Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 September 2010 - 21:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Force Unleashed
Lucasarts fortsätter att göra mig besviken. De har banne mig inte gjort någonting bra sedan Jedi Outcast. Vad är det här egentligen? Dålig A.I., taskig spelkontroll och usel speldesign. Det känns som man springer runt med ett lysrör och viftar. En ynklig liten Jawa tar ett flertal träffar med ljussabeln innan den dör. I nästa andetag klyver man en walker med den. :) Man kan inte dodga på ett smidigt sätt, vilket gör att jag känner mig som en av deltagarna i biggest loser och inte en akrobatisk jedi. Nej, man är mer Jedi i Ninja Gaiden än i Force Unleashed. Hoppas de fixar det till uppföljaren för som det är idag är spelet nätt och jämnt värt sina 99 kr och det beror mest på att storyn är överraskande bra om än ganska tunn och att spelet på vissa håll visar att det kan, men av någon anledning allt som oftast inte vill.

2/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 September 2010 - 22:06.

Postad 05 September 2010 - 18:44

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Metroid Other M.

Avklarat - 100%

+ Kontrollen, musiken, grafiken, filmsekvenserna & storyn
- Kort, lite utforskning & inget scannande vilket saknades från Prime serien.

8½ av 10

Postad 08 September 2010 - 11:47

KarlJan
  • KarlJan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Klarade precis Call of Duty! tog sin lilla tid!!

Postad 08 September 2010 - 11:57

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Klarade precis Call of Duty! tog sin lilla tid!!

Fyra-fem kvällar på näst svåraste?

Postad 08 September 2010 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Han kanske menade tvåan på veteran =P. Kan ta ett tag om man inte är l33t.

Postad 08 September 2010 - 14:21

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
CoD: WaW tar liiite mer än ett par kvällar :)

Postad 09 September 2010 - 09:19

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Mafia II (360)

Kan bara säga att jag håller med Zoilers recension till 100%

Vill dock ändå betona: alldeles för lite att göra i den öppna världen.

Får 6/10 av mig

Redigerat av Unregistered01e78752, 09 September 2010 - 09:20.

Postad 09 September 2010 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kan bara säga att jag håller med Zoilers recension till 100%

Det är Filips recension ;)

Postad 10 September 2010 - 06:36

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

CoD: WaW tar liiite mer än ett par kvällar :lol:

en kväll på veteran.. så jäkla svårt är det inte. Fanns några ställen som var lite håriga men annars så :) Största problemet är ju att inte kasta ifrån sig handkontrollen och lägga ner när det går åt skogen :)

Postad 10 September 2010 - 07:36

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
GoW II

Äntligen klar med God of War II. Äntligen skriver jag för att det faktiskt var alltför repetitativt och likt ettan. Pusslen är inte alltför svåra, även om jag körde fast på något ställe. Själva "köttandet" kräver i princip ingen skill överhuvudtaget, det är bara att mata på. Däremot hade jag stora problem med sista knapptryckarsekvensen mot Zeus. Tre gånger ville spelet att jag skulle gå över till Easy mode men jag vägrade sänka mig så lågt.

3/5

Nu ska jag dra igenom trean också, för storyn är ju faktiskt inte helt ointressant.

Postad 10 September 2010 - 08:14

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Själva "köttandet" kräver i princip ingen skill överhuvudtaget, det är bara att mata på.

Här måste jag ju verkligen inte hålla med, jag tycker att, åtminstone lite senare i spelet så var det en del pusslande mellan vapen och attacksekvenser mot vissa tyngre fiender, jag vill minnas att Kerberos-hundarna kunde vara en ordentlig pina. Och även då man skulle time:a blockarna mitt i allt kaos. Kunde bli ganska intressant. Nu har jag inte spelat så väldans många spel i samma genre som God of War, så det kanske är mer avancerat i andra spel.

Postad 10 September 2010 - 08:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ratchet & Clank: Tools of Destruction

Jag avgudade PS2-spelen och har äntligen tagit mig i kragen och skaffat RC. I mina är detta det absolut bästa spelet i serien med snygg grafik, roliga banor och en bred vapenarsenal.

5/5

Ratchet & Clank: Quest for Booty

Det var en ganska meningslös (om än stundtals rolig) fortsättning på spelet, jag blev mest besviken på att man inte hade kvar sina vapen från ToD. Annars var det väl helt ok som tidfördriv, det kunde varit något billigare dock. 140 spänn för knappt 3 timmar var lite saftigt.

2/5, där 2:an får anses som stark.

Postad 11 September 2010 - 15:09

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

GoW II

Äntligen klar med God of War II. Äntligen skriver jag för att det faktiskt var alltför repetitativt och likt ettan. Pusslen är inte alltför svåra, även om jag körde fast på något ställe. Själva "köttandet" kräver i princip ingen skill överhuvudtaget, det är bara att mata på. Däremot hade jag stora problem med sista knapptryckarsekvensen mot Zeus. Tre gånger ville spelet att jag skulle gå över till Easy mode men jag vägrade sänka mig så lågt.

3/5

Nu ska jag dra igenom trean också, för storyn är ju faktiskt inte helt ointressant.

Vad spelade du på för svårighetsgrad i så fall? Klart att Easy och/eller Normal är enkelt, vad hade du väntat dig? Sätt upp svårighetsgraden till hard eller God så får vi se om du tycker det är lika enkelt.

Postad 12 September 2010 - 15:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

Jag avgudade PS2-spelen och har äntligen tagit mig i kragen och skaffat RC. I mina är detta det absolut bästa spelet i serien med snygg grafik, roliga banor och en bred vapenarsenal.

5/5

Ratchet & Clank: Quest for Booty

Det var en ganska meningslös (om än stundtals rolig) fortsättning på spelet, jag blev mest besviken på att man inte hade kvar sina vapen från ToD. Annars var det väl helt ok som tidfördriv, det kunde varit något billigare dock. 140 spänn för knappt 3 timmar var lite saftigt.

2/5, där 2:an får anses som stark.

Hur är Crack in Time? Funderar på att ge den här serien en chans. Behöver använda min PS3 mer...

Postad 12 September 2010 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hur är Crack in Time? Funderar på att ge den här serien en chans. Behöver använda min PS3 mer...

Har du läst min recension då? Det är ju fullkomligt självklart att du ska spela serien. Jag har övriga två delar som släppts hemma, inte spelat dem än men det kommer. Tror inte de blir bättre än Crack in Time dock, det ska mycket till. Men ettan kan nog utmana.

Postad 12 September 2010 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ja vad ska man säga. Ett mästerverk. Introducerar flera nya, okonventionella vapen, dungeons som bara Zeldaspelen huserar, och nya intressanta karaktärer. Klart storytyngst av alla Z-spelen, I like. Hoppas de fortsätter åt det hållet. Och Link måte nästan börja snacka snart, han ser mer eller mindre störd ut när han bara uttrycker sig med ansiktet och alla andra pratar -_-

Också antagligen det längsta och största, tog mig ca 40 timmar att klara med mervärde om man vill utforska. Fruktansvärt välgjort rakt igenom. Det enda jag egentligen kan klaga på (utöver den Okamiliknande grafiken, som förstås inte imponerar stort efter snart 5 år - men den duger) är att det är för enkelt att besegra alla fiender och bossar. Pusslen är kniviga från och till men striderna är ju gjorda för barn mer eller mindre. Som vanligt mao.

Ett utmanande Zelda med Crysisgrafik och 100% inspelade röster hade fått 12/10 - TP får nöja sig med 10/10.

Fick höra av okunniga källor att det skulle vara en remake av Ocarina of Time men det stämde ju absolut inte :)

Postad 15 September 2010 - 11:49

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

CoD: WaW tar liiite mer än ett par kvällar :)

Jo, det körde jag på medium bara (jag vet) och det tog nog ungefär fem kvällar skulle jag tro. Kan tänka mig att det tar en bra stund till på veteran.

Postad 15 September 2010 - 12:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ja vad ska man säga. Ett mästerverk. Introducerar flera nya, okonventionella vapen, dungeons som bara Zeldaspelen huserar, och nya intressanta karaktärer. Klart storytyngst av alla Z-spelen, I like. Hoppas de fortsätter åt det hållet. Och Link måte nästan börja snacka snart, han ser mer eller mindre störd ut när han bara uttrycker sig med ansiktet och alla andra pratar -_-

Också antagligen det längsta och största, tog mig ca 40 timmar att klara med mervärde om man vill utforska. Fruktansvärt välgjort rakt igenom. Det enda jag egentligen kan klaga på (utöver den Okamiliknande grafiken, som förstås inte imponerar stort efter snart 5 år - men den duger) är att det är för enkelt att besegra alla fiender och bossar. Pusslen är kniviga från och till men striderna är ju gjorda för barn mer eller mindre. Som vanligt mao.

Ett utmanande Zelda med Crysisgrafik och 100% inspelade röster hade fått 12/10 - TP får nöja sig med 10/10.

Fick höra av okunniga källor att det skulle vara en remake av Ocarina of Time men det stämde ju absolut inte :)

Sent ska syndaren vakna... ;)

Men det är bättre sent än aldrig, eller hur Zoiler!

Kul att du kunde uppskatta spelet för vad det är trots att grafiken inte är på topp. Det är ju en underbar knippe kod!

Postad 15 September 2010 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Men det är bättre sent än aldrig, eller hur Zoiler!

Japp, det är mitt motto!

Postad 16 September 2010 - 17:54

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Kanske dags att ta fram gamecuben och börja om på twilight princess. Spelet frös alltid i vattentemplet så jag har aldrig haft orken att börja om. Någon som haft liknande problem eller hört om det förr?

Postad 16 September 2010 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Inte jag. Men det är ju ett av de jobbigare templen så rätt jobbigt att börja om därifrån om man inte vet vad man gjort =P.

Edit: Prova det på Wii annars? Den tar ju GC-skivor också och kanske läser bättre.

Redigerat av Zoiler, 16 September 2010 - 18:51.

Postad 16 September 2010 - 20:04

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Inte jag. Men det är ju ett av de jobbigare templen så rätt jobbigt att börja om därifrån om man inte vet vad man gjort =P.

Edit: Prova det på Wii annars? Den tar ju GC-skivor också och kanske läser bättre.

Synd bara att jag inte kan åka till MM imorgon när wii kostar 999kr :)

Postad 16 September 2010 - 20:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jasså, trodde det var på Lördag?

Postad 16 September 2010 - 20:28

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jasså, trodde det var på Lördag?

Kanske det var, kan inte då heller :)

Postad 18 September 2010 - 22:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Plant vs. Zombies (X360)
Annorlunda RTS i samma ande som Pixeljunk Monsters och Defence Grid. Det når inte riktigt upp till samma storhet som sistnämnda, men gillar man genren är det här väldigt bra valuta för pengarna. Förutom Adventure Mode så finns även mängder med extra material, mini games och achievements att plocka.

4/5

Postad 19 September 2010 - 16:02

Unregisteredbd7ccdba
  • Unregisteredbd7ccdba
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Alan wake Xbox360

När jag började detta hade jag inte så stor uppfattning om det, hade ju smygkikat lite gameplay men inte mycket mer.

Grafiken tycker jag är helt ok, förutom ljuseffekterna som jag tycker är apsnygga.
Röstskådespeleriet tyckte jag höll hög klass, men ljudet i allmänt tycker jag det kunde varit lite mer tryck i.

Jag blir svinrädd när jag spelar såna här spel (l la nästan ner dead space efter 1 timme) men här avtog
det ganska snabbt. Tror det har att göra med att fienden och miljön inte ändrar sig så mycket.

Storyn ;)
Jag tyckte det var riktigt nice

Jag ger det 8/10 röstsedlar dagen till ära.

Postad 19 September 2010 - 20:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
blev äntligen klar med nolf goty. var mycket längre än jag förväntade mig. känns som att tvåan är kortare, men kanske bara är jag som minns fel. det var skoj, men tycker inte det innehöll lika mycket humor som tvåan, även om det finns en del sånt här med.

blev även förvånad över att spelet fortsatte efter sluttexterna. men det var lite lustigt med. jäkla slut där bara.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 19 September 2010 - 20:41.

Postad 29 September 2010 - 14:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
och där körde jag precis klart bioshock. väldigt bra spel. fick det goda slutet. funderar på om jag ska försöka maxa det och fixa dom sista achievementsen som jag inte fixat.

borde verkligen ta och beställa tvåan =)

Postad 01 October 2010 - 08:43

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

och där körde jag precis klart bioshock. väldigt bra spel. fick det goda slutet. funderar på om jag ska försöka maxa det och fixa dom sista achievementsen som jag inte fixat.

borde verkligen ta och beställa tvåan =)

150:- på webhallen tror jag det va.

Postad 01 October 2010 - 15:54

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Nu har jag Spelat igenom Spiderman Shattered dimensions.
Jag som Marvel fan älskar Spiderman spelen och detta spel anser jag som än av dom bättre. Det kanske var lite väl mycket upprepning i vissa segment. Men själva upplägget funkade och jag hoppas att de kör något liknande igen. Boss fighterna var riktig kul och de var verkligen varierande och bland dom bästa av dessa Spiderman Spel. De kunde kanske gjort det mer fritt man kände sig rätt instängd imellanåt. Men annars så älskade jag detta spel.

Det får 8 av 10 spindelspårare.

