Postad 07 februari 2014 - 13:59

Postad 07 februari 2014 - 14:37
ignorance is blissganska kul att många är helt stensäkra på att vi vart där och tror blint på all info som någon annan skrivit. vett inte vad jag själv tror om det tror mycket väll att usa under dom omständigheterna och patriotismen dom har mycket möjligt kunnat fejka den första månlandningen. men också som sagts dom har juh en del cash och det underlättar juh en del när man ska lösa stora problem =)
dom delarna som jag hört som motbevisar månlandningen har vart
dom olika skuggorna
dom perfekta bilderna från en riktigt otymplig kamera monterad på bröstet
dag 1 och 2 utforskning ställe va exakt samma fast med lite olika stenar
tydligen finns där något radioaktivt fält mellan jorden och månen, vilket hade dödat personerna på fläcken med dom dräkterna och raket och ingen har varit förbi denna gräns innan och knappt efter månlandningen
finns inga nya bilder på landnings platsen och ingen har nånsin varit där en andra gång
bilderna hade vell särskilda kors i bilden och vissa kors gick bakom objekt och andra framför
tror det va allt. tror möjligheten för båda scenariona finns men tror inte jag kommer bli helt övertygad tills antingen jag lägger ner en ******** massa tid och kollar upp all fakta och info om ämnet eller att dom övertalar konspirations extremisterna
men en hel kväll med konspirations teorier med polarna är alltid kul =)
du kanske skulle orka läsa på mer om du satsade på din svenska...
Postad 07 februari 2014 - 14:50
Postad 07 februari 2014 - 14:58
Postad 07 februari 2014 - 14:59

Finns månen på riktigt eller är vi bara hypnotiserade av USA?
Postad 07 februari 2014 - 15:04

vad är det vi tittar på varjje kväll?
Postad 07 februari 2014 - 15:57
Någon har en riktigt bra proj och för oss bakom ljuset
Du menar framför ljuset?

Postad 07 februari 2014 - 22:57
Jag skulle nog vara lite försiktigare med ordvalet. Det finns en förfärlig mängd mer eller mindre fantasifulla teorier alla har nog avfärdats. Mängswe "motbevis" är väl noll. Problemet är att ibland så krävs lite fysikkunskaper över den enklaste nivån och då blir det jobbigt för en del.dom delarna som jag hört som motbevisar månlandningen har vart
dom olika skuggorna
dom perfekta bilderna från en riktigt otymplig kamera monterad på bröstet
dag 1 och 2 utforskning ställe va exakt samma fast med lite olika stenar
tydligen finns där något radioaktivt fält mellan jorden och månen, vilket hade dödat personerna på fläcken med dom dräkterna och raket och ingen har varit förbi denna gräns innan och knappt efter månlandningen
finns inga nya bilder på landnings platsen och ingen har nånsin varit där en andra gång
bilderna hade vell särskilda kors i bilden och vissa kors gick bakom objekt och andra framför
De radioaktiva fälten du nämner är troligen van Allen fälten. Den iden har avfärdats av bland annat van Allen som upptäckte dessa. Och han vet nog lite bättre än majoriteten av konspirationsstollarna.
Den många konspirationsteoretiker inte begripet är att det handlar inte om att ha många teorier. Det räcker med en men den måste vara bättre än det som kommit hittils. Du nämner väl sex teorier och du kan säkert hitta sextio om du letar lite. Det dom har gemensamt är att dom inte håller. Du kan ju läsa hela tråden. Jag tror mycket redan är behandlat och avfärdat. Men det finns dom som aldrig ger sig.
Men kommer tråden igång igen så kan den ju bli underhållande.
Redigerat av Mr_Tom, 07 februari 2014 - 22:58.
Postad 08 februari 2014 - 07:21

