Redigerat av mole, 31 maj 2009 - 14:33.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 31 maj 2009 - 14:30
Postad 08 juni 2009 - 07:56
Postad 11 juni 2009 - 11:36
Någon som redan har testat som kan delge lite information?
Postad 12 juni 2009 - 08:09
Jo, jag är inne på samma spår, och har väl i princip bestämt mig, och du har rätt om grafiken. Det faktum att den verkar kunna spela upp all typ av film utan laggning är avgörande. Se testet på Hot Hardware: http://hothardware.c...-NVIDIA-Ion-PC/är det ingen mer än jag som börjat snegla lite på acers aspire revo (2) istället för eee boxen? för mig är en dealbreaker att maskinen orkar med 1080p och med ion verkar ju aspire revo fixa rätt tung grafik. eller är det något jag missat som revo inte har?
Men det innebär ju då att vi borde fortsätta denna diskussion i en annan tråd... Acer Aspire Revo-tråden?

Redigerat av Ljungan69, 12 juni 2009 - 08:18.
Postad 16 juni 2009 - 21:40
Hur får man 5.1 ljud från sin EEE box B206? Kör via HDMI men funkar ju inte... :-(
Har du provat S/PDIF? Eller vet ni andra vad man får ut för signal genom denna, är det endast stereo i digitalt format?
Postad 17 juni 2009 - 01:06
Har du provat S/PDIF? Eller vet ni andra vad man får ut för signal genom denna, är det endast stereo i digitalt format?
Nej, kollar du t.ex. på en film och skickar ljudet via S/PDIF får du ut DD 5.1 om filmen har det.
Postad 17 juni 2009 - 08:55
Har en Eee Box B202 varpå jag vill ha ha ut digitalt ljud till min reciver.
Har testat med toslink och 3,5 adapter men det funkade inte.
Har testat med en S/PDIF (Koaxial-3,5) men det fukar inte...

Någon som vet varför?
Har vart inne i Kontrollpanelen/Ljud/osv men kan inte slå på S/PDIF där.
Postad 09 juli 2009 - 19:37
Postad 16 juli 2009 - 18:31
(Detta kanske inte är rätt forum för denna frågan men jag gör ett försök ändå eftersom det handlar om min Eee Box.. )
Men nu är jag tillbaka på samma problem som förut..

När jag försöker ansluta så kommer det inte upp någon ruta där jag ska fylla i lösenord... Jag kör WEP-kryptering på nätverket.
Någon som vet vad som är fel?
Redigerat av Antqn, 16 juli 2009 - 19:15.
Postad 16 juli 2009 - 22:02
Edit: Problemet med trådlöst nätverk delvis löst. Jag blev tvungen att dra hem drivrutiner och installera igen.
(Detta kanske inte är rätt forum för denna frågan men jag gör ett försök ändå eftersom det handlar om min Eee Box.. )
Men nu är jag tillbaka på samma problem som förut..D.v.s. att jag inte kan ansluta till mitt trådlösa nätverk. Från min laptop kommer jag in utan några som helst problem.
När jag försöker ansluta så kommer det inte upp någon ruta där jag ska fylla i lösenord... Jag kör WEP-kryptering på nätverket.
Någon som vet vad som är fel?
Pröva att ställa in ditt nätverk manuellt via nätverks inställningarna i kontroll panelen.
Hade strul med det hos en polare men så snart vi la in allt rätt manuellt så funkade det prima.
Postad 03 augusti 2009 - 15:54
Hej, jag har tidigare skrivit om ovanstående problem. Jag har tidigare uppdaterat grafikdrivrutinerna, men det har inte hjälpt. Men nu med de senaste drivrutinerna som ATI/AMD släppte den 23 juli fungerar det bra (version 9.7)!
Jag kan nu köra i 1280x768 och växla mellan ingångarna på TV'n och tillbaka till B206 och jag har fortfarande bild!

