* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *
699 svar till detta ämne
Postad 23 December 2009 - 13:49
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Blue-ray kommer inte på tal eftersom jag fortfarande har en gammal hederlig bildrörs-TV och inte kommer att byta inom överskådlig framtid.
OK, PCH kanske inte kan leka extender men den kan hämta videofiler från Windows XP i alla fall och thatäs good enough. Men, min viktigaste fråga är obesvarad: Om man skall sätta in en DVD-spelare i PCH, måste man då stoppa i en 2.5" HDD eller ett USB-minne?
Du har en tjockTV OCH funderar på att köpa en Popcorn C-200 WOW, snacka om att skjuta mygg med kanon. Å nä du behöver inte sätta i en disk eller USB för att köra DVD. Men dina prio verker milt sagt lite underliga så antigen driver du med oss andra nördar eller..... Klarar att streama blu-ray från nätverk, dock måste isofilen packas upp och läggas i en mapp. Så måste man även göra med blu-ray-isos från intern HD.
Det måste man inte alls, jag spelar Bluray iso direkt från NAS utan att packa upp. Fast visst jag har bara provat med några få .iso. Och dom hade jag gort själv från egna orginal.
Redigerat av matte2, 23 December 2009 - 13:53.
Postad 27 December 2009 - 22:37
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hej
Har precis köpt en c-200 och har några funderingar.
1. Finns det ingen riktig manual att ladda ner? allt man fick var en quick guide
2. För att komma åt min dator ska jag andvända myihome då eller?
3. Hur gör jag för att komma åt svenska radiokanaler?
4 Jag har även köpt en 750g hårddisk, är det bara att plugga i den? behöver man göra något mer sedan för att få igång den?
/Daniel
Postad 28 December 2009 - 10:33
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
1. Finns det ingen riktig manual att ladda ner? allt man fick var en quick guide 2. För att komma åt min dator ska jag andvända myihome då eller? 3. Hur gör jag för att komma åt svenska radiokanaler? 4 Jag har även köpt en 750g hårddisk, är det bara att plugga i den? behöver man göra något mer sedan för att få igång den?
1) Nej det som finns är en wiki dår kan man få väldigt mycket hjälp. Man måste komma ihåg att detta inte är en "consumer product" 2) Nej det behövs inte, du kan mappa en share där du har din media. 3) Ingen aning 4) Bara att plugga in och sedan via gränsnittet formatera den.
Postad 28 December 2009 - 13:26
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Några snabba frågor..
1. kan den spela .iso (eller andra image-filer) ?
2. är det endast denna ver. av popcorn hour som man kan använda med fjärrkontroll?
3. går det att lägga in omslag på de filmer man lägger in på den externa hdn jag tänkte koppla till den?
4. finns det andra alternativ på mediaspelare för mig? viktigt är att den klarar just .iso (image-filer) ?
Postad 28 December 2009 - 14:23
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
1. kan den spela .iso (eller andra image-filer) ? 2. är det endast denna ver. av popcorn hour som man kan använda med fjärrkontroll? 3. går det att lägga in omslag på de filmer man lägger in på den externa hdn jag tänkte koppla till den? 4. finns det andra alternativ på mediaspelare för mig? viktigt är att den klarar just .iso (image-filer) ?
1. Ja 2. Nej 3.Ja 4.Ja
Postad 28 December 2009 - 14:32
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Är det ingen som vet om/hur det fungerar med svenska radiokanaler? det var en av anledningarna att jag käpte den.
/Daniel
Postad 28 December 2009 - 15:34
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Är det ingen som vet om/hur det fungerar med svenska radiokanaler? det var en av anledningarna att jag käpte den.
Då skulle du kanske ha frågat INNAN du köpte? Nu har jag inte min alls till radio över internet men jag kan tänka mig att det fungerar som andra radiostationer. Fråga på popcorn forum och/eller läs på wiki.
Postad 28 December 2009 - 17:14
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Fungerar popcorn A100 med fjärrkontroll? (tex logitexh harmony)
Kan A100 läsa ISO-filer och image-filer?
Postad 28 December 2009 - 18:02
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Då skulle du kanske ha frågat INNAN du köpte? Nu har jag inte min alls till radio över internet men jag kan tänka mig att det fungerar som andra radiostationer. Fråga på popcorn forum och/eller läs på wiki.
Och det var precis vad jag gjorde innan jag köpte den
Postad 28 December 2009 - 18:11
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Fungerar popcorn A100 med fjärrkontroll? (tex logitexh harmony)
Kan A100 läsa ISO-filer och image-filer?
Ja allt det funkar.
Postad 28 December 2009 - 18:17
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Om man har en film sparad i något som heter "TS" -mapp, kan man spela dessa i popcorn hour-maskinerna?
eller måste man göra om dem till tex .ISO?
Postad 28 December 2009 - 19:39
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Om man har en film sparad i något som heter "TS" -mapp, kan man spela dessa i popcorn hour-maskinerna? eller måste man göra om dem till tex .ISO?
Det är bara en uppackad DVD så visst fungerar det.... Fungerar popcorn A100 med fjärrkontroll? (tex logitexh harmony) Kan A100 läsa ISO-filer och image-filer?
Detta är "Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 " Så nej en C-200 måste ha IR tillsatsen för att fungera med en "annan" fjärr.
Postad 28 December 2009 - 19:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
matte2 & mikaelhede:Nix, svensk radio är inte helt lätt-löst på en NMT maskin. Den Internet radio som stöds i PCH/NMT är nästan uteslutande MP3 strömmar, tex Shoutcast eller olika stationer via en PLS fil. Går man via Internet radion som finns via Syabas server är det samma sak. Många stationer i Sverige kör med Microsofts teknik, MMS som protokoll, det finns dessvärre inget stöd för den på PCH/NMT. SR samt de flesta vanliga komersiella kanaler kör med MMS. Ibland kan vissa strömmande stationer som kör WMA funka, men det är med betoningen på ibland... tyvärr!! Internet radio är lite lurigt, inte många vet hur saker och ting funkar, så det är lätt att tro att "allt" ska funka... så är det tyvärr inte. När det gäller Internet radio på Audio/Video Mediaspelare, tex NMT, Tvix, Xtreamer, WDTV osv osv så finns det mig veterligen ingen som klarar MMS. Detta är en kostnadsfråga, licenser osv. Däremot om du kollar på Audio Mediaspelare så finns det många som klarar detta, tex Reciva baserade maskiner (tex Argon, DMtech osv), tror även att både Squeezebox o Soundbridge, vet dock inte säkert!
Postad 28 December 2009 - 19:47
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Det är bara en uppackad DVD så visst fungerar det....
Detta är "Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 " Så nej en C-200 måste ha IR tillsatsen för att fungera med en "annan" fjärr.
Jepp i know, funderade bara på att testa en lite billigare modell innan jag funderar på köp av c-200 Men oavsett modell, behöver popcorn hour alltid en ir-tillsats för att fungera med logitech harmony?
Postad 28 December 2009 - 20:05
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Redigerat av mikaelhede, 28 December 2009 - 20:09.
Postad 28 December 2009 - 20:56
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jepp i know, funderade bara på att testa en lite billigare modell innan jag funderar på köp av c-200
Men oavsett modell, behöver popcorn hour alltid en ir-tillsats för att fungera med logitech harmony?
C-200 finns bara i en model och den behöver IR tillsats. (Detta var som sagt C-200 tråden) matte2 Nix, svensk radio är inte helt lätt-löst på en NMT maskin.
Se där ja! Eftersom jag inte lyssnar på radio så.....
Postad 28 December 2009 - 21:12
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Men oavsett modell, behöver popcorn hour alltid en ir-tillsats för att fungera med logitech harmony?
Nej, A-100 & A-110 har bara IR-fjärr så dom funkar med tex. Harmony utan nån IR-tillsatts.
Postad 28 December 2009 - 22:06
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hmmm jäkla skit, det var ju en av dom största anledningarna att jag köpte c-200 för radions skull
Jäkla Teknikmagazinet som sa att det skulle fungera.
Postad 28 December 2009 - 22:08
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hmmm jäkla skit, det var ju en av dom största anledningarna att jag köpte c-200 för radions skull Jäkla Teknikmagazinet som sa att det skulle fungera.
Om jag hade varit dig hade jag gått tillbaka till dem och snällt och vänligt frågat hur man ska göra för att få det att fungera. De lovade att det skulle fungera, men du har inte lyckats hitta hur man gör. Om de inte kan visa det borde du ha rätt att lämna tillbaka den, om du vill. Jag tror att Xtreamern kan få in svenska radiokanaler, men jag ska inte svära på det. Kolla innan med någon som har full koll innan du köper
Postad 29 December 2009 - 10:48
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Sigma78:Xtreamern (och alla andra Realtek baserade) har den fördelen att den klarar Real Media, ett äldre men fortfarande fungerande format... Det finns även i viss mån kvar på SR, men ska bytas ut! Streamas via RTSP protokollet. Jag kollade på Xtreamers forum och nej, tyvärr! Den supporterar inte heller MMS... mikaelhede:Gör som Sigma78 säger, de har ju ingen aning om vad de snackar om tyvärr! De har lovat nåt som inte går och ska därför ta tillbaka produkten om du vill!! Kika annars som sagt på tex DMTech Starry, den billigaste Internet radion, ca 800 bagis. Klarar ca 15000 kanaler, egna Podradiosändningar mm. Tar i princip alla befintliga radioformat o protokoll! Jag kör själv med en Acoustic Energy, same shit, äldre burk!
Postad 29 December 2009 - 16:40
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Sigma78:
Xtreamern (och alla andra Realtek baserade) har den fördelen att den klarar Real Media, ett äldre men fortfarande fungerande format... Det finns även i viss mån kvar på SR, men ska bytas ut! Streamas via RTSP protokollet.
Jag kollade på Xtreamers forum och nej, tyvärr! Den supporterar inte heller MMS...
mikaelhede:
Gör som Sigma78 säger, de har ju ingen aning om vad de snackar om tyvärr! De har lovat nåt som inte går och ska därför ta tillbaka produkten om du vill!!
Kika annars som sagt på tex DMTech Starry, den billigaste Internet radion, ca 800 bagis. Klarar ca 15000 kanaler, egna Podradiosändningar mm. Tar i princip alla befintliga radioformat o protokoll! Jag kör själv med en Acoustic Energy, same shit, äldre burk!
Hmm har redan lagt ut över 4000:- med hårddisk, e inte så sugen att lägga mer pengar då jag köpte denna delvis för att klara radion. Finns det ingen mediaspelare som klarar av svenska radiokanaler som jag kan köpa istället? /Daniel
Postad 29 December 2009 - 17:03
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hmm har redan lagt ut över 4000:- med hårddisk, e inte så sugen att lägga mer pengar då jag köpte denna delvis för att klara radion. Finns det ingen mediaspelare som klarar av svenska radiokanaler som jag kan köpa istället?
/Daniel
Om radio är viktigt för dig hade jag tittat på en apparat som har det som sin primära funktion istället. Om det finns en mediaspelare som klarar det är risken att den inte gör det jättebra, och du måste dessutom slå igång TVn varje gång du vill lyssna på radio eller byta kanal (såvida du inte vill göra det i blindo). Dagens mediaspelare är duktiga på film, det gör de suveränt bra, men musik har de inte lagt ner jättemycket krut på. Det kanske kommer, vem vet, men den nuvarande generationen är ingen superhöjdare. Om du lämnar tillbaka din C-200 kan du nog få en annan mediaspelare + en internet radio för samma totalpris.
Postad 29 December 2009 - 18:19
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Finns det ingen mediaspelare som klarar av svenska radiokanaler som jag kan köpa istället?
Det är väl bara att lägga in strömmen och köra? Men om du ska köra musik, köp Squeezebox eller sonos .. popcorn, tvix, det är filmmaskiner med en liten bonus att det går att spela upp enbart ljud.
Postad 29 December 2009 - 19:35
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Om du lämnar tillbaka din C-200 kan du nog få en annan mediaspelare + en internet radio för samma totalpris.
T.ex. En Xtreamer för 1300 SEK det jag har sett av dom blir jag imponerad. C-200 är inte så kul eftersom man fortfarande INTE har fått stil på Mjukvaran (Man skyller iofs på chiptillverkaren men ändå)
Postad 29 December 2009 - 19:43
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Om radio är viktigt för dig hade jag tittat på en apparat som har det som sin primära funktion istället. Om det finns en mediaspelare som klarar det är risken att den inte gör det jättebra, och du måste dessutom slå igång TVn varje gång du vill lyssna på radio eller byta kanal (såvida du inte vill göra det i blindo).
Dagens mediaspelare är duktiga på film, det gör de suveränt bra, men musik har de inte lagt ner jättemycket krut på. Det kanske kommer, vem vet, men den nuvarande generationen är ingen superhöjdare. Om du lämnar tillbaka din C-200 kan du nog få en annan mediaspelare + en internet radio för samma totalpris.
Du har inte förslag på en som kan spela upp ungefär grejer som en c-200, e ju ganska gött att den kan spela upp blu-ray,
Postad 29 December 2009 - 22:10
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Du har inte förslag på en som kan spela upp ungefär grejer som en c-200, e ju ganska gött att den kan spela upp blu-ray,
Nej, något sådant förslag har jag inte i en och samma apparat. Jag har också försökt leta upp en allt-i-ett-maskin, men börjat förlika mig med tanken att ha en apparat till varje grej istället. Lite synd, men inget man kan göra något åt.
Postad 30 December 2009 - 00:32
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
mikaelhede:Det finns väldigt få maskiner (som jag påtalat tidigare) som är en "allt-i-ett-maskin" OCH klarar MMS, tyvärr!... Den jag hittat är Conceptronics CFULLHDMAi, det är en tysk firma som gör väldigt bra maskiner, tveksamt dock om den klarar BluRay... Men den klarar MMS. Så, det är bara att sätta sig och surfa runt och läsa på om detaljer, detaljer... Problemet här är att alla skryter om Internet radio, men ingen specar vad exakt som dom klarar. Internet radio är helt enkelt en ganska liten grej på dessa maskiner, tyvärr. Kan bara upprepa mig igen, skaffa en separat maskin, Squeezebox, Soundbridge, Oxxo eller en Reciva maskin!!
Postad 30 December 2009 - 07:11
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
mikaelhede:
Det finns väldigt få maskiner (som jag påtalat tidigare) som är en "allt-i-ett-maskin" OCH klarar MMS, tyvärr!...
Den jag hittat är Conceptronics CFULLHDMAi, det är en tysk firma som gör väldigt bra maskiner, tveksamt dock om den klarar BluRay... Men den klarar MMS.
Så, det är bara att sätta sig och surfa runt och läsa på om detaljer, detaljer... Problemet här är att alla skryter om Internet radio, men ingen specar vad exakt som dom klarar. Internet radio är helt enkelt en ganska liten grej på dessa maskiner, tyvärr.
Kan bara upprepa mig igen, skaffa en separat maskin, Squeezebox, Soundbridge, Oxxo eller en Reciva maskin!!
Ja det är jag inne på nu att köpa 2 separata boxar, men vilken ska jag ha om jag vill att den ska klara blueray, ladda upp all min musik, ungefär som c-200 fast utan internetradio? Tycker även det är smidigt att där är en display ,så man slipper ha tv igång för att se musik spellistorna.
Postad 30 December 2009 - 13:29
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
mikaelhede:Personligen skulle jag nog välja mellan följande: Audio/video spelare: - Mede8er 500, en av de bästa "budget" spelarna. Har fått mycket bra kritik. ca 1500 kr, får beställas från utlandet. - HDi Dune Base 3.0 är en mycket bra spelare. Samma chip som PCH C-200, de är mycket duktiga på mjukvaru utveckling. En av de bästa! Audio-spelare: - Dmtech Starry, om priset är avgörande. Ca 800 kr. Grymt mycket för pengarna, inte speciellt snygg... - Squeezebox Classic. ca 2000 kr - Squeezebox Duet. Om man har mer pengar! Där har du mina tankar!!
Postad 30 December 2009 - 21:26
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
- HDi Dune Base 3.0 är en mycket bra spelare. Samma chip som PCH C-200, de är mycket duktiga på mjukvaru utveckling. En av de bästa!
Hmm Var köper du den? Har aldrig hört talas om den.. (Hittade den nu på hemmabiobutiken) Spännande, speciellt som firmware utvecklarna på popcorn suger getpung! (Fast OM det är som dom säger att det är fel på Sigmas utvecklingskit så lär ju denna vara lika buggig)
Redigerat av matte2, 30 December 2009 - 21:33.
Postad 31 December 2009 - 09:05
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
mikaelhede:
Personligen skulle jag nog välja mellan följande:
Audio/video spelare: - Mede8er 500, en av de bästa "budget" spelarna. Har fått mycket bra kritik. ca 1500 kr, får beställas från utlandet. - HDi Dune Base 3.0 är en mycket bra spelare. Samma chip som PCH C-200, de är mycket duktiga på mjukvaru utveckling. En av de bästa!
Audio-spelare: - Dmtech Starry, om priset är avgörande. Ca 800 kr. Grymt mycket för pengarna, inte speciellt snygg... - Squeezebox Classic. ca 2000 kr - Squeezebox Duet. Om man har mer pengar!
Där har du mina tankar!!

Mede8er 500 verkar ju billig och bra, kunde dock inte se om man kan lira blueray från hårddisken på datorn samt om där var display så man slipper starta tv:n för att se spellistor om man ska lira musik från datorn.
Postad 31 December 2009 - 15:19
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Mede8er 500 verkar ju billig och bra, kunde dock inte se om man kan lira blueray från hårddisken på datorn samt om där var display så man slipper starta tv:n för att se spellistor om man ska lira musik från datorn.
Jag tror ditt liv blir mycket enklare om du väljer en burk för musik+webradio (exempelvis Squeezebox) och en annan för film. Sätter man sig in i Squeezebox-systemet så inser man att det lagts mycket möda på hantering av musikbibliotek, förmodligen mer än vad som normalt behövs för att hantera ett videobibliotek. Man har även stöd för många onlinetjänster vad gäller musik utöver webradio, även om man tyvärr inte har något egentligt stöd för spotify idag. De flesta kombinerade mediaspelare har koncentrerat sig på filmspelande, musik har legat långt ner på listan efter vad jag kan se.
Postad 31 December 2009 - 16:19
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Nu hänger jag inte med, var inte inriktningen nu att ha en pryl för musik och en annan för film? Eller har du återgått till att leta efter en allt-i-ett maskin?
Postad 01 January 2010 - 11:11
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
matte2:Har själv en HDi Dune BD Prime 1.0, den bygger på Sigma 8634 chippet (samma som PCH osv förutom att den stödjer DVD/BD skivor). En underbar maskin på många sätt, snabba menyer, bra bildvisning (bildspel osv), klarar BD-ISO (med menyer) sedan länge och massor med annat. Den har inte samma "öppna arkitektur" som NMT/PCH, men är verkligen ett bättre alternativ enlig mig än PCH... Som de flesta vet har jag ju skrivit "ett par inlägg" om PCH här på forumet, har alltid älskat mina PCH/NMT maskiner. Ibland kan jag dock känna att man ibland undrar om inte Syabas har kassa utvecklare... Maskinerna är fortfarande buggiga (tänker på A-100, A-110) och det verkar ju som C-200 inte är någon höjdare än så länge (har den inte själv, tyvärr..!!). Det har alltid varit mycket snack om att Sigmas utvecklingspaket är buggigt, jag tror säkert så, men... varför finns det hela tiden dom som lyckas bättre?? Jag vet att NMT har fler funktioner, men jag tycker ändå att dom skulle kunna få bättre funktion/mindre buggar... mikaelhede:Förstår inte riktigt heller, du var ju inne på 2 separata maskiner, håll dig till det!! Ska du ha bästa funktion är det en speciell Musikspelare som gäller! Du kommer aldrig nå ända fram! Squeezen är bäst, det är nog de flesta rörande överens om, visst det finns Sonos o andra "high-end" oxo, men då snackar vi 10000kr o uppåt...
Postad 01 January 2010 - 18:34
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Ibland kan jag dock känna att man ibland undrar om inte Syabas har kassa utvecklare... Maskinerna är fortfarande buggiga (tänker på A-100, A-110) och det verkar ju som C-200 inte är någon höjdare än så länge (har den inte själv, tyvärr..!!). Jag vet att NMT har fler funktioner, men jag tycker ändå att dom skulle kunna få bättre funktion/mindre buggar...
Jo jag hade en A-100, men jag kom in rätt sent och tyckte att den fungerade bra (Slapp allt trubbel som de första hade). Nåväl då gjorde jag misstaget att köpa en C-200 där jag var bland de första som hade en. BIG misstake, nu ett halvår efter det att jag fick den så fungerar den fortfrande inte med allt som den skulle fungera med. Å skulle man knysta något på popcorns forum så blir man genast raderad eller bannad av de mod som finns där. Jag har ett supportcase hos popcorn med deras support är om möjligt ännu sämre än deras utvecklare (Tog en månad bara att få dom att fatta vilket fel det var jag anmälde) och sen när dom "fattade" så sa dom "Visst det är en bug vi jobbar med det" å på den vägen är det.... Eftersom jag inte behöver Blu-Ray så hade jag nog kollat på Extreamer, eller kanske då HDi Dune om jag skulle köpa idag. Att det inte är en "öppen" platform skulle inte bekymra mig alls.
Postad 01 January 2010 - 19:00
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
matte2:
Har själv en HDi Dune BD Prime 1.0, den bygger på Sigma 8634 chippet (samma som PCH osv förutom att den stödjer DVD/BD skivor). En underbar maskin på många sätt, snabba menyer, bra bildvisning (bildspel osv), klarar BD-ISO (med menyer) sedan länge och massor med annat.
Den har inte samma "öppna arkitektur" som NMT/PCH, men är verkligen ett bättre alternativ enlig mig än PCH... Som de flesta vet har jag ju skrivit "ett par inlägg" om PCH här på forumet, har alltid älskat mina PCH/NMT maskiner. Ibland kan jag dock känna att man ibland undrar om inte Syabas har kassa utvecklare... Maskinerna är fortfarande buggiga (tänker på A-100, A-110) och det verkar ju som C-200 inte är någon höjdare än så länge (har den inte själv, tyvärr..!!).
Det har alltid varit mycket snack om att Sigmas utvecklingspaket är buggigt, jag tror säkert så, men... varför finns det hela tiden dom som lyckas bättre?? Jag vet att NMT har fler funktioner, men jag tycker ändå att dom skulle kunna få bättre funktion/mindre buggar...
mikaelhede:
Förstår inte riktigt heller, du var ju inne på 2 separata maskiner, håll dig till det!! Ska du ha bästa funktion är det en speciell Musikspelare som gäller! Du kommer aldrig nå ända fram! Squeezen är bäst, det är nog de flesta rörande överens om, visst det finns Sonos o andra "high-end" oxo, men då snackar vi 10000kr o uppåt...
Japp Eftersom det inte finns någon spelare som har det c-200 har samt en internetradio som kan ta svenska kanaler så får det nog bli 2 boxar, men själva film/musik boxen vill jag att den ska ha ungefär samma grejer som en c-200 dock utan internetradio och då till ett kanske bättre pris.Den måste kunna lira bluray samt ha ett hyfsat enkelt programm till att ta musiken från datorn.
Postad 01 January 2010 - 23:10
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Japp Eftersom det inte finns någon spelare som har det c-200 har samt en internetradio som kan ta svenska kanaler så får det nog bli 2 boxar, men själva film/musik boxen vill jag att den ska ha ungefär samma grejer som en c-200 dock utan internetradio och då till ett kanske bättre pris.Den måste kunna lira bluray samt ha ett hyfsat enkelt programm till att ta musiken från datorn.
Men nu är dej ju av allt att döma så att det inte finns någon filmspelare som håller vettig standard när det gäller musik, därav rådet att ha en burk för internetradio+musik och en annan för film. Två boxar, men med en annan fördelning av funktion än den du tänkt dig.
Postad 02 January 2010 - 10:35
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Men nu är dej ju av allt att döma så att det inte finns någon filmspelare som håller vettig standard när det gäller musik, därav rådet att ha en burk för internetradio+musik och en annan för film. Två boxar, men med en annan fördelning av funktion än den du tänkt dig.
Vilken box ska man då köpa för radio+musik?
