Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 21 november 2008 - 14:36
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Håller med. Jag gör så åxå. Men här hemma är det barnen som utnyttjar merparten av hårddisken... och dom vill se om och om igen. Och man vet aldrig vad det är dom vill se igen. Så därför blir det en hel del sparat... 
Ja, precis - så är det. Jag sparar aldrig något efter jag har sett det. 160GB (som jag har) = 130GB till barnen, och 30GB till oss föräldrar. Lite OT-spekulerande...
Väldigt bra info - tack!
Postad 21 november 2008 - 14:54
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Konflikt info i tråden....
Jag ställde frågan tidigare om man måste ha ComHem abbonemanget kvar för att kunna spela upp det som ligger på hårddisken. Fick ett solklart NEJ till svar...
Nu läste jag ett inlägg som jag tolkade som att det är tvärt om. Allt "dör" om man säger upp abbonemanget!?
Är det min förkylningshjärna som spökar, har jag missuppfattat något?
Postad 21 november 2008 - 14:57
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jag ställde frågan tidigare om man måste ha ComHem abbonemanget kvar för att kunna spela upp det som ligger på hårddisken. Fick ett solklart NEJ till svar...
Nu läste jag ett inlägg som jag tolkade som att det är tvärt om. Allt "dör" om man säger upp abbonemanget!?
Nej, du har inte missuppfattat - vi har fått olika info från olika källor.
Postad 21 november 2008 - 16:31
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Enklast vore ju om någon av testarna helt sonika tar ur kortet och ser om de kan titta på inspelat, eller ännu bättre, kommer hem till mig så testar vi med mitt kort (och så får jag leka med boxen en stund.  )
Postad 21 november 2008 - 18:15
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Du behöver inte ha abbonemanget kvar för att kunna spela upp det som ligger på hårddisken, men kortet måste du behålla och ha den kvar i apparaten när du vill titta på krypterad inspelning. De som har testat apparaten kan bekräfta detta. hifi_fan
Postad 21 november 2008 - 18:50
Unregisteredb8bcc3ae
-
Unregisteredb8bcc3ae
-
Användare
-
-
127 inlägg
Du behöver inte ha abbonemanget kvar för att kunna spela upp det som ligger på hårddisken, men kortet måste du behålla och ha den kvar i apparaten när du vill titta på krypterad inspelning.
Kanske lite OT, men hur fungerar det med kort och Comhem? Med Viasat vill de ju ha 1000 kr om man slarvar bort kortet.
Postad 21 november 2008 - 19:14
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Är det föresten bara jag som raderar ett inspelat program efter jag sett det, i typ 9 fall av 10?  Jag hade nog fasen i mig klarat mig med en 80-gigs disk
Håller med!!.Det är bara sambon som spelar in Glamour på 4+ och någon sen film vid 00.00  på våran PVR
Redigerat av sto65, 21 november 2008 - 19:18.
Postad 21 november 2008 - 19:26
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
...och någon sen film vid 00.00 på våran PVR
Postad 21 november 2008 - 19:31
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Själv har jag en knökfull hårddisk från en annan leverantör med en massa filmer i HDkvalitét som jag ej haft tid att titta på.  Har dessutom några Blu-ray filmer med samma status. När ska man hinna titta på allt?
Wasgo
Postad 21 november 2008 - 19:42
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Du behöver inte ha abbonemanget kvar för att kunna spela upp det som ligger på hårddisken, men kortet måste du behålla och ha den kvar i apparaten när du vill titta på krypterad inspelning.
De som har testat apparaten kan bekräfta detta.
hifi_fan
Ok... och kanaler som exempelvis Playhouse Disney är kodade? Så dessa går inte att spela upp om man inte har abbonemang? Har jag tolkat det rätt då?
Postad 21 november 2008 - 20:20
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Ok... och kanaler som exempelvis Playhouse Disney är kodade? Så dessa går inte att spela upp om man inte har abbonemang? Har jag tolkat det rätt då?
Jag försöker förklara lite: Alla betalkanaler är krypterade. CXHD-1000c, Humax HD box utan hårddisk: Kortet pairas med apparaten, vilket innebär att man bara kan titta på de kanaler som man abonnerar på, abonnemanget är knuten till apparatnummer och kortnumer. HDPVR-1000c, Humax HD box med hårddisk Kortet pairas med apparaten, vilket innebär att man bara kan titta på de kanaler som man abonnerar på, abonnemanget är knuten till apparatnummer och kortnumer. Om man använder inte inspelningen: Apparaten fungererar på samma sätt som boxen utan hårddisk Om man använder inspelningen: Man kan bara spela in de gratis kanalerna och de kanaler man abonnererar på. Man kan spela in max 4 kanaler samtidigt, men 2 av dessa måste ligga på samma frekvens (mux). Om man använder uppspelning från hårddisken: Man måste ha kortet i apparaten, man måste välja descrambling om filen är krypterad (inspelning från betal kanal) Så, allt som man spelat in kan man titta på med eller utan abonnemang men med kortet. Abonnemanget ger tillstånd att titta på eller spela in från betalkanaler, den påverkar inte uppspelningen. Jag hoppas att denna info hjälper. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 21 november 2008 - 20:46.
Postad 21 november 2008 - 20:52
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Fel inlägg .. skriver något sedan om jag kommer på något 
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 21 november 2008 - 20:53.
Postad 21 november 2008 - 21:13
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag försöker förklara lite:
Så, allt som man spelat in kan man titta på med eller utan abonnemang men med kortet.
Ursäkta min tröghet, börjar bli lite tjatigt men... Med andra ord så kan jag be min kompis spela in från ex C+HD och kopiera över det på ett usb-minne (allt enligt prylportalens test) Och jag i min tur bara pluggar in hans usb-minne i min box för att spela upp filen direkt eller flyttar över filen till den interna disken (har ej C+HD). Skulle det fungera i praktiken?
Postad 21 november 2008 - 21:27
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Ursäkta min tröghet, börjar bli lite tjatigt men...
Med andra ord så kan jag be min kompis spela in från ex C+HD och kopiera över det på ett usb-minne (allt enligt prylportalens test) Och jag i min tur bara pluggar in hans usb-minne i min box för att spela upp filen direkt eller flyttar över filen till den interna disken (har ej C+HD).
Skulle det fungera i praktiken?
Nej. Bara hans apparat med hans kort kan spela upp det... Det här är inte testad. hifi_fan
Postad 22 november 2008 - 07:41
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
@hifi_fan
Lite nyfiken... men hur blir det om man avslutar sitt abb hos CH och programkortet inte uppdateras längre?
Kommer era inspelningar funka då?
Tur att man har en DM800 som spelar in okrypterat
Postad 22 november 2008 - 08:46
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
En liten fundering. Jag tycker att HD-kanal-utbudet ännu inte är tillräckligt bra för att jag ska vilja betala extra för det. Är det någon poäng att skaffa denna HDPVR om man nöjer sig med SD-utbudet? Eller ska man istället satsa på Comhems Samsung-PVR?
Ett skäl till HDPVR:n är ju att man kan använda HDMI. Ett annat är större hårddisk. Ytterligare ett är uppskalningen, men den sköter säkert TV:n bättre. Hm...
Redigerat av Mange36, 22 november 2008 - 08:49.
Postad 22 november 2008 - 09:54
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
hur blir det om man avslutar sitt abb hos CH och programkortet inte uppdateras längre? Kommer era inspelningar funka då?
Ja, om man spelar upp det från boxen. Men det funkar inte från dator eller annan mediaspelare. Kortet behöver inte sitta i Maveric
Postad 22 november 2008 - 10:46
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
@hifi_fan
Lite nyfiken... men hur blir det om man avslutar sitt abb hos CH och programkortet inte uppdateras längre? Kommer era inspelningar funka då?
Tur att man har en DM800 som spelar in okrypterat 
Inspelningen är krypterad och oförändrad enligt CH's marknadschef. Det kan innebära att kortet behövs inte för uppspelning, men det står motsatsen i manualen. Man kan inte spela upp den krypterade filen i PC om man saknar descrambler. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 22 november 2008 - 10:51.
Postad 22 november 2008 - 13:42
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
En liten fundering. Jag tycker att HD-kanal-utbudet ännu inte är tillräckligt bra för att jag ska vilja betala extra för det. Är det någon poäng att skaffa denna HDPVR om man nöjer sig med SD-utbudet? Eller ska man istället satsa på Comhems Samsung-PVR?
Ett skäl till HDPVR:n är ju att man kan använda HDMI. Ett annat är större hårddisk. Ytterligare ett är uppskalningen, men den sköter säkert TV:n bättre. Hm...
Om du vill ha bättre bild på SD och HD kanaler och bättre ljud på radio kanaler, då detta är ett bättre val. Det kommer flera HD kanaler i framtiden. Om du vill spela in från SD kanaler bara, denna apparat ger bättre bild, och möjligjör övergången till HD inspelning senare. Du behöver inte att köpa en apparat till, bara för att kunna spela in från HD kanaler. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 22 november 2008 - 14:01.
Postad 22 november 2008 - 15:58
Unregisteredcd833335
-
Unregisteredcd833335
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Samsung-PVR, om du avser DCB-P850Z, är inte direkt känd för sin höga driftsäkerhet. Den drar dessutom ca 30W i Stdby-förbrukning, vilket gör ca +200 kWh per år jämfört med de <3W för Humax som nämns i första inlägget i denna tråd. (Inser själv begränsningen i min beräkning - ingen skaffar ju en digital-tv-box för att ha den i Stdby-läge hela tiden, men när den väl är i Stdby så skadar det ju inte om den förbrukar så lite som möjligt...). Har själv varit en lycklig ägare till DCB-P850Z. Dessvärre drog den sin sista suck förra helgen, med det ökända "3 flashing LED"-problemet (blinkar 3 röda 'lampor' på frontpanelen, indikerar problem med PSU'n såvitt jag vet). Kan bara säga att jag saknar PVR-funktionen enormt. Hade det inte funnits ett bättre alternativ runt hörnet skulle jag trots allt rekommendera en Samsung-PVR, men som det nu ser ut väljer jag istället att hoppa på Humax-tåget trots alla farhågor som ventilerats här. Självklart kommer det att finnas mer eller mindre störande buggar inledningsvis, men om Com Hem lärt sig sin läxa så kanske de kan prioritera att fixa de värsta inom säg 3-4 månader.
Postad 23 november 2008 - 02:36
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Tack hifi_fan och Mazzola för input! Låter som att Humax-boxen är ett bra alternativ.
Postad 23 november 2008 - 03:12
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Jag har skapat en ny aktuell mux lista.
Listan gäller Comhem Göteborg och innehåller Kanalnummer, Frekvens och Kanal namn.
Den är sorterad på frekvens och kanalnamn.
comhem_mux_goteborg.txt 3,73K
255 Antal nerladdningar
hifi_fan
Postad 23 november 2008 - 19:23
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Har roat mig med att kolla lite priser hos Canal Digital, vilka kanaler som ingår i paketen och priser per månad. Hade mina funderingar att sätta upp en parabol från CD och deras HD-PVR istället för Comhem. Efter att ha jämfört lite priser mm så kom jag fram till att det inte skiljer så mycket, så jag tänkte att jag kollar på forumet och läser lite om CD´s HD-PVR. Verkar vara en riktigt buggig box och CD´s support verkar inte vara ett dugg bättre än Comhem´s. Ni kan kolla här https://www.minhembi...s...163&st=3720Frågan är om det inte är samma personal som svarar för kollar man mailsvaren så är dom lika intetsägande som dom vi får Slutsats jag väntar på Humaxen
Postad 24 november 2008 - 15:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag har skapat en ny aktuell mux lista.
Listan gäller Comhem Göteborg och innehåller Kanalnummer, Frekvens och Kanal namn. Den är sorterad på frekvens och kanalnamn.
comhem_mux_goteborg.txt 3,73K
255 Antal nerladdningar
hifi_fan
kan ingen ta fram en sån lista över Luleå, Boden?
Redigerat av Duckface21, 24 november 2008 - 15:47.
Postad 24 november 2008 - 17:49
Neophasis
-
Neophasis
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Har roat mig med att kolla lite priser hos Canal Digital, vilka kanaler som ingår i paketen och priser per månad.
Hade mina funderingar att sätta upp en parabol från CD och deras HD-PVR istället för Comhem.
Efter att ha jämfört lite priser mm så kom jag fram till att det inte skiljer så mycket, så jag tänkte att jag kollar på forumet och läser lite om CD´s HD-PVR.
Verkar vara en riktigt buggig box och CD´s support verkar inte vara ett dugg bättre än Comhem´s.
Ni kan kolla här https://www.minhembi...s...163&st=3720
Frågan är om det inte är samma personal som svarar för kollar man mailsvaren så är dom lika intetsägande som dom vi får
Slutsats jag väntar på Humaxen 
Det är inte grönare på andra sidan om du inte är villig köra med kortdelning och sånt..... Fördelen med Comhem är att du kan få alla HD kanaler både från Viasat och CanalDigital i samma box. Sist jag kollade var det strul med att få HD kanalerna från Visast att fungera på en Linux box och mycket prat på forumen om detta, dvs över parabol eftersom Viasat parar kortet med boxen.
Redigerat av Neophasis, 24 november 2008 - 17:50.
Postad 24 november 2008 - 21:32
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
kan ingen ta fram en sån lista över Luleå, Boden?
Jag planerade att ta fram flera sådana listor och posta när de är klara. Med stor sannolikhet är frekvensena samma i hela landet, men jag måste kolla först. hifi_fan
Postad 24 november 2008 - 22:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag planerade att ta fram flera sådana listor och posta när de är klara.
Med stor sannolikhet är frekvensena samma i hela landet, men jag måste kolla först.
hifi_fan
kanon då får man fortsätta vänta
Postad 25 november 2008 - 12:40
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hur får man den så snabbt som möjligt? Hänga på låset på OnOff nästa onsdag?
Hoppas editeringsfunktioner kommer SNABBT!
Går det att göra på den andra "inte HD" boxen?
Postad 25 november 2008 - 15:59
Amatör
-
-
71 inlägg
Postad 25 november 2008 - 17:51
Schonas
-
Schonas
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hur får man den så snabbt som möjligt? Hänga på låset på OnOff nästa onsdag? 
Jag har också börjat fundera på hur man ska få hem boxen på snabbaste sätt. Är det sheeevil taktik som gäller att hänga på låset hos en återförsäljare? (får man då med sig boxen direkt?). Eller ska man vara "snabb" på telefonen (comhem kundservice)? Hur har ni andra tänkt att göra?
Redigerat av Schonas, 25 november 2008 - 17:51.
Postad 25 november 2008 - 18:19
Hugo78
-
Hugo78
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har en box beställd hos expert och dom skulle få in den 3/12 och då slipper man ju leveranstiden.
Postad 25 november 2008 - 18:31
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Hur har ni andra tänkt att göra?
Beställa i jan/feb, efter de allra största problem är lösta, förhoppningsvis i samband med något bra erbjudande.
Postad 25 november 2008 - 19:06
maca99
-
maca99
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Beställa i jan/feb, efter de allra största problem är lösta, förhoppningsvis i samband med något bra erbjudande.
Finns det något som talar för att boxen efter bara 1-2 månader kommer att bli billigare? Det låter osannolikt i mina öron. Jag räknar också kallt med att den nya boxen så att säga tar vid där den gamla HD-boxen befinner sig, dvs ingen anledning att vänta med att byta. Jag tillhör för övrigt dem som inte upplevt något negativt med den gamla HD-boxen sedan jag beställde den för 0kr i oktober... Jo, Ok pixelering på Discovery, men jag har uppfattat det som problem hos Discovery, snarare än hos ComHem.
Postad 25 november 2008 - 22:02
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Samma här, vänta lite och höra reaktionerna.
Postad 25 november 2008 - 22:36
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@ALLA Vet Ni hur mycket kommer att kosta den här nya PVR HDTV boxen om man köper den via Comhem eller Comhems återförsäljarna??? Har de nåt erbjudande? Kan man köpa den här boxen om man redan är kund hos Comhem? Hoppas att någon har info om detta... Själv köpte jag Humax HDTV-box via Comhem för 995 kr vilket var ganska OK pris med tanke på att jag skrev på ett avtal på 24 månader som kund hos Comhem. OBS! Jag ser att priset enligt prisjakt.nu sajten är 5990 kr! Överdrivet dyrt, tycker jag! Mvh Brando
Redigerat av Brando70, 25 november 2008 - 22:38.
Postad 25 november 2008 - 22:56
Unregisterede68df972
-
Unregisterede68df972
-
Amatör
-
-
79 inlägg
@ALLA
Vet Ni hur mycket kommer att kosta den här nya PVR HDTV boxen om man köper den via Comhem eller Comhems återförsäljarna??? Har de nåt erbjudande? Kan man köpa den här boxen om man redan är kund hos Comhem?
Hoppas att någon har info om detta...
Själv köpte jag Humax HDTV-box via Comhem för 995 kr vilket var ganska OK pris med tanke på att jag skrev på ett avtal på 24 månader som kund hos Comhem.
OBS! Jag ser att priset enligt prisjakt.nu sajten är 5990 kr! Överdrivet dyrt, tycker jag!
Mvh Brando
Jag hört en uppgift att rek pris kommer att ligga på 5000 kr, utan några rabatter å bindningstid. Och ett möjligt pris i billiga webbshoppar vara närmare 4000 kr. Com hem offentliggör inte priserna förrän 3 dec.
Postad 26 november 2008 - 15:49
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
@ALLA
Vet Ni hur mycket kommer att kosta den här nya PVR HDTV boxen om man köper den via Comhem eller Comhems återförsäljarna??? Har de nåt erbjudande? Kan man köpa den här boxen om man redan är kund hos Comhem?
Hoppas att någon har info om detta...
Själv köpte jag Humax HDTV-box via Comhem för 995 kr vilket var ganska OK pris med tanke på att jag skrev på ett avtal på 24 månader som kund hos Comhem.
OBS! Jag ser att priset enligt prisjakt.nu sajten är 5990 kr! Överdrivet dyrt, tycker jag!
Mvh Brando
Vi har nu fått priserna på ren box och vilka kickar som gäller med abonnemang, men det är dödsstraff att gå ut med det före onsdag morgon så det besvarar jag inte ens via PM. Dock kan jag säga att det bara är en abonnemangsform med en specifik bindningstid som är intressant om man vill få ned priset en aning (detta gäller även vid avtalsförlängning om ni har mindre än tre månader kvar på nuvarande bindningstid). Det blir snål tilldelning inledningsvis så vill ni vara säker på en får ni vara vakna. Jag återkommer när det närmar sig...
Postad 26 november 2008 - 15:56
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Kan nån förklara varför comhem inte går ut med ett pris innan ? PÅ vilket sätt det skulle "skada" dom etc...
Postad 26 november 2008 - 16:02
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Kan nån förklara varför comhem inte går ut med ett pris innan ? PÅ vilket sätt det skulle "skada" dom etc...
Kan någon förklara varför de testade inte den förre HD box ordentligt, och nekade att det fanns problem istället för att fixa problemen, tills det fanns ingen annan utväg? Svaret nej.
Postad 26 november 2008 - 16:04
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vi har nu fått priserna på ren box och vilka kickar som gäller med abonnemang, men det är dödsstraff att gå ut med det före onsdag morgon så det besvarar jag inte ens via PM.
Men nu är det ju onsdag eftermiddag så det borde vara grönt
Postad 26 november 2008 - 16:08
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Visst får nya kunder två veckor alla kanaler fria hos ComHem? Gäller det även Canal+? Är det när nytt kort skickas ut som man räknas som ny kund eller får man prova-på kanalerna ifall man idag bara har Small och signar upp sig på Medium 24 mån? Är det samma kort man använder i min hundra år gamla digitalbox och den nya HD-boxen?
Postad 26 november 2008 - 16:17
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
De kanske bestämt sig för att allt ska hållas hemligt som default och ska man tala om något för kunderna så behövs det väl motiverade skäl, någon särskild fördel. Då kan det gå för sig. En omvänd öppenhetsprincip. Lite Apple-manér.
Redigerat av cmlewan, 26 november 2008 - 18:09.
Postad 26 november 2008 - 16:21
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Visst får nya kunder två veckor alla kanaler fria hos ComHem? Gäller det även Canal+? Är det när nytt kort skickas ut som man räknas som ny kund eller får man prova-på kanalerna ifall man idag bara har Small och signar upp sig på Medium 24 mån? Är det samma kort man använder i min hundra år gamla digitalbox och den nya HD-boxen?
Det är när man blir ny kund och får ett nytt kort som alla kanaler är öppna ett par veckor. Detta beror nog snarare på administrativa rutiner än välvilja från CH. Samma kort skall funka i nya boxen.
Redigerat av hakanh65, 26 november 2008 - 16:21.
Postad 26 november 2008 - 17:17
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Visst får nya kunder två veckor alla kanaler fria hos ComHem? Gäller det även Canal+?
Ja, alla kanaler är öppna i två veckor som kostar 29Kr, för att underlätta senare val av kanaler. Dyrare kanaler ingår inte. Är det när nytt kort skickas ut som man räknas som ny kund eller får man prova-på kanalerna ifall man idag bara har Small och signar upp sig på Medium 24 mån?
Du får prova-på-kanalerna erbjudandet bara med en ny decodern. Kortet gäller SD eller HD kanaler. Med HD kortet kan du se SD kanaler också. Är det samma kort man använder i min hundra år gamla digitalbox och den nya HD-boxen?
Nej, du använder det nya kortet i den nya HD boxen, och du kan använda det gamla kortet in din gamla decodern. Så, du har 2 kort att använda, men det gamla kortet fungerar inte i HD boxen. Ingen vet om HD kortet fungerar i den nya HDPVR apparaten eller man får ett tredje kort. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 26 november 2008 - 17:36.
Postad 26 november 2008 - 20:04
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Nej, du använder det nya kortet i den nya HD boxen, och du kan använda det gamla kortet in din gamla decodern. Så, du har 2 kort att använda, men det gamla kortet fungerar inte i HD boxen.
Ingen vet om HD kortet fungerar i den nya HDPVR apparaten eller man får ett tredje kort.
hifi_fan
Detta är helt fel. Man får inget nytt kort bara för att man skaffar ett HD-abonnemang. Jag fick behålla mitt i alla fall, när jag bytte. Om man nu skulle få ett nytt kort av någon anledning så kommer bara ett av dem att fungera. Annars är det ett tvillingabonnemang man har tecknat (där det inte går att få HD-kanaler på extrakortet).
Redigerat av hakanh65, 26 november 2008 - 20:06.
Postad 26 november 2008 - 20:36
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Var en fågel som viskade i mitt öra idag att boxen kommer att kosta ca 5000 utan abonnemang och ca 2500 med 24 mån bindningstid på en av dom stora el ladorna.
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 26 november 2008 - 21:02.
Postad 26 november 2008 - 20:54
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
4995 kr utan bindningstid på en butik som är på ibland och av ibland
Dom visste inte om dom skulle få hem några boxar.
Undrar var man ska vända sig för att få en box så tidigt som möjligt.
Postad 26 november 2008 - 20:59
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
på en butik som är på ibland och av ibland 
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 26 november 2008 - 20:59.
Postad 26 november 2008 - 22:21
maca99
-
maca99
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
OK, låt säga att man köper en box utan bidningstid. Hur gör man sen?
Är det någon som har koll på hur ComHems rutiner ser ut om man vill använda det HD-kort man har och koppla det till den nya boxen?
Postad 26 november 2008 - 22:26
Daywalk3r
-
Daywalk3r
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|