Postad 08 februari 2014 - 21:58
ignorance is bliss
du kanske skulle orka läsa på mer om du satsade på din svenska...
ska genast lägga ner all verksamhet av postande frågande tyckande som uttrycks på svenska. jävla tur man inte vara skribent för att få ett vettig jobb idag men att man inte fick försöka uttrycka sig på ett forum visste jag inte.
for kolla upp den där satelliten hade vart kul att se månlandningen på riktigt istället för alla oändliga filmer mm som använder den
Postad 09 februari 2014 - 20:45
Även de mest ambitiösa försök att fejka det "på nytt" med samma typ av praktiska och optiska verktyg som fanns tillgängliga på 60-talet har gett resultat som motbevisar konspirationsteorin. Skuggor exempelvis - att få samma hårda, skarpa skuggor i jordens atmosfär med konstgjord belysning går inte.
Det är roligare att analysera konspirationsteoretikernas inbördes bråk. En del anser att det var Stanley Kubrick som skötte fejkandet, andra att det var Walt Disney. Kubrick-förespråkarna menar att det finns detaljer i The Shining där Kubrick erkänner sin inblandning, Disney-förespråkarna att delar av månlandskapet föreställer alltifrån Musse Pigg till de sju dvärgarna.
Titta gärna på dokumentären Room 237, som handlar om diverse personer besatta av att analysera The Shining. En av dem är övertygad om att hela filmen var ett förtäckt avslöjande av en ångerfull Kubrick om att månlandningen var fejkad, samt att det dessförinnan var anledningen till att Barry Lyndon var så tråkig (Kubrick var helt enkelt deppig av sin inblandning i månlandningsfejkandet).
Postad 10 februari 2014 - 01:05
Postad 10 februari 2014 - 12:27
Fast med det j..la stolpskottet till president skulle ingenting förvåna. Har du inte sett Farenheit 9/11 så gör det. Man tappar hakan!Jag tycker att det är märkligt att det finns så väldigt många som inte tror på månlandningen. Det finns allehanda skit och speglar, avtryck, månbil (?) Ect på månen. Det känns som att skeptikerna är samma individer som tror att usa låg bakom 9/11 typ.

Postad 10 februari 2014 - 21:45
Låter som en blivande konspirationsteoriFast med det j..la stolpskottet till president skulle ingenting förvåna. Har du inte sett Farenheit 9/11 så gör det. Man tappar hakan!

Skämt åsido så har väl Michael Moore's rykte som sanningssägare kommit att ifrågasättas. Han lär ju klippa sina filmer så att har får fram den "sanning" han vill visa. Men visst är Farenheit 9/11 underhållande och tankeväckande

Postad 11 februari 2014 - 09:04
Jag såg den när den kom. Saken är den att endel av jojjes citat om rikedomsväljarna ex kommer från ett skämtkonvent, det finns rätt mycket som är orättvist klippt där. Men jag håller ändå med dig, jojje var inte direkt den skarpaste sleven i knivlådan om man säger såFast med det j..la stolpskottet till president skulle ingenting förvåna. Har du inte sett Farenheit 9/11 så gör det. Man tappar hakan!

Postad 11 februari 2014 - 09:11
Klart att han klipper för att få fram "sin sanning". Han vill ju tjäna pengar som alla andra. Sen om han förvrider sanningen, skiter han i, bara han får in stålar.Skämt åsido så har väl Michael Moore's rykte som sanningssägare kommit att ifrågasättas. Han lär ju klippa sina filmer så att har får fram den "sanning" han vill visa.
Postad 11 februari 2014 - 09:53
Blivande? Om det vore så väl...Låter som en blivande konspirationsteori
.
Postad 11 februari 2014 - 10:39
Postad 11 februari 2014 - 10:42
Varför var du skeptisk förr och varför har du ändrat dig?Jag har länge varit skeptisk kring månlandningen. På äldre dagar har jag dock gjort en 180-graders. Klart jänkarna var uppe. Skumt att man inte har varit där på 45 år iofs...
Postad 11 februari 2014 - 10:51
De åker nog gärna dit - om du betalar...Skumt att man inte har varit där på 45 år iofs...

Bush ville åka dit men Obama satte stopp för det hela, btw.
Redigerat av pacman, 11 februari 2014 - 11:52.
Postad 11 februari 2014 - 21:13
Vad jag skulle skriva var "en blivande konspirationsteoretiker". Det är ju helt rätt att teorin redan finnsBlivande? Om det vore så väl...

Kallar du din film "dokumentär" så ställs väl normalt lite högre krav på sanningshalt. Så att hans agerande är självklart håller jag inte med omKlart att han klipper för att få fram "sin sanning". Han vill ju tjäna pengar som alla andra. Sen om han förvrider sanningen, skiter han i, bara han får in stålar.

Postad 12 februari 2014 - 00:33
Fast med det j..la stolpskottet till president skulle ingenting förvåna. Har du inte sett Farenheit 9/11 så gör det. Man tappar hakan!
Konspirationsteorierna är ju såklart rena dumheter, men här två klipp som sammanfattar "jojje" bra

http://www.youtube.com/watch?v=uqX5roub-w0
http://www.youtube.c...h?v=DEbZqvMu2cQ
Redigerat av Ageve, 12 februari 2014 - 00:41.
Postad 12 februari 2014 - 17:39
Ja där går väl möjligen gränsen för mifffots girighet och dumhet får man hoppas. Värsta uttalandet är väl ändå "I'm a war President, this is what I do". Och sedan det fantastiska uttalandet att alla kan skaffa ett hus. Ingen skillnad på fattig och rik, bara att låna. Och sedan kom som bekant en av historiens värsta bostadskrascher.Konspirationsteorierna är ju såklart rena dumheter, men här två klipp som sammanfattar "jojje" bra
http://www.youtube.com/watch?v=uqX5roub-w0
http://www.youtube.com/watch?v=DEbZqvMu2cQ
Nä möjligen är han inte(direkt) skyldig till 9/11. Men resultatet för hans egen privatekonomi får honom att gråta hela vägen till banken. Krig är big business.