Tråkigt bara att inte ASUS kunde hjälpa till. Dessutom går det inte att uppdatera direkt med AMD/ATIs drivrutiner, utan man måste använda DriverHeavens Modtool. Om någon annan har haft strul med grafiken kanske ni också ska prova med dessa nya drivrutiner?
Nu kan jag på allvar börja använda B206.
Mvh, Sture
Postad 04 augusti 2009 - 07:41

Postad 14 september 2009 - 15:52
Hej
Jag kulle vilja veta om man kan se på SVT Play och TV4 anytime på ett enkelt sätt med EEE Box och om det går, vilken skall man ha B202, 204 eller 206.
//Lars
Jag har en E202 med 1GB RAM och för mig så funkar SVT Play klockrent men i stort sett alla andra Play-tjänster krånglar, det känns som om att processorn inte klarar av det. Är det samma för er andra? Kan man göra något för att få det att funka bättre?
Postad 14 september 2009 - 17:10
Postad 09 november 2009 - 12:11
Min plasma är HD Ready så 1080p är inte aktuellt så därför tänkte jag att denna skulle duga.
Tänkta användningsområden:
- Spela film (upp till 720p)
- Köra spotify och eventuellt lite webradio
- Surfa lite vid behov
För att slippa uppfinna hjulet på nytt (och googla mig till döds) så tänkte jag försöka få lite tips från de som redan kört ett tag med en B202.
1. Finns det någon mening att uppgradera till 2Gb minne?
2. Vad jag förstått är det CoreAVC som gäller. Lirar den ihop med XBMC? Eller vad kör ni för mediaspelare?
3. Något tips på billigt trådlöst tangentbord + mus som har lite räckvidd så att man kan sitta i soffan 3-4 meter bort och köra?
4. Går det att få coaxialt SPDIF ur burken på något sätt?
5. Jag kör just nu 1360x768 för att få korrekt aspekt ratio, trots att plasmans native upplösning är 1024x768. Åsikter om det? Orkar den skala upp 720p film till det eller ska jag köra t.ex. 1280x720 och låta TV:n skala upp? Eller ska jag t.o.m. köra 1024x768 och låta mediaspelaren korrigera för det (om den nu kan det) för att minimera förluster och maximera prestandan?
6. Några roliga andra användningsområden som jag missat?
Postad 18 november 2009 - 09:40
1. Har inte märkt att 1Gb varit någon begränsning ännu (web browsing, Spotify, XBMC och MPC-HC
2. CoreAVC går tydligen att köra genom att konfigurera MPC-HC som extern spelare i XBMC (ej testat ännu)
3. Frågan kvarstår
4. Verkar vara mer besvär än det är värt. Enklast är troligen ett externt USB ljudkort.
5. Det går att trixa lite med XBMC för att få korrekt aspektratio i 1024x768 med för enkelhetens skull kör jag 1360x768 och det enda test jag gjort hittils med 720p i MPC-HC med CoreAVC såg ut att fungera som det skulle.
6. Frågan kvarstår.
Postad 02 februari 2010 - 13:30
När jag kör ljudet till Denon-förstärkaren fungerar det. Men så fort jag kopplar Eee SP/DIF direkt till LCD TVen så får jag inget ljud.
Har testat med 3st LCD nu alla med SP/DIF in.
Grymt skumt.
Postad 02 februari 2010 - 22:29
Postad 17 mars 2010 - 21:40
Har en B202 som jag vill köra i VGA 1280x720, men min px700 blir bara helt svart.
Får istället köra på 1024x720 med fel proportioner på foto etc. Provade att koppla in en annan laptop och då visade det sig att det inte var några som helst problem att köra i 1280x720, px700 visade upp sig helt perfekt. Visserligen har laptopen Win7 och b 202 XP, men att skärmen+b202 inte klarar1280x720 verkar skumt.
Vad göra ? Ominstallera med Win7 ?
POK
Postad 01 december 2014 - 09:36
Det är en 160gb med XP.
Är det någon som har kvar en sådan stackare och kör med modernare OS? Hur/vad installerar man smidigast? Någon som testat om den klarar Win 8? Går det att få rätt på alla drivisar om man uppdaterar?
Används enbart för att se film eller serier.
Eller är det helt enkelt dags att kassera den och införskaffa en nyare?
Postad 01 december 2014 - 10:33
Byt disk till en SSD, alternativt byt till OpenELEC och boota från USB-pinne.Funderar på om om min gamla Eee-box B202 går att rädda eller måste ersättas. Den är fruktansvärt långsam nuförtiden.
Det är en 160gb med XP.
Uppgradera gärna till 4 GB minne (om du ska kör aWindows), om du inte redan har det i.
Redigerat av frollic, 01 december 2014 - 10:34.
Postad 01 december 2014 - 13:45
Byt disk till en SSD, alternativt byt till OpenELEC och boota från USB-pinne.
Uppgradera gärna till 4 GB minne (om du ska kör aWindows), om du inte redan har det i.
Ska jag byta disk och uppgradera minne så kan jag ju lika gärna köpa en nyare

