Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 14 July 2009 - 16:21
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nu kan man nog köra utan spoilers. Texten nedan innehåller små-spoilers för ufc 100 i alla fall.
Angående motståndare för Brock, tror jag att både Cain V och Shane Carwin är riktigt dåliga matchups för Lesnar. Speciellt Carwin, en brottare på 280 pounds, blir en riktig mardröm för Lesnar. Det hade blivit en standup-match mellan 2 jättar, eftersom deras brottning tar ut varandra. Carwin borde vara favorit i den matchen eftersom jag tycker hans standup är bättre, även om det hade varit en riktig pinsam standup-match ur en teknisk synvinkel.
Även Cain borde ha en bra chans, svinbra brottare även om Brock är lite bättre där. Cain är mer komplett och har bra storlek också. Tror även Randy har en bra chans i en returmatch, tycker han klarade sig väldigt bra i första mötet tills han blev träffad.
Jag tror tyvärr att Nog inte har en bra chans eftersom Brock är för stark för hans BJJ. Man såg hur skicklig Brock var på att använda sin styrka för att hålla sig i bra positioner och undvika submissions mot Mir.
Fedor vinner så klart mot Brock om dom skulle mötas. Vi får väl se om Dana White lyckas få Fedor efter Affliction Trilogy, som är Fedors sista match på nuvarande kontrakt. Han antydde att det var på gång på post-ufc100 konferensen, men det har han sagt förut.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 14 July 2009 - 16:22.
Postad 14 July 2009 - 19:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Såg matchen Coleman VS Bonnar och jag är nästan chockad av hur bra Coleman var och att han hade så pass mycket ork kvar genom hela matchen
Tycker inte att Bonnar hade en chans...Han vann väl första ronden men i övrigt .
Postad 20 July 2009 - 23:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nu har jag sett Dream 10. Bra gala, med några höjdpunkter och några besvikelser.
Zaromskis vann turneringen och han var riktigt bra, imponerande KO's. Oväntat att han skulle spöa Sakurai. Zaromskis ligger hela tiden på gränsen mellan chansning och väldigt avslappnad teknisk MMA, så om det går bra går det väldigt bra men om han stöter på motgångar kan han nog åka dit på en smäll.
Aoki mot Shaolin Ribeiro var en liten besvikelse. Man hade velat se den troligtivs bäste BJJ-fightern i MMA mot Aoki på marken, men Aoki lyckades hålla matchen stående nästan hela matchen (förutom sista minuten). Så istället för den mest tekniska MMA-matchen på marken någonsin blev det istället en halvdålig standup-match som Aoki kontrollerade. Aoki vann välförtjänt matchen. Jag är ganska övertygad om att Shaolin hade vunnit en ren grappling-match, men det är svårt att säga. Shaolin är en trippel-världsmästare i BJJ och dom enda som kan tävla om bästa BJJ-fighters i MMA är Jacaret och Demian Maia, enligt mig i alla fall. Det var intressant att se att Aoki inte kunde göra något mot Shaolin på marken i alla fall, men troligtvis ville han bara låsa Shaolin till slutsignalen för att säkra sin seger.
Postad 21 July 2009 - 03:13
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Postad 21 July 2009 - 07:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Nu har jag sett Dream 10. Bra gala, med några höjdpunkter och några besvikelser.
Zaromskis vann turneringen och han var riktigt bra, imponerande KO's. Oväntat att han skulle spöa Sakurai. Zaromskis ligger hela tiden på gränsen mellan chansning och väldigt avslappnad teknisk MMA, så om det går bra går det väldigt bra men om han stöter på motgångar kan han nog åka dit på en smäll.
Aoki mot Shaolin Ribeiro var en liten besvikelse. Man hade velat se den troligtivs bäste BJJ-fightern i MMA mot Aoki på marken, men Aoki lyckades hålla matchen stående nästan hela matchen (förutom sista minuten). Så istället för den mest tekniska MMA-matchen på marken någonsin blev det istället en halvdålig standup-match som Aoki kontrollerade. Aoki vann välförtjänt matchen. Jag är ganska övertygad om att Shaolin hade vunnit en ren grappling-match, men det är svårt att säga. Shaolin är en trippel-världsmästare i BJJ och dom enda som kan tävla om bästa BJJ-fighters i MMA är Jacaret och Demian Maia, enligt mig i alla fall. Det var intressant att se att Aoki inte kunde göra något mot Shaolin på marken i alla fall, men troligtvis ville han bara låsa Shaolin till slutsignalen för att säkra sin seger.
Glömmer du inte Filho nu, han är ju en sjukt vass bjj-snubbe nu när han verkar ha lite psyke tillbaka. Jag skulle gärna se honom mot Maia, Maias teknik mot Filhos stubbiga råstyrka!
Postad 21 July 2009 - 10:35
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Glömmer du inte Filho nu, han är ju en sjukt vass bjj-snubbe nu när han verkar ha lite psyke tillbaka. Jag skulle gärna se honom mot Maia, Maias teknik mot Filhos stubbiga råstyrka!
Filho är bra och han hör väl till dom som kommer precis efter dom tre jag nämnde i ren grappling, enligt mig i alla fall. Starkt av Filho att komma tillbaks från den manglingen han fick av Manhoef, det var nära att matchen stoppades tidigare. Roger Gracie är troligtvis bäst av alla grapplers i MMA, men han har ju knappt tävlat i MMA. Är nog så att Maia inte riktigt har samma grapplingerfarenhet som Jacaret, Shaolin och Roger Gracie. Han vann ADCC ett år, men han förlorade mot Jacaret den andra gången han var med. Maias grapplingstil, som är lika offensiv som Jacarets, passar grymt bra i MMA. Filho och även Shaolin är ju lite mer passiva traditionella grapplers, men det är ju svårt att jämföra.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 July 2009 - 10:46.
Postad 23 July 2009 - 09:59
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Usch, Barnett är avstängd för anabola steroider igen. Det blir ingen match mot Fedor i nästa vecka tyvärr. Affliction måste skaffa en ny motståndare väldigt snabbt för Fedor och det är ju inte helt lätt, hetaste ryktet är Vitor Belfort. Vitor har ju precis gått ner till 185 pounds, men hans snabbhet borde göra det till en relativt tuff match för Fedor. Han kan troligtivs överleva längre än Tim Sylvia i alla fall. Tycker att man skall ta någon av tungviktarna på kortet, Paul Buentello eller Gilbert Yvel. Brett Rogers kan vara ett bra alternativ också. Lösa rykten om Ricardo Arona har jag hört också, han hade ju en jämn match med Fedor för länge sedan. Problemet är att han inte har fightats på 2 år och har precis sagt att han är redo igen, tveksamt om han går med på en match mot Fedor med kort varsel.
Overeem är skadad inför titelmatchen i Strikeforce mot Verdum. Kanske blir det en match mellan Brett Rogers och Verdum där, så det är tveksamt om dom låter Rogers möta Fedor.
Belfort är nog mitt sista val som motståndare.
Postad 23 July 2009 - 10:58
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Var kan man se Affliction?
Postad 23 July 2009 - 14:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
På internet
Postad 23 July 2009 - 18:30
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Postad 23 July 2009 - 19:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Postad 24 July 2009 - 18:54
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Affliction har ställt in Affliction Third. Väldigt trist. Troligtvis går väl Affliction fighting i konkurs, men man vet ju aldrig. Det bästa som kunde hända vore nog att Affliction går ihop med Strikeforce, dom har ju haft en hel del samarbete tidigare.
Postad 24 July 2009 - 23:28
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Affliction har ställt in Affliction Third. Väldigt trist. Troligtvis går väl Affliction fighting i konkurs, men man vet ju aldrig. Det bästa som kunde hända vore nog att Affliction går ihop med Strikeforce, dom har ju haft en hel del samarbete tidigare.
Multiple sources have informed MMAWeekly.com that Affliction’s third show, “Triology,” has been cancelled. Fighters and managers were being notified of the situation early Friday morning.
The event was scheduled for Aug. 1 at the Honda Center in Anaheim, Calif.
Details on the cancellation are few, but the loss of Josh Barnett, one half of the evening’s main event, undoubtedly contributed to the decision.
Eller så lägger dom bara ner helt, så kanske det öppnar för en Fedor/UFC deal.. för 50% av afflictions existensberättigande var ju Fedor. Man kan ju hoppas... för om fedor går upp emot brock så kommer jag sätta en halv lön på Fedor!
Postad 25 July 2009 - 06:03
Magnus M
-
Magnus M
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Eller så lägger dom bara ner helt, så kanske det öppnar för en Fedor/UFC deal.. för 50% av afflictions existensberättigande var ju Fedor.
Man kan ju hoppas... för om fedor går upp emot brock så kommer jag sätta en halv lön på Fedor!
Well, du får som du ville (iaf. på första punkten). Affliction lägger ner sin satsning och återgår som sponsor för UFC, även om det i dagsläget verkar lite oklart över vad som händer med alla fighters så är Fedor betydligt närmare UFC nu än tidigare. Dana White ska hålla en presskonferens den 31/7 så vi lär få veta mer detaljer då, det tar nog några dagar att reda ut allt runt denna härva. Kankske får vi då också svaret på huruvida Tito Ortiz är på väg tillbaka till UFC, något Dana hintade om i sin Twitter.
Postad 28 July 2009 - 07:45
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Babalu - Mousasi kommer äga rum, i den kommande Strikeforce-galan! Näst efter Fedor-fighten var detta fighten som jag var mest intresserad av så det känns väldigt bra! Då hoppas vi på att Fedor och resten av Affliction-killarna går till Strikeforce...
Postad 29 July 2009 - 09:12
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det ska hållas en presskonferens senare idag där Fedors framtid skall stakas ut. Frågan är ju om det blir UFC eller om han kommer köra Strikeforce /DREAM? Jag hoppas på det senare alternativet!
Postad 04 August 2009 - 07:14
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nu är det i alla fall klart med att Fedor har skrivit på för Strikeforce, jag har inte läst detaljerna. Men som jag har förstått det så hade Fedor fått mycket bättre betalt i UFC, men han valde Strikeforce ändå. Antar att dom ska ha co-promotion med M1 när Fedor är med. För dom som såg Inside MMA senast, så förklarade Josh Gross lite av detaljerna kring M1 och Fedor. Fedor är en av huvudägarna tillsammans med Vadim F och Fedor har ett starkt ekonomiskt intresse av M1's framgång. Josh kallade M1 för Fedors pensionsplan, som han skall leva på när han drar sig tillbaks från fighting.
Dana White var förbannad (oväntat) i alla fall.
Tycker det är lite synd att han inte kan spöa upp Lesnar och kanske några andra intressanta i UFC. Jag hade nog föredragit UFC för Fedor, men jag förstår varför man struntar i dom. Hade gärna sett att Dana White gått med på co-promotion, är ju så det funkar i boxning. Som det är nu har ju UFC i princip monopol och därför kan det ju vara bra att Fedor gick till Strikeforce. Strikeforce kommer säkert locka fler fighters inom framförallt tungvikt nu. Kommande strikeforce med Carano-Cyborg är ju enormt bra trots att man har fått stryka några av matcherna, ersättningsmatcherna med Diaz-Hieron och Babalu-Mousasi är ju bättre.
UFC's kontrakt sträckte sig säkert över rätt många matcher, så det var kanske ytterliagre en anledning att skita i dom. Undvika livstidskontrakt.
Postad 04 August 2009 - 08:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Synd...Det hade varit skönt att få tyst på alla tvivlare som bara säger att han har aldrig mött de bästa i sin prime eller att han inte törs komma å möta de bästa i UFC...
Vad tror ni om matcherna till helgen ?
Jag tror att florian fixar sin match..
Sen tror ja tyvärr inte att Forrest kommer att ha skuggan av en chans.
Kan inte se att han ska kunna vinna.Enda lilla hoppet ska väl vara om Forrest kan plocka ner sila på mattan å gnp han i 3 ronder eller att matchen stoppas
Postad 04 August 2009 - 09:12
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Synd...Det hade varit skönt att få tyst på alla tvivlare som bara säger att han har aldrig mött de bästa i sin prime eller att han inte törs komma å möta de bästa i UFC...
Vad tror ni om matcherna till helgen ?
Jag tror att florian fixar sin match..
Sen tror ja tyvärr inte att Forrest kommer att ha skuggan av en chans. Kan inte se att han ska kunna vinna.Enda lilla hoppet ska väl vara om Forrest kan plocka ner sila på mattan å gnp han i 3 ronder eller att matchen stoppas
Jag tycker det är kul att han kör i Strikeforce, det behövs fler organisationer än bara UFC. Dessutom är ju Overeem, Rogers och Werdum helt ok fighter för Fedor - helt i klass med vad UFC kan erbjuda. Om BJ har lagt fiaskot mot GSP bakom sig och tränat tillräckligt mycket så kommer han krossa Florian tror jag. En taggad och formtoppad Penn slår allt och alla i lw, inget snack om saken. Jag tvivlar dock på att det kommer vara den BJ vi får se så det kanske kan bli tufft ändå. Men Penn borde vinna trots allt. To the death Kenny! Samma sak gäller för Silva, är det den Silva vi såg mot Franklin/Marquardt/Leben/Irvin så kommer han mörda Griffin. Blir det den Silva vi såg mot Cote och Leites så blir det jobbigt för honom eftersom Griffin trots allt är en stor ###### best för att vara 205a. Men jag tror och hoppas på att Silva kommer ut taggad som fan och bara släpper lös ninjan inom sig igen!
Postad 04 August 2009 - 10:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
ett tips är att se video intervju med Dana på ufc.com....riktit intressant..snackar mycket om Titos comeback och tar upp en hel del om Fedor affären och om vito å massa andra fighters....tydligen så hade Fedor fått grisigt mycket pengar och fått ställa upp i samba varje torsdag om han så ville heh..tydligen var det ett krav på co promotion att dom på nå sätt nästan skulle bli delägare i UFC..ja fattade inte riktigt hur ...Dana var inte såå sugen att prata om det..han sa att han gjort allt som stod i hans makt att fixa en deal för alla fans...men dörren var inte stängd..han sa att Fedor kan ringa han när som helst.
Postad 04 August 2009 - 13:04
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
ett tips är att se video intervju med Dana på ufc.com....riktit intressant..snackar mycket om Titos comeback och tar upp en hel del om Fedor affären och om vito å massa andra fighters....tydligen så hade Fedor fått grisigt mycket pengar och fått ställa upp i samba varje torsdag om han så ville heh..tydligen var det ett krav på co promotion att dom på nå sätt nästan skulle bli delägare i UFC..ja fattade inte riktigt hur ...Dana var inte såå sugen att prata om det..han sa att han gjort allt som stod i hans makt att fixa en deal för alla fans...men dörren var inte stängd..han sa att Fedor kan ringa han när som helst.
Grisigt mycket pengar kanske stämmer, men INTE så mycket som något rykte sa. Det ryktet sa väl ett kontrakt på 6 fighter där varje fight gav $5 000 000? Det stämde inte, och det verkar snarare som att pengarna vi snackar om är $500k per fight. Bra betalt, men inte så hysteriskt som det ryktades om.
Postad 04 August 2009 - 18:11
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Dana white har snackat skit förut och att bara höra ena sidan av myntet är knappast sanningen...
Man får ju betänka att M-1 Global nästan är Fedors eget företag då han tydligen är en av de största aktieägaren i bolaget, självklart vill han vad som är bäst för M-1 Global... till bekostnad för alla fans förstås, men att tro allt som Dana white kläcker ur sig har visat sig med facit i behåll bullshit
Att Dana hade erbjudit honom "boxningspengar" har ju visat sig skitsnack, han fick mera pengar av affliction, och co-promotion har varit M-1 globals policy sedan dag ett, detta innebär inte att "nästan bli delägare", det handlar om ett samarbete att dela på investeringar/vinster/förluster/ppv ett par galor galor då Fedor fightas, co-promotion låter som ett sätt för M-1 att rida på UFC succe, ett fult och "blodsugare-aktigt" sätt att göra affärer enligt mig. Jag hade gärna sett att Fedor byter sitt M-1 kontrakt. (tror han har 2-3 fighter kvar på det.)
Nåja, hur den riktiga sanningen ser ut får man nog aldrig reda på, men att blint tro på Danas överdrifter har iallafall visat sig mycket långt ifrån sanningen och Finklestein verkar i sin tur vara en riktigt gniden ryss som vill roffa åt sig så mycket som möjligt, men UFCs kontrakt verkar vara ganska hårda och ganska mycke: "Sign on the sotted line and we own your ass and everything around it".
Det känns ganska mycket "Pride vs UFC" som det var en gång i tiden då båda promotions höll stenhårt i sina fighters och vägrade ge fansen vad de vill ha.
Postad 04 August 2009 - 19:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Givetvis är det svårt att veta exakt.. Men att det var co-promotion de hela hakade upp sig på verkar ju rätt så säkert..Såg nyss en video intrevju med Fedors manager och där framkom samma sak.. 3 matcher har Fedor kontrakt på... Vad som händer sen får vi väl se Nu hade ändå Fedor fått friare tyglar i UFC och fått tävla i Samba å liknande.. Enligt Dana så om de stämmer får väl stå för var å en :-) Ändå kul att Tito ska fightas igen och säger sig själv vara 100 procent i ryggen .. Men de skulle nog inte bli nån fight före oktober som de lät nu iaf .. Så det tycker jag var bra av både Dana å Tito att dom kunde komma överens.. Så nog tycker jag att Dana verkar försöka fixa fighter som fansen vill se edit Long, painful story short: M-1 wants to “co-promote” UFC events; White finds the idea absurd. “These guys are going to come in and co-promote?” White asked rhetorically. (And yes, you could hear his face getting redder. Thanks for asking.) “How the hell are they going to co-promote anything?...It was basically them coming in and saying ‘We’ve got this guy, some people might say he’s the best fighter in the world, we want half your business.’” White snorted. “That s--t probably works in Russia. Not here.” That “s--t” actually works quite often in the USA: it’s called the boxing model of promoting, where two disparate promoters and their fighters come to the table and bark about 60/40 percentages. It’s just not how the UFC does business, and rightfully so. They’re 90 percent of the equation. Left to their own devices, as White pointed out, M-1 Global tried to ramp up a major-league push in 2008 with Monte Cox and promptly tripped over themselves before a single show got off the ground When not growing increasingly apoplectic about his Russian headaches, White managed to squeeze in word that both Vitor Belfort and Tito Ortiz would be returning to the Octagon: Ortiz is likely for later in the year, possibly against Mark Coleman. This is the space where I’d normally rant against matching the sport’s elder statesmen against younger, faster mercenaries, but Coleman just laid a porch-and-shotgun beating on Stephan Bonnar, so forget it. Ortiz’ signing also pretty much dampens any chance rival promotions had of using a marquee UFC name against the promotion. Belfort’s situation is more transparent: having re-enthused fans (and himself) with a run at 185, the UFC is choosing to slot him in a 205-lb. contest with Rich Franklin September 18 in Dallas, Texas. Nonsensical? You bet. It’s obvious the UFC is desperate for an attraction for Franklin on that date, and they’re willing to ding Belfort’s confidence and renewed popularity to do it. In brief: -Several abandoned Affliction athletes have been signed, including Paul Daley, Ben Rothwell, Belfort, and Dan Lauzon. Both L.C. Davis and Javier Vasquez are headed for the WEC. Gegard Mousasi, said White, is a “possibility,” but that “we don’t like to talk about deals until they’re done.” Oh, the irony. - Dan Henderson is likely the next one in line for a shot at Anderson Silva’s middleweight title. The bout could happen “very soon” if Silva manages to escape a fight with Forrest Griffin without any bruised organs. - White has no interest in Andrei Arlovski or Tim Sylvia. - White is, seriously, seriously through talking about Emelianenko. “He got offered a f---king a--load of money….he could go fight Sambo every Thursday night if he wanted to…It’s like Brett Favre coming in and saying, ‘I want to be your 50 percent partner.’” www.sherdog.com Här finns mer att läsa från M1 sida Rätt intressant http://www.sherdog.c...0-million-18816
Redigerat av moparman, 04 August 2009 - 20:00.
Postad 04 August 2009 - 23:20
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Japp, jag har aldrig sett Fedor och är därför en av tvivlarna. En sport där inte de bästa möts kan man inte ta på riktigt allvar. Det blir som i boxning där det finns en massa olika bälten. Who cares... Näe så klart att man vill ha en undisputed heavy weight champion of the world även i MMA.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 04 August 2009 - 23:22.
Postad 05 August 2009 - 00:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ett tips är ju att se alla hans matcher iaf :-)
Fasen..Om han bara kunde gå 3 matcher i UFC iaf...
Bara hoppas de kommer att hända efter de här 3 matcherna...Men jag är skeptisk
Postad 05 August 2009 - 07:16
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag tror Fedor äger 20% av M1, Vadim är största delägare. Även om Fedor bara har 3 matcher kvar med sitt kontrakt mot M1, så är det ganska troligt att han fortsätter där.
Kontraktet mellan Fedor/M1/Strikeforce är ju bara på 1 år och 3 matcher, så det är ju inget livstidskontrakt direkt. M1 kanske hoppas att Dana White skall gå med på co-promotion senare. Men om Fedor gör succe i Strikeforce, så kan nog strikeforce och Fedor bli väldigt stora. CBS kommer börja sända igen tack vara kontraktet med Fedor, och eftersom deras galor går på Showtime/CBS kommer galorna ses av fler tittare (i USA) än vad UFCs pay-per-views har. Det kan bli riktigt stort när ett större TV-bolag går in och sänder.
Jag läste även att det var troligt att M1 hade sändningsrättigheter för M1/Strikeforce-galorna i Europa och Japan och det är ju en riktigt stor möjlighet för M1 att sprida sitt namn.
Det är möjligt att Fedor hade fått ganska mycket mer pengar i löneutbetalning från UFC, men han hade troligtvis varit låst till UFC för resten av sin karriär och han hade inte kunnat hjälpa till att expandera M1 som är hans pensionsplan.
Postad 05 August 2009 - 08:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Förmodligen är det Fedors pension som du säger så de är nog inte troligt att han kommer till UFC...
Tror aldrig Dana går med på deras krav..
Sen så verkar det som att ppv inte är nått sätt som sprider sig till andra ö'nder iaf...England är det ESPN HD som kommer sända UFC och om jag fattat det rätt så kommer det inte va PPV i brasilien heller
Postad 05 August 2009 - 12:11
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
För min del kan jag säga att dryga $50 som UFC PPV kostar att köpa är på tok för mycket, och det tror jag nog väldigt många andra känner också. Strikeforce har ju avtal med CBS, kan dom bara sätta ihop ett lika bra card som deras kommande så borde man kunna få en del människor att få upp ögonen för dom. Jag hoppas i alla fall!