Postad 13 februari 2014 - 10:13
De återskapade en landingscen, skaffade grus med samma reflekterande egenskaper som mån-grus och tog lite bilder. Mångruset visade sig reflektera ljus riktigt bra och de kunde ta liknande bilder som de riktiga med bara en ljuskälla.
Sedan testade de en flagga i vaacum också och om jag minns rätt så vajade den lite.
Vad Mythbusters anbelangar så är iallafall inte ljusfrågan eller flaggan fejk. Det går säkert att hitta avsnittet på youtube.
Mina personliga åsikter vädrar jag inte här då de knappast tillför något i en diskussion med två läger.
Hittade avsnittet: (verkar finnas två) http://www.youtube.c...h?v=qz7cUP4o-ZQ
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 13 februari 2014 - 10:21.
Postad 14 februari 2014 - 23:16
Klart vi aldrig varit på Månen, den är ju gjord av ost
Och hur förklarar du då att vi har ost?

Postad 15 februari 2014 - 22:08
Det är ju sällan något nytt "bevis" som dyker upp utan samma saker som måste förklaras upprepade gånger. Letar man på webben så finns en hel del, inte bara om månlandningen utan mycket annat också.
En idé som jag tror många missat är stämningen i världen på den tiden rymdkapplöpningen pågick. Det fanns i princip två supermakter som tävlade. Sovjetunionen hade förste mannen i rymden (Gagarin) medan USA först på månen. Det kalla kriget pågick och om USA bluffat fanns väl ingen på jorden som var bättre rustad att avslöja den bluffen än ärkefienden Sovjetunionen. Jag tror att jag skrivit det tidigare i tråden men finns det någon som på fullt allvar tror att Sovjet inte hade tagit chansen att förödmjuka USA?
Detta är inget tekniskt bevis av den typen som en del verkar ha svårt att ta till sig. Man kan diskutera naturlagar, effekt av minskad gravitation, avsaknad av atmosfär och så vidare. Detta är istället ett ganska enkelt resonemang. Skulle någon filmat månlandningen på jorden och sedan bluffat hela världen inklusive Sovjetunionen. Jag tror det är enklare att faktiskt sätta en gubbe på månen än att genoföra den bluffen

Redigerat av Mr_Tom, 15 februari 2014 - 22:09.
Postad 13 mars 2015 - 20:37
Jag brukar följa en del konspirationsteorier och stötte i dagarna på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=iMQTEEbtTYc
Det är alltså en random man som påstår att det går vågor på månen. Och han hävdar också att det "inte kan vara bildartefakter".
Konspirationsteorier är ju bara för roligt att följa
Postad 13 mars 2015 - 21:02
Så, konspirationsteorin är alltså att amerikanerna och ryssarna samarbetade under the space race?
Postad 14 mars 2015 - 14:03
Det är den amerikanska mejeriindustrin som ligger bakom konspirationen för att dölja det faktum att månen är gjord av ost. De låg också bakom att den svenska raketosten försvann från marknaden, eftersom den avslöjade för mycket.
Kanske ska passa på att nämna att foliehatten också är en konspiration. Den blockerar inte alls radiovågor utan fungerar tvärtom som en förstärkande antenn! Det enda material som fungerar är nordkoreanska dagstidningar insmorda med jakfett och vitlök.
Postad 14 mars 2015 - 15:27
De ryska tanksen som rullades över var bara uppmålade lik som väst arrangerade för västländska medier sa han - stenhårt.
Man väljer vad man vill tro på ! Jag har alltid sett mig som pessimist eller realist som det oxå kallas men dessa konspirations-believers är ett par steg längre ner på kharmastegen!
Postad 14 mars 2015 - 16:17
Varför pratar alla om amerikaner? Wallace och Gromit var väl ändå britter?
Postad 14 mars 2015 - 17:33
Conspiracy_Foiled.jpg 44,08K
0 Antal nerladdningar
Postad 15 mars 2015 - 12:12
Röstningen högst upp på första sidan av denna tråd verkar inte funka.
"Omröstning: Har någon människa varit på månen? (317 medlem(mar) har röstat)"
Klickar man 'Rösta' blir det bara:
"Du måste lägga en röst i varje fråga som tillhör omröstningen.".
Klickar man 'Visa resultat' ändras bara texten till "Visa röstningsalternativ".
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar