Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2012 - 21:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Är det någon i denna tråd som har beställt från liknande sidor denna jul? Finns väl i och för sig ingen som är i närheten lika stor som CDON men det hade ändå vart kul och höra om de andra butikerna sköter sig lika bra under julen som resten av året eller om det bara är CDON får kämpa när orderingången ökar extremt...

/ea

Jag har beställt från Dustin, Webhallen och Inet. Fick mina prylar blixtsnabbt, inga konstigheter. CDON... Not so much.

Postad 19 December 2012 - 21:48

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
discshop levererade mina grejor perfekt så även webhallen.

Postad 19 December 2012 - 22:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Dom formulerar sig jäkligt galet, jag fick med info om att jag skulle finna retursedel i det nya paketet.
Kikar man på baksidan på ditt kvitto/garanti så har du returen på den, man använder ju det "gamla" för att returnera då man inte vill skicka iväg för den nya produkten.

Dom skall ju även stå för frakten, men det är ändå plats för att sätta porto på returen, detta sket jag i då dom sagt att dom skulle stå för den. Fått besked att det kommit fram till dom iaf :)

Postad 19 December 2012 - 23:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
cdon är sämst. Haft problem en gång och kommer aldrig handla av dem igen. De skickade medvetet en trasig produkt och sen hade de mage att skicka dubbla fakturor på den också. Tog ett antal veckor att reda ut problemet.

Postad 19 December 2012 - 23:54

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 4
Har handlat av CDON.com många gånger och aldrig haft några problem.

Jag förstår att man kan bli missnöjd ibland när inte allt går som man tänkt, men det finns ALLTID minst två olika aspekter på det som händer. Mina erfarenheter är att CDON.com alltid respekterar konsumentköplagarna och distansköplagarna utan att knorra. Så istället för att gnälla bara för att man är hänvisad till mail tycker jag att man ska spara på kritiken tills den är befogad.

De allra flesta klarar ju trots allt av att sköta mail-korrespondans även på resande fot med dagens smarta mobiltelefoner, så jag har ingen som helst förståelse för hur mail kan betraktas som bakåtsträvande...

Det som stör mej mest med en del sådana här trådar, är att det ibland faktiskt finns fog för allvarlig kritik, men de tillfällena "drunknar" till viss del när var och varannan halvlat snubbe ska gnälla publikt istället för att försöka lösa ett problem som han delar med en leverantör.
Spara på svavlet till de som faktiskt missköter sej och ge lite kred till de företag som för det mesta gör allting helt rätt och som alltid försöker rätta till fel, även om det någon gång då och då kan ta lite tid.

Postad 19 December 2012 - 23:56

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 1
Beställt massor av dem o aldrig något strul. Beställer visserligen bara film o spel av dem, så inga stora saker. Men har ju hänt att det blivit både stora och dyra paket med filmer från dem. Då har man fått hämta ut dem på postens utlämningsställe. Elektronik o sånt köper jag från andra butiker.

Postad 20 December 2012 - 06:55

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Har handlat av CDON.com många gånger och aldrig haft några problem.

Jag förstår att man kan bli missnöjd ibland när inte allt går som man tänkt, men det finns ALLTID minst två olika aspekter på det som händer. Mina erfarenheter är att CDON.com alltid respekterar konsumentköplagarna och distansköplagarna utan att knorra. Så istället för att gnälla bara för att man är hänvisad till mail tycker jag att man ska spara på kritiken tills den är befogad.

De allra flesta klarar ju trots allt av att sköta mail-korrespondans även på resande fot med dagens smarta mobiltelefoner, så jag har ingen som helst förståelse för hur mail kan betraktas som bakåtsträvande...

Det som stör mej mest med en del sådana här trådar, är att det ibland faktiskt finns fog för allvarlig kritik, men de tillfällena "drunknar" till viss del när var och varannan halvlat snubbe ska gnälla publikt istället för att försöka lösa ett problem som han delar med en leverantör.
Spara på svavlet till de som faktiskt missköter sej och ge lite kred till de företag som för det mesta gör allting helt rätt och som alltid försöker rätta till fel, även om det någon gång då och då kan ta lite tid.

Läser man de externa kommentarerna, som finns på Prisjakt (om företaget) innan köpet, så hamnar din 'köpupplevelse' ofta i samma härad som de du läst.

Postad 20 December 2012 - 08:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Läser man de externa kommentarerna, som finns på Prisjakt (om företaget) innan köpet, så hamnar din 'köpupplevelse' ofta i samma härad som de du läst.

Ja det har du helt rätt i, mitt misstag var att jag inte gjorde det. Jag utgick från att ett så välkänt företag var lika snabba som alla seriösa företag är även när det inte är småplock som man beställer (som om det ska göra så stor skillnad). Från Inet fick jag fel vara en gång, varan kom en tisdag. Jag påpekade detta (via telefon!) och fick en ny utskickad samma dag som jag hade redan på onsdagen. Inget som helst krångel!

Jag har två syften med den här tråden:

-Försöka utröna ifall det är jag som kommer få ta kostnaden för CDON:s misstag eller inte
-Förhoppningsvis få mina bröder på MHB att tänka sig för både en och två gånger innan dom beställer från CDON om det är en pryl dom behöver ha inom en viss tid (låt oss säga två veckor)

Hittade detta via en sökning: http://www.fairshopping.se/cdon
Tänk er för!

Postad 20 December 2012 - 19:07

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Jag gissar på att du inte behöver betala något för cdon.coms misstag, men att du i värsta fall kan få ligga ute med lite pengar under kort period. Julen är trots allt årets mest hektiska period för de allra flesta företag som säljer till konsumenter och att viss fördröjning kan hända inför jul borde ju inte komma som en chock för någon.

Vill man vara säker på att få tag på varor i god tid innan jul så kan man ju faktiskt göra inköpen lite tidigare. Det borde ju inte heller vara någon chock att julen inleds någon gång i mitten på december. Det kan jag med lätthet faktiskt förutspå minst ett år i förväg (kollar kalendern för säkerhets skull).

Detta är kanske en klen tröst när det väl har blivit fel, men de lösningar som sker snabbast brukar vara de där man hjälps åt att lösa. Att ställa sej med armarna i kors och kanske t.o.m. resa bort och lägga allt ansvar på leverantören för att hitta en lösning är kanske helt korrekt beteende, men det är kanske inte helt optimalt om man vill ha en så snabb lösning som möjligt.

Principen är i vart fall att konsumenten aldrig ska bli ekonomiskt lidande för fel eller misstag som säljare gör men ibland kan det ta lite längre tid att få rätt så det är bara att stå på sej...

Postad 20 December 2012 - 20:29

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har själv ett ärende med CDON just nu. Och min uppfattning är faktiskt helt tvärt om än TS:s.
Min första mail dit skickades runt 18 och två timmar senare svara dom och vi har en efterföljande konversation fram till efter 21. Det tycker jag är bra respons.
Två dar senare fanns det nya fodral till de CD-skivor som hade trasiga. Tyvärr passade inte ett dubbelfodral så det få gå en vända till. Men jag tycker ändå att det har skötts både snyggt och snabbt.

Postad 20 December 2012 - 20:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag har själv ett ärende med CDON just nu. Och min uppfattning är faktiskt helt tvärt om än TS:s.
Min första mail dit skickades runt 18 och två timmar senare svara dom och vi har en efterföljande konversation fram till efter 21. Det tycker jag är bra respons.
Två dar senare fanns det nya fodral till de CD-skivor som hade trasiga. Tyvärr passade inte ett dubbelfodral så det få gå en vända till. Men jag tycker ändå att det har skötts både snyggt och snabbt.

I ditt fall håller jag med om att det skötts snyggt, men tyvärr är det många som inte haft samma tur. Framförallt verkar det vara folk som beställt lite större prylar som drabbats, kolla CDON:s omdömen på Prisjakt från den senaste tiden...

Postad 20 December 2012 - 20:43

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

-Förhoppningsvis få mina bröder på MHB att tänka sig för både en och två gånger innan dom beställer från CDON om det är en pryl dom behöver ha inom en viss tid (låt oss säga två veckor)

Men ärligt talat, hur många tror du behöver vänta på sina beställningar i två veckor? Du får det ju att låta som att det skulle vara normalt vilket inte är fallet, i så fall hade dom aldrig kunnat driva den verksamhet dom gör.

Postad 20 December 2012 - 21:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Men ärligt talat, hur många tror du behöver vänta på sina beställningar i två veckor? Du får det ju att låta som att det skulle vara normalt vilket inte är fallet, i så fall hade dom aldrig kunnat driva den verksamhet dom gör.

Var skriver jag att det är normalt? Eller är det du som gör den tolkningen? Jag säger att om man vill vara säker på att få en vara i tid (och med tid menar jag i det här fallet inom den leveranstid som butiken anger) så är inte CDON lämpligt eftersom risken för fuck-ups uppenbarligen är högre. Det är jag inte ensam om att ha fått uppleva. Jag har nu under julhandeln beställt från fler butiker än CDON utan tillstymmelse till strul. Hade jag vetat hur krångligt det är att få hjälp och att det kunde ta 7 dagar (and counting) att få en vara skickad hade jag aldrig beställt från dom.

Redigerat av Kamui, 20 December 2012 - 21:47.

Postad 20 December 2012 - 22:49

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

I ditt fall håller jag med om att det skötts snyggt, men tyvärr är det många som inte haft samma tur. Framförallt verkar det vara folk som beställt lite större prylar som drabbats, kolla CDON:s omdömen på Prisjakt från den senaste tiden...

"Många..."
Allt är relativt. "Många" är fler än en, men utan att ha några konkreta siffror så tror jag att det finns ganska många tusen nöjda kunder på varje missnöjd kund hos Cdon.com.
Av de som har haft reklamationsärenden hos cdon, så tror jag fortfarande att de allra flesta har blivit hyffsat nöjda med sina reklamationer.
Det är ju trots allt en ganska vedertagen sanning att det alltid är dom som är mest missnöjda som hörs mest. Det som är anmärkningsvärt är att det är sällan att man får höra säljarens version när man stöter på någon som bokstavligen talat vräker ur sej förolämpningar och annat skit.

Mej veterligen har cdon alltid gjort rätt för sej, men det skulle inte förvåna mej om det har hänt en och annan gång att dom faktiskt har hanterat reklamationsärenden fel. Det är ju inte maskiner som jobbar där, utan helt vanliga människor som i likhet med andra människor har sina bra och dåliga dagar.

Vill man vara säker på att få en vara i tid, så är det ju smartast att inte lita på någon butik alls utan att själv se till att vara ute i så god tid så att man hinner även om det skulle uppstå problem...

Postad 21 December 2012 - 01:42

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Posten kör även på lördag den 22'a i år så ni vet, så den räknas som en vardag enligt dom.

Postad 21 December 2012 - 08:30

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Tycker folk oftast är lite snabba att kasta ut sig en massa skit. Givetvis så får inte köparen några kostnader när säljaren har gjort fel.Om du ska resa bort så får du skicka tillbaka paketet när du har kommit tillbaka igen( om du nu inte ska vara bortrest i flera månader, då får du nog se till så någon annan skickar tillbaka paketet åt dig)

Det är riktigt tråkigt när det blir fel och man får fel vara(eller trasig vara), men det är tyvärr sånt som kan hända. Så länge det fixas till i efterhand så är det ingen katastrof imho

Det finns väl ingen som tyder på att CDON skulle vara sämre än alla andra. Några har det blivit fel för, men för otroligt många fler har det blivit rätt(tro mig)

Postad 21 December 2012 - 11:09

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Det finns väl ingen som tyder på att CDON skulle vara sämre än alla andra. Några har det blivit fel för, men för otroligt många fler har det blivit rätt(tro mig)

Det är väl bara att läsa (här på Prisjakt) de EXTERNA kommentarerna om tex CDON.
TRO MIG - de talar SANNING. :angry: :( :unsure:

Redigerat av Unregistered1605, 21 December 2012 - 12:07.

Postad 21 December 2012 - 15:18

Taft
  • Taft
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har inte riktigt haft problem med CDON förutom nu då som jag tycker är lite märkligt, vet inte om dem har mycket att göra under jul. Men beställde Ps3 Slim White i onsdags och den har än inte gått iväg. Står att varorna packas. Men så länge kan det väl inte ta att packa en vara och skeppa iväg på 3 dagar.

Postad 21 December 2012 - 15:27

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Det är nog bara at vänja sig vid endast mailsupport. Annars är ju CDON grymma ibland på priser och utbud!

Postad 21 December 2012 - 15:36

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Jag vill verkligen varna för CDON, det tar helt makalöst lång tid att för dom att skicka varor. Jag klipper in mitt nyligen lagda omdöme från Prisjakt:

"Handla ej från CDON! Jag beställde en PS3 för 8 dagar sedan (2012-12-11), efter flera dagars leveranstid får jag fel vara (självklart) varpå jag upptäcker att CDON:s "kundtjänst" ej går att kontakta via telefon. Jag behöver med andra ord maila, och det tar då ca 24 h mellan varje svar vilket är skandalöst dåligt när man endast har möjlighet att kontakta dom via mail.

Svaret jag fick (2012-12-14) var att de har registrerat en ny order och att den skickas snarast. Idag (2012-12-19) har jag fortfarande inte sett röken av min PS3 trots att leveranstiden anges till max tre dagar.

Via supporten låter man hälsa att varan nu håller på att packas och kommer skickas så snart som möjligt. Till saken hör att jag ska ut på en längre semesterresa till helgen (jag påpekade detta direkt jag såg att jag hade fått fel vara) och misstänker att CDON inte kommer ha löst detta innan dess, vilket lär innebära att paketet (om det öht dyker upp) hinner gå i retur under tiden jag är borta och jag lär behöva stå för frakten. Risken är att jag har betalat för en PS3 utan att ens få maskinen och jag vill med det här inlägget varna andra från att beställa från CDON. Jag kan knappt beskriva hur irriterad jag är på detta företag."

Till er som funderar på att beställa därifrån; tänk om!

Just därför jag avslutat mitt konto och vänt mig till bättre ställen typ Webbhallen som en så länge levererat exakt som jag vill ha de, alltså få nya varor på relese dagen, snabb leverans m.m och detta kan inte Cdon fixa, uselt företag, mina sista 6 beställningar tog allt mellan 1 och flera veckor, jag kan också varna, köp nån annan stans.

Postad 21 December 2012 - 15:47

Origen
  • Origen
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag har inte riktigt haft problem med CDON förutom nu då som jag tycker är lite märkligt, vet inte om dem har mycket att göra under jul. Men beställde Ps3 Slim White i onsdags och den har än inte gått iväg. Står att varorna packas. Men så länge kan det väl inte ta att packa en vara och skeppa iväg på 3 dagar.

Jag beställde filmer och filmboxar, dom fick iväg de idag 11 dagar senare fastän allt fanns på lager sen dag 1 så jo man kan lugnt säga dom kan ta tid på sig. Jag har dock klagat en hel del och jag kommer bli kompenserad för de efter jul sa dom. Håller dom sitt ord kommer jag nog fortsätta handla ändå. Det är bedrövligt dom tar så lång tid på sig ibland och inte har någon telefon-service men jag tycker iaf all annan tid än högtider funkar det bra. Bra priser när dom kör sina rabatt-driver! Fick ett riktigt bra pris på Harry Potter boxen samt Indiana Jones.

Postad 21 December 2012 - 15:58

Origen
  • Origen
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Som i den liknande tråden om CDON vill jag rapportera samma svar här då jag ställde mig i klagokören här.

Min beställning har tagit 11 dagar att skicka trots att allt fanns i lager som är på tok för lång tid MEN kommer jag inte få min order till på Måndag så kommer jag iallafall bli kompenserad enligt CDON.

Jag kommer nog fortsätta handla för de har iaf bra priser och funkar rätt bra all annan tid än då det är högtryck.

Postad 21 December 2012 - 16:38

Taft
  • Taft
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag beställde filmer och filmboxar, dom fick iväg de idag 11 dagar senare fastän allt fanns på lager sen dag 1 så jo man kan lugnt säga dom kan ta tid på sig. Jag har dock klagat en hel del och jag kommer bli kompenserad för de efter jul sa dom. Håller dom sitt ord kommer jag nog fortsätta handla ändå. Det är bedrövligt dom tar så lång tid på sig ibland och inte har någon telefon-service men jag tycker iaf all annan tid än högtider funkar det bra. Bra priser när dom kör sina rabatt-driver! Fick ett riktigt bra pris på Harry Potter boxen samt Indiana Jones.

Oj 11 dagar det var då värst..... Hoppas verkligen att du får nåt ut av det. Känns ju väldigt onödigt om allting finns i lager att behöva vänta 11 dagar.
Jag hoppas då att jag inte behöver vänta så länge.

Postad 21 December 2012 - 17:38

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

Det är väl bara att läsa (här på Prisjakt) de EXTERNA kommentarerna om tex CDON.

Nu fick du mej nyfiken...
Hur vet du att alla de externa kommentarerna talar sanning? Är du författaren?

Postad 21 December 2012 - 17:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Men vänta här nu, detta betyder ju att du isåfall känner samtliga personer som ligger bakom de kommentarerna?

Eller var det bara ett olycksfall med tangentbordet?

Postad 21 December 2012 - 17:45

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Min erfarenhet av CDON är bara positiv.

Jag tycker trådskaparen verkar vara en gnällspik som skapar problem omkring sig istället för att lösa dom.

Postad 21 December 2012 - 18:10

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Men vänta här nu, detta betyder ju att du isåfall känner samtliga personer som ligger bakom de kommentarerna?

Eller var det bara ett olycksfall med tangentbordet?

Jag litar på att människor är ärliga då de skriver sina omdömen.
Att de ärligt skriver det som de upplevt med en leverantör (av de beställda varorna) - vad är det för konstigt med det. :huh:

Redigerat av Unregistered1605, 21 December 2012 - 18:26.

Postad 21 December 2012 - 18:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jag litar på att människor är ärliga då de skriver sina omdömen.
Att de ärligt skriver det som de upplevt med en leverantör - vad är det för konstigt med det. :huh:

Jaha, nyss visste du att dom talade sanning, nu säger du att du tror det?

Vet inte om du ens menar allvar nu men det är ju knappast någon nyhet att det är extremt vanligt att butiker skriver falska positiva omdömen om sig själva under anonyma "kund i webbutik" eller nyreggade namn.

Tom du borde veta detta.

Postad 21 December 2012 - 18:17

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Att de ärligt skriver det som de upplevt med en leverantör

Leverantör :blink:

Din butik där du köper din mat kallar du din leverantör? Då är jag med.

/Fredrik

Postad 21 December 2012 - 18:31

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 1

Jaha, nyss visste du att dom talade sanning, nu säger du att du tror det?

Vet inte om du ens menar allvar nu men det är ju knappast någon nyhet att det är extremt vanligt att butiker skriver falska positiva omdömen om sig själva under anonyma "kund i webbutik" eller nyreggade namn.

Tom du borde veta detta.

Är det så masse70, att du gillar att märka ord, kritisera andras synpunkter eller på annat sätt OT:a?
Hur som helst, du verkar inte tro gott om dina medmänniskor, synd tycker jag. <_<

Postad 21 December 2012 - 18:33

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

Min erfarenhet av CDON är bara positiv.

Jag tycker trådskaparen verkar vara en gnällspik som skapar problem omkring sig istället för att lösa dom.

Jag tror inte trådskaparen medvetet skapar problem omkring, men det är möjligt att han inte ansträngt sej överdrivet mycket för att lösa dom utan istället lagt allt ansvar för att hans problem ska lösa på Cdon.com.

Däremot är jag fullt övertygad om att det faktiskt finns en och annan "gnällspik" som precis du säger skapar problem istället för att bidra till en lösning av dom.

Jag har själv haft diskussioner med en kollega en gång för flera år sedan, då han vid ett tillfälle skrek och spottade omkring sej av ilska för att han hade blivit lurad av en internet-butik att köpa 4 samurajsvärd, när han bara ville ha ett. Det hjälpte inte att butiken förklarade att han kanske hade råkat "dubbelklicka" några gånger på beställningsknappen eller gjort något liknande. Deras system hade registrerat en beställning på 4 samurajsvärd och han hade själv bekräftat både beställningen och beloppet som drogs från hans konto.

De var några j-kla idioter och lurendrejare och hans svavelosande omdömen lämpar sej inte för tryck.

Ur mitt perspektiv när jag väl hade fått en bild av vad som hade hänt, så hade gubben klantat sej och dubbelklickat på allt, inte kollat uppgifterna i beställningen och bara klickat sej igenom hela beställningsproceduren.
Jag kan inte fatta att säljarna faktiskt accepterade att ta tillbaka de övertaliga svärden trots allt. Kanske var det för att gubben skrek så högt som han gjorde.

Sådant här gillar inte jag.

Som jag nämnde tidigare, så dyker det ibland lite mer oseriösa aktörer som blåser konsumenter regelmässigt.
Jag tycker man ska spara de svavelosande omdömena, ilskan och krutet till dessa aktörerna och ha lite tålamod med de aktörerna på marknaden som trots allt ÄR seriösa och som för det mesta försöker att göra rätt för sej.

Alla kan göra fel, både kunder och säljare, men det är oftast mycket lättare att lösa sådana problem om man aktivt försöker bidra till en lösning istället för att bara sätta sej ner och tjura som en annan obstinat gnälleröv...

Ha en god jul gott folk och hetsa inte upp er för mycket i julhandeln.
Världen har ju trots allt inte gått under riktigt än...

Postad 21 December 2012 - 18:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är det så masse70, att du gillar att märka ord, kritisera andras synpunkter eller på annat sätt OT:a?
Hur som helst, du verkar inte tro gott om dina medmänniskor, synd tycker jag. <_<

Ursäkta men var får du allt strunt som du skriver ifrån?
Jag har enbart bemött dina egna ord, om du sedan inte menar det du skriver blir det ju lite svårt att värja sig ifrån det eller hur?

För jag är ju så naiv att jag tror på vad folk faktiskt skriver...
Du kanske borde backa bandet och faktiskt titta över det du själv skrivit och hävdat innan du fäller såna falsarier.

Hur som helst tycker jag det är synd att du i sånt fall är så naiv över något som är ett välkänt faktum.
Sen vet jag inte hur det blir OT så länge vi pratar om omdömen om CDON som ju tråden faktiskt handlar om?

Redigerat av masse70, 21 December 2012 - 18:48.

Postad 22 December 2012 - 18:59

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Fick komiskt nog en enkät att fylla i av CDOn om jag var nöjd med deras sätt att behandla mina köp.
Blev en del kryss i "Missnöjd"-rutan, men trots detta fortsätter jag att handla av CDON.
De har ju trots allt bra reor och oftast riktigt bra priser med... synd att inte Discshop kunde ha mer reor med tanke på deras bonusssytem

Postad 22 December 2012 - 19:09

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Well senaste köpet tog 3-4 dagar att få hem. Idag kom det alltså. Tackar Posten för att de ställer upp en lördag!
beställde i tisdags för att va någorlunda säker. En annan stor nätsäljare skippa iväg paketet samma dag, igår, jag beställde och jag hade det i näven idag också =) Fint sånt.

Postad 22 December 2012 - 19:10

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 1
OTROLIGT dålig/seg kundservice när de själva skickat fel varor till kund. Inget nummer att nå dem på utan man ska behöva sitta i chattkö i 30-40 min för att informera dem om att man fått fel varor. Spec när man kånkat hem ett paket på 25kg som eg. borde ha vägt 5... inte ok!

Nästa gång kommer jag inte att höra av mig vid felskick utan behåller fan grejjerna...

Redigerat av uzzi, 22 December 2012 - 19:12.

Postad 22 December 2012 - 19:12

Taft
  • Taft
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Mitt paket skickades igår och jag hoppas verkligen att det inte är fel produkt...... Suck trodde att jag skulle få den innan helgen då jag beställde ganska tidig och det står 1 - 3 dagars leverans... Verkligen inte :(

Postad 22 December 2012 - 20:05

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Posten kör även på lördag den 22'a i år så ni vet, så den räknas som en vardag enligt dom.

Precis, fick mitt paket med julklappar idag. Men så jobba jag från 8 till 14 också så inte kunde ja hämta ut dem inte. Hoppas på öppet imorgon när jag hinner till affären som har dem väntandes.

Postad 30 December 2012 - 10:47

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Verkligen den bästa butiken!
Lagt runt 20 beställningar i år på filmer och de har alltid kommit dagen efter de postats vilket sker samma dag eller dagen efter. De har alltid bästa priserna för mig på film och gödslar en med rabattkoder och fria frakter etc.
Rakapparaten före jul hittade jag självklart billigast hos cdon och häromdagen skulle farsan köpa den nya Oral-B trizone tandborsten och hittade den klart billigast hos cdon. Sen får man ju ytterligare en 50-kod på mail när man handlar över 600 :)

LED-TV på 55" inhandlades billigast på cdon och nästa år blir det många mer inköpta filmer där.

Postad 30 December 2012 - 12:07

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Ja de har helt sjukt bra priser och rabattkoder. De andra med discshop i spetsen kan verkligen slänga sig i väggen!

Postad 30 December 2012 - 14:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0
Beställde en Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7 geeration 3, 8GB i RAM 500GB hårddisk 17.3" och NVIDIA GeForce GT 640M 2GB med Windows 8. Beställningen lades under julhelgen 26/12 och fanns för uthämtning 28/12. Allt gick som på räls och priset på 5790:- var enligt mig sanslöst bra för denna maskin. Jag och min fru har under de senaste 6-7 åren handlat ett 20-tal gånger och det har oftast varit snabba leveranser. någon gång har varorna kommit i olika paket då det varit längre leveranstid på beställningsvaror, vilket känns helt naturligt. Vid ett tillfälle kom det skivor med krossade fodral. Använde då den smådryga mail-supporten och fick nya tomfodral cirka en vecka senare. Tycker cdon har fungerat mycket bra för våran del, dock har supportsystemet mer att önska.

Postad 02 January 2013 - 08:33

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Man kan nog inte både hylla låga priser och gnälla på avsaknad av telefonsupport. Att ha telefonsupport kostar, vilket givetvis måste tas ut på priserna.

Tycker cdon är riktigt bra och oftast väldigt prisvärt, har haft serviceärenden som fungerat bra med.

Postad 02 January 2013 - 09:22

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag tycker överlag cdon är bättre än discshop, bättre priser ibland och framförallt generösare rabatter och ofta gratis frakt eller 50 kr i rabatt. Ändå köper jag mest på discshop mycket pga den billigare frakten och gratisfrakt vid 600kr.
Men jag har aldrig haft problem med någon betalning varken på cdon eller discshop betalar alltid mot faktura.
Då betalar man ju när man fått grejerna. Handlar film för runt 30tusen på discshop och kanske 15-20tusen på cdon och år.

Postad 04 January 2013 - 19:57

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 1

Jag tycker överlag cdon är bättre än discshop, bättre priser ibland och framförallt generösare rabatter och ofta gratis frakt eller 50 kr i rabatt. Ändå köper jag mest på discshop mycket pga den billigare frakten och gratisfrakt vid 600kr.
Men jag har aldrig haft problem med någon betalning varken på cdon eller discshop betalar alltid mot faktura.
Då betalar man ju när man fått grejerna. Handlar film för runt 30tusen på discshop och kanske 15-20tusen på cdon och år.

Slutat med bägge, Discshop har usla rabatter för stor kunder, jag var diamant kund under flera år och handlade för 50-60 tusen varje år, totalt blev de runt 150 tusen från discshop och vad fick man för de, gratis frakt och nån gammal skit film i julklapp som ingen ville köpa och nu på sista tiden cdon men dom blev jag less på bara efter ett år, usla frakttider och usel kundhantering, numera köper jag från webbhallen, dom har inte heller nån vidare bra bonusstege, är fortfarande bronskund trots köp för över 10 tusen men mina beställningar kommer då i tid i alla fall en så länge och de är de viktigaste.

Postad 07 January 2013 - 12:15

erikinc
  • erikinc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag fick en liknande erfarenhet innan jul. Beställde en order på datordelar för nästa 8000kr (två grafikkort och ett nätagg). De reserverade hela beloppet dag ett, och allt såg bra ut. Sen ville de skicka nätagget för sig (oklart varför eftersom allt fanns i lager och de skulle skickas samma dag). Då försökte de reservera det beloppet en gång till, och då hade jag inte täckning för det så de avbeställde ordern istället.
De vägrade erkänna att de försökt reservera ordern dubbelt på mitt konto...tyvärr jobbar jag på banken själv så jag kunde kolla upp det, och mycket riktigt gjordes två separata reservationer på kontot. Det tog ytterligare 4-5 dagar innan de släppte reservationen också, fasten de redan avbesällt ordern själva.

Så ja, CDON är oproffesionella så det skriker om det när det kommer till betalning och kundservice.

Postad 07 January 2013 - 22:39

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Hur gick det till slut ?
jag var lite kritisk där i mitt inlägg men dom skickade faktiskt ett mail och beklade sig att det hade blivit fel och så fick men en summa av dom så filmerna blev nästan gratis. (skäms lite att jag gnällde på dom nu här i efterhand)
men fick se filmerna efter jul och inte under jull ledigheten som tänkt.

Postad 08 January 2013 - 09:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 3
Tror ni inte på fasiken att jag fick en påminnelsefaktura på det som hade leverats fel till mig, just sånt här och att dom inte har något telefonnummer gör att jag tröttnar och tänker efter en gång till innan jag beställer ifrån dom igen.

Skall jag behöva krångla för att dom gör fel, ringde till Klarna som skickat ut fakturan istället och tog det den vägen.

Det jag hade beställt hade dessutom gratisfrakt, tror ni jag fick det?
Många småmissar som man till slut bara suckar åt...

Postad 10 January 2013 - 22:09

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

• 124 inlägg
  • 3
CDON kan suga svettig åsneröv tills s*tan själv känner för att komma och avlösa dem.
Jag har bojkottat deras butik i två-tre år nu. Anledningen var pga alla beställningar jag lade så var fodralen och omslagen trasiga samt att skivorna låg lösa. Jag vet inte hur många ggr jag mailade och klagade på dem och deras förpackningsteknik och bad de ta efter mer av t.ex. Webhallen.
CDON får vara hur djävla billiga de vill - jag beställer aldrig mer därifrån :angry:

Postad 08 March 2013 - 10:25

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
i lördags beställde jag harry potter wizards collection som då kostade 1499kr.
igår fick jag ett kuvert ifrån cdon med 5 ersättnings skivor till boxen,
tydligen så är det fel på 5 skivor i boxen som ska bytas ut.
misstänkte att något var fel eftersom paketet var så litet och boxen väger runt 9 kilo.
kontaktade cdon vilket inte är speciellt lätt. och att försöka förklara att jag inte fått fel utan bara inte fått allt
dvs själva boxen saknas, tog väldigt lång tid.
till slut fick jag svaret att det blivit fel, att dom inte alls har någon box till försäljning.
måste alltså skicka tillbaka kuvertet med skivorna och få fakturan makulerad. tråkigt men så kan det gå.
men vad jag tycker är konstigt är att boxen funnits till försäljning på hemsidan sen den 1 mars
och igår höjdes priset till 1699kr. om det nu är så att den aldrig funnits, varför tas den inte bort? måste ju finnas fler än jag som köpt den.

Postad 08 March 2013 - 10:45

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
En annan sak som jag har sett senaste tiden är att priset på deras produkter kan vara samma som förut men att det ena dagen står prissänkt med 1 % och sen nästa sänkt med 24 % fast dom inte har gjort något alls åt priset på dessa dagar.

Har sett det ca: 8 gånger i samma kategori senaste halvåret så jag tror inte att det är någon slump att man gör så.

Postad 08 March 2013 - 16:41

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
vilken cirkus! igår fick jag besked om att boxen inte fanns utan det var ett fel i systemet.
cdon ville att jag skulle skicka tillbaka dom 5 skivor jag fått, så skulle fakturan rivas.
vilket jag gjorde idag. när jag kommer hem har jag fått ett mail ifrån dom där dom ber om ursäkt och säger att
jag får behålla skivorna som kompensation och att dom makulerat fakturan.
sen går jag in och kollar mitt ärende på cdons hemsida och där står det såhär

Hej Daniel,

Vi beklagar att det har skickats dubbel information till dig tidigare.

Vi kan skicka en produkt till dig då den fortfarande finns i lager om du önskar det?
Vad är det för ersättningsskivor du fått?

jag behöver några tunga droger om jag ska orka fortsätta :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.