Postad 06 August 2009 - 07:25
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jacare har skrivit på för Strikeforce. Han är riktigt bra. Som Demian Maia på marken fast bättre. Otroligt offensiv grappler, som hela tiden försöker avsluta (ungefär som Maia). Men ok, man kan väl tippa lite UFC 101 också. Även om UFC är en B-organisation som inte har Fedor, hehe. Kenny Florian vs. BJ Penn - BJ Penn vinner på marken. Tror det kan bli ganska jämnt stående, Kenny är nog lite vassare kickboxare och borde kunna hålla distansen med sparkar. BJ är otroligt bra med händerna och har dessutom rejäl kraft i sina slag, så egentligen tror jag att BJ har lite fördel här. Men om BJ kommer i bra form borde han avsluta matchen på marken, jag tror han inte tar någon risk utan tar ner Kenny och dominerar honom där. Det kan bli så att jag ändrar mig efter invägningen, om det visar sig att den tjocka ointresserade BJ har kommit dit. Forrest Griffin vs. Anderson Silva - Knapp favorit för mig, men det är jämnt så för skojs skulle tippar jag nästan Forrest. Amir Sadollah vs. Johny Hendricks - vet ej, en kille gör sin andra match och den andra sin 6:e (och UFC debut). Hendricks är en elit-brottare vad jag vet och man kan väl kanske tänka sig att Sadollah vinner på armbar. Kendall Grove vs. Ricardo Almeida - Svårtippad, men jag tror att Grove klarar sig tillräckligt bra på marken för att undvika submissions. Almeida är ju givetvis bättre på marken. Stående kommer Grove använda sin clinch och jag tror han kommer vinna. Kurt Pellegrino vs. Josh Neer Shane Nelson vs. Aaron Riley John Howard vs. Tamdan McCrory Alessio Sakara vs. Thales Leites- Ganska lätt match för Leites Dan Cramer vs. Matt Riddle Rob Emerson vs. George Sotiropoulos Jesse Lennox vs. Danillo Villefort
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 06 August 2009 - 07:27.
Postad 06 August 2009 - 07:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror Penn kommer att vara mer tränad än någonsin...
Han talar en hel del om hur han fick sig en rejäl tankeställare efter GSP matchen och verkligen behövde nån som kunde hjälpa han med konditionsträning så han fixade en galen gubbe som verkligen plågar han
Har hela tiden tänkt att Florian ska fixas det men ja är inte längre lika säker.
Tror att Penn är riktigt laddad och kommer redo för krig...
Lite frågetecken om Silva..Hur mycket vill han vinna den här matchen ?
Tycker han snackar mer om sin pension än å slåss och ser man till de 2 senaste matcherna så var de ju ingen höjdare....Kommer han lika uttråkad till den här matchen är han illa ute.
Forrest tror ja igentligen inte sja fixa det här men vettefasen om ja inte börjar svänga här med hahah..
Han kan ju verkligen ta smällar och är han bara så hålla sig lite lugn och plocka ner Silva kan de ju gå..
Silva är ju såklart väldigt medveten om att det är vad forrest kommer att försöka med...
Om inte forrest blir för het å glömmer allt å börjar svinga nävarna,då är de risk han tar mattan fort...
Forrest har ett odds på 4.2 på bettson å drygt 3 på unibet...
Tycker 4.2 är riktigt högt odds..
Postad 06 August 2009 - 07:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jacare blir jävligt intressant att se, det snackas om en interim-fight mot Shields och det låter ju sjukt kul. Då blir det JÄVLIGT tufft för Shields, hur ska han kunna vinna detta? På marken blir han ju ägd, men hur vass är Jacares striking? Jag har inte sett så mycket, men nog känns det något snäpp vassare än t.ex. Maias?
Det vore kul att se Diaz - Jacare också, även om Diaz trots sitt Gracie-bälte knappast kommer chansa på att hamna på marken...  Grym värvning av Strikeforce!
Mina vinnare på UFC 101:
BJ (om det inte är den tjocka Penn som du säger)
Silva (är det den senaste tidens Silva vinner däremot Griffin)
Hendricks (hoppas jag har fel)
Almeida
Leites
Sen vill jag se George Sotiropoulos brutalt knockad!
Postad 06 August 2009 - 08:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
4 nya videos på ufc.com om ni är intresserade
Postad 06 August 2009 - 11:37
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Tror Penn kommer att vara mer tränad än någonsin... Han talar en hel del om hur han fick sig en rejäl tankeställare efter GSP matchen och verkligen behövde nån som kunde hjälpa han med konditionsträning så han fixade en galen gubbe som verkligen plågar han
Har hela tiden tänkt att Florian ska fixas det men ja är inte längre lika säker. Tror att Penn är riktigt laddad och kommer redo för krig...
Lite frågetecken om Silva..Hur mycket vill han vinna den här matchen ? Tycker han snackar mer om sin pension än å slåss och ser man till de 2 senaste matcherna så var de ju ingen höjdare....Kommer han lika uttråkad till den här matchen är han illa ute.
Forrest tror ja igentligen inte sja fixa det här men vettefasen om ja inte börjar svänga här med hahah.. Han kan ju verkligen ta smällar och är han bara så hålla sig lite lugn och plocka ner Silva kan de ju gå..
Silva är ju såklart väldigt medveten om att det är vad forrest kommer att försöka med... Om inte forrest blir för het å glömmer allt å börjar svinga nävarna,då är de risk han tar mattan fort...
Forrest har ett odds på 4.2 på bettson å drygt 3 på unibet... Tycker 4.2 är riktigt högt odds..
Anledningen till att Silva's sista 2 matcher har varit så tråkiga är ju att Silva i grunden är en kontrings-fighter, som förvisso är vansinnigt offensiv när han märker att han kan gå för avslut. Men i grunden är han en extremt skicklig kontringsfighter. Om han möter motståndare som har en väldigt försiktig taktik så blir matcherna tråkiga. Men om han möter killar som vågar ta chansningar offensivt som Franklin och Leben, får Silva precis som han vill. Det är så jag ser på Silva i alla fall. Forrest kommer att gå framåt och köra sin vanliga stil. Det är därför dom möts, Forrest tuffa stil kombinerat med Silvas tekniska skicklighet gör att det kommer hända grejer i den här matchen. Kommer bli kul hur det än går. Hoppas Forrest är så smart att han tar ner honom direkt. Robert Drysdale (Forrest BJJ-coach) förutspådde att Forrest skulle submitta Anderson, inte ett omöjligt scenario enligt mig. Kanske inte så konstigt att Forrest BJJ-coach kommer med en sådan kommentar, hehe. Jag tycker oddsen är vettiga för Forrest, spelade honom för någon månad sedan då stod han i nästan 5 ggr pengarna. Men tycker han är spelvärd fortfarande.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 06 August 2009 - 11:48.
Postad 06 August 2009 - 14:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Enda ronden jag tror Silva losat var ju mot...Faasen..Vad hette han nu ?
Iaf så blev Silva nedtagen på mattan i första ronden å blev gnp..
Hoppas ändå att Forrest tar de lite lugnt iafå inte bara rusar på.
Tror inte att det är hans plan iaf..Men de är ju inte alltid dom gör som de var tänkt heh
Postad 06 August 2009 - 21:59
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Han förlorade matchen mot Lutter (och rond 1), tills Lutter blev trött. Han förlorade rond 1 mot Hendo. Han hade en jämn match mot Ryo Chonan, men Anderson förlorade defenitivt sista ronden där.
Postad 07 August 2009 - 00:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Enligt wiki så vann silva mot Lutter i andra ronden..Submission (Triangle Choke)
Om ja inte missförstår ditt inlägg...Ser snart i kors
Edit
Nu när ja läser ditt inlägg en tredje gång så tipppar ja att du menar att Silva var på väg att loosa matchen i första ronden
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var nog kanske matchen mot Henderson ja tänkte på..
Skrev nog lite väl slarvigt i mitt förra inlägg..
Menade att Silva inte loosat mer än en rond i UFC...Dock inte 100 procent säker
Sjukt peppad ja är inför UFC 101..Om jag nu bara kunde bestämma mig för hur jag ska betta...Känns ruggigt svårtippat
Redigerat av moparman, 07 August 2009 - 00:08.
Postad 07 August 2009 - 06:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Han har allt förlorat två ronder i UFC. Första ronden när Hendo gjorde precis som man hade hoppats på, tog ner honom kontrollerade honom och var lite småful hela tiden när han t.ex. höll för munnen på Silva. Jag avgudar Hendo. 
Sen mot cardiomaskinen (  ) hade han det också tufft, Lutter hade ju fan mount och matade slag på Silva! En Lutter med bättre flås hade nog kanske kunnat avsluta där.
För övrigt är BJ ute på djupt vatten nu när han fortsätter slänga ur sig (visserligen kan det ligga något i det) saker i media om GSP...
Postad 07 August 2009 - 07:52
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Dessutom förlorade Anderson 1 rond mot Thales Leites om jag inte kommer ihåg helt fel. Jag tror samtliga domare hade 1 rond till Thales.
Postad 07 August 2009 - 07:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Dessutom förlorade Anderson 1 rond mot Thales Leites om jag inte kommer ihåg helt fel. Jag tror samtliga domare hade 1 rond till Thales.
Åh fan, det missade jag faktiskt. Ska i ärlighetens namn erkänna att jag snabbspolade en hel del i den fighten, maken till sömnpiller får man leta efter...  Hoppas verkligen Griffin kan locka fram ninjan i Silva igen!
Postad 07 August 2009 - 08:06
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja den matchen var inte så kul. Jag tror tom en domare hade 2 ronder till Thales. Men, nu får vi se den riktiga Anderson, Forrest kommer inte butt-scota.
Bj Penn såg ut som om han har tagit förlusten mot GSP på ett bra sätt i Countdown-programmet. Nu är jag helt säker på att han kommer vinna.
Postad 07 August 2009 - 09:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ja såg presskonferansen inatt och det var väl inte så mycket av värde,en hel del snack om Penns kondis..
Att han inte direkt varit så tränad tidigare men att han nu var i grym form...
Tror det kommer att bli 2 riktigt grymma matcher...
Heh...Forrest lär knappast lägga sig på rygg som en strykrädd hund ...
Såg en bit från den matchen..Skrattretande...Pinsamt rent sagt...
Kasta sig på rygg helt utan anledning hahaha..Det sjukaste jag sett..
Tror inte publiken lär bua imorrn ...
Efter mycket om å men så satsade jag tills slut efter hjärtat..
Vinst för Forrest och Florian....
Fast jag igentligen är rätt osäker på Florian..
Känns som att det är större chans att Forrest fixar sin match
Kan knappt vänta...Är som ett barn på julafton ...
Jo läste nå om att Penn snackat om att GSP tagit anabola ....Det har ja missat helt..
Nog för att ja inte skulle bli förvånad om alla dopade sig..
edit
läst intervjun me Penn nu och det var ju inga schyssta saker att säga utan bevis...
Penn framstår mer å mer som en crybaby ...
För att han loosat mot gsp som förmodligen tränar stenhårt jämt medans Penn sväller upp mellam matcherna..
Bara ren avundsjkuna...
Å sen att han klagade över att gsp skulle ha varit insmord på ryggen..
Hahah....Hoppas Florian krossar Penn
Edit
Nån som ska se invägningen inatt ?
Lite sugen att se...Synd de är så sent bara
Redigerat av moparman, 07 August 2009 - 21:16.
Postad 07 August 2009 - 21:36
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
När vi snackar om vunna och förlorade ronder i UFC så har jag för mig att Lyoto Machida är den enda som inte har förlorat en enda rond i UFC. Rätta mig om jag har fel.
Postad 08 August 2009 - 13:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det va en UFC kommentator som sa det ..Tydligen hade han fel
Måste säga att Penn såg riktigt tränad ut på invägningen..
Blir farligt för mitt bet
Postad 08 August 2009 - 13:29
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja Penn ser ut som om han har tränat ordentligt för denna match. Jag hoppas på Florian, men jag tror att Penn vinner övertygande.
Andersom såg stor ut på invägningen, bra mycket större och rundare än inför hans förra match i 205-divisionen. Antagligen är dom rädda för nedtagningar och har därför försökt få lite extra massa, för att undvika det. Mot Irvin behövde dom inte vara oroliga för nedtagningar. Hans kondis är nog inte lika bra som vanligt, men 3 ronder borde han ju orka med tanke på vilken grundkondition han har.
Jag ändrar mitt tips och säger Forrest för skojs skull, tror han kan ta ner Anderson och kontrollera. Forrest är starkare och duktig på marken.
Postad 08 August 2009 - 14:13
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Hoppas på bra matcher inatt, Forrest tror jag vinner han är en galen kille.
Ju mer stryk han få desto bättre blir han.
Postad 08 August 2009 - 14:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker både Forrest å SIlva såg riktigt tränade ut...
Kommer att bli ett krig utan dess like
Postad 08 August 2009 - 18:41
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tycker också Silva såg lite "rund" ut på invägningen, han såg dessutom lite lättad ut när vågen visat sitt, Forrest såg riktigt vältränad ut, ska bli superkul inatt, hjärtat säger Forrest o det vore inte helt fel med en submission vinst
Även BJ Penn såg ut att vara i god form, länge sedan jag såg honom se så pass rippad ut, hoppas han får utdelning för allt sitt slit mot Florian..kan bli en riktig rysare, kanske går dom tiden ut???
Postad 08 August 2009 - 18:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Forrest och Florian ska bara vinna :-)
Allvarligt så kvittar det bara dom ger djäklat allt dom har....
Och det tror jag dom kommer att göra..
Postad 08 August 2009 - 23:25
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Är det gala i natt igen? Fan grabbar ni måste gör mer REKLAM!!! Skicka upp en fet banner ett par dagar innan eller skriv med röda bokstäver när TV4 sänder galorna. Förut så missade jag alla galorna men jag såg förra så jag får kolla i natt igen.
Postad 09 August 2009 - 02:29
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
En dryg halvtimme kvar nu, sovit oroligt, att vänta är hårt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|