* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
1737 svar till detta ämne
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 20 januari 2009 - 11:27
Unregisteredf043f68e
-
Unregisteredf043f68e
-
Rookie
-
7 inlägg
RuneWebradio,
Jag har ett liknande fel, helt tyst, men bara på Subwoofern(använder lågnivåutgången). Köpte 255:an i lördags, installerade och allt funkade bra tills igår när basen plötsligt inte ens aktiveras när jag slår på och lyssnar på 255:an. Jag har gjort reset och testat men ingen skillnad, ljud på alla kanaler utom sub-kanalen.
Har någon en idé?
-----
Måste passa på att i min första post säga hej, har läst och använt forumet i ett par år men inte reggat mig förränns nu, kanonforum!
-----
Postad 20 januari 2009 - 19:48
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
RuneWebradio,
Jag har ett liknande fel, helt tyst, men bara på Subwoofern(använder lågnivåutgången). Köpte 255:an i lördags, installerade och allt funkade bra tills igår när basen plötsligt inte ens aktiveras när jag slår på och lyssnar på 255:an. Jag har gjort reset och testat men ingen skillnad, ljud på alla kanaler utom sub-kanalen.
Har någon en idé?
----- Måste passa på att i min första post säga hej, har läst och använt forumet i ett par år men inte reggat mig förränns nu, kanonforum! -----
Tjena och välkommen får man väll säga. Det enda jag kan komma på att tänka på är att kolla så värkligen strömmen är på till subben. Min sub är lite glapp i kontakten som man trycker i suben. Ibland när man kommer åt den så glappar kontakten och subben får ingen ström. Och kolla även på dina lågnivåkablar om alla sitter ordentligt.
Postad 20 januari 2009 - 23:40
Unregisteredf043f68e
-
Unregisteredf043f68e
-
Rookie
-
7 inlägg
"Löst" problemet, subben har gått sönder helt enkelt, märkligt sammanträffande. Blir att jaga nytt alternativt reparera.
Redigerat av Unregisteredf043f68e, 20 januari 2009 - 23:40.
Postad 22 januari 2009 - 10:04
dangra
-
dangra
-
Användare
-
-
162 inlägg
Hej!
Jag behöver hjälp med EzSet/EQ och manuella högtalarinställningar.
Min förstärkare AVR 255 ställer ON på Surround L+R och OFF på Surr. Back L+R trots att jag kör 5.1.
I menyn för antalet högtalare väljer jag alltid 5.1.
Högtalaravståndet till subwoofern blir också alltid helt fel med EzSet/EQ.
Några tips på vad jag/förstärkaren gör för fel?
Postad 22 januari 2009 - 10:35
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Hej!
Min förstärkare AVR 255 ställer ON på Surround L+R och OFF på Surr. Back L+R trots att jag kör 5.1. I menyn för antalet högtalare väljer jag alltid 5.1.
Det är ju rätt. Surr L+R ska det vara. Surr.back är om man kör 7.1.
Postad 22 januari 2009 - 12:20
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Angående uppgradering till 0,95,1,1
Min AVR255 hade problem med det kända "knäppande, clicks & pops".
OBS! Enligt patchen skall den lösa problemen för dem som hade endast 480p vid DVi-ansluten utrustning.
(detta fel hade jag inte)
Fann att de fanns en firmware upgrade på deras hemsida.
Hade inga problem att göra själva patchen, då jag lånade hem en stationär pc med äkta COMport.
Efter patchen får jag ingen bild annat än 480p till min DVi-anslutna Plasma tv från Hitachi.
(det problemet som dom skulle LÖSA!)
Lämnar in den hos reparatören som HK anlitar.
Dom testar med sin DVi-tv och får bild.
Jag ringer Hitachi sverige och får prata med en Norsk, som berättar för mig att det inte existerar patchmöjligheter på deras apparater, så jag kan antagligen inte få hjälp alls.
HarmanKardon tar alltid bort sina tidigare firmwares efter de släppts en ny, men nu skall jag från serviceagenten få den gamla på USBminne så jag kan förhoppningsvis patcha om den / nedgradera den så den fungerar med min TV igen.
OBS! Kollar man och jämnför filerna från gamla patchen till nya så är ENDAST filen som uppgraderar bilden ändrad.
Påståendet att "Clicks & pops" skall vara fixat verkar alltså lögn?
Så jag får återgå till att ha störande ljud från en splitterny stärkare, men får lite bättre bild.
