Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HDX HDX-1000 (Mediaspelare) 3 8,2 (14) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 22 mars 2009 - 11:05

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Nu har det hänt en skum sak sen jag installerade senaste fw.. Det går inte att välja undertexter förren första raden har kommit upp. Man måste alltså vänta tills någon börjar prata för att det skall gå att välja undertexter. Inte så farligt kanske men lite störande är det allt. Någon som har stött på samma problem eller har en lösning?

Postad 23 mars 2009 - 14:12

nipatriak
  • nipatriak
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Förra helgen så slängde jag inte en HD och uppgradera firmware och nu har nätverksåtkomsten för hdx'en dött helt. När jag trycker på Networkbrowser så tänker den lite väl fort och jag får edanst upp nfs server. Jag kommer ju åt hdx'en från samtliga datorer i huset, både genom ftp eller genom att utförska nätverket. Men jag kommer inte åt datorerna från hdxen. Vissa saker föredrar jag att streama. Någon som har en idé över vad jag kan ha missat?

edit: jaha nu är han glad igen och hittar nätverket. Det är samma problem som innan jag bytte firmware, ibland vill han och ibland inte...

Redigerat av nipatriak, 23 mars 2009 - 17:19.

Postad 24 mars 2009 - 10:29

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Förra helgen så slängde jag inte en HD och uppgradera firmware och nu har nätverksåtkomsten för hdx'en dött helt. När jag trycker på Networkbrowser så tänker den lite väl fort och jag får edanst upp nfs server. Jag kommer ju åt hdx'en från samtliga datorer i huset, både genom ftp eller genom att utförska nätverket. Men jag kommer inte åt datorerna från hdxen. Vissa saker föredrar jag att streama. Någon som har en idé över vad jag kan ha missat?

edit: jaha nu är han glad igen och hittar nätverket. Det är samma problem som innan jag bytte firmware, ibland vill han och ibland inte...

Använder du DHCP i HDXen? Om du gör det prova att skriva in en manuell. HDX strular ibland när den ska plocka ip via DHCP. Jag har haft samma problem som du men det löste sig när jag skrev in ip manuellt.

Postad 31 mars 2009 - 19:10

Henke_s
  • Henke_s
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag vill spela musik med min HDX.
Vet att det finns vissa "musikprogram" eller vad man ska kalla dom.
Men är det någon som har testat någon av dessa och kan berätta lite?
Gärna lite som winamp-stuket med playlist, shuffle, sökfunktion och som lägger till nya album själv.

Postad 03 april 2009 - 18:05

Unregistered8fb16c03
  • Unregistered8fb16c03
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är det nån som kopplat HDX1000 mot en Epson TW700? Jag ar problemet med att start bilden visas men tappar bilden när HDX kommit igång. Ingen av TV-mode inställningarna fungerar.

//H

Postad 04 april 2009 - 06:47

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Det verkar som om HDX har varit skitsnabba att släppa den nya Firmwaren, hämta här!!

Detta är en mindre bug-fix release, så ingen DTS ännu... tyvärr!! Däremot Internetradio!!

Postad 05 april 2009 - 16:02

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Tjena!!

Det verkar som om HDX har varit skitsnabba att släppa den nya Firmwaren, hämta här!!

Detta är en mindre bug-fix release, så ingen DTS ännu... tyvärr!! Däremot Internetradio!!

Enligt hemsidan så är det bara en fw som fixar språkstöd för turkiska och danska och inget mer.. eller?

Postad 05 april 2009 - 16:11

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
zwalter:

Det där stämmer säkert inte! 090201 till andra maskiner har bla Internet Radio! Testa o se hur det är!!

Apropå nya Firmwaren:

KORT GUIDE FÖR ATT FÅ "FAVORITES" ATT FUNKA FÖR INTERNETRADION

I Nov/Dec så introducerades det en möjlighet att "logga in" i MSP-tjänsten (Web-tjänsten). Detta innebär att man kan "skräddarsy" sina MSP moduler (Youtube, Flikr osv). Detta gäller även favoritlistan för Internet-radion.

För att göra det, gå till MSP-tjänsten. Högst uppe på skärmen står "Log in", tryck där, välj "Join MSP", fyll i dialogrutan med fjärr eller USB-tangentbord. Du får sedan ett mejl till angiven mejladress som måste köras för att verifiera och slutföra MSP kontot. När detta är gjort kan du logga in, sedan kommer du automatiskt bli inloggad. Det står då "Hi XXX" högst upp till vänster.

Faktiskt ganska trevligt!

Kort bedömning av Internetradion

+ Sortering på ljudkvalitet, mycket bra. Man kan lätt hoppa över "junket". Tre nivåer
+ Favoriter
- Fixar inte MMS (Microsoft system för streaming), som de flesta komersiella Svenska stationer kör...
- Fixar inte WMA över HTTP-streaming (jag har inte fått det att funka), SR funkar inte...
- Så svenska kanaler finns det lagom många av...

Finns naturligtvis lite att önska angående gränssnitt osv, men överlag är det bra tycker jag!

Postad 06 april 2009 - 12:33

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Kanelbulle:

ok, skumt att de skriver så då.. men om man inte är intresserad av internetradion så är det väl ändå ingen idé att uppgradera, man kan väl hoppa över denna direkt till nästa "major"-release?

Postad 06 april 2009 - 12:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
zwalter:

Nja, alla "Officiella Firmwares" är ju att anse som "Major release", det ligger med både buggfixar o vissa nyheter. Enda gången jag skulle hoppa eller gå tillbaka till gammal är om några kritiska fel hängt med som jag själv inte kan leva med! Annars tycker jag att det är bäst att uppgradera!

:wub:

Postad 06 april 2009 - 21:31

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Kanelbulle:

Ok, kanske får uppgradera då. Lite skumt att de skriver att det är en minor-release och att man kan hoppa över den bara. Men de kanske plockade bort allt utan språken eller nåt, eftersom den kom ut så snabbt.. Men det skadar väl inte att uppgradera..

"Important: This is a minor release, you are not required to update if you do not need the language support. It will be roll-over in the next major release."

Postad 08 april 2009 - 06:57

westmark
  • westmark
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hallå! Impulsköpte en HDX-1000 igår och lekte med den hela kvällen. Är väldigt nöjd än så länge! Beror nog mycke på min förra "mediaspelare" som fick sura uppstötningar av varannan film jag tvingade på den.

Hur som helst, det är en liten detalj som stör. Den piper otrevligt högt. Det kanske har nämnts tidigare här, men lösningen jag hittade på nätet var att stoppa in ett SD-kort i minneskortsläsaren. Då slutade den pipa, men det känns ju som en halvdryg lösning. Något som har något annat råd?

Postad 08 april 2009 - 10:45

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
WestMark:

Piper? Min lät ingenting utan en hårddisk i, om den gör det så skall du nog lämna tillbaka den.

Postad 08 april 2009 - 12:03

westmark
  • westmark
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
zwalter:

Ja det är ett högfrekvent ljud. Brukar väl vanligen komma från en kondensator som mår dåligt på något sätt har jag för mig. Läste om lösningen här:

http://www.networked...d.php?tid=18687

Men jag får väl ta och lämna in den då som du säger.

Postad 08 april 2009 - 22:20

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
westmark: hmm skumt.. men enligt tråden så verkar det ju vara ihopkopplat med hårddisken iaf, vad har du för hårddisk i? (Om nån). Men som sagt, min "visslar" inte varken med eller utan hårddisk vad jag märkt av. Det enda är ett lågt surrande från hårddisken som inte stör nämnvärt. Så det kan ju vara så att de haft problem med ett stort parti hdx:ar, eftersom det verkar vara flera som har samma problem.

Jo jag skulle nog lämnat in den ändå, även om det går att lösa tillfälligt så kanske den pajar helt i längden..

Postad 28 april 2009 - 19:17

<Linus>
  • <Linus>
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har precis blivit ägare till en HDX. Allt verkar fungera bra, men när jag spelar upp en m2ts fil kan jag inte välja någon undertext med "subtitle knappen" på fjärren. Jag kan däremot välja mellan de olika ljudspåren utan problem. Finns det någon lösning så man kan välja subs?

Postad 28 april 2009 - 19:46

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
<Linus>:

Har du lagt en Sub fil i samma folder?? Jag är inte direkt säker på att den m2ts fil kan ha text "inbyggt"... Ta och lägg en SRT-fil med text i samma folder, döp den till EXAKT samma namn förutom filändelsen. Exempel film.m2ts, film.srt Om de heter likadant brukar detta alltid funka. Är dock inte 100% säker på att det går med m2ts, men det borde inte vara något problem! Lycka till!!

Postad 28 april 2009 - 20:27

<Linus>
  • <Linus>
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar!
japp. Har provat med både en srt och en sub fil med exakt samma namn som filmen. Dock helt utan resultat. Fler goda ideer mottages tackasamt

UPPDATERING , 30 min senare :-)

Nu fungerar det!!!
1. Säkerställ att srt-filen är sparad i rätt format. Öppna i anteckningar, välj spara som, ändra "kodning" till ANSI
2. I inställningsmenyn till HDX:en måste Undertextspråk stå på "Svenska" eller den språk du föredrar, i mitt fall stod den som "Inget"

Kan också passa på att bekräfta att inbyggda subs i m2ts filer INTE fungerar. Om någon vill ha hjälp att fixa en srtfil från en m2ts fil är det bara att skriva i tråden.

Redigerat av <Linus>, 28 april 2009 - 21:01.

Postad 18 maj 2009 - 21:33

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Nä nu pallar jag inte vänta på den ###### utlovade dts-firmwaren. Skall man betala extra för en funktion som Kanske kommer om ett halvår? år!? Den skulle varit här i december det har alltså redan gått mer än ett halvår vilket är oacceptabelt, i såna fall skulle priset varit betydligt lägre och man kunde pröjsa lite extra senare för att få dts-nedmixnings firmwaren.

Men till min fråga, någon som vet nån bra guide till hur man flashar med Popcorn hour A110 firmware istället? Har hittat en men den riktar sig mest till såna som använder linux textbaserade ftp-program.. Sen så är det mesta infot borttaget (förståeligt iofs) från stora sidor osv. Och det är väl klart att dts-snubbarna inte vill att man använder sig av denna lösningen men nu får de fan skylla sig själva. När man har betalat för något så har man väl rätt att få det.

Postad 26 maj 2009 - 13:51

leksand
  • leksand
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har två frågor:
1. Jag har en intern hårddisk i min hdx som jag för över filer till. Kan jag koppla in en extern hårddisk och kopiera filer från den interna till den externa? Isåfall hur gör jag?

2. Kan jag se någonstans hur mycket plats det finns kvar på den interna hårddisken?

Tack på förhand!

//A

Postad 28 maj 2009 - 20:34

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har två frågor:
1. Jag har en intern hårddisk i min hdx som jag för över filer till. Kan jag koppla in en extern hårddisk och kopiera filer från den interna till den externa? Isåfall hur gör jag?

2. Kan jag se någonstans hur mycket plats det finns kvar på den interna hårddisken?

Tack på förhand!

//A

På 1a frågan vet jag inte, men jag _tror_ du kan ansluta en extern hårddisk via USB och ansluta mot den... Du behöver någon form av filemanager, antingen från någon dator på nätverket eller så installerar du en filemanager från community software installer paketet som finns att ta hem.... funkar kalas.

2 - Yes.. vet ej om det går default nånstans i nån meny... men installera Community software installer - samt paketet "sysinfo" så har du ledig plats info.

Se http://www.networked...d.php?tid=13161 och http://www.nmtinstaller.com/

CSI innehåller mycket godis som är busenkelt att trycka in i din HDX (eller popcorn/annan NMT spelare) - massor av teman, bra program, bla torrentklienter, mediaservers, ntfs stöd, web-tjänster som tex apple trailer stöd.

Redigerat av tpalsson, 28 maj 2009 - 20:35.

Postad 28 maj 2009 - 21:00

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Text
Text

Tryck på info-knappen när hårddisken är markerad.

Postad 04 juni 2009 - 18:43

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ny uppdatering ute nu...

