Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *

658 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 juli 2009 - 16:31

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ah, nu har jag beställt den silvriga från MobilGiganten! :) Den fanns dock inte inne, utan inkommer den 15. Skrev i meddelanderutan att jag vill att de kollar extra så att den inte glappar och att knapparna är bra, eftersom jag läst att det förekommer problem med glapp och med yes- och no-knapparna. (Vet inte om det hjälper att skriva så, men jag tänkte att det ju inte kan skada i alla fall.)

Ser fram emot mobilen. Hade en utflykt till Samsungland nyligen (Innov8, med Symbian). Det var en bra telefon, men som vanligt när jag bytt till något annat märke saknar jag SE kopiöst. Just nu använder jag min reservmobil, en W760 som saknar wlan och som känns väldigt plastig. Bra att SE verkar ha gjort ett gedignare bygge denna gång. Tycker att de har blivit väl plastiga mot slutet. Längtar tills jag har min fina W995 och kan surfa via wlan igen! Sen ska det bli spännande att testa filmerna, även om de inte är de allra nyaste. :)

Postad 12 juli 2009 - 18:06

Challe92
  • Challe92
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hur är det att surfa med knapparna, tänker att det borde vara lättare med touch? Alltså skriva in adresser, chatta mm..

Postad 12 juli 2009 - 20:53

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

men om man inte sänder eller tarimot data finns det något vits med att ha 3G påslagen då ?

Om man bara pratar och skickar meddelanden via mobilnätet och hela tiden har bra GSM-täckning kan jag inte se någon anledning att ha 3G påslaget.

Postad 13 juli 2009 - 00:20

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hur är det att surfa med knapparna, tänker att det borde vara lättare med touch? Alltså skriva in adresser, chatta mm..

Det vet i fan. Från det jag har testat iPhone får jag bara intrycket att det är svårare att skriva med ett virtuellt tangentbord. Jag saknar feedbacken man får från fysiska knappar. I övrigt så har iPhone en webläsare som SE inte kommer i närheten av. Men Opera Mini funkar helt okej.

Postad 13 juli 2009 - 01:25

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hej! Har haft min W995 en vecka eller så jag med nu. Toppentelefon på alla vis. Inga batteriproblem eller glapp på min även NO knappen fungerar bra. :)

Jag har ett annat problem när jag försöker starta "navigering" som är gps programmet så får jag ett error hela tiden. Java.Lang.NoClassDefFounerror

Jag har inte brytt mig så mycket om det. Jag tänkte att det kanske löser sig med nyaste mjukvaran. På min förra W550 eller vad den nu hette som jag hade innan HTC Diamond (skittelefon) så behövdes aldrig Sony Ericsson mjukvaran. Men nu verkar den kräva My PC Suite för att uppgraderas.

En annan fråga. Media Go Experience behövs det programmet egentligen? Jag har bara flyttat över mina mp3 manuellt med Windows. Någon som kan förklara? Inte kört med en Sony Ericsson på ett par år och känner mig lite off.

En sista fundering. All skit som är i telefonen säkert 500 låtar bland annat som de slängt in. Har ni hejdlöst deletat all skit och rensat den? Bara nyfiken. Känns som att jag packat upp min telefon synkat över mina kontakter och ringt. Inte gjort något alls med den :) Ge lite roliga tips :P

Mvh Andreas

Postad 13 juli 2009 - 02:23

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

En annan fråga. Media Go Experience behövs det programmet egentligen? Jag har bara flyttat över mina mp3 manuellt med Windows. Någon som kan förklara? Inte kört med en Sony Ericsson på ett par år och känner mig lite off.

Det behövs inte så länge du använder format som mobilen klarar av. Media Go kan konvertera filmer och ljudfiler som din mobil inte klarar annars ska det inte behövas. Förutom om du vill använda SenseMe, då måste du tagga låtarna i Media Go först.
Media Go är förövrigt en Sony-produkt inte SE-produkt som är tänkt att användas med även andra Sony-produkter som t.ex. PSP:an. Kan kanske vara värt att kolla in om man är en inbiten Sony-fantast med många Sony-produkter men annars vet jag inte om det är värt att bry sig.

En sista fundering. All skit som är i telefonen säkert 500 låtar bland annat som de slängt in. Har ni hejdlöst deletat all skit och rensat den? Bara nyfiken. Känns som att jag packat upp min telefon synkat över mina kontakter och ringt. Inte gjort något alls med den :) Ge lite roliga tips :)

500? Vad är det för mobil du fick tag på? Jag har nog bara ett 20-tal medföljande låtar.
Jag slängde in låtarna i ringsignaler så att jag skulle slippa se de i media-appen.

Postad 13 juli 2009 - 13:14

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det behövs inte så länge du använder format som mobilen klarar av.

500? Vad är det för mobil du fick tag på? Jag har nog bara ett 20-tal medföljande låtar.
Jag slängde in låtarna i ringsignaler så att jag skulle slippa se de i media-appen.

Jag har 590 Artister på min telefon. Vettetusan varför de slängt in så mycket musik. Den är köpt olåst på Telenor. Det är ju bara och deleta men det var segt och scanna musikkatalogen första gången.

Postad 13 juli 2009 - 21:49

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Jag har 590 Artister på min telefon. Vettetusan varför de slängt in så mycket musik. Den är köpt olåst på Telenor. Det är ju bara och deleta men det var segt och scanna musikkatalogen första gången.

Galet. Köpte min obrandad. Vet inte om det är därför.

Postad 14 juli 2009 - 09:26

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Om det är samma sensor (vilket SE tydligen vägrar kommentera) i Sony Ericsson C905 och Sony Ericsson W995, borde SE kunna justera det(den dåliga bildkvalitén jämfört med C905) i en Firmware-uppgradering, eller hur? För mig hänger det på, om jag ska köpa en W995, om SE fixar till bildkvalitén eller inte. En Sony Ericsson C905 vill jag inte ha i vilket fall som helst...

Redigerat av Unregistered0be7bb57, 14 juli 2009 - 10:23.

Postad 14 juli 2009 - 10:40

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Om det är samma sensor (vilket SE tydligen vägrar kommentera) i Sony Ericsson C905 och Sony Ericsson W995, borde SE kunna justera det(den dåliga bildkvalitén jämfört med C905) i en Firmware-uppgradering, eller hur? För mig hänger det på, om jag ska köpa en W995, om SE fixar till bildkvalitén eller inte. En Sony Ericsson C905 vill jag inte ha i vilket fall som helst...

Hänger väldigt mycket på objektivet med. Jag har svårt att tro att de sätter in exakt samma hårdvara (till en ökad produktionskostnad) och sedan medvetet försämrar bilden i efterhand.

Postad 14 juli 2009 - 17:22

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Det vet i fan. Från det jag har testat iPhone får jag bara intrycket att det är svårare att skriva med ett virtuellt tangentbord. Jag saknar feedbacken man får från fysiska knappar. I övrigt så har iPhone en webläsare som SE inte kommer i närheten av. Men Opera Mini funkar helt okej.

går det att byta till operamini ? försöker surfa lite men jag tycker det mest strular hela tiden med den inbyggda. om det går att byta hur gör man ?

Postad 14 juli 2009 - 18:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Vill minnas att det bara är att surfa in på www.operamini.com eller nå sånt, och sen ladda ner den.

Postad 14 juli 2009 - 19:38

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Sen sparar du det i "program" och går dit och öppnar webbläsaren när du vill surfa. Du "byter" alltså inte läsare, utan har båda, men kan välja att surfa från Opera Mini i stället.

Postad 14 juli 2009 - 20:23

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Sen sparar du det i "program" och går dit och öppnar webbläsaren när du vill surfa. Du "byter" alltså inte läsare, utan har båda, men kan välja att surfa från Opera Mini i stället.

nån som testat och kan jämföra vilken är bättre ?
hittade inget sätt att gå fram/bak i den medföljande browsern. finns det sånt i operamini ?

