Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 19 december 2009 - 16:49
Var det inte 10 Januari betan skulle stängas?
Hörde också att den skulle stängas i januari, men tydligen så var det fel.
Gäller att ligga i och spela så mycket man kan innan den stängs. Ses kanske inne ikväll?
Postad 20 december 2009 - 01:48
När jag kollar på min Beta i PS3an.
Så står de att den är giltig fram till 02/28/2010 21:00
Postad 20 december 2009 - 02:09
"The BFBC2 PS3 Beta has been a huge success thanks to a the massive participation (300,000+ people) and invaluable feedback. The team is, and has been, very busy reviewing tons telemetry data, feedback from the community, and implementing it into the final game for an amazing launch this March 2010! The Beta will close December 21st so make sure to get your playtime in so when the demo releases your skills are still sharp!"
http://blogs.battlef...om/Default.aspx
Spelade förut idag, tycker verkligen spelet laggar mycket mer nu än i början, men förutom det kan man ofta få till riktigt bra matcher numera, så länge lagen är hyffsat jämna, (såklart). Känns verkligen som de flesta kan kartan fint nu, så fighterna blir oftast högintressanta/intensiva, riktigt underhållande - såhär mycket har jag nog inte längtat efter en fullrelease på många år, (bortsett från Uncharted 2, såklart).
Postad 21 december 2009 - 08:37
Är de hela den 21e? Är de amerikansk tid till den 22e?
Postad 21 december 2009 - 10:04
Undrar om det släpps ett litet demo på psn eller om det är dom med betanycklar som kommer att köra.
Postad 21 december 2009 - 10:14
De är ju ett demo och inte en Beta det handlar om.
Frågan är bara vilket upplägg de kommer köra.
Förhoppningsvis liknande det som är nu i Betan.
Postad 21 december 2009 - 22:49
Jag vann sista omgången jag körde, som atacker. (högst poäng av alla iaf)
Nu kan ja sova gott inatt innan ångesten över väntan till Mars slår in imorgon bitti

Postad 21 december 2009 - 22:54
Postad 22 december 2009 - 01:12
Fan va najse avslutning jag fick på den underbara betan.
Jag vann sista omgången jag körde, som atacker. (högst poäng av alla iaf)
Nu kan ja sova gott inatt innan ångesten över väntan till Mars slår in imorgon bitti
Najs, känner igen känslan, de sista rundorna igår natt blev vinstrundor, (för en gångs skull), bra med poäng för egen del, samt lyckades t om skjuta ivåg några skott med det kraftfullaste raketgeväret i spelet som jag hittade på marken, (och vilken grej det är!). Nöjd så, så jag startade inte ens spelet idag, vill ju inte avsluta med pissrundor.

Nu får demot komma snart, annars blir väntan till mars lång...har redan börjat småplanera litet vilket taktiskt upplägg jag kommer köra när spelet kommer, i fråga om upplåsta vapen/percs m.m. (Det lutar nog åt att skaffa just det kraftfullaste raketgeväret så snart som möjligt, m ao skaffa 130k+ poäng som Engineer, men varva med Assault då och då tills F2000 är upplåst, väldigt bra att ha för rena, snabba attackdelar, gärna då med rödpunktsiktet. Medic kan egentligen kvitta, men vore bra att ha QBY88:an ifall det behövs någon mer sniper någon gång).
Postad 22 december 2009 - 12:49
kan även tipsa om denna intervju med Gordon Van Dyke om någon missat den http://www.gamespot....ke#toggle_video
Postad 22 december 2009 - 13:26
Nåja bara hoppas betan är kvar ett par timmar till!
Postad 22 december 2009 - 16:02
Fan nu vill ja ju hem från jobbet mer än va ja ville för 2min sedan!
Nåja bara hoppas betan är kvar ett par timmar till!
Kommer precis ifrån en drabbning så än så länge funkar det

Postad 23 december 2009 - 19:56
Lite ny gameplay: http://www.gametrail...field-bad/60316
EDIT: nyss postat på deras twitter
så lär väl vara uppe några dagar till i alla fall"As an Xmas present to #BFBC2 PS3 Beta players we at DICE will keep the servers running for as log as possible!"
Redigerat av vvv, 26 december 2009 - 00:23.
Postad 26 december 2009 - 03:24
Postad 26 december 2009 - 20:00
håller med!.Mycket trevlig present, spelade i kväll, och jäklar, nästan bara folk med 20+ i level så långt ögat kunde nå, inte helt ovanligt med 30+ heller, verkar bara som "hardcorespelarna" därute har hängt med efter "stängningen". Väldigt svåra matcher, men ack så roligt!. Jag spelar alltid för att vinna, men gör faktiskt inte så mycket att förlora om man har en bra, och rättvis, match, vilket det oftast blir med mer erfarna spelare enligt mitt tycke.
spelade i en grupp med 30+ i level,och vilket gameplay dom killarna hadde.
spelade ingen roll att jag saknade mic,utan jag läste spelet och lyde order av en kille som nicade Venom som tydligen var högsta hönset.Otroligt vad det lyfte spelet att få pröva spela det som det är tänkt

Postad 27 december 2009 - 22:23
Satt o lirade idag med polaren som fick betan igår och de var första gången han lirade bad company och han har väl typ lirat 1943 på ps3an 5 timmar men ändå låg vi i topp på nästan varenda bana och det tackar ja headsetet för. Vi kunde deffa varenda bomb som dem planta nästan och pansarvagnen gick som den gick... Hade 31-1 en runda och nästa 18-0. När ja körde själv lite innan hade ja 30-25 typ haha...
Men hoppas verkligen att vi blir ett grymt gäng tills spelet släpps.. Ja är redan sugen på att spöa några MHBARE också när ja är inne men de är så svårt att joina de andra laget när man försöker... Vore fränt med ett spelupplägg som så att alla i squaden måste vara en klass var. Kanske inte skulle funka men ja tycker de skulle vara fränt.
Postad 28 december 2009 - 08:32
Jag körde härom natten en omgång där ja direkt hoppade in i tanks.
Sen var de en kille som hoppa in i tank`en som inte va med i min squad.
Men vi "bond`a" rätt ordentligt och han laga mig när de behövdes och de få gångerna han dog så
kom han alltid tillbaka till mig och hoppa in i tank`en och lagade när det behövdes.
Så här blev min statestik den omgången:

"Vann" ganska överlägset den omgången.

Jag kör en ganska aggresiv spelstil och har börjat köra en hel del som medic
annars vilket gör att min vanliga K/D ratio inte är så kanoners direkt. 3/5 tror ja
iofs ja ligger på nu vilket jag faktiskt är rätt nöjd med.
Postad 28 december 2009 - 08:56

Var ett tag sen jag lirade nu,trodde racet var över men icke..Så jag hoppar in i kväll o kör en repa!
Postad 28 december 2009 - 14:24
Jag förstår inte riktigt vad jag gör för stort fel egentligen, misstänker att jag borde spela mer "långsiktigt", och inte åka fram mot baserna på samma sätt som jag gör nu, (det är iofs säkert där mycket ligger), men ändå. Några bra tips till att enkelt förbättra sig som tankförare?. Alltifrån "rutter" till tja...allt är välkommet.

Postad 28 december 2009 - 16:30
de som dom flesta gör fel när dom kör tank är att dom är alldeles för aggresiva och kör rakt in i motståndarens bas och då dröjer det inte länge innan c4 killarna är igång, så det generella tipset är att ta det lugnt och skjuta på avstånd och se till att ha ryggen fri och alltid vända fronten mot motståndarna då den är mest armerad där. att ha en engineer som åker med en är nästan ett måste helst en i ens squad så man kan snacka, det är också viktigt att han som åker med spotar mycket då det är mycket lättare för han att se saker än han som kör. annars vad gäller rutter osv gäller det att välja öppna ytor för att kunna hålla koll så att ingen c4 kille smyger runt det är väll det man mest ska oroa sig för om man har en säker engineer med sig. annars är det bara att hänga på oss andra som spelar så kommer man snabbt in i detJag är själv helt värdelös i en tank, som förare. Som "wingman" brukar jag klara mig hyffsat, kör numera alltid som engineer, så det är "bara" att hoppa ut och reparera vid behov, samt försöka sikta/spotta någorlunda väl inne i själva tanken. Jag är verkligen totalt usel som förare själv, kanske lyckas spränga något fordon på sin höjd innan jag blir omringad av projektiler från alla håll, alternativt lyckas få två moståndartanks 10 meter bakom mig...
Jag förstår inte riktigt vad jag gör för stort fel egentligen, misstänker att jag borde spela mer "långsiktigt", och inte åka fram mot baserna på samma sätt som jag gör nu, (det är iofs säkert där mycket ligger), men ändå. Några bra tips till att enkelt förbättra sig som tankförare?. Alltifrån "rutter" till tja...allt är välkommet.
PSN:MadAbility
Postad 28 december 2009 - 17:56
Håller fullständigt med att de är skitkul o spela med dem som kan spelet och verkligen gör allt för sitt lag.
Satt o lirade idag med polaren som fick betan igår och de var första gången han lirade bad company och han har väl typ lirat 1943 på ps3an 5 timmar men ändå låg vi i topp på nästan varenda bana och det tackar ja headsetet för. Vi kunde deffa varenda bomb som dem planta nästan och pansarvagnen gick som den gick... Hade 31-1 en runda och nästa 18-0. När ja körde själv lite innan hade ja 30-25 typ haha...
Men hoppas verkligen att vi blir ett grymt gäng tills spelet släpps.. Ja är redan sugen på att spöa några MHBARE också när ja är inne men de är så svårt att joina de andra laget när man försöker... Vore fränt med ett spelupplägg som så att alla i squaden måste vara en klass var. Kanske inte skulle funka men ja tycker de skulle vara fränt.
SpelLäget Squad deathmatch borde vara optimalt att alla fyra köra en klass var så att man har hela arsenalen av gadgets OD. men även i rush så borde man tänka mer på det viset...
Jag kör nästan uteslutande som recon ; spottar alla jag ser INNAN jag dödar/skadeskjuter dom (har märkt att alltför många är giriga när det gäller kills) och ibland gömmer jag mig på ett högt ställe med bra uppsikt över fienderna endast för att spotta dom utan att döda nâgra (för att inte röja min pos.), och ta sig in i eller nära fiendens bas och skicka motionsensors samt att mina squadmates slipper kuta alltför långt när dom tjolarvippen.
Bara för att man kör recon betyder det inte att man inte tillför laget något, bara man spelar klassen på rätt sätt.
Vad vill ni se för ändringar på spelet tills det släpps då? Personligen tycker jag att C4 inte borde vara i reconklassen, den känns mer lämplig hos engineer som det är nu så är recon lite för bra med både mortar och C4 att välja på.
Cross-Squad-chat måste dom fixa till, typ håll ner "pil ner" för att kommunicera med hela laget, det är svårt att få till riktigt tight teamplay som det är nu och om det blir klanstöd så skulle detta underlätta jävligt mycket...
Sjukt roligt spel iaf

MVH SWE-666
Postad 28 december 2009 - 18:11
Det där med cross -squad chat skulle kanske funka fint om de var privata servrar annars skulle man nog bli tokig om en sitter o pladdrar hela tiden..
En sak som ja blev riktigt förbannad på igår var att en la c4 på sina egna alpha och beta och sprängde dem. Visst ska man kunna lägga c4 på dem o så men man borde få massa minus och tycker att spelet ska känna igen om någon har sönder sina egna mer än 2 gånger per bana ska han bli bannad ,alt åka ur spelet..
Ta bort "buggen" med att man kan spränga sina c4 efter man dött.. Riktigt värdelöst faktiskt.Gäller anti tank minen med
Annars är de väl rätt bra faktiskt.. Men riktiga servrar är de ja mest vill ha tills spelet släpps så man ser hur många som är inne ,vilket team man ska joina ,klanservar m.m. Blir väl säkert bara till PC nördarna =P
Postad 28 december 2009 - 19:56

Postad 28 december 2009 - 21:16
skumt det har jag aldrig varit ute för under mina nu nästan 100h i betandet som har fått mig att svära absolut flest ggr är knapp mappingen, dvs när knapparnas funktioner plötsligt ändras/byter funktion
..så det måste dom fixa!.
nu verkar det som de ska stänga ner betan snart detta skrevs på deras twitter för några timmar sedan:
så spelar väll några timmar om en stundRT please: The #PS3 Beta end is getting close, better play now before the servers go dark.
PSN:MadAbility
Postad 29 december 2009 - 01:30
Känner att om jag slutar när betan skulle ha slutat så kommer jag inte ha lika stora abstinens besvär

Förövrigt känner jag mig som riktig Gunner (eller wingman som ni säger). Spotta - Skjut - Laga. Kom undan med en "hyffsad" runda där jag bara fick spela som attacker den sista etappen, började i min squads tank och plockade gubbe efter gubbe, och lagade min tank om och om igen. Slutade med en killstreak på 37kills och 8st reparationsmedaljer. Vann förövrigt den matchen med drygt 8000 points och föraren skrek förtvivlat: I FUCKING HATE YOU TAMLAND!! STOP TAKING MY FRAGS!!!!!! (i något mognare röst än vår lilla räddare, halo

Ibland är det skönt när man får känna sig på topp! 8)
Vad sägs om att vi bygger upp lite squads inom MHB så att vi kan mötas i några "allvarliga" squad deathmatch matcher? Verkar grymt intressant att spela fyra lag mot varandra..
Postad 29 december 2009 - 09:57

Ska bli riktigt kul o köra Squad deathmatch sen

Postad 29 december 2009 - 20:43

Postad 29 december 2009 - 20:46
Nej jag får samma sak
no more beta then...Verkar ha tagit ner servrarna...
Röven då. Vad fan ska man göra nu?
Postad 30 december 2009 - 19:53
spela Bad Company,och irritera sig över hur mycket snyggare,bättre och roligare 2:an är/kommer att vara.Röven då. Vad fan ska man göra nu?
Edit: The #PS3 Beta is now officially finished, next we'll see you on the #BFBC2PC Beta battlefield

Redigerat av Fahla, 30 december 2009 - 20:02.
Postad 30 december 2009 - 20:05
spela Bad Company,och irritera sig över hur mycket snyggare,bättre och roligare 2:an är/kommer att vara.
Edit: The #PS3 Beta is now officially finished, next we'll see you on the #BFBC2PC Beta battlefield
Tänkte det först, men sen införskaffade jag B 1943 på PSN för 70 kr. Kanske blir lite BC när jag tröttnat på det.
Postad 30 december 2009 - 20:11
Ni är för d###### sköna grabbar! Ska bli roligt som fan att spela med er framgent! Rank 960 på BFBC2 Betan låga 900 för Mr MadAbility. Jag kör uteslutande som recon, med M95an och siktet som spottar fiender själv.
Postad 31 december 2009 - 15:01

Japp jag inväntar med att uppgradera burken innan jag ser hur pc versionen ser ut,men grymt taggad iaf

Redigerat av Unregistered11dd1ec2, 31 december 2009 - 15:01.
Postad 31 december 2009 - 16:29
ja jätteroligt har det varit att lira med er grabbar, särskilt min ständige vapendragare thomasson, har blivit många sena nätter ihop.Det blir battlefield 1943 för min del då, Spänd väntan på demot samt att jag ska prova MAG nu den 4-10 Januari.
Ni är för d###### sköna grabbar! Ska bli roligt som fan att spela med er framgent! Rank 960 på BFBC2 Betan låga 900 för Mr MadAbility. Jag kör uteslutande som recon, med M95an och siktet som spottar fiender själv.
skulle föresten köra lite bf1943 igår och hade lyckats förtränga hur värdelös voice chatten är i det spelet vilket tar bort mycket av känslan men det är ju trots allt battlefield. Så ser fram emot att spela med er på ett framtida battlefield, kör även jag en runda MAG på deras öppna beta.
och dagens länk en liten intervju med GvD: http://www.gametrail...field-bad/60345
Postad 01 januari 2010 - 11:19
Ser mycket fram emot team deathmatch också! Vi som fortfarande håller ihop i demot och senare när spelets släppts får ju köra matcher ihop.

Redigerat av Nyluh, 01 januari 2010 - 11:24.
Postad 01 januari 2010 - 18:09
Vilket spel skulle ni säga är den bästa inkörsporten? Framförallt bra singleplayer upplevelse.
Postad 01 januari 2010 - 18:33

Postad 01 januari 2010 - 18:35
Killzone 2, kan bli spelet som antingen lär dig spela fps på konsol eller gör dig så förbannad att du hatar påhittet i resten av ditt liv
Kanon, satsar på det då. Lika bra att få reda på om FPS på konsol någonsin är något jag kommer uppskatta.
Postad 02 januari 2010 - 17:57

Postad 02 januari 2010 - 19:26
tycker att det är mera likt BF2.Prövade spela Bad company igår och höll på att skratta ihjäl mig.2:an spöar 1:an på alla punkter med hästlängder.Ni som har spelat betan: Är BC2 mer som första BC, eller påminner det mer om Battlefield 2 till PC? Vilket som kommer jag köpa BC2 när det släpps, men jag velar fortfarande om det blir till PC eller PS3...
för min del så är FPS på pc,en inte lika lokande längre...skönare med soffan handkontroll.
Redigerat av Fahla, 02 januari 2010 - 19:29.
Postad 05 januari 2010 - 13:45

Redigerat av Garrett, 05 januari 2010 - 13:47.
Postad 06 januari 2010 - 14:25
Jag har fakitkst inte märkt de någonting när jag kör på min 90" duk med Panasonic PT-AE2000.
Smith: Ja har lärt mig via Battlefield 1943 iaf. Riktigt underbart spel som kostar 70kr för tillfället på PSN.
Postad 06 januari 2010 - 16:04
Va har du för proj?
Jag har fakitkst inte märkt de någonting när jag kör på min 90" duk med Panasonic PT-AE2000.
Smith: Ja har lärt mig via Battlefield 1943 iaf. Riktigt underbart spel som kostar 70kr för tillfället på PSN.
Har inte fått tummen loss och köpa Killzone 2 ännu men sitter och lirar demot. Nog suttit en timme men ännu inte klarat det, beror nog på att jag dör snabbare än fort och inte riktigt lärt mig att sikta ordentligt.
Det är en process och jag känner att det kommer lite hela tiden.
Edit: Har märkt att jag måste lägga om hela min "PC-FPS-stil" också. Det går inte att lira i samma banor, på PC så har man hela tiden full kontroll över sin omgivning. Att göra en 360 går på mindre än en sekund, tror aldrig man kommer ha den kontrollen på just konsol.
Redigerat av Smith, 06 januari 2010 - 16:07.
Postad 06 januari 2010 - 17:08
Va har du för proj?
Är en panasonicfreak med

Men jag är nog kräsen om det inte är AA i spelen... MW2 och Unchartedspelen är mycket bättre gällande kantutjämningen tex... men BFBC1 och BFBC2 betan har ju helt avsaknad av det... :/
Annars verkar BFBC2 bli mycket bättre än 1an, gällande gameplay osv, gillar den nya styrningen till fordonen med!

Redigerat av Garrett, 06 januari 2010 - 17:12.
Postad 11 januari 2010 - 19:58
Postad 11 januari 2010 - 20:27
Lite nytt ifrån BFBC2 Teamet. Changelist inför spelet, och kan man tolka texten som att demot kommer den 28 Januari?
Nej, utan att datum för demot kommer att annonseras senare, antagligen kommer det efter att PC-betan är färdig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar