Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 05 december 2010 - 18:01

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Jag ändrade filändelse från .img till .iso och det fungerade på en gång med min Dune Base 3.0 :)
Precis som Sir Mix Alot tipsade om!

/Lennart

Postad 07 december 2010 - 13:14

Unregisteredab09a1aa
  • Unregisteredab09a1aa
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag är bara lite nyfiken på när Dune HD Smart kommer att släppas i Sverige?

Postad 09 december 2010 - 18:19

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
;)

Jag fick min HDI Dune HD Max tidigare i veckan men har inte hunnit koppla in allt förrän idag.

Nu märker jag att min fjärr till min sub, Velodyne 1200 Ultra, joxxar till det med HDIn.

När jag sänker volymen på subben så får jag 2x snabbspolning bakåt och när jag väljer "Movie"-insättlningen så stängs HDIn ner!

Någon som märkt något liknande, nu vet jag ju inte vems "fel" det är men det är ju ganska värdelöst!

Postad 14 december 2010 - 17:57

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

:)

Jag fick min HDI Dune HD Max

Grattis till bortkastade pengar i sjön :lol:

Postad 14 december 2010 - 20:22

Ironi
  • Ironi
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Grattis till bortkastade pengar i sjön :)

Ett givande inlägg och ett kul sätt att blanda "kasta pengarna i sjön" med "bortkastade pengar". -ironi

Postad 15 december 2010 - 18:01

Unregisteredab09a1aa
  • Unregisteredab09a1aa
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag är bara lite nyfiken på när Dune HD Smart kommer att släppas i Sverige?

Någon? :ph34r:

Postad 16 december 2010 - 19:34

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Efter nyår, varit i kontakt både med butiker och leverantörer.

Postad 16 december 2010 - 22:29

Unregisteredab09a1aa
  • Unregisteredab09a1aa
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ah ok, tack så mycket.

Postad 19 december 2010 - 18:13

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Har tidigare en Dune Base 3.0 och har nu köpt en Dune Prime 3.0 till frugan så att hon inte känner sig utanför :)
Köpte den via MCP-forumet för några veckor sedan och packade upp den först idag. Men när jag skulle testa den optiska Blu-ray enheten så fick man inte någon bild. Prov med DVD gav samma resultat? Däremot MKV mm. fungerade utan problem.

Hittade en "expriment-fw" från december 2010 och laddade den, och då fungerade allt... Får säga att jag är lite förvånad att dom skeppar nya produkter med FW som inte har fungerande basfunktioner.

Ville bara informera om detta ifall någon mer råkar ut för samma problem.

Fråga: Hur tar man bort ikoner som man inte vill ha kvar, tex. IP-TV, Torrent mm. Frugan vill ha ett rent och anpassat gränssnitt.

/Lennart

Postad 19 december 2010 - 19:43

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Under Setup finns Applications, där kan du välja Yes/No på main screen.

Märkligt att den inte fungerade med skivor "out of the box", men skönt att det löste sig. Hoppas du fått en spelare med åtgärdad läsare, min är så högljudd att den nästan är oanvändbar.

Verkar bara vara timmar kvar innan Yadis V. 2.0 släpps, kan hjälpa till att få till ett snyggt gränssnitt bland filmer och serier iaf.

Postad 20 december 2010 - 14:46

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Sir Mix Alot, tackar för tipset!

/Lennart

Redigerat av LJN, 22 december 2010 - 14:54.

Postad 22 december 2010 - 00:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jag är ute efter en extender som kan spela upp MKV och BD images över nätverk. Några andra features är totalt ointressant. Bör man vänta in de nya Smart eller vadå? Det borde väl räcka?

Postad 22 december 2010 - 12:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Nice. Är riktigt sugen på en sån.

Postad 25 december 2010 - 15:09

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Har en HD Dune Base 3.0 med en 2tb green och den börjar bli full nu så jag tänkte kolla om man kan köpa något chassi vid sidan om så man kan proppa i typ fyra 2tb diskar till, har ni något tips på något roligt som lirar fint ihop med spelaren? tack på förhand mvh

Postad 28 december 2010 - 19:14

Unregistered70c204f0
  • Unregistered70c204f0
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ny FW ute. Finns även en iPod/pad/phone app att styra den med nu. Android app kommer tydligen snart med

Postad 06 januari 2011 - 14:32

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har problem att få igång share/streama till Dune 3.0 Base från Win7.

Dessutom ett annat jävligt störigt problem, när man högerklickar en mapp man vill dela ut dvs,
Share with:
Nobody
Homegroup (Read)
Homegroup (Read Write)
Specific idiots...

Om jag då klickar på Homogroup (R/W) så kommer fönster upp joina grannarnas Homogrupp.
Eftersom jag bor i lägenhet poppar grannarnas 300 homogrupper upp - minimum.
Och jag är inte det minsta intresserad av att grannarna ska gå in min dator, jag vill bara få igång skiten mellan min Dune och min PC/Win7 burk så jag kan streama mina 1,44MB. (Inte så lysande om grannarna kommer åt bevis och anmäler mig pga avundsjuka)
Enda sättet att få upp share i Dune verkar vara att ställa in Win7 att deala ut helt utan begränsningar - not an option irl...
Hjälp!

Finns det någon FUNGERANDE tutorial för efterblivna idioter med migrän som mig?

/Silverbullit

Redigerat av Unregistered39a85909, 06 januari 2011 - 15:01.

Postad 07 januari 2011 - 09:19

tdacke
  • tdacke
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har själv nu handlat en Prime 3.0 och går i lite uppgraderingar tankar vad det gäller hårdisk.

För det första, hur mycket cacheminne (Hårdisk cache) är nödvändigt till Prime?
Det finns ju allt från 8mb upp till 64mb...

Sen så står det i de flesta informationstexterna att det är en 2.5" 500Gb hårdisk som har en plats
i chassiet men frågan är ifall det passar och funkar med en 1 Tb 2.5"???
Det finns ju en som heter https://www.prisjakt...9410&o=inkfrakt

Vad tror ni?
Funkar det med den hårdisken eller är det någon typ av begränsning av hårdvaran som gör att
den maximala läsbara storleken får vara 500Gb ???

Mvh
Acke

Postad 07 januari 2011 - 13:03

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Har problem att få igång share/streama till Dune 3.0 Base från Win7.

Dessutom ett annat jävligt störigt problem, när man högerklickar en mapp man vill dela ut dvs,
Share with:
Nobody
Homegroup (Read)
Homegroup (Read Write)
Specific idiots...

Om jag då klickar på Homogroup (R/W) så kommer fönster upp joina grannarnas Homogrupp.
Eftersom jag bor i lägenhet poppar grannarnas 300 homogrupper upp - minimum.
Och jag är inte det minsta intresserad av att grannarna ska gå in min dator, jag vill bara få igång skiten mellan min Dune och min PC/Win7 burk så jag kan streama mina 1,44MB. (Inte så lysande om grannarna kommer åt bevis och anmäler mig pga avundsjuka)
Enda sättet att få upp share i Dune verkar vara att ställa in Win7 att deala ut helt utan begränsningar - not an option irl...
Hjälp!

Finns det någon FUNGERANDE tutorial för efterblivna idioter med migrän som mig?

/Silverbullit

Hoppas denna kan vara till någon hjälp.

MPC How to..

Jag har själv nu handlat en Prime 3.0 och går i lite uppgraderingar tankar vad det gäller hårdisk.

För det första, hur mycket cacheminne (Hårdisk cache) är nödvändigt till Prime?
Det finns ju allt från 8mb upp till 64mb...

Sen så står det i de flesta informationstexterna att det är en 2.5" 500Gb hårdisk som har en plats
i chassiet men frågan är ifall det passar och funkar med en 1 Tb 2.5"???
Det finns ju en som heter https://www.prisjakt...9410&o=inkfrakt

Vad tror ni?
Funkar det med den hårdisken eller är det någon typ av begränsning av hårdvaran som gör att
den maximala läsbara storleken får vara 500Gb ???

Mvh
Acke

Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem, har ju läst att det finns folk som lägger in en 3.5-disk i sin spelare. Finns en lista med rekomenderade spelare från Dune. Går även att montera en liten fläkt om det skulle behövas, om disken genererar för mycket värme.
Rek. lista

Postad 08 januari 2011 - 09:04

tdacke
  • tdacke
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem, har ju läst att det finns folk som lägger in en 3.5-disk i sin spelare. Finns en lista med rekomenderade spelare från Dune. Går även att montera en liten fläkt om det skulle behövas, om disken genererar för mycket värme.
Rek. lista

Okey, så det finns chans att få dit en 3.5" HD i en PRIME??
Häftigt för då kom ju såklart nästa tanke ifall man skulle kunna montera en 2TB disk isf :)

Mvh
Acke

Postad 09 januari 2011 - 15:49

Lassetjus
  • Lassetjus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Haloj !

Har en några frågor om Yadis. Jag har en Dune base 3.0 .

jag instalerade yadis 1.0.3 beta. Den hittade då filmerna när jag hade dom på hd . Och hittade omslag till filmerna men den la inte in det på dunen.

Jag kollade lite granna runt för att se om det kommit en ny ver av Yadis och fann då 2.0.4 .
När då yadis gör en sökning i en mapp så hittar den inget filmomslag. Den säger bara This title has not been found in Ciné-Passion database.
Finns det någon stans som jag har missat så man kan ändra det (vart den ska söka efter filmomslag )? Eller anväda sig av fanart eller etc?

Bla så är det en film som jag sökte på är ny men den gammla ydais fann den men inte den nya.
Finns det någon bra gudie på englska eller svenska om hur man ställer in yadis?

Postad 21 januari 2011 - 10:45

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Nu finns Android- och iPhone appar för styrning. De ser ut, och fungerar precis som fjärrkontrollen. Sök på Dune i appstore/market. Kräver dock (tror jag) test firmware.

/V-man

Postad 27 januari 2011 - 16:02

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Då har Smart-maskinerna dykt upp på den svenska marknaden.

Postad 29 januari 2011 - 17:21

Unregisteredab09a1aa
  • Unregisteredab09a1aa
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Äntligen är Dune Smart-spelarna här!

MEN, ska de inte snart få ett nytt Sigma-chip? Värt att vänta in?

Postad 29 januari 2011 - 17:41

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Äntligen är Dune Smart-spelarna här!

MEN, ska de inte snart få ett nytt Sigma-chip? Värt att vänta in?

Visst är det, men efter det kommer en ny som är bättre. Man måste dra en gräns någon gång :rolleyes:
Så vill du ha en smart , så köp den du! Du kommej ångra dig. Jag köpt en dune prime och jag ångrar mig inte ett dug alls :)

Postad 01 februari 2011 - 08:08

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Ny firmware (översatt av google)

HDI Dune har precis släppt en uppdatering som ger en hel del förbättringar
och nya funktioner för alla modeller av Dune mediespelare.

Uppdateringen heter 110127_2105_beta och har beta status.

Den nya firmware-versionen innehåller möjlighet att spela bakgrundsmusik under
fotovisning, möjlighet att starta och kontrollera w musikuppspelning / O med TV
(Med hjälp av frontpanelens display), stöd för fler format av förlustfri
komprimerade ljudfiler (ALAC och WavPack), klocka på frontpanelen i
standby, nya autoframerate lägen (24/50 och 24/60), webbläsare med tillgängliga
WiFi-nätverk, olika SMB-server (inklusive möjlighet att överlåta
anpassade servernamn och arbetsgruppens namn), olika conveniency och användbarhet
förbättringar, och många andra nya funktioner och förbättringar.

För Dune modeller som bygger på Sigma Designs 864x och 865x plattformar, nya
firmware versionen innehåller även IP Control stöd (så förmågor att
styra spelaren från iPhone / iPad och andra nätverksenheter), olika
förbättringar i DVB-T-funktionalitet, PPPoE-stöd, och några andra nya
funktioner.

Den firmware uppdatering kan hämtas och installeras via antingen den inbyggda
online uppgraderingen funktion av Dune mediespelare, eller genom att använda
officiell Dune firmware webbplats: http://dune-hd.com/firmware

/V-man

Postad 03 februari 2011 - 13:29

lokiz
  • lokiz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Halloj !!

Någon som provat den nya Firmwaren (Beta) ??

Postad 06 februari 2011 - 20:40

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Kör med den nya firmwaren, funkar precis lika bra som dom tidigare. Kan ju vara så att mina behov är så pass begränsade att uppdatera är onödigt.

