs
Postad 01 February 2010 - 20:24
Jag har inte heller kommit till en level så att man kan sätta en fragger. Vet inte exakt hur mycket xp man får för att laga saker, men jag skulle tro att du får 1xp var femte sekund eller nått sånt.Hur är det med repair kits, jag har mest kört sabotage än så länge men har funderat på att köra lite andra typer av games och reparera bunkrar och torn. Får man lika mycket exp för att laga grejer?
Hur sätter man "fraggern" egentligen, har än så länge bara tillgång till första befälsgraden, måste man ha högre än så?
Postad 01 February 2010 - 21:20
Ni som undrar hur grejer funkar eller hur spelet ska spelas rekommenderar jag att läsa denna guiden
Det är väldigt mycket att läsa men det är väldigt bra innehåll så ta er tid att den del av tråden som är guide. Även om det inte är så roligt att sitta och läsa så är det desto roligare att spela när man vet hur saker funkar så läs läs läs
Den guiden är bra ur taktik synpunkt men svarar tyvärr inte på min fråga
Postad 01 February 2010 - 21:23
Den guiden är bra ur taktik synpunkt men svarar tyvärr inte på min fråga
Det gör den visst
Who can issue FRAGOs?
Only Squad Leaders can issue FRAGOs.
Postad 01 February 2010 - 21:42
Det gör den visst
Jaa... men hur? Är det från kartan eller är det genom den där som ser ut som en kamera?
Postad 01 February 2010 - 21:54
Jaa... men hur? Är det från kartan eller är det genom den där som ser ut som en kamera?
http://farm4.static...._8edc3a18c2.jpg
Ser ut som pil ner är rätt knapp
Postad 01 February 2010 - 22:26
Man kan också göra det genom att använda select knappen och få upp en karta där du kan sätta fragger och kalla in airstrikes m.mJaa... men hur? Är det från kartan eller är det genom den där som ser ut som en kamera?
Annars är det väll bara att skrika på någon i squaden eller någon annan squadleader/plutonleader, finns säkert någon som vet hur saker funkar.
Postad 02 February 2010 - 00:42
Postad 02 February 2010 - 01:32
För övrigt så är det kul att se att många verkar köra spelet, jag har ju en del av er på min lista och kör också S.V.E.R men jag kommer snart gå veteran och köra igenom de andra två men tanken är att landa i S.V.E.R när jag är klar med att testat alla vapen och så (om nu inte Raven och Valor har något spektakulärt att komma med).
Postad 04 February 2010 - 08:46
Angående att sätta FRAGOs så går det förvisso utmärkt att trycka ner på d-paden och R1 för att markera men är det flera objekt nära varandra så är det lätt hänt att det bli fel objekt markerat och man måste vänta några sekunder för att sätta en ny. Så själv föredrar jag att dra fram kartan men det är väl en smaksak.
För övrigt så är det kul att se att många verkar köra spelet, jag har ju en del av er på min lista och kör också S.V.E.R men jag kommer snart gå veteran och köra igenom de andra två men tanken är att landa i S.V.E.R när jag är klar med att testat alla vapen och så (om nu inte Raven och Valor har något spektakulärt att komma med).
Jag tycker att ravens sista Heavy Machine Gun är väldigt trevlig, samma sak med deras sista sniperbössa som jag så snällt lånade av en vänlig kille som var villig att låna ut den.
Postad 04 February 2010 - 09:27
Säljer 1st MAG som ja lirat några få timmar bara. Har inte tid att sätta mig in i det tyvärr=(
Hör ni om någon som ska köpa det så kan jag sälja det för 450:-.
Annons finns på min sida, tror jag..hmm.
Postad 04 February 2010 - 12:04
Before the patch is available, however, we will be performing a number of maintenance fixes on the server-side as well – which means there will be downtime sometime during our usual window of 1am Pacific/ 4am Eastern/ 9am GMT and 3am Pacific/ 6am Eastern/ 11pm GMT.
Servrarna borde komma igång när som helst nu.
Postad 04 February 2010 - 12:10
http://blog.mag.com/...t-mag-v1-01a-2/
Servrarna borde komma igång när som helst nu.
Kanon! Det behövs lite jobb på servrarna, domination har brakat ihop lite. Samt att det har varit lite för mycket problem med Groups ett tag.
Postad 04 February 2010 - 12:41
om det går vilka fordon finns det ?
gärna en bra länk.
Postad 05 February 2010 - 15:18
Det är inte så stor fokus på det men det finns några fordon.Kan man köra fordon i MAG ?
om det går vilka fordon finns det ?
gärna en bra länk.
Som anfallare har vissa squads tillgång till APCs (armoured personnel carrier). Dessa funkar även som spawnpunkter så det är viktigt att ställa dem på strategiska platser där de inte blir sönderskjutna. En kör fordonet och en sitter i tornet, det går dessutom att släppa ut rök för att täcka dem som hoppar ur fordonet.
Som anfallare kan man även få in en helikopter fast den kör man inte utan den svävar över en förutbestämd plats och fungerar som spawn. Den har en kulspruta som går att bemanna.
Som försvarare finns det en lättare typ av fordon att tillgå, lite jeep-aktig. Den tål mindre än en APC och har klenare kulspruta men den är mycket snabbare. Perfekt om man behöver ta sig ut genom fiendens linjer för att reparera objekt och så.
Postad 07 February 2010 - 12:08
Postad 07 February 2010 - 12:20
Är det många härifrån som kör MAG? Funderar på att plocka upp det idag nämligen...
Inte många alls, har många från MHB på listan och har bara sett Brottarkungen spela de i princip, slösa inte pengar påt, köpt Bad company 2 isåfall!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
MAG: Massive Action Game- PSN-ID-tråden -SPELA NU
3 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?