Jag spelade även igenom Resident Evil 5. Detta är nog det enda spel där jag velat spränga en snygg sidekick. Tjejen som följer med överallt blir man helt galen på. Hon slösar bort sin ammo, hon fastnar överallt, hon gör inte som man vill och hon är totalt värdelös. Man blir så galen så man föröker skjuta henne men så fort man siktar på henne så duckar hon undan så till slut sprängde jag henne och blev ännu mer förbannad för då får man starta om. Detta spel ska man vara 2 på jag har spelat ihop med någon annan på det och det är så förbannat mycket roligare.

Men som en spelare så får det bara 4 av 10 non Zombies.

Postad 01 October 2010 - 16:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

beställde special ed från thehut ;D

Jag spelade även igenom Resident Evil 5. Detta är nog det enda spel där jag velat spränga en snygg sidekick. Tjejen som följer med överallt blir man helt galen på. Hon slösar bort sin ammo, hon fastnar överallt, hon gör inte som man vill och hon är totalt värdelös. Man blir så galen så man föröker skjuta henne men så fort man siktar på henne så duckar hon undan så till slut sprängde jag henne och blev ännu mer förbannad för då får man starta om. Detta spel ska man vara 2 på jag har spelat ihop med någon annan på det och det är så förbannat mycket roligare.

Men som en spelare så får det bara 4 av 10 non Zombies.

är verkligen mycket bättre att köra två. hon påminner lite om ain i secret of mana som också gärna fastnar överallt :). men på två spelare är det riktigt roligt.

Postad 01 October 2010 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nu har jag Spelat igenom Spiderman Shattered dimensions.
Jag som Marvel fan älskar Spiderman spelen och detta spel anser jag som än av dom bättre. Det kanske var lite väl mycket upprepning i vissa segment. Men själva upplägget funkade och jag hoppas att de kör något liknande igen. Boss fighterna var riktig kul och de var verkligen varierande och bland dom bästa av dessa Spiderman Spel. De kunde kanske gjort det mer fritt man kände sig rätt instängd imellanåt. Men annars så älskade jag detta spel.

Eller hur att det roligaste var att gissa vilka de svarta silhuettbossarna var och känna sig stolt när man hade rätt :) ?

Postad 04 October 2010 - 19:54

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Svar till Zoiler

Japp det var jäkligt kul att man nästan hade alla rätt. Jag missade någon som jag trodde var Lizzard men var någon helt annan.

Jag är ett stort marvel fan i övrigt och speciellt spindelmannen då jag har alla nummer av tidningen som släppts från 1974 fram till idag.
Just nu försöker jag ta mig igenom Marvel ultimate alliance 2 men det är ungefär som att spela ettan igen så den liger mest på hyllan och dammar.

Postad 04 October 2010 - 21:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Just nu försöker jag ta mig igenom Marvel ultimate alliance 2 men det är ungefär som att spela ettan igen så den liger mest på hyllan och dammar.

Sant, tyckte det var bra ändå dock. Men de får gärna förändra till nästa gång.

Jag är ett stort marvel fan i övrigt och speciellt spindelmannen då jag har alla nummer av tidningen som släppts från 1974 fram till idag.

Grymt! Spindelmannen går an hos mig men det är mer X-men som gäller.

Postad 05 October 2010 - 06:14

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

199 för rapture och 399 för special va? eller något sådant på wh också :)

Postad 05 October 2010 - 20:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

199 för rapture och 399 för special va? eller något sådant på wh också :)

då sparade jag en hundring på att köpa special från thehut ;D.
har inte fått det än dock ;(. aja, har ändå inte haft tid dom senaste dagarna.

Postad 06 October 2010 - 13:21

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Bioshock 2 till pc, lika bra som 1an.

Postad 06 October 2010 - 21:21

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Castle Crashers - grymt litet hack n' slash rpg spel i cartoon-stil. Går ganska snabbt men det är ett hyffsat varierat gameplay med många bossar. Helt klart värt dom få dollar det kostade på PSN (US). Att man kan köra 4 player (local och online) co-op campaign, volleyball eller arena gör det hela inte sämre heller

Swords n' Soldiers - Skojigt "rts" i arkad-stil, ganska kort campain men det finns många timmar local multiplayer i det B) Var billigt även det via psn (US)

Postad 07 October 2010 - 20:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Splinter Cell Conviction
Spännande, skön spelkontroll, lagom svårt, men på tok för lite smyga. Som vanligt fattade jag inte så mycket av storyn (
Spoiler
). Trots det tar storyn ett steg framåt, vilket uppskattas. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Metal Gear Solid har mycket att lära av Splinter Cell. Splinter Cell har mycket att lära av Metal Gear Solid.

4/5

Castlevania - Harmony of Despair
Mestadels tråkigt. Inte alls i samma liga som de andra Castlevania-spelen jag spelat. Lägg hellre pengarna på Symphony of the Night om du vill spela ett Castlevania-spel.

2/5

Postad 17 October 2010 - 15:31

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
God of War 3

Hade spelat igenom ettan och tvåan och gnatade igenom trean. Det är lika, lika, lika. Snyggare (så klart), men lättare.

5/10

Postad 18 October 2010 - 10:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Spelade igenom Castlevania Lords of Shadow i torsdags.
Gillade spelet skarpt rakt igenom. Får se dock om ja kommer palla ta Platinum på spelet.
Fallout New Vegas släpps ju i veckan och de kommer ta all min speltid.
(självklart kommer ja fortsätta lira BFBC2 under tiden dock)

Postad 20 October 2010 - 09:48

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Det var med delade känslor som jag igår kväll avslutade det underbara spelet Demon´s souls. Möjligheten att ta sig genom det med samma karaktär fast med en högre svårighetsgrad dök upp direkt efter att eftertexterna slutade rulla...och det är lockande. Men det känns ändå som om jag har upplevt hela världen och således blir det inte längre några överraskningar. Världen är förtrollande och med fiender och bossar som får hakan att slå i bordet. Hjälpen från andra spelare som tar sig in i din värld är många gånger tacksam och välbehövlig, och andra gånger när de invaderar ens värld får pulsen att rusa... Spelet är svårt och krävande av spelaren, men också väldigt belönande när du tar dig vidare.

Jag ger spelet 9/10. Den sista pinnen faller på att någon värld kändes hopkastad utan själ som många av dem andra har. Har du möjligheten, så upplev den magiska världen Boletaria. Du kommer inte bli besviken...

Postad 27 October 2010 - 20:13

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Spelade just klart Fear 2, Har inte hunnit bilda mej en uppfattning om slutet, Men själva spelet va helt okej tycker jag.

Postad 28 October 2010 - 21:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag ger spelet 9/10. Den sista pinnen faller på att någon värld kändes hopkastad utan själ som många av dem andra har. Har du möjligheten, så upplev den magiska världen Boletaria. Du kommer inte bli besviken...

Vilken värld tycker du kändes ihopkastad?

Postad 29 October 2010 - 12:39

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Framförallt Valley Of Defilement som inte kändes lika genomtänkt som de övriga kartorna, men det är min egna personliga åsikt :)

Postad 29 October 2010 - 17:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tänkte att du menade den skitbanan :)

Postad 29 October 2010 - 18:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Framförallt Valley Of Defilement som inte kändes lika genomtänkt som de övriga kartorna, men det är min egna personliga åsikt :)

Aha, jag gillade den (jag gillade alla). Det var verkligen en skitplats att vistas i, men på ett positivt sätt. De hade lyckats få stället att leva upp till sitt namn. :)

Postad 30 October 2010 - 09:01

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Mmm...men det var verkligen en sån karta som jag bara ville bli klar med för att kunna njuta av dem andra helt magiska ställena man fick uppleva...har höga förväntningar på en uppföljare :(

Postad 30 October 2010 - 13:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Uppföljaren menar du :(

Postad 31 October 2010 - 09:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Uppföljaren menar du :)

Verkar inte som om det blir någon direkt uppföljare. Bara spirituellt i form av Projekt Black.

Annars tog jag mig precis igenom Bioshock 2.
Det är nog bäst att jag inte spelat Bioshock sedan det släpptes 2007 (?). Del två är nämligen en cut and paste av ettan sånär som på en ny berättelse (som spinner vidare på händelserna i första spelet) och några nya fiender. Det är ett ganska långt spel också, men mycket känns som ren utfyllnad och vore det inte för att en del av historien berättas genom det hade det kännts som bortkastad tid. Exempelvis får göra samma "uppdrag" två till fyra gånger (t.ex. dra i fyra spakar) då det hade räckt med en gång och detta vid ett flertal tillfällen. På detta har vi en spelmotor där stridskänslan känns onaturlig, man kan tömma hela magasin från sin kulspruta i fiender utan att de stupar. Slår man med borren som i introsekvenser slaktar allt och alla så tar fienden bara marginell skada, m.m. Det här är ett av de få spel där jag inte spelat på högsta svårighetsgraden då det bara gjorde nyss nämnda ännu mer påtagligt. Atmosfären och historien lyfter dock dessa svagheter ordentligt och alla som gillade första spelet bör ta en en titt på Bioshock 2. Det är verkligen ett spännande spel. Jag ser fram emot Bioshock Infinite. :)

4/5

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.