Postad 02 January 2010 - 10:58
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Pick your poison
Postad 02 January 2010 - 12:56
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
+ Knäpptyst och det är VÄLDIGT värdefullt för en audiofil! Verkar dessutom vara bra ljud (musik/film) i övrigt snygg låda och tydlig display. - Galet lång starttid, lite smäckig och vissa saker som knappar är aningen Kalle Anka dvs ger dålig kvalitetsintryck. Antingen är det något/några ytterligare fel på min, för jag kan inte ens justera klockan. Haft lite lagg vid musik och frysta menyer. Flac funkar inte ur kartong och det är ett stort minus. Någon som har tagit tid på hur lång tid C-200 tar från påslag till menyerna är manövrerbara?Uppstart tar 3:23 min på min C-200 och man bör ha något att göra under tiden om man inte ska bli galen av musikabstinens, förutom alla små saker som strular då.
Postad 02 January 2010 - 13:08
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Du sätter väl spelaren i Standby och då tar det bara nån sekund när du slår på den igen. Eller stänger du av den helt varje gång?
Postad 02 January 2010 - 13:51
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Har stängt av den (med brytare på baksidan) helt några ggr och testat. Från standby (fjärr) går det på några sekunder.
Har jag maskinen igång, spelar musik och trycker standby på fjärren fortsätter musiken spela och lampan lyser röd. Lite märklig logik kanske
Samt att brytaren på framsidan inte funkar alls då...
Redigerat av Unregistered1041101d, 02 January 2010 - 13:51.
Postad 02 January 2010 - 19:10
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Fikat och lyssnat på musik sedan förra inlägget. Skärmsläckaren laggar och hackar bitvis ovanpå allt annat strul.
+ Har någon här som fått Voddler att funka på C-200?
Postad 02 January 2010 - 21:47
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Passerati:Voddler finns det ingen uppgift att det ska funka eller kommer funka! Alla dessa tjänster kör med egna "browsers" för att fungera, så det kräver att Voddler utvecklar en sådan för NMT och det är väl tveksamt... Det är samma sak med Spotify, där finns det vissa som streamar vidare från datorn och fångar upp den på sin PCH/NMT, kräver lite programvaror och jox.
Postad 06 January 2010 - 18:01
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Kan man andvända xbmc? tänkte lägga den på min dator för att ha koll på filmer och musik och sedan andvända popcorn för att ta det till tv:n.
Kan man köra svtplay från datorn genom popcornen?
Postad 09 January 2010 - 00:43
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
För er som missat nya firmwaret
Postad 09 January 2010 - 17:49
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
firmwaret
Hehehe ja det ser rätt kul ut, men vad skriver man på svenska? Det finns ny mjukvara? Eller skriver man "Kolla in nya "firmware" på..." Jag har polare som konsekvent säger "Passord" (Jag brukar fråga, menar du "lösenwordet" ?) Heter det inte "lösenord" eller om man vill vara engelsk "password"? Nåväl detta är inte språklådan så åter till tråden och den nya mjukvaran. Den verkar vara ett fall framåt. Fungerar riktigt bra.
Redigerat av matte2, 09 January 2010 - 17:49.
Postad 10 January 2010 - 13:35
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Hehehe ja det ser rätt kul ut, men vad skriver man på svenska? Det finns ny mjukvara? Eller skriver man "Kolla in nya "firmware" på..."
Jag har polare som konsekvent säger "Passord" (Jag brukar fråga, menar du "lösenwordet" ?) Heter det inte "lösenord" eller om man vill vara engelsk "password"?
Nåväl detta är inte språklådan så åter till tråden och den nya mjukvaran. Den verkar vara ett fall framåt. Fungerar riktigt bra.
Ja du... vissa ord blir lite försvenskade
Redigerat av Biggles2002, 10 January 2010 - 13:37.
Postad 10 January 2010 - 19:47
Unregisteredd34f8594
-
Unregisteredd34f8594
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har era c-200 stöd för undertexter?
Postad 11 January 2010 - 09:27
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hehehe ja det ser rätt kul ut, men vad skriver man på svenska? Det finns ny mjukvara? Eller skriver man "Kolla in nya "firmware" på..."
Jag har polare som konsekvent säger "Passord" (Jag brukar fråga, menar du "lösenwordet" ?) Heter det inte "lösenord" eller om man vill vara engelsk "password"?
Nåväl detta är inte språklådan så åter till tråden och den nya mjukvaran. Den verkar vara ett fall framåt. Fungerar riktigt bra.
"Systemmjukvara" brukar jag säga... eller "det finns en ny mjukvaruuppdatering". I skrift blir det gärna mer låneord däremot
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|