Postad 14 juli 2009 - 20:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Ja nog ska väl det gå, om jag minns rätt från tidigare opera mini användade!?

Postad 14 juli 2009 - 21:29

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Har knappt ens testat den medföljande. Installerade Opera Mini direkt.

Postad 14 juli 2009 - 23:16

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

går det att byta till operamini ? försöker surfa lite men jag tycker det mest strular hela tiden med den inbyggda. om det går att byta hur gör man ?

Ja, du surfar in på mini.opera.com via mobilens befintliga browser och laddar ner det. Opera Mini är mycket bättre, och är faktiskt även mycket snabbare.
Bakåt går det att bräddra, dock inte framåt. Sidhanteringen är ganska snygg då allt "glider" i sidled då du byter sida, lite som på iPhone. Kan absolut rekommendera mini, jag är jättenöjd.

Postad 15 juli 2009 - 06:35

Unregistered79ea5573
  • Unregistered79ea5573
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med mitt wifi-nätverk. Telefonen är ansluten till mitt wlan och jag ser den i nätverket på både stationära datorn (Windows 7) och bärbara (WinXP). Tidigare var det bara att klicka sig in i telefonen och vidare till minneskortet men nu kräver den lösenord från båda datorerna.
Nu när jag skriver så inser jag att jag har uppdaterat telefonen till senaste firmwaret och det är efter det som nätverket strular. Så nån som vet vad standardanvändaren heter i telefonen?

Postad 15 juli 2009 - 08:49

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej!

Nån som vet hur man ser att telefonen använder sig av WiFi och inte av operatören när man surfar med t.ex. Opera Mini eller använder sig av den inbyggda youtube applikationen?

När man surfar med den inbyggda browsern så ser man i alla fall att WiFi ikonen lyser grönt, men inte annars..

Postad 15 juli 2009 - 10:03

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
är du ansluten till ett wlan så körs det den vägen. så fort du stänger av din wlan anslutning så är det 3g/gprs som gäller

Postad 15 juli 2009 - 11:14

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Men om man har taskig täckning på wlan och tappar kontakten då och då, tar den mobilnätet så länge eller blir man varnad eller nåt? Det går väl testa ganska enkelt men om någon vet ...

Postad 15 juli 2009 - 12:08

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har läst någonstans att det vanliga nätet tar över om wlanet ballar ur. Tråkigt om det är så, tycker jag. Det blir ju betydligt dyrare. Bättre om man får välja.

Postad 15 juli 2009 - 13:27

punty
  • punty
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena

Har läst hela tråden och gillar att det förs en vettig diskussion som håller sig till ämnet. Kände jag var tvungen att skapa ett nick för att därmed kunna deltaga lite. Jag fick min mobil igår och har tack och lov inga problem ännu så länge. En undran dock

Det här med att se på film. Jag skulle ju gärna kasta in lite serier och grejor som jag har på datorn. Har försökt via media go och även konverterat filerna med de program som rekommenderas i hjälpfältet. Det fungerar ändå inte att se filmerna när jag lagt över dem i telefonen. Någon som har tips angående konvertering av filmer? (Det står att den skall ta .avi, Den vill dock inte ta mina .avi filmer.

Redigerat av punty, 15 juli 2009 - 14:55.

Postad 15 juli 2009 - 14:36

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nähä, den sidan har ag aldrig sett förr. :blink: :D

Tyvärr så funkar det inte med denna funktion i Svedala än, vad jag vet. Hittar iallafall inte Sverige i listan för olika operatörsländer som stöds. Det din kompis troligtvis använder är en liten iphone eller liknande..

Här är en applikation som man kan använda. Tyvärr funkar det inte på W995 än, men det kommer nog. Jag använde den på min förra mobil, en Samsung, och den funkade jättebra.

www.shozu.com (Man laddar ner programmet därifrån alltså.)

Annars funkar det bra att använda Facebook i mobilen, fast då får man ju betala mms-kostnad. Då gör man så här:

1. Logga in på Facebook och välj inställningar/kontoinställningar/mobil. Klicka sen på "gå till Facebook i mobilen". Där ser du din privata e-postadress för uppladdning. Skriv upp den.

2. Gå in på "foton" i mobilen och till den bild du vill skicka. Klicka på alternativ/skicka/till webbplats. Välj nu "ny webbplats".

3. Skriv in uppgifterna som efterfrågas (e-postadressen du hittade på Facebook, mm.)

4. Klart! Nu kan du ladda upp bilderna enkelt och utan krångel, direkt från bilden. (Fast som sagt, det kostar ett mms. :blush:)

Redigerat av Unregistered34d5a884, 15 juli 2009 - 14:37.

Postad 15 juli 2009 - 17:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Tjena

Har läst hela tråden och gillar att det förs en vettig diskussion som håller sig till ämnet. Kände jag var tvungen att skapa ett nick för att därmed kunna deltaga lite. Jag fick min mobil igår och har tack och lov inga problem ännu så länge. En undran dock

Det här med att se på film. Jag skulle ju gärna kasta in lite serier och grejor som jag har på datorn. Har försökt via media go och även konverterat filerna med de program som rekommenderas i hjälpfältet. Det fungerar ändå inte att se filmerna när jag lagt över dem i telefonen. Någon som har tips angående konvertering av filmer? (Det står att den skall ta .avi, Den vill dock inte ta mina .avi filmer.

Det är inte så att dina .avi´er är DivX?

Postad 15 juli 2009 - 18:52

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag vet inte om den här:Free video converter kan var till någon hjälp. den är ju gratis, så det kostar ju inget att prova...

Postad 15 juli 2009 - 19:16

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Hej!

Nån som vet hur man ser att telefonen använder sig av WiFi och inte av operatören när man surfar med t.ex. Opera Mini eller använder sig av den inbyggda youtube applikationen?

När man surfar med den inbyggda browsern så ser man i alla fall att WiFi ikonen lyser grönt, men inte annars..

Kolla först att programmet har tillåtelse att använda "lokal anslutning" , standard inställningen brukar av någon konstig anledning vara satt till "nej".
Meny -> Hjälpredor -> Program -> (bläddra till programmet) Alternativ -> Internetinställningar -> Anpassa -> Tillåt lokal anslutning -> välj -> ja -> spara..... klart.

Bild med WI-Fi (ingen jordglob):
Bifogad fil  opera_mini_WI_FI.jpg   66,74K   0 Antal nerladdningar

Bild med 3 G (jordglob):
Bifogad fil  opera_mini_3G.JPG   20,64K   0 Antal nerladdningar

Länkar till bland annat Opera Minis hemsida och andra bra att ha program som tex My Phone Explorer som jag använde för skärmdumparna, finns här:
https://www.minhembi...s...=236772&hl=

Postad 15 juli 2009 - 20:56

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Så lokal anslutning = wifi? För opera mini hade jag standardinställningen för internetanslutningen och när jag valde anpassa så var inte lokal anslutning vald och jag ändrade inget och gick tillbaka till standard. Men när jag surfade med opera mini och hade wifi påslaget dök det inte upp någon jordglob uppe till höger så jag antar att den hittade wifi i alla fall?

Känns inte som man har full koll på detta ...

Postad 15 juli 2009 - 21:09

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Tjena!!!!
Någon som köpt en svart som inte glappar i utfält läge! har haft två silver nu som knapparna har lossnat på!!! men där fanns inget glapp alls. Köpte en svart idag och den glappar som fan!!!!
Skit kvalitet är vad det är!!!!
Det är f_n inte sant vad SE har gått ner i kvalitet.... hoppas att dom är medvetna om detta, man släpper fan inte iväg telefoner som glappar och som trillar sönder.... Är rätt trött på se nu, dom kan INTE bygga telefoner längre!

:blink:

Postad 15 juli 2009 - 21:34

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Har haft 3 silver här hemma varav en har glappat, nu har butiken slut på silver (som inte glappar..) men har svarta hemma som inte glappar. :blink:
Dock ska ja ha en silver, men jag tror inte glappet beror på färgen, utan mer på 'produktionsserierna' eller nå sånt.

Postad 15 juli 2009 - 21:45

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ingen annan i tråden som har försökt med att få nått pdf program att fungera med W995?

Postad 16 juli 2009 - 08:20

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Med det här kan jag läsa PDF i min SE K550i. Dock måste du installera om det efter en tid för att det ska fungera eftersom du måste ha licens för programmet. Men det löser sig alltså om du gör en ominstallation.
Här finns ett annat program som kan läsa PDF, fast bara om dom är mindre än 300kb.

Postad 16 juli 2009 - 08:47

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Med det här kan jag läsa PDF i min SE K550i. Dock måste du installera om det efter en tid för att det ska fungera eftersom du måste ha licens för programmet. Men det löser sig alltså om du gör en ominstallation.
Här finns ett annat program som kan läsa PDF, fast bara om dom är mindre än 300kb.

Tyvärr så får jag operation failed när jag försöker installera pdf programmet från första länken. =/

Postad 16 juli 2009 - 09:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Tyvärr så får jag operation failed när jag försöker installera pdf programmet från första länken. =/

tryck på "installera" igen efter felmeddelandet. funkade för mig och programmet installerades.

Postad 16 juli 2009 - 13:18

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har problem med att se streamat material (Youtube, SVT Play, osv). Jag surfar "vanligt" utan problem via wifi, men har jag den påkopplad på Youtube syns ingen video. Använder jag mig av GPRS så är det dock inga problem, men det blir ju svindyrt och är inget alternativ.

Det måste alltså vara inställningarna för internet/strömning som är fel, men jag vet inte alls vad jag ska göra för att ändra på detta. Under "inställningar för strömning" står det "anslut med Halebop_GPRS" men jag har också bockat för "tillåt lokal anslutning: ja". Lokal anslutning är väl samma som wifi? Då tycker jag det borde funka, men det gör det ju inte. :)

På Youtube står också att det vanligaste problemet när man inte kan se videos är att det är något med inställningen för strömningen. Usch, jag blir så irriterad på detta! Är det någon godhjärtad själ som vet de rätta inställningarna, så att jag kan använda wifin även vid strömmande material?

Postad 16 juli 2009 - 17:57

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

tryck på "installera" igen efter felmeddelandet. funkade för mig och programmet installerades.

Det funkade men jag får upp att den ej kan läsa pdf filerna jag har?

Postad 16 juli 2009 - 20:46

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
går det att använda gps'en så man kan få ut hur långt och vilken väg man kört ?
man nollställer den på morgonen sen på kvällen kan man se hur långt man åkt och få vägen utritad ?

Postad 16 juli 2009 - 22:34

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

På Youtube står också att det vanligaste problemet när man inte kan se videos är att det är något med inställningen för strömningen. Usch, jag blir så irriterad på detta! Är det någon godhjärtad själ som vet de rätta inställningarna, så att jag kan använda wifin även vid strömmande material?

Skulle också vara tacksam för en sådan inställning.

går det att använda gps'en så man kan få ut hur långt och vilken väg man kört ?
man nollställer den på morgonen sen på kvällen kan man se hur långt man åkt och få vägen utritad ?

Finns trackers i javaformat som loggar till en fil du sedan laddar upp i Google maps så ser du sträckan du har åkt , finns även andra som loggar andra saker som sträcka, hastighet osv osv.
Prova att söka på GPS Tracker eller GPS logger el. d.y.

Postad 16 juli 2009 - 23:21

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Finns trackers i javaformat som loggar till en fil du sedan laddar upp i Google maps så ser du sträckan du har åkt , finns även andra som loggar andra saker som sträcka, hastighet osv osv.
Prova att söka på GPS Tracker eller GPS logger el. d.y.

Jag har använt GPSed till min förra telefon, en diamond, och det fungerade riktigt bra. Där man du se all info + få hela rutten utritad på en google-map.

Postad 17 juli 2009 - 00:40

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Skaffade mobilen idag, inga problem med batteritider eller glapp, så det är bra. Men, kan någon förklara för mig hur jag får bort internetikonen som visas högst upp på skärmen hela tiden? den försvinner inte när man stänger webbläsaren. Känns precis som om programmet ligger i bakgrunden och inte går att stänga av. jag har Tre, om det nu spelar någon roll.

Postad 17 juli 2009 - 07:07

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Skaffade mobilen idag, inga problem med batteritider eller glapp, så det är bra. Men, kan någon förklara för mig hur jag får bort internetikonen som visas högst upp på skärmen hela tiden? den försvinner inte när man stänger webbläsaren. Känns precis som om programmet ligger i bakgrunden och inte går att stänga av. jag har Tre, om det nu spelar någon roll.

Jag är inte säker men jag tror det beror på hur din operatör väljer hur du ska vara uppkopplad mot internet, hela tiden eller bara när det används. Jag har aldrig haft 3 men för Tele2 som jag precis bytt till försvinner ikonen.

Någon som hittat en fullständig användarmanual? Den kortfattade som medföljde telefonen innehöll inte mycket och det känns rätt ofta svårt att hitta rätt info bland alla länkar på SEs supportsida. Har inte heller hittat sökfunktion på den sidan men det brukar funka hyfsat med Google så kommer ofta den sidan upp men det känns lite dåligt. Har jag missat något?

Postad 17 juli 2009 - 07:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Sett denna?
http://www.sonyerics...1225_4658_1.pdf

Postad 17 juli 2009 - 08:04

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Sett denna?
http://www.sonyerics...1225_4658_1.pdf

Ja, fast jag inser först nu att det inte är densamma jag fick med telefonen. Den påminner om den i formatet men innehåller mer information. Tack. Dock saknar den det första jag letade efter: förklaring av alla ikoner som finns. Tex vad händer när 3G-ikonen plötsligt blir ett H istället. Jag tror jag sett detta tidigare på supportsidan någonstans men det hade varit enklare att ha en typ referensmanual med rubbet istället för alla dessa länkar ibland.

Postad 17 juli 2009 - 08:10

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Kolla först att programmet har tillåtelse att använda "lokal anslutning" , standard inställningen brukar av någon konstig anledning vara satt till "nej".
Meny -> Hjälpredor -> Program -> (bläddra till programmet) Alternativ -> Internetinställningar -> Anpassa -> Tillåt lokal anslutning -> välj -> ja -> spara..... klart.

Jag tror inte man behöver göra denna anpassa-ändring om man har gjort det för internetinställningar under inställningar->kommunikation. Då räcker det väl med standard-inställningen på denna typ av program? Jag tror bara det är i anpassa-valet som lokal anslutning default är nej.

Postad 17 juli 2009 - 10:11

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ja, det är som SurferRosa säger. Jag hade Tre en gång och man är ständigt uppkopplad. (Fast det går ju ingen trafik, så det kostar inte. Däremot lär det ju dra en del mer batteri.) Störde mig också på att de lade in sin egen programvara och tog bort viss programvara av Sony Ericsson, som till exempel uppdatera-funktionen. De modifierar om mobilerna så att det blir "Tre-mobiler" i stället för original.

Postad 17 juli 2009 - 11:25

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Att vara ständigt uppkopplad mot internet efter att man kopplat upp första gången är faktiskt ingen nackdel. Jag har lite hum om protkollet men detaljerna är lite oklara.

När man kopplar upp mot internet via operatören skapas ett user-id med en massa parametrar och därmed minnesåtgång för operatören. De operatörer som kopplar ner användaren efter att internet-sessionen avslutas kan därmed frigöra detta minne. Det drar alltså inte mer batteri (borde inte i alla fall) för att man är ständigt uppkopplad, snarare mindre eftersom man slipper upp- och ner-kopplingssignalering varje gång man drar igång internet men det är nog inte märkbart i praktiken. Men det blir inte mer annan signalering i luften för att man är ständigt uppkopplad om jag minns rätt, bara att man får behålla sina uppkopplings-parametrar hos operatören. Detta borde även göra att det går snabbare att dra igång internet i detta fall när man redan är uppkopplad (som tex hos 3).

Hoppas inte jag rörde till det alltför mycket.

Redigerat av SurferRosa, 17 juli 2009 - 11:27.

Postad 17 juli 2009 - 11:47

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
En liten uppdatering av batteriproblemet. Att avaktivera push-mail verkar ha gjort susen. Förut räckte batteriet inte mer än 16h. Nu har det gått 24h sedan jag avaktiverade push-mail och laddade batteriet och beräknad återstående kapacitet står på 75%.

Redigerat av anarkisträven, 17 juli 2009 - 11:50.

Postad 17 juli 2009 - 11:55

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Inte på något sätt menat att starta ett flamewar, utan för att jag själv har denna fundering....vad gör att ni som köpt denna "mer traditionella" telefon valt denna istället för typ en med större skärm, touch osv? Står som sagt själv och tvekar kring detta, finns en del andra telefoner som känns lite häftigare, men samtidigt har jag historiskt sett upplevt en hel del frustration just med touchtelefoner, windowsmobiler osv som kan mkt men samtidigt är jobbiga för det enkla....

Postad 17 juli 2009 - 12:10

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Inte på något sätt menat att starta ett flamewar, utan för att jag själv har denna fundering....vad gör att ni som köpt denna "mer traditionella" telefon valt denna istället för typ en med större skärm, touch osv? Står som sagt själv och tvekar kring detta, finns en del andra telefoner som känns lite häftigare, men samtidigt har jag historiskt sett upplevt en hel del frustration just med touchtelefoner, windowsmobiler osv som kan mkt men samtidigt är jobbiga för det enkla....

Personligen stod jag och valde mellan denna och en iPhone. Att valet föll på denna har flera olika skäl.

-Öppenhet. Visst det är ingen Symbian-telefon men jag vill absolut inte vara låst till iTunes. Och jag har ingen lust att experimentera med Jailbreak.

-Kameran.

-Formfaktorn. Denna är mycket smidigare.

-Batteritiden. Har av de jag känner som använder iPhone fått höra att batteritiden är riktigt dålig på iPhone. Nu visade det sig att W995 verkade ha vissa problem med det också men det verkar ha hjälpt att avaktivera push-mail. Förhoppningsvis ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas med en uppdatering i framtiden.

-Hårdvaruknappar. Visst, att scolla med fingrarna är häftigt de första fem-tio minuterna men när nyhetens behag har lagt sig tycker jag det är mycket enklare att leva med hårdvaruknappar. Framför allt när man skriver text. Jag saknar helt enkelt den feedback man får av hårdvaruknappar på en iPhone.

Redigerat av anarkisträven, 17 juli 2009 - 12:16.

Postad 17 juli 2009 - 12:26

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Vad gäller batteritiden kan jag säga att jag inte använt min telefon jättemycket, speciellt inte att ringa med men jag har lekt med den en del på kvällarna och haft den i kanske tre veckor snart. Jag har laddat min ca en gång i veckan. Kan inte precisera hur jag använt den eftersom det varit lite lekstuga med lite surf (mest wlan), lite radio, lite musik och en hel del test av inställningar för att få den att bete sig som jag vill. Men mest har den idlat på dagarna (jag har jobbat i lite för tuff mijö dessa veckor för att ha med telefonen, har använt en gammal då hrmm).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.