Men OpenELEC verkar intressant. Ska kolla upp det lite mer så det tipset tackar jag för

Postad 01 december 2014 - 13:58
Varför då ?Ska jag byta disk och uppgradera minne så kan jag ju lika gärna köpa en nyare
En SSD på ~40GB för att lagra endast OSet kostar 300 kr eller mindre, det får du inte en ny burk för

Redigerat av frollic, 01 december 2014 - 14:04.
Postad 01 december 2014 - 18:00
Varför då ?
En SSD på ~40GB för att lagra endast OSet kostar 300 kr eller mindre, det får du inte en ny burk för
Behöver plats till filmerna också

Postad 01 december 2014 - 19:24
Du lagrar filerna lokalt .... ja, då förstår jag att du behöver mer utrymme.Behöver plats till filmerna också
Plus minne? Men visserligen så har jag otroligt dålig koll på vad alla delar kostar nuförtiden.
Minne har du ju redan, tänkte mest om du ville gå upp på Win 7.
OpenELEC klarar sig med 1 GB RAM, och 256 MB disk för att gå igång.
En 240 GB SSD går loss på 900 kr (och uppåt). Är du inte nöjd med prestandan trots "uppgraderingen",
köp ny burk, och släng in SSDn i den istället. Den är ju inte förstörd på något sätt ....
Redigerat av frollic, 01 december 2014 - 19:27.
Postad 01 december 2014 - 20:55
OBS - B202 kan max ha 2GB!Byt disk till en SSD, alternativt byt till OpenELEC och boota från USB-pinne.
Mvh
/Gelmax
Postad 02 december 2014 - 07:26
officiellt .... men jag köper in det detOBS - B202 kan max ha 2GB!

speciellt när chipsetet stöder 4GB - http://ark.intel.com/products/27720
Postad 02 december 2014 - 10:40
Mvh
/Gelmax
Postad 02 december 2014 - 10:44
Postad 02 december 2014 - 10:52
Ja, kikade jag på fel chipset, så har du säkert helt rätt ....Nja, fast B202 har väl varianten som var gjord för laptops (för att bl.a. hålla nere temperaturen i den kompakta datorn): 945GSE Express... den har i sin tur bara stöd för 2GB: http://ark.intel.com/products/36549
Postad 03 december 2014 - 15:11
Funderar på om om min gamla Eee-box B202 går att rädda eller måste ersättas. Den är fruktansvärt långsam nuförtiden.
Det är en 160gb med XP.
Är det någon som har kvar en sådan stackare och kör med modernare OS? Hur/vad installerar man smidigast? Någon som testat om den klarar Win 8? Går det att få rätt på alla drivisar om man uppdaterar?
Används enbart för att se film eller serier.
Eller är det helt enkelt dags att kassera den och införskaffa en nyare?
Jag satte i en SSD i min och uppgraderade den till 2GB och installerade Windows 7. Men ärligt talat är SSDn bortkastad på den då det knappt märks någon skillnad, förutom under uppstarten. Så nej, jag tror inte det finns så värst mycket du kan göra rent fysiskt för att få den snabbare. Men det skulle vara roligt att testa Linux med XBMC eller motsvarande på den...
Typ den här: http://openelec.tv/
Redigerat av KinoNiki, 03 december 2014 - 15:13.
Postad 03 december 2014 - 15:42
Beror på vad man sätter i för SSD också ...Jag satte i en SSD i min och uppgraderade den till 2GB och installerade Windows 7. Men ärligt talat är SSDn bortkastad på den då det knappt märks någon skillnad, förutom under uppstarten.

Postad 03 december 2014 - 16:39
Redigerat av KinoNiki, 03 december 2014 - 16:41.
Postad 07 december 2014 - 11:23
Jag satte i en SSD i min och uppgraderade den till 2GB och installerade Windows 7. Men ärligt talat är SSDn bortkastad på den då det knappt märks någon skillnad, förutom under uppstarten. Så nej, jag tror inte det finns så värst mycket du kan göra rent fysiskt för att få den snabbare. Men det skulle vara roligt att testa Linux med XBMC eller motsvarande på den...
Typ den här: http://openelec.tv/
Det blev OpenELEC i den. Blev betydligt snabbare vid iaf uppstart än tidigare. Då utan att jag kostade på den nya delar. Nu återstår bara för mig att lära mig Linux..

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar