Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 July 2009 - 17:59

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

• Långsam och gammal hårdvara, åtminstone sett från priset och marknadsföringen
  • Att den vita N97an lätt gulnar (dvs sånt som man inte bara torkar bort)
  • Att tecknen på den vita N97an syns dåligt i svagt ljus, för att bakgrunden på tangenterna då får samma färg som de upplysta tecknen.
  • Kraschar ofta, även med senaste firmware
  • Förlorade samtal, bland annat pga frekventa krascher när man försöker svara
  • Och så en massa åsikter som mest känns som gnäll :P

Håller inte med om något av dessa påståenden, och långsam tycker jag definitivt inte att den är. De Iphones jag knapprat på har inte varit snabbare i annat än möjligtvis webläsaren men det var försumbar skillnad. Att den vita blir missfärgad ska jag låta vara osagt, men under de veckor jag haft den så har det inte blivit något iaf.

Köpte en aktiv hållare till den också ifrån Brodit.se som funkar klockrent, nu är det en fröjd att lyssna på musik i bilen mha fm-sändaren.

Postad 19 July 2009 - 18:47

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Håller inte med om något av dessa påståenden, och långsam tycker jag definitivt inte att den är. De Iphones jag knapprat på har inte varit snabbare i annat än möjligtvis webläsaren men det var försumbar skillnad. Att den vita blir missfärgad ska jag låta vara osagt, men under de veckor jag haft den så har det inte blivit något iaf.

Köpte en aktiv hållare till den också ifrån Brodit.se som funkar klockrent, nu är det en fröjd att lyssna på musik i bilen mha fm-sändaren.

har haft en vit i snart 3 veckor.. den är fortfarande vit som snö.. och jag har verklige nanvänt den flitigt

Postad 19 July 2009 - 18:55

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Håller också med de positiva här. Inte en enda krash hittils och aldrig missat ett samtal.. Tycker den är snabb som tåget i menyer m.m så jag förstår inte heller den kritiken.

Den vita tyckte jag såg lite billig ut och mer som ett gameboyspel eller liknande så jag valde självklart en svart jag med. Sen att man ser tangentbelysningen bättre och att smutsen inte ses lika väl är ju en ren bonus. Det där är ju en smaksak och det är ju iaf kul att det finns olika valmöjligheter.

Helt otrolig supernöjd som jag sagt tidigare, självklart finns det ju små skavanker som med allt. Den perfekta prylen finns inte än men n97:an är ganska bra allround och med linsskydd och en hyfsad kamera.. Ganska bra allt i ett pryl men inte bäst på något kanske....

Jag längtar bara efter att Eniro skall fixa sin sjökortstjänst som de har till iphonen så den funkar med n97 och symbian.. Det hade varit pricken över i för min del.

Redigerat av Micke prylgalen, 19 July 2009 - 18:56.

Postad 19 July 2009 - 19:02

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Hmmm, vågar man fråga vad du menar med detta, att du hellre använder onscreen tangentbordet (tangentbordeN) än hårdvaruvarianten? Varför isf?

Ni som redan har N97, kan ni möjligtvis kommentera kring en del av de påstådda N97 bristerna som beskrivs här vore jag tacksam http://www.symbian-f...t_cut_it_01.htm

Jag tycker det tar för lång tid med mina feta fingrar att gröta runt på tangenterna :P Inget för mig.
Får inget flyt när man använder bordet. Helt enkelt mer vanlig mobil med touchen. Och varför köpte jag den här då? Jo för det bara vart så, Måste ju vågra prova något nytt. Då den nästan 3år gamla N95:an snart skulle ge upp.

Sen har jag provat FM-sändaren lite men jag får verkligen inte något bra ljud i den. skrapar lite här o svag o kass ljudkvalite.

Sen är den väl lite seg man får inte ha för bråttom i menyerna.

Annars har jag inget att klaga på förutom det där, Kanon lur helt enkelt.

Något tips?

Postad 19 July 2009 - 22:30

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

• Långsam och gammal hårdvara, åtminstone sett från priset och marknadsföringen
  • Att den vita N97an lätt gulnar (dvs sånt som man inte bara torkar bort)
  • Att tecknen på den vita N97an syns dåligt i svagt ljus, för att bakgrunden på tangenterna då får samma färg som de upplysta tecknen.
  • Kraschar ofta, även med senaste firmware
  • Förlorade samtal, bland annat pga frekventa krascher när man försöker svara
  • Och så en massa åsikter som mest känns som gnäll :P

• Tycker inte att telefonen känns direkt slö. Jag har inte haft någon iphone eller n95, men jämfört med min Gamla Windows Mobile SGH-i780 så är den som blixten.
  • Ang vit färg vet jag tyvärr inte. Jag har den svarta.
  • Kraschar ofta... hmm.. min ballar ur ungefär 1gång om dagen. Då får jag starta om den sen är den hur stabil som helst resten av dagen. Nästa dag så får jag något fel igen. Felet jag brukar få är i stil med " Ett skript fel har uppstått starta om telefonen". Lite irriterande men de kommer säkert fixas snart. Jag har senaste firmwaren.
  • Har inte råkat ut för förlorade samtal. Inga krascher vid svara heller.

Hoppas du trivs med telefonen om du köper den. Berätta gärna om dina erfarenheter också om du nu skulle köpa den :)

Postad 19 July 2009 - 22:34

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Sen har jag provat FM-sändaren lite men jag får verkligen inte något bra ljud i den. skrapar lite här o svag o kass ljudkvalite.

Har provat FM-sändaren också. Jag bor i Göteborg och i stort sett hela frekvensbandet är smockfullt. Så jag har stora problem med att hitta en ren nog frekvens. Så mitt resultat är som dina tyvärr. Min stereo har ett irriterande pip som den ger av sig då signalen är svag. Och det gör de hela rätt obrukbart för mig. Förutom svag å lite halvbrusig signal så får jag alltså också pip varje 2-4min. :P

Postad 20 July 2009 - 00:25

Misk77
  • Misk77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Angående fm-sändaren. Tyckte själv att den var mycket enkel att få till, bara att börja spela musik och sedan gå på "Val"->"fm-sändare" och ställa in den frekvens du vill använda och sedan är det klart. Vill man kan man lägga till en snabbknapp för sändaren på startsidan också.

Okej, har bara testat det 2 ggr typ .. men då hade jag org 90.00 och startade min radio men hörde inget.. ska kolla upp det när helgen är slut.

Ps. Har kollat lite mera och får ljud men verkar vara lite dålig mottagning på min balkong och svårt att hitta en bra feq, men när det är löst så är den helt okej.

Redigerat av Misk77, 20 July 2009 - 22:34.

Postad 20 July 2009 - 01:53

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag tycker det tar för lång tid med mina feta fingrar att gröta runt på tangenterna :P Inget för mig.
Får inget flyt när man använder bordet. Helt enkelt mer vanlig mobil med touchen.

Jag gissar att du då kanske använder T9 tangentbordet då och inte onscreen QWERTY tangentbordet iom att du säger att det känns mer som en vanlig mobil?

Postad 20 July 2009 - 02:09

Misk77
  • Misk77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som vet några bra el roliga appz...finns ju inte så många på ovi store men många som pratar om massa men jag hittar dom inte .. länka gärna eller ge något tips vart och hur man hittar.
Synd att dom har planerat att komma igång till hösten med ovi store.. och inte förbrett lite innan så det fanns massa roliga saker redan nu.

Måste bara säga att Metal gear är riktigt bra spel till n97

Redigerat av Misk77, 20 July 2009 - 02:09.

Postad 20 July 2009 - 02:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

En sak jag ofta undrat över och tycker borde finnas, och som kanske tom redan gör det men vem läser eg en manual nu för tiden? Jo, att kunna dubbeltrycka på en knapp, t.ex. att dubbeltrycka på den knapp som tillsammans med funktionstangenten ger ett å skulle ge just ett å, utan att behöva fingra iväg på nån funktionsknapp samtidigt. Eller finns det redan kanske? Frågan är inte specifikt just N97 eg...

Testade faktiskt detta idag på min E75a och insåg att funktionen redan finns, om man håller ner tangenten något längre så får man automatiskt det andra tecknet på knappen, vilket iaf jag tycker är ett stort plus och smidigare än att behöva fumla runt efter funktionsknappen. Visst finns motsvarande funktion även på N97an?

Postad 20 July 2009 - 09:49

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Ni som har er N97a. använder ni skärmskydd?
Om ja, vilket?
Om nej, varför inte?

Postad 20 July 2009 - 09:58

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Ni som har er N97a. använder ni skärmskydd?
Om ja, vilket?
Om nej, varför inte?

Jag använder inte skärmskydd, för jag tycker det inte behövs,Länk till youtube

Postad 20 July 2009 - 11:31

Unregisteredab974272
  • Unregisteredab974272
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Alla bilder man för över hamnar ju i "nerladdade bilder" och sen kan man ju i telefonen göra album att sortera dom i.

Hur har du lyckats skapa album och lägga bilder i? för mig hamnar allt som du säger i nerladdade bilder och går man in där så kan man ju inte skap något album, inte vad jag har sett iallafall...

Redigerat av Unregisteredab974272, 20 July 2009 - 11:35.

Postad 20 July 2009 - 11:50

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Jag får upp en huvudmeny när jag klickar på bilder ikonen. Där får man ju välja "Bilder Videor / Favoriter /Nerladdat / Album osv Klickar du in på album där så kan du ju göra nya hur du vill.

Sen när du kikar på bilder så går du bara på "Val" och sen "Lägg till i album"

Ang skärmskydd så tycker jag att man kan inte vara nog försiktig med sin svindyra telefon. Jag tror inte en sekund på de där repvideona på youtube och läser man lite kommentarer där så ser man massa folk som fått repor på sina skärmar. En liten foliebit för en hundring kan ju vara värd sitt pris. Orginalskyddet kan man ju ha på så länge man kan för det funkar ju fint det med.

Invisible shield tyckte jag gav en lite klistrig känsla. Fingret glider inte lätt över skärmen och man förstör känslan lite. Kanske blir bättre med tiden men nu har jag sett att de t.o.m skryter om det i någon video att det inte är lika lätt att tappa telefonen med Invisible shield monterat. Så jag testar inte det igen.

Nu la jag en order hos Skalshop på ett 2-pack för 99kr så får vi se hur den varianten funkar. Har varit bra på andra telefoner jag haft förut så det skall nog funka. De har även någon dyrare "Copter" variant men den har jag aldrig testat.

Postad 20 July 2009 - 14:19

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Nu sitter skärmskyddet från skalshop på plats. Tjockt och fint och jagtycker tom bilden ser bättre ut. Kan nog ta bort en del solreflexer också. Fingret glider kanon och allt känns som det skall.

Det är enkelt att montera då man kan "lyfta" det lite och ångra sig om det behövs. Det liksom smiter ner sen och tar ett tag innan det fastnar ordentligt. Här behöver man inte kludda med vatten.

Enda problemet är att passformen nästan är FÖR bra. Man kunde gjort displayskyddet någon mm kortare runtom om ni förstår vad jag menar. Nu är det lite trixigt att få det att passa exakt på mm. Får man det aningens aning över kanten så är själva skyddet så tjockt så det smiter inte ner som det skall mot diplayen. Jag tog en vass nagelsax och trimmade till mitt lite i nederkanten där man ändå bara har en knapp.

Supernöjd med detta.

Postad 20 July 2009 - 15:19

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Nu sitter skärmskyddet från skalshop på plats. Tjockt och fint och jagtycker tom bilden ser bättre ut. Kan nog ta bort en del solreflexer också. Fingret glider kanon och allt känns som det skall.

Det är enkelt att montera då man kan "lyfta" det lite och ångra sig om det behövs. Det liksom smiter ner sen och tar ett tag innan det fastnar ordentligt. Här behöver man inte kludda med vatten.

Enda problemet är att passformen nästan är FÖR bra. Man kunde gjort displayskyddet någon mm kortare runtom om ni förstår vad jag menar. Nu är det lite trixigt att få det att passa exakt på mm. Får man det aningens aning över kanten så är själva skyddet så tjockt så det smiter inte ner som det skall mot diplayen. Jag tog en vass nagelsax och trimmade till mitt lite i nederkanten där man ändå bara har en knapp.

Supernöjd med detta.

Order lagd :ph34r:

Postad 20 July 2009 - 20:11

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Testade faktiskt detta idag på min E75a och insåg att funktionen redan finns, om man håller ner tangenten något längre så får man automatiskt det andra tecknet på knappen, vilket iaf jag tycker är ett stort plus och smidigare än att behöva fumla runt efter funktionsknappen. Visst finns motsvarande funktion även på N97an?

Provade samma sak på en N97a i affär idag och fann till min förvåning att ovanstående INTE verkade fungera på N97an, vilket isf vore närmast en deal breaker. Men så kan det väl ändå inte vara, måste väl vara nån inställning eller nåt? Det jag fick nu var en repeat på huvudtecknet på tangenten isf alternativtecknet.

Postad 20 July 2009 - 20:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja det hade faktiskt varit ännu smartare. Inte hittat någon funktion för det än men kanske kommer i framtida uppdateringar. Själv gillar jag det nu men det kan ju bli ännu bättre. Det sköna tycker jag är att det finns olika alternativ för textinmatning. Nu kör jag tangentbordet när jag har den på soffbordet framför tv:n och. Ligger man i soffan kan det vara bättre med tangentbordet på skärmen o.s.v

Postad 20 July 2009 - 21:13

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Jag gissar att du då kanske använder T9 tangentbordet då och inte onscreen QWERTY tangentbordet iom att du säger att det känns mer som en vanlig mobil?

helt rätt jag mena t9. Mera lätt använt *host* när man är upptagen bakom ratten :ph34r:. Börjar märka krånglet med låt listan inte orkar jag döpa om allt. N 95an var likadan men då hade jag o taggade låtar.

Postad 20 July 2009 - 22:39

Misk77
  • Misk77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
VAd har ni för Batteritid på eran n97. från nyladdad till tomt batteri. och hur mycket använding har ni haft då av mobilen.

Och hur stor skillnad har erat batteritid blivit efter 4-6 laddningar

Redigerat av Misk77, 20 July 2009 - 22:40.

Postad 21 July 2009 - 09:37

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Har hört att det kommit två mjukvaruuppdateringar. Den ena var den som uppdaterade firmware så att diverse buggar försvann etc. Den andra skulle tydligen vara "valfri" att ladda ner.
Är det någon som vet vad den uppdateringen va?
Och är det någon som uppdaterat sin lur med den? Vad gav det isåfall?

Postad 21 July 2009 - 09:46

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har hört att det kommit två mjukvaruuppdateringar. Den ena var den som uppdaterade firmware så att diverse buggar försvann etc. Den andra skulle tydligen vara "valfri" att ladda ner.
Är det någon som vet vad den uppdateringen va?
Och är det någon som uppdaterat sin lur med den? Vad gav det isåfall?

Var det inte så att senaste firmware gick från v10 till v11 också dök det upp en uppdatering av vissa applikationer, Maps bl a samt en fix för minnet i telefonen.

Postad 22 July 2009 - 11:07

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu länge gått och grunnat på om det är Nokia N97 eller kommande Iphone 3GS som är telefonen jag ska ha.

Mina största användningsområden kommer helt enkelt att vara slösurfning i soffan, musik (även i bilen) och film.

N97 verkar ligga till fördel i och med möjligheterna att se Flash och Java i webbläsaren. Tittar en hel del på SVT Play, Kanal 5 och liknandes videofunktioner. Hur troligt är det att SVT sitter och filar på en App till Iphone? Och hur smidigt kommer det att vara med en uppsjö Apps i mobilen i längden?

Iphone (nu pratar jag om 3G) har en så otroligt mysigt touchscreen, bara fungerar perfekt liksom. Upplevde inte N97 som dålig, men inte alls lika finkänslig.

En till fundering är kartor och GPS, då det är ett intresse jag har. Fria kartor till Nokia har jag läst, stämmer det? Om jag ska åka till Grekland om en månad, kan jag tanka ner den kartan då, och integrera med kompassen när jag vandrar på Atens gator?

Hur enkelt är det att via Wlan använda mobilen som ett trådlöst modem till laptopen?

Övriga synpunkter välkomnas!

Mvh Markus

Postad 22 July 2009 - 17:29

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har nu länge gått och grunnat på om det är Nokia N97 eller kommande Iphone 3GS som är telefonen jag ska ha.

Mina största användningsområden kommer helt enkelt att vara slösurfning i soffan, musik (även i bilen) och film.

N97 verkar ligga till fördel i och med möjligheterna att se Flash och Java i webbläsaren. Tittar en hel del på SVT Play, Kanal 5 och liknandes videofunktioner. Hur troligt är det att SVT sitter och filar på en App till Iphone? Och hur smidigt kommer det att vara med en uppsjö Apps i mobilen i längden?

Iphone (nu pratar jag om 3G) har en så otroligt mysigt touchscreen, bara fungerar perfekt liksom. Upplevde inte N97 som dålig, men inte alls lika finkänslig.

En till fundering är kartor och GPS, då det är ett intresse jag har. Fria kartor till Nokia har jag läst, stämmer det? Om jag ska åka till Grekland om en månad, kan jag tanka ner den kartan då, och integrera med kompassen när jag vandrar på Atens gator?

Hur enkelt är det att via Wlan använda mobilen som ett trådlöst modem till laptopen?

Övriga synpunkter välkomnas!

Mvh Markus

Jo kartorna är gratis att ladda ner när det gäller nokia maps. Jag laddade ner kartor för flera länder o la in dom i telefonen färdigt nu så man slipper ladda ner dom via 3g. o gps:en verkar funka riktigt bra o den är smidig o flyter på bra när man scrollar runt, zoomar o har sig på kartan.

touchscreenen är kanske inte i klass med iphonen men däremot kan du ju använda pekpenna eller liknande vilket jag tycker är väldigt bekvämt.

Jag var också sugen på iphone 3gs förut men insåg att de är mera namnet iphone man är ute efter än själva telefonen, därför fick de bli n97:an. Jag har fått känslan/intrycket att iphone är mera för de som vill spela o köra tyngre applikationer på sin telefon, o även för de som vill smocka telefonen full med program. Byta program o utveckla egna program o hålla sig uppdaterad hela tiden osv. Jag har inte ritkigt tid att sitta o leta program o läsa i forum om vad man bör ha o inte ha nu förtiden, då känders nokian som ett bättre val, för i den finns allt man behöver o lite till o man kan ju även utöka den med en hel del egna program. För musik o filmer funkar den riktigt bra, jag använde smartmovie för att spela upp filmer.

Jo du kan ha n97an som ett trådlöst 3g modem

Postad 23 July 2009 - 13:04

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jo kartorna är gratis att ladda ner när det gäller nokia maps. Jag laddade ner kartor för flera länder o la in dom i telefonen färdigt nu så man slipper ladda ner dom via 3g. o gps:en verkar funka riktigt bra o den är smidig o flyter på bra när man scrollar runt, zoomar o har sig på kartan.

touchscreenen är kanske inte i klass med iphonen men däremot kan du ju använda pekpenna eller liknande vilket jag tycker är väldigt bekvämt.

Jag var också sugen på iphone 3gs förut men insåg att de är mera namnet iphone man är ute efter än själva telefonen, därför fick de bli n97:an. Jag har fått känslan/intrycket att iphone är mera för de som vill spela o köra tyngre applikationer på sin telefon, o även för de som vill smocka telefonen full med program. Byta program o utveckla egna program o hålla sig uppdaterad hela tiden osv. Jag har inte ritkigt tid att sitta o leta program o läsa i forum om vad man bör ha o inte ha nu förtiden, då känders nokian som ett bättre val, för i den finns allt man behöver o lite till o man kan ju även utöka den med en hel del egna program. För musik o filmer funkar den riktigt bra, jag använde smartmovie för att spela upp filmer.

Jo du kan ha n97an som ett trådlöst 3g modem

Tack för ditt svar!

Hade inte tillgång till Internet när jag provade den på MediaMarkt, så jag undrar hur smidig webbläsaren är? Funkar det fint att köra exempelvis SVT Play och Kanal 5:s videofunktioner?

Spotify vore intressant, någon som har löst det till Nokian?

Postad 23 July 2009 - 13:33

Misk77
  • Misk77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar!

Hade inte tillgång till Internet när jag provade den på MediaMarkt, så jag undrar hur smidig webbläsaren är? Funkar det fint att köra exempelvis SVT Play och Kanal 5:s videofunktioner?

Spotify vore intressant, någon som har löst det till Nokian?

mm intresssant fråga nu när alla tre stora mobil tillverkare har lagt ner så mycket pengar på sina egna music store
och som Nokia lanserar ju sin egna spotify som finns som beta just nu.

http://www.skivkoll....upp-nu-spotify/

spotify: Dom har på gång...finns väl redan till iphone..och nokian får se vilken ställning dom tar, men dom är ju inte så smarta ifall dom inte på nåt sätt går halva vägen var .... för det kommer ju bara leda till pirat och tredjehands program ...

http://dreamspray.co...windows-mobile/

Ja, typ i Spotify till iPhone, så när man lyssnar på en låt, så ska det finnas en knapp "Bye song" så köper man den från Apple Store. Detta låter ju som en rätt smart alt.

Ang svt play kan jag kolla och kanal5 med...skriver om ett tag igen :)

Redigerat av Misk77, 23 July 2009 - 13:43.

Postad 23 July 2009 - 20:21

D Cooper
  • D Cooper
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt en N97 idag.
Mitt exemplar beter sig lite underligt imo. Den är seg i menyerna och hakar upp sig vid skärmvridningen. Är detta något som ni med de "bästa" exemplaren också upplever, eller går det snabbt och smärtfritt för er?
+ Att min laddare inte fungerar. Så det blir till att gå tillbaka till affären..

Har ett par frågor om DOA... Måste det vara stora fel för att det ska gälla eller räcker det om telefonen exempelvis "bara" är seg i menyerna?
Får man ett helt nytt exemplar om laddaren är defekt, eller byter de ut enstaka delar av det som har levererats?

Tacksam för svar!

Postad 23 July 2009 - 20:21

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Det är tyvärr många sidor som t.e.x svt play som kräver andra versioner av flash. De skall ju alltid ha det senaste så att ingen kan hänga med riktigt. Så lagom när det funkar mobilt sen så uppgraderar dom igen :)

Många sidor idag som är helt sjuka. T.e.x tv4 och all reklam överallt. T.o.m inne i väderkartan när man skall se vädret, he he

Tur att den viktigaste sidan funkar bra iaf och då menar jag ju Youtube.

Postad 23 July 2009 - 20:26

Misk77
  • Misk77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!

Har köpt en N97 idag.
Mitt exemplar beter sig lite underligt imo. Den är seg i menyerna och hakar upp sig vid skärmvridningen. Är detta något som ni med de "bästa" exemplaren också upplever, eller går det snabbt och smärtfritt för er?
+ Att min laddare inte fungerar. Så det blir till att gå tillbaka till affären..

Har ett par frågor om DOA... Måste det vara stora fel för att det ska gälla eller räcker det om telefonen exempelvis "bara" är seg i menyerna?
Får man ett helt nytt exemplar om laddaren är defekt, eller byter de ut enstaka delar av det som har levererats?

Tacksam för svar!

Hakar upp sig vid skärmvridningen. inte om du menar när man använder tgb men har hänt att det går lite seg om man har tgb ihopfällt och ska se ett foto i vanligt läge sedan vrider man mobilen och bilden ska följa med displayrotering ..tror jag att det kallas.

Dom brukar ju inte ge en ny mobil utan byter ut laddare isf .. men säg att det har varit lite problem och så och fråga om du kan få en ny mobil pga den hänger sig och är allmänt konstig.... så tror jag nog att du får det... dom brukar inte vara svåra med sånt .. och nokia brukar vara rätt generösa med sina kunder ..så annars bara kolla med kundserverice så får du nog en ny.

Redigerat av Misk77, 23 July 2009 - 20:28.

Postad 23 July 2009 - 21:39

Unregistered5aea2422
  • Unregistered5aea2422
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nix, det står bara "laddar innehåll" och bilderna på kontakterna är tomma.

Samma här, väntade och tänkte det skulle gå att googla nu på svenska, men icke. Kastar mig ut på det engelska nätet och ser om översättningarna är möjliga. Inte för att jag inte kan engelska, men jag undrar om finnarna kan översätta mellan finska, engelska och svenska... Lite tråkigt är det - "Laddar innehåll" i defaultwidgets facebook och accuweather, och visar inte bilder (ej heller standardbilden när man ej sparat bild) på de fyra kontakterna i kontaktwidgeten. Har provat att mickla med browserinställningarna som rekommenderades på någon nätsida, men det hjälpte icke. Får ju hoppas att den inte lyckas ladda innehåll, och sen inte visa det - bara för man har fastpris vill man ju inte slösa på etervågorna

Enda jag kan komma på att jag gjorde var att jag uppdaterade till nya firmwaren, och sen startade jag om en gång för det krävs efter uppdatering - allt funkade - nästa gång (tror jag) som jag startade om så var allt stekt. Den låste sig en gång i den vevan också, enda gången det hänt

Redigerat av Unregistered5aea2422, 23 July 2009 - 21:41.

Postad 23 July 2009 - 22:12

Unregistered5aea2422
  • Unregistered5aea2422
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nix, det står bara "laddar innehåll" och bilderna på kontakterna är tomma.

Såg ett tips om att ta ut batteriet i mer än 10 minuter, hjälpte inte. Längst ner på denna sidan: http://discussions.n...ssage.id=145740 står det en steg-för-steg som verkar lite halvfarlig, kanske vågar mig på den snart...

Postad 23 July 2009 - 22:30

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Såg ett tips om att ta ut batteriet i mer än 10 minuter, hjälpte inte. Längst ner på denna sidan: http://discussions.n...ssage.id=145740 står det en steg-för-steg som verkar lite halvfarlig, kanske vågar mig på den snart...

jag gjorde en ominstallation av firmwaren och sen dess har widgets funkat. men ibland låser sig luren.. när man fotar eller gör nåt annat som får den att jobba ordentligt.. irriterande..

Postad 23 July 2009 - 23:01

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hello!

Har efter 8 månader tröttnat på min Samsung F480 tyvärr.. (aldrig mer samsung)
Var på semester i mitt hemland Finland där N97 reklamen fanns överallt (då menar jag verkligen överallt), blev sjukt intresserad av den och drog till en affär liknande den svenska netonnet fast mycket mer cleant (verkkokauppa) hette affären. Där fick man testa den och jag fastnade snabbt, jag är ganska ovan till en sådan mobil med mycket funktioner så det tog t.om. ett tag att hitta kameran.. ^^
Problemet är väl priset för min del just nu, men hur tror ni det ser ut mer mot vintern? Och tror ni alla ovanstående problem är fixade vid den tidpunkten? ;)
Och hur mycket tror ni man får om man säljer sin F480 när den är ca. 1 år gammal? Frågan hör nog inte hit men ändå.. ;)

Postad 23 July 2009 - 23:22

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Luren blir nog bättre och bättre med framtida uppdateringar och prismässigt tror jag den kommer hålla sig i ungefär den här nivån. Känns väldigt prisvärd faktiskt jämfört med Iphone och andra.

Ser man på t.e.x n82 så ligger den fortfarande nästan lika högt i pris som när den kom så jag tror inte man kan förvänta sig något stort prisras. Däremot hinner det ju komma ut många begagnade tills dess du kanske skall slå till.

f480 begagnad får man nog inte så mkt för tyvärr, bara spana av t.e.x Blocket och se vad andra begär så får du en hum om det.

Postad 23 July 2009 - 23:35

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Luren blir nog bättre och bättre med framtida uppdateringar och prismässigt tror jag den kommer hålla sig i ungefär den här nivån. Känns väldigt prisvärd faktiskt jämfört med Iphone och andra.

Ser man på t.e.x n82 så ligger den fortfarande nästan lika högt i pris som när den kom så jag tror inte man kan förvänta sig något stort prisras. Däremot hinner det ju komma ut många begagnade tills dess du kanske skall slå till.

f480 begagnad får man nog inte så mkt för tyvärr, bara spana av t.e.x Blocket och se vad andra begär så får du en hum om det.

Ok, tack för svaret.

/hence

Postad 24 July 2009 - 11:03

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Okej, bra start man fick..
Vet inte ens hur i **** jag ska uppdatera firmware på telefonen. Försöker göra genom ovi suite, men det går fan inte. Har någon haft problem eller är det bara jag?
Ska väl inte va så svårt?
Försöker gå genom uppdateringshanteraren, men när den ska ladda ner uppdateringen så säger den att det är nätfel, även fast internet fungerar hur bra som helst!
Provade även att göra via telefonen, men den hittar inga uppdateringar säger den.......Hjälp!

Ordnade det... man skulle ju ladda ner software updater...

Redigerat av newberg, 24 July 2009 - 12:33.

Postad 24 July 2009 - 12:53

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Nytt problem... Får inte telefonen att synka med map loader. Den står på masslagring. Jag har laddat ner nån uppdatering i telefonen för Kartor. Men ändå så står map loader i datorn och bara "waiting for phone". Vad beror det på?

Postad 24 July 2009 - 16:06

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Säkert "nåt fjoll" med datorn. Man brukar få starta om både telefon och dator ibland o helt plötsligt fungerar allt ;)

Brukar fixa sig tillslut efter några svordomar ;)

Några fler samples från camen. Inte såå bra ang färger som sagt tidigare men det fixar man enkelt i datorn i efterhand om man vill. Skarpa iaf och användbara.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Micke prylgalen, 24 July 2009 - 19:04.

Postad 24 July 2009 - 21:28

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Nytt problem... Får inte telefonen att synka med map loader. Den står på masslagring. Jag har laddat ner nån uppdatering i telefonen för Kartor. Men ändå så står map loader i datorn och bara "waiting for phone". Vad beror det på?

Har inte N97an själv, men de senare versionerna av Nokia Map Loader ska anslutas med PC suite mode. Hittade det här på nätet:

From Nokia forums, posted by Nokia person:
- People having problems with “waiting for device” or “Unable to read all information…”, you could try the following:

1. make sure you have maps 1.2 wk30 or later (or 2.0)
2. connect the device in mass storage mode, it will show up as a drive in windows
3. delete the folder E:\Private\20001f63 (including sub folders)
4. start maps on the device once, it will recreate the folder in a different location
5. connect the device in pc suite mode and start maploader

Postad 25 July 2009 - 09:16

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Sett lite rapporter om repor på kameralinsen i diverse forum.

Postad bild

Jag har ingenting alls på min efter 2 veckor men kan ju vara en sak att hålla ögonen på framöver. Se till så ni rensar damm och så ibland och inte trycker så hårt på själva "luckan" när ni för den åt sidan. Själv brukar jag använda nageln lite försiktigt på kanten för o föra linsskyddet åt sidan.

Kan tänka mig att man kan repa linsen om man trycker hårt medans man för det åt sidan och om det är skit där. Riitscchhh

Postad 25 July 2009 - 20:34

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tja, har nyss fått tillbaks en helt ny iPhone efter att den andra strulade. Men just nu ligger den i sin kartong oanvänd eftersom jag velar så otroligt mycket. Funderar på att byta lr sälja den och funderar på Nokia n97.
Smsar ganska mycket och är väldigt förtjust i tangentord (även fast jag aldrig provat det). Valde att köpa en iPhone främst för att den verkade användarvänlig, men skulle va roligt att prova något nytt.
Skulle Nokian passa mej som främst smsar, lyssnar på musik och surafar lite ibland? lr vore det smartare att behålla iphonen...
Undrar även ifall n97 känns stor och klumpig, har varit ute i butiker men inte hittat något exemplar att hålla i.

Postad 25 July 2009 - 23:15

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Vad använder ni för instant messaging program? Jag försökte tanka hem telenors windows live messenger men det stod att den inte stödde det

Redigerat av Sparable, 26 July 2009 - 20:33.

Postad 26 July 2009 - 20:39

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen uppdatering till N97an som gör att longpress fungerar på tangentbordet för att få "funktionstecknen"?

Postad 26 July 2009 - 20:48

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Det har ju inte släppts någon ny programvara så det är rätt omöjligt änsålänge :)

Postad 26 July 2009 - 22:19

Unregistereda1c0e838
  • Unregistereda1c0e838
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena.

Just köpt en N97a och håller på att synca över mitt musikbibliotek till telefonen.
Eftersom att jag har blott 8 gb musik så tänkte jag passa på att synca allt, det tar en jäkla tid och jag har stött på problem när folk ringer eller när jag pillat på den samtidigt som jag syncat. Syncningen avbröts, nokia music visar att jag har 1000 låtar på telefonen, 1400 i datorn.

När jag sätter igång syncen igen så verkar nokia music börja från början, det kommer upp "Kopierar 1 av 1400"
någon annan som stött på samma problem?

Redigerat av Unregistereda1c0e838, 26 July 2009 - 22:20.

Postad 27 July 2009 - 16:41

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag jobbar tidvis i tuff miljö och behöver därför en smidig mobilväska att ha i skärpet (ingen strumpa).
Kan ni rekommendera någon väska som ser tilltalande ut och inte är alltför nördig? ;)
Posta gärna länk eller bidra med era erfarenheter i val om väska.

/SF

Postad 27 July 2009 - 16:57

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag jobbar tidvis i tuff miljö och behöver därför en smidig mobilväska att ha i skärpet (ingen strumpa).
Kan ni rekommendera någon väska som ser tilltalande ut och inte är alltför nördig? ;)
Posta gärna länk eller bidra med era erfarenheter i val om väska.

/SF

Jag har använt krusells väskor och dom fungerar jättebra, finns olika varianter, gå in på krusells hemsida så ser vad som finns
mvh sm6rrp

Postad 27 July 2009 - 17:02

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Vad använder ni för instant messaging program? Jag försökte tanka hem telenors windows live messenger men det stod att den inte stödde det

Vixa hem Fring, det fungerar riktigt bra med Nokia 5800 och lär göra det med N97. ;)

Postad 28 July 2009 - 08:31

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har använt krusells väskor och dom fungerar jättebra, finns olika varianter, gå in på krusells hemsida så ser vad som finns
mvh sm6rrp

Låter som ett bra val. Har faktiskt använt Krusells väska tidigare med goda erfarenheter. Hoppades dock på några fler alternativ. :)

/SF

Postad 28 July 2009 - 14:48

Unregisteredab974272
  • Unregisteredab974272
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon vet om man kan bläddra tillbaka bland orden när man sms´ar? Man kan ju bläddra fram med "stjärna" men om man råkar bläddra förbi det ordet man vill ha så verkar det som att man inte kan bläddra tillbaka ett steg?

Jag är väldigt nöjd med min N97. Det är dock en sak som stör mig väldigt mycket och det är varför dom inte har byggt in en pekpinne i mobilen, utan en lös, platt konstig historia som man skall ha hängandes under mobilen? Ser ju förjävligt ut, och den är ju bara i vägen!

Redigerat av Unregisteredab974272, 28 July 2009 - 14:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.