Fast ljudproblemet skulle antagligen kvarstått, om inte bildprocessorn var problemet från början....hmm
Jag hoppas iaf kunna hjälpa eventuella andra med liknande problem, om man skulle behöva patchen.
Postad 22 januari 2009 - 13:15
than
-
than
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Min AVR255 hade problem med det kända "knäppande, clicks & pops". OBS! Enligt patchen skall den lösa problemen för dem som hade endast 480p vid DVi-ansluten utrustning. (detta fel hade jag inte)
Hade inga problem att göra själva patchen, då jag lånade hem en stationär pc med äkta COMport.
Efter patchen får jag ingen bild annat än 480p till min DVi-anslutna Plasma tv från Hitachi. (det problemet som dom skulle LÖSA!)
Jag ringer Hitachi sverige och får prata med en Norsk, som berättar för mig att det inte existerar patchmöjligheter på deras apparater, så jag kan antagligen inte få hjälp alls.
HarmanKardon tar alltid bort sina tidigare firmwares efter de släppts en ny, men nu skall jag från serviceagenten få den gamla på USBminne så jag kan förhoppningsvis patcha om den / nedgradera den så den fungerar med min TV igen.
OBS! Kollar man och jämnför filerna från gamla patchen till nya så är ENDAST filen som uppgraderar bilden ändrad. Påståendet att "Clicks & pops" skall vara fixat verkar alltså lögn?
Så jag får återgå till att ha störande ljud från en splitterny stärkare, men får lite bättre bild. Fast ljudproblemet skulle antagligen kvarstått, om inte bildprocessorn var problemet från början....hmm
Jag hoppas iaf kunna hjälpa eventuella andra med liknande problem, om man skulle behöva patchen.
Testade du att uppdatera en andra gång för att se så det inte blivit något fel under uppdateringen? När jag uppdaterade en andra gång med senaste programvaran så försvann problem som fanns efter att den var uppdaterad första gången (dvs båda gångerna med samma version).
Postad 22 januari 2009 - 13:23
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Testade du att uppdatera en andra gång för att se så det inte blivit något fel under uppdateringen?
När jag uppdaterade en andra gång med senaste programvaran så försvann problem som fanns efter att den var uppdaterad första gången (dvs båda gångerna med samma version).
Jepp jag körde igenom den igen dagen därpå, samma fel. Endast 480p (vad för fel rättade till sig för dig vid andra försöket?)
Postad 22 januari 2009 - 20:00
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Nu är det sjukt, riktigt sjukt.
Fick tillbaka min AVR255 och degraderade den till versionen innan. 0,93.... (den fungerade fortfarande inte med 0,95,1,1)
Efter att ha deegraderat så är den NU OCKSÅ låst till 480p!!!
Vad i helsike försigår egentligen, är det här med digitala överföringar något godtyckligt?! Utan standarder?!
Ursäkta men det här är ju löjeväckande.... och förbaskat trist. Handlar ändå om något som skall ge nöje, för rätt mycket pengar.
Postad 22 januari 2009 - 20:35
than
-
than
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jepp jag körde igenom den igen dagen därpå, samma fel. Endast 480p
(vad för fel rättade till sig för dig vid andra försöket?)
Jag hade problem med att ljudet som kom från högtalarna var otroligt platt och nästan helt befriat från bas. Efter en andra uppdatering så lät det som det ska göra igen. Även en del knäppande ljud som fanns innan när man tex bytte kapitel i filmer mm försvann i samma uppdatering.
Redigerat av than, 22 januari 2009 - 20:36.
Postad 22 januari 2009 - 20:46
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Hmm, nu har jag knäppningar vid byte av signalingång.. Har inte uppdaterat till senaste fw än, får hoppas att den fixar det.
Var det en ny fw på gång igen snart, eller minns jag bara fel?
Postad 22 januari 2009 - 22:50
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Troligen är ingen ny på G, HK har iaf inget sagt till teknikerna eller säljstället under tiden jag varit i kontakt med dem.
Men hoppas att jag imorgon kan få tala med deras representant som servicestället varit i kontakt med.
Något är uppenbart skit i min spelare iaf, då ingen firmware får den att återgå till skicket den var i när jag packade upp den.
Postad 22 januari 2009 - 23:15
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Troligen är ingen ny på G, HK har iaf inget sagt till teknikerna eller säljstället under tiden jag varit i kontakt med dem.
Men hoppas att jag imorgon kan få tala med deras representant som servicestället varit i kontakt med.
Något är uppenbart skit i min spelare iaf, då ingen firmware får den att återgå till skicket den var i när jag packade upp den.
Jag har hört från mitt service-ställe att det är en ny firmware på gång i slutet av januari - början februari. Hoppas det stämmer. Börjar bli lite less...
Postad 23 januari 2009 - 08:59
onnarp
-
onnarp
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
Jag är en nöjbörjare inom detta område och i helgen som gick köpte jag ett paket beståenda av H/K AVR350, H/K HKTS7 samt H7K DVD29.
Visserligen avhandlas inte AVR350 i denna tråden men vad jag förstår är den ganska lik AVR355?
Nu till mitt problem:
Jag har min digitalbox Samsung DCB P850Z inkopplad med en optisk kabel. På de kanaler som sänder ljudet i Dolby får jag endast ljud i de två fronthögtalarna. Hur jag än försöker ändra ljudet till att använda fler högtalare får jag ändå bara ljud från två högtalare.
När jag sedan väljer en annan kanal som ej sänder i Dolby kan jag få ljud i alla högtalarna.
Är det någon som vet vad jag gjort för fel?
Postad 23 januari 2009 - 09:35
Streten
-
Streten
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Min förstärkare AVR 255 ställer ON på Surround L+R och OFF på Surr. Back L+R trots att jag kör 5.1. I menyn för antalet högtalare väljer jag alltid 5.1. Högtalaravståndet till subwoofern blir också alltid helt fel med EzSet/EQ.
Jag har ett liknande problem med EzSet/EQ. Högtalaravståndet bler helt fel, alla högtalare i min 5.1 uppsättning, hamnar på 0,0 m. Detta fel har inte funnits innan utan verkar ha uppkommit vid den förra firmware-uppdateringen. Jag har oxå uppmärksammat att ljudet låter väldigt instängt och tråkigt efter ha kört EzSet/EQ och att det låter mycket bättre om man stänger av EzSet/EQ. Någon som har en lösning på detta eller skall jag ta och lämna in den till serviceverkstaden och passa på att få den senaste firmwaren installerad (eller ska man vänta på nästa version av firmware)? Kan någon som har den senaste versionen av firmware installerad bekräfta att klick och "knäppningar" eliminerats?
Postad 23 januari 2009 - 10:50
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Jag har hört från mitt service-ställe att det är en ny firmware på gång i slutet av januari - början februari. Hoppas det stämmer. Börjar bli lite less...
Har du rätt KAN de vara aktuellt att behålla den, men är det bara rykte så vettitusan om jag inte köper en Onkyo istället. Får du bekräftat detta, eller om någon annan som läser får det. Berätta gärna. (annars tar jag idag och lämnar tillbaka den, plockar ut en fungerande av annat märke istället)
Postad 23 januari 2009 - 13:41
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag har ett liknande problem med EzSet/EQ. Högtalaravståndet bler helt fel, alla högtalare i min 5.1 uppsättning, hamnar på 0,0 m. Detta fel har inte funnits innan utan verkar ha uppkommit vid den förra firmware-uppdateringen.
Jag har oxå uppmärksammat att ljudet låter väldigt instängt och tråkigt efter ha kört EzSet/EQ och att det låter mycket bättre om man stänger av EzSet/EQ.
Någon som har en lösning på detta eller skall jag ta och lämna in den till serviceverkstaden och passa på att få den senaste firmwaren installerad (eller ska man vänta på nästa version av firmware)?
Kan någon som har den senaste versionen av firmware installerad bekräfta att klick och "knäppningar" eliminerats?
Inte för att det är en ursäkt för felande EzSet/EQ men det går ju alltid att ställa in manuellt och testa dig fram till ett bättre ljud. Jag undrar själv angående klickandet, hade aldrig det innan jag tog in 0.93, ej dragit in 0.95 än.
Postad 23 januari 2009 - 14:10
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Inte för att det är en ursäkt för felande EzSet/EQ men det går ju alltid att ställa in manuellt och testa dig fram till ett bättre ljud.
Jag undrar själv angående klickandet, hade aldrig det innan jag tog in 0.93, ej dragit in 0.95 än.
Jag har 0.95 enda gången det hörs något som skulle kunna beskrivas som ett klickljud är när jag byter tv-kanal till SVT2.
Postad 23 januari 2009 - 15:14
Unregisteredf5586c51
-
Unregisteredf5586c51
-
Rookie
-
4 inlägg
Hejsan!
Är ganska ny inom detta området så jag tänkte höra lite med experterna. Ska köpa en ny förstärkare samt högtalare. Har tittat på 255 vilken är en fröjd för ögat, samt att H/K skall göra ganska gedigna byggen. Till det har jag tänkt köpa hkts 11 vilket borde spela ihop med förstärkaren bra. Jag vill helt enkelt ha en anläggning till musik samt film, inget överdådigt men ändå relativt framtidssäkert.
Är detta ett bra system? Spelar den bra med PS3 (har läst lite olika, och jag skall använda den till BD, DVD samt spel) Vet någon om Airport Express funkar bra till? Samt när man "tittar" på menyn, visas det i TV:n eller endast displayen? (Nybörjare! )
MVH /McLintoc
Kan säga att airportexpress fungerar hur bra som helst. Jag kör med optisk kabel till stereon och styr Itunes med min Iphone
Postad 23 januari 2009 - 15:41
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Har du rätt KAN de vara aktuellt att behålla den, men är det bara rykte så vettitusan om jag inte köper en Onkyo istället. Får du bekräftat detta, eller om någon annan som läser får det. Berätta gärna.
(annars tar jag idag och lämnar tillbaka den, plockar ut en fungerande av annat märke istället)
Citat från Assist Workshop Göteborg: "Det kommer en ny mjukvara som ska lösa dessa problem i slutet av jan. början av feb." Jag undrar själv angående klickandet, hade aldrig det innan jag tog in 0.93, ej dragit in 0.95 än.
Det enda som jag egentligen stör mig på just nu är klickljuden. Tänkte inte på det så mycket i början, men nu börjar det gå mig på nerverna, särskilt vid hög volym. Jag kör version 0.93, och jag har inget minne av att det fanns klickljud innan den uppgraderingen. Jag tycker HDMI-växlingen går lite långsamt också, men det kanske är normalt?
Postad 23 januari 2009 - 16:31
Unregisteredf043f68e
-
Unregisteredf043f68e
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej
Jag är en nöjbörjare inom detta område och i helgen som gick köpte jag ett paket beståenda av H/K AVR350, H/K HKTS7 samt H7K DVD29.
Visserligen avhandlas inte AVR350 i denna tråden men vad jag förstår är den ganska lik AVR355?
Nu till mitt problem: Jag har min digitalbox Samsung DCB P850Z inkopplad med en optisk kabel. På de kanaler som sänder ljudet i Dolby får jag endast ljud i de två fronthögtalarna. Hur jag än försöker ändra ljudet till att använda fler högtalare får jag ändå bara ljud från två högtalare. När jag sedan väljer en annan kanal som ej sänder i Dolby kan jag få ljud i alla högtalarna.
Är det någon som vet vad jag gjort för fel?
Kolla inställningarna på din samsung, vad står den inställd på att skicka ut via optiska utgången. Du kan väl välja några alternativ där? Prova då att växla för att se om det blir någon förändring. Men annars så ska det väl vara så att HKn ställer sig automatiskt i rätt läge om den detekterar en dolby digital signal.
Postad 23 januari 2009 - 19:05
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Citat från Assist Workshop Göteborg: "Det kommer en ny mjukvara som ska lösa dessa problem i slutet av jan. början av feb."
Jasså, det är ju dem jag varit i kontakt med hela tiden i min mardröm.... ?! Magnus Torsson är det som tittat på mitt problem med 480p Angående HDMIväxlingen så ja, supersnabb är den ju inte men det är nog så tekniken ser ut idag. Inte någon jättelångsam grej heller. (fast tillräckligt slö för att min två skall varnar för powersave snart kommer, i någon sekund)
Postad 23 januari 2009 - 21:55
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jasså, det är ju dem jag varit i kontakt med hela tiden i min mardröm.... ?!
Magnus Torsson är det som tittat på mitt problem med 480p
...
Kom han fram till något? Har samma problem och bollar idéer med hans kompanjon. Gick det att få något annat format för dig än 480p OM du inte använde H/K utan köra direkt? Dear T.
Postad 23 januari 2009 - 22:06
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Min AVR255 hade problem med det kända "knäppande, clicks & pops". OBS! Enligt patchen skall den lösa problemen för dem som hade endast 480p vid DVi-ansluten utrustning. (detta fel hade jag inte)
Efter patchen får jag ingen bild annat än 480p till min DVi-anslutna Plasma tv från Hitachi. (det problemet som dom skulle LÖSA!)
OBS! Kollar man och jämnför filerna från gamla patchen till nya så är ENDAST filen som uppgraderar bilden ändrad. Påståendet att "Clicks & pops" skall vara fixat verkar alltså lögn?
Så jag får återgå till att ha störande ljud från en splitterny stärkare, men får lite bättre bild. Fast ljudproblemet skulle antagligen kvarstått, om inte bildprocessorn var problemet från början....hmm
Vad var det för version på stickan och en möjlighet få den mailledes? Edra T.
Postad 24 januari 2009 - 01:28
claustro_s
-
claustro_s
-
Rookie
-
6 inlägg
Har samma problem med min rackare, fick min hdbox från comhem idag och det knäpper tom till varje gånga jag byter kanal...bägaren börjar rinna över nu!!! känns´som det blir värre för varje gång man startar upp stackarn :/ Nått måste H/K göra åt detta...
Postad 24 januari 2009 - 01:58
claustro_s
-
claustro_s
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har problem efter uppgraderingen. Problemen med att bilden hackade på xboxspel försvann. Däremot funkar inte ljudet som det ska. Får ingen dolby digital från xbox, eller rättare sagt det funkar ibland. Men mest är det ”multi ch PCM och bara ljus i fronthögtalarna. Fattar ingenting och vet inte vad jag ska göra. Detta problem fanns inte innan uppdateringen. Jag upplever också att ljudet på TVn ”glappar”, rösten hamnar i alla högtalarna emellanåt samt detta knäpp i högtalarna folk pratar om. Ngn som har dessa problem?
Liknande problem här, fast med Ps3..kör jag både ljud och bild genom hdmi kabeln vill förstärkaren inte köra dolby digital utan kör i "multi ch PCM" kör jag ljudet genom optiska så fungerar det bra, dvs förutom att det fortfarande knäpper vid växlingar :/
Postad 24 januari 2009 - 09:11
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Kom han fram till något? Har samma problem och bollar idéer med hans kompanjon. Gick det att få något annat format för dig än 480p OM du inte använde H/K utan köra direkt?
Dear T.
Självklart får jag andra upplösningar om jag kör PS3 direkt till tv´n. Då är 576p 720p 1080i valbara. (dem upplösningar som den helt enkelt har som "normala") 480p är ju faktiskt en NTSC / USA upplösning. (allla mina produkter är PAL-native)
Postad 24 januari 2009 - 09:23
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Liknande problem här, fast med Ps3..kör jag både ljud och bild genom hdmi kabeln vill förstärkaren inte köra dolby digital utan kör i "multi ch PCM" kör jag ljudet genom optiska så fungerar det bra, dvs förutom att det fortfarande knäpper vid växlingar :/
Låter ännu märkligare, men kanske du har en ännu äldre version? (före 0,93) Vad kör du för inställningar på PS3an, bland valen för BD-audio och DVD... Bitstream eller PCM? Och när du väljer HDMI audio har du bockat för alla formaten?
Postad 24 januari 2009 - 17:00
Dan_89
-
Dan_89
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Är det någon som vet om det är möjligt och ställa in ljudet på Zone 2?. Alltså justera bas & diskant,perfekt funktion för att kunna ha ett extra par högtalare för musik,dock så blir det väldigt basfattigt som det är orginal.
Mvh Dan
Postad 26 januari 2009 - 09:15
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Låter ännu märkligare, men kanske du har en ännu äldre version? (före 0,93) Vad kör du för inställningar på PS3an, bland valen för BD-audio och DVD... Bitstream eller PCM? Och när du väljer HDMI audio har du bockat för alla formaten?
Jo kan ju vara så att jag hade 0,91 (har för mig det är föregångare till 0,93) Jag kör bitstream för ljudet, vilket HK´n då säger är PCM när den tar emot signalen. Jepp alla formaten blir ju automagiskt valda när man kör automatic. Jag har förresten lackat ur totalt nu, köpte mig en 42PFL7772D Philips LCD. HDMI in i den direkt tog bort mina problem med 255an. Pops & Clicks (jag uppgraderade ju igen nu till 0,95,1,1) är nästan borta, de finns några små hittils jag hört när man pausat filmer och så.
Postad 26 januari 2009 - 14:39
Knutte76
-
Knutte76
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har samma problem med min rackare, fick min hdbox från comhem idag och det knäpper tom till varje gånga jag byter kanal...bägaren börjar rinna över nu!!! känns´som det blir värre för varje gång man startar upp stackarn :/
Nått måste H/K göra åt detta...
Samma här! Har också comhem HD-box. Har dessutom problem med att nin laptop en HP/Compaq 8510p inte fattar att den är inkopplad till AVR'en så jag kan inte köra ljud via hdmi från datorn utan enbart bild. kör 0.95 fw i avr'en.
Redigerat av Knutte76, 26 januari 2009 - 14:49.
Postad 26 januari 2009 - 17:00
claustro_s
-
claustro_s
-
Rookie
-
6 inlägg
Ska kika över inställningarna för hdmi på ps3´an...har inte laddat in någon ny mjukvara efter jag köpte den i september förra året En annan sak som ja börjar lacka ur på är det flämtande ljudet som den ger ifrån sig när den varit igång en stund (2-3 timmar)...sitter ja å kikar på tv lite senare på kvällen, för grannarnas trevnad på låg volym så hör ja hur den står å grymtar...som ett oregelbundet fläktljud Likaså tilltar knäppljuden med tiden den står på...kan det vara på tiden att gå tillbaks till återförsäljaren och kolla över garantibiten? Må vi Harman/Kardon folk få lycklig lösning på detta. Såg nu att jag har firmware version 0.49.1.1 är den från stenåldern??
Redigerat av claustro_s, 26 januari 2009 - 18:21.
Postad 26 januari 2009 - 21:31
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
En annan sak som ja börjar lacka ur på är det flämtande ljudet som den ger ifrån sig när den varit igång en stund (2-3 timmar)...sitter ja å kikar på tv lite senare på kvällen, för grannarnas trevnad på låg volym så hör ja hur den står å grymtar...som ett oregelbundet fläktljud 
En firmware-uppdatering skulle hjälpa mot de flesta av dina problem, men för att fixa det oregelbundna fläktljudet måste du nog lämna in den på service, tyvärr. Det krävs ett fysiskt ingrepp. Felet är dock inget farligt för receivern i sig.
Redigerat av loop75, 26 januari 2009 - 21:32.
Postad 26 januari 2009 - 22:01
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Må vi Harman/Kardon folk få lycklig lösning på detta.
Såg nu att jag har firmware version 0.49.1.1 är den från stenåldern??
Låter onekligen så? Iaf med den takten de verkar spotta FW ifrån sig. Lite som att en dator förr blev brevpress innan du kommit hem från butiken.
Postad 26 januari 2009 - 22:15
claustro_s
-
claustro_s
-
Rookie
-
6 inlägg
Tacksam för alla svar!
Får traska ner till westerlunds audio&video och byta lite ord
Postad 27 januari 2009 - 14:10
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag har 0.95 enda gången det hörs något som skulle kunna beskrivas som ett klickljud är när jag byter tv-kanal till SVT2.
Tack för svaret. För mig är det varje gång jag byter kanal på digitalboxen, inget som stör mig sådär värst men givetvis ska det inte få förekomma heller. Kanske läge att testa 0.95. Det enda som jag egentligen stör mig på just nu är klickljuden. Tänkte inte på det så mycket i början, men nu börjar det gå mig på nerverna, särskilt vid hög volym. Jag kör version 0.93, och jag har inget minne av att det fanns klickljud innan den uppgraderingen.
Jag tycker HDMI-växlingen går lite långsamt också, men det kanske är normalt?
Exakt samma problem som dig, absolut inga klick innan firsta firmware (som för övrigt löste nästan allt annat irriterande). Ska dra in 0.95 och se om det blir någon skillnad.
Postad 27 januari 2009 - 20:54
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Märkligt nog har mina knäppljud och plopp jag hade i början försvunnit med tiden. Nu efter 3 månader är det helt borta. Har inte uppgraderat mjukvaran någon gång heller.
Postad 28 januari 2009 - 11:26
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
För min del så dök klickandet UPP efter ett tags användande.... Fixar dom det inte inom februari så lämnar jag tillbaka receivern. Synd då jag är nöjd med den i övrigt. Men klickandet är VÄLDIGT påtagligt, klickar högt och inget jag kan/kommer att acceptera.
Dom har släppt ett par firmwares nu och inte fixat det, så man undrar hur lätt det blir att få bort. Känns inte helt bra heller att klickljuden kommer & går? Hårdvara?
Postad 28 januari 2009 - 21:12
Dan_89
-
Dan_89
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
någon som vet vad för ir-kod man ska ha för att programmera fjärren till en pioneer lx5090h?
Avr-355
Har prövat alla pioneer koderna men det funkar inte.kanske gör fel?
Postad 28 januari 2009 - 23:12
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
För min del så dök klickandet UPP efter ett tags användande.... Fixar dom det inte inom februari så lämnar jag tillbaka receivern. Synd då jag är nöjd med den i övrigt. Men klickandet är VÄLDIGT påtagligt, klickar högt och inget jag kan/kommer att acceptera.
Dom har släppt ett par firmwares nu och inte fixat det, så man undrar hur lätt det blir att få bort. Känns inte helt bra heller att klickljuden kommer & går? Hårdvara?
Ägare till en Avr 355, kan bara hålla med ,fruktansvärt irriterande , samtidigt som man kan läsa i tidningarna hur duktiga de är på 2-kanals , snart så tror jag nog att mina högalare kommer fara illa av alla skrapljud. De är med vid varje ändring av ljud oavsett om det är CD/BD eller TV-kanalsbyte. Mr Sling
Postad 29 januari 2009 - 01:00
lavadusch
-
lavadusch
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej....
Ny här på "minhemmabio.com" och även en nybliven ägare till ett Harman/Kardon biosystem...innehållande reciver AVR 350 och Dvd 29.
Vill gärna återkomma till ämnet med det klickande ljudet, även jag har det och det är så frustrerande.
Är övertygad om att det kommer från dvd:n och det är endast den som är kopplad med hdmi.
Vet inte om jag har kopplat det rätt, men jag har förnärvarande kopplat dvd:ns hdmi out direkt in i tv:n.....misstänker att kopplingen är fel....vill ha det till att man ska koppla dvd:n till recivern och sedan till tv (rätta mig om jag har fel, är ny på detta område)
Hur som helst så har jag ett regelbundet klickande när dvd:n är i pausläge, stopläge och även när den enbart är igång.....om klickljudet kommer under uppspelning tror jag inte, jag har i alla fall inte uppfattat det så.
Misstänker att det är hdmi som orsakar det, ska testa att koppla med en scart i stället i morgon och se om det finns samma fenomen.
Detta är faktiskt något jag har upptäckt nu de senaste dagarna....har varit sjuk ett tag nu så jag har använt den ganska flitigt (har haft systemet endast i ca 2-3 veckor).
Postad 29 januari 2009 - 13:46
sniperking
-
sniperking
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har en frågan om det är någon mer som har samma problem som jag hade.
Jag köpte en HK avr 255 trode det var en bra pryl!!,
Men när jag skulle titta på film (blueray och hd dvd och dvd) så när man byter scen i filmen
så tar det mellan 2-30sec till ljudet kommer tillbacka eller inte alls, Lika så när man
spelar cd musik.Och så häne det ett par gånger att det vart ett himlla oväsen i högtalarna det
hände när jag böt flera scener på en gång.
Plus det ireterande klicket i högtalarna hela tiden
jag la in en ny uppdatering men felan var kvar
Jag tröttnade och lämnade tillbacka den
Postad 29 januari 2009 - 14:19
Jorm
-
Jorm
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
Jag får väl dra mitt strå till stacken vad gäller synpunkter kring AVRx55 serien av receivers...
Jag köpte en AVR355 i början av december. Enheten kom med den senaste firmwaren installerad och fungerade klanderfritt direkt ur lådan. Inga pop, skrap eller andra eländiga biljud från någon källa. Dock kunde jag ganska så snart konstatera att jag hade ett elakt "pumpande" fläktljud från enheten. Ett fläktljud som med lätthet kunde uppfattas i alla tysta passager i såväl tv-tittande, film, musik eller spel.
Jag kontaktade service verksta'n och fick höra att det var ett känt problem som var lätt åtgärdat. Skickade in min receiver och fick tillbaka den fanmoddad och fin. På följesedeln stod det även att de hade bytt ut någon videokrets (inte för att jag sett något fel där). Nu lirar den helt som den ska och det utan störande fläktljud.
För er som undrar är min setup en AVR355 med HTPC och PS3 som ingångskällor (HDMI) och med en Sony 46" W4000 som bildvisare.
Jag har inte ångrat mitt köp (även fast det alltid är surt att lämna in något på service)
Mvh
Jorm
Postad 29 januari 2009 - 17:11
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hej!
Tänkte lyssna på musik i mina hörlurar från 255'an, men det kommer bara ljud ur vänster lur. Lurarna funkar i övrigt, om jag kopplar dom till datorn så kommer det ljud ur båda. Känns som man borde kunna spela i vanlig stereo i lurarna på något sätt istället för dom "surround" modesen som finns att välja på?
Edit: Lurarna är ett par Sennheiser HD201.
Testade även med några gammla jag hittade här hemma, där man kunde ställa lurarna som mono eller stereo på volymkontrollen, som mono kom det från både höger och vänster, men vet inte om mono är så mycket att hurra för, och det är inte heller de gammla lurarna.
Edit: Hittade en annan "plugg", verkar bara vara glapp.
Redigerat av Unregistered9ec9eb84, 29 januari 2009 - 17:30.
Postad 29 januari 2009 - 21:24
citroenC1
-
citroenC1
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har problem med att få ljud när jag kopplar Boxern till HK 355. Finns bara scart utgång på Boxern och där har jag satt en Scart / 3* RCA ( http://www.webhallen...od.php?id=34258).
Bilden får jag att fungera men jag får inte det analoga ljudet att fungera. Kopplade in bild och ljud på framsidan av HK i AUX ingångarna.
Kan det vara så att Boxern inte sänder ut analogt ljud eller vad kan felet vara? Har provat flera sladdar så det är inget fel på de analoga sladdarna samt kollat volymen i boxern och HK.
Postad 29 januari 2009 - 22:50
fedgen
-
fedgen
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej!
Är det någon som vet om man kan köra en bild-insignal via HDMI (t.ex. PS3) och välja att skicka ut den signalen via komponent med 255:an?
Vill ha en optimal bildväxlare och inte behöva dra ännu en kabel till projektorn.
Postad 30 januari 2009 - 10:43
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Har du valt att plocka ljudet från "AUX/RCA FRONT" ? Så du inte råkat välja AUX eller RCA från någon av det som sitter bak? Du har ju bild säger du, tryck INFO och gå ner till ljudet och kolla vilken källa den försöker plocka ljudet från. Har problem med att få ljud när jag kopplar Boxern till HK 355. Finns bara scart utgång på Boxern och där har jag satt en Scart / 3* RCA (http://www.webhallen...od.php?id=34258).
Bilden får jag att fungera men jag får inte det analoga ljudet att fungera. Kopplade in bild och ljud på framsidan av HK i AUX ingångarna.
Kan det vara så att Boxern inte sänder ut analogt ljud eller vad kan felet vara? Har provat flera sladdar så det är inget fel på de analoga sladdarna samt kollat volymen i boxern och HK.
Givetvis måste man även kolla vad Boxern är inställd att sända ut från, dock brukar väl analoga utgångar alltid vara förvalda, och vill man ha SPDIF eller dylikt så får man manuellt aktivera det. Inställningarna i Boxern säger säkert vad den sänder ut via. (själv aldrig testat något annat än CanalDigitals HDbox) Kan det vara så att Boxern inte sänder ut analogt ljud eller vad kan felet vara? Har provat flera sladdar så det är inget fel på de analoga sladdarna samt kollat volymen i boxern och HK.
Postad 30 januari 2009 - 22:49
citroenC1
-
citroenC1
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har du valt att plocka ljudet från "AUX/RCA FRONT" ?
Så du inte råkat välja AUX eller RCA från någon av det som sitter bak?
Du har ju bild säger du, tryck INFO och gå ner till ljudet och kolla vilken källa den försöker plocka ljudet från.
Tack för tipset. Felet var att jag valt ljudet via Coax front när det skulle vara Analog front. Nu funkar allt som det ska.
Postad 01 februari 2009 - 23:04
lillpuddingen
-
lillpuddingen
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag och min man har just varit och införskaffat oss en AVR155 och vi är helnöjda med det valet. När vi kom hem och kopplade in den så slocknade helt plötsligt displayen utan att vi var i närheten av förstärkaren. Vi har därefter brutit strömmen ett flertal gånger, tryck på knappen DIM, varit inne och kollat så att den inte är inställd på släckning med fördröjning, men inget hjälper. Är det någon som kan hjälpa oss eller någon som haft samma problem? Ljuset i volymkontrollen lyser fortfarande. Mysko! Risken finns kanske att displayen hel enkelt har gått sönder, eller vad tror ni?
Mvh.
två desperata
Redigerat av lillpuddingen, 01 februari 2009 - 23:05.
Postad 02 februari 2009 - 08:57
lavadusch
-
lavadusch
-
Rookie
-
3 inlägg
Har hittat problemet med det klickande ljudet (i alla fall för tillfället)....mänskliga faktorn.
Skulle bara vilja ha lite tips om kopplingen...ska hdmikabeln gå från dvd...till reciver och därefter till tv.?
För närvarande kör jag coaxial mellan dvd och reciver...och hdmi från dvd till tv.
Tacksam för tipz.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|