Läste Hemmabio-tidningens omdömmen av olika mediaspelare och känner nu att jag måste sälja min, herregud vilken dålig extender man har. Hade ingen anning om att den va så dålig - på allt. Visst dom testar Max o jag har en BD Prime, men känner ändå att dom problemen som tas upp är så allvarliga att jag omöjligt kan ha den kvar.

Postad 07 februari 2011 - 11:58

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Kör med den nya firmwaren, funkar precis lika bra som dom tidigare. Kan ju vara så att mina behov är så pass begränsade att uppdatera är onödigt.

Läste Hemmabio-tidningens omdömmen av olika mediaspelare och känner nu att jag måste sälja min, herregud vilken dålig extender man har. Hade ingen anning om att den va så dålig - på allt. Visst dom testar Max o jag har en BD Prime, men känner ändå att dom problemen som tas upp är så allvarliga att jag omöjligt kan ha den kvar.

Vilken mediaspelare var bäst i testet då?

Alla spelare har sina svagheter men min erfarenhet av tvix och Hdi är att Hdi har det stabilaste programmet och en bättre bildhantering men där finns utvecklingspontential där med.

Postad 07 februari 2011 - 12:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
PEH61:

De slängde fram Boxee Box som vinnare. En mycket kompetent spelare. Det finns dock övrigt att önska av testen... var rätt kass måste jag säga.

Jag har Boxee, HDi Dune 2.0, Mede8er o några Popcorn hour/NMT-maskiner.

Som jag ser det är HDi, Mede8er, Tvix lite i en särklass. Samtliga har mycket bra support o stabil mjukvara. Boxee:n är grymt bra, den bygger dock utifrån Webtjänster i första hand, själva gränssnittet är lite annorlunda därför...

Pratar vi bästa videoprestanda, välj en Sigma baserad (Popcorn, HDi mfl), bästa ljudstöd HDi (sjukt bra filstöd även högupplöst ljud).

Sen har du Popcorn Hour, entusiastmaskinen nr1, Xtreamer i hälarna samt AC Ryan som verkar mycket bra oxå.

Postad 07 februari 2011 - 23:08

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Någon som beställt den nya Dune Smart B1?s
Ser lovande ut och snygg! Visst är det samma mjukvara?

Postad 08 februari 2011 - 12:05

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

PEH61:

De slängde fram Boxee Box som vinnare. En mycket kompetent spelare. Det finns dock övrigt att önska av testen... var rätt kass måste jag säga.

Jag som är inne på en Max och läser detta, verkar ju inte finnas en enda spelare som någon rekommenderar utan massa brister. Skulle väl vara Popcorn Hour C200 då men med tanke på att den ser ut som ngt från 1985 så är det inget som kommer in i min hylla. Att det skall vara så svårt att göra en kompetent mediaspelare med kraft och utan massa krångel... XBMC som mjukvara och allt vore guld.

Postad 08 februari 2011 - 12:16

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Någon som beställt den nya Dune Smart B1?s
Ser lovande ut och snygg! Visst är det samma mjukvara?

Ja det ska vara samma mjukvara som övriga SMP8642/8643 spelare.

/V-man

Postad 08 februari 2011 - 12:26

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag är egentligen väldigt nöjd med min Dune 3.0 men har alltid i vissa lägen känts som det skulle behövas ett buffertminne på ett par gb för ibland så stannar filmen eller ljudet försvinner i några sekunder för att sedan gå igång igen. Streemar via kablat nätverk från en Windows home server vet inte om det finns någon annan inställning som prioriterar nätverket som jag inte hittat (kör Allergo NFS)

Postad 08 februari 2011 - 18:34

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Jag streamar allt från min WHS till min Dune Base 3.0 utan problem, även "full blu-ray" typ Avatar som har hög bitrate. Men jag har inte Allegro NFS utan kör vanlig Samba. Har funderat på att lägga om till Allegro för att på pappret få högre prestanda men som sagt, jag sitter nöjd.

/Lennart

Postad 08 februari 2011 - 19:04

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

-Jag streamar allt från min WHS till min Dune Base 3.0 utan problem, även "full blu-ray" typ Avatar som har hög bitrate. Men jag har inte Allegro NFS utan kör vanlig Samba. Har funderat på att lägga om till Allegro för att på pappret få högre prestanda men som sagt, jag sitter nöjd.

/Lennart

Ska prova om demigrator är boven, http://forum.wegotse...ratorexe-again/
Tydligen en del som blivit hjälpta med dessa scripten för det verkar som det är ca 1 gång i timmen när servern balanserar diskarna

/P-E

Postad 08 februari 2011 - 23:00

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Körde in en vanlig dvd och tyckte att bilden var ganska dålig. Har inte haft möjlighet att jämföra med en standalone dvdspelare med upscale. Hittade inte någon inställning om 1080p upscale. Stöds detta från start av spelaren eller har jag missat någon inställning?

Postad 09 februari 2011 - 09:44

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Körde in en vanlig dvd och tyckte att bilden var ganska dålig. Har inte haft möjlighet att jämföra med en standalone dvdspelare med upscale. Hittade inte någon inställning om 1080p upscale. Stöds detta från start av spelaren eller har jag missat någon inställning?

Kan det vara för att du först testade en massa 1080p filmer med kanonkvalitet? :)
Jag tror inte det finns någon speciell inställning för upscale. Jag har en Dune HD Base 3.0 (utan optisk läsare) men jag kör jag mycket DVD kataloger. Jag kör DVD från en Panasonic DVD spelare med 720p upscale. Jag ser ingen skillnad på bilden mellan de två.

/V-man

Postad 09 februari 2011 - 15:13

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Ok bra att veta ang. att du inte ser ngn skillnad. Har i princip bara kört 720/1080p material de sista veckorna så jag är säkert förstörd.

Postad 22 februari 2011 - 08:52

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Vilket nummer av hemdiotidningen för jag kan inte hitta detta test, hade varit intressant att läsa nämligen!!!

Postad 22 februari 2011 - 10:12

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Vilket nummer av hemdiotidningen för jag kan inte hitta detta test, hade varit intressant att läsa nämligen!!!

Det är det aktuella numret som finns i butikerna nu, - nästa släpps 1 Mars.

Vet inte om det lös igenom i min kommentar, men jag skulle inte vilja kalla det ett seriöst test. Det är så tendentiös så att det blir löljigt ( i min mening då såklart ).

Kan rapportera att jag lurat på en kompis en Dune Smart D1 och det enda som jag märkt i skillnad, är att den är reptilsnabb då man jobbar med filer som ligger på den interna disken. Har inte reflekterat över detta på min egna maskin, som är lite slö i handhavandet kan jag tycka nu.

Postad 22 februari 2011 - 10:36

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Vet inte om det lös igenom i min kommentar, men jag skulle inte vilja kalla det ett seriöst test. Det är så tendentiös så att det blir löljigt ( i min mening då såklart ).

Kan rapportera att jag lurat på en kompis en Dune Smart D1 och det enda som jag märkt i skillnad, är att den är reptilsnabb då man jobbar med filer som ligger på den interna disken. Har inte reflekterat över detta på min egna maskin, som är lite slö i handhavandet kan jag tycka nu.

Ok, jag har en Dune Max på posten att hämta ut idag men du menar att en D1 skulle vara "bättre, snabbare" än Max också ? ;)

Postad 22 februari 2011 - 11:55

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Har nu funnit tidningen och läst testet, är den tidningen en Kalle Anka tidning eller?
Först orkar han inte sätta i ett USB minne alt hårddisk så han skiter i att uppdatera firmware, sedan skrivs inget om hur bra den är jämfört mot andra spelare när det just kommer till det alla faller på, Hd ljud!

Jag har Boxee Box hemma och Max så jag förstår inte hur vrickad han är som sågar Dune så.. Boxee Box klarar inte ens DTS-HD utan drop outs var 10 min samt True Hd var 5 SEK men detta skriver vi inte om

Vilken skitblaska

Bifogad fil(er)

Redigerat av motif, 22 februari 2011 - 14:14.

Postad 22 februari 2011 - 16:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
motif:

Absolut rätt om testet, lite lätt Kalle Anka... ;)

Postad 22 februari 2011 - 17:20

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

motif:

Absolut rätt om testet, lite lätt Kalle Anka... B)

Tog 3 timmar innan jag lyckades komma åt mina shares ;)
Men fan så skönt när filmer bara fungerar, måste säga att jag upplever bild och ljud steget över Boxee!
Men klart Boxee klarade ju inte ens av hd ljuden och frågan är om de någonsin kommer till rätta med det på de billiga mediaspelarna.

Mkt nöjd än så länge ;)

Postad 22 februari 2011 - 18:25

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Tycker det är lite väl dött i denna tråd? :)

Jag har nu en fråga!
Kopplade en extern hårddisk till min Dune och jag ser Dune disken i min dator under delat, även den externa disken.
Problemet är dock att jag kan kopiera från disken men har inga behörigheter att kopiera till disken eller göra några ändringar.. Jag har provat att logga in som dune och även admin men det hjälper inte, finns det någonstans i Dune spelaren man kan ställa in detta för åtkomst eller är det ngt annat som spökar?
Allt detta beror just nu på att jag testar hur jag kommer att ha allt och som det lutar åt nu så kommer jag köra 4 externa diskar till Dune som är åtkomstbara från min dator och de andra 4 diskar direkt på datorn som backup.
Märkte nämligen att BluRay isofiler hackar via nätverk dock inte om de är som .mkv format

Postad 22 februari 2011 - 22:57

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Märkte nämligen att BluRay isofiler hackar via nätverk dock inte om de är som .mkv format

Kör NFS istället för SMB så går det klockrent.

V-man

Postad 23 februari 2011 - 15:57

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Kör NFS istället för SMB så går det klockrent.

V-man

Jo tack.. efter äntligen fått igång smb så har jag nu gett mig in på NFS men får det inte att fungera :wub:
Vet inte hur många här som sitter med OSX skulle jättegärna vilja få lite hjälp i så fall..

Finns ett program som heter NFS Manager där jag delat ut en mapp och angivit exakta sökvägen i Dune player men den kan inte connecta
Är det ngn här som kör NFS via OSX ?

Postad 24 februari 2011 - 08:48

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Jo tack.. efter äntligen fått igång smb så har jag nu gett mig in på NFS men får det inte att fungera :rolleyes:
Vet inte hur många här som sitter med OSX skulle jättegärna vilja få lite hjälp i så fall..

Finns ett program som heter NFS Manager där jag delat ut en mapp och angivit exakta sökvägen i Dune player men den kan inte connecta
Är det ngn här som kör NFS via OSX ?

Jag har inte kört osx men vanligtvis brukar det vara sökvägen man skriver fel. Du måste ange hela sökvägen till den utdelade mappen.

/V-man

Postad 24 februari 2011 - 23:48

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Hmm, blir tokig. Har i dagsläget en Playon HD. Men jag hade tänkte köpa en mede8er nästa vecka. O så börjar man läsa om Dune smart D1. Nu vet jag inte vilken jag ska välja, Dune eller Mede8er?? Ska använda den till att kolla film o serier bara. Mycket högupplöst. Streamar från en Nas (qnap Ts-219p)

Tacksam för lite tips.

Postad 25 februari 2011 - 07:30

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hmm, blir tokig. Har i dagsläget en Playon HD. Men jag hade tänkte köpa en mede8er nästa vecka. O så börjar man läsa om Dune smart D1. Nu vet jag inte vilken jag ska välja, Dune eller Mede8er?? Ska använda den till att kolla film o serier bara. Mycket högupplöst. Streamar från en Nas (qnap Ts-219p)

Tacksam för lite tips.

Jag själv som sågat Dune innan, men der är den bästa Mediaspelaren jag ni haftbär jöttenöjd.
Lite klurigt att ställa in kanske första gången men oftast handlar det bara om okunskap :lol: Finns ju hjälp att få och nu har jag ju också erfarenhet hur man får till NFS med externa diskar från OSX och allt bara flyter på.
Mede8er är den enda jag inte testat, men ser inte heller varför den skulle vara ett bättre val, då alla tidigare spelare jag testat faller och klarar varken DTS-HD eller annat som de stolt presenteras på deras hemsidor.
Boxee box är ju ett rent skämt t.ex.
Bild och ljud i toppklass på Dune, kör dock Max versionen för jag ville få en helhetslösning med BD spelaren.
Återigen toknöjd att slippa få drop outs var 10 SEK är värt varenda krona, desutom styr jag hela Dunenfrån min iPhone som är sjukt snabbt och smidigt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.