Release Date : 4 June 2009
Firmware Version: 50-17-090204-15-HDD-403-000

Release Note :
1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-HDD-403
2. Some critical patches on 00-17-090125-15-HDD-403
3. Fixed Video_ts playback over SAMBA, with whitespace in share name, will crash.
4. Turkish codepage fix.
5. Remove "Audio */*: ***" message at start of video playback (e.g. TS).
6. PNG read failure cause crash.
7. Fixed ISO with single subtitle track cannot be display
8. Internet Radio link added in Web Services
9. MP3 volume soft after ISO/IFO playback workaround
10. Workaround DirecTV UPnP crash issue
11. Image cache issue fixed
12. Fixed long playback of some TS file causing system crash
13. Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
14. Fixed further DTS dropouts in MKV.
15. DTS 2-Channel downmix Support

HDX1000

Postad 05 juni 2009 - 15:45

<Linus>
  • <Linus>
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Gött!
Ska prova att uppgradera ikväll

Postad 06 juni 2009 - 20:09

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
"15. DTS 2-Channel downmix Support "

ÄNTLIGEN! "Bara" ett halvår försenad men gött att hdxen äntligen är komplett :P

Postad 07 juni 2009 - 19:57

zielfrlt
  • zielfrlt
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Helt underbart med DTS downmixen!!!

Har dock fortfarande en fil med ljudformatet FLAC som jag itne får fram nåt ljud från...
står väl att HDXen ska stöda detta? nån inställning kanske?

Postad 24 juni 2009 - 07:58

Divider
  • Divider
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan

Är det någon som vet om det finns något stöd i HDX för en sidan som denna http://watchxonline.com/
Det hade varit trevligt att kunna surfa in där och kolla på serier via HDX burken :(

Postad 09 juli 2009 - 10:26

HDX-JOLI
  • HDX-JOLI
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag älskar min HDX-1000 men nu har den slutat koppla upp sig mot nätverket. Efter lite omstarter osv såg jag i nätverksinställningarna att MAC-adressen bara var en rad nollor isf en riktig adress. Om man försöker knappa in en fast IP-adress och spara inställningarna så ligger de inte kvar.
Efter lite letande på HDX-forum hittade jag ett inlägg där användaren fått svar från supporten att det kan betyda att LAN-modulen är trasig.
Köpte den på webhallen i februari.

Nån som haft liknande problem ? Erfarenheter ? Byte till ny eller reparation ?

Postad 09 juli 2009 - 11:58

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag älskar min HDX-1000 men nu har den slutat koppla upp sig mot nätverket. Efter lite omstarter osv såg jag i nätverksinställningarna att MAC-adressen bara var en rad nollor isf en riktig adress. Om man försöker knappa in en fast IP-adress och spara inställningarna så ligger de inte kvar.
Efter lite letande på HDX-forum hittade jag ett inlägg där användaren fått svar från supporten att det kan betyda att LAN-modulen är trasig.
Köpte den på webhallen i februari.

Nån som haft liknande problem ? Erfarenheter ? Byte till ny eller reparation ?

Min går som klockan...

låter som din enhet är trasig, Kan du pinga din HDX 1000 från dator? Annars ere nog byte som gäller, tyvärr...

Postad 10 juli 2009 - 08:31

HDX-JOLI
  • HDX-JOLI
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min går som klockan...

låter som din enhet är trasig, Kan du pinga din HDX 1000 från dator? Annars ere nog byte som gäller, tyvärr...

Jo den har nog gjort sitt, nej den gick inte att pinga, nätverksdelen verkade vara helt död
Nu går den inte ens att starta, bara röda lampan som lyser
Ska se vad webhallen säger

Postad 20 juli 2009 - 12:16

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Bra pris nu på HDX 1000 på Dustinhome - 1995:-

Postad 20 juli 2009 - 13:46

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Bra pris nu på HDX 1000 på Dustinhome - 1995:-

Det är ett bra pris, notera dock att de ej har den i lager.
Lite kul att de skriver att Abtech är tillverkare också :ph34r:

Postad 21 juli 2009 - 10:09

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Införskaffade mig en HDX-1000 igår och drog igång den. Första intrycket är att menyerna är sjukt sega. Det är ju helt otroligt att man ska behöva vänta så länge på varenda sidbyte.

I övrigt verkar den smidig. Provkörde en DVD-rip (funka hur bra som helst) och en 1080p demo-film (laggade till ett par gånger, vet inte om det berodde på att jag skrev till hårddisken samtidigt). Hur som helst så tror jag att jag kommer bli nöjd när jag fixat i ordning allt. Tänkte lägga in My Lil Movie Jukebox för att få en bättre mediaspelarupplevelse.

Ska fippla och testköra lite mer ikväll. LÄNGTAR!!! :)

/Ash

Postad 23 juli 2009 - 20:53

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Det är ett bra pris, notera dock att de ej har den i lager.
Lite kul att de skriver att Abtech är tillverkare också ;)

Finns i lager igen på Dustinhome... 1995:-

Postad 31 juli 2009 - 21:04

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Slog till på en HDX från Dustin plus en WD-disk som jag installerade i HDX:en. Sen lät jag HDX:en formatera den och lyckades få den att dela ut den via Samba så jag kunde ansluta till den och föra över filer.

Jag vet inte om jag missat något, men jag trodde det skulle gå att slänga över min videoklipp från min Canon-kamera i AVCHD-format (.mts-filer) direkt till hårddisken på HDX:en och sen spela upp dom. Men den verkar inte klara av formatet... jag får en bildruta och kanske en sekunds ljud innan det blir svart. Ska man verkligen inte kunna spela upp AVCHD-video på HDX?

Till och med min tv kan ju spela upp dessa filer utan problem, så jag förutsatte att en mediabox som HDX skulle fixa det.

Jag ska erkänna att jag inte hunnit gräva så mycket i frågan (annat än att jag sett andra som påstår att AVCHD ska fungera, fast det verkar mest handla om rippar från Blu-ray). Jag har inte hunnit läsa igenom alla sidor i den här tråden i ämnet, så om det redan är diskuterat ber jag om ursäkt.

Redigerat av Adrian, 31 juli 2009 - 21:05.

Postad 31 juli 2009 - 23:01

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag missat något, men jag trodde det skulle gå att slänga över min videoklipp från min Canon-kamera i AVCHD-format (.mts-filer) direkt till hårddisken på HDX:en och sen spela upp dom. Men den verkar inte klara av formatet... jag får en bildruta och kanske en sekunds ljud innan det blir svart. Ska man verkligen inte kunna spela upp AVCHD-video på HDX?

Till och med min tv kan ju spela upp dessa filer utan problem, så jag förutsatte att en mediabox som HDX skulle fixa det.

HDX'en har stöd för mts och det funkar för mig med de filer jag testat (bl a från en Sony-kamera).
Googlade lite snabbt och det är tydligen så att även om AVCHD/H.264 är en standard så är det implementerat lite olika bland olika tillverkare (Canon, Sony et c). Dock verkar inte Canon-kameror vara något speciellt problem.
Du kan ev prova att döpa om filen till .m2t, tydligen hade det löst ett liknande problem på en annan Mediaspelare.

Postad 31 juli 2009 - 23:59

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

HDX'en har stöd för mts och det funkar för mig med de filer jag testat (bl a från en Sony-kamera).
Googlade lite snabbt och det är tydligen så att även om AVCHD/H.264 är en standard så är det implementerat lite olika bland olika tillverkare (Canon, Sony et c). Dock verkar inte Canon-kameror vara något speciellt problem.
Du kan ev prova att döpa om filen till .m2t, tydligen hade det löst ett liknande problem på en annan Mediaspelare.

Tackar jag ska testa det. Edit: Tyvärr, byta namn hjälpte inte, fortfarande bortfall av bild och ljud.

Precis som du säger, det *borde* fungera med Canon utifrån vad jag läst på nätet. Därför var det en besvikelse när det inte alls fungerade bra för mig. Jag testade även att stoppa in SD-kortet direkt i läsaren i HDX:en och även då fick jag samma problem. Videon spelas upp, men det kommer massa avbrott i form av bortfall av ljud och svart skärm i varierande grad.

Jag undrar om det beror på vilken bitrate man har på videon? Canon HF10 som jag har klarar upp till 17 Mbps i högsta kvalité, vilket jag använder när jag filmar. Men min Sony-tv klarar av samma filer utan problem, så det borde ju en dedikerad mediabox också fixa tycker man...

Redigerat av Adrian, 01 augusti 2009 - 00:10.

Postad 01 augusti 2009 - 12:22

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Prova att kallstarta din HDX, dvs dra ut sladden och vänta ett tag, stoppa sedan tillbaka sladden.
Jag förutsätter att du har senaste firmware?

Postad 01 augusti 2009 - 13:04

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Prova att kallstarta din HDX, dvs dra ut sladden och vänta ett tag, stoppa sedan tillbaka sladden.

Jag testade att slå av den på knappen där bak, men jag har inte testat att rycka sladden, ska göra det. (Är det bara att ta ur sladden, eller bör man göra någon typ av åtgärd först? Tänkte för att inte skada hårddisken eller så.)

Jag förutsätter att du har senaste firmware?

Ja, jag körde en firmware-uppdatering igår direkt när jag kopplade ihop den första gången, så jag utgår ifrån att jag fick in det senaste.

Redigerat av Adrian, 01 augusti 2009 - 13:06.

Postad 01 augusti 2009 - 16:23

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag testade att slå av den på knappen där bak, men jag har inte testat att rycka sladden, ska göra det. (Är det bara att ta ur sladden, eller bör man göra någon typ av åtgärd först? Tänkte för att inte skada hårddisken eller så.)

Det är bara att dra sladden. Knappen på baksidan stänger tyvärr inte av enheten helt, den drar fortfarande några watt (har själv mätt). Dock är det bättre än att bara stänga av den med fjärren, som bara klipper all video video-output.

Postad 03 augusti 2009 - 07:52

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Tjena

Någon som har lagt in HDX 1000 i en Logitech harmony fjärr ?
Fattar inte var jag ska hitta den i Harmony menyerna hittar inget som heter tex " mediaspelare" när jag ska lägga till en enhet.

Postad 03 augusti 2009 - 08:02

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Tjena

Någon som har lagt in HDX 1000 i en Logitech harmony fjärr ?
Fattar inte var jag ska hitta den i Harmony menyerna hittar inget som heter tex " mediaspelare" när jag ska lägga till en enhet.

Hittade själv, låg under mediacenter-pc.

Postad 03 augusti 2009 - 15:53

VictoryKid
  • VictoryKid
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att visa bilder på filmerna man har lagt in istället för bara en lista med text?
Finns det någon bra trådlös adapter så att man kan koppla upp den mot nätet trådlöst?

Mycket tacksam för svar.

//Fabbe

Postad 03 augusti 2009 - 16:26

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

1. Finns det möjlighet att visa bilder på filmerna man har lagt in istället för bara en lista med text?
2. Finns det någon bra trådlös adapter så att man kan koppla upp den mot nätet trådlöst?

Mycket tacksam för svar.

//Fabbe

1. Ja, finns många alternativ, t ex YAMJ. Kolla NMT-forumet
2. Ja, kolla i wiki'n
Sök gärna i tråden innan du frågar ^_^

Postad 05 augusti 2009 - 19:11

VictoryKid
  • VictoryKid
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ok ursäkta, blir lite lat ibland. Men nu har jag letat efter hur man ska installera YAMJ på min HDX men jag får det inte riktigt att fungera. Jag har just nu inte HDX- kopplat till ett nätverk utan jag för över filmer från min PC (Windows7 64-bit) till en extern hårddisk och kopplar sedan den till min HDX-1000 för att se på filmerna. I de guiderna jag har läst så verkar det som man måste koppla via nätverk på något vis. Kan jag inte bara spara index på den externa disken och att sedan HDX får det att fungera? Jag har ju fått datorn att scanna igenom mappen filmer på den externa hårddisken (vilket tog en mindre evighet), men samma lista kommer upp när jag slår på min HDX. Jag har provat med att lägga YAMJ-mappen både direkt på min PC samt direkt på den externa. Är jag dum i huvudet eller har jag missat nåt.

Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa eller länka till någon steg för steg guide, gärna på svenska.

Tack

//Fabbe

Postad 07 augusti 2009 - 20:34

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Kan någon vänlig själ med en HDX 1000 testa att ladda ner detta klipp och lägga det på ett minneskort eller intern hårddisk och se om det går att spela upp utan att tappa ljud och/eller bild så skulle jag vara tacksam.

Klippet är en .mts-fil från min Canon HF10 på 80 MB som jag zippat, så filen behöver packas upp först innan ni testar att spela upp den.

För mig så försvinner ljudet ibland och jag får helsvart bild då och då, så jag försöker ta reda på om det är mitt ex som är ett måndags-ex eller om HDX 1000 helt enkelt inte kan spela upp dessa filer.

Jag har firmwareversion 50-17-090204-15-HDD-403-000, kärnversion 15-HDD och NMT-version 00-17-090115-HDD-403.

Redigerat av Adrian, 07 augusti 2009 - 20:37.

Postad 08 augusti 2009 - 13:49

leiblom
  • leiblom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Adrian jag laddade hem filen , den fungerar utmärkt på min HDX.
Inställning 1080i 60 Hz perfect bild och ljud.
Inställning 1080i 50 Hz fungerar men ryckig bild och bra ljud.
körde från USB pinne.
Inget fel på filen.

Redigerat av leiblom, 08 augusti 2009 - 13:51.

Postad 08 augusti 2009 - 17:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Adrian:

Jag har en Elektron EHP-606 (samma mjukvara, NMT, exakt likadana förutom ingen DTS-downmix). Testade att ladda ner o köra. Funkade utan problem, kör oxå 090204 Firmware. Jag körde från intern hårddisk.

Har du testat både via USB-minne o hårddisk?? Skulle det vara skillnad mellan USB-minne o hårddisk skulle det kunna vara att disken behöver defragmenteras, under förutsättning att den hängt med en stund!!! Du skulle kunna testa att döpa om den till M2TS, bör inte göra någon skillnad...

Postad 08 augusti 2009 - 23:21

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej Adrian jag laddade hem filen , den fungerar utmärkt på min HDX.
Inställning 1080i 60 Hz perfect bild och ljud.
Inställning 1080i 50 Hz fungerar men ryckig bild och bra ljud.
körde från USB pinne.
Inget fel på filen.

Aha!

Jag har hela tiden kört på "Videosignal: AUTO" i HDX:en i tron att den automatiskt skulle hantera mina videofiler och att ut-signalen från HDX:en till tv:n alltid skulle vara 1080p. Jag trodde den kunde hantera att konvertera och skala upp vadhelst man gav den till en 1080p-signal.

När jag nu testade att ställa in 1080i 60 Hz precis som du gjorde så fungerar det alldeles utmärkt!

Så man måste alltså ställa om videosignalen ut från HDX till att matcha det format ens videofil har?

Det känns ju som en omständlig lösning, till och med den simpla mediahanteringen i min tv klarar av detta utan att jag måste ändra format.

Tack för att du tog dig tid att testa, mycket uppskattat.

Redigerat av Adrian, 08 augusti 2009 - 23:22.

Postad 08 augusti 2009 - 23:27

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jag har en Elektron EHP-606 (samma mjukvara, NMT, exakt likadana förutom ingen DTS-downmix). Testade att ladda ner o köra. Funkade utan problem, kör oxå 090204 Firmware. Jag körde från intern hårddisk.

Har du testat både via USB-minne o hårddisk?? Skulle det vara skillnad mellan USB-minne o hårddisk skulle det kunna vara att disken behöver defragmenteras, under förutsättning att den hängt med en stund!!! Du skulle kunna testa att döpa om den till M2TS, bör inte göra någon skillnad...

Tack för att du också tog dig tid att testa.

Jag hade testat från SD-minne och från intern hårddisk med samma resultat. Jag hade försökt med USB-minne men det fungerade inte då, den hittade inte ens minnet. Nu idag testade jag att använda den undre USB-porten och där fungerade det, USB-minnet dök upp och jag kunde titta på filen, dock med samma problem som tidigare. Jag hade även tidigare testat att byta namn till m2t (se tidigare inlägg i tråden) utan att det hjälpte, så jag tvivlar på att ett byte till m2ts hade hjälpt.

Men när jag bytte inställning för videosignal (se inlägget ovan) så löste